Pyhä kolminaisuusoppi on perheestä.

Anonyymi

Mark.12:28-29 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä? Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. 5Moos.6:4. Sak.14:9.
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." Ef 4

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      perkeleestä!

    • Anonyymi

      Luteriaaneille on perkele hyvin tärkeä jumala. Niin tärkeä, että heidän pitää uhmata Jumalan tärkeintä käskyä
      Luteriaani siunaa Perkeleen nimeen toisin uskovat ja uskonnottomat.

    • Anonyymi

      Isä , poika ja pyhä pieru.

    • Anonyymi

      Se on nimenomaan Jumalan perheestä.

      • Anonyymi

        Oikeasti pyhä henki on naispuolinen, hokemassa se tulee viimeisenä, on ilmeisesti isän vaimo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti pyhä henki on naispuolinen, hokemassa se tulee viimeisenä, on ilmeisesti isän vaimo.

        Ei kait Pyhällä Hengellä sukupuolta ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait Pyhällä Hengellä sukupuolta ole

        Ei ole. Maalliset ihmiset eivät kykene kuvittelemaan Jumalaa muuta kuin itseensä peilaten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait Pyhällä Hengellä sukupuolta ole

        No tavallaan on. Kolminaisuus-epäjumala koostuu isä-jumalasta, poika-jumalasta ja äiti(Maria)-jumalasta. Maria-jumala on edelleen suosituin vanhimpine kirkkokuntien jumalista. Tämän voi kuka tahansa todeta käymällä ortodoksisissa tai katolisissa jumalienpalveluksissa. Pakanallista naaras-jumalan palvontaa peittämään kehitettiin henki-jumala, joka ainoastaan paperilla päihittää äiti-jumalan alkuperäisissä, siis katolilaisissa/ortodoksisissa kirkoissa.


    • Anonyymi

      Jumala on yksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

    • Anonyymi

      5Moos.6:4 Biblia. Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme on yksi (ainoa) Herra. 5Moos.4:35. 32:39

      • Anonyymi

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen.

        Jeesus mainitsee tämän Matteuksen evankeliumissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Sinun on sitä vaikea ymmärtää koska vertaat Jumalaa ihmiseen.

        Itse asiassa Jumalan olemus on havaittavissa myös ihmiseen verraten, koska ihminen on Jumalan kuva ja siten Hänen kaltaisensa. Myös ihminen on olemukseltaan kolmiyhteinen: ruumis on ihminen, sielu on ihminen ja tahto on ihminen.

        On melko erikoista, että jotkut jakavat ihmisen täysin luontevasti sieluun ja ruumiiseen, mutta kieltävät Isän ja Pojan ykseyden...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Jumalan olemus on havaittavissa myös ihmiseen verraten, koska ihminen on Jumalan kuva ja siten Hänen kaltaisensa. Myös ihminen on olemukseltaan kolmiyhteinen: ruumis on ihminen, sielu on ihminen ja tahto on ihminen.

        On melko erikoista, että jotkut jakavat ihmisen täysin luontevasti sieluun ja ruumiiseen, mutta kieltävät Isän ja Pojan ykseyden...

        Tuo on hyvä pointti. Jumalan kuvia tässä ollaan.


    • Anonyymi

      Uushelluntailaisen / -"messiaanisen" areiolaisuuden henki on tullut jälleen, kuin itsestään, todistetuksi tässä ketjussa.

      a) Sanoo Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan per...

      Ei niitä tarvii edes haastatella, ne kertoo riivaajistaan ihan itse, kun vain antaa niiden puhua. Onneksi - kiitos perSujen - Suomessa on vielä sananvapaus. (Äänestä sinäkin!)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe