Autolla Ääniselle

Onkohan saatavilla maantiekarttoja netissä Äänisestä länteen?
Lähinnä Karhumäen tasolta

10

207

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paperikarttoja saa Venäjän puolelta ainakin Värtsilässä Kolmas-Marketista.
      Netissä on venäläinen kartta Googlen tapaan. Yandex.ru
      Siinä voi vaihtaa kielen suomeksi. Kartat saa esille valikosta "Kartii"
      Ei se ole kovin tarkka, mutta näkee kuitenkin välimatkat ja vaikkapa majoituspalvelut, huoltamot, nähtävyydet jne.

• Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?

• Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

Olen innoissani. Mutta mistä ihmeestä vaihdetaan kieli? Siis suomi tai englanti?

Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yandex.ru vaihtaa kielen automaattisesti ainakin minun tabletillani ja tietokoneellani.
        Kun avaa ohjelman, niin kieli vaihtuu odottaessa muutama sekunti. Vai onkohan minulla kääntäjä päällä?
        Kartan paikkojen nimet eivät käänny, eihän kaikilla paikkakunnilla ole suomenkielistä nimeä. Katunäkymää ei ole kaikista teistä, esimerkiksi Sortavalasta on vain pääkatu, mutta esimerkiksi Petroskoista on laajempi alue ympäristöstä. Myös valtatiestä M-18 Pietari-Murmansk on katunäkymä koko matkalta. Katunäkymä saa päälle oikeassa yläreunassa olevasta neljän symbolin kuvakkeista siitä, missä on kuin nuoli kiertäisi sitä ukkoa ja sitten painetaan "panorami".
        Tiet muuttuvat sinisiksi ja painetaan hiirellä sitä kohtaa, mistä halutaan katunäkymä. Kuvassa voidaan liikkua samoin kuin Googlemapsin katunäkymässä.

Kokeilin tuota uudestaan. Kyllä se käännös taitaa olla Google kääntäjän työtä. On hieman kankea käännös.

• Anonyymi

Eiköhän nuo 1940-luvun kartat ole edelleen ajankohtaisia itänaapurissa.

• Anonyymi

Eivät enää riitä niin vanhat kartat. Paljon on tietysti isompia teitä samoilla paikoilla, mutta uusia on myös. Esimerkkinä Pitkärannan Koirinojalta aina Prääsään saakka johtava tie on aivan kokonaan uusittu. Tie on eri paikassa, mitä jatkosodan aikainen.
        Kannaksella tiet ovat enemmän vanhoilla paikoillaan, paitsi tietenkin Pietarista Losevoon rakennettu uusi valtatie.

• Anonyymi

MOTO 1 lehteen kirjoittava V. Vaano on risteillyt m-pyörällä Laatokan ja Äänisen ympäristön teitä jo vuosia. Joka numerossa ollut seikkaperäisiä kertomuksia kylistä, teistä, majoituspaikoista ja sotahistoriallisista paikoista. Viimenumeroissa juuri Äänisen kierroksesta. On ollut suurena apuna, kun itsekin siellä ajellut. Lehti löytyy ainakin isommista kirjastoista.

• Anonyymi

Kiitokset.

• Ajaleeko yksin vai porukassa?

• Anonyymi

Pääasiassa yksin Vaano retkiään tekee. Itsekin törmännyt näihin yksinäisiin "ratsastajiin" Venäjän sydänmailla. Yleensä enduroilla matkaavat, tiet kun saattavat olla jotain muuta, mitä kaupunkien läheisyydessä. Oliko kesä -18 kun Pietarin tien huolsikalla mittarille ajoi kuski telttoineen. Kertoi menevänsä Laatokan rannoille telttailemaan. Sen tarkempaa matkasuunnitelmaa ei kaverilla ollut. Aikaisempia reissuja oli alla useampia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      50
      967
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      727
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe