Autolla Ääniselle

Onkohan saatavilla maantiekarttoja netissä Äänisestä länteen?
Lähinnä Karhumäen tasolta

10

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paperikarttoja saa Venäjän puolelta ainakin Värtsilässä Kolmas-Marketista.
      Netissä on venäläinen kartta Googlen tapaan. Yandex.ru
      Siinä voi vaihtaa kielen suomeksi. Kartat saa esille valikosta "Kartii"
      Ei se ole kovin tarkka, mutta näkee kuitenkin välimatkat ja vaikkapa majoituspalvelut, huoltamot, nähtävyydet jne.

      • Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?


      • Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

        Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?

        Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.

        Kokeilin tuota uudestaan. Kyllä se käännös taitaa olla Google kääntäjän työtä. On hieman kankea käännös.


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo 1940-luvun kartat ole edelleen ajankohtaisia itänaapurissa.

      • Anonyymi

        Eivät enää riitä niin vanhat kartat. Paljon on tietysti isompia teitä samoilla paikoilla, mutta uusia on myös. Esimerkkinä Pitkärannan Koirinojalta aina Prääsään saakka johtava tie on aivan kokonaan uusittu. Tie on eri paikassa, mitä jatkosodan aikainen.
        Kannaksella tiet ovat enemmän vanhoilla paikoillaan, paitsi tietenkin Pietarista Losevoon rakennettu uusi valtatie.


    • Anonyymi

      MOTO 1 lehteen kirjoittava V. Vaano on risteillyt m-pyörällä Laatokan ja Äänisen ympäristön teitä jo vuosia. Joka numerossa ollut seikkaperäisiä kertomuksia kylistä, teistä, majoituspaikoista ja sotahistoriallisista paikoista. Viimenumeroissa juuri Äänisen kierroksesta. On ollut suurena apuna, kun itsekin siellä ajellut. Lehti löytyy ainakin isommista kirjastoista.

      • Anonyymi

        Kiitokset.


      • Ajaleeko yksin vai porukassa?


    • Anonyymi

      Pääasiassa yksin Vaano retkiään tekee. Itsekin törmännyt näihin yksinäisiin "ratsastajiin" Venäjän sydänmailla. Yleensä enduroilla matkaavat, tiet kun saattavat olla jotain muuta, mitä kaupunkien läheisyydessä. Oliko kesä -18 kun Pietarin tien huolsikalla mittarille ajoi kuski telttoineen. Kertoi menevänsä Laatokan rannoille telttailemaan. Sen tarkempaa matkasuunnitelmaa ei kaverilla ollut. Aikaisempia reissuja oli alla useampia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe