Ollut hyvää aikaa käpsiä yksin kotona

Anonyymi

Itelleni tää on ollut hyvää aikaa.
Rauhallista, ja on saanut omaan tahtiin tehdä.
Apua olen saanut maidon ja jugurtin ym ostoksissa. Ihan hyvä että ei oo tullut humputeltua, ihan vain välttämättömät perustarvikkeet. Ennen virusta olin hankkinut jemmaan enimmät.

Olen kehitellyt uusia ideoita, ihan sellaista kuin esim kuivattaa kahvinporot - niistä saa kaikkea kätevää, googlatkaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ala-heita-pois-9-katevaa-kayttotapaa-kahvinporoille/5629970#gs.50auyi
https://yhdessa.fortum.fi/keittion-biojatteista-hyotyaineiksi-ala-heita-naita-pois ym ym.

Olen myös voimistunut ihmisenä, pärjäilen yksin.
Olispa kauheeta jos tuossa vierellä olis naputtava ja valittava ihminen, ja joka vielä olettaisi että pitäisi passata häntä!

Voi seurailla kaikenmaailman ohjelmia netiltä, miten paljon mielenkiintoista!

Ennen en paljon voimistellut, mutta nyt olen seuraillut voimisteluohjelmia ja laittanut näkyville seinään eri voimisteluohjeita. Tulee ohikulkiessa joskus heiluteltua käsiä, hyvä niinkin.

Mikä parasta, oon saanut suurimman osan rästihommista tehtyä!
Sellaista ihan pientäkin, mikä on jäänyt kesken.

Odottelen kuitenkin että tää korona loppuu joskus. Olen käyttänyt mielestäni hyvin tämän ajan. Kiitos korona!

Hyvää Vappua!
Katsokaa ikkunasta ulos, kun kevät on ja olkaa iloisella mielellä!

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myös ruumisarkkua on hyvää aikaa väsäillä juuri nyt.

      • Anonyymi

        No ite en rupea ruumisarkkua väsäilemään, on paljon kivempiakin projekteja.

        On aina ollut haaveena hankkia kiikkutuoli, mutta taitaa olla liian vaikeaa, pitää keksiä helpompi puhdetyö. Oli muuten mahtava asia, kun erään kaupungin lentoasemalle olivat varanneet kolme kiikkutuolia! Arvatkaapa mikä kaupunki oli kyseessä!

        Ajattelin tänään korjata pöydän jalan, mikä on pitkään ollut vinksallaan.
        Pitääkin mennä "tee se itse"- nettisivuille katsomaan uusia ideoita!


    • Anonyymi

      Minua ei ole stressannut yhtään tämä yksin oleminen. Ei tarvitse miettiä mihin nyt taas pitäisi lähteä. Reilun viikon välein käväisen kaupassa hakemassa ruokatarvikkeita lisää kun jääkaappi ja pakastin alkaa tyhjenemään. Toimin aktiivisesti parissa yhdistyksessä ja asioita voi hoidella hienosti sähköpostilla. Kokouksetkin onnistuu hyvin etänä, ei tarvitse lähteä minnekään istumaan kokouksissa. Kokouksetkin ovat nopeutuneet kun tyhjänpäiväiset jaarittelut ja kahvinjuonnit jää pois.

    • Anonyymi

      Täällä korona-eristys alkoi jo10 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Niin. Samanlainen karanteenivappu itselläkin, kun kaikkina muinakin vappuina. Hassua vaan se, miten nyt tuntee jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun joku muukin on kotona yksin. Se näissä pakkojuhlissa kun yleensä ahdistaakin, että pitäisi olla jossain porukassa ja pitää hauskaa. Kun en ole ikinä osannut tuota juhlimisen taitoa. Liian introvertti ja tosikko kai olen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Samanlainen karanteenivappu itselläkin, kun kaikkina muinakin vappuina. Hassua vaan se, miten nyt tuntee jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun joku muukin on kotona yksin. Se näissä pakkojuhlissa kun yleensä ahdistaakin, että pitäisi olla jossain porukassa ja pitää hauskaa. Kun en ole ikinä osannut tuota juhlimisen taitoa. Liian introvertti ja tosikko kai olen...

        Itestähän se kaikki riippuu.

        Tottakai tulee välillä tylsyyden hetki jokaiselle.
        Kirjoittaa tänne ja valittaa? Itse en periaatteesta valita, kenestä on hauskaa kuunnella toisten valituksia?
        Voi vaikka silittää paidan, laittaa ruokaa, leipoa, voimistella?
        Parempi niin!

        On muuten mahtavia jumppaohjeita netillä, on tuolijumppaa.

        Ite rupesin katsomaan kansainvälistä vakoojatrilleriä Le Bureau sillä mielellä että kun oon aina halunnut oppia ranskaa ja en oo jaksanut opetella eri kurssien mukaan, niin ajattelin että samalla kun katson sarjaa, niin kuuntelen ranskaa ja opettelen siinä sivussa.
        Samalla pääsee jyvälle kansainvälisestä touhusta.
        Ja nythän on aikaa.

        Aikaisemmin opettelin samalla tyylillä enklantia ja saksaa.
        Näkee samalla maisemia taustalla.

        Samalla teen käsitöitä tai näprään jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itestähän se kaikki riippuu.

        Tottakai tulee välillä tylsyyden hetki jokaiselle.
        Kirjoittaa tänne ja valittaa? Itse en periaatteesta valita, kenestä on hauskaa kuunnella toisten valituksia?
        Voi vaikka silittää paidan, laittaa ruokaa, leipoa, voimistella?
        Parempi niin!

        On muuten mahtavia jumppaohjeita netillä, on tuolijumppaa.

        Ite rupesin katsomaan kansainvälistä vakoojatrilleriä Le Bureau sillä mielellä että kun oon aina halunnut oppia ranskaa ja en oo jaksanut opetella eri kurssien mukaan, niin ajattelin että samalla kun katson sarjaa, niin kuuntelen ranskaa ja opettelen siinä sivussa.
        Samalla pääsee jyvälle kansainvälisestä touhusta.
        Ja nythän on aikaa.

        Aikaisemmin opettelin samalla tyylillä enklantia ja saksaa.
        Näkee samalla maisemia taustalla.

        Samalla teen käsitöitä tai näprään jotain.

        No onhan se hyvä että voi jossain edes valittaa:) Eihän näitä valituksia kenenkään ole pakko lukea...
        Olen minäkin puuhastellut vaikka mitä ettei tarvitse pysähtyä ja ajatella. Siivonnut niin ettei enää ole siivottavaa, taitellut valmiiksi kymmeniä biojätepusseja sanomalehdistä, kun en muuta enää keksinyt. Itsestä joo kaikki kiinni, kun vaan jaksaisi olla positiivinen. Oma vika jos ei aina jaksa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se hyvä että voi jossain edes valittaa:) Eihän näitä valituksia kenenkään ole pakko lukea...
        Olen minäkin puuhastellut vaikka mitä ettei tarvitse pysähtyä ja ajatella. Siivonnut niin ettei enää ole siivottavaa, taitellut valmiiksi kymmeniä biojätepusseja sanomalehdistä, kun en muuta enää keksinyt. Itsestä joo kaikki kiinni, kun vaan jaksaisi olla positiivinen. Oma vika jos ei aina jaksa?!

        No, eipähän tällä palstalla ole muuta kuin valitusta...
        Sama on kaikilla muillakin palstoilla...
        Kiva kun oli Ylellä "Positiivisia uutisia"-lähetyksiä!

        Miten sinä taittelet niitä biojätepusseja? Sehän on hyvä idea!
        Yritän itekkin olla ostamatta muovia, ja niin että voi kaiken käyttää uudelleen.
        Kuulun siihen sukupolveen, kun plastiikkapussit pestiin. Se oli 50-lukua.
        Kaikki käytettiin uudelleen, sukat parsittiin, ja leikattiin matonkuteet ja ite niistä matot kudottiin.

        Joo niin, itsestähän kaikki on kiinni.
        Aamulla päätän ensimmäiseksi että oon sitten hyvällä tuulella.
        Karjalaismummoni oli sellainen että ei milloinkaan valittanut, hauskoja juttuja vain kertoi.
        Olen tainnut periä sen mielenlaadun häneltä! Hyvä perintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eipähän tällä palstalla ole muuta kuin valitusta...
        Sama on kaikilla muillakin palstoilla...
        Kiva kun oli Ylellä "Positiivisia uutisia"-lähetyksiä!

        Miten sinä taittelet niitä biojätepusseja? Sehän on hyvä idea!
        Yritän itekkin olla ostamatta muovia, ja niin että voi kaiken käyttää uudelleen.
        Kuulun siihen sukupolveen, kun plastiikkapussit pestiin. Se oli 50-lukua.
        Kaikki käytettiin uudelleen, sukat parsittiin, ja leikattiin matonkuteet ja ite niistä matot kudottiin.

        Joo niin, itsestähän kaikki on kiinni.
        Aamulla päätän ensimmäiseksi että oon sitten hyvällä tuulella.
        Karjalaismummoni oli sellainen että ei milloinkaan valittanut, hauskoja juttuja vain kertoi.
        Olen tainnut periä sen mielenlaadun häneltä! Hyvä perintö.

        Vali vali uli uli! Minä lajittelen roskia - kaikki samaan roskikseen. Jos en tiedä minne viedä, kippaan soramontuille. Adios, vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vali vali uli uli! Minä lajittelen roskia - kaikki samaan roskikseen. Jos en tiedä minne viedä, kippaan soramontuille. Adios, vaan!

        Miksi teet niin?

        Olen itse tarkkana ja lajittelen.
        Pitää ajatella muita ihmisiä ja tulevia sukupolvia ja ympäristöä.

        Ei ole vaikeeta lajitella, ihan mukavaa.
        Tulee hyvä mieli kun itse voi jotenkin auttaa, vaikka vähäsen, - lajittelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi teet niin?

        Olen itse tarkkana ja lajittelen.
        Pitää ajatella muita ihmisiä ja tulevia sukupolvia ja ympäristöä.

        Ei ole vaikeeta lajitella, ihan mukavaa.
        Tulee hyvä mieli kun itse voi jotenkin auttaa, vaikka vähäsen, - lajittelemalla.

        Olisi hyvä kun leviäisi se tapa että "kerää roska päivässä"- tapa.

        Kun ajattelee esim eläimiä.
        Miten monta lehmää kärsii, kun ihmiset heittelevät tyhjiä purkkeja maantien varteen.
        Oli muistaakseni Maaseudun tulevaisuudessa huolestunut juttu.

        Muuten: Maaseudun tulevaisuudessa on hyviä juttuja!
        Lueskelen usein.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe