Siksi, että en koe sen tuoneen maailmaan mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten suvaitsevan toisiaan ja ymmärtävän, että mustavalkoinen vastakkainasettelu harvemmin tuottaa mitään hyvää.
Siksi, että toivon ihmisten ajattelevan enemmän omilla aivoillaan ja suostuvan vähemmän hyväksymään valmiiksi pureskellut absoluuttiset totuudet uskonnollisisa piireissä.
Siksi, että toivon ihmisten miettivän, mihin kaikkeen lopulta suostuvat puutteellisilla perusteluila.
Miksi vastustan fundamentalismia?
5
75
Vastaukset
Fundamentalismin ikävät seurauksethan näkee maailmalta jokainen.
- Anonyymi
Kyllä sinun kannattaisi luopua tuosta fundamentalistisesta ateismistasi. Se ei tosiaan ole tännekään tuonut mitään hyvää - vain tyhjänpäiväistä väittelyä ja riitaa!
- Anonyymi
Fundamentalisti suklaata nam.
- Anonyymi
Hyvä aloitus realisti, olen täysin samaa mieltä.
Itse näen että uskonto voi olla ihmisessä eräänlainen hallitsematon, sokea tila.
Oma ajattelu on asia, jonka kautta asiat pitää ensisijaisesti nähdä.
Uskonto voi olla siinä tukena, mutta maltillisena osapuolena, ei liian hallitsevana.
Ääriajattelu todellakaan ei ole koskaan hyvästä, Johan termikin kertoo sen olevan näkemys joka ei ota kaikkia huomioon, vain sen ääriryhmän. - Anonyymi
Kaiken pohjalla on se uskooko sokeasti auktoriteetteihin vai haluaako ajatella ja päättää itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412184