"Kiitos kun käytät maskia"-kyltit tulossa kauppoihin!

Anonyymi

Isot kaupat ovat siirtymässä "vapaaehtoiseen pakottamiseen" kasvomaskien käytössä, ja ne ottavat piakkoin käyttöön "Kiitos kun käytät maskia" -kyltit sisäänkäyntiensä yhteyteen. Tällä "vapaaehtoisella pakottamisella" pyritään siihen, että ihmisten välinen ryhmäpaine "pakottaa" ihmiset käyttämään maskia siten, että ilman maskia he eivät kehtaa enää tulla kauppaan, kun tietävät saavansa muiden paheksunnan osakseen.

Minä en ainakaan aio alistua käyttämään maskia, vaan valitsen kauppani sen perusteella, että mikä ei kyseistä kylttiä pystytä ovensa viereen. Panen toivoni pikkuisiin lähikauppoihin, jotka eivät varmaankaan halua moisia kylttejä laittaa asiakkaiden katoamisen pelossa. Isot marketit sen sijaan haluavat näin "valikoida asiakkaansa", joten pitäkööt ruokansa, niin minä en heille myöskään rahojani enää jakele.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KIITOS JOS VIHDOIN JÄRKI VOITTAA!!!!!

    • Anonyymi

      Siellä kaupan nurkalla pitäisi olla myös ilmainen maskien jakelu!

      • Anonyymi

        Kävin juuri Lidlissä, oli siinä käsidesilaite, mutta en minä siitä pisaraakaan saanut käsilleni vaikka ohjeen mukaan polinta painelin.


      • Anonyymi

        Onhan vaatteetkin pakollisia varusteita. Pitäisikö olla myös ilmainen vaatejakelu?


    • Anonyymi

      Ilmeisesti maskeja alkaa kohta saada jostain kun niiden käyttöä aletaan suositella. Tähän asti hallitus on pitänyt niitä tarpeettomina ja suorastaan vaarallisina taudin levittäjinä kun maskikaupat on menneet pieleen.

      • Suositus ei saa montaa käyttämään sitä kauppareissulla,kun katsotaan kuin jotain outoa ilmestystä.Kauppiaan olisi määrättävä se pakolliseksi jos aikoo kauppaan.


    • Anonyymi

      Aasiassa tuo on ollut jo tapana pitkään.
      Maailman tartunnat ovatkin sitten lukemissa.

      Aasia
      553,336.

      Eurooppa
      1,438,691

      Pohjois-Amerikka
      1,261,826

      Välitä lähemmmäisestä ja välität silloin myös itsestäsi. Myös pikkukaupat maailmalla kuten myös Suomessa välittävät.

    • Anonyymi

      Itävalta velvoitti kauppiaat jakamaan ilmaisen maskin asiakkaille kolmisen viikkoa sitten. Ilman maskia ei asiaa kauppaa, julkisiin tiloihin ja liikennevälineisiin.

      Itävallan tilanne
      Kaikki tartunnat 15,597
      Uusia tartuntoja eilen vain 39

      Kuka tarvitsee laboratorio tutkimuksia kun maanosien tuloksen sen jo kertovat?

    • Anonyymi

      Maskit pitää sitten olla myöskin täysin ilmaisia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Itse tilasin netistä 50 kappaletta hintaan 65 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tilasin netistä 50 kappaletta hintaan 65 euroa.

        Sille samalle kauppiaalle tietysti, joka kovaan ääneen kehottaa maskin käyttöön, vaikka itse ei edes pidä maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tilasin netistä 50 kappaletta hintaan 65 euroa.

        Mikä firma?


    • Anonyymi

      Saksassa, eliitti ihmisten maassa saa turpaan jos menee kauppaan ilman maskia

      • Anonyymi

        Saksa onkin saanut uudet tartunnat kuriin.


    • Anonyymi

      Minä aion noudattaa STM:n kansliapäällikö Varhilan neuvoa ja kieltäydyn jyrkästi mistään maskeista.

      Jopa ivaan julkisesti lääkäriä, joka tällaista ehdottaa

    • Anonyymi

      Minä. Minä mitä minä.


      m knä m inä mk m ä

    • Anonyymi

      Todella fiksu ehdotus jolla suojataan asiakkaita ja henkilökuntaa.

    • Anonyymi

      Oleko Sinä henkilö jolla on oikeus levittää virusta ja koet, että oikeuttasi uhataan?

      Kiinassa tehdyn laajan tutkimuksen mukaan yli 80% viruksen tartuttajista pitivät itseään terveenä.

      Olet ihminen joka ei varmasti levitä virusta ehkä tunnin ajan näytteenoton jälkeen kun näyte on varmennettu negatiiviseksi.

    • Anonyymi

      Kankaisella maskilla pettää vain itseään.
      "Kankainen kasvomaski ei ole hengityksensuojain.Kasvomaski voi estää virusta kantavaa ihmistä tartuttamasta muita. Kasvomaski ei suojaa käyttäjäänsä virustartunnalta. Jos maskia käyttää väärin, se voi jopa lisätä koronaviruksen tartunnan riskiä. Ei ole näyttöä siitä, että maskin laaja käyttö terveillä henkilöillä auttaisi vähentämään tartuntoja."

      • Anonyymi

        Eli kaikki maailmalla maskia pitävät ihmiset ovat väärässä? Arvatkaapa, kumpaa uskon, randomia mölyäjää 24:ssa vai jo muualla nähtyä?


    • Anonyymi

      Ongelma on siinä, että meillä ei kehoteta käyttämään kasvomaskia, jos ei Venäjäkään sitä kehoita! Hah. Voin olla väärässäkin.
      Mutta jos meillä ei suositella mitään koronan estoa, niin miksi ei suositella ruumisarkkuliikeiden tuotteita edullisin hinnoin?
      Käytä maskia tai osta arkku! ja se siitä, koronasta!

    • Anonyymi

      Voihan tuollaista kankaista kasvomaskia kuljettaa taskussa ja jos jossain kaupassa näkyy tuollainen lappu ovella, niin kaivaa sen taskustaan naamalle lohdutukseksi muille asiakkaille. Suojaahan siitä ei ole minulle yhtään mitään, aivan hyvin voisin kulkea ilmankin ja pitää 2 m suojaetäisyyden muihin.
      En ole koronasairas eikä minulla ei ole oireitakaan, joten en siis tarvitse maskia olemattomien virusten leviämisen estämiseksi.

      • Anonyymi

        Juuri noin viirus on levinnyt tähän saakka. Usein viruksen levittäjä luulee olevansa terve. Ja oireiden ilmaannuttua on jo kerinnyt tartuttaa virusta ympärilleen.


    • Anonyymi

      On niin häröilyä koko koronarajoitukset... Kun kuuntele VM:n kansliapäällikön raportin juttuja, niin alkaa jo mieleen hiipiä ajatus, että pitäisi käyttää jonkinlaista käänteistä kasvomaskia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä, minä, minä... EN KÄYTÄ MASKIA KOSKA MINUN EI OLE PAKKO!

      Ei siitä kangasmaskista ole kovin apua jos kaikki eivät käytä maskeja.

      Oireeton maskiton viruksen kantaja voi tartuttaa kevyen maskin käyttäjän mutta maskillinen ei niin helposti tartuta maskitonta.

      • Anonyymi

        Maskillinen luulee, ettei niin helposti tartuta maskitonta. Ja saattaa ottaa riskin, jota ei maskittomana ottaisi.

        Tämä on yksi syy, miksi maskia ei pidetä järjevänä.


    • Anonyymi

      Tänään oli yhden kalliinkaupan kassatiskillä, ihan siinä pleksissä olevan maksukolon vieressä, mynnissä roiskeläppiä, 3 kpl:n pusseissa @ 11,95 eur pussi. Sinä luki jotain siihen malliin että ovat kosmeettisia ja eivät kelpaa ammattikäyttöön.

    • Anonyymi

      Mistä niitä Kiitos-maskeja saa?

    • Anonyymi

      Minä aion käyttää kaasunaamaria kaupoissa sinunlaistesi minäminä-junttien takia

    • Anonyymi

      Tällaiset kiitokset maskin käytöstä ovat sikamainen hyökkäys STM:n kansliapäällikön, valtiotieteen maisterin ja SDP:n jäsenen Kirsti Varhilan varoitukselle, että maskin käyttö voi olla jopa haitallista.

      Jos kyseessä on elintarvikekauppa, uskoisin että STM:n kansliapäällikkö voi jotenkin puuttua yksityiskauppiaan toimilupaan.
      Aina jokin syy löytyy, kun etsitään.
      Jos kyseessä on apteekki, apteekkarilta toimiluvan vienti on lähinnä ilmoitusasia.

    • Anonyymi

      Italiassa on maskipakko jo reilun kuukauden ja apteekit myy 50 senttiä kappale. Päivittäiset tartunnat on laskenut 6.500 kpl päivässä ja tänään oli 1.327 kpl.

      Itävallassa ihmiset on hieman sulkeutuneempia ja maskipakko on toiminut paremmin. 22 uutta tartuntaa tänään. Ja kaupat on velvoitettu antamaan asiakkaalle ilmaiseksi maski. (hinnoissa asiakas sen maksaa takaisin)

      Olisiko hyvä katsoa joskus Ruotsia ja Venäjää kauemmaksi?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2359
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1589
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1505
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      1329
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1209
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      934
    7. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      304
      881
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      825
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      72
      785
    Aihe