Miten löysit (mormoni)puolisosi?

Anonyymi

Mistä läysit mormonipuolisosi? Minkä ikäisiä olitte ja milloin tämä tapahtui? Mitä mahdollisuuksia nykypäivänä on löytää puoliso, jolla olisi suunnilleen samat arvot?

23

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitaa olla että naisella ei ole mitään sanomista, kun mies päättää ottaa hänet puolisoksi.

      Temppelissä vihitään ikuiseen avioliittoon, että he ovat taivaassakin pari. Kuinka sitten jos toinen kuolee ennen tai eroavat ja menevät uudelleen naimisiin.?

    • Anonyymi

      Kyllä mormoneista löytyy melkoisia naispuolisia jäseniä, jotka osaavat manipuloinnin taidon ja pyörittävät härskisti mies ehdokkaita... Kokemusta valitettavasti on :-/ muutaman vuoden siinä kuplassa elin. Ja uusi mies oli napattu jo ennen kuin ehti lakanat jäähtyä😁 Olen erittäin tyytyväinen, että pääsin irti eikä tarvitse yrittää olla väkisin tehdyssä roolissa.

    • Anonyymi

      Miksi viestini on poistettu? Viittasin Ollin arvioihin, että korotuksessa naisellakin voisi olla useita puolisoita?

    • Anonyymi

      Mikäköhän aloitus tämä on? Mormonismissa naisilla on paljonkin sanomista nykyisin. Pappeus on oikeastaan ainoa juttu mistä naiset on suljettu pois.
      Mormonismissa miestä pidetään perheenpäänä. Yksinäisellä miehellä ei ole juurikaan arvoa mormonismissa. Pappeus on mutta eihän mihinkään kirkon tehtäviin juurikaan pääse sinkkuna. Niin ja niitä mormoninaisia löytyy Suomestakin mormonikirkon toiminnoista mutta nuorelle sinkkumormoninaiselle tuskin kelpaa muu kuin lähetystyöstä palannut hyvin koulutettu mies.

      • Jos seuraa kirkon opetuksia, tämäkin asia menee lopulta hyvin. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan.

        Voin sen vakuuttaa todeksi, vaikka nyt olen sinkku. Kaikki tulee tapahtumaan oikein ja hyvässä järjestyksessä. Opin asiasta koko ajan lisää.


    • Olen korostanut sitä, että taivaassa tietysti naiset ovat täysin yhtä onnellisia kuin miehet. Eihän se taivas muuten olisi. Emmekä voi ihmisenä ollessamme tietää taivaan asioita. Niistä on sitten ilmoitettu mitä on ilmoitettu ja jokainen ymmärtää ne omalla tavallaan.

      Minä ymmärrän Ikuisen Avioliiton Opin sillä tavoin, että jokainen saa taivaassa oman ihan oikean rakkaansa ikuiseksi kumppanikseen. Ja tämä tapahtuu alimmasta taivaasta korkeimpaan. Vain korkeimmassa se on jumalten välistä, alemmassa se on enkelien ja ihmisten välistä, oli sitten millaista oli.

      Ja on muistettava, että ylemmistä pääsee käymään alemmissa vaikkei toisin päin pääsisikään. Eli rakastavaisista se, joka on ylemmässä, pääsee käymään alemmassa.

      Ja pirttihirmut ja despootit ja petturit ja luopiot, jos eivät tee parannusta täällä tai edes henkimaailmassa, ovat kadotuksen puolella, heistä ei tarvi enää välittää 😇

      • Anonyymi

        Ennen sinulla oli utopioina diktatuurivaltiot ja niiden aatteet. Mm. Albanian diktaattorin kanssa olet kilistänyt lasia samaan aikaan kun hänen vankiloissaan kituivat ne toisinajattelijat joita hän ei ollut surmannut. Nyt sinä haaveilet Smithin satujen toteutumista haaremeineen. Eivätkö sinulle kelpaa muut kuin despoottien "onnelat".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sinulla oli utopioina diktatuurivaltiot ja niiden aatteet. Mm. Albanian diktaattorin kanssa olet kilistänyt lasia samaan aikaan kun hänen vankiloissaan kituivat ne toisinajattelijat joita hän ei ollut surmannut. Nyt sinä haaveilet Smithin satujen toteutumista haaremeineen. Eivätkö sinulle kelpaa muut kuin despoottien "onnelat".

        Jeesuksen kuninkuus ei ole diktatuuri vaan valistunut itsevaltius. Pappisvaltaiset systeemit on paljastettava heti kun sellaisia ilmenee. Se vaara on mormoneissa niinkuin kirkoissa aina. Minun käsitykseni mukaan ei ole toteutunut, edes Brigham Youngin aikana. Ehkä oli lähellä silloin. Nykyinen Nelson on aivan mainio.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jeesuksen kuninkuus ei ole diktatuuri vaan valistunut itsevaltius. Pappisvaltaiset systeemit on paljastettava heti kun sellaisia ilmenee. Se vaara on mormoneissa niinkuin kirkoissa aina. Minun käsitykseni mukaan ei ole toteutunut, edes Brigham Youngin aikana. Ehkä oli lähellä silloin. Nykyinen Nelson on aivan mainio.

        Ei Jeesusken kuninkuus oliskaan diktatuuri, mutta mormonien valta olisi. Jos esim. Brigham Yuongin perversiot toteutuisivat, mustaihoisen naineet saisi tappaa ja riviporukoista tehtäisiin eunukkeja, että eivät häiritsisi johtajien haaremien haalimista. Hienoa, että sentään tuomitset Youngin perversiot, mutta mikä takaa, ettei Nelson tai joku hänen seuraajistaan "saa Jumalalta" vastaavia ilmoituksia kuin mitä kirkkosi alkuaikojen johtajat "saivat"?


    • Kristuksessa ei ole naista ilman miestä, eikä miestä ilman naista. Kaikilla tämä ei toteudu onnellisesti maan päällä. Lopulta kuitenkin.

      • Anonyymi

        Ei tuo Raamatun kohta mitää haaremia tarkoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo Raamatun kohta mitää haaremia tarkoita.

        Ei tarkoita. Ei sellaista hyväksytä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei tarkoita. Ei sellaista hyväksytä.

        Hyväksythän sinä haaremit kirkkosi historiassa. Kyseessähän on sitä paitsi ikuinen periaate, joka ei ole tällä hetkellä voimassa. Jos sitä ei sada uudelleen voimaan tässä maailmassa, se tulee tuhatvuotisessa valtakunnassa ja tietenkin korotuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksythän sinä haaremit kirkkosi historiassa. Kyseessähän on sitä paitsi ikuinen periaate, joka ei ole tällä hetkellä voimassa. Jos sitä ei sada uudelleen voimaan tässä maailmassa, se tulee tuhatvuotisessa valtakunnassa ja tietenkin korotuksessa.

        Ei ne olleet haaremeita. Moniavioisuus oli Jumalan käskystä. Ei siinä ollut mitään syntiä sinänsä. Väärinkäytöksiä saattoi olla.

        Jumala halusi moniavioisuuden joksikin aikaa, ja niin tehtiin. Se oli oikein silloin. Jumala voi sen nytkin säätää milloin haluaa, jollekin yhteisölle. Sehän sattaa palata länsimaihin lakeihinkin ihan maallisista syistä. Nytkin moniavioisuus on voimassa, koska aviorikos ei ole enää rangaistava teko. Kuka tahansa voi ruveta moniavioiseksi, kunhan ei vihi kuin yhden puolison. Myös naiset.

        Moniavioisuus on jo käytäntö, mutta vain vanhurskaita mormonipatriarkkoja siitä syytetään tekopyhästi. Myös mormoneilla oli yksiavioisuus ihanne ja yleisin käytäntö.

        Joosephia käskettiin ryhtymään moniavioiseksi ja hänen vaimoaan käskettiin hyväksymään se. Kirkolliskokoukset tähän asti ovat hyväksyneet nämä profeetan ilmoitukset Jumalan sanaksi. Ei ole poistettu kaanonista.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ne olleet haaremeita. Moniavioisuus oli Jumalan käskystä. Ei siinä ollut mitään syntiä sinänsä. Väärinkäytöksiä saattoi olla.

        Jumala halusi moniavioisuuden joksikin aikaa, ja niin tehtiin. Se oli oikein silloin. Jumala voi sen nytkin säätää milloin haluaa, jollekin yhteisölle. Sehän sattaa palata länsimaihin lakeihinkin ihan maallisista syistä. Nytkin moniavioisuus on voimassa, koska aviorikos ei ole enää rangaistava teko. Kuka tahansa voi ruveta moniavioiseksi, kunhan ei vihi kuin yhden puolison. Myös naiset.

        Moniavioisuus on jo käytäntö, mutta vain vanhurskaita mormonipatriarkkoja siitä syytetään tekopyhästi. Myös mormoneilla oli yksiavioisuus ihanne ja yleisin käytäntö.

        Joosephia käskettiin ryhtymään moniavioiseksi ja hänen vaimoaan käskettiin hyväksymään se. Kirkolliskokoukset tähän asti ovat hyväksyneet nämä profeetan ilmoitukset Jumalan sanaksi. Ei ole poistettu kaanonista.

        Haaremeita ne olivat eikä Jumalalla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Etkö Olli tosiaankaan tiedä, että Smith laati moninainti-ilmoituksen ystäviensä avusamana jäätyään housut nilkoissa kiinni vaimonsa Emman pettämisestä? Joseph vieläpä valehteli Jumalan ilmoittaneen, että jos Emma ei hyväksy miehensä moninaiskentelua, Jumala hävittää Emman. Kävikö näin? Kenet hävitettiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haaremeita ne olivat eikä Jumalalla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Etkö Olli tosiaankaan tiedä, että Smith laati moninainti-ilmoituksen ystäviensä avusamana jäätyään housut nilkoissa kiinni vaimonsa Emman pettämisestä? Joseph vieläpä valehteli Jumalan ilmoittaneen, että jos Emma ei hyväksy miehensä moninaiskentelua, Jumala hävittää Emman. Kävikö näin? Kenet hävitettiin?

        Ei se ole haaremi, että on asuntoja laillisesti vihityille vaimoille. Haaremeissa on monenlaisia jalkavaimoja.

        Vastattu jo sata kertaa. Seurauksena aina sama hedelmätön kiistely.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei se ole haaremi, että on asuntoja laillisesti vihityille vaimoille. Haaremeissa on monenlaisia jalkavaimoja.

        Vastattu jo sata kertaa. Seurauksena aina sama hedelmätön kiistely.

        Moninainti oli LAITONTA tuolloinkin. Valehtelusi sata kertaa ei muuta asiaa miksikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moninainti oli LAITONTA tuolloinkin. Valehtelusi sata kertaa ei muuta asiaa miksikään.

        Vastattu sata kertaa, vastaa niihin.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Vastattu sata kertaa, vastaa niihin.

        Niin, olet selittänyt ontosti, että kirkon tuoloisten sääntöjen mukaan oli laillista. Mutta hyvänen aika, eiväthän minkään David Koreshien ja Jim Jonesien lahkojen OMAT SÄÄNNÖT tee heidän hirveyksistään laillisia!

        Kai Olli sivistyeenä ihmisenä tajuat, että mitä sana LAILLINEN tarkoittaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olet selittänyt ontosti, että kirkon tuoloisten sääntöjen mukaan oli laillista. Mutta hyvänen aika, eiväthän minkään David Koreshien ja Jim Jonesien lahkojen OMAT SÄÄNNÖT tee heidän hirveyksistään laillisia!

        Kai Olli sivistyeenä ihmisenä tajuat, että mitä sana LAILLINEN tarkoittaa!

        Tämä on Jumalan kirkko. Tämän säännöt ovat oikeat. Tämän kirkolliskokoukset vahvistavat Raamatun ja kanoniset kirjat. Ne eivät ole minkään vaarallisen lahkon sanaa, vaan Jumalan sanaa. Ero kuin yöllä ja päivällä.

        Minä en puolusta mitään psykopaattista, vaarallista lahkojohtajaa, kyllä minä olen nähnyt mitä ne aikaansaavat politiikassa ja uskonnossa. Puolustan Jumalan profeettaa, näkijää ja ilmoituksensaajaa. Se on sisällöllisesti täysin eri asia, vaikka näyttäisi samanlaiselta.

        Joseph Smith ei ole todellisuudessa tehnyt niitä asioita, joista häntä syytetään vihollisten toimesta. Ne ovat osoitettavissa panetteluiksi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tämä on Jumalan kirkko. Tämän säännöt ovat oikeat. Tämän kirkolliskokoukset vahvistavat Raamatun ja kanoniset kirjat. Ne eivät ole minkään vaarallisen lahkon sanaa, vaan Jumalan sanaa. Ero kuin yöllä ja päivällä.

        Minä en puolusta mitään psykopaattista, vaarallista lahkojohtajaa, kyllä minä olen nähnyt mitä ne aikaansaavat politiikassa ja uskonnossa. Puolustan Jumalan profeettaa, näkijää ja ilmoituksensaajaa. Se on sisällöllisesti täysin eri asia, vaikka näyttäisi samanlaiselta.

        Joseph Smith ei ole todellisuudessa tehnyt niitä asioita, joista häntä syytetään vihollisten toimesta. Ne ovat osoitettavissa panetteluiksi.

        Jumalan nimeä turhaan lausuivat ja Jumalan kanssarikolliseksi tekivät myös David Koresh ja Jim Jones, siinä missä Joseph Smithkin. Kyllähän sinä puolustat psykopaattista lahkojohtajaa, joka valehteli saaneensa Jumalalta moninaintikäskyn sopivasti kun oli jäänyt housut nilkoissa kiinni vaimonsa pettämisestä. Et ole osoittanut mitään panetteluksi. Minä sen sijaan olen osoittanut Smithin ja kumppanien touhut paneskeluiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimeä turhaan lausuivat ja Jumalan kanssarikolliseksi tekivät myös David Koresh ja Jim Jones, siinä missä Joseph Smithkin. Kyllähän sinä puolustat psykopaattista lahkojohtajaa, joka valehteli saaneensa Jumalalta moninaintikäskyn sopivasti kun oli jäänyt housut nilkoissa kiinni vaimonsa pettämisestä. Et ole osoittanut mitään panetteluksi. Minä sen sijaan olen osoittanut Smithin ja kumppanien touhut paneskeluiksi.

        Noihin on vastattu sata kertaa. Hyödytöntä vatvomista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olet selittänyt ontosti, että kirkon tuoloisten sääntöjen mukaan oli laillista. Mutta hyvänen aika, eiväthän minkään David Koreshien ja Jim Jonesien lahkojen OMAT SÄÄNNÖT tee heidän hirveyksistään laillisia!

        Kai Olli sivistyeenä ihmisenä tajuat, että mitä sana LAILLINEN tarkoittaa!

        Älä huuda.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe