Paljon näkee muuta täällä, en tiedä mistä useimmat jutut ovat peräisin, ajattelin vain ilmaista tyytyväisyyteni tänne mausteeksi kaikenmaailman valituksien sekaan.
Tähän ketjuun voi laittaa mistä pidät Outokummussa.
Minusta Outokumpu on kivetty ympäriinsä todella kivasti, voi kävellä paljain jaloin.
Outokumpu on mukava paikka asua
115
3946
Vastaukset
- Anonyymi
Minusta Outokumpu on kivetty ympäriinsä todella kivasti, voi kävellä paljain jaloin.
Tähän ketjuun voi laittaa mistä pidät Outokummussa.- Anonyymi
Persuista on ainakin paljo positiivista juttuu, mistä johtunee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuista on ainakin paljo positiivista juttuu, mistä johtunee
Persut on parhaita hoitamaan Outokummun asioita ja äänestäjiä tulee paljon lisää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut on parhaita hoitamaan Outokummun asioita ja äänestäjiä tulee paljon lisää...
Pettäjä siniset lopettaa puolueensa ja eivät pääse valtuustoonkaan, turha luulo ei sinisille ei!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pettäjä siniset lopettaa puolueensa ja eivät pääse valtuustoonkaan, turha luulo ei sinisille ei!!
Ei myös maahantunkeutujille Ei Outokumpuun täältä ajetaan pois kun oma kaupunki puhtaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei myös maahantunkeutujille Ei Outokumpuun täältä ajetaan pois kun oma kaupunki puhtaana.
Tyypillistä niin sisäänlämpiävä paikka sinnehän ne matut pitääkin laittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä niin sisäänlämpiävä paikka sinnehän ne matut pitääkin laittaa
Juurikin näin.. Tervetuloa vaan meillä löytyy tilaa monelle isollekin perheelle. Vuokrakämppiä tyhjillään kymmeniä ja myytäviä toinen mokoma..
Saisimme sisäsiittoisuuden kuntoon kerralla, lämpiävyys voisi jäädä..
- Anonyymi
Onpa kiva ketju. Pidän paljosta Okussa, mutta en ketjun räyhäämisestä.
- Anonyymi
Vain siniset kirjoittaa täällä sinisten kirjoitukset on pettäjän kommentointia, ei siniset jatka missään. Persu osaa sininen ei on vissi ero oikealla suur puolueella jossa paljon jäseniä!
- Anonyymi
minnekä se ilotalo hävisi???
- Anonyymi
Tämä peräsuoli palsta ei taida olla paras paikka minkäänlaiselle asialliselle keskustelulle.
Viisainta on olla lukematta ja kirjoittamatta tänne mitään. FB on paljon parempi.- Anonyymi
Juurikin näin. Täällä on harvoin tervepäistä kirjoittajaa, idiootteja senkin edestä.. Asialliseen keskusteluun ei pääse nimettömänä toisin kuin fb.ssä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin. Täällä on harvoin tervepäistä kirjoittajaa, idiootteja senkin edestä.. Asialliseen keskusteluun ei pääse nimettömänä toisin kuin fb.ssä..
Persuna saat nauttia vielä vuosia eteenpäin Outokummusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista,kun Outokumpu on KOMMUNISTINEN kylä?
Tutustu kyläsi historiaan,näet miten kaivosperheiden jälkeläiset olette kehittyneet heikosti.
- Anonyymi
Kehuja on mahdoton kirjoittaa kun positiiviset asiat on todella vähissä paikkakunnalla..
Positiivista on että voi muuttaa pois, näin tekee ja on moni tehnytkin, kuoleva pikkukylä jolla ei tulevaisuutta itsenäisenä kuntana elleitahti tuhlauksessa muutu. Ruikutus ei auta jos euron tuloilla ei saa kahden euron menoja katetuksi ja velkaa velan päälle otetaan. - Anonyymi
Onhan se Outokumpu miellyttävän tuntuinen paikka. Asuin siellä nuorena ja muutin pois kirjoitusten jälkeen opiskelemaan. Mieleeni on jäänyt hieno luonto ja välitön ilmapiiri joka siellä nykyisten harvojen käyntieni perusteella on edelleenkin. Asuminen siellä on hyvin edullista ja hyvä niin!
Viestiketjussa olevista katkerista vastauksista ei kannata vetää johtopäätöksiä alueen viihtyisyydestä, koska Suomi24:llä näkyy oikein päivystävän monet synkät ilmanpilaajat.- Anonyymi
Asuin noin 30 vuotta nuoruudestani okussa. Hitokseen muualla on mukavampaa, leppoisampaa ja ennen kaikkea voit olla oma itsesi.
Välitön ilmapiiri on kaukaa haettua sellaiseen en törmännyt okussa,muutettuani Kuopioon löysin leppoisat ihmiset ja välittömyyden..
Miksi totuutta ei saisi tuoda esiin jos se ei ole paikkakunnalle / paikkakuntalaisille positiivista ?? Yhtä totuutta ei ole mihinkään suuntaan, positiivista tai negatiivista.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuin noin 30 vuotta nuoruudestani okussa. Hitokseen muualla on mukavampaa, leppoisampaa ja ennen kaikkea voit olla oma itsesi.
Välitön ilmapiiri on kaukaa haettua sellaiseen en törmännyt okussa,muutettuani Kuopioon löysin leppoisat ihmiset ja välittömyyden..
Miksi totuutta ei saisi tuoda esiin jos se ei ole paikkakunnalle / paikkakuntalaisille positiivista ?? Yhtä totuutta ei ole mihinkään suuntaan, positiivista tai negatiivista..Ollaan koettu paikka eri tavalla, ei voi mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaan koettu paikka eri tavalla, ei voi mitään
Kuulutaan varmaan siihen mystiseen sisäpiiriin, jos ollaan viihdytty.
Minä muutin tänne töihin yli 30 vuotta sitten. Aion elää edelleenkin, kunhan pääsee eläkkeelle.
Hyvä Outokummussa on elellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutaan varmaan siihen mystiseen sisäpiiriin, jos ollaan viihdytty.
Minä muutin tänne töihin yli 30 vuotta sitten. Aion elää edelleenkin, kunhan pääsee eläkkeelle.
Hyvä Outokummussa on elellä.Nuorena ihmisenä voin mainita ettei okulla ole juuri muuta tarjottavaa kuin liikunta eri muodoissaan, ketä liikkuminen ei suuremmin kiinnosta jää kaiken ulkopuolelle eikä harrastuksia ainakaan itselle ole löytynyt.
Nuorille ei ole tulevaisuutta okussa,opiskelupaikkoja ei ole kuin toiselle asteelle ja jatkamaan joutuu lähtemään muualle.
Lukion viimeisellä olen itsekin ja opiskelupaikka Joensuussa haussa. Jos pääsen opiskelemaan niin silloin on muutto edessä paikkakunnalle.
Vuosien opiskelujen aikana todennäköisesti kotiudun Joensuuhun, poikakaverini opiskelee paikkakunnalla jolloin saattaa olla luontevaa mennä parisuhteeseen.
Muutto takaisin okuun tuskin tulee kysymykseen, työ saattaa löytyä myös Joensuusta tai muualta.
Outokummun ilmapiiri on mennyt muutaman viime vuoden aikana paljon alaspäin, väki vähenee uhkaavasti eikä toiveita paremmasta tunnu olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorena ihmisenä voin mainita ettei okulla ole juuri muuta tarjottavaa kuin liikunta eri muodoissaan, ketä liikkuminen ei suuremmin kiinnosta jää kaiken ulkopuolelle eikä harrastuksia ainakaan itselle ole löytynyt.
Nuorille ei ole tulevaisuutta okussa,opiskelupaikkoja ei ole kuin toiselle asteelle ja jatkamaan joutuu lähtemään muualle.
Lukion viimeisellä olen itsekin ja opiskelupaikka Joensuussa haussa. Jos pääsen opiskelemaan niin silloin on muutto edessä paikkakunnalle.
Vuosien opiskelujen aikana todennäköisesti kotiudun Joensuuhun, poikakaverini opiskelee paikkakunnalla jolloin saattaa olla luontevaa mennä parisuhteeseen.
Muutto takaisin okuun tuskin tulee kysymykseen, työ saattaa löytyä myös Joensuusta tai muualta.
Outokummun ilmapiiri on mennyt muutaman viime vuoden aikana paljon alaspäin, väki vähenee uhkaavasti eikä toiveita paremmasta tunnu olevan.Totta kirjoitat. Outokumpu on pieni paikka, eikä täällä ole kaikkien alojen koulutusta, eikä kaikille ole sopivia työpaikkojakaan. Se on lupnnollista, että silloin kannattaa hakeutua sinne, missä saa tarvitsemansa koulutuksen tai työpaikan.
Pienuudestaan huolimatta Oku on ollut minulle hyvä paikka. Aikanaan täältä löytyi työpaikka ja tänne voin perustaa perheenikin. Osa lapsista on lähtenyt maailmalle ja se kuuluu elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kirjoitat. Outokumpu on pieni paikka, eikä täällä ole kaikkien alojen koulutusta, eikä kaikille ole sopivia työpaikkojakaan. Se on lupnnollista, että silloin kannattaa hakeutua sinne, missä saa tarvitsemansa koulutuksen tai työpaikan.
Pienuudestaan huolimatta Oku on ollut minulle hyvä paikka. Aikanaan täältä löytyi työpaikka ja tänne voin perustaa perheenikin. Osa lapsista on lähtenyt maailmalle ja se kuuluu elämään.Siellä missä sydän siellä on ihmisen hyvä olla. Peruskoulun jälkeen läksin opiskelemaan maailmalle ja sille tielle jäin.
Lapset ovat aikuisia ja ukkikin olen jo kahdelle jässikälle, asunut olen koko ikäni Tampereella ja kotiutunut sydänjuuriani myöten tänne. Omat vanhemmat jo edesmenneet vuosia sitten enkä ole hautajaisten jälkeen kuin pari kertaa asioiden hoidossa käynyt.
Eläkkeelle on toiveeni pian päästä, reilu vuosi sorvin ääressä ja sitten koittaa vapaus, matkailulle ja lapsenlapsille voisi silloin pyhittää enemmän aikaa.
Mene tiedä Pohjois-Karjalakin kutsuu silloin, ehkä Outokumpukin tulee käydyksi silloin..
Hyvää jatkoa kaikille, hymyillään kun tavataan..
- Anonyymi
Vain tovin asuneena, olen samaa mieltä. Positiivisesti yllättynyt rennosta ilmapiiristä niin nuorison sekä eläkeläisten kohtaamisessa. Muutenkin kylän väki vaikuttaa melkoisen rohkeilta ja ennakkoluulottomilta uusia naamoja kohtaan. Voiko se johtua hieman taiteelliselta vaikuttavan väestön läsnäolosta? Jokatapauksessa on mukava asia. Mielenkiinnolla odottelen mitä vielä täältä paljastuu. Hyvää kevättä Okun väki
- Anonyymi
Suurinosa Outokummun asukkaista on taiteilijoita, joskin joukossa on muutama amatööri Mutta mukavia hekin Outokummussa asukkaat ovatkin onnellisimpia Suomessa
- Anonyymi
Mikä sopii yhdelle ei välttämättä kaikille. Sinä olet tyytyväinen minä en...
Joten muutin pois pysyvästi..
Kylän väki on rohkeaa ainakin juoruilla mitaten, kaikki tietää toistensa asiat jos jotakin epäselvää niin keksien lopputarina..
- Anonyymi
Mitä siellä voi tehdä vapaa-ajalla? Pääseekö liikuntaryhmiin helposti mukaan? Onko parikymppiselle mitään musiikin harrastus mahdollisuutta? Olen muuttamassa sinne yksin ja pelottaa, että erakoidun vaan omaan kämppään.
- Anonyymi
Kyllä varmaan löytyy sinulle joku harrastus. Jos tulet opiskelemaan, sieltä saat opiskelu kavereilta tietoa, pitää vain rohkeasti kysyä. Toivon, että saat mieleisen harrastuksen ja viihtyisit paikkakunnallamme. Erakoitua ei kannata, kyllä niitä kavereita löytyy, uskoisin ainakin. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja että asiat järjestyy.
- Anonyymi
Kun korona on ohi niin vaikka elokuvissa, uimassa, biitsillä, trekkaamassa, fresbeegolffata tai ihan vaan golffata. Onhan muutama ravintelikin jos sille päälle innostuu. Varmaan unohtuu jotain joku saa lisätä jos haluaa.
- Anonyymi
Muutin pois jo vuosia sitten Okusta ja ei ole kaduttanut hetkeäkään kun kamut on kertoneet muutoksen tuulista siellä. Käyn vielä kuitenkin kahden vuoden välein Okussa katsomassa vanhoja kamuja ohi mennen.
- Anonyymi
On aivan luonnollista, että kasvavalle nuorelle kotinurkat tulevat jossain vaiheessa ahdistaviksi. Ympäristö ei muutu, mutta nuoren oma mieli muuttuu; ikävää, tänne ei koskaan takaisin.
Se on kasvua.
Sitten myöhemmin se inhottava kotiseutu muuttuu ihanaksi lapsuuden paratiisiksi.
- Anonyymi
Ehdottomasti Suomen paras Outokumpu. Hyvähän täällä on olla.
- Anonyymi
Hienoa että viihdyt..
Minä en viihtynyt kaipasin suurempaa metropolia ympärilleni.
Näin kaksikymppiselle ei oku antanut mitään. Kuppiloissa en viihdy eikä ikäisiäni ole paljonkaan paikkakunnalla, paikkoja missä heitä tapaisi ei myös juuri ole.
Muutto Helsinkiin oli ainoa vaihtoehto, aika kuluu kuin siivillä ja kaveripiiri sen kuin kasvaa..
Mammalle ja papalle terkkuja sekä kaikille harvoille tutuille jotka asuvat okussa..
- Anonyymi
Outokumpu ei sovi erilaiselle ihmiselle, olen homo ja sitä ei hyväksytä millään muotoa.
Katselu ja kaikki negatiivinen sataa paskan lailla niskaan..- Anonyymi
Joo miekin oon ja joo oot oikees
- Anonyymi
Nyt pääsen kuvaamaan katuremonttia yksinoikeudella epäkohtia joita kuitenkin tekevät nämä eteläsuomen tunarit ja heidän serkkunsa lahden takaa. Nykyisin ei kaupungin laiskoja työntekijöitä näykään katukuvassa nojailemassa lapiohin tai karhuja ajele terät ylhäällä kun irtisanoivat tuottamattomat vätykset. Jos hyvin menee kuvaukseni kanssa ja löydän moitetta kylältäni niin oman ryhmäni naamakirjassa tykkäävät ammattilaisen otoksista joissa ei kännykuvaaja akkojen risuja näy! Mestarikuvaaja maestro odottaa jo kovin Elokuuta kuuta nousevaa että pääsee sirkuksen Janen kanssa lämmitelleen tulevia esityksiä varten. Huoh... se olikin unta kun kokoontumiset peruttu Grrr....#"%&/#
- Anonyymi
Parasta Okussa on se ulosajotie Joensuuhun päin ja toiseksi paras Kuopioon päin.
Asuin joskus Okussa ja paras päätökseni oli sieltä pois muutto.- Anonyymi
Samoin mulle tie antoi elämän parikymmentä vuotta sitten. Asunut sekä Kuopiossa ja Nyt Joensuussa jossa tunnen olevani onnellinen..
Oku on tietojeni mukaan velkainen ja velkaantuu lisää miljoonilla euroilla vuodessa. Veronmaksajat tilastojen mukaan vähenevät vauhdilla, kuka veloista lopussa vastaa kun kotikunnan verot eivät riitä ?
Oku oli 2000 luvun alussa vielä elinvoimainen, liikkeitä ja palveluja oli joka lähtöön mutta työpaikat olivat kiven alla. Työn perään silloin läksin ja sillä tiellä olen edelleen, eläkettä odotan joka lähestyy pikkuhiljaa päivä päivältä..
Hyvää jatkoa synnyinkuntaani, pitäkää pää kylmänä ja pyrkikää pitämään väki paikkakunnalla se on teidän kaikkien etu. - Anonyymi
No niin on. Sitä myöten on hyvä ajella kotiin, Outokumpuun.
- Anonyymi
Kuopiontie on ainoa pako reitti outokummussa. Se kylä on perseestä.
- Anonyymi
Olen asunut Outokummussa ja todettu että on todella sisäänlämpiävä paikka, toiset pitää huolen myös sinunkin asioista ja ulkopuolisia sinne ei hyväksytä ja kuitenkin juorutaan myös naapureista. Palvelut vähentyneet iso osa asukkaista käy ostokset Joensuusta. Rasistista väkeä kaikki koska eivät hyväksy maahanmuuttoa vaikka siellä olisi tyhjiä asuntoja ja taloja vaikka muille jakaa joskaan maahanmuuttajatkaan eivät sinne edes halua koska hekin osaavat vaatia palveluita ja sitähän Okulla ei ole tarjota ja siitähän Okulaiset ovat hyvillään ettei niitä tarvitse sinne ottaa pidetään palvelut minimissä niin ei tule outo väkeä häiritsemään sisäänlämpiävää paikkaa. Väestö siellä myös ikääntynyt ja nuoret hakeutuvat isompiin kaupunkeihin paremman toivossa.
- Anonyymi
Kirjoitit asian niin kuin se on, ei lisättävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit asian niin kuin se on, ei lisättävää.
Taidatte kirjoittaa ihan eri paikasta kuin jossa minä asun ja elän.
Täällä on todella paljon auttavaisia ja yhteistyökykyisiä ihmisiä.
On sitten tietenkin sellaisiakin kuin sinä. Missään ei ole hyvä.
Suosittelen peliin katsomista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen peliin katsomista.Juurikin näin mutta eivät auta ulkopuolisia ja täysin samasta paikasta on kyse näin se vain todellisuudessa on mitään siihen enää lisäämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen peliin katsomista.Meitä lienee jotain reilu 6000 ihmistä ja jokaisella on oma mielipiteensä. Yksi tykkää tyttärestä toinen tyttären äidistä, Outokummussa on hyvää ja pahaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitä lienee jotain reilu 6000 ihmistä ja jokaisella on oma mielipiteensä. Yksi tykkää tyttärestä toinen tyttären äidistä, Outokummussa on hyvää ja pahaa...
Jos on onnelinen Outokummussa on joka paikassa.Ei onnelisuutta hommata niin että matkustaa Savannille,vaan se mieliala menee reissaajan mukana.Opiskelu on hyvää aivovoimistelua ja matkustaminen avartaa.Ottaa etäisyyttä kotipaikkakuntaan.Ei Outokumpu ole mikään PARATIISI.Loppupäätelmänä totean ettei mikään Pohjois-Kasrjalan paikkakunta ole sen huonompi kuin Outokumpu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on onnelinen Outokummussa on joka paikassa.Ei onnelisuutta hommata niin että matkustaa Savannille,vaan se mieliala menee reissaajan mukana.Opiskelu on hyvää aivovoimistelua ja matkustaminen avartaa.Ottaa etäisyyttä kotipaikkakuntaan.Ei Outokumpu ole mikään PARATIISI.Loppupäätelmänä totean ettei mikään Pohjois-Kasrjalan paikkakunta ole sen huonompi kuin Outokumpu.
Onnellisuuteen tarvitaan muutakin kuin kateelliset juoruavat naapurit tai tunkkainen ilmapiiri jollaisen löytää okusta..
Asuin kolmisenkymmentä vuotta nuoruudestani okussa, muutin muualle ja kas onnellisuus astui elämääni silloin.
Outokumpua parempia paikkakuntia löytyy pohj.karjalastakin monia, mutta sitä ei saa tietää ellei asu kuin yhdessä paikassa elämässään..
Olen oikeassa ja sinä olet oikeassa paikassa asumassa, olemme onnellisia tahoillamme... - Anonyymi
Puhut asiaa. Olen samaa mieltä. Vaikka olenkin jo "ikääntynyt" aion muuttaa täältä pois palvelujen ääreen. Lapsena vanhempien kanssa tänne muutin ja nyt odotan vain hetkeä, jolloin olen vapaa täältä lähtemään. Muutama tärkeä asia vielä minua täällä pitää (mm. lemmikit, joita en valitettavasti voi ottaa mukaani, Ovat tottuneet asumaan maaseudulla, enkä halua mihinkään kivitaloon kaupunkiin heitä mukanani ottaa.)
- Anonyymi
Jokaisessa pohjois-karjalaisessa kunnassa on hyvät ja huonot puolet. Niin Okussakin pidetään huolta enemmän toisten asioista,kun omista. Silloin on helppoa unohtaa omat ongelmat tai käännetään asiat päälailleen,niin saadaan ihmisten uteliaisuus muualle. Toiset uskoo kaiken ja toiset ei.
- Anonyymi
Outokummussa osa vähättelee toisiaan selän takana ja edessä mielistellään.
- Anonyymi
Outokumpu on mukava paikka asua:)
Mitä nyt Kalattoman lampeen meni joku..Entä muuta vuosien varrelta,roskasakkien tapelluja.
Outokumpu on Kommunistien ja kaivostyöläisten jälkeläisten kylä.
Outokumpu voi olla jopa Suomen kommunistein paikka,missä SKP ja SKDL marssi 70-luvulla oikein torvet soittaen ja punaliput liehui.
Minulle on Outokumpu valtio valtion sisällä,todella sisäsiittoista porukkaa.
Puhekieli on jopa erillainen se on LOI kieltä.
Usein sanojen jatkeeksi asetaan LOI .
Kuitenkaan en kaikkia tuomitse,Rikkaranta on kaunista seutua !- Anonyymi
Niin totta. Sisäsiittoisuus oikein huokuu paikkakunnalla.
Kukaan ei tee asian muuttamiseksi mitään, kas se nakertaa äskettäin paikkakunnalle muuttaneiden asumisviihtyisyyttä ja karkottaa matkailijat..
Piiri pieni pyörii, ulkopuolisilla ei siihen asiaa..
- Anonyymi
Ihan sama missä asuu jos tulee hyvin toimeen itsensä kanssa.
Vietän aikaani yksin hyvin paljon, ei tule erimielisyyttä kuin korkeintaan kassan kanssa.
Vikaa on syytä etsiä myös itsestään jos ei ole hyvä olla. Hyvin usein ei paikkakunnan vaihtaminen auta asiaa.
Kyllä täällä saa rauhassa olla, minua vain naurattaa jos joku vaivautuu juoruilemaan minusta, elämäni on niin tasista että aiheet olisi pakko etsiä omasta päästään.- Anonyymi
Ei tule kassan kanssan erimielisyyttä vaan kissan. Tämä ennakoiva tekstin syöttö.
- Anonyymi
On mukava jos saa asunnon. Eto paikkakunta ja syynätään luottotietoja vaikka asukkaita ei ole muutenkaan.
- Anonyymi
kaikenlisäksi kaupungin asunnot ihan törky hintaisia
- Anonyymi
Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Paikkakuntaa ja mielipidettä siitä ei voi yleistää, itse viihdyn Joensuussa vaikka synnyinkin Okussa.
Okun ilmapiiri ei sopinut minulle eikä perheelleni ja kun tilaisuus muuttoon tuli oli helppo lähteä..
Outokumpuun ei minulla oe juurikaan siteitä, kaverit ja tuttavat ovat suurin osa muuttaneet muualle.. - Anonyymi
Luottotiedoton ei saa asuntoa vaikka talot huutaa tyhjyyttään, pieni häiriö ei vaikuta mutta useampi kyllä. Outokumpu ajaa pois omat asukkaansa, tiedän yhdenkin lapsiperheen joka ei saa asuntoa täältä kun luittotuedot menneet vaikka äiti on töissä täällä. Niimpä etsivät muualta asuntoa. Kukahan on kumnun kodin asioista päättävä, olisi hyvää antaa palautetta
- Anonyymi
Koittavat saada asumaan veronmaksajoita,jos joku erehtyisi. Nirsoilevat ja säästävät kaikesta. Antavat ymmärtää asiat toisin,mitä todellisuus on,kun koittavat peittää virheitään,joita on sössitty jatkuvasti vuosien varrella. Kaksinaamaisuutta aina ollut ja annettu ymmärtää muuta. Eivätpä ole löytäneet viisampaa johtoon tai ajavat pois.
- Anonyymi
Muunnettu totuus jota myös valheeksi sanotaan on okun helmasynti ollut kuulemani mukaan jo kauan. Salaillaan, kyräillään ja manipuloidaan outokumpua maailmalle paratiisina, totuus valkenee monelle muuttaneelle usein liian myöhään. Näin kävi myös minulle, pari vuotta kärsin. Onnekseni en lentänyt suoraan ansaan ja ostanut asuntoa, vuokra-asunnosta oli helppo muuttaa muualle..
Omalta kohdaltani kerron totuuden kaikille sitä kysyville. Älkää muuttako okuun, ainakaan pysyvästi...
- Anonyymi
ILTASATU:
Hölmöläisten kylä, valoa pirttiin.- Anonyymi
Mie voin kustantaa säkit, valonkantajat suatta ite ehtiä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mie voin kustantaa säkit, valonkantajat suatta ite ehtiä..
Persut on Outokummussa mukavaa porukkaa, voi kun muista puolueista voisi saman arvion antaa. Mukavia ukkoja ja akkoja. Ei henkilöitä ilman sukupuolta eli jotain ihmeen neutraaleja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut on Outokummussa mukavaa porukkaa, voi kun muista puolueista voisi saman arvion antaa. Mukavia ukkoja ja akkoja. Ei henkilöitä ilman sukupuolta eli jotain ihmeen neutraaleja
Miten tämä joensuulainen valonkantopersu tähän kuuluu?
Outokumpu on todella hyvä paikka elää ja olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä joensuulainen valonkantopersu tähän kuuluu?
Outokumpu on todella hyvä paikka elää ja olla.Onko se se kauneusihminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se se kauneusihminen?
On se.. Se.. Tse tse..
- Anonyymi
Persut on ihme porukkaa. Tulevat ilkeilemään tällaiseenkin aloitukseen. Ettekö näe kotikaupungissamme mitään hyvä?
- Anonyymi
Kyllä meilläkin on sananvapaus! Täällä ei ole mitään hyvää.
PERUSSUOMALAISET VOITTOON! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meilläkin on sananvapaus! Täällä ei ole mitään hyvää.
PERUSSUOMALAISET VOITTOON!Persujen kannatus kasvaa ja vahvistuu. Kohta vaalit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen kannatus kasvaa ja vahvistuu. Kohta vaalit
Gallupitkin sen kertoo, persujen kannatus oikein sulaa tässä helteessä ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gallupitkin sen kertoo, persujen kannatus oikein sulaa tässä helteessä ;)
Kannatus kasvaa ja kepukonnilla aurinko laskee. Yhteiset verovarat ei ole kepuja varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatus kasvaa ja kepukonnilla aurinko laskee. Yhteiset verovarat ei ole kepuja varten.
Kelan tuet työttömille ja pienituloisten palkat ovat kepun leikkauslistalla, porvareille nekin rahat kulkee..
Persujen gallupkannatus on pian sulanut lähemmäs kymmentä prosenttia ja demarien noussut vastaavasti --- Mistä johtunee ??
- Anonyymi
Sen lisäksi että kadut on kivetty kauniisti ja jopa varpahillasilla käveltäväksi, kaupungissa asustaa ja opiskelee myös tanssijoita jotka esiintymisen lisäksi asioivat kuolevaisten kanssa marketissa ruokaostoksilla. Olen tyytyväinen, mistä sinä pidät eniten?
- Anonyymi
Ei huolta onhan Okussa yksi kuvaaja ylitse muiden joka tulee kuvaamaan niin eiköhän sieltä löydy edes yksi pieni negatiivinen asia mistä voisi hän soittaa suoraan lehdistöön että saisi lööpin aikaiseksi ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei huolta onhan Okussa yksi kuvaaja ylitse muiden joka tulee kuvaamaan niin eiköhän sieltä löydy edes yksi pieni negatiivinen asia mistä voisi hän soittaa suoraan lehdistöön että saisi lööpin aikaiseksi ;)
Jos okussa pidettäisiin negatiivisin asukas kilpailu niin tuolle toopelle tulisi runsaasti ääniä että pääsee mitalisijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos okussa pidettäisiin negatiivisin asukas kilpailu niin tuolle toopelle tulisi runsaasti ääniä että pääsee mitalisijoille.
Tuli ennätys keskeneräisen työn arvostelussa ja useisiin medioihin yhteydessä olevan kaduntallaajan tietämättömyys kadun valmistumisesta kuvien kera.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valokuvaaja voittaisi, meitä on liuta muitakin ykköspaikkaa kärkkymässä..
- Anonyymi
Syntymäkotikuntani on Kuusjärvi, Outokummusta en mainitse missään ellei ole pakko. Häpeän paikkakuntaa ja ihmisiään kuin ruttoa vaikken enää asukaan maisemissa.
Kuinka yhdelle paikkunnalle kasaantuu kaikki paska, oku on tuppukylä jonka ihmiset juoruilevat ja puhuvat tosina kaiken kuulemansa.
Hyvä tuttavani mm. on leimattu rapajuopoksi vaikka ottaa satunnaisesti viinilasin hyvässä seurassa, kyseinen esimerkki ei ole ainoa laatuaan vaan vastaavia on pilvin pimein.
Miksi okussa kielletään totuus, sitä en ymmärrä millään muotoa. Kommenttini on tosi mutta se kuitenkin vie palollisen herneitä monien nokkaan, arvostella kun okulaisia ei saisi.. - Anonyymi
Yhdyn aloittajan ajatuksiin. Tämä mukava pieni paikkakunta, jossa on turvallista elää.
Missä porukoissa nuo ikuiset valittajat mahtavat kulkea?- Anonyymi
Erakko valokuvaaja joka tulee aina esiin sopivasti kun negatiivista löytyy Outokummusta, ei hän häpeä yhtään toimintaansa kun on tämän kertonutkin pitää jotenkin huumorina vain. Aika sairasta touhua Outokummussa on jos pitää omaa kylää kilpaillen haukkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erakko valokuvaaja joka tulee aina esiin sopivasti kun negatiivista löytyy Outokummusta, ei hän häpeä yhtään toimintaansa kun on tämän kertonutkin pitää jotenkin huumorina vain. Aika sairasta touhua Outokummussa on jos pitää omaa kylää kilpaillen haukkua.
Minä en kyllä huumorina toisten haukkumista ja väliaikaista työnjälkeä pitäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kyllä huumorina toisten haukkumista ja väliaikaista työnjälkeä pitäisi.
Jostainhan sen negatiivisen luonteen täytyy aiheensa repiä vaikka tyhjästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän meidän uutisissa olla ja pysyä, mitä väliä kuinka se tehdään, paskapaikkakunnalla kun ei juuri mitään järkevää tapahdu niin antaa mennä vaan alamäkeen..
- Anonyymi
Yleensä nämä keskustelut pilaa joku yksinkertainen ja kateellinen , joka yrittääkö sitten jotenkin nousta esiin esim. Politiikassa ,kai ne on näitä uusia voimia eli persuja ja sinisinä.
Kukaan normaali outokumpulainen ei kirjoittele omasta kaupungista pötyjä.
Asiallinen keskustelu ja uudistusten esille tuominen on oikein.
Valitettavasti täällä voi jokainen tuoda ”järkensä” esiin.
Toivottavasti nämä loikkaajat muuttaa naapuri kuntiin.
Onkohan tässä kyse kulmurin ja saariston kannattajien taistelusta.- Anonyymi
Kohta se Persuvihaajakin herää kun politiikkaan menette aiheinenne, ei sen puoleen petturi siniset loikkarit saakin mennä naapuri kuntiin tekemään vaalityötään vapaasti kun Outokumpu on jo varattu Pesuille.
- Anonyymi
Olet oikeassa kommentissasi, jokainen kirjoittaa oman mielipiteensä jonka kokee olevan totta. Terve kritiikki on tervetullutta ja siitä pitäisi jäädä näppiin muutakin kuin nokassa olevat herneet.
EI ole olemassa yhtä totuutta, jokainen on oikeassa oman näkemyksensä kanssa.
"Kukaan normaali outokumpulainen ei kirjoittele omasta kaupungista pötyjä."
Naapurikuntiin muuttaa aivan liikaa väkeä, syynä lienee huono ilmapiiri.. Piiri pieni pyörii, sen sisäpuolelle eivät pääse kuin harvat ja valitut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa kommentissasi, jokainen kirjoittaa oman mielipiteensä jonka kokee olevan totta. Terve kritiikki on tervetullutta ja siitä pitäisi jäädä näppiin muutakin kuin nokassa olevat herneet.
EI ole olemassa yhtä totuutta, jokainen on oikeassa oman näkemyksensä kanssa.
"Kukaan normaali outokumpulainen ei kirjoittele omasta kaupungista pötyjä."
Naapurikuntiin muuttaa aivan liikaa väkeä, syynä lienee huono ilmapiiri.. Piiri pieni pyörii, sen sisäpuolelle eivät pääse kuin harvat ja valitut.Tää uusin aiheutettu media hässäkä tuskin auttaa että ihmiset eivät muuttaisi naapurikuntiin pois tuolta Outokummusta. Outokumpua on sen verran ryvetetty monesta negatiivisesta aiheesta että se rupeaa vaikuttamaan rahoituksiin ja kaupunki statuksen olemiseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää uusin aiheutettu media hässäkä tuskin auttaa että ihmiset eivät muuttaisi naapurikuntiin pois tuolta Outokummusta. Outokumpua on sen verran ryvetetty monesta negatiivisesta aiheesta että se rupeaa vaikuttamaan rahoituksiin ja kaupunki statuksen olemiseen...
Juurikin näin, täysin hiljenneitä ja autioita kaivospaikkakuntia on suomessakin jo useita. Ulkomailta löytyy esimerkkejä paljon kun isompiakin kaivoskaupunkeja on autiona ja hylättyinä, kaikki on vaan loppunut kun rahaa ei tulekkaan enää taikaseinästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää uusin aiheutettu media hässäkä tuskin auttaa että ihmiset eivät muuttaisi naapurikuntiin pois tuolta Outokummusta. Outokumpua on sen verran ryvetetty monesta negatiivisesta aiheesta että se rupeaa vaikuttamaan rahoituksiin ja kaupunki statuksen olemiseen...
Outokumpu autioituu pikkuhiljaa, vääjäämätön tosiasia maassamme. Pienet paikkakunnat katoavat kartalta.
Olemme tällä hetkellä kaupunki, maalaiskunta sopisi paremmin statukseksemme jo parempien valtionapujenkin takia.
Taloutta hoidetaan "vasemmalla kädellä" miten kuten, haaveillaan kuusta taivaalla sekä sijoitetaan väheneviä veroeuroja aivan väärin.
KAIVOS ja MALMIKUMPU ovat räikeimpiä yrityksiä rikastumiseen, veronmaksajille pirun kalliita ylläpitää..
Urheilutaloa ei onneksi laajennettu.
Kummunkatu on epäonnistummisen summa jo suunnittelusta alkaen.
Mistään virheistä eivät päättäjämme ota opikseen, sama pröystäily jatkuu hamaan tulevaisuuteen.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan haukuttu Outokumpua kun ei teillä ole muutakaan paikkaa minne mennä olette siellä kuin paska Junttilan talon seinässä. Toimeentulo ne saatte sosiaalitoimisto kerran kuussa. Ollaanhan kiltisti kirjoittelija porukka , siellä on muitakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outokumpu autioituu pikkuhiljaa, vääjäämätön tosiasia maassamme. Pienet paikkakunnat katoavat kartalta.
Olemme tällä hetkellä kaupunki, maalaiskunta sopisi paremmin statukseksemme jo parempien valtionapujenkin takia.
Taloutta hoidetaan "vasemmalla kädellä" miten kuten, haaveillaan kuusta taivaalla sekä sijoitetaan väheneviä veroeuroja aivan väärin.
KAIVOS ja MALMIKUMPU ovat räikeimpiä yrityksiä rikastumiseen, veronmaksajille pirun kalliita ylläpitää..
Urheilutaloa ei onneksi laajennettu.
Kummunkatu on epäonnistummisen summa jo suunnittelusta alkaen.
Mistään virheistä eivät päättäjämme ota opikseen, sama pröystäily jatkuu hamaan tulevaisuuteen..Väkiluku Outokummussa väheni viime vuonna 52 hengellä, suunta ei kohentunut vaikka pakolaisiakin muutti kuntaan.
Kuihtuva muuttotappioinen kunta, syntyvyys melko olematonta mutta kuolleisuus suuri..
https://www.karjalainen.fi/maakunta/6znvy5lgew - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan haukuttu Outokumpua kun ei teillä ole muutakaan paikkaa minne mennä olette siellä kuin paska Junttilan talon seinässä. Toimeentulo ne saatte sosiaalitoimisto kerran kuussa. Ollaanhan kiltisti kirjoittelija porukka , siellä on muitakin!
Pois voi aina muuttaa paremmille markkinoille. Väestötappio viime vuodelta -52 henkeä vaikka mamuja tulikin kuntaan.
- Anonyymi
On valitettavasti huonopaikka asua. Me muutettiin jo ajat sitten Okuun ja uusi naapuri tuli.
Ei anna rauhaa edes takapihalla,rajat kiertää,koirat irti.
Jos laittaisin ovet auki,niin kävelisivät läpi.
He ajavat tiellä kovaa,ei välitetä muista vaikka nopeus olisi lasten takia 20km/h.
He ovat oikeassa,muut väärässä.- Anonyymi
Okusta pääsee niin helposti pois, huomasin sen jo aikaa sitten. Maailmalla on helpompaa elää, kukaan ei sinua tunne ja näin ollen saat elää rauhassa.. Okun ja pienten paikkakuntien ongelma on juuri röyhkeys ja kaikki siihen liittyvät lieveilmiöt..
- Anonyymi
Kuoleva velkainen paikkakunta. Tulevaisuudessa edessä kuntaliitos jos joku kimppaansa velkaisen riippakiven haluaa. kahdesta köyhästä kun ei synny yhtä rikasta.
Kunnantalous kuralla eikä valoa näy tunnelin päässä nykyisellä holtittomalla taloudenhoidolla, veronmaksajat vähenevät keskimäärin sadan ihmisen vuosivauhdilla, nuoret lähtevät maailmalle ja vanhukset useimmiten Ruutunkankaalle..
Ilmapiiri on apea ja alakuloinen, useimmat ihmiset on luovuttaneet toivonsa valoisampaan tulevaisuuteen. Itse odotan eläköitymistäni joka lähestyy päivä päivältä ja muutan sen jälkeen isommalle paikkakunnalle vanhuuden päiviäni viettämään. Asuntoni sain myytyä muutama vuosi sitten ja kesämökki löytyy Kuopion suunnalla joten uskoisin suunnan olevan selvä..
Outokummussa olen asunut kolmisenkymmentä vuotta. Muuttaessani kunta oli vireä ja viihtyisä, niiden aikojen elosta ei ole juuri mitään jäljellä, asukasmäärä on puolittunut samoin kaikki muukin vireys vuosien varrella.. Surullista mutta totta.
Vuodenpäivät kulutan kenkiäni täällä, sen jälkeen pääsette eroon ja olen vaan numerona tilastoissa, suurta ikävää tuskin jää..- Anonyymi
Joensuussa asuva ammatti-trolli taas asialla. Muusta hän ei osaakaan enää kirjoittaa. Keksii tarinansa omasta päästään. Tässä totuus:
Kaupungin talous EI OLE KURALLA.
Ilmapiiri EI OLE apea ja alakuloinen.
Valoa NÄKYY TUNNELIN PÄÄSSÄ.
Kaupungin taloutta EI HOIDETA HOLTITTOMASTA, vaan hyvin asiallisesti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joensuussa asuva ammatti-trolli taas asialla. Muusta hän ei osaakaan enää kirjoittaa. Keksii tarinansa omasta päästään. Tässä totuus:
Kaupungin talous EI OLE KURALLA.
Ilmapiiri EI OLE apea ja alakuloinen.
Valoa NÄKYY TUNNELIN PÄÄSSÄ.
Kaupungin taloutta EI HOIDETA HOLTITTOMASTA, vaan hyvin asiallisesti!En muuten asu Joensuussa enkä ole trolli.
Outokummussa kummallinen tapa, vedetään herneet nokkaan jos totuus vedetään esiin. Haukkumisen jätän koirille ja naukumisen kissoille mutta totuus ei pala tulessakaan
Kaupungin talous EI OLE KURALLA. --- > Sähkölaitos myyntirahaa lienee vielä toistaiseksi jäljellä.
Ilmapiiri EI OLE apea ja alakuloinen. --- > Iloisuutta ei juuri ilmoilla ole, harmaata ja tylsää..
Valoa NÄKYY TUNNELIN PÄÄSSÄ. --- > Tunnelin päässä oleva valo hiipuu pikkuhiljaa ennen sammumistaan.
Kaupungin taloutta EI HOIDETA HOLTITTOMASTA, vaan hyvin asiallisesti! ---> Kuinka asiallinen taloudenhoito näkyy ulospäin ? Minun vastaus on turhana pröystäilynä ja leveilynä, olennaisissa asioissa vingutaan kuten terveydenhoidon maksuissa Siun sotelle.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muuten asu Joensuussa enkä ole trolli.
Outokummussa kummallinen tapa, vedetään herneet nokkaan jos totuus vedetään esiin. Haukkumisen jätän koirille ja naukumisen kissoille mutta totuus ei pala tulessakaan
Kaupungin talous EI OLE KURALLA. --- > Sähkölaitos myyntirahaa lienee vielä toistaiseksi jäljellä.
Ilmapiiri EI OLE apea ja alakuloinen. --- > Iloisuutta ei juuri ilmoilla ole, harmaata ja tylsää..
Valoa NÄKYY TUNNELIN PÄÄSSÄ. --- > Tunnelin päässä oleva valo hiipuu pikkuhiljaa ennen sammumistaan.
Kaupungin taloutta EI HOIDETA HOLTITTOMASTA, vaan hyvin asiallisesti! ---> Kuinka asiallinen taloudenhoito näkyy ulospäin ? Minun vastaus on turhana pröystäilynä ja leveilynä, olennaisissa asioissa vingutaan kuten terveydenhoidon maksuissa Siun sotelle..joensuussa asuva trolli olet ja ammattisi on trollaaminen toisilla paikkakunnila. Piste!
- Anonyymi
Asun toistaiseksi Outokummussa, työssä olen naapurikunnassa jonne todennäköisesti muutan. Polttoaineen hinnat niin korkealla että työssäkäynti tulee liian kalliiksi.
Outokummusta ei hyvää ei huonoa sanottavaa, samanlainen pikkukunta ongelmineen mitä suomessa löytyy pilvin pimein. Itse muutin muutama vuosi sitten Helsingistä okuun jolloin törmäsin juoruiluun ja tuijotteluun, olen boheemi persoona jonka näkeminen lie maalaispitäjässä melko tavatonta.
Työ on elämäni sisältö, käyn lähinnä nukkumassa okussa, katukuvassa näyttäydyn harvemmin kun kaupoilla käyn työmatkoilla muualla. - Anonyymi
Outokumpu on sairaspaikkakunta kun eläimetkään ei ole turvassa kun myrkyttäjät ja eläinrääkkääjät ovat vapaana tekemässä ties mitä omilleenkin eläimilleen! Ihmisten pahat puheet lähimmäisistään ja yletön kateus haitantekoineen riivaa myrkyllistä maaperää joka vallitsee kuolleella kaivospaikkakunnalla!!
- Anonyymi
Outokumpu on Ok asua, sillä itse saa päättää kuinka elää.
Outokummun Kuusjärveltä on Esperi, johon en suosi joutuvan kenenkään.
Tuttavamme mieshekilö on "joutunut" sinne, eikä pois päästä ole?? - Anonyymi
Hyvä paikka kun osattiin energian rahoilla pistää paikat kuntoon
Persut vastusti olisivat halunneet vuoden 2022lopussa liittyä pakkoliitoksella Joensuuhun.
Onneksi muut viisaat tajusivat ja möivät pistivät paikat kuntoon.
Persut olisivat antaneet 70miljoonaa Joensuun keskustan kaivamiseen musiikkitaloa kylpylää Joensuun rakentaa.- Anonyymi
Kohtahan ne energian salatut myynti paperit tulee julkisiksi niin vihaiset kuntalaiset voi tehdä jotain näille alhaisille myyrille! Odotellaan vesilaitoksen myyntiä kuhan ovat seinien valaisu rahat loppuneet.
- Anonyymi
Missä näkyvät sähkölaitoksen myynnistä saadut kymmenet miljoonat ??
Mitä on kunnostettu, en ole nähnyt isoja remontteja ym. tehdyn kuin veroeuroilla.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä näkyvät sähkölaitoksen myynnistä saadut kymmenet miljoonat ??
Mitä on kunnostettu, en ole nähnyt isoja remontteja ym. tehdyn kuin veroeuroilla..Energian myynti näkyy sinun sähkönsiirto/energia maksuissa.
Älä unohda 30 % korotuksia kaukolämmön hintaan.
Eli kyllä näkyy Energian myynti ja pitkään.
Ei lämmitä Energian myynti kuntalaisten taskussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Energian myynti näkyy sinun sähkönsiirto/energia maksuissa.
Älä unohda 30 % korotuksia kaukolämmön hintaan.
Eli kyllä näkyy Energian myynti ja pitkään.
Ei lämmitä Energian myynti kuntalaisten taskussa.Jos energia olisi ollut kunnallinen olisi hinnat nousseet mutta maltillisemmin kuin nyt. Maksamme energiasta saadun myyntihinnan korkoineen firman ostajalle kohtuullisen nopeaan tahtiin, ostaja on tyytyväinen ja käärii voittoja muutaman vuoden päästä..
Sitä saamme mitä kunnanisät meille tarjoilee...
- Anonyymi
Outokumpu on paska paikka asua ja elää. Lyhyesti ja ytimekkäästi.!!!
- Anonyymi
Eipä ole valittamista. Kissani kanssa asustelen, en käy missään paitsi kaupassa. Useimmiten Joensuussa, tulee samalla vähän vaihtelua elämään.
Kun pysyttelee omissa oloissaan niin ei tule riitaa. Eikä tuppaudu mihinkään klikkiin joissa on tarkka nokkimisjärjestys.
Turha haukkua paikkauntaa, joka paikassa on omat huonot ja hyvät puolensa. - Anonyymi
Jos noin kiivaasti lakkoillaan laillista hallitusta vastaan että 1400 on pois en lähden heti täältä pois.
- Anonyymi
Olen asunut Outokummussa yli 20 vuotta. Kotiutuminen tuntui aluksi vaikealta, mutta nyt pidän Outokummun kotoisuudesta, yrittäjistä, luonnosta, täältä on löytynyt myös tosi kivoja ihmisiä. Välillä toki piirit käyvät pieneksi ja on hyvä käydä jossain muualla. Täällä voi harrastaa aika laidasta laitaan ja uusiakin porukoita voi perustaa. Eihän se ole kuin kysellä vähän ja katsella muutakin kuin nettiä. Ainut haaste täällä on oman auton tarve, melko välttämätön, jos ei ihan keskellä kylää asu. Asun Outokummussa niin kauan kuin pystyn. Nipottajia ja marisioita on joka paikkakunnalla, antaa heidän olla. Ehkäpä joskus ymmärtävät lopettaa.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1394386Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3422209Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481881- 1071810
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561777Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571469Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4861355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441326