Hävettää..

Anonyymi

Apua myin netissä feikin merkkilaukun ja joku osti sen ja kun hän sai sen hän ilmoitti että se ei ole aito. Olin ilmoituksessa kertonut että se on aito koska olin näin luullut pyysin kassista 60€.
Ja nyt hän haluaa rahat takaisin. En vastannut viesteihin ja poistin keskistelut mitä teen.
En haluaisi kertoa tapahtuuneesta vanhemmilleni koska olen alaikäinen että voiko hän tehdä tästä poliisi asian.
Kun en tiedä auttakaa

7

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos haluaa toimia moraalisesti oikein, niin palauttaa rahat, pahoittelujen kera!

      Yksityishenkilöiden kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia. On toki mahdollista haastaa vaikkapa oikeuteen yksityishenlö huijauksesta, mutta ei alaikäistä. Jos poliisi pääsee jonkun alaikäisen sarjahuijarin jäljille, niin sosiaaliviranomaiset selvittelevät asiaa - ei oikeuslaitos.

      Sinähän et tarkoituksella huijannut. Tämä kauppasumma on niin pieni, että ei tämä aikuisten keskenkään suoritettavana kauppana etenisi oikeuteen. On erittäin epätodennäköistä, että näin pienen summan vuoksi vastapuoli veisi asian poliisille.

      Suosittelen silti, että olet yhteydessä kaupan vastapuoleen ja palautat rahat.

      • Anonyymi

        Tuo ei kuluttajansuojaan liitykään, vaan kyseessä on petos.


    • Anonyymi

      Voi tehdä poliisiasian, koska kyseessä on petos. Sinun tulisi palauttaa rahat, niin asia on sillä selvä. Jos pyydät anteeksi erehdystä ja sanot olevasi alaikäinen, niin en usko että tekee rikosilmoitusta. Rahojen palauttamisella myös vältyt siltä, että vanhempasi saavat tietää ja tulee isompia vaikeuksia.

    • Anonyymi

      Kiakkokansa puoliskoineen on tyhtynyt häpeämään toimettomuuttaan jo etukäteen. Näin käy aina ei sanoen. Turhan kohteliasta porukkaa hekään ole.

    • Anonyymi

      Ilman muuta palautat rahnat , jää muuten vaivaamaan pitkäksi aikaa asia , niin toimii normaalilla oikeustajulla varustettu henkilö.

    • Anonyymi

      En usko että hän menee oikeuteen koska hän sanoi olevansa opiskelija. Hän on joku ulkomaalainen ja soittelee koko ajan.
      Mitä teen pitäisi varmaan kertoa vanhemmille...

      • Anonyymi

        Kerro vanhemmille ja palauttakaa rahat. Jos ei saa vastausta viestiin, niin tekee varmaan rikosilmoituksen. Opiskelijalla on rahat vähissä, että hänellekin iso summa. Joudutte rahat joka tapauksessa palauttamaan, jos rikosilmoiuts tehdään ja lisäksi sossut tulee kotiin asiaa selvittämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe