Voiko kutsua?

Anonyymi

Voiki niin tehdä, vai onko luvatonta kutsua enkeleitä? Mistä tietää, onko kyseessä enkeli?

8

265

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristittynä vastaan, että enkeleitä ei tarvitse kutsua. Kerta kysyt sitä juuri tuossa muodossa, että onko se luvallista, niin se on kiellettyä. Miksi?

Enkelit ovat Jumalaa palvelevia henkiolentoja ja he toimivat Jumalan käskystä eivätkä ihmisten toiveista. Ihmisillä ei ole mitään osaa tai arpaa enkeleiden toimintaan tai liikkumiseen. Vain Jumala heitä käskee.

Enkelit ovat sanansaattajia, joten kristitty voi ottaa "yhteyttä" enkeliin vain yhdessä asiassa - pyytää viemään rukousviesti Jumalalle, ei muuta. Mutta sekin aika vahvasti tarpeeton, koska viesti menee Jumalalle kyllä ihan muutenkin. Enkelit ovat joka tapauksessa esirukoilijoita Jumalan edessä, joten sitä voi heitä pyytää tekemään, juuri rukoilemaan puolestaan. Mutta heitä ei pidä eikä voi kutsua vierailulle. He eivät palvele ihmistä. Jumalalta voi kyllä pyytää enkeliä suojelemaan, mutta eipä sen enempiä.

Jos ottaa yhteyttä enkeliin tai pyytää vierailulle, silloin ei kylään kyllä tule enkeliä. Enkeli toimii vain Jumalan kautta, ei omasta tahdostaan tai ihmisen pyynnöstä. Kylään tulija on riivaajahenki, oikeammin siis paha henki, joka näyttelee Jumalan enkeliä. Paha henkiolento saattaa kyllä tarjota ihmiselle mitä hän kaipaa, vaikka läheisyyden, rakkauden tai valon tunteen tms mitä onkaan. Mutta siinä on se kierous, että ihmisen huomio menee silloin enkeliin ja tuon kaiken lähde mitä paha henkiolento tarjoaa, tulee hänestä. Jumalan enkeli välittää sen, mitä Jumala antaa, paha henki antaa itseltään. Ja kun ihmisen huomio on pahassa henkiolennossa, Jumala jää sivuun.

Eli voiko ihminen ottaa yhteyttä enkeliin? Ei voi eikä pidä, eikä saa ottaa yhteyttä. Kristityllä on jo suora yhteys Jumalaan, siis kaikkein suurimpaan. Eikö se riitä? Välikäsiä siihen ei tarvita.

• Anonyymi

Ok. On hyvä tietää, Ettäei tee niin.

• Anonyymi

> Voiki niin tehdä, vai onko luvatonta kutsua enkeleitä? Mistä tietää, onko kyseessä enkeli?

Miksi tekisit niin? Minun tietojeni mukaan enkelit ovat Jumalan sanansaattajia. He toimivat Jumalan käskyjen mukaan.

• Anonyymi

Älä kutsu, ei ole luvallista. Et edes erota, minkälaisen enkelin kanssa joutuisit tekemisiin. Saatanan enkelit pukeutuvat valkeuden enkeleiksi ja osaavat matkia jotakin kuollutta ihmistäkin.

• Anonyymi

Enkeli on aina seurana, aina.

• Anonyymi

Saunatonttu tuli, koska enkelillä oli muita kiireitä.

• Anonyymi

Olen jutellut monestikin kotitonttuni kanssa.

• Anonyymi

Enkeli on kuin Jeesuksen pieru.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6213
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1518
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      932
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      29
      860
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      846
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      799
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      226
      752
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      749
    Aihe