Tahtooko naiset 70 plus pari sudetta

Anonyymi

Vois hyvin kuvitella että tahtoo, siis oikeen saman katon alla elämän lopuun asti. on monia sinkkuja, eronneita, leskiä jotka ihan ok kunnossa jopa hyvän nököisiäkin, reippaita,,,

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko että monikaan nainen tahtoo saman katon alle asumaan, jos tässä iässä solmii uuden suhteen. Meno- ja yhdessäolokaveri on paras, saa soitella viikolla minne mennään viikonloppuna tai mennä viikollakin piipahtamaan, mutta oma koti pitää olla. Kolme päivää saman katon alla on maksimi kerrallansa. Lööpeissähän niitä äkkirakastuneita vanhuksia joskus on ja samantien yhteen, kuten Pirkko Mannola. Kiva kun heillä menee hyvin, arvelen että mulla ei menis.

      • Anonyymi

        En minäkään voisi vieraan ukon kanssa alkaa asumaan ja passaamaan ja outoja tapoja sietämään. Onneksi pärjään yksin ja jos en pärjää, palkkaan apua tai käännyn kunnan puoleen. Näin menee hyvin kun seurustelukumppani asuu omillaan ja on omissa ruuissaan. Yhdessä harrastetaan ja liikutaan, minulle eduksi kun hän kuskaa minyakin autolla. Hän on nuorempi ja haluaa pitää ajokorttinsa . Se on totta että me 70kymppiset ollaan muorekkaita ja saadaan 60kymppisiä miehiä helposti. On kosittukin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään voisi vieraan ukon kanssa alkaa asumaan ja passaamaan ja outoja tapoja sietämään. Onneksi pärjään yksin ja jos en pärjää, palkkaan apua tai käännyn kunnan puoleen. Näin menee hyvin kun seurustelukumppani asuu omillaan ja on omissa ruuissaan. Yhdessä harrastetaan ja liikutaan, minulle eduksi kun hän kuskaa minyakin autolla. Hän on nuorempi ja haluaa pitää ajokorttinsa . Se on totta että me 70kymppiset ollaan muorekkaita ja saadaan 60kymppisiä miehiä helposti. On kosittukin !

        Aika vierashan tuo "ukko" oli kun yhteen mentiin yli 50 vuotta sitten, tutuiksi tultiin :)

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vierashan tuo "ukko" oli kun yhteen mentiin yli 50 vuotta sitten, tutuiksi tultiin :)

        Pirre

        Hei :) Se oli nuorena ihan eri asia. Silloin ns. elämän laki ajaa yhteen ja parin muodostukseen ja jälkeläisten hankkimiseen. Komppaan edellisiä, en jaksaisi enää parisuhdetta saman katon alla, mutta juurikin sellainen meno- ja yhdessäolokaveri saattaisi olla mukava.


    • Anonyymi

      En välitä edes yhtä sudea. En tietäisi, mitä se syö, ja kuinka sitä hoidetaan.
      Ikäihmisellä pitää olla rauha itsellään, ei kannata ajatella uusia velvotteita ja passattavia.

      • Anonyymi

        Ihmissuhdeko on velvoite ? Vai työsuhteenako pidät sitä ?
        Mies on työnantaja ja sinä palvelija ? Sinun asenteellasi joutuukin palvelijaksi.
        Asenteesi on kaukaa - keskiajalta ?


      • Anonyymi

        Sitä rauhaa on kyllä liikaakin, jos yksin asuu; mitä ihmettä sellaisella rauhan määrällä tekeekään..

        Vaan vaikea on löytää sitä oikeaa, taas kerran itse epäonnistuin..

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmissuhdeko on velvoite ? Vai työsuhteenako pidät sitä ?
        Mies on työnantaja ja sinä palvelija ? Sinun asenteellasi joutuukin palvelijaksi.
        Asenteesi on kaukaa - keskiajalta ?

        Et taida miehiä paljon tuntea? Tietenkin mies toivoo lähisuhdetta jäätyään yksin sekaiseen huusholliinsa. Kyllä se aina naisen kättä kaipaa. Mies se suhteen tahtoo, ei nainen, joka vihdoissa viimein saa elää rauhallista eläkeläisen elämää ilman miehen komentelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä rauhaa on kyllä liikaakin, jos yksin asuu; mitä ihmettä sellaisella rauhan määrällä tekeekään..

        Vaan vaikea on löytää sitä oikeaa, taas kerran itse epäonnistuin..

        Pirre

        Olen Pirre pitänyt sinua tervejärkisenä. Et kai tosissasi uutta miestä etsi, elä helekutissa!

        Se on vähän eri jos on kavereita, niitä tietysti voi olla. Montakin.
        Mutta jottain vakavampaa ja yhteen menemistä ja asumista?

        Sus siunakkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Pirre pitänyt sinua tervejärkisenä. Et kai tosissasi uutta miestä etsi, elä helekutissa!

        Se on vähän eri jos on kavereita, niitä tietysti voi olla. Montakin.
        Mutta jottain vakavampaa ja yhteen menemistä ja asumista?

        Sus siunakkoon!

        :)) ei tuo paloman kertoma niin pahalta kuulostanut, yhteinen täkkikin, olen niin kade.

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmissuhdeko on velvoite ? Vai työsuhteenako pidät sitä ?
        Mies on työnantaja ja sinä palvelija ? Sinun asenteellasi joutuukin palvelijaksi.
        Asenteesi on kaukaa - keskiajalta ?

        Samalla sitä tekee kahdelle ruokaa kuin itselleenkin, ja mitä passaamista aikuinen tarvitsee, ainakaan terve 70 ikäinen ja plussakin. Tietysti passaaminen on jokaisen oma asia, jos on sen sortin nais immeinen että tykkää ns. passata on kai se ok. ja henk.kohtainen asia.

        Pirre


    • Anonyymi

      Miksei, jos löytää saman henkisen ja sopivan oman puoliskonsa, kaksi on yksi jos hyvin käy.
      Pirre

      • Anonyymi

        Koronan aikana, ei yhteen asumaan. Muutenkin voi pitää yhteyttä, eikä ole velvollisuutta pitää huolta toisesta, jos ei jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan aikana, ei yhteen asumaan. Muutenkin voi pitää yhteyttä, eikä ole velvollisuutta pitää huolta toisesta, jos ei jaksa.

        Miksei, jos kaksi karanteenissa olevaa kohtaa, niin mikä ihmeen vaaratekijä siinä voi olla :)
        Pirre


    • Jaa, että lesket ja eronneetkin - jos ovat "ok kunnossa ja hyvännäköisiä", olisivat vielä käypää valuuttaa "sude-markkinoilla" ? ..))

      Varmasti olisivatkin, jos olisivat kaupan, tyrkyllä. Kuten pari kirjoittajaa jo totesi, naisia ei taida palvelutehtävä eikä hoivapuoli enää vanhempana kiinnostaa. Ovat itsenäistyneet ja löytäneet muutakin elämänsisältöä ja katsovat ehkä tehneensä tarpeeksi entisessä roolissa.

      Eihän tuo aloittajan päättely tietenkään ihan metsään mene. Saattaahan meillä vielä olla takaraivossa tuo "vanheta yhdessä", "olla toistemme tukena", "kunnes kuolema erottaa" - ideaali ja onnellinen se, joka sen jaksaa toteuttaa tai jonka kohdalla se luonnostaan toteutuu.
      MInun tuntemistani parisuhteista vain yksi on ollut tuossa mielessä ideaali ja sen pohjalta ajattelisin, että jos pariskunta on kohdannut isoja menetyksiä yhteisen matkansa varrella ja selvinnyt niistä, se on hitsannut heitä yhteen enemmän kuin se hyvin soljunut, vähäongelmainen elämä. Sekin voi turhauttaa, höllentää keskinäistä
      sidettä, ja nostaa pintaan erilaista oirehtimista isompien haasteitten puutteessa.

      Ei sillä on niitä Pirkko Mannoloitakin vielä. Ainakin pari lähes 80-vuotiasta on minunkin "tuttujen tutuista" edennyt avioliittoon ja yhdessä asumiseen saakka, Kaikki arvostus ja onnea heille... Kuten myös niille, jotka ovat valinneet toisin..))

      • Anonyymi

        Kirjoitat asiaa demeter1. Ajattelen aika samoin kuin sinä tästä sudeasiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat asiaa demeter1. Ajattelen aika samoin kuin sinä tästä sudeasiasta.

        Kiva kuulla, Anonyymi 13.59. Taidetaan olla samanhenkisiä..))


    • En tiedä muista, mutta kokeiltuani yksinelämistä varmaankin noin 15 vuotta tutustuin nykyiseen asuintoveriini ja me muutimme yhteen neljä viikkoa sen jälkeen. Olimme juuri päässeet eläkkeelle molemmat, samanlaisessa elämäntilanteessa ja tuntui luonnolliselta muuttaa yhteen saman tien. Avioon menoa olemme harkinneet useampaan otteeseen, eikä sekään ole mikään mahdottomuus, mutta ei myöskään tunnu kauhean tarpeelliselta.
      En osaa sanoa muista naisista, mutta minulle parisuhde on luontevampi olotila. Kai se johtuu siitä että olen sosiaalinen ja viihdyn yhteisöissä, pienissäkin. Tuntuu turvallisemmalta myös ja saahan sitä apua ja seuraa, on kenen kanssa jutella ja kuka pesee selän saunassa, kantaa multasäkit kasvimaan reunaan ja ostoskassit auton perästä keittiöön. Kyllä minä laitan kahvit tippumaan ja ruokaakin on kivempi laittaa kun on useampi syömässä.
      Ymmärrän kyllä että osa vanhenevista naisista ei halua enää ottaa vanhenevaa miestä asumaan ja huollettavaksi, etenkin jos terveydentila on heikko ja itselläkin voimat ehtyneet. Me emme ole siellä vielä ainakaan ja olemme sopineet kun emme enää jaksa esim. puutarhatöitä tai huushollia niin ulkoistetaan palveluja, tilataan suursiivous ja laitetaan perunamaa marjapensaille.
      (Äitiäni kosi naapurin isäntä vuosia sen jälkeen kun isäni oli kuollut. Isäntä oli tosin ainakin 10 vuotta vanhempi ja äitini oli sitä mieltä että hän ei halunnut olla omaishoitajana naapurille, oli hoitanut oman miehensä hautaan pitkäaikaisen sairauden jälkeen ja tehnyt paljon työtä elämässään. Ymmärrän häntä täysin siinä, etenkin kun oletan tunteilla olleen vähemmän asian kanssa tekemistä, kuin käytännön järjestelyillä)

      • Kaipaus parisuhteeseen voi tulla myös siitä, jos kokee, että elämästä puuttuu merkitystä, että tuntuu vajaalta elää vain itselleen ja katsoo, että yhdessä ollaan enemmän.

        Mutta jos kokee että yhdessä ollaankin vähemmän..?)) Niin usein käy, jos joutuu jatkuvasti tinkimään omista tarpeistaan, kuten näissä hoivasuhteissa pakkaa käydä. Jos vuorovaikutus on toiminut ennen tuota hoivavaihetta, sen voi jaksaa. Ellei näin ole ollut, se tuskin syntyy hoiva-vaiheen aikanakaan. Silloin vaaditaan luonnetta ja/tai erityinen kutsumus, että jaksaa.
        Aika usein todetaan kyllä, että silloin ei enää puhuta parisuhteesta vaan hoivasuhteesta.

