Kiva se auto on mutta ,mikä on todellinen tarve. Monta minuuttia päivää kohti tulee ajoa. Kustannus per käyttötunti. Televisio taitaa olla kustannustehokkain.
Auton tarve
130
72
Vastaukset
- Anonyymi
Aiheuttaa pienhiukkas- ja hiilidioksidipäästöjä.
- Anonyymi
Nykyaikaiset autot ovat vähäpäästöisiä. Linja-autoista, tavaraliikenteestä ja teollisuudesta tulee enemmän pienhiukkasia kuin henkilöautoista. Tulevaisuudessa suuri osa autoista kulkee sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaiset autot ovat vähäpäästöisiä. Linja-autoista, tavaraliikenteestä ja teollisuudesta tulee enemmän pienhiukkasia kuin henkilöautoista. Tulevaisuudessa suuri osa autoista kulkee sähköllä.
Renkaitten myrkkyseokset on iso ongelma. Tutkinta meneillään,kuinka järvien saastuminen seoksen mikrohiukkasista tätä kautta leviää elintarvikeketjuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaiset autot ovat vähäpäästöisiä. Linja-autoista, tavaraliikenteestä ja teollisuudesta tulee enemmän pienhiukkasia kuin henkilöautoista. Tulevaisuudessa suuri osa autoista kulkee sähköllä.
Henkilöautoja on enemmän kuin busseja.
Suomen autot vanhoja käytettyjä malleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautoja on enemmän kuin busseja.
Suomen autot vanhoja käytettyjä malleja.Mihin se vaikuttaa, että Suomen autot on vanhoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se vaikuttaa, että Suomen autot on vanhoja?
Päästöt suurempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästöt suurempia.
Mitkä päästöt on suurempia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä päästöt on suurempia?
Oikeasti henkilöautojen päästöt ovat melko pieni osa noita päästöjä, yksistään laivaliikenenne ja lentoliikenne ovat moninkertaisia saastuttjia tuohon autoiluun nähden, kärpäsestä on tehty härkänen. Päästöt ovat pieniä vaika kyseessä olisi vanhatkin autot. Ottakaa hiemna selvää asioista ihan vaan vaikka hakukoneilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti henkilöautojen päästöt ovat melko pieni osa noita päästöjä, yksistään laivaliikenenne ja lentoliikenne ovat moninkertaisia saastuttjia tuohon autoiluun nähden, kärpäsestä on tehty härkänen. Päästöt ovat pieniä vaika kyseessä olisi vanhatkin autot. Ottakaa hiemna selvää asioista ihan vaan vaikka hakukoneilla.
Autojen päästöt ovat paikallisesti suuria ja vaikuttavat miltei välittömästi ihmisten terveyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autojen päästöt ovat paikallisesti suuria ja vaikuttavat miltei välittömästi ihmisten terveyteen.
Mistä päästöistä olet huolissasi?
- Anonyymi
Aamulehden vihertoimittaja juuri kirjoitti, ettei hän tarvitse omaa autoa. Me todelliset arjen sankarit olemme eri mieltä. Autoa tarvitaan töissä kulkemiseen, sillä kaikkien työpaikat eivät todellakaan ole bussipysäkin vieressä, vaan jossain kauempana. Lasten hoitopaikkakaan ei ole kivenheiton päässä. Tuulilasi-lehden päätoimittaja laski jokin aika sitten, että häneltä kuluisi viikossa 20 tuntia enemmän aikaa matkustamiseen, jos hän käyttäisi julkisia kulkuvälineitä. Tämä tosin pääkaupunkiseudulla, mutta ei se täällä Tampereellakaan niin sujuvaa ole. Monikaan ei omista autoa siksi, että se on "kiva" vaan siksi, että se on välttämätön.
P.S. Naapurissa on iso 65-tuumainen televisio, ja se näkyy olevan päällä yötä päivää.- Anonyymi
Voit myydä autosi pois nyt jo, koska tulevaisuudessa ratikka vie kaikki kaikkialle ja työpaikat kaavoitetaan ratikkareittien varrelle 🌻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit myydä autosi pois nyt jo, koska tulevaisuudessa ratikka vie kaikki kaikkialle ja työpaikat kaavoitetaan ratikkareittien varrelle 🌻
Niin varmaan juu. Ratikka vie kaikkialle, ehkä vuonna 2080. Työpaikkoja silloin ei maailmassa enää ehkä olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan juu. Ratikka vie kaikkialle, ehkä vuonna 2080. Työpaikkoja silloin ei maailmassa enää ehkä olekaan.
Saas näkee kuinka vie ratikka naapurikuntiin? muutettu hieman kauemmas luonnon rauhaan pois Tampereelta jossa sitä rauhaa monessakin mielessä ei tuntunut enää löytyvän.
- Anonyymi
Onko Teollisuustontit tahallaan sijoitettu autoilun eduksi. Hoitopaikat varmaan suurimmalla osalla on lähellä. Tuntuu järjettömältä jos nekin olisi kaupungin toisella puolella.
- Anonyymi
Teollisuustontit olisivat varmaan mukavia jos ne sijaitsisivat asuintalojen keskellä. Mutta joidenkin työpaikka sijaitsee jopa ihan toisella paikkakunnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teollisuustontit olisivat varmaan mukavia jos ne sijaitsisivat asuintalojen keskellä. Mutta joidenkin työpaikka sijaitsee jopa ihan toisella paikkakunnalla.
Pakkomuutto,ehkä se on tulevaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkomuutto,ehkä se on tulevaisuutta.
Kyllä ihminen harkitsee muuttoa moneen kertaan.
a) sen uuden työpaikan pysyvyydestä ei ole nykymaailmassa tietoa.
b) jos itselle löytyy työpaikka jostain muualta, niin löytyykö puolisolle?
c) jos sinulla on omistusasunto, siitä ei välttämättä saa omiaan pois, joten myynti ei ole järkevää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihminen harkitsee muuttoa moneen kertaan.
a) sen uuden työpaikan pysyvyydestä ei ole nykymaailmassa tietoa.
b) jos itselle löytyy työpaikka jostain muualta, niin löytyykö puolisolle?
c) jos sinulla on omistusasunto, siitä ei välttämättä saa omiaan pois, joten myynti ei ole järkevää.Täytyy saada kevytkotikyliä muuttajille, kuten USAssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy saada kevytkotikyliä muuttajille, kuten USAssa
Kaikki halvat vuokra-asunnot jotka Tamperellekakin ennen takasivat joustavan liikkumisen työpaikkojen perässä jne. on menty ahneuksissaan purkamaan. Ilmiö koskee Suomessa kaikkia kaupunkeja joissa on vielä työpaikkoja kohtuudella jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki halvat vuokra-asunnot jotka Tamperellekakin ennen takasivat joustavan liikkumisen työpaikkojen perässä jne. on menty ahneuksissaan purkamaan. Ilmiö koskee Suomessa kaikkia kaupunkeja joissa on vielä työpaikkoja kohtuudella jäljellä.
Tilalle on tullut kalliita pikku koppeja joita myös ihmisvarastoiksi sanotaan. Ongelma tietysti on, että sellaiset käyvät kalliiksi, kun tarvitaan isompia palkkoja ja monasti erilaisia tukia veronmaksajilta.
- Anonyymi
Kyllähän se auto liikkumisen tarpeeeseen hankitaan. Itse laskin, että pelkästään työmatkoissa säästän aikaa 6 h viikossa kun kuljen omalla autolla verrattuna julkisiin.
Jos se vuodessa on 300 h ja palkkani tunissa on 30 € niin silloin säästän auton ansiosta 9000 € vuodessa. Koska auton kustannus vuodessa on tuon alle niin minulle auto on kannattava investointi pelkästään työmatkoilla.- Anonyymi
Kun olisi kiinteä työpaikka lähellä ,niin rahaa pankkiin n. 7_9 donaa. Ei huono .
- Anonyymi
Eihän se olekaan 5000 € kuukaudessa rahakysymys, mutta jos saisi puolet tuosta summasta. ja kuten ministerin lausunto taannoin, " Tuskin kukaan saa palkkaa alle 2600 euroa kuussa "
Eläkeläisille ja työttömille autoiluhan on vain kiva, jos rahat riittää , eikä lääkäri ota korttia pois.- Anonyymi
Suomalaisen keskipalkka 3 386 e/kk. Monet tienaavat paljon vähemmän mutta on myös se joukko jotka tienaavat huomattavasti enemmän.
- Anonyymi
Suurin syy auton pitämiseen on km korvauksen kaksinkertainen ylikompensaatio. Siihen yritti Jutta puuttua, mutta sai vastaansa kovan rähinän omiltaan
- Anonyymi
Älä höpötä mistään kaksinkertaisesta kompensaatiosta kun et tiedä mistään mitään. Voi olla kansanedustajilla vaikka mitä korvauksia, mutta ei tavallisella tallaajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpötä mistään kaksinkertaisesta kompensaatiosta kun et tiedä mistään mitään. Voi olla kansanedustajilla vaikka mitä korvauksia, mutta ei tavallisella tallaajalla.
Puhun omasta kokemuksesta. Verottajan hyväksymä max km korvaus on noin kaksinkertainen verrattuna kustanmuksiin. Sitä yleensä sovelletaan
- Anonyymi
Eli jos on pitkä työmatka, niin vapaa ajan autoilu on ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos on pitkä työmatka, niin vapaa ajan autoilu on ilmaista.
Työmatka ja työmatka. Toisesta maksetaan km korvaus toisesta saat verovähennyksen, jos sitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhun omasta kokemuksesta. Verottajan hyväksymä max km korvaus on noin kaksinkertainen verrattuna kustanmuksiin. Sitä yleensä sovelletaan
Ettei sekoteta asioita niin on syytä selventää.
Asunnon ja työpaikan väliset matkat saa vähentää halvimman matkustustavan mukaan. Eli yleensä linja-autolipun taksan mukaan. Jos voi selvittää, että julkista kulkuneuvoa ei ole, tai että odotusaikaa tulee paljon tai kävelymatkaa tulee paljon tai jos työmatkat tapahtuvat yöllä, kun linja-autot eivät kulje, niin voi vähentää oman auton kuluja 0,25 e/km tai työsuhdeauton kuluja 0,19 e/km. Niillä ei rikastu.
Toinen asia on sitten oman auton käyttökulut, jos teet työnantajan ajoa. Silloin vähennys on 0,43 euroa/km. Silläkään ei rikastumaan pääse, kun ottaa huomioon polttoaineet, auton huollon, auton hankintahinnan, vakuutukset ja muut kulut.
- Anonyymi
Autot on täysin tarpeettomia. Mut ei telkkarillakaan tee mitään. Ehkä kuitenkin telkkarista on vähemmän harmia ihmisille, kun sillä ei oikeesti tee yhtään mitään. Joku pitsataksi, jakeluauto tai bussi voi olla ihan ok. Mut osan niistäkin voi korvata vaikka sähköskootterilla.
Nykyään jakelu toimii ihan ok. Menee vaan nettiin niin voi saada safkakassin tai mitä haluaa, vaikka koti tai duuni osoitteeseen.
Miksi kukaan lähtisi enää nykyaikana stressaamaan ja tuhlaamaan aikaansa jossain auton ratissa?- Anonyymi
Joo-o. Autot ovat tarpeettomia, kun pandemia kieltää kaiken liikkumisen. Työt tehdään etänä ja koulua käydään etänä. Toimettomatkin joutuvat olemaan neljän seinän sisällä, ja se kirvoittaa väsäämään tällekin palstalle kaikenlaista humpanpumppaa.
- Anonyymi
Todellista saatuttamista, tuoda nyt ruoka-annos autolla kotiin. TV taas on kaukana harmittomasta, se on melkoinen propagandaväline ja käytöksen ohjaaja, tyhmentäjäksikin sitä on sanottu.
- Anonyymi
Johtopäätös,julkinen liikenne ja työpaikat,muut palvelut olisi hyvä olla yhden reitin varrella. Kiskoliikenne on ehkä taloudellisin,puhtain vaihtoehto. Auton käyttöä ei pidä tukea. Asunto kaukana pelipaikoista on edullisempi,joten matkakulut eivät kuulu yhteiskunnan maksettaviksi . Oma valinta.
- Anonyymi
"julkinen liikenne ja työpaikat,muut palvelut olisi hyvä olla yhden reitin varrella" Asunto Tampereen Rautatienkadulla ja työpaikka Vantaan Tikkurilassa. Siinä on kauppakin lähellä. Eh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"julkinen liikenne ja työpaikat,muut palvelut olisi hyvä olla yhden reitin varrella" Asunto Tampereen Rautatienkadulla ja työpaikka Vantaan Tikkurilassa. Siinä on kauppakin lähellä. Eh?
Kai me vielä Tamperetta kehitetään,mennään myöhemmin maakuntarajojen yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"julkinen liikenne ja työpaikat,muut palvelut olisi hyvä olla yhden reitin varrella" Asunto Tampereen Rautatienkadulla ja työpaikka Vantaan Tikkurilassa. Siinä on kauppakin lähellä. Eh?
Junalla pääset komeasti. Siksi asutkin Rautatienkadulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai me vielä Tamperetta kehitetään,mennään myöhemmin maakuntarajojen yli.
Pitäisi jostakin löytää pystyvät kehittäjät
- Anonyymi
Saunakin on tarpeeton. Onhan se kiva mutta peseytyä voi vaikka järvessä.
Omakotitalo se vasta tarpeeton onkin. Onhan se kiva mutta asua voi vaikka
ratikkareitin varrella vuokrakasarmissa.
Työntekokin on tarpeetonta luksusta. Rahaa saa sossusta.
Kysykää vaikka musulmaaneilta.- Anonyymi
Tärkeintä on merenkulku. Eikä sekään kovin tärkeätä ole
- Anonyymi
Meni siis ylikapasiteettisi. Kaikki on tarpeellisia,mutta onko välttämättömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni siis ylikapasiteettisi. Kaikki on tarpeellisia,mutta onko välttämättömiä.
Mikä ylikapasiteetti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ylikapasiteetti?
Mietippä sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni siis ylikapasiteettisi. Kaikki on tarpeellisia,mutta onko välttämättömiä.
Olet siis ryhtynyt viherhipiksi vanhoilla päivilläsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis ryhtynyt viherhipiksi vanhoilla päivilläsi.
Pyörittele vaan yksikses lantapaakkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis ryhtynyt viherhipiksi vanhoilla päivilläsi.
Pyörittele vaan yksikses lantapaakkuja.
- Anonyymi
Sovitaanko, että jokainen määrittelee itse oman tarpeensa. Auton omistajia rangaistaan kyllä ihan riittävästi veroilla ja käyttömaksuilla, niin että he maksavat oman osuutensa kyllä. Kukaan ei tänä päivänä ajele huviajelua.
- Anonyymi
Se auto voisi olla sitten mauto, jos sen tärkein tehtävä on kuljettaa ajaja paikasta A paikkaan B mkäli ei julkisilla ole mahdollista kulkea.
Onko simulla auton puolustaja mauto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se auto voisi olla sitten mauto, jos sen tärkein tehtävä on kuljettaa ajaja paikasta A paikkaan B mkäli ei julkisilla ole mahdollista kulkea.
Onko simulla auton puolustaja mautoMopoauto. Mahtuu vain kaksi ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mopoauto. Mahtuu vain kaksi ihmistä.
Montako autossasi päivittäin kulkee?
Montako autoa taloudessasi on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako autossasi päivittäin kulkee?
Montako autoa taloudessasi on?Yksi auto. Kuljettajan lisäksi ajoittain yksi tai kaksi matkustajaa. Moottoritietä ei mautolla saa ajaa.
- Anonyymi
Auto tarvitaan yksilölliseen elämään.Eristäytymiseen muista kulkijoista,mutta onko maapallolla siihen varaa. Pitäisikö autottomuutta tukea, jotta osalla autoilu voisi jatkua. Ilmainen joukkoliikenne olisi alku.
- Anonyymi
Kommunismi ei ole toiminut missään, eikä koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi ei ole toiminut missään, eikä koskaan.
Onko kaupunki suunniteltu oikein,kun tarvitsee liikkumiseen omaa kulkuneuvoa. Eikö se ole kapitalismin juonikkuutta. Talo korpeen,auto pihaan. Työpaikka tuolla,kauppa kauempana. Huvikeskukset siellä sun täällä. Urheilupaikat jossain. Aikaa kuluu,joka tuntuu olevan mittari kaikkeen. Sitä ei autoillessa säästä se kuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi ei ole toiminut missään, eikä koskaan.
Miten kommunismin pitää toimia? Onko missään ollut puhdasta Karl Marxin tarkoittamaa kommunismia? Neuvostoliitto oli halpa kopio,samoin Kiina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaupunki suunniteltu oikein,kun tarvitsee liikkumiseen omaa kulkuneuvoa. Eikö se ole kapitalismin juonikkuutta. Talo korpeen,auto pihaan. Työpaikka tuolla,kauppa kauempana. Huvikeskukset siellä sun täällä. Urheilupaikat jossain. Aikaa kuluu,joka tuntuu olevan mittari kaikkeen. Sitä ei autoillessa säästä se kuluu.
Kyllä se on silloin hyvin suunniteltu.
Kaikki ei mitenkään pysty asumaan "omakotitalossa, järven rannalla, hyvien palveluiden lähellä, työpaikan vieressä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi ei ole toiminut missään, eikä koskaan.
Yhteisomistus ei toimi. Sen voivat idealistihihhulit uskoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaupunki suunniteltu oikein,kun tarvitsee liikkumiseen omaa kulkuneuvoa. Eikö se ole kapitalismin juonikkuutta. Talo korpeen,auto pihaan. Työpaikka tuolla,kauppa kauempana. Huvikeskukset siellä sun täällä. Urheilupaikat jossain. Aikaa kuluu,joka tuntuu olevan mittari kaikkeen. Sitä ei autoillessa säästä se kuluu.
Onko ihminen suunniteltu oikein, kun sen tarvitsee liikkua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on silloin hyvin suunniteltu.
Kaikki ei mitenkään pysty asumaan "omakotitalossa, järven rannalla, hyvien palveluiden lähellä, työpaikan vieressä".Kerrostalot olisi kyllä stressaavina ihmisvarastoina hyvä kieltää ihan lailla ;-)
”Väsynyt naapuri” raivostui Oulussa: Anniinan saamassa heippalapussa neuvottiin muuttamaan lähiöön "jämäpalojen" keskuuteen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4195cd6-ad8e-429f-9035-2f9d59d1d31a - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteisomistus ei toimi. Sen voivat idealistihihhulit uskoa
Hyvin näkyy pelaavan, nuorisoporukka juuri jätti Jaguaarinsa (auto) tuonne vieraan talon sarvijaakonkatu 33 ainoalle parkkipaikalle, siis vierasparkkiin jolloin talon oma väki ja niiden vieraat ei sitä voi käyttää, kaivoivat halkosäkin autinsa peräkontista ja lähtivät siihen bilettään lähelle toisen talon grillipaikalle joka ei myöskään ole heidän pihassaan, eivät ole sen asukkaita. Ei saa olla nimby vaan nykyään tuollainen häiriökäytös pitää hyväksyä, kaikki on ikään kuin yhteistä eikä saa olla edes aitoja rajoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin näkyy pelaavan, nuorisoporukka juuri jätti Jaguaarinsa (auto) tuonne vieraan talon sarvijaakonkatu 33 ainoalle parkkipaikalle, siis vierasparkkiin jolloin talon oma väki ja niiden vieraat ei sitä voi käyttää, kaivoivat halkosäkin autinsa peräkontista ja lähtivät siihen bilettään lähelle toisen talon grillipaikalle joka ei myöskään ole heidän pihassaan, eivät ole sen asukkaita. Ei saa olla nimby vaan nykyään tuollainen häiriökäytös pitää hyväksyä, kaikki on ikään kuin yhteistä eikä saa olla edes aitoja rajoina.
Kommunismi hiipii uudessa muodossa kaikkialle. Kohta varmaan kielletään ensin lukot ovista ja sitten ovet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kommunismin pitää toimia? Onko missään ollut puhdasta Karl Marxin tarkoittamaa kommunismia? Neuvostoliitto oli halpa kopio,samoin Kiina.
Kapitalismi on kovennettua kommunismia.
Sen päätavoite on keskittää toiminnot vain yhdelle voittoa tavoittelevalle toimijalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteisomistus ei toimi. Sen voivat idealistihihhulit uskoa
Yhteisomistus (n-määrä omistajia & n-määrä < max) ei toimi, mutta valtio-omistus (n-määrä = max) toimii. Silloin kun kuppikuntia on vain 1, eli valtio, niin ei synny kilpailutilannetta ja kilpailusta aiheutuvia ongelmia.
- Anonyymi
Yhteiskunnan rakenteita muutettava siten, että autoilua tarvitaan mahdollisimman vähän. Työ ja asuminen niin lähelle toisiaan, että voi pyöräillä tai jopa kävellä.
- Anonyymi
Miksi sitä pitäisi muuttaa niin, että autoilua tarvitaan vähän?
Ihmisten elämässä on myös muuta, kuin työ ja asuminen.
On myös kaupat, päiväkodit, koulut, yms.
Ymmärrätköhän oikeasti, mikä työpaikka on?
Siis ymmärrätkö, miksi työnantaja palkkaa jonkun töihin? - Anonyymi
Ei kyllä ole yhtään kiva asua tiiviissä betonipunkkeristossa tehtaan tai ostoskeskuksen varjossa.
Nykykapitalismi toteuttaa ja tavoittelee juurikin sellaista. Käärii rahat ja hunajat niistä ahtaista asuinkennostoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä ole yhtään kiva asua tiiviissä betonipunkkeristossa tehtaan tai ostoskeskuksen varjossa.
Nykykapitalismi toteuttaa ja tavoittelee juurikin sellaista. Käärii rahat ja hunajat niistä ahtaista asuinkennostoista.Näitten häntäheikit melskaa keskustan tiivistämisestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä ole yhtään kiva asua tiiviissä betonipunkkeristossa tehtaan tai ostoskeskuksen varjossa.
Nykykapitalismi toteuttaa ja tavoittelee juurikin sellaista. Käärii rahat ja hunajat niistä ahtaista asuinkennostoista.Vihreät tukevat moista, sikäli kummallista, että juuri tuo rakennustapa vie kaiken luonnollisen vihreyden asuinympäristöistä pois ja asfaltin peittoon. Ehkä vihreiden pitäsi vaihtaa nimensa asfalttipuolueeksi.
- Anonyymi
Nythän sitä autoa vasta tarvitaan kun riskiryhmäläisenä ei voi mennä joukkoliikennevälineeseen saamaan varmaa koronatartuntaa. Omassa autossa ulkoilmakin suodatetaan ennen autoon puhaltamista. Tarvitaan ehdottomasti lisää drive-in-palveluita!
- Anonyymi
Varmaankin,joo.
- Anonyymi
Jos määrättäisiin maskipakko, niin ihmiset uskaltaisivat kulkea busseissa ja kaupoissa huoletta.
- Anonyymi
Syystä että...
- Anonyymi
Kankainen maski ei turvaa tartunnalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kankainen maski ei turvaa tartunnalta.
Maski hieman estää tartuttajaa levittämästä tautia. joissain maissa se on pakollinen nyt koronana aikoina julkisissa kulkuneuvoissa ja kaupoissa, asiasta on lukuisia eri variaatioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maski hieman estää tartuttajaa levittämästä tautia. joissain maissa se on pakollinen nyt koronana aikoina julkisissa kulkuneuvoissa ja kaupoissa, asiasta on lukuisia eri variaatioita.
Suomessa ei suositella maskin käyttöä. Sen haittavaikutukset voivat olla suuremmat kuin hyöty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei suositella maskin käyttöä. Sen haittavaikutukset voivat olla suuremmat kuin hyöty.
Tuorempia uutisia, maskeja jopa vaaditaan sen kahden metrin turvavälin lisäksi:
"ahtaissa paikoissa ainoa keino pienentää tartunnan riskiä on käyttää maskia.
– Tämä tietysti edellyttää, että maskeja olisi käytettävissä. Myös itse tehdyt maskit auttavat ainakin vähentämään pisaroiden leviämistä yskimisen ja aivastelun välityksellä..."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9574a3b6-881c-4ebd-bc6a-ded1bff0dc2f - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuorempia uutisia, maskeja jopa vaaditaan sen kahden metrin turvavälin lisäksi:
"ahtaissa paikoissa ainoa keino pienentää tartunnan riskiä on käyttää maskia.
– Tämä tietysti edellyttää, että maskeja olisi käytettävissä. Myös itse tehdyt maskit auttavat ainakin vähentämään pisaroiden leviämistä yskimisen ja aivastelun välityksellä..."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9574a3b6-881c-4ebd-bc6a-ded1bff0dc2fJokaisella dosentilla ja desantilla on omanlaiset mielipiteensä. Pitäisi olla yksi virallinen ja uskottava kanava, jossa tiedotetaan asioista. Nyt media sekoittaa viestintää tempaisemalla vuoronperään kaikenlaisia julkisuuden tavoittelijoita kommentoimaan.
- Anonyymi
Molemmat aika vanhanaikaisia ja turhia juttuja.
Nyt onneksi poliisi alkaa seuraamaan ihmisten turhaa ajoa autollla. Tiketti turhasta autoilusta on 100€/kerta.
.- Anonyymi
Kyse ei kylläkään ole autoilusta, vaan turhasta ja häiritsevästi ajoneuvolla ajamisesta.
Eli koskee myös polkupyöräilijöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei kylläkään ole autoilusta, vaan turhasta ja häiritsevästi ajoneuvolla ajamisesta.
Eli koskee myös polkupyöräilijöitä.Miten polkupyörällä ajo häiritsee sinua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten polkupyörällä ajo häiritsee sinua?
Jos polkupyöräilijä ajaa ajoradalla hitaammin kuin minä, niin kyllä se häiritsee omaa ajoani.
Etenkin jos niita on useampi ja ajavat lainvastaisesti rinnakkain.
Esimerkiksi joku Pirkan pyöräily; täysin tarpeetonta ja aiheuttaa haittaa muille tienkäyttäjille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei kylläkään ole autoilusta, vaan turhasta ja häiritsevästi ajoneuvolla ajamisesta.
Eli koskee myös polkupyöräilijöitä.Monissa isoissa kaupungeissa esim. Kiinassa on voimassa rajoituksia autoilulle. Vaikka Tampere onkin pieni kaupunki, niin silti tietyissä pisteissä voi autoja olla niin paljon liikenteessä, että se voi alkaa häiritsemään ihmisiä.
Nyt poliisilla on työkalut puuttua tähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polkupyöräilijä ajaa ajoradalla hitaammin kuin minä, niin kyllä se häiritsee omaa ajoani.
Etenkin jos niita on useampi ja ajavat lainvastaisesti rinnakkain.
Esimerkiksi joku Pirkan pyöräily; täysin tarpeetonta ja aiheuttaa haittaa muille tienkäyttäjille.Ristiriitaista vuodatusta. Hitaasti ajava häiritsee, Pirkan pyöräilijä nopeasti ajava häiritsee. Taitaa olla niin, että koronavirus ärsyttää niin että kaikki häiritsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaista vuodatusta. Hitaasti ajava häiritsee, Pirkan pyöräilijä nopeasti ajava häiritsee. Taitaa olla niin, että koronavirus ärsyttää niin että kaikki häiritsee.
Kuvaan autosta mopopoikia kun tekevät pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaista vuodatusta. Hitaasti ajava häiritsee, Pirkan pyöräilijä nopeasti ajava häiritsee. Taitaa olla niin, että koronavirus ärsyttää niin että kaikki häiritsee.
Kirjoitin hitaammin ajava häiritsee
Myös ne Pirkan pyöräilijät ajavat hitaammin ja siten häiritsevät minun ajoani.
Et ehkä ymmärtänyt kommenttini perusajatusta.
Eli laki on muotoiltu typerästi (tahallaan, tai tarkoituksellisesti) kun ei ole millään tavalla yksilöity, mitä häiritsevä ajaminen on.
Kuka häiritsevyyden ja tarpeettomuuden päättää ja millä kriteereillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin hitaammin ajava häiritsee
Myös ne Pirkan pyöräilijät ajavat hitaammin ja siten häiritsevät minun ajoani.
Et ehkä ymmärtänyt kommenttini perusajatusta.
Eli laki on muotoiltu typerästi (tahallaan, tai tarkoituksellisesti) kun ei ole millään tavalla yksilöity, mitä häiritsevä ajaminen on.
Kuka häiritsevyyden ja tarpeettomuuden päättää ja millä kriteereillä?Poliisi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polkupyöräilijä ajaa ajoradalla hitaammin kuin minä, niin kyllä se häiritsee omaa ajoani.
Etenkin jos niita on useampi ja ajavat lainvastaisesti rinnakkain.
Esimerkiksi joku Pirkan pyöräily; täysin tarpeetonta ja aiheuttaa haittaa muille tienkäyttäjille.Ehket ansaitse korttia. Opetusvaihessa sinulle on määritetty kunka toimit hitaammin kulkevien kanssa. Ottaen huomioon lapset vanhukset ja liikuntarajoitteiset eritoten. Laissa ei ole määritelty kävelijöille,ei pyöräilijöille lisenssiä. Et ole kypsä ajoneuvon kuljettamiseen. Ilmoittaudu poliisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehket ansaitse korttia. Opetusvaihessa sinulle on määritetty kunka toimit hitaammin kulkevien kanssa. Ottaen huomioon lapset vanhukset ja liikuntarajoitteiset eritoten. Laissa ei ole määritelty kävelijöille,ei pyöräilijöille lisenssiä. Et ole kypsä ajoneuvon kuljettamiseen. Ilmoittaudu poliisille.
Törmäätkö useinkin tilanteeseen, jossa et ymmärrä lukemaasi tekstiä?
Luepas vielä pari kertaa uudestaan kommentti, johon vastasit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisi tietää.
Poliisin tehtävänä on valvoa lain noudattamista.
Kuinka kukaan kansalainen pystyy tietämään, koska rikkoo lakia, jos laki on kirjoitettu niin ylimalkaisesti, että vain sitä valvova viranomainen tietää, mikä on sallittua ja mikä ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polkupyöräilijä ajaa ajoradalla hitaammin kuin minä, niin kyllä se häiritsee omaa ajoani.
Etenkin jos niita on useampi ja ajavat lainvastaisesti rinnakkain.
Esimerkiksi joku Pirkan pyöräily; täysin tarpeetonta ja aiheuttaa haittaa muille tienkäyttäjille.Ongelma ratkeaa, kun opit ohittamaan sen hitaammin ajavan. Sitä en osaa arvioida, miten helppoa tai vaikeaa se sinulle on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Törmäätkö useinkin tilanteeseen, jossa et ymmärrä lukemaasi tekstiä?
Luepas vielä pari kertaa uudestaan kommentti, johon vastasit.Kertaa liikennesäännöt ja lupamenettely tapahtumille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten polkupyörällä ajo häiritsee sinua?
Fillaristit kyllä häiritsevät kun ajalevat kaupungilla pitkin jalkakäytäviä ja niitä joutuu koko ajan varomaan. Bussipyskeillä myös voi jäädä ohi kiitävän fillarin alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fillaristit kyllä häiritsevät kun ajalevat kaupungilla pitkin jalkakäytäviä ja niitä joutuu koko ajan varomaan. Bussipyskeillä myös voi jäädä ohi kiitävän fillarin alle.
Taivas putoaa niskaan. Liikennettä pitää varoa. Bussista ei hypätä eteen,pysähdy ja katso mihin meet. Älä parveile pysäkillä toverinsa kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisin tehtävänä on valvoa lain noudattamista.
Kuinka kukaan kansalainen pystyy tietämään, koska rikkoo lakia, jos laki on kirjoitettu niin ylimalkaisesti, että vain sitä valvova viranomainen tietää, mikä on sallittua ja mikä ei?Kun ajat kymmenettä kertaa ympyrää,etsien ilmaista sossupaikkaa autollesi,se on häiritsevää. Myös erittäin tyhmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma ratkeaa, kun opit ohittamaan sen hitaammin ajavan. Sitä en osaa arvioida, miten helppoa tai vaikeaa se sinulle on.
Ohittaminen ei tuota ongelmia, mutta se ei poista hitaammin ajavan aiheuttamaa haittaa.
- Anonyymi
Entä pölyimurin tarve? Montako minuuttia päivässä? Tai jääkaapin kompressori. Kuinka monta minuuttia päivässä se on käytössä?
- Anonyymi
Valokuvan ottaminen filmikameralla kestää min 1/500 sekuntia. Muun ajan kamera on tarpeeton
- Anonyymi
Mikä on pölynimuri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valokuvan ottaminen filmikameralla kestää min 1/500 sekuntia. Muun ajan kamera on tarpeeton
Filmi ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on pölynimuri?
Olisko joku 2000-luvun moppi?
- Anonyymi
Kommenteista päätellen,kalahtaa lujaa. Onko auto noin tätrkeä. Tarpeellinen se ei ole monellekaan,mutta tuntuu itsetunto riippuvan autosta ja sen koosta.
- Anonyymi
Tule mukaan reiluun kilpaan. Älä pelkää, vaikka väärässä oletkin. Anna sanan säilän viuhua 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule mukaan reiluun kilpaan. Älä pelkää, vaikka väärässä oletkin. Anna sanan säilän viuhua 😉
Olen väärässä,itsetunto riippuu muusta kuin autosta. On kivaa omistaa.
- Anonyymi
Auton omistaminen ja käyttäminen vaikuttaa aiheuttavan kovasti kateutta autottomissa, kun he niin paljon tahtovat saada sen rangaistavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton omistaminen ja käyttäminen vaikuttaa aiheuttavan kovasti kateutta autottomissa, kun he niin paljon tahtovat saada sen rangaistavaksi.
Kieltämättä auton hankinta on mielessä toisinaan,mutta se hulluus menee ohi. En keksi järkevää perustelua hankinnalle. Kateus on auto omistamista kohtaan,koska olisipa minullakin pakoputkiaivot. Olisi helpompi perustella itselle. En pääse kauppaan,harrastuksiin,lenkille,kaljalle,töihin. Ei onnistu ei. Olen kateellinen,erittäin kateellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä auton hankinta on mielessä toisinaan,mutta se hulluus menee ohi. En keksi järkevää perustelua hankinnalle. Kateus on auto omistamista kohtaan,koska olisipa minullakin pakoputkiaivot. Olisi helpompi perustella itselle. En pääse kauppaan,harrastuksiin,lenkille,kaljalle,töihin. Ei onnistu ei. Olen kateellinen,erittäin kateellinen.
Noin minäkin ajattelin kun muutin Tampereelle. Asunto piti olla alle puolen kilometrin päässä ruokakaupasta. Sillä ei jaksa kantaa pitempää matkaa. Mutta sitten keksin polkupyörän ja ruokaa saa halvemalla , kun kiertää tarjouksia. Se mistä olen kateellinen on sähköpyörät. Ruotsissa on sähköpyörätuki , mutta ei suomessa kun päättäjät antaa vaan sähköautolle 5 000 euron tuen.
- Anonyymi
"Onko auto noin tärkeä"
Ei, se on vielä paljon tärkeämpi kuin tajuatkaan. katsopa vaikka vain tuollainen ohjelma, niin saat hieman aavistusta asiasta:
https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelmat/autojen-ensiapu/5829/national-geographic/6445516 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko auto noin tärkeä"
Ei, se on vielä paljon tärkeämpi kuin tajuatkaan. katsopa vaikka vain tuollainen ohjelma, niin saat hieman aavistusta asiasta:
https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelmat/autojen-ensiapu/5829/national-geographic/6445516Höh.
- Anonyymi
Itse en tarvise autoa mihinkään. Pääsen tulevaisuudessa ratikalla mihin tarvitsee päästä. Sen vuoksi autot voi omasta puolestani kieltää kokonaan.
- Anonyymi
Sinulla taitaa olla melko pienet piirit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla taitaa olla melko pienet piirit.
Tuo tyyppi kirjoittelee vaan härnätäkseen. Sitä se pandemia teettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla taitaa olla melko pienet piirit.
Transistoreja per piiri on nykyään enemmän kuin ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transistoreja per piiri on nykyään enemmän kuin ennen.
Piri pieni pyörii sun päässäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transistoreja per piiri on nykyään enemmän kuin ennen.
Piri pieni pyörii sun päässäsi.
- Anonyymi
Parempi silti ottaa kesäauto kuin kesäkissa. Kesäauton voi hyvällä omallatunnolla hylätä syksyllä tienposkeen.
- Anonyymi
Oletko runsaastikin nähnyt tienposkeen hylättyjä autoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko runsaastikin nähnyt tienposkeen hylättyjä autoja?
Jos löytyisikin , niistä saa rahaa , kun vie romuttamolle.
- Anonyymi
Työmatka on yli 25 km yhteen suuntaan eikä julkisilla pääse järkevästi tai järkevässä ajassa. Auto ainoa järkevä tapa mennä töihin. Jos työmatka olisi 10 - 15 km, niin voisi pyöräillä.
- Anonyymi
Et ole yksin. Auto ollut kaavasuunnittelussa suuressa osassa. Teollisuus ja asuinpaikat ei kohtaa. Ratikka tuo ripauksen uskoa,ettei palkka valu auto kustannuksiin. Kun joku haluaa asua kaavaalueen ulkopuolella,työmatkoja ei saa tukea. Oma valinta.
- Anonyymi
Tyhmästä päästä tuleekin kärsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole yksin. Auto ollut kaavasuunnittelussa suuressa osassa. Teollisuus ja asuinpaikat ei kohtaa. Ratikka tuo ripauksen uskoa,ettei palkka valu auto kustannuksiin. Kun joku haluaa asua kaavaalueen ulkopuolella,työmatkoja ei saa tukea. Oma valinta.
Jepjep. Kaikki pakosti asumaan betonikuutioihin. Kyllä mua naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jepjep. Kaikki pakosti asumaan betonikuutioihin. Kyllä mua naurattaa.
Ei ei. Kun rakentaa syrjään,maapohja on halvempaa,rakentaminen halvempaa. Se on oma valinta jos haluaa ajella edestakaisin ,mutta ei muiden kustannuksella. Kuutio,mutta lähellä kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jepjep. Kaikki pakosti asumaan betonikuutioihin. Kyllä mua naurattaa.
Ja tulevaisuuden sisiliskoinfluenssaviruspandemian iskiessä leviäminen on taattu.
- Anonyymi
Useimpien kirjoittajien motiivina ei ole ilmastolliset asiat, vaan katkeroituminen ja ahdistus ihan muista syistä.
- Anonyymi
Oletko katkera,onko ilmastossa joku ongelma.
- Anonyymi
Oletko katkera,onko ilmastossa joku ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katkera,onko ilmastossa joku ongelma.
Parisen astetta kun olisi viileämpi, niin olisi vielä kunnon talvia.
Hei,
Monet ovat huomanneet sähköskootterin hyväksi vaihtoehdoksi henkilöautolle. Sähköllä liikkuminen on todella edullista. Meiltä löytyy niin avomalleja kuin katettujakin sähköskoottereita, kahdesta neljään pyörään. Tässä koko Skandin mallisto: https://skand.fi/mallisto/
Kerromme mielellämme lisää ja opastamme sopivimman mallin valitsemisessa. Voit olla meihin yhteydessä sähköisesti tai ihan soittamalla 02 480 9060. Meillä on välillä ruuhkaa asiakaspalvelussa etenkin näin alkukesästä, mutta jos emme ehdi heti vastaamaan niin soitamme kyllä aina takaisin päin!
Ystävällisesti,
Skand Oy:n asiakaspalvelutiimi- Anonyymi
Nuo on kyl eläkeläisille suunnatun näköisiä. Ottakaa valikoimaan dualtronin kaltaisia vehkeitä niin alkaa kauppa käydä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870