Nyt on taas molempiin autoihin vaihdettu kesägummit alle. Vaihdoin toiseen autoon jota en ole hetkeen käyttänyt renkaat jo aiemmin ja ajattelin tarkistaa rengaspaineet uudelleen. Menin tavoista poiketen eri huoltoasemalle ja huomasin, että ero siihen mitä olin mielestäni laittanut oli 0,3-0,4 bar matalampi. Sitten kun tässä ei muuta tekemistä ole, niin ajelin huoltoasemia lähiseuduilla läpi ja sain mittareilla erot suurimman pienimmän painearvon välillä 0,5 bar ero. Onko oikeasti noin surkeita nämä rengaspainemittarit huoltsikoilla?
Rengaspaineet yli 0,5bar ero mittareissa
16
117
Vastaukset
- Anonyymi
Rengaspaineet laitetaan ja mitataan renkaan ollessa kylmä. Nyt ajelit lämpimäksi ne ja näyttää silloin enemmän.
- Anonyymi
Ajomatkoista ei tässä ole tietoa, mutta ei perusajolla(tai millään muullakaan) tule 0,5bar nousua vaikka kuinka ajaisi. Ja jos tuosta pystyi jotain olettamaan, niin ilmeisesti jo ensimmäiselle mittaukselle ajettu ja paikkoja ollut useita?
Itse ole havainnut heittoja näissä myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajomatkoista ei tässä ole tietoa, mutta ei perusajolla(tai millään muullakaan) tule 0,5bar nousua vaikka kuinka ajaisi. Ja jos tuosta pystyi jotain olettamaan, niin ilmeisesti jo ensimmäiselle mittaukselle ajettu ja paikkoja ollut useita?
Itse ole havainnut heittoja näissä myös.Hanki oma mittari, jolla tarkistat. Eivät ole isoja eivätkä maksa hirveästi.
- Anonyymi
Myös oassa mittareista on niin karkea asteikko ja paksu viisari että ei saa tarkasti katsottua mikä on. Osa voi olla viallisia, sekä eri merkit ei täysin samoja usein näytä. Koska erilailla tehty
Renkaissa ei ilmanpaine pysy koskaan samana
Oma täyttölaite on maksanut n 10€ ja yli 10 vuotta käytössä. Aivan riittävän tarkasti saa, noin paineet. Liian paljon tekee renkaasta kovan sekä herkän ohjauselle ja urillle. Laitan lähelle ohjearvoa, hieman enemmän.- Anonyymi
Sopivat paineet riippuu autosta ja renkaista.
Huoltoasemien mittarit näyttää välillä reilusti väärin. Toiset käyttäjät kun heittelevät niitä kun ei ole omia, siis nämä kuspäät jotka sotkee myös kaikki paikat.
- Anonyymi
Osta oma mittari missä luvataan tarkkuus ja on kalibroitu. Minulla on käytössä flaig mittari ja sillä voi luotettavasti tarkistaa paineet.
- Anonyymi
Biltemalta ostij joskus aikoinaan pienen komperssorin. Muistaakseni 10€, sillä olen laittanut paineet kohdilleen jo vuosia.
- Anonyymi
ja varmaan oli kohdillaan :), nuo 12v kompurapompurat on aivan täyttä kuraa. kyllä niillä ilmaa varmaan johonkin lasten uimaleluihin saa menemään, mutta tarkaa painetta turha haaveilla tärisevästä mittarista joka näyttää täysin - sanotaanko "suuntaa antavasti". joo, kokemusta on!
- Anonyymi
Joku taisikin jo mainita, että automerkki kohtaisia ovatten nuo rengaspaineet. Esim. e-mesessähän suosituspaineet ovat aivan alakanttiin, tyyliin 2,2bar ja silleen, kun oikeat käyttöpaineet ajettavuuden ja renkaiden tasaisen kuluvuuden suhteen ovat vähintäänkin sen 0,5bar yli suositusten. Eikä mene vielä pieleen vaikka nostaa ihan 3:n pintaankin, eikä tarvii hifistellä eri paineilla etu ja takapään välillä.
- Anonyymi
Vanhoissa autoissa ohjekirjan paineet saattoi olla kovasti alakanttiin ja siksi renkaat kuluivat keskeltä kulutus pintaa. Nykyiset renkaat vaatii pikkuautoissa 2,5 ja keskikokoisissa ja isoissa 2,8 - 3 bar. Taakse voi laittaa 0,2 vähemmän, koska takapää on paljon kevyempi. Tosin joissain harvoissa autoissa molemmat päät samat paineet.
- Anonyymi
Oma rengaspainemittari autonssa mukana, niin ei tarvitse huoltamoiden mittareista välittää.
- Anonyymi
Oma mittari hyvä olla juu. Itselläni ollut tuo jo aiemminkin tässä mainittu flaig rengaspainemittari: https://automasa.fi/tuote/flaig-rengaspainemittari-4bar/
Tähän luotan ja muut mittarit saa näyttää mitä lystäävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma mittari hyvä olla juu. Itselläni ollut tuo jo aiemminkin tässä mainittu flaig rengaspainemittari: https://automasa.fi/tuote/flaig-rengaspainemittari-4bar/
Tähän luotan ja muut mittarit saa näyttää mitä lystäävät.Kova olet mainostamaan omaa myyntiäsi ja tuota olet jatkanut jo vuosia, säälittävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova olet mainostamaan omaa myyntiäsi ja tuota olet jatkanut jo vuosia, säälittävää.
Linkin laittanut henkilö vastaa:
En tiedä mistä puhut, ihan vain yritin osallistua keskusteluun ja laittaa muille tidoksi asiaa. Poimin ensimmäisen linkin minkä googlella löysin ja sattuu olemaan firma mistä olen mittarin ostanut.
Aivan sama sitten mitä uskotte, täälä kaiken laista huru-ukkoa liikkeellä ja aina pitää olla toisia jostain hakkumassa/syyttämässä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkin laittanut henkilö vastaa:
En tiedä mistä puhut, ihan vain yritin osallistua keskusteluun ja laittaa muille tidoksi asiaa. Poimin ensimmäisen linkin minkä googlella löysin ja sattuu olemaan firma mistä olen mittarin ostanut.
Aivan sama sitten mitä uskotte, täälä kaiken laista huru-ukkoa liikkeellä ja aina pitää olla toisia jostain hakkumassa/syyttämässä!Kyllä sinun touhusi jo tunnetaan vanhastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinun touhusi jo tunnetaan vanhastaan.
Vaikka tänne syötetään kärkitietoa laatulaitteista, niin Esson baarissa tiedetään paremmin. Arvelen että tuollainen ammattikäyttöön tarkoitettu, metallinen mittari (0-4 bar) on tarkempi kuin huotsikan 10 egen mittarit tai bilteman 5€ mekaaninen mittari.
Muutaman kerran maahan tiputetut huoltamomittarit näyttää puuta heinää ja niistä on itsellekin jo aiheutunut jopa harmia ja lisätöitä sekä kustannuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1421712Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751367- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591168
- 1191055