Kaksoistornit

Anonyymi

Sanovat maailman muutuneen.

Kun kaksoistornit vajosivat maahan.
Silmiemme edessä,
ruudulta katsoimme epäuskoisina.

Sanovat, että kauan sitten meteori oli kuin Nooan tulva, vieden mennessään kaiken.

Millainen maailma on jälleen huomenna?

Kuule minua, katso minuun,
olen elossa, nyt.
Huomisesta ken voi tietää.

113

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Iankaikkinen, läsnäolosi helmaan tahtoisimme jäädä.
      Avaruuden, galaksien leposijana kotisi.

Pieni ja hauras ihminen, etsien turvaa,
      kenties toisistaan.
      Maailman kylmyydestä paikkaansa etsien,; viidakoista, savanneista, metropoleista, luostareistakin.

Maailman muuttuneen, he sanoivat.
      Niin, niin se on jäädäkseen.

Adam ja Eva, vuosituhannet kuluivat.
      Kuulitteko jälkipolvien naurun?
      Kuulitteko tanssin nuotiotulen loisteessa?
      Kuulitteko kuulennot ja junakiskot?

Maailma on muuttunut, he sanoivat.

• Anonyymi

Entäpä se Luuvre palo? Runaseppas siitähi jottai. Missäs se Luuvre luuraa?

• Anonyymi

Lovren taidemuseo siis. Olen käynyt siellä. En muista mitään paloa siellä olleen.

Eikös se Notredame palanut?

Hmmm..oliko tuo sattumaa vai tiesitkö että ne harvat reissut mitä ulkomaille olen tehnyt, olen käynyt sen yhden kerran Pariisissa. Oli siellä silti erilainen kulttuuri ja kaikkea, ihan mielenkiintoista, jos niin katsoo maailmaa.

"Oi Pariisi, aamucroissant sun katujesi varsilla.
        Ihmiskuhinaa, ruuhkaa pääkaduilla,
        afrikkalaiset 'hiusateljeet', Mosambik sivukujilla.
        Kenties torni,
        tuo mahtava Notredame, sen jo meille kertoi.
        Mennyt on loistosi ja unelmiini jäät.
        Muistoihin.
        Oi Pariisi ja Mona Lisan kaino katse."

Sinulle, ole hyvä.

Kaduilla on tulimeri.

• Anonyymi

Se oli huono runo, ei sitä välisellä runojakaan tehdä ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli huono runo, ei sitä välisellä runojakaan tehdä ;)

Ai peijjooni...muisti pätkii. Notre Damehha se olikin. Hyvä runo. Oisko runua kanniinin poekasista näi kevvää korvilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai peijjooni...muisti pätkii. Notre Damehha se olikin. Hyvä runo. Oisko runua kanniinin poekasista näi kevvää korvilla?

Jäin miettimään.
        Sydämeni piston sai.
        Miksi, olen kuin norsu posliinikaupassa?
        Pyydän anteeksi, posliineja rikkinäisiä.
        Saako niitä liimalla ehjäksi?

Kunpa olisin mieluummin kuin pieni kanin poikanen keväässä, tässä.
        Suojassa pienessä pesässä,
        hoivassa lämpimässä.

Silloin ei olisi pienessä sydämessä niitä murheitakaan.

PS. En tiedä vastasiko tehtävänantoa, mutta siinä.

• Anonyymi

No perskeles, minähi annan kyllä tulla ku alko suoni tykyttämmää..
      Linnun laulu koivussa, kpivussa ja korvissa!
      On vaa se komija ku soepi tuulessa 🐦

• Anonyymi

Maailma muuttuu koko ajan ja eri tavoin. Muutos on elämän merkki, jämähtäminen kuoleman alku.

• Anonyymi

Kunpa kaikki olisi täysin ehjää,
      vailla haavoja, pieniä tai suuria.
      Olisin silloin, supersankari.

Supersankarina, repisin sydämeni rinnasta irti
      ja piilottaisin sen, ikiajoiksi.
      Silloin ei tarvitsisi tuntea mitään enää.

Leikkasin viitastani palasen ja asettaisi silmilleni,
      etten näkisi ketään, en ketään.

Voimillani asettaisin itseni kuplan sisälle,
      korvani sulkisin kaikelta.

Mutten ole, supersankari, olen vain ihminen.

• Anonyymi

Ookko L.S?
      Mää voisin ihan hyvin olla Amissi.
      T. Samaatietä

• Anonyymi

Olen palstalla myös nimimerkillä, L-S.

Miksi Amissi?

Kiva kuulla sinusta. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen palstalla myös nimimerkillä, L-S.

Miksi Amissi?

