Siksi, että en koe sen tuoneen maailmaan mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten suvaitsevan toisiaan ja ymmärtävän, että mustavalkoinen vastakkainasettelu harvemmin tuottaa mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten ajattelevan enemmän omilla aivoillaan ja suostuvan vähemmän hyväksymään valmiiksi pureskellut absoluuttiset totuudet uskonnollisisa piireissä.
Siksi, että toivon ihmisten miettivän, mihin kaikkeen lopulta suostuvat puutteellisilla perusteluila.
Miksi vastustan fundamentalismia?
5
87
Vastaukset
Fundamentalismin ikävät seurauksethan näkee maailmalta jokainen.
- Anonyymi
Kyllä sinun kannattaisi luopua tuosta fundamentalistisesta ateismistasi. Se ei tosiaan ole tännekään tuonut mitään hyvää - vain tyhjänpäiväistä väittelyä ja riitaa!
- Anonyymi
Fundamentalisti suklaata nam.
- Anonyymi
Hyvä aloitus realisti, olen täysin samaa mieltä.
Itse näen että uskonto voi olla ihmisessä eräänlainen hallitsematon, sokea tila.
Oma ajattelu on asia, jonka kautta asiat pitää ensisijaisesti nähdä.
Uskonto voi olla siinä tukena, mutta maltillisena osapuolena, ei liian hallitsevana.
Ääriajattelu todellakaan ei ole koskaan hyvästä, Johan termikin kertoo sen olevan näkemys joka ei ota kaikkia huomioon, vain sen ääriryhmän. - Anonyymi
Kaiken pohjalla on se uskooko sokeasti auktoriteetteihin vai haluaako ajatella ja päättää itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422482Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423012084- 231872
- 241615
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘241475- 441366
- 1001339
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta381315En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391295- 361076