Miten kehitämme tai löydämme oman tamperelaisen meemin eli tajuntaa hallitsevan yksikön. Blackmore - Meemit kulttuurigeenit (Aamulehti 26.3.05 /B25).
Kulttuurivalinnan perusyksiköt meemit kehittävät yhteisöä, (vahvistaako Blackmore tämän). Richard Dawkins on yhdistänyt meemiajattelun buddhalaiseen uskomukseen, jonka mukaan paha johtuu erilliseen itseyteen uskomisesta. Löytyykä Tampereella yhteisyyteen uskomisen perusyksikkö?
Löytyykö meemi
7
634
Vastaukset
- Kriitikko
yrität olla melko älykäs mutta jostakin vain paistaa tietämättömyys. Ei kannata esittää liian älykästä ettei pää jää vetäjän käteen.
- tapiiri35
Olen naivin utelias ymmärtämään, mistä ihmiset pitävät? Minusta tuntuu, että yrität suojautua ja sulkeutua kanssaihmisiltä. Miksi haluat tyrmätä vilpittömän lähestymisyritykseni? Anna Emilia ei myöskään tunne lämpöä ihmisiä kohtaan. Teillä on ehkä yhteinen sävel. Se olisi ehkä erään meemin alku. Montako kerrosta tavoitamme Tampereella?
Alkaako Tampereen meemin löytyminen:
1. - ei lämmön tunnetta ihmisiä kohtaan
2. - kriitikon tyrmäys, varmuuden vuoksi suojaus
Voisitko auttaa, mitä muita saat kehittymään? - Ajomies
tapiiri35 kirjoitti:
Olen naivin utelias ymmärtämään, mistä ihmiset pitävät? Minusta tuntuu, että yrität suojautua ja sulkeutua kanssaihmisiltä. Miksi haluat tyrmätä vilpittömän lähestymisyritykseni? Anna Emilia ei myöskään tunne lämpöä ihmisiä kohtaan. Teillä on ehkä yhteinen sävel. Se olisi ehkä erään meemin alku. Montako kerrosta tavoitamme Tampereella?
Alkaako Tampereen meemin löytyminen:
1. - ei lämmön tunnetta ihmisiä kohtaan
2. - kriitikon tyrmäys, varmuuden vuoksi suojaus
Voisitko auttaa, mitä muita saat kehittymään?Vaikka Blackmore onkin neljännesvuosisata sitten väitellyt parapsykologiasta niin se on jäänyt hänellä taka-alalle niin minusta tämäkään aihe
ei ole kaukaa haettu kun ajattelee hänen tutkimusalueitaan; meemit, evoluutioteoria, tietoisuus ja meditaatio...
Sattuipa somasti, että tulin siteeranneeksi Saarisen ajatuksia tuossa toisessa keskustelussa vastatessani Sinulle.
Ainakin itse toivon viisastuvani nimenomaan välittämällä toisista ihmisistä. - ellumari
Ajomies kirjoitti:
Vaikka Blackmore onkin neljännesvuosisata sitten väitellyt parapsykologiasta niin se on jäänyt hänellä taka-alalle niin minusta tämäkään aihe
ei ole kaukaa haettu kun ajattelee hänen tutkimusalueitaan; meemit, evoluutioteoria, tietoisuus ja meditaatio...
Sattuipa somasti, että tulin siteeranneeksi Saarisen ajatuksia tuossa toisessa keskustelussa vastatessani Sinulle.
Ainakin itse toivon viisastuvani nimenomaan välittämällä toisista ihmisistä.mutta nyt en voi olla millään kysymättä, että mitä sinä sillä välittämisellä tarkoitat?
Onko se samaa kuin pitää ihmisistä ja olla heille ystävällinen, kohtelias ja auttavainen.
Filosofiassahan pyritään määrittelemään asioita - käsitteitä.
Tuli mieleeni sellainenkin mahdollisuus, että jonkun ihmisistä 'välittäminen'on aika erikoislaatuista.
Eräs vanha täti kertoi välittävänsä erittäin paljon poikansa tyttärestä, mutta kiusasi häntä monella tavalla ja teki hänen elämästään hyvin vaikean.
Sinun välittämisesi on varmaan toisenlaista - jotain humaniseen lähimmäispalvelutyöhön, tai toimintaan orientoitunutta, ehkä? - Selema
Ajomies kirjoitti:
Vaikka Blackmore onkin neljännesvuosisata sitten väitellyt parapsykologiasta niin se on jäänyt hänellä taka-alalle niin minusta tämäkään aihe
Ainakin itse toivon viisastuvani nimenomaan välittämällä toisista ihmisistä.Tähän asti oot näättännä toesista ihmisistä välittämisen sillä laella että ne jotka silittellöö sinua myötäkarvaan, suapi myönteistä huomiota siihen asti ku tulloovat jonkun kriittisen kommentin kansa.
Siihen loppuu ylleesä "ihmisestä välittäminen" :D!
P.S. - Elä siteeroo kettään, ajattele välillä itehhii!
- Ajomies
"Minä ajattelen"
on Tampereen filosofiatapahtuman johtoteemana.
Mieltä kiehtoo päästä mukaan, mutta se on järjestelykysymys. Saan toki ainakin suuren osan 18 alustuksesta, joita kaikkia on mahdoton kuunnella vaikka olisi paikalla.
Tuo tri Susan Blackmoren alustus - Why are we deluded about conciosnes?
- Miksi käsityksemme tietoisuudesta on harhainen,
saattaa olla eräs mielenkiintoisimmista ? Kun lukee tuosta meemiteoriasta, niin ensimmäisenä tulee mieleen, ovatko pahat meemivirukset tartuttaneet ja saamassa yliotteen näilläkin palstoilla?
Pahat meemit vaativat elintilaa ja taistelevat muitten meemien kanssa :)
Pahoja meemejä torjumaan on käynnissä voimallinen "Tähtien sota".
P.S. tapiiri35, asun naapurimaassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306222Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144704Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623101Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591723Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111528- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189