Otsikossa tiivistettynä.. Eli juuri lauantaina tein positiivisen raskaustestin. Kuukautiseni ovat epäsäännölliset, joten voin olla millä vain viikolla 3-9.
Työni on hyvin fyysistä (harrastan liikuntaa 5 päivää viikossa tunteja) ja koen sen ajoittain stressaavaksi. Eipä paljoa pandemia auta olen kanssa. Olen muutenkin helposti stressaava (stressin aiheuttama ekseema ympäri kehoa, herääminen aamuyöstä jne.)
Kesäloma alkaisi kk päästä. Tekisi mieli jättäytyä töistä pois tai edes vähentää työtunteja, nyt herkän alkuraskauden ajaksi.
Mietteitä?
Alkuraskaus + hyvin fyysinen työ + stressi
2
90
Vastaukset
- Anonyymi
"Työni on hyvin fyysistä (harrastan liikuntaa 5 päivää viikossa tunteja) ja koen sen ajoittain stressaavaksi."
Tuohon liittyen kopioin tähän erään kirjoituksen vitamiineista, saattaa liittyä myös sinun tapaukseesi. Stressin hoitoon vahvat B-vitamiinit ovat yksi mahdollinen apu.
"Markkinoilla on valtava määrä erilaisia vitamiinivalmisteita, hinnaltaan ja laadultaan kovinkin erilaisia. Monissa vitamiinivalmisteissa on kuitenkin se ongelma, että niiden vitamiinipitoisuudet ovat yksinkertaisesti aivan liian pieniä jos kyseessä on esim. huippu-urheilija, kolmivuorotyöläinen, kova tupakoitsija tai raskaan fyysisen työn tekijä, niin silloin kyseinen vitamiiniannos ei yleensä riitä antamaan riittävää antioksidanttisuojaa, eikä muutenkaan riittävää tärkeimpien vitamiinien saantia.
Myös kampaamo/kauneudenhoito- ja rakennusalalla, joissa altistutaan kemikaaleille, on terveyden kannalta hyvä varmistaa, että kehon antioksidanttipuolustus on kunnossa.
Virallinen vitamiinien RDA suositus on ainoastaan suuntaa antava määritelmä, ja siihen ei kannata liikaa luottaa ainakaan noissa aiemmin mainituissa tapauksissa. RDA esim. määrittää päivän C-vitamiinin saantisuositukseksi 80mg, olitpa sitten 45 kiloinen toimistotyöntekijä tai 250 kiloinen sumopainija. Ei tarvitse olla Nikola Teslan kaltainen supernero ymmärtääkseen, että 80mg C-vitamiinia ei riitä 250 kiloiselle sumopainijalle, kuten ei myöskään riitä huippu-urheilijalle, tai kolmivuorotyötä tekevälle tupakoitsijalle, eikä työssään kemikaaleille altistuvalle." - Anonyymi
https://www.psmuisti.fi/uutiset.html?a200=75
Juttua B-vitamiinista ja stressistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1505148Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv832742Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?861735Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91206- 49956
- 66902
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122883- 21883
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75862Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23828