En Finne igen

Oli tuttu lause ruotsalaisissa lehdissä silloin kun 50-luvulla suomalaiset muutti massoittain Ruotsiin.
Tänä päivänä me olemme vuorostamme "parempia"ihmisiä ja annamme saman ylemmyyden ja joskus suoranaisen rasismin niille nykyisille maahanmuuttajille.
Sama viha kohdistuu nyt maahanmuuttajiin mikä aikoinaan suomalaisiin Ruotsissa.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpöhöpö taas noita mamuttajasuvakkien valheellisia lässytyksiä!

      Suomalaiset työsiirtolaiset olivat HYVIN haluttuja mamuja! Suomen suurissa kaupungeissa oli silloin eri ruotsalaistahojen värväystoimistojakin. Ruotsin talous olisi sakannut pahasti ilman Suomesta tullutta maailman parasta työvoimaa. Ja Ruotsi olis paljon köyhempi nykyään.

      Suomalaisa työsiirtolaisia ei voi MITENKÄÄN verrata näihin nykyään tuleviin juhlapaikanhakijoihin. Heitä ei kiinnosta työnteko vaan maan tarjoama ilmainen ylläpito. Ja kaikenlainen rötöstely, seksuaalinen ahdistelu ja muu röyhkeä käytös.

      Lukisit muutakin kuin valta- eli valhemediamme, niin tietäisit faktat...

      • Olen elänyt tuon ajan ja asunut sinä pahimpana aikana Ruotsissa. Ymmärrän että lapsoset eivät ole asiasta perillä.
        Työnantajat tykkäs, kansa vihasi juuri siksi. En pidä vieläkään aiheelliseksi nimitellä ihmisiä, se on erään puolueen käyttöön jätettävä. Toivottavasti fiksuimmat huomaa missä mennään


      • Anonyymi
        Maukka79 kirjoitti:

        Olen elänyt tuon ajan ja asunut sinä pahimpana aikana Ruotsissa. Ymmärrän että lapsoset eivät ole asiasta perillä.
        Työnantajat tykkäs, kansa vihasi juuri siksi. En pidä vieläkään aiheelliseksi nimitellä ihmisiä, se on erään puolueen käyttöön jätettävä. Toivottavasti fiksuimmat huomaa missä mennään

        Ohhoh!? Oletko ihan asunut Ruotsisa? Olet sinä maailmaa kiertänyt! ;-)

        Ja taas tuo kliseinen "ihminen-kortti! "Kaikki me olemme ihmisiä." ???

        Kun typerys ei osaa mitään itse asiasta sanoa, niin hän toistele noita vasurien iänikuisia kliseitä.

        Voin vakuuttaa sinulle, että jokainen omaa maata, kansaa, kulttuuria, kieltä ja uskoa katoamiselta puolustava suomalainen tai muu eurooppalainen TIETÄÄ, että matutkin ovat ihmisiä! Usko pois...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!? Oletko ihan asunut Ruotsisa? Olet sinä maailmaa kiertänyt! ;-)

        Ja taas tuo kliseinen "ihminen-kortti! "Kaikki me olemme ihmisiä." ???

        Kun typerys ei osaa mitään itse asiasta sanoa, niin hän toistele noita vasurien iänikuisia kliseitä.

        Voin vakuuttaa sinulle, että jokainen omaa maata, kansaa, kulttuuria, kieltä ja uskoa katoamiselta puolustava suomalainen tai muu eurooppalainen TIETÄÄ, että matutkin ovat ihmisiä! Usko pois...

        Paitsi jos edustat niitä, jotka kaatelivat hautakiviä ja maalasivat hakaristejä. Sillä asenteella epäilen sanomaasi. Muuten, pelkäätkö puolueesi ?kannatuksen katoamista, älä huolehdi, kyllä teitä täällä riittää vaikka notkahdus tuleekin.
        Äläkä polta päreitäsi turhan takia, sinulla on oikeus mielipiteisiisi niinkuin minullakin, miksi siis raivota ?


      • Anonyymi
        Maukka79 kirjoitti:

        Paitsi jos edustat niitä, jotka kaatelivat hautakiviä ja maalasivat hakaristejä. Sillä asenteella epäilen sanomaasi. Muuten, pelkäätkö puolueesi ?kannatuksen katoamista, älä huolehdi, kyllä teitä täällä riittää vaikka notkahdus tuleekin.
        Äläkä polta päreitäsi turhan takia, sinulla on oikeus mielipiteisiisi niinkuin minullakin, miksi siis raivota ?

        Minä en vain kestä sitä, kun typeryys yhdistyy omiensa pettämiseen.

        Sitähän nykyinen vasuriaate ja mamuttajasuvakit edustavat.

        Anteeksi, että olen tällainen isänmaallinen ja suomenmielinen suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en vain kestä sitä, kun typeryys yhdistyy omiensa pettämiseen.

        Sitähän nykyinen vasuriaate ja mamuttajasuvakit edustavat.

        Anteeksi, että olen tällainen isänmaallinen ja suomenmielinen suomalainen.

        Ei yksinkertaisuutta tai tyhmyyttä tarvitse pyytää anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksinkertaisuutta tai tyhmyyttä tarvitse pyytää anteeksi.

        Vai isänmaallisuus ja suomenmielisyys on suomalaisessa muka jo tyhmyyttä?! Hyi saatana teitä vasurinilkkejä!

        Tulisi vaan se odotettu sisällisota, niin pääsisi teistä maansa ja kansansa pettureista kerralla eroon...


      • Anonyymi
        Maukka79 kirjoitti:

        Olen elänyt tuon ajan ja asunut sinä pahimpana aikana Ruotsissa. Ymmärrän että lapsoset eivät ole asiasta perillä.
        Työnantajat tykkäs, kansa vihasi juuri siksi. En pidä vieläkään aiheelliseksi nimitellä ihmisiä, se on erään puolueen käyttöön jätettävä. Toivottavasti fiksuimmat huomaa missä mennään

        Suomalaisilla oli eräs optio jota nykypäivän maahanmuuttajilla Ruotsissa ei ole. Eivät kyllä kaipaakkaan... Suomalaiset menivät aivan täydestä ruotsalaisista kun opettelivat kielen. Tämä 'ruotsalaistaminen' meni niin hyvin että harva toisen tai kolmannen sukupolven ruosu osaa suomea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en vain kestä sitä, kun typeryys yhdistyy omiensa pettämiseen.

        Sitähän nykyinen vasuriaate ja mamuttajasuvakit edustavat.

        Anteeksi, että olen tällainen isänmaallinen ja suomenmielinen suomalainen.

        Juttusi on kaikkea muuta kuin isänmaallisuutta, se on pahinta laatua rasismia ja väkivaltaa sisältävää löpinää.
        Ymmärrän kantasi juuri siksi että teillä on useimmilla kommunistit susta. Piste ja loppu.


      • Anonyymi

        Koin lapsena rankkaa syrjintää koulutovereideni taholta, syy sukunimeni, isän venäläisyys. Mua kivitettiin. Haukuttiin. Pahin oli yksi poika joka asui saman tien varrella. Toiset lopetti mut tän viha jatkui.
        Olin hyvä oppilas, todistus lähes 10 keskiarvo. Opettajat eivät sortaneet, onneksi. Eikä koulun jälkeen kukaan sorsinut, töihin pääsin heti kun vaan haun paikkaa.


    • Anonyymi

      "Tänä päivänä me olemme vuorostamme ..."
      Jospa vaan kaveriesi kanssa pyrkisitte eroon rasismistanne, niin maailma olisi taas vähän parempi paikka.

    • Anonyymi

      Vielä tuota potaskaa! Ruotsi haali työvoimaa järjestelmällisesti ja parhaiten se onnistui Suomessa. Ruotsilla oli haku päällä Suomen työvoimatoimistoissa ja ainakin 1964 Ruotsi kustansi minun ja kaverini matkat Kaakkois-Suomesta Blekingeen, Sölvesborgiin. Turku-Tukhoma välin kansipaikka oli maksettava itse.

      Olimme molemmat töissä Suomessa mutta poikamiehinä lähtöherkkiä.
      Kun vaihdoin Sölvesborgista Södertäljeen Scanialle minulta kysyttiin onko kokemusta työkalujen käytöstä! Olinmm. opetellut puikkohitsauksen 15 vuotisena ja ennen Ruotsiin lähtöä ollut muutamassa metallialan yrityksessä ja kartonkitehtaan jouluremonteissa.

      En kokenut svedujen taholta vihamielisyyttä. Minulla oli poikamiesasuntolassa ruotsalainen kämppäkaveri ja myöhemmin asuin jonkin aikaa ruotsalaisperheen rivarin yhdessä huoneessa.
      Kaikkein paskamoisia olivat ruotsissa olevat suomenruotsalaiset. Ajoittain oli oltava suorastaan kelju, ennen heidän suomenkielen ymmärtämistään. Jatkossa ei ollutkaan vaikeuksia.

      Olin välillä Suomessa ja mentyäni takaisin Scanialle minut toivotettiin tervetulleeksi. Kahdessa eri vaiheessa mukanani lähti kaksi uutta joista toinen oli täysin ummikko. Jostakin syystä nämä "vihatut" suomalsiet saivat heti töitä.

      Ilmainen hyysääminen loppuin ensimmäiseen yöhön Sölvesborgilaisen ok:n oh:n sohvalla. Joo. Svedutyökkäri antoi junalitteran Sölvesborgista Södertäljeen.

      En voi olla lukematta näitä kieroutuneita, totuuden vastaisia ulostuksia.

      Se on totta, että jos häiriön aiheuttaja oli suomalainenniin muun uutisoinnin puutteessa lehdet repivät noita otsikkoja mutta harvassa olivat.
      Suomalaisuutisen ja muun puutteessa oli kerrankin ip. lehdessä lööppi. Kauhea veriteko Malmskilndsgatanilla. Kadun saatan muistaa väärin. Taaempana lehdessä oli pieni juttu, että kyseisellä kadulla jonkun mummelin kissa oli jäänyt auton alle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe