voiko tehdä eläinsuojeluilmoituksen?

Anonyymi

Tallilla poneilla on tosi isot painorajat ja näitä liian isoja painorajojakin rikotaan jos on ”tarpeeksi hyvä ratsastaja” (esim tallin ratsastuksen opettaja on menny poneilla useampaan kertaan)

on totta että hyvä ratsastaja rasittaa selkää vähemmän, mutta mun mielestä vois olla pienempi painoraja niille jotka rasittaa selkää enemmän

ratsastuksen opettajakaan ei ole oikeasti hyvä ratsastaja ja sahaa poneja, sanoisin hänen olevan n.heC-heB vaikka väittää olevansa heA-vaB, ratsastuksenohjaajan tai opettajan koulutustakaan ei kyllä ole

toivoisin, että asialle tehtäisiin jotain, aivan super ihanat viattomat ponit kärsii ja haukutaan hulluiksi kun pukittelee ja keulii, tosin tätä tekee vain niillä isommilla ratsastajilla

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä päin tälläinen talli on?

    • Anonyymi

      Kirjoittamasi perusteella itse ainakin tekisin, mutta jos olet vielä nuori kannattaa puhua aikuisen kanssa asiasta!

    • Anonyymi

      Hevosta eikä ponia ole luotu ihmisjuhdaksi. Oli kyseessä minkäkokoinen henkilö tahansa, kuormittaa ja rasittaa se eläintä. Kaikenlainen ratsastaminen eläimellä on eläimen kidutusta joten itse aloittaisin ihan siitä että lopettaisin itse sen kiusaamisen. Valitettavasti moni ihminen ajattelee vain itseään ja sitä että "on kiva ratsastaa" ajattelematta ollenkaan eläintä.

    • Anonyymi

      hei! hirveetä kuulla et tallilla tollasta menoa :( mä ainakin keskustelisin ensin jonkun hevosista tietävän aikuisen kanssa (sellainen joka ei kannusta liian isoja painorajoituksia) mikäli sulla on mahdollisuus, ja jos oot nuori :) mut ehdottomasti kannattaa tehdä asialle jotain mikäli voit, koska tollanen on tosi tyhmää ja viattomat ponit kärsii!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe