Risti ja sovitustyö

Emme saisi loukkaantua toisillemme siitä, että toiset käyttävät Jeesuksen uhrista vertaan vuodattaen monessa vaiheessa Getsemanesta Golgatalle ristin nimeä ja toiset sovitustyön nimeä. Molemmat ovat oikein.

16

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Getsemane ei kuulu sovitukseen. Tätä harhaa jo Tapani täällä levitti.

      Ev.lut.

      • Golgatalla Jeesus ristiin naulittiin. Mormonit ei käytä ristiä ollenkaan aivan sama Jehovan todistajilla. He vaativat kun ostavat kirkko Raamatun ettei kannessa ole ristiä tai he poistavat sen jollain keinoi. Omassa u.m käänöksessä on tornin kuva.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Golgatalla Jeesus ristiin naulittiin. Mormonit ei käytä ristiä ollenkaan aivan sama Jehovan todistajilla. He vaativat kun ostavat kirkko Raamatun ettei kannessa ole ristiä tai he poistavat sen jollain keinoi. Omassa u.m käänöksessä on tornin kuva.

        Sovitus oli ensinnäkin jo Jeesuksen lähettäminen maailmaan. Se on Jumalan rakkaus ihmislapsia kohtaan.

        Koko ajan Jeesus vuoti verta rukouksestaan alkaen Getsemanessa. Hän hikoili verta joutuessaan lähtemään ristin tielle. Enkeli tuli häntä vahvistamaan. Sitten oli pidätys, kuulustelut, solvaukset, jotka täytyi kestää valtaansa näyttämättä, sitten kärsimykset ja kuolema, verta vuosi joka vaiheessa.

        Toiset sanoo risti, toiset veri, toiset sovitus. Kaikki ne ovat yhtä aikaa tietysti.

        Risti on uskontomme perustajan kidutusväline. Ei sitä sovi laittaa alttarille palvottavaksi. Se on virallisen kristinuskon huono tapa. Ei sitä ollut alkuseurakunnassa. Siellä oli kala ja XP ym symboleja ristin kanssa. Ei mitään vallitsevaa ristin palvontaa ja kumartamista. Ei kuvia, ei niiden palvontaa on Jumalan Israelin sääntö. 1. Käsky.

        Kyllä palkkapapit osaavat selittää selvän käskyn rikkomisen niin hienoksi ja niin oikeaksi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Sovitus oli ensinnäkin jo Jeesuksen lähettäminen maailmaan. Se on Jumalan rakkaus ihmislapsia kohtaan.

        Koko ajan Jeesus vuoti verta rukouksestaan alkaen Getsemanessa. Hän hikoili verta joutuessaan lähtemään ristin tielle. Enkeli tuli häntä vahvistamaan. Sitten oli pidätys, kuulustelut, solvaukset, jotka täytyi kestää valtaansa näyttämättä, sitten kärsimykset ja kuolema, verta vuosi joka vaiheessa.

        Toiset sanoo risti, toiset veri, toiset sovitus. Kaikki ne ovat yhtä aikaa tietysti.

        Risti on uskontomme perustajan kidutusväline. Ei sitä sovi laittaa alttarille palvottavaksi. Se on virallisen kristinuskon huono tapa. Ei sitä ollut alkuseurakunnassa. Siellä oli kala ja XP ym symboleja ristin kanssa. Ei mitään vallitsevaa ristin palvontaa ja kumartamista. Ei kuvia, ei niiden palvontaa on Jumalan Israelin sääntö. 1. Käsky.

        Kyllä palkkapapit osaavat selittää selvän käskyn rikkomisen niin hienoksi ja niin oikeaksi.

        Tuonkin kohdan mormonit ovat vääristelleet Raamatusta, jossa sanotaan hien virraanneen veripisaroiden TAVOIN.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Sovitus oli ensinnäkin jo Jeesuksen lähettäminen maailmaan. Se on Jumalan rakkaus ihmislapsia kohtaan.

        Koko ajan Jeesus vuoti verta rukouksestaan alkaen Getsemanessa. Hän hikoili verta joutuessaan lähtemään ristin tielle. Enkeli tuli häntä vahvistamaan. Sitten oli pidätys, kuulustelut, solvaukset, jotka täytyi kestää valtaansa näyttämättä, sitten kärsimykset ja kuolema, verta vuosi joka vaiheessa.

        Toiset sanoo risti, toiset veri, toiset sovitus. Kaikki ne ovat yhtä aikaa tietysti.

        Risti on uskontomme perustajan kidutusväline. Ei sitä sovi laittaa alttarille palvottavaksi. Se on virallisen kristinuskon huono tapa. Ei sitä ollut alkuseurakunnassa. Siellä oli kala ja XP ym symboleja ristin kanssa. Ei mitään vallitsevaa ristin palvontaa ja kumartamista. Ei kuvia, ei niiden palvontaa on Jumalan Israelin sääntö. 1. Käsky.

        Kyllä palkkapapit osaavat selittää selvän käskyn rikkomisen niin hienoksi ja niin oikeaksi.

        Risti on symboli, ei kuva. Islamistit ottavat tuon kuvantekokiellon kirjaimellisemmin kuin kristityt. Kieltohan (Raamatussa ja Koraanissa) koskee eläväisten kuvaamista. Islamilaisessa taiteessa, mm. koristelussa käytetään runsaasti ornamentteja ja vastaavia juttuja, jotka eivät ole eläväisten kuvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuonkin kohdan mormonit ovat vääristelleet Raamatusta, jossa sanotaan hien virraanneen veripisaroiden TAVOIN.

        Kärsimystä se oli joka tapauksessa. En tiedä miksi auktoriteettiemme täytyy korostaa tuota Getsemanea ja perinteisten Golgataa. Pääsiäisviikolla molemmat huomioidaan joka kirkossa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sovitus oli ensinnäkin jo Jeesuksen lähettäminen maailmaan. Se on Jumalan rakkaus ihmislapsia kohtaan.

        Koko ajan Jeesus vuoti verta rukouksestaan alkaen Getsemanessa. Hän hikoili verta joutuessaan lähtemään ristin tielle. Enkeli tuli häntä vahvistamaan. Sitten oli pidätys, kuulustelut, solvaukset, jotka täytyi kestää valtaansa näyttämättä, sitten kärsimykset ja kuolema, verta vuosi joka vaiheessa.

        Toiset sanoo risti, toiset veri, toiset sovitus. Kaikki ne ovat yhtä aikaa tietysti.

        Risti on uskontomme perustajan kidutusväline. Ei sitä sovi laittaa alttarille palvottavaksi. Se on virallisen kristinuskon huono tapa. Ei sitä ollut alkuseurakunnassa. Siellä oli kala ja XP ym symboleja ristin kanssa. Ei mitään vallitsevaa ristin palvontaa ja kumartamista. Ei kuvia, ei niiden palvontaa on Jumalan Israelin sääntö. 1. Käsky.

        Kyllä palkkapapit osaavat selittää selvän käskyn rikkomisen niin hienoksi ja niin oikeaksi.

        Jehovan todistajien mukaan Jeesus surmattiin paalulla. Mutta se ei voi pitää paikkaansa, koska Jeesuksen pään päälle laitettiin kyltti siitä, että mikä on surmaamisen syy. Jos olisi paalulla ei olisi voinut laittaa pään päälle vaan käsien päälle.

        MATT.27: 37. Ja he olivat panneet hänen päänsä yläpuolelle hänen syynsä julki, näin kirjoitettuna: "Tämä on Jeesus, juutalaisten kuningas".


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kärsimystä se oli joka tapauksessa. En tiedä miksi auktoriteettiemme täytyy korostaa tuota Getsemanea ja perinteisten Golgataa. Pääsiäisviikolla molemmat huomioidaan joka kirkossa.

        Että vääristelty on, mutta mitäpä sillä väliä!


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Golgatalla Jeesus ristiin naulittiin. Mormonit ei käytä ristiä ollenkaan aivan sama Jehovan todistajilla. He vaativat kun ostavat kirkko Raamatun ettei kannessa ole ristiä tai he poistavat sen jollain keinoi. Omassa u.m käänöksessä on tornin kuva.

        Paholainen pelkää ristiä ja siksi sen oma kirkko eli mormonikirkko ei sitä käytä.

        Ev.lut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paholainen pelkää ristiä ja siksi sen oma kirkko eli mormonikirkko ei sitä käytä.

        Ev.lut.

        Krusifiksi on kodissa hyvä paholaisen karkoitin. Ja rukoilla Isä meidän rukous.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paholainen pelkää ristiä ja siksi sen oma kirkko eli mormonikirkko ei sitä käytä.

        Ev.lut.

        Kyllä me käytämme ristiä symbolina, jokaisen on kannettava ristinsä. Mutta siitä on tullut luopuneen kristinuskon symboli, joka vainoaa juutalaisia. Juuda ja Efraim vihaavat sitä symbolia kumarettavana taikakaluna ja ristiretkien, noitavainojen, kerettiläisten (siis oikeiden uskovaisten) kiduttamisen ja tappamisen, pogromien, konkistadorien symbolina.

        Krusifiksi on taideteos, ei taikakalu, eikä jumalan kuva, jota saa kumartaa. Muslimtkin ovat parempia, he eivät kuvia kumarra, eivät tee jumalankuvia. Ei meillä ole alttaritaulujakaan. Sivuseinillä on kyllä taideteoksia Jeesuksesta. Jopa Isästä ja Pojasta ilmestymässä Joseph Smithille.

