Autolla Ääniselle

Onkohan saatavilla maantiekarttoja netissä Äänisestä länteen?
Lähinnä Karhumäen tasolta

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paperikarttoja saa Venäjän puolelta ainakin Värtsilässä Kolmas-Marketista.
      Netissä on venäläinen kartta Googlen tapaan. Yandex.ru
      Siinä voi vaihtaa kielen suomeksi. Kartat saa esille valikosta "Kartii"
      Ei se ole kovin tarkka, mutta näkee kuitenkin välimatkat ja vaikkapa majoituspalvelut, huoltamot, nähtävyydet jne.

      • Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?


      • Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

        Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?

        Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.

        Kokeilin tuota uudestaan. Kyllä se käännös taitaa olla Google kääntäjän työtä. On hieman kankea käännös.


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo 1940-luvun kartat ole edelleen ajankohtaisia itänaapurissa.

      • Anonyymi

        Eivät enää riitä niin vanhat kartat. Paljon on tietysti isompia teitä samoilla paikoilla, mutta uusia on myös. Esimerkkinä Pitkärannan Koirinojalta aina Prääsään saakka johtava tie on aivan kokonaan uusittu. Tie on eri paikassa, mitä jatkosodan aikainen.
        Kannaksella tiet ovat enemmän vanhoilla paikoillaan, paitsi tietenkin Pietarista Losevoon rakennettu uusi valtatie.


    • Anonyymi

      MOTO 1 lehteen kirjoittava V. Vaano on risteillyt m-pyörällä Laatokan ja Äänisen ympäristön teitä jo vuosia. Joka numerossa ollut seikkaperäisiä kertomuksia kylistä, teistä, majoituspaikoista ja sotahistoriallisista paikoista. Viimenumeroissa juuri Äänisen kierroksesta. On ollut suurena apuna, kun itsekin siellä ajellut. Lehti löytyy ainakin isommista kirjastoista.

      • Anonyymi

        Kiitokset.


      • Ajaleeko yksin vai porukassa?


    • Anonyymi

      Pääasiassa yksin Vaano retkiään tekee. Itsekin törmännyt näihin yksinäisiin "ratsastajiin" Venäjän sydänmailla. Yleensä enduroilla matkaavat, tiet kun saattavat olla jotain muuta, mitä kaupunkien läheisyydessä. Oliko kesä -18 kun Pietarin tien huolsikalla mittarille ajoi kuski telttoineen. Kertoi menevänsä Laatokan rannoille telttailemaan. Sen tarkempaa matkasuunnitelmaa ei kaverilla ollut. Aikaisempia reissuja oli alla useampia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe