Isot kaupat ovat siirtymässä "vapaaehtoiseen pakottamiseen" kasvomaskien käytössä, ja ne ottavat piakkoin käyttöön "Kiitos kun käytät maskia" -kyltit sisäänkäyntiensä yhteyteen. Tällä "vapaaehtoisella pakottamisella" pyritään siihen, että ihmisten välinen ryhmäpaine "pakottaa" ihmiset käyttämään maskia siten, että ilman maskia he eivät kehtaa enää tulla kauppaan, kun tietävät saavansa muiden paheksunnan osakseen.
Minä en ainakaan aio alistua käyttämään maskia, vaan valitsen kauppani sen perusteella, että mikä ei kyseistä kylttiä pystytä ovensa viereen. Panen toivoni pikkuisiin lähikauppoihin, jotka eivät varmaankaan halua moisia kylttejä laittaa asiakkaiden katoamisen pelossa. Isot marketit sen sijaan haluavat näin "valikoida asiakkaansa", joten pitäkööt ruokansa, niin minä en heille myöskään rahojani enää jakele.
"Kiitos kun käytät maskia"-kyltit tulossa kauppoihin!
32
59
Vastaukset
- Anonyymi
KIITOS JOS VIHDOIN JÄRKI VOITTAA!!!!!
- Anonyymi
Siellä kaupan nurkalla pitäisi olla myös ilmainen maskien jakelu!
- Anonyymi
Kävin juuri Lidlissä, oli siinä käsidesilaite, mutta en minä siitä pisaraakaan saanut käsilleni vaikka ohjeen mukaan polinta painelin.
- Anonyymi
Onhan vaatteetkin pakollisia varusteita. Pitäisikö olla myös ilmainen vaatejakelu?
- Anonyymi
Ilmeisesti maskeja alkaa kohta saada jostain kun niiden käyttöä aletaan suositella. Tähän asti hallitus on pitänyt niitä tarpeettomina ja suorastaan vaarallisina taudin levittäjinä kun maskikaupat on menneet pieleen.
Suositus ei saa montaa käyttämään sitä kauppareissulla,kun katsotaan kuin jotain outoa ilmestystä.Kauppiaan olisi määrättävä se pakolliseksi jos aikoo kauppaan.
- Anonyymi
Aasiassa tuo on ollut jo tapana pitkään.
Maailman tartunnat ovatkin sitten lukemissa.
Aasia
553,336.
Eurooppa
1,438,691
Pohjois-Amerikka
1,261,826
Välitä lähemmmäisestä ja välität silloin myös itsestäsi. Myös pikkukaupat maailmalla kuten myös Suomessa välittävät. - Anonyymi
Itävalta velvoitti kauppiaat jakamaan ilmaisen maskin asiakkaille kolmisen viikkoa sitten. Ilman maskia ei asiaa kauppaa, julkisiin tiloihin ja liikennevälineisiin.
Itävallan tilanne
Kaikki tartunnat 15,597
Uusia tartuntoja eilen vain 39
Kuka tarvitsee laboratorio tutkimuksia kun maanosien tuloksen sen jo kertovat? - Anonyymi
Maskit pitää sitten olla myöskin täysin ilmaisia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Itse tilasin netistä 50 kappaletta hintaan 65 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sille samalle kauppiaalle tietysti, joka kovaan ääneen kehottaa maskin käyttöön, vaikka itse ei edes pidä maskia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä firma?
- Anonyymi
Saksassa, eliitti ihmisten maassa saa turpaan jos menee kauppaan ilman maskia
- Anonyymi
Saksa onkin saanut uudet tartunnat kuriin.
- Anonyymi
Minä aion noudattaa STM:n kansliapäällikö Varhilan neuvoa ja kieltäydyn jyrkästi mistään maskeista.
Jopa ivaan julkisesti lääkäriä, joka tällaista ehdottaa - Anonyymi
Minä. Minä mitä minä.
m knä m inä mk m ä - Anonyymi
Todella fiksu ehdotus jolla suojataan asiakkaita ja henkilökuntaa.
- Anonyymi
Oleko Sinä henkilö jolla on oikeus levittää virusta ja koet, että oikeuttasi uhataan?
Kiinassa tehdyn laajan tutkimuksen mukaan yli 80% viruksen tartuttajista pitivät itseään terveenä.
Olet ihminen joka ei varmasti levitä virusta ehkä tunnin ajan näytteenoton jälkeen kun näyte on varmennettu negatiiviseksi. - Anonyymi
Kankaisella maskilla pettää vain itseään.
"Kankainen kasvomaski ei ole hengityksensuojain.Kasvomaski voi estää virusta kantavaa ihmistä tartuttamasta muita. Kasvomaski ei suojaa käyttäjäänsä virustartunnalta. Jos maskia käyttää väärin, se voi jopa lisätä koronaviruksen tartunnan riskiä. Ei ole näyttöä siitä, että maskin laaja käyttö terveillä henkilöillä auttaisi vähentämään tartuntoja."- Anonyymi
Eli kaikki maailmalla maskia pitävät ihmiset ovat väärässä? Arvatkaapa, kumpaa uskon, randomia mölyäjää 24:ssa vai jo muualla nähtyä?
- Anonyymi
Ongelma on siinä, että meillä ei kehoteta käyttämään kasvomaskia, jos ei Venäjäkään sitä kehoita! Hah. Voin olla väärässäkin.
Mutta jos meillä ei suositella mitään koronan estoa, niin miksi ei suositella ruumisarkkuliikeiden tuotteita edullisin hinnoin?
Käytä maskia tai osta arkku! ja se siitä, koronasta! - Anonyymi
Voihan tuollaista kankaista kasvomaskia kuljettaa taskussa ja jos jossain kaupassa näkyy tuollainen lappu ovella, niin kaivaa sen taskustaan naamalle lohdutukseksi muille asiakkaille. Suojaahan siitä ei ole minulle yhtään mitään, aivan hyvin voisin kulkea ilmankin ja pitää 2 m suojaetäisyyden muihin.
En ole koronasairas eikä minulla ei ole oireitakaan, joten en siis tarvitse maskia olemattomien virusten leviämisen estämiseksi.- Anonyymi
Juuri noin viirus on levinnyt tähän saakka. Usein viruksen levittäjä luulee olevansa terve. Ja oireiden ilmaannuttua on jo kerinnyt tartuttaa virusta ympärilleen.
- Anonyymi
On niin häröilyä koko koronarajoitukset... Kun kuuntele VM:n kansliapäällikön raportin juttuja, niin alkaa jo mieleen hiipiä ajatus, että pitäisi käyttää jonkinlaista käänteistä kasvomaskia.
- Anonyymi
60GHz:n 5G:lle ja kasvomaskeille on yhteistä se, että molemmat estää/vaikeuttaa kriittistä hapensaantia.
Kaksi 14v maskipoikaa kuoli kesken koulun liikuntatunnin juoksutestin.
http://www.thepukki.fi/blog/post/kasvomaski-voi-tappaa-sinut - Anonyymi
Minä, minä, minä... EN KÄYTÄ MASKIA KOSKA MINUN EI OLE PAKKO!
Ei siitä kangasmaskista ole kovin apua jos kaikki eivät käytä maskeja.
Oireeton maskiton viruksen kantaja voi tartuttaa kevyen maskin käyttäjän mutta maskillinen ei niin helposti tartuta maskitonta.- Anonyymi
Maskillinen luulee, ettei niin helposti tartuta maskitonta. Ja saattaa ottaa riskin, jota ei maskittomana ottaisi.
Tämä on yksi syy, miksi maskia ei pidetä järjevänä.
- Anonyymi
Tänään oli yhden kalliinkaupan kassatiskillä, ihan siinä pleksissä olevan maksukolon vieressä, mynnissä roiskeläppiä, 3 kpl:n pusseissa @ 11,95 eur pussi. Sinä luki jotain siihen malliin että ovat kosmeettisia ja eivät kelpaa ammattikäyttöön.
- Anonyymi
Mistä niitä Kiitos-maskeja saa?
- Anonyymi
Minä aion käyttää kaasunaamaria kaupoissa sinunlaistesi minäminä-junttien takia
- Anonyymi
Tällaiset kiitokset maskin käytöstä ovat sikamainen hyökkäys STM:n kansliapäällikön, valtiotieteen maisterin ja SDP:n jäsenen Kirsti Varhilan varoitukselle, että maskin käyttö voi olla jopa haitallista.
Jos kyseessä on elintarvikekauppa, uskoisin että STM:n kansliapäällikkö voi jotenkin puuttua yksityiskauppiaan toimilupaan.
Aina jokin syy löytyy, kun etsitään.
Jos kyseessä on apteekki, apteekkarilta toimiluvan vienti on lähinnä ilmoitusasia. - Anonyymi
Italiassa on maskipakko jo reilun kuukauden ja apteekit myy 50 senttiä kappale. Päivittäiset tartunnat on laskenut 6.500 kpl päivässä ja tänään oli 1.327 kpl.
Itävallassa ihmiset on hieman sulkeutuneempia ja maskipakko on toiminut paremmin. 22 uutta tartuntaa tänään. Ja kaupat on velvoitettu antamaan asiakkaalle ilmaiseksi maski. (hinnoissa asiakas sen maksaa takaisin)
Olisiko hyvä katsoa joskus Ruotsia ja Venäjää kauemmaksi?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433384Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162555Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3722488Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811720- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 74915
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4694