Tieto vastaan usko

Anonyymi

Me tiedämme sen, että luomista ei ole tapahtunut.

Me perustamme näkemyksemme tieteelliseen tietoon.

Ne, jotka eivät usko tieteelliseen tietoon, uskovat.

Tieto ja usko kumoavat siten toisensa!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskallatko vannoa olevasi ikuisesti tuota mieltä?

      • Anonyymi

        päättyy 30.11.2040 00:00


    • Anonyymi

      Kun näkee synnytyksen niin miettii mitä hän se jumala ajatteli.

    • Anonyymi

      Eivät kumoa toisiaan.
      Tiedemies Carl Sagan totesi:
      "Jos tiede ja hengellisyys poissulkevat toisensa, tekevät ne molemmille karhunpalveluksen"

      Tiede on pystynyt selittämään vain osan maailman kaikkeuden syntymästä.
      Tästä on muodostunut eräänlainen tiede fundamentalistien vääristämä näkemys siitä, että
      kaikki olisi jo selitetty tieteen keinoin.

      Ilmeisesti poikkitieteellinen tutkimus on kuitenkin ihmiselle vielä liian vaikea laji, joten on helpompi tehdä tiedettä,ja päästä tuloksiin poisulkemalla hengellisyys aspekti koko asiasta.

      • Anonyymi

        Hengellisyys ei tuota tulosta tutkimuksissa, se on ainoa syy miksi siitä on luovuttu. Tutkija voi tietysti olla hengellinen.


      • "Tästä on muodostunut eräänlainen tiede fundamentalistien vääristämä näkemys siitä, että
        kaikki olisi jo selitetty tieteen keinoin."

        Missä tällainen väite on esitetty? En ole koskaan törmännyt kehenkään, joka väittää voin, vaikka monen uskovaisen juttujen perusteella sellaisia on.

        Kummallisinta väitteessä on se, että tiede nimenomaan on keino hankkia tietoa ja jos kaikki olisi selitetty, tiede kävisi turhaksi. Siteeraauksessa esitetty tiedefundamentalismi siis veisi pohjan tieteeltä.


      • "...poisulkemalla hengellisyys aspekti koko asiasta."

        No yritin avata keskustelua jumalan todistamisesta hengellisyyden kautta, mutta fundisuskovaiset tyrmäsivät senkin aloitteen. Oli ilmeisesti väärähenkisyydestä kyse :-).


    • Eivät tieto ja usko kumoa toisiaan. Meillä on Raamattu, Raamattu joka tiedetään fakta-teokseksi, ja tähän fakta-teokseen me tervehenkiset uskovat perustamme uskomme, me uskomme niinkuin Raamattu opettaa.

      Saa tulla lunta tupaan ja tapahtua mitä hyvänsä, Raamattuun perustuva usko sen kyllä kestää, meillä kun on vielä Jumala apuna, eli meillä on lisäpontta sen lisäksi, että meillä on tämä fakta-tietoa täynnä oleva Raamattu.

      Ja on vähän huono homma tulla väittämään, että luomista ei mukamas ole tapahtunut, sillä luomakunta itse puhuu, että hei! me emme ole tulleet sattumasta, ja meistä voi lukea, että täytyy olla järkevä suunnittelija, joka on meidät alunperin valmistanut ja koodannut meihin valtavan määrän DNA-koodia, koodi joka on omansa jokaisessa eliölajissa.

      Luomakunnan olemassa oloa ei voi selittää mitenkään muuten kuin, että Luoja-Jumalalla, siis sillä Raamatussa ilmoitetulla on jossain välissä ollut näppinsä pelissä.

      • " Meillä on Raamattu, Raamattu joka tiedetään fakta-teokseksi, ja tähän fakta-teokseen me tervehenkiset uskovat perustamme uskomme, me uskomme niinkuin Raamattu opettaa."

        Tässä lähinnä yrität kehäpäätelmää väittämällä että raamattu on oikeassa koska uskot, ja uskot siihen koska se on ymmärryksesi mukaan oikeassa.

        Mikäli sinulla on todisteita joilla raamattu voitaisiin vihdoin todistaa faktateokseksi vaikka suuri osa sen kertomista asioista on todistettavasti väärin (mm. hyönteisten jalkojen määrä, piin likiarvo, maailmanlaajuisen tulvan tapahtuminen ja paljon, paljon muuta), oletan että tulet tuomaan todisteet vihdoin meille ensimmäisenä uskovaisena. :)

        "Ja on vähän huono homma tulla väittämään, että luomista ei mukamas ole tapahtunut, sillä luomakunta itse puhuu, että hei! me emme ole tulleet sattumasta,"

        Se, että jotain on olemassa kertoo vain että jotain on olemassa. Se tarkoittaa siis että jos luomista ei olla voitu todistaa ainoaksi mahdollisuudeksi, jää mahdollisuukseksi se, ettei mitään jumaluutta tarvittu luomiseen ja kaikki olikin vain mielessäsi.

        Myöskään evoluutio ei ole sama juttu kuin "sattuma", yhtään enemmän kuin jääpuikot eivät synny "sattumalta" vaan noudattamalla vain tiettyjä yksinkertaisia luonnonlakeja, syntyy jotain suurempaa ja kauniimpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      570
      3780
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3278
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2699
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2094
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2051
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1857
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1825
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1740
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1709
    Aihe