        Meidän ikäisten keskuudessa näitä suhteita on varmasti paljonkin. Harvoin kai sitä yhtä jalkaa vanhennutaan, menetetään omaa toimintakykyä ja joudutaan kohtaamaan muita ikääntymisen varjopuolia.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kaipaus parisuhteeseen voi tulla myös siitä, jos kokee, että elämästä puuttuu merkitystä, että tuntuu vajaalta elää vain itselleen ja katsoo, että yhdessä ollaan enemmän.

        Mutta jos kokee että yhdessä ollaankin vähemmän..?)) Niin usein käy, jos joutuu jatkuvasti tinkimään omista tarpeistaan, kuten näissä hoivasuhteissa pakkaa käydä. Jos vuorovaikutus on toiminut ennen tuota hoivavaihetta, sen voi jaksaa. Ellei näin ole ollut, se tuskin syntyy hoiva-vaiheen aikanakaan. Silloin vaaditaan luonnetta ja/tai erityinen kutsumus, että jaksaa.
        Aika usein todetaan kyllä, että silloin ei enää puhuta parisuhteesta vaan hoivasuhteesta.

        Meidän ikäisten keskuudessa näitä suhteita on varmasti paljonkin. Harvoin kai sitä yhtä jalkaa vanhennutaan, menetetään omaa toimintakykyä ja joudutaan kohtaamaan muita ikääntymisen varjopuolia.

        Hyvä kommentti. Voihan käydä niinkin, että hoivasuhde syntyy ikää katsomatta. Vanhempi joutuukin hoitamaann nuorempaa. Eli vanhenemme kaikki eri tahtiin ja ikävät tapaturmat hidastavat askeliamme. Otan esim. kenestä muusta kuin itsestäni. Kun olemme lenkillä P.n kanssa jään usein jälkeen hänen kävelyvauhdistaan.

        Tuli mieleeni sivujuone. Jotkut ovat vanhannäköisiä jo nuorina, mutta eivät juurikaan muutu vanhetessaan.


      • Anonyymi

        Vanhenevaa miestä? Ainahan voi ottaa kymmenen nuoremman, toki hänkin vanhenee.


      • korppis kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Voihan käydä niinkin, että hoivasuhde syntyy ikää katsomatta. Vanhempi joutuukin hoitamaann nuorempaa. Eli vanhenemme kaikki eri tahtiin ja ikävät tapaturmat hidastavat askeliamme. Otan esim. kenestä muusta kuin itsestäni. Kun olemme lenkillä P.n kanssa jään usein jälkeen hänen kävelyvauhdistaan.

        Tuli mieleeni sivujuone. Jotkut ovat vanhannäköisiä jo nuorina, mutta eivät juurikaan muutu vanhetessaan.

        Tuo lenkillä käynti kertoo paljon tuosta epätahtisuudesta, korppis.
        Minäkin saan lenkkikaverin aina, kun tuttu naapuri potee selkäänsä ja vaimo tahtoo askeltaa reippaammin. Mikään ei ole niin tylsää kuin yrittää sovittaa askeliaan toisen tahtiin...))


    • En ole riippuvainen kenestäkään, mutta en viihdy yksinkään. Mielestäni hyvässä parisuhteessa pitää olla vapaus toteuttaa itseään.

      En halua olla jatkuvasti samassa tilassa kenenkään kanssa, mutta ymmärrän heitä, jotka ovat koko elämänsä yhdessä jakaneet, heillä ei ole muuta elämisen mallia. Minulla on koko elämäni ajan asumismuodot vaihdelleet, yksin ja yhdessä.

      Kun elin avioliitossa olin kolmen "pojan" yksinhuoltaja. Tarkoitan, että vetovastuu oli minulla. Sitähän ei useinkaan sisäistetä tilanteessa kun ollaan uraputkessa ja samalla vaimo ja pienten lasten äiti. Ihanaa aikaa se oli, mutta aika aikansa kutakin. Tänä päivänä vetovastuuni on omasta hyvinvoinnistani.

      Nyt on hyvä, jos valittaisin olisin kiittämätön. Elän parisuhteessa, yhdessä ja erillään, sopii minulle ja sopisi varmaan monelle muillekin jotka haluavat elää omassa tilassa ja nukkua isossa sängyssä yksin ; )

      Keskustelitte Pirkko Mannolasta. Uskon, että heilläkin on erilliset makuuhuoneet.

      • Anonyymi

        Herra Stubb näyttää olemukseltaan ja harrasteiltaan viriililtä mieheltä, uskoisin yhden makuhuoneen teoriaan .


      • Anonyymi

        Sinä korppis ja sinun "parisuhteesi" ei kiinnosta ketään . Äläkä Pirkko Mannolan seksielämää arvaile, hän on kaikinpuolin hyvinvoiva, kaunis ja rakastettu vertaisensa miehen kanssa, kyllä hänen kanssaan mielellään Göran Stubbin tasoinen mies jakaa mielellään elämänsä ja vuoteensa. Älä arvaile muitten rakkausasioita sen perusteella, ettei sulla itsellä mene eikä ole mennyt hyvin. Asusta vaan ja nuku siellä erillään vuokraisännän kierre rappusten alla , eihän sulla omaa asuntoa olekkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä korppis ja sinun "parisuhteesi" ei kiinnosta ketään . Äläkä Pirkko Mannolan seksielämää arvaile, hän on kaikinpuolin hyvinvoiva, kaunis ja rakastettu vertaisensa miehen kanssa, kyllä hänen kanssaan mielellään Göran Stubbin tasoinen mies jakaa mielellään elämänsä ja vuoteensa. Älä arvaile muitten rakkausasioita sen perusteella, ettei sulla itsellä mene eikä ole mennyt hyvin. Asusta vaan ja nuku siellä erillään vuokraisännän kierre rappusten alla , eihän sulla omaa asuntoa olekkaan.

        En minä Mannolan ja Stubin seksielämästä mitään kirjoittanut. Sinulla se tuo puhe on siitä mistä puute.

        Siis, jos on riittävän suuri asunto kuten vanhalla parilla luulis olevan on mahdollista nukkua eri huoneissa.

        Oletko tietoinen, että seksiä harrastetaan muuallakin kuin makuuhuoneessa ; )
        Mitä mieltä olet aloituksen aiheesta, vai oletko yleensä mitään mieltä mistään muusta kuin minusta joka mielestäsi ei ketään kiinnosta ; D onneksi sinua sentään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En minä Mannolan ja Stubin seksielämästä mitään kirjoittanut. Sinulla se tuo puhe on siitä mistä puute.

        Siis, jos on riittävän suuri asunto kuten vanhalla parilla luulis olevan on mahdollista nukkua eri huoneissa.

        Oletko tietoinen, että seksiä harrastetaan muuallakin kuin makuuhuoneessa ; )
        Mitä mieltä olet aloituksen aiheesta, vai oletko yleensä mitään mieltä mistään muusta kuin minusta joka mielestäsi ei ketään kiinnosta ; D onneksi sinua sentään.

        Ainakin arvailit, onko heillä yhteinen vuode. Kyllä tiedetään seksitavoista tarpeeksi ilman sinun valistusta. Enkä ole sama kuin tuo jolle vastasit . Olen yksi niistä monista jotka inhoavat sinua. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin arvailit, onko heillä yhteinen vuode. Kyllä tiedetään seksitavoista tarpeeksi ilman sinun valistusta. Enkä ole sama kuin tuo jolle vastasit . Olen yksi niistä monista jotka inhoavat sinua. Piste.

        Vai oletko yksi monena ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin arvailit, onko heillä yhteinen vuode. Kyllä tiedetään seksitavoista tarpeeksi ilman sinun valistusta. Enkä ole sama kuin tuo jolle vastasit . Olen yksi niistä monista jotka inhoavat sinua. Piste.

        En minä mitään arvaillut totesin vai tavanomaisen tavan useiden julkkiksien makuuhuonejärjestelyistä. Taiteilijat tarvitsevat tilaa. Niskaan hegitys ei anna sitä.
        Ethän sinä tietenkään vaan nuo toiset, joita on niin pirusti linjoila 🤣 Minä en ole ikinä oppinut inhoamaan ihmisiä. Inhon tunnetta koen esim. kun kissa on tappanut hiiren ja syönyt sen sisukset ja jättänyt loput polulle.


      • korppis kirjoitti:

        En minä mitään arvaillut totesin vai tavanomaisen tavan useiden julkkiksien makuuhuonejärjestelyistä. Taiteilijat tarvitsevat tilaa. Niskaan hegitys ei anna sitä.
        Ethän sinä tietenkään vaan nuo toiset, joita on niin pirusti linjoila 🤣 Minä en ole ikinä oppinut inhoamaan ihmisiä. Inhon tunnetta koen esim. kun kissa on tappanut hiiren ja syönyt sen sisukset ja jättänyt loput polulle.

        Tilan tarve on hyvinkin henkilökohtaista, mutta kasvaa usein vanhetessa. Minä oli jo oppinut omaan tilaan, kun tapasimme L:n kanssa ja hänelle oli itsestään selvä että meillä olisi yhteinen makuuhuone, suuri sänky ja yhteinen täkki. Nykyisin hän saa käyttää minun untuvatäkkiäni, koska on viluisempi ja minä käytän kevyempää kesäpeitettä. Useimmin hän kyllä löytyy minun täkkini alta aamulla. (Nyt olen taas paljastellut aivan riittävästi yksityiselämääni täällä :).
        Jokainen tekee sellaiset järjestely parisuhteessa mitkä itselleen passaa. Ja partnerilleen


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tilan tarve on hyvinkin henkilökohtaista, mutta kasvaa usein vanhetessa. Minä oli jo oppinut omaan tilaan, kun tapasimme L:n kanssa ja hänelle oli itsestään selvä että meillä olisi yhteinen makuuhuone, suuri sänky ja yhteinen täkki. Nykyisin hän saa käyttää minun untuvatäkkiäni, koska on viluisempi ja minä käytän kevyempää kesäpeitettä. Useimmin hän kyllä löytyy minun täkkini alta aamulla. (Nyt olen taas paljastellut aivan riittävästi yksityiselämääni täällä :).
        Jokainen tekee sellaiset järjestely parisuhteessa mitkä itselleen passaa. Ja partnerilleen

        Paloman kertoma kuulostaa ihan luonnolliselta pariskunnan läheisyyden tarpeelta. Noin meilläkin. Paitsi on erilliset patjat parisängyssä , koska hänellä on niin pitkä ja raamikas ruumiinrakenne, minä pieni ja hento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä korppis ja sinun "parisuhteesi" ei kiinnosta ketään . Äläkä Pirkko Mannolan seksielämää arvaile, hän on kaikinpuolin hyvinvoiva, kaunis ja rakastettu vertaisensa miehen kanssa, kyllä hänen kanssaan mielellään Göran Stubbin tasoinen mies jakaa mielellään elämänsä ja vuoteensa. Älä arvaile muitten rakkausasioita sen perusteella, ettei sulla itsellä mene eikä ole mennyt hyvin. Asusta vaan ja nuku siellä erillään vuokraisännän kierre rappusten alla , eihän sulla omaa asuntoa olekkaan.

