Siksi, että en koe sen tuoneen maailmaan mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten suvaitsevan toisiaan ja ymmärtävän, että mustavalkoinen vastakkainasettelu harvemmin tuottaa mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten ajattelevan enemmän omilla aivoillaan ja suostuvan vähemmän hyväksymään valmiiksi pureskellut absoluuttiset totuudet uskonnollisisa piireissä.
Siksi, että toivon ihmisten miettivän, mihin kaikkeen lopulta suostuvat puutteellisilla perusteluila.
Miksi vastustan fundamentalismia?
5
82
Vastaukset
Fundamentalismin ikävät seurauksethan näkee maailmalta jokainen.
- Anonyymi
Kyllä sinun kannattaisi luopua tuosta fundamentalistisesta ateismistasi. Se ei tosiaan ole tännekään tuonut mitään hyvää - vain tyhjänpäiväistä väittelyä ja riitaa!
- Anonyymi
Fundamentalisti suklaata nam.
- Anonyymi
Hyvä aloitus realisti, olen täysin samaa mieltä.
Itse näen että uskonto voi olla ihmisessä eräänlainen hallitsematon, sokea tila.
Oma ajattelu on asia, jonka kautta asiat pitää ensisijaisesti nähdä.
Uskonto voi olla siinä tukena, mutta maltillisena osapuolena, ei liian hallitsevana.
Ääriajattelu todellakaan ei ole koskaan hyvästä, Johan termikin kertoo sen olevan näkemys joka ei ota kaikkia huomioon, vain sen ääriryhmän. - Anonyymi
Kaiken pohjalla on se uskooko sokeasti auktoriteetteihin vai haluaako ajatella ja päättää itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735132- 534271
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933629- 502729
- 201949
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1151754
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073