        Ovat muuten samannäköisiä henkilöitä taulussa. Kuin identtiset kaksoset.

        Se risti on tullut Kainin symboliksi, Abel ei kuvia kumarra.


    • Anonyymi

      Nimityksestä viis mutta häpeärangaistus oli varmaan ihan ansaittu silloisen lainkäytön mukaan. Silloin vielä homoseksuaalisuuteen suhtauduttiin nuivasti.
      Valitusaika on umpeutunut. Case closed.

      • Tuo on pelkkää rienausta ja tosiasioiden vääristelyä. Ei Jeesus ollut homoseksuaalisesti suuntautunut, eikä syytekohdissa sitä ollut. Roomalaiset ristiinnaulitsivat ylipappien pyynnöstä Jeesuksen kapinalliseksi väitettynä, juutalaisille syy oli jumalanpilkka, ylipappi totesi Jeesuksen väittäneen olevansa JHWH, Jumala, Minä Olen. Repäisi vaatteensa että syyte oli todettu oikeaksi, tunnustettu. Niin Jeesus siinä sanoikin.

        Asia vaan oli niin, että Jeesus oli ja on JHWH, ja juutalaiset luovuttivat oman Jumalansa, Messiaansa teloitettavaksi roomalaisille.

        Ei edes kristityt tunnu tätä täysin ymmärtävän. Juutalaiset tulevat itkemään ja katkerasti katumaan tajutessaan tekonsa Jeesuksen tullessa takaisin ja pelastaessa jäljelle jääneet juutalaiset polkaistessaan Öljymäen kahtia. Näin on kirjoitettu ja näin tapahtuu. Jeesus elää.


      • "Silloin vielä homoseksuaalisuuteen suhtauduttiin nuivasti."

        Kumpa vieläkin suhtauduttaisiin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tuo on pelkkää rienausta ja tosiasioiden vääristelyä. Ei Jeesus ollut homoseksuaalisesti suuntautunut, eikä syytekohdissa sitä ollut. Roomalaiset ristiinnaulitsivat ylipappien pyynnöstä Jeesuksen kapinalliseksi väitettynä, juutalaisille syy oli jumalanpilkka, ylipappi totesi Jeesuksen väittäneen olevansa JHWH, Jumala, Minä Olen. Repäisi vaatteensa että syyte oli todettu oikeaksi, tunnustettu. Niin Jeesus siinä sanoikin.

        Asia vaan oli niin, että Jeesus oli ja on JHWH, ja juutalaiset luovuttivat oman Jumalansa, Messiaansa teloitettavaksi roomalaisille.

        Ei edes kristityt tunnu tätä täysin ymmärtävän. Juutalaiset tulevat itkemään ja katkerasti katumaan tajutessaan tekonsa Jeesuksen tullessa takaisin ja pelastaessa jäljelle jääneet juutalaiset polkaistessaan Öljymäen kahtia. Näin on kirjoitettu ja näin tapahtuu. Jeesus elää.

        "Juutalaiset tulevat itkemään ja katkerasti katumaan tajutessaan tekonsa Jeesuksen tullessa takaisin ja pelastaessa jäljelle jääneet juutalaiset polkaistessaan Öljymäen kahtia. Näin on kirjoitettu ja näin tapahtuu. Jeesus elää."

        Eräät mormonit väittävät, että Jeesus palaa Amerikkaan eikä Israeliin. Minä sanon että Israeliin.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Juutalaiset tulevat itkemään ja katkerasti katumaan tajutessaan tekonsa Jeesuksen tullessa takaisin ja pelastaessa jäljelle jääneet juutalaiset polkaistessaan Öljymäen kahtia. Näin on kirjoitettu ja näin tapahtuu. Jeesus elää."

        Eräät mormonit väittävät, että Jeesus palaa Amerikkaan eikä Israeliin. Minä sanon että Israeliin.

        Uusi Jerusalem perustetaan Uudelle mantereelle, Jeesus tulee Jerusalemiin Israeliin mutta myös jokaiseen pyhään kaupunkiin koko maapallolle. Koko maapallo tulee Jumalan Valtakunnaksi. Asia on täysin selvästi Ilmestyskirjassa, vaikka se muuten on vaikeasti ymmärrettävissä.

        Siis se, että koko maapallolle Tuhatvuotinen Valtakunta ja sen lopussa Viimeinen Tuomio ja Uusi Taivas ja Uusi Maa.

        Joka puolelle, Aasiaan, Austraaliaan, Afrikkaan. Miksei siis Amerikkaan? Ainakin kaksi Jerusalemia Siionia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe