"Avovastausten perusteella uskonto oli vain harvan syrjintäepäilyn taustalla. Uskonnon harjoittaminen mainittiin yhdessä vastauksessa rekrytointisyrjinnän perus-teeksi. Uskontoon tai vakaumukseen liittyvissä syrjintäepäilyissä mukana on joissain tapauk-sissa hankausta eri taustoista tulevien henkilöiden kesken, ja yhdessä vastaksessa esitettiinepäily siitä, että henkilön irtisanomisen taustalla on eri uskontokuntaan kuuluminen."
Prosentuaalisesti toisaalta (s. 7) osuus ei näytä aivan niin pieneltä.
https://oikeusministerio.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/kysely-yhdenvertaisuuden-toteutumista-tyopaikoilla-arvioidaan-mutta-sen-edistaminen-jaa-usein-pintapuoliseksi
Selvitys: Työpaikoilla syrjintäperusteena harvoin uskonto tai katsomus
3
54
Vastaukset
- Anonyymi
Oppilaiden (perheiden) syrjintä peruskouluissa uskonnottomuuteen liittyen on sitäkin tavanomaisempaa.
Näinpä. Tässä on tavallaan yhdenvertaisuusvaltuutetulla hankala paikka, kun ongelmat pitkälti seuraavat laeista ja asetuksista.
- Anonyymi
Peruskoulun ja päivkodin työntekijöillä on uskonnollista painostusta samaan tapaan kuin oppilaillakin. Joutuvat osallistumaan uskonnonharjoitustilaisuuksiin, vaikkakin valvoojan ominaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026923
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354045- 703179
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431207