Kun hoidosta huolimatta välillä mikään ei tunnu auttavan. Vaikeaahan se on... Ymmärrettävästi! RASVAUS on erittäin tärkeää ja moninpaikoin hyvinkin runsasta. Hyvistä hoitotuotteista huolimatta hoitaminen on toisinaan vaikeaa...
Kun/Jos atopiaa esiintyy myös muualla kuin kasvojen iholla esim. selässä, niin hoitaminen on hyvin vaikeaa jonka olen huomannut.
Rasvaan runsaasti, mutta ongelma on juuri siinä, että puettuani paidan päälle, jotenkin ne ärsyttävät/hankaavat kuivaa/herkkää ihoani päivän mittaan.
Olen pohtinut ja syy ärsyyntymiseen on se, että paita osittain imee rasvaa jolloinka kuiva iho oireilee.
Vertaan tätä selkä juttua kasvojen ihoon kun kasvojen ihoamme emme peitä vaatteilla, jolloinka hoitovoide pysyy iholla.
Voidetta on myös helppo lisätä kasvojen iholle päivän mittaan.
Vaatii hirvittävästi kärsivällisyyttä!
Atooppisen ihonhoidon vaikeus
8
820
Vastaukset
Tuskaa on se kun mikään rasva ei tehoa!
- Jane
Jos kestät lievää tuoksua ja -sottaamista kokeile 10% koivuvaseliiniä, niin ei tarvitse rasvailla kuin 1-2 kertaa viikossa. Välillä vaivaa ei edes muista. Minulle se on auttanut aivan uskomattomasti.
- Mimmi
Koivulle ja niinpä en varmaan pysty käyttämään koivuvaseliinia.
- Jane
Mimmi kirjoitti:
Koivulle ja niinpä en varmaan pysty käyttämään koivuvaseliinia.
En usko sen haittaavan, vaan päinvastoin. Kaveri oli siitepölylle ja koivupölylle allerginen, mutta se ei haitannut, vaan päinvastoin siltä hävis allergia (iho oireet) koivulle.
- tai sitten ei
Jane kirjoitti:
En usko sen haittaavan, vaan päinvastoin. Kaveri oli siitepölylle ja koivupölylle allerginen, mutta se ei haitannut, vaan päinvastoin siltä hävis allergia (iho oireet) koivulle.
tai sitten ei! Tuo kuulostaa melkeimpa siedätyshoidolta! Siedätyshoito ilman lääkärin valvontaa voi olla melko riskialtista puuhaa! Hyvällä onnella allergia voi vaikka hävitä koonaan, mutta toisaalta voi käydä tosi huonosti. En lähtisi itse koittamaan siedätyshoitoa ilman asiantuntijan apua! Itse kärsin jopa niin paljon ristiallergioista, etten tiettyinä kukinta-aikoina voi syödä juuri mitään vihanneksia tai hedelmiä!
- Mimmi
Jane kirjoitti:
Täytyypä harkita hyvin tarkkaan koivuvaseliinin käyttöä,tapanani on kyllä tutustua perinpohjaisesti uuteen tuotteesseen. Kiitos tiedosta! :)
- Mimmi
Kevät eikun tekee tuloaan...mutta miten vaikeeta aikaa on atoopikoille/allergisille.. Ainakin minusta tuntuu jo nyt helvetilliseltä. Seuraavat 5kk on sitten kamppailua allergioittenkin kanssa.
Odotan jo syksyä innoissaan!! - henna
Minulle tämä toi suuren avun todella pahaan atopiaan!!!
kannatan!
www.antioxidant.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856