        Kiinnostihan se, kun vastasit.Kun noin ahistaa, nii jätä lukematta. Oletko lähin naapuri? Ite en inhoa kirjoituksia kuin silloin, kun kirjoitetaan epäasiallinen mielipide ja vielä "ettei kiinnosta ketään ". Tottakai kiinnostaa montaakin kirjoittajaa, luulisin.
        Ei tuos korppiksen kirjoituksessa mainittu seksielämää. Eri vuoteissa/huoneissa nukkuminen on jees, niin mä kans tekisin. Monet ikäihmiset kuorsaa ja häiritsee toisen unta, joku vaan haluaa nukkua leveesti, jollakin on kuuma samas sängys ja tarvii tilaa sen vuoksi. On lukemattomia "syitä" nukkua erikseen ja yhessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostihan se, kun vastasit.Kun noin ahistaa, nii jätä lukematta. Oletko lähin naapuri? Ite en inhoa kirjoituksia kuin silloin, kun kirjoitetaan epäasiallinen mielipide ja vielä "ettei kiinnosta ketään ". Tottakai kiinnostaa montaakin kirjoittajaa, luulisin.
        Ei tuos korppiksen kirjoituksessa mainittu seksielämää. Eri vuoteissa/huoneissa nukkuminen on jees, niin mä kans tekisin. Monet ikäihmiset kuorsaa ja häiritsee toisen unta, joku vaan haluaa nukkua leveesti, jollakin on kuuma samas sängys ja tarvii tilaa sen vuoksi. On lukemattomia "syitä" nukkua erikseen ja yhessä.

        Huomenta@

        Ei hän tiedä parisuhteeessa elämisestä mitään. kuvitelmissaan hän on romantikko uskoo, että vanhanakin nujuttaisi lusikassa. Kuten joskus nuoruudessa vasta rakastuneenä kaikki.

        Näin juuri kuin kirjoitit eri makuuhuoneet jos niihin on asunnossa tilaa, on molemmille rentouttava oma tila ja syitä yksin lepäämiseen on monia.

        Korppis


    • Anonyymi

      Minä, minä, minä, minä minä, minä, minä minä, minä, minä olen niin ihana nainen, että

    • Anonyymi

      Luulenpa vain, että juuri miehet kaipaavat parisuhdetta mieluumminkin, koska huushollaaminen ja siisteyden pito on enempi naisten heiniä. Saisi ukko vanhoilla päivillään vielä huushollerskan taloon.

      • Anonyymi

        Eihän vanhat ukot enää kykene.


      • Anonyymi

        Omalla kohdallani tilanne on se, että eläkeukon päivät täyttyvät kuntoilusta, ravintohuollosta marketista valmistuksen kautta pöytään, lueskelemisesta, videoista ja vaimon viihdyttämisestä.
        Siivouksen hoidan 2:n viikon välein.
        Rättipuoli pn puhtaasti vaimoni heiniä. Hankinnasta pesukoneeseen ja siitä kaappiin.
        Tiskarin täyttökään ei minulta tahdo sujua.
        Naisella on omat tehtävänsä!


      • Anonyymi

        Omalla kohdallani tilanne on se, että eläkeukon päivät täyttyvät kuntoilusta, ravintohuollosta marketista valmistuksen kautta pöytään, lueskelemisesta, videoista ja vaimon viihdyttämisestä.
        Siivouksen hoidan 2:n viikon välein.
        Rättipuoli pn puhtaasti vaimoni heiniä. Hankinnasta pesukoneeseen ja siitä kaappiin.
        Tiskarin täyttökään ei minulta tahdo sujua.
        Naisella on omat tehtävänsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani tilanne on se, että eläkeukon päivät täyttyvät kuntoilusta, ravintohuollosta marketista valmistuksen kautta pöytään, lueskelemisesta, videoista ja vaimon viihdyttämisestä.
        Siivouksen hoidan 2:n viikon välein.
        Rättipuoli pn puhtaasti vaimoni heiniä. Hankinnasta pesukoneeseen ja siitä kaappiin.
        Tiskarin täyttökään ei minulta tahdo sujua.
        Naisella on omat tehtävänsä!

        Aivan!!"Naisella on omat tehtävänsä".
        Juuri sen vuoksi naisilla on oikeus olla omillaan ja elää omaa elämäänsä. On turha kuvitella, että itsenäinen nainen odottaisi miestä rinnalleen vielä 70 iässä. Nainen osaa elää paljon vilkkaampaa elämää kuin mies. Hän osaa tutustua uuteen ja osaa tehdä elämästään monipuolisen ja mielenkiintoisen. Monen miehen mielestä MIES on ainoa harrastettava. Erehdys, naisella on omat tehtävänä, joihin hän paneutuu.


    • Anonyymi

      En tarvitse paria suhdetta. Tämä yksi on toiminut yli 50 vuotta
      Vakavasti puhuen, kun minulla todettiin parikymmentä vuotta sitten tämä parantamaton verisyöpä jonka ennuste ei ollut hääppöinen ja ensimäisen vuoden systostaattihiodot kiusallisia, laadimme kaikki mieleemme tulleet testamantit ja samalla tuli myös pohdiskelluksi tulevaisuuden vaihtoehdot.
      Laboratoriovirheen johdosta mieheni lukemat ilmensivät eturauhasen syöpää.

      Silloin arvelimme, ettei meistä kumpikaan yksin jäädessään kaipaisia paria, eikä edes yhtä uutta suhdetta millään tasolla. Ei edes omissaan asuen saati sitten saman katon alla. Mieheni ei mukautuisi enkä minä tuntisi tarvetta.

      Mieheni leskeksi jäämisen tilanteessa epäilisin hänen juopottelevan itsensä hengiltä nopeasti. Itse hän väitti ryhtyvänsä treenaamaan maratonille ja lopputulos olisi sama. Nyt hän vain vetelee, ojentelee, kyykistelee, koukistelee ja ties mitä muuta.

    • Anonyymi

      "Tahtooko naiset 70 plus pari sudetta"

      Onko kyse yli 70-vuotiaista naispareista? Heillähän on jo suhde. On siis tarkkaa, miten kirjoittaa. Pari suhde ja parisuhde ovat eri asioita.

    • Kyllä näillä kymmenillä kaipaa omaa rauhaa välillä.
      Olen aina ollut sellainen että tykkään olla yksinkin.
      On mukava odottaa kaveria viikonlopuksi, jos ei olisi ketään niin sekin saattaisi olla vaikeaa. Vaikka uskoisin tottuvani helposti elämään pelkästään kissa seurana.
      En usko että ulkonäöllä on kovin suurta merkitystä, tärkeintä on yhteinen huumori ja viihtyminen.

      • Anonyymi

        Totta mooses on, jos toinen on kuin seinästä repäisty, niin katsele sitä alvariinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta mooses on, jos toinen on kuin seinästä repäisty, niin katsele sitä alvariinsa.

        On minuakin joku joskus kommentoinut, kun kertoili näistä "suhteistaan" palstalla, että yks on ku riihen seinästä revästy, kaikilla on vaivoja ja joku on eläkkeellä joku siinä välillä.

        Kyllähän näitä "sudemiehiä" on kaikenlaisia. Liekö näillä miehillä kanttia arvostella meitä naisia, niinkuin sinäkin nyt teet, totta mooses niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minuakin joku joskus kommentoinut, kun kertoili näistä "suhteistaan" palstalla, että yks on ku riihen seinästä revästy, kaikilla on vaivoja ja joku on eläkkeellä joku siinä välillä.

        Kyllähän näitä "sudemiehiä" on kaikenlaisia. Liekö näillä miehillä kanttia arvostella meitä naisia, niinkuin sinäkin nyt teet, totta mooses niin.

        Voi kuule! Parasta A-luokkaa.


    • Anonyymi

      Mieluummin pari suhdetta kuin yksi parisuhde jossa joku yrittää kammeta samaan huusholliin. Kotiani en jaa enää koskaan kenenkään kanssa, muuten voi suhteilla kyllä.

    • Anonyymi

      Pari "sudetta" on kyllä vielä liian vähän:))

    • Anonyymi

      Nämä ämmäthän taitanevat olla ihan juntteja joka iikka? ei kukaan tuolaasten kansa juttuun ala se on varma ko tauti, jonka heistä sais varmuudella. on hiiva viivaa on hilsettä on iho apneaa jne.. ja lunne perin outo ja kummallinen..mihen pitäs vaan ajeluttaa autollaan ja omilla bensoillaan ja sponsoroida vanhaa kääkkää raviteliin murkinoimaan. jne.. oi voi. säälittäviä.

      Raaka totuushan on, että ne naiset jotka suhteeseen kelpaavat ovat suhteessa. ja nämä päänaukojat ovat niitä joita kukaan ei huoli, edes maksua vastaan.

      • Anonyymi

        kuka sunkaa kyytiin lähtis, kiukkunen vanha ukko on kuin pilvinen päivä...


      • Anonyymi

        Ajele vaan yksinäs. Jos et omanlaistasi huonoa huoli.
        Viksuilla naisilla on omat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele vaan yksinäs. Jos et omanlaistasi huonoa huoli.
        Viksuilla naisilla on omat autot.

        Fiksut naiset ei kirjoittele palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele vaan yksinäs. Jos et omanlaistasi huonoa huoli.
        Viksuilla naisilla on omat autot.

        Viksulla naisella on mies joka hoitaa kaikki viksun naisen liikkumistarpeet autollaan
        Viksuunnuin parikymmentä vuotta sitten.
        Viksun naisen mies on kylläkin laiska vaihtamaan autoaan uudeksi. Vaatii hieman kannustusta mutta sehän onnistuu viksulta naiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viksulla naisella on mies joka hoitaa kaikki viksun naisen liikkumistarpeet autollaan
        Viksuunnuin parikymmentä vuotta sitten.
        Viksun naisen mies on kylläkin laiska vaihtamaan autoaan uudeksi. Vaatii hieman kannustusta mutta sehän onnistuu viksulta naiselta.

        Fiksu nainen on vakaa varainen ja lojaali miehelleen, ostaa auton tekee maistuvia aterioita, pitää kodin puti puhtaana ( omakotitalon ) ja ennen kaikea huolehtii hygieeniastaan ja on suopea erotiikan saralalla. aktiivisuus plussaa.
        hieroo miehensä vartaloa. jutustellen mukavia, eikä intä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu nainen on vakaa varainen ja lojaali miehelleen, ostaa auton tekee maistuvia aterioita, pitää kodin puti puhtaana ( omakotitalon ) ja ennen kaikea huolehtii hygieeniastaan ja on suopea erotiikan saralalla. aktiivisuus plussaa.
        hieroo miehensä vartaloa. jutustellen mukavia, eikä intä.

        Parikymentä vuotta sitten viksuuntunut nainen luopui autostaan ja jätti ajokorttinsa uusimatta kun yli 10 vuotta viikot komennustöissä ollut mies kotiutui lopullisesti.
        Viksu nainen lopetti ruokaostosten raahaamisen ja keittiössä hääräämisen.
        Viksun naisen viksu mies koki, ja kokee edelleenkin taloustyöt harrastuksena. Varsinkin ruokahuolto on luovaa toimintaa.

        Saman muutoksen, kotiutuminen, töissä käymisen lopettaminen, yhteydessä viksu, laiskistunut pariskunta muutti rinnetalosta keskustan kolmioon ja ryhtyi yhtenä harrastuksenaan matkustelemaan.
        Nyt vähemmän viksu korona estää sen, tai ainakin tekee hiivatin hankalaksi.

        Olipa unohtua. Tietenkin viksu nainen omistaa puolet viksun pariskunnan omaisuudesta ml. käyttöoikeuden pariskunnan tileihin kuten myös viksu mieskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymentä vuotta sitten viksuuntunut nainen luopui autostaan ja jätti ajokorttinsa uusimatta kun yli 10 vuotta viikot komennustöissä ollut mies kotiutui lopullisesti.
        Viksu nainen lopetti ruokaostosten raahaamisen ja keittiössä hääräämisen.
        Viksun naisen viksu mies koki, ja kokee edelleenkin taloustyöt harrastuksena. Varsinkin ruokahuolto on luovaa toimintaa.

        Saman muutoksen, kotiutuminen, töissä käymisen lopettaminen, yhteydessä viksu, laiskistunut pariskunta muutti rinnetalosta keskustan kolmioon ja ryhtyi yhtenä harrastuksenaan matkustelemaan.
        Nyt vähemmän viksu korona estää sen, tai ainakin tekee hiivatin hankalaksi.

        Olipa unohtua. Tietenkin viksu nainen omistaa puolet viksun pariskunnan omaisuudesta ml. käyttöoikeuden pariskunnan tileihin kuten myös viksu mieskin.

        Viksua että omistaa kaiken puoliksi. Ei tarvitse. kummankaan olla toisen siivellä ja armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymentä vuotta sitten viksuuntunut nainen luopui autostaan ja jätti ajokorttinsa uusimatta kun yli 10 vuotta viikot komennustöissä ollut mies kotiutui lopullisesti.
        Viksu nainen lopetti ruokaostosten raahaamisen ja keittiössä hääräämisen.
        Viksun naisen viksu mies koki, ja kokee edelleenkin taloustyöt harrastuksena. Varsinkin ruokahuolto on luovaa toimintaa.

        Saman muutoksen, kotiutuminen, töissä käymisen lopettaminen, yhteydessä viksu, laiskistunut pariskunta muutti rinnetalosta keskustan kolmioon ja ryhtyi yhtenä harrastuksenaan matkustelemaan.
        Nyt vähemmän viksu korona estää sen, tai ainakin tekee hiivatin hankalaksi.

        Olipa unohtua. Tietenkin viksu nainen omistaa puolet viksun pariskunnan omaisuudesta ml. käyttöoikeuden pariskunnan tileihin kuten myös viksu mieskin.

        Teillä on kaikin puolin viksua laiska-lasse!


      • En tarvitse sponsoria, itse ajelen autolla, kun kelit sallii niin sähköpyörällä.
        Tämä 9.49 kirjoittanut vaikuttaa pihiltä.
        Voin itse käydä myös ravintolassa syömässä halutessani, en siihen tarvitse ketään kitupiikkiä. Kaverin kanss maksamme vuoron perään jos käymme ulkona syömässä.
        Uniapneasta olen kuullut, mutta en ihoapneasta, jos on ylipainoinen niin uniapnea saattaa tulla, useimmin miehille.
        Hiivaa olen käyttänyt leipomiseen :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu nainen on vakaa varainen ja lojaali miehelleen, ostaa auton tekee maistuvia aterioita, pitää kodin puti puhtaana ( omakotitalon ) ja ennen kaikea huolehtii hygieeniastaan ja on suopea erotiikan saralalla. aktiivisuus plussaa.
        hieroo miehensä vartaloa. jutustellen mukavia, eikä intä.

        Etkö edes autoa saa itse ostettua. Ja passata pitäisi että herra olisi tyytyväinen.
        PA- ukkeli ja kovat on vaatimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele vaan yksinäs. Jos et omanlaistasi huonoa huoli.
        Viksuilla naisilla on omat autot.

        Tuttavani, leskeksi jäänyt lähes seitsenkymppinen nainen, otti avopuolisokseen vetreän, hieman iäkkäämmän miehen, leski hänkin. Mies muutti naisen luokse ja asettui taloksi. Huushollia hyvin hoivaava nainen ruokki ja puki kotokönssäleensä, sanoi joskus minulle, ettei tuo juuri osallistu talouden menoihin, mutta kyllähän hänen eläkkeensä riittää. Mies kun on niin mukava ja kiltti. Osti vanhojen kodinkoneiden tilalle toiset, ihan hyvänhyvyyttään. Miehellä oli yksi lapsi, joka muutti miehen asuntoon. Mies maksoi sen asunnon menot.
        Vuosien mittaan miehellä todettiin dementia ja sokeritauti. Piti olla ruokailun ja hoivan kanssa tarkkana. Mies istui kävi kävelemässä, tai istui parvekkeella auringossa, ja vaimo uurasti kotona. Tätä kesti 15 v. En ollut niin läheinen, että olisin voinut puuttua hänen ratkaisuihinsa, mutta loppujen lopuksi sain hänet hakemaan omaishoitajuutta. Sai edes muutaman lepopäivän kuussa. Eihän hän itsekään enää terve ollut. Mies ehti täyttää 90 v. Avoleskeksi jäädessään tuttavani oli jo lähimain 85 vuotta. Miehen lapsi tuli hakemaan isänsä tavarat pois. Olihan niitä kertynyt 15 v. aikana kokolailla. Mm. kahvinkeitin ja pesukone, "isän rahoillahan nämä on ostettu".
        Tällaiseen tilanteeseen aloittajakin varmaan tähtää: uskollinen ja hyvä kodinhoitaja, jolla ei ole sisua vaatia korvausta miehen hoivasta. Kukapa mies ei sellaista haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavani, leskeksi jäänyt lähes seitsenkymppinen nainen, otti avopuolisokseen vetreän, hieman iäkkäämmän miehen, leski hänkin. Mies muutti naisen luokse ja asettui taloksi. Huushollia hyvin hoivaava nainen ruokki ja puki kotokönssäleensä, sanoi joskus minulle, ettei tuo juuri osallistu talouden menoihin, mutta kyllähän hänen eläkkeensä riittää. Mies kun on niin mukava ja kiltti. Osti vanhojen kodinkoneiden tilalle toiset, ihan hyvänhyvyyttään. Miehellä oli yksi lapsi, joka muutti miehen asuntoon. Mies maksoi sen asunnon menot.
        Vuosien mittaan miehellä todettiin dementia ja sokeritauti. Piti olla ruokailun ja hoivan kanssa tarkkana. Mies istui kävi kävelemässä, tai istui parvekkeella auringossa, ja vaimo uurasti kotona. Tätä kesti 15 v. En ollut niin läheinen, että olisin voinut puuttua hänen ratkaisuihinsa, mutta loppujen lopuksi sain hänet hakemaan omaishoitajuutta. Sai edes muutaman lepopäivän kuussa. Eihän hän itsekään enää terve ollut. Mies ehti täyttää 90 v. Avoleskeksi jäädessään tuttavani oli jo lähimain 85 vuotta. Miehen lapsi tuli hakemaan isänsä tavarat pois. Olihan niitä kertynyt 15 v. aikana kokolailla. Mm. kahvinkeitin ja pesukone, "isän rahoillahan nämä on ostettu".
        Tällaiseen tilanteeseen aloittajakin varmaan tähtää: uskollinen ja hyvä kodinhoitaja, jolla ei ole sisua vaatia korvausta miehen hoivasta. Kukapa mies ei sellaista haluaisi.

        Tarinas on täyttä puppua ja panettelua.


    • Anonyymi

      Postfeministit bamlaavat kypsymätöntä kypsänä

      Onko teillä kara teenissä kun kohtaatte sellaisen karanteenissä?

    • Anonyymi

      Kiva ämmä jolla iso omakotitalo ja hyvä vartalo, ei mukuloita ja rahhaa tilillä, on myös kesämökki saaressa joka sekin oma ja osake espanjassa jossa vietämmä suomen ikävät talvet, hän on virka ura tehnyt suht rikkaan suvun jälkeläinen ja siten tottunut hyvinvointiin jonka mielellään jakaa kanssani , joren ei valittamista, oma taustani on tyystin toisenlainen, mutta rakkaus on aitoa ja kestävää. me siis todella nautimme hyvästä elosta, syömme terveellisestí ja liikumme, emme mökötä tai mäkätä.

    • Anonyymi

      alottajalle,,

      ei taho,,,, tuliko selväksi,,,

      tahto nuorena kun ei vielä tienny mitä se tarkotti,,,,,
      ja mitä siitä seurasi,,,,

    • Anonyymi

      Pitkän leskeyteen päättyneen avioliiton jälkeisen "itsenäistymisen" jälkeen tuli suhteiltua parikin kertaa, molemmat johti hynttyiden yhteen laittoon, vaan totuus parisuhteiden ikävästä arjesta paljastui aika pian. Niin itsenäistä esittäneet ukot olettivat täyttä palvelua, pyykki-, siivous- ja ruokahuoltoa, itse keskittyivät nettisurffaamiseen ja uutisten katseluun. Onneksi heidän hynttyynsä olivat minun kodissani, joten niiden ulos nostaminen oli helpompaa kuin jos olisi itse pitänyt hankkia uusi asunto. Kolmatta kertaa ei tule, sen olen oppinut kantapään kautta.
      Onni on oma tupa, oma lupa, oma terveys, oma kulkupeli ja oma "reissukaveri" joka asuu sopivan välimatkan päässä.

      • Anonyymi

        Juu, kaikki naiset on niin itsekkäitä. Eivät mitään hyvää soisi kunnon miehelle, joka osaa ihan kauniisti olla omissa oloissaan tietokoneen äärellä, ja välillä tarjoutuu kuskiksi ruokakauppaan siihen ostariin, missä on Alko nurkalla.
        Vaikka nainen joutuisi muuten olemaan ihan yksikseen, pelkkien omien sukulaistensa ja lastenlastensa varassa. Mies sentään olisi kaiken aikaa talossa, puhuisi politiikkaa. katsoisi formuloita ja hyvällä tuulella osaisi luritella lemmestä.
        Naiset eivät omaa parastaan ymmärrä.


    • Anonyymi

      Kun katsoo taaksepäin omia suhteita niin kyllä niitä aina se pari vähintään ja mieluummin kolme - neljä pitää olla samanaikaisesti.

      • Anonyymi

        Marisevaa kitisevää itsekästä omanvoiton pyyntöistä muijaa ei kukaan halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marisevaa kitisevää itsekästä omanvoiton pyyntöistä muijaa ei kukaan halua.

        Amen.


    • Anonyymi

      Leipäsudetta olen mieluiten,

      • Anonyymi

        Eikä vanhaa kiukkusta ukkoo, jolle joutus "äidiksi", nuukakin ja sais vielä elätiks, mitä muuta iloo olis.?


    • Anonyymi

      Jospa niin ikävästi että vaimo ennen minua , niin heitteille jätetyn koiran otan .- Yksin ei ole hyvä olla :(

    • Anonyymi

      Itse olen 70 mies ja viriili sellainen. Kun herään aamuyöstä on stondis päällä. Tuskin 70 naisista enää sellaista löytyy, joka olisi halukas. Nuoremmista kyllä löytyy.
      Onhan se parisuhteessa olennainen asia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      24
      3819
    2. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      34
      2461
    3. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      61
      2389
    4. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      36
      2217
    5. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      51
      2178
    6. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      140
      2144
    7. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      34
      1755
    8. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      28
      1711
    9. Miten olet

      Ajatellut kosia häntä? Romanttisesti vai arkisesti?
      Ikävä
      33
      1699
    10. Hyvää sunnuntai aamua

      Hyvää huomenta sateisteiseen aamun harmauteen. ☕🌧️🙂💔
      Ikävä
      129
      1470
    Aihe