Kiva kuulla sinusta. :)

Ei olla keskusteltu tuosta, mutta oon elänyt aika paljon samanlaista elämää, joten se olisi tutuinta minulle ja tuntuisi oikeimmalta.
        Tämä täällä palstalla kirjoittelu, on paheeni.
        Olen väsynyt tähän yhteiskunnan painostukseen, joka pyrkii sitomaan meidät ihmiset jonkinlaiseen valtavirtaan mukaan.
        Voisitko sinä ja llä Amishi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olla keskusteltu tuosta, mutta oon elänyt aika paljon samanlaista elämää, joten se olisi tutuinta minulle ja tuntuisi oikeimmalta.
        Olen väsynyt tähän yhteiskunnan painostukseen, joka pyrkii sitomaan meidät ihmiset jonkinlaiseen valtavirtaan mukaan.

llä =olla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisinko olla amishi.
        Voisin.
        Olisi ihanan yksinkertaista elämä.
        Tosin en tiedä olisinko tyytyväinen sitten oikeasti silloinkaan....vaikea tietää... mutta ajatuksena kiehtovaa se yksinkertaisuus elämässä, se tuo mieleeni huolettomuuden ja olisi omavaraista pitkälti esim. sadonkorjuujutut...se voisi olla palkitsevaakin.

Vaikea sanoa, että onko se yhteisöllisyys ristiriidatonta. Amisheista ei ole tainnut kuulua mitään hurjia juttuja kuitenkaan, että ehkä ovat oikeasti sellaisia minkä kuvan ovat ulkopuolelle luoneetkin, pitkälti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luulen, että uskovia voi yhdistää tuo puoli asioissa, on toisaalta jokin kaipuu, yksinkertaiseen elämään. Se ei ole tavaton ajatus uskovien keskuudessa.

Toisaalta en oikein pidä sellaisia uskonnollisia yhteisöjä suotavina, jotka ovat eristäytyneitä olleet, siinä on käynyt yleensä huonosti ja on paljastunut...että voimakkaat johtohahmot ovat halunneet eristää myös niin niitä ihmisiä, jotka luulivat sellaisen elämäntavan tuovan onnea, niin heitä on loppuviimein aika usein käytetty vallan välikappaleina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisinko olla amishi.
        Voisin.
        Olisi ihanan yksinkertaista elämä.
        Tosin en tiedä olisinko tyytyväinen sitten oikeasti silloinkaan....vaikea tietää... mutta ajatuksena kiehtovaa se yksinkertaisuus elämässä, se tuo mieleeni huolettomuuden ja olisi omavaraista pitkälti esim. sadonkorjuujutut...se voisi olla palkitsevaakin.

Vaikea sanoa, että onko se yhteisöllisyys ristiriidatonta. Amisheista ei ole tainnut kuulua mitään hurjia juttuja kuitenkaan, että ehkä ovat oikeasti sellaisia minkä kuvan ovat ulkopuolelle luoneetkin, pitkälti.

Niin. Meistä on moneksi. Oletko enemmän johtaja / ohjaaja tyyppinen vai se käsillään ja jaloillaan työtä tekevä? Jos noin karkeasti voidaan edes jaotella kahteen erilliseen ryhmään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Meistä on moneksi. Oletko enemmän johtaja / ohjaaja tyyppinen vai se käsillään ja jaloillaan työtä tekevä? Jos noin karkeasti voidaan edes jaotella kahteen erilliseen ryhmään.

Niin on vielä kun kirjoitit, yhteisöllisyydestä ja ristiriidasta niin minä uskon, ettei ristiriiidatonta ole missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen.
        Niin se on toisaalta.

Miksi kyselet noin tarkkaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luulen, että uskovia voi yhdistää tuo puoli asioissa, on toisaalta jokin kaipuu, yksinkertaiseen elämään. Se ei ole tavaton ajatus uskovien keskuudessa.

Toisaalta en oikein pidä sellaisia uskonnollisia yhteisöjä suotavina, jotka ovat eristäytyneitä olleet, siinä on käynyt yleensä huonosti ja on paljastunut...että voimakkaat johtohahmot ovat halunneet eristää myös niin niitä ihmisiä, jotka luulivat sellaisen elämäntavan tuovan onnea, niin heitä on loppuviimein aika usein käytetty vallan välikappaleina.

Voi olla, mietin myös tuota että ottaako joku tai jokin vallan suljetuissa yhteisöissä. Hankala asia kun ei ole kokemusta niin suljetusta yhteisöstä ja ylivallasta sekä pakottamisesta.
        Toisaalta yhteiskuntakin on osittain suljettu säädöksineen ja lakeineen.
        Ja nyt kun yhteiskunnalta koen tulevan ei kristillisiin arvoihin perustuvia säädöksiä tai sanoisinko, että moraalin löytymiseen liittyviä vaikutteita enevässä määrin niin minua arveluttaa kuulua tähän enenevässä määrin maallistuneeseen yhteiskuntaan.
        Jokatapauksessa uskovien yhteisö tulee aina erottumaan maailmasta ja joutuu tekemään rajanvetoa sen suhteen.
        Uskovajputuu valitsemaan puolensa ja kantansa ja asettumaan joitain asioita vastaan maailmassa.
        Kristityt ovat sillain suljettu yhteisö, että se sulkeutuu ulos maailmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, mietin myös tuota että ottaako joku tai jokin vallan suljetuissa yhteisöissä. Hankala asia kun ei ole kokemusta niin suljetusta yhteisöstä ja ylivallasta sekä pakottamisesta.
        Toisaalta yhteiskuntakin on osittain suljettu säädöksineen ja lakeineen.
        Ja nyt kun yhteiskunnalta koen tulevan ei kristillisiin arvoihin perustuvia säädöksiä tai sanoisinko, että moraalin löytymiseen liittyviä vaikutteita enevässä määrin niin minua arveluttaa kuulua tähän enenevässä määrin maallistuneeseen yhteiskuntaan.
        Jokatapauksessa uskovien yhteisö tulee aina erottumaan maailmasta ja joutuu tekemään rajanvetoa sen suhteen.
        Uskovajputuu valitsemaan puolensa ja kantansa ja asettumaan joitain asioita vastaan maailmassa.
        Kristityt ovat sillain suljettu yhteisö, että se sulkeutuu ulos maailmasta.

Usein niissä on ollut nähtävissä ongelmat jo ennen kuin ne sulkeutuivat. Yleensä ne ovat keskittyneet voimakkaiden karismaattisen henkilöiden ympärille, joita ilman ne eivät toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein niissä on ollut nähtävissä ongelmat jo ennen kuin ne sulkeutuivat. Yleensä ne ovat keskittyneet voimakkaiden karismaattisen henkilöiden ympärille, joita ilman ne eivät toimi.

Amissit taitavat olla olleet jo pidempään ilman suurempia kohuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin suljetulla sitä, että kristityt ovat ulos kutsuttuja joka tapauksessa. Maailmasta uloskutsuttuja, joten joka tapauksessa erottuvat maailmasta omana yhteisönään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin suljetulla sitä, että kristityt ovat ulos kutsuttuja joka tapauksessa. Maailmasta uloskutsuttuja, joten joka tapauksessa erottuvat maailmasta omana yhteisönään.

Lisään vielä että Jumalan lapset ovat maailmasta suljettu yhteisö jonka ovi on Jeesus.
        Että tavallaan siis lemmen suljettu yhteisö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se yhteys? Ja yhteisöllisyys? Eikö se ole pelkkä ideaaliajatus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että Jumalan lapset ovat maailmasta suljettu yhteisö jonka ovi on Jeesus.
        Että tavallaan siis lemmen suljettu yhteisö.

"Olemme" piti olla tuo yksi sana eikä "lemmen "🙈

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen.
        Niin se on toisaalta.

Miksi kyselet noin tarkkaan?

Kyselen, koska olen kova kyselemään. Minua on sanottu uteliaaksi ja kovaksi kyselijäksi.
        Kiinnostaa vaan, miten ja mitä ihmisetkokee ja ajattelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä se yhteys? Ja yhteisöllisyys? Eikö se ole pelkkä ideaaliajatus?

Olisiko se tunne? Minä en ole johtaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko se tunne? Minä en ole johtaja.

En minäkään varsinaisesti johtajaksi itseäni koe, kysymyksessäsi ei ollut paljoa joustonvaraa. :)

En ole luonteeltaan sellainen, joka voisi tehdä kylmäpäisiä päätöksiä siis.

En ole silti lainkaan mikään kodin hengetär, kun kysyit kädellä ja jaloilla tekemisestä, niin...totuus ja fakta vain on, että olen enemmän ehkä jotain muuta. Olen täysin epäjärjestyksellinenkin ihmisenä, eli ei mene johtolaariin, mutta ei mene uutteriaan työntekijäinlaariinkaan pojot.

Se on vain totuus, ilman...että sanoisin jotain vain ollakseni tietynlainen, mitä pitäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyselen, koska olen kova kyselemään. Minua on sanottu uteliaaksi ja kovaksi kyselijäksi.
        Kiinnostaa vaan, miten ja mitä ihmisetkokee ja ajattelee.

Olisin varmaan tosi huono amissina. :) Eikö niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin varmaan tosi huono amissina. :) Eikö niin.

Miten niin? Miksi olisit?Miksi jonku pitäisi olla hyvä Amissi?
        Minusta kyse on siitä, millainen elämäntyyli kellekkin sopii eikä siitä onko joku jossain hyvä tai huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään varsinaisesti johtajaksi itseäni koe, kysymyksessäsi ei ollut paljoa joustonvaraa. :)

En ole luonteeltaan sellainen, joka voisi tehdä kylmäpäisiä päätöksiä siis.

En ole silti lainkaan mikään kodin hengetär, kun kysyit kädellä ja jaloilla tekemisestä, niin...totuus ja fakta vain on, että olen enemmän ehkä jotain muuta. Olen täysin epäjärjestyksellinenkin ihmisenä, eli ei mene johtolaariin, mutta ei mene uutteriaan työntekijäinlaariinkaan pojot.

Se on vain totuus, ilman...että sanoisin jotain vain ollakseni tietynlainen, mitä pitäisi.

Okkei mutta ilmeisesti olet joustava?
        Minä olen ihan surkea johtaja.
        Olen ehdä enemmän kodin hengetör ja keittiöpiika, siinä hommassa ei tarvi käyttää juurikaan päätä 🙈
        Me ollaan melko erillaisia keskenämme?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin? Miksi olisit?Miksi jonku pitäisi olla hyvä Amissi?
        Minusta kyse on siitä, millainen elämäntyyli kellekkin sopii eikä siitä onko joku jossain hyvä tai huono.

No en tiedä, jäisikö porkkanasato nostamatta, kylväisin ne tosi onnellisena varmasti... ;) Mutta unohtaisi ne kesän lopussa ottaa maasta poies.
        Voisin uskoa hyvin niin käyvän mun omavaraistaloudessa. Siksi en olisi hyvä amissi. Ei siksi millainen pitäisi muutoin olla. Minä kyllä arvostan yksinkertaista elämää, minulla ei ole materiaalisesti mitään kovin suuria pakkomieltymyksiä tai tarpeita, mistä en voisi luopua. Käytäntö ja ideaali eivät aina kohtaa, vaikka ajatus voi olla hyvä, luulisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tiedä, jäisikö porkkanasato nostamatta, kylväisin ne tosi onnellisena varmasti... ;) Mutta unohtaisi ne kesän lopussa ottaa maasta poies.
        Voisin uskoa hyvin niin käyvän mun omavaraistaloudessa. Siksi en olisi hyvä amissi. Ei siksi millainen pitäisi muutoin olla. Minä kyllä arvostan yksinkertaista elämää, minulla ei ole materiaalisesti mitään kovin suuria pakkomieltymyksiä tai tarpeita, mistä en voisi luopua. Käytäntö ja ideaali eivät aina kohtaa, vaikka ajatus voi olla hyvä, luulisin.

No se, jos ei tosiaan ole niin innostunut esim porkkanan kylvöstä.
        Minä tykkään kasvattaa vihanneksia yms että siitä saa ruokaa ja vitskuja.
        Tykkään asioista joissa yhdistyy hyöty ja mukavuus.
        No niinpä, ei se aina käytännössä toimi vaikka jokin tuntuisi ajatuksena hyvältä.
        Mikä olisi sinulla sellainen haave?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niinpä, ei se aina käytännössä toimi vaikka jokin tuntuisi ajatuksena hyvältä.

Millainen haave?

Minä pidän kyllä amissijutusta..en ole kovin hyvä sellaisessa, tiedän ja tunnen itseni kuitenkin.

Ei minulla ole varsinaisesti haaveita, suuremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen haave?

Minä pidän kyllä amissijutusta..en ole kovin hyvä sellaisessa, tiedän ja tunnen itseni kuitenkin.

Ei minulla ole varsinaisesti haaveita, suuremmin.

Mikä haave vain. Sellainen haave, missä ei tarvitse ajatella mitään rajoituksia.
        Mitä haluaisit vaikka tehdä, kokea. Ihan mikä vain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on elämä nykyään sillä tavoin tasapainossa sen suhteen..."että voin herätä uuteen aamuun, liikaa haaveilematta, päivän kerrallaan voi katsoa mitä elämä tuo eteen". :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä haave vain. Sellainen haave, missä ei tarvitse ajatella mitään rajoituksia.

Sellainen, jossa ei tarvitse ideaalin ja totuuden välttämättä kohdata 🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on elämä nykyään sillä tavoin tasapainossa sen suhteen..."että voin herätä uuteen aamuun, liikaa haaveilematta, päivän kerrallaan voi katsoa mitä elämä tuo eteen". :)

Kuulostaa hyvältä! Minulla se on tuo kasvattaminen haaveena monella eri osa alueella. Olis ihanaa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No...jos jokin haave pitäisi olla, niin haluaisin tehdä jotain sellaista, jolla on merkitystä ihmisten auttamiseksi. Se on ollut aika pitkäaikainen haave.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No...jos jokin haave pitäisi olla, niin haluaisin tehdä jotain sellaista, jolla on merkitystä ihmisten auttamiseksi. Se on ollut aika pitkäaikainen haave.

Ihana haave.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihana haave.

Kerro minulle uskostasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro minulle uskostasi?

Tunnen onnistuneena huonosti, mutta yritän, etten ajattele omaa epäonnistumista no, etten jää rypemään siihen vaan jaksaisi kiinnittää katseeni eteenpäin kohti kotirantaa. Aina tuo ei onnistu, mutta pyrin tuohon.
        Tuntuu, että uskoni on pieni hehku, joka seuraa Jeesusta. Välillä maailman tuulet puhaltavat sen melkein sammuksiin, mutta Jumalan armosta se pysyy kuitenkin hengissä.
        Uskoni on kummallinen, en osaa määritellä sitä. Tuntuu ettei se ole minusta, mutta kuitenkin se on minussa.
        En osaa itse pitää siirtää kiinni, mutta tahto on silti.
        Näen, että Jeesus odottaa meitä. Tuo näky saa minut taistelemaan.
        Koen, että uskovaisia lytätään myös uskovien puolesta ja kuinka väärin se on.
        Näen että moni asia murehduttaa uskovaisia ja minua suututtaa tuo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen onnistuneena huonosti, mutta yritän, etten ajattele omaa epäonnistumista no, etten jää rypemään siihen vaan jaksaisi kiinnittää katseeni eteenpäin kohti kotirantaa. Aina tuo ei onnistu, mutta pyrin tuohon.
        Tuntuu, että uskoni on pieni hehku, joka seuraa Jeesusta. Välillä maailman tuulet puhaltavat sen melkein sammuksiin, mutta Jumalan armosta se pysyy kuitenkin hengissä.
        Uskoni on kummallinen, en osaa määritellä sitä. Tuntuu ettei se ole minusta, mutta kuitenkin se on minussa.

Entä sinun uskosi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä sinun uskosi?

Kysyit minulta varmaan, samaatietä.

En osaa siihen vastata yksiselitteisesti.
        Se on jotain mistä ei pääse eroon.
        En tiedä pyrinkö siitä eroon todellisesti, miksi pitäisi?....vai kapinoinko oikeasti esi-isien oppeja vastaan....ehkä se mitä uskoksi tässä ajassa kutsutaan, ei tunnu itselleni oikealta. Ihmiset sanovat ettei saa uskoa niin tai näin, vaan siten, miten he sen määrittelevät. Väsyttää olla torjuttu, koska ei usko jonkun muun määritysten mukaan, heidän mukaansa oikealla tavalla. Ehkei kenenkään torjunnalla ole edes väliä, oikeasti tai vaikuta siihen, miten katsoo maailmaa.... mutta kunhan sanoin.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kirjoitin, että moni asia murehduttaa uskovia niin tarkoitin sitä, että uskovaisen ylle heitetään sellaista kuormaa, joka ei ole Jumalasta eli raskautetaan uskivaisia jopa uskovien puolesta sanomalla ettet kelpaa. Jotkut jopa tuomitsee suoraan helvettiin.
        Kun Jeesus sanoo, että hänen ikänsä on keveä. Paholainen raskautta matkantekoa ja yrittää tukahduttaa monin eri keinoin uskovaisen ilon niin ettei hän jaksa uskoa.
        Tuo on niin tympiää. Vihaan tuollaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kirjoitin, että moni asia murehduttaa uskovia niin tarkoitin sitä, että uskovaisen ylle heitetään sellaista kuormaa, joka ei ole Jumalasta eli raskautetaan uskivaisia jopa uskovien puolesta sanomalla ettet kelpaa. Jotkut jopa tuomitsee suoraan helvettiin.
        Kun Jeesus sanoo, että hänen ikänsä on keveä. Paholainen raskautta matkantekoa ja yrittää tukahduttaa monin eri keinoin uskovaisen ilon niin ettei hän jaksa uskoa.

Ikänsä=ikeensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko paholaiseen, minulle se ei ole persoonallinen olento.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyit minulta varmaan, samaatietä.

En osaa siihen vastata yksiselitteisesti.
        Se on jotain mistä ei pääse eroon.
        En tiedä pyrinkö siitä eroon todellisesti, miksi pitäisi?....vai kapinoinko oikeasti esi-isien oppeja vastaan....ehkä se mitä uskoksi tässä ajassa kutsutaan, ei tunnu itselleni oikealta. Ihmiset sanovat ettei saa uskoa niin tai näin, vaan siten, miten he sen määrittelevät. Väsyttää olla torjuttu, koska ei usko jonkun muun määritysten mukaan, heidän mukaansa oikealla tavalla. Ehkei kenenkään torjunnalla ole edes väliä, oikeasti tai vaikuta siihen, miten katsoo maailmaa.... mutta kunhan sanoin.

L-S

Sinulta juuri. Meitä taitaakin olla tässä nyt useampi kirjoittaja? En pysy perässä kuka kukin on.
        Kiinnostaa, mitkä ovat sellaisia asioita, mitä et halua uskovaisena tehdä?
        Hyväksyykö esim avioliitot uskovaisille sopivina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko paholaiseen, minulle se ei ole persoonallinen olento.

L-S

Ai etkö? Mielenkiintoista. Mitä ajattelet, kun Raamatussa on kirjoitettu langenneesta enkeleistä, saatanasta, että mitä sillä tarkoitetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta juuri. Meitä taitaakin olla tässä nyt useampi kirjoittaja? En pysy perässä kuka kukin on.
        Kiinnostaa, mitkä ovat sellaisia asioita, mitä et halua uskovaisena tehdä?
        Hyväksyykö esim avioliitot uskovaisille sopivina?

En minäkään tiedä milloin kirjoitat,samaatietä?

En ymmärtänyt kysymystäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli L-Sn vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on sanojen ennakkosyöttö, joten samat voivat tulla kokonaan väärin tai taipua väärään muotoonkin..
        Niin kysyin, onko sinusta avoliitto sopivaa uskoville vai oletko ehdoton avioliiton kannattaja?
        Entä mitä ajattelet uskovaisten esiaviollisesta seksistä?
        T. Samaatietä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on sanojen ennakkosyöttö, joten samat voivat tulla kokonaan väärin tai taipua väärään muotoonkin..
        Niin kysyin, onko sinusta avoliitto sopivaa uskoville vai oletko ehdoton avioliiton kannattaja?
        T. Samaatietä

Ja tuo sama kysymys myös muille..
        T. Samaatietä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Samaatietä

Miksi kysyt seksikysymyksiä.
        Olen hämmentynyt kysymyksistäsi.
        Miten ne liittyvät mihinkään?

Minusta alkaa tuntua, että pyrit johonkin kysymystesi kautta, enkä ymmärrä mihin.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli L-Sn vastaus.

,,,🤣🤣🤣..ihan oon sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Samaatietä

Kerro rehellisesti minulle. Oletko esittänyt kilttiä uskovaista naista? Vai oletko joku palstan mieskirjoittajista?

Teetkö kummallisia aloituksia palstalle seksijutuista?

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

,,,🤣🤣🤣..ihan oon sekaisin.

En ymmärrä sinua. Oletko humalassa?

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kysyt seksikysymyksiä.
        Olen hämmentynyt kysymyksistäsi.
        Miten ne liittyvät mihinkään?

Minusta alkaa tuntua, että pyrit johonkin kysymystesi kautta, enkä ymmärrä mihin.

L-S

En ajatellut sitä seksikysymyksenä, vaan aivan samanlaisena kysymyksenä kuin ei-seksikysymyskin.
        En osannut ajatella sitä noin. Pidän ehkä seksiä niin tavallisena asiana, etten osannut ymmärtää, että se vou olla tosiaan arkakin aihe.
        Pyrin keskustelemaan eri näköjannousta. On mielenkiintoista kuulla miten ajattelet asioista.
        En pyri mihinkään mikään muuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro rehellisesti minulle. Oletko esittänyt kilttiä uskovaista naista? Vai oletko joku palstan mieskirjoittajista?

Teetkö kummallisia aloituksia palstalle seksijutuista?

L-S

No en tee aloituksia. Purskahdin nauruun kun luin tuon viestisi kun kuvittelin itseni tekemässä seksialoutuksia hengelliselle palstalle tai mihinkään muuhunkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tee aloituksia. Purskahdin nauruun kun luin tuon viestisi kun kuvittelin itseni tekemässä seksialoutuksia hengelliselle palstalle tai mihinkään muuhunkaan.

Ja lisään vielä, etten ole mieskirjoittaja. Nainen olen, mutten kiltti. Mutta tiedätkö, minua usein on luultu täällä mieheksi, mikä on minusta kummallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ajatellut sitä seksikysymyksenä, vaan aivan samanlaisena kysymyksenä kuin ei-seksikysymyskin.
        En osannut ajatella sitä noin. Pidän ehkä seksiä niin tavallisena asiana, etten osannut ymmärtää, että se vou olla tosiaan arkakin aihe.
        Pyrin keskustelemaan eri näköjannousta. On mielenkiintoista kuulla miten ajattelet asioista.

Riippuu miltä kannalta avoliitto ja avioliitto käsitystä tutkii. Asiaan liittyy juridisia puolia ja tarkastelen avioliittoa siitä perspektiivistä, jos puhutaan käsitteistä avoliitto/avioliitto.

Näillä palstoilla on kummia aloituksia ja jotenkin kysymyksesi varmaan yhdistyi siihen miten palstalla kirjoitukset ovat.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lisään vielä, etten ole mieskirjoittaja. Nainen olen, mutten kiltti. Mutta tiedätkö, minua usein on luultu täällä mieheksi, mikä on minusta kummallista.

L_S, minua kiinnostaa miten uskominen näkyy elämässäsi ja miten uskot yms.
        On mielenkiintoista kuulla millainen sinun näkökulmasi on uskomisenasioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä sinua. Oletko humalassa?

L-S

En juo ollenkaan. Tarkoitin, että olen ihan sekaisin kuka kirjoittaa milloinkin vai onko meitä tässä vain sinä ja minä vai onko meitä joku kolmaskin kirjoittaja. Tuota tarkoitin, että olen ihan sekaisin kirjoittajien suhteen ja nauroin itselleni omalle hölmöydelleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L_S, minua kiinnostaa miten uskominen näkyy elämässäsi ja miten uskot yms.
        On mielenkiintoista kuulla millainen sinun näkökulmasi on uskomisenasioihin.

Ja sinua kiinnosti miten ajattelen esiaviollisesta seksistä, kun mietit miten uskon.hhhmm.mielenkiintoista.
        Mielestäni aiheita, jotka eivät kuulu sivistyneeseen keskusteluun tuntemattomien kanssa tai ne eivät ole se number yksi keskustelun mielenkiinnon kohde, miten kukin sellaisesta ajattelee.

Jos tuntisin sinut paremmin, voisin kertoa tai sitten en.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu miltä kannalta avoliitto ja avioliitto käsitystä tutkii. Asiaan liittyy juridisia puolia ja tarkastelen avioliittoa siitä perspektiivistä, jos puhutaan käsitteistä avoliitto/avioliitto.

Näillä palstoilla on kummia aloituksia ja jotenkin kysymyksesi varmaan yhdistyi siihen miten palstalla kirjoitukset ovat.

L-S

Minä keskityn vain tähän mitä me kirjoitamme.. Voin hyvin unohtaa, että olen palstalla ja täällä on muitakin kuin me.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole arka aihe. Mikä on minnekin sopivaa, on toinen asia. Seksi ei ole mikään arkiaihe puheessa minulle. Yleensä se on kahden ihmisen keskinäinen asia ja kuuluu parisuhteeseen.

Siinä mielipiteeni, jonka halusit.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole arka aihe. Mikä on minnekin sopivaa, on toinen asia. Seksi ei ole mikään arkiaihe puheessa minulle. Yleensä se on kahden ihmisen keskinäinen asia ja kuuluu parisuhteeseen.

Siinä mielipiteeni, jonka halusit.

L-S

Eikö se ollut tänne sopiva? Olen mestari tuomaan asioita esille väärässä paikassa ja väärään aikaan.
        Olisi pitänyt ymmärtää kysyä jotain muuta.
        Kiinnostaa vain, miten eri uskovaiset ajattelevat eri asioista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ollut tänne sopiva? Olen mestari tuomaan asioita esille väärässä paikassa ja väärään aikaan.

Hui kauhistus, kuinka paljon kello on! Ja aamulla herätys. Oli mielenkiintoista jakaa uskomiseen liittyviä ajatuksia.
        Hyvää yötä L_S.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulit mitä ajattelen asioista.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aurora? :) Eikö niin. Et valehdellut siinä, että olet nainen. Sinä olet hyvä siinä mitä teet. Olet joistain asioista liian kiinnostunut ja paljasta itsesi sen vuoksi.

L-s

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hui kauhistus, kuinka paljon kello on! Ja aamulla herätys. Oli mielenkiintoista jakaa uskomiseen liittyviä ajatuksia.
        Hyvää yötä L_S.

Hyvää yötä Aurora, nuku hyvin...mutta älä kuitenkaan sitä Ruususen unta.

;) L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinua kiinnosti miten ajattelen esiaviollisesta seksistä, kun mietit miten uskon.hhhmm.mielenkiintoista.
        Mielestäni aiheita, jotka eivät kuulu sivistyneeseen keskusteluun tuntemattomien kanssa tai ne eivät ole se number yksi keskustelun mielenkiinnon kohde, miten kukin sellaisesta ajattelee.

Jos tuntisin sinut paremmin, voisin kertoa tai sitten en.

L-S

Ei se mitään. Oisin voinut kysyä jotain muutakin eli vaikkapa miten uskovaisena suhtaudut vaikkapa meikkaamiseen, kun kaikki ei halua meikata mutta osa katsoo sen sopivaksi tai vaikkapa tatuointeihin.
        En ole sivistynyt yhtään, eikä minusta sellaista enää saa.
        Mutta krooh, nyt silmät on jo ihan ristissä. Nukahdan just.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aurora? :) Eikö niin. Et valehdellut siinä, että olet nainen. Sinä olet hyvä siinä mitä teet. Olet joistain asioista liian kiinnostunut ja paljasta itsesi sen vuoksi.

L-s

En ole Auroora. Keväisen aurinkoista 🌞 päivää sinnekkin.
        T. Samaatietä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Auroora. Keväisen aurinkoista 🌞 päivää sinnekkin.
        T. Samaatietä

Et ole. En niin ajattele tänään, vaikka sait eilen sitä epäilemään.

Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi.
        Olen perinteisten arvojen kannattaja. Kuitenkin niin, että esimerkiksi katson avoliiton kuin avioliitoksi, erona siinä on oikeastaan vain juridinen puoli....kummassakin tulisi olla sama sitoumus toiseen ihmiseen, kirkossa annettu lupaus tai maistraatin rekisteröinti liitosta ei tee liittoa sitovammaksi, vaikka se voi olla kaunis ele lupauksista kahdelta ihmiseltä toisilleen ja jos haluaa lain mukaan ottaa huomioon toisen niin, että toinen ihminen, jota rakastaa, on myös perijä, eikä esim. muu suku, kysehän on sitoumuksesta ihmistä kohtaan, josta välittää. Sinänsä seurakunnalle annettu tunnustus ei ole minkään vertainen, jos ihmiset eivät ole sitoutuneet toisiinsa keskinäisesti.

Kysymys esiaviollisesta seksistä taas...seksiä ei tulisi harrastaa ennen toisen ihmisen sitoutumista toiseen ihmiseen, muuten se jättää vain ikävän jäljen ihmiseen.

Hyvää päivänjatkoa sinulle myös. :)

L-S

• Anonyymi

Kaksoistornit tosiaan romahtivat. Eivät kuitenkaan lentokoneiden törmäyksen seurauksena vaan perustuksiin asetettujen pommien avulla. Sama tapahtui hallintorakennukselle WTC 7, johon ei edes törmännyt lentokoneita. Taustalla sama rikollinen kulissien takainen porukka, joka tämän koronajutunkin takana on.

• Anonyymi

En ole kuullut pommeista mitään.

Perustukset saattoivat olla huonosti suunnitellut?

• Anonyymi

Valehtelet työksesi. Näin omin silmin koko tapahtuman 56. kerroksen ikkunastani Manhattanilla. Lentokoneiden törmättyä tornien rakenteet murtuivat ylhäältä alaspäin koska ne sulivat kuumuudessa.

Jos perustuksissa olisi ollut pommi, niin se olisi tuhonnut pohjakerrokset, mutta ei vaikuttanut 100 kerroksisen talon yläosaan. Talot olisivat näin ollen katkenneet ja yläosat kaatuneet korttelin ylle. Näin ei tapahtunut.

Tottakai lähirakennukset tuhoutuivat kun lentobensiini ja palava materiaali lensivät ympäriinsä. WTC:n alakerrassa räjäytettiin vuonna 1993 muutama pommi, eikä se aiheuttanut kuin paikallisia vaurioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuullut pommeista mitään.

Perustukset saattoivat olla huonosti suunnitellut?

Perustukset eivät suinkaan pettäneet. Vaan törmäyksen seurauksena syttyneet tulipalot heikensivät rakenteiden kestokykyä. Törmäys levitti laajalti lentokoneen polttoainetta ympäri rakennusta ja sen ulkopuolellekin. Ja rikkoutuneen julkisivun kautta sisätiloihin päässyt ilmavirta sai palon leviämään räjähdysmäisesti. Rakennusten runko yksinkertaisesti petti. WTC-tornit oli suunniteltu kestämään pienkoneonnettomuus. Kukaan ei tietenkään kuvitellut, että niihin törmäisi iso matkustajakone täysillä polttoainetankeilla. Sellaisten ei edes pitäisi lentää niin lähellä Manhattania.

• Anonyymi

Täällä näyttää olevan virallisen "totuuden" puolustajat liikkeellä. Lentokoneen törmäys ei saa rakennuksia romahtamaan perustuksiltaan. Lisäksi monet paikalla olleet todistiviat kuulleensa voimakkaita räjähdyksiä ennen sortumista. Asia on saanut aikaan vaatimuksen uusista tutkimuksista rakennusinsinöörien toimesta. Seuraavan videon puolesta välistä alkaen tarkka selvitys:
      https://www.youtube.com/watch?v=wcGN4upxGY4
      Alkuosassa mielenkiintoista tietoa koronasta!

• Anonyymi

"Lisäksi monet paikalla olleet todistiviat kuulleensa voimakkaita räjähdyksiä ennen sortumista"

Olin itse täydellisellä näköalapaikalla ja kuuloetäisyydellä. Shokissa olevat luulevat näkevänsä ja kuulevansa kaikenlaista. Tavis ei edes erota pommia muista tulipalon paukahduksista. Enkä erottaisi minäkään, ellen olisi ollut aiemmin kahdessa pommi-iskussa ja tuntenut kropassani niiden seurauksia.

Sähköpalo aiheuttaa sisätiloissa pienehköjä räjähdyksiä ja murtuvat rakenteet luonnollisesti paukahtelevat ennen rakennuksen sortumista. Niitä ei voi verrata pommin räjähdykseen, joka on äkillinen tapahtuma. Pommin tunnistaa myös erittäin voimakkaasta paineaallosta, joka vie kuulon pitkäksi aikaa. Sellaista ei WTC:ssä tapahtunut.

• Anonyymi

Mitähän l-s ja samatietä hakevat täältä? Hyväksyntää he eivät täältä löydä, eivät myöskään lämpöä tai rakkautta. Seksiseuraa he tuskin hakevat, molemmat ovat yhtä vanhoja kuin egyptin pyramidit. Jaksavat kyllä jauhaa jonninjoutavia ja valittaa pikkuasioista yötä päivää, puhtia vielä löytyy...

• Anonyymi

En hae hyväksyntää, enkä lämpöä tai rakkautta. Seksiseuraa on outo ajatus - eihän tämä ole mikään seuranhaku palsta.
        Haen keskusteluja.
        Mitä Jonni joutavia olen valitellut, jos muutaman mainitsit niin tiedän?
        Toisaalta valitusta ei ole kielletty ja se on ihmiselle joskus tarpeen ja luvallista.
        Pyörähti yksi Raamatun kohta mielessä. Määrä kopsaan sen niin on lukemista iltaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En hae hyväksyntää, enkä lämpöä tai rakkautta. Seksiseuraa on outo ajatus - eihän tämä ole mikään seuranhaku palsta.
        Haen keskusteluja.
        Mitä Jonni joutavia olen valitellut, jos muutaman mainitsit niin tiedän?
        Toisaalta valitusta ei ole kielletty ja se on ihmiselle joskus tarpeen ja luvallista.
        Pyörähti yksi Raamatun kohta mielessä. Määrä kopsaan sen niin on lukemista iltaan.

Tässähän tämä.
        13:12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? > Jakeen lisätiedot
        13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. > Jakeen lisätiedot
        "13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. > Jakeen lisätiedot
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. > Jakeen lisätiedot
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän tämä.
        13:12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? > Jakeen lisätiedot
        13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. > Jakeen lisätiedot
        "13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. > Jakeen lisätiedot
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. > Jakeen lisätiedot
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

Rehellisesti en usko että kaipaat keskusteluja. Kun kaipaa keskusteluja silloin hakeutuu ihmisten lähelle eikä raamatun irtolauseiden viljely täytä keskustelun määritelmää. Mitä siis oikeasti haet? Oletko yksinäinen, liikaa vapaata aikaa, tylsistynyt vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisesti en usko että kaipaat keskusteluja. Kun kaipaa keskusteluja silloin hakeutuu ihmisten lähelle eikä raamatun irtolauseiden viljely täytä keskustelun määritelmää. Mitä siis oikeasti haet? Oletko yksinäinen, liikaa vapaata aikaa, tylsistynyt vai mitä?

Haen keskusteluja, koska ehaluan yhteyden uskovaisiin. Haluaisin jakaa ajatuksia, kokemuksia, vertaistukea taivaan tielle ja matkalle ja olla myös jonkun tukena, jos Jumala joskus näkee käyttää minuakin, mikä kyllä tuntuu kummalliselta minusta, koska en ole minkään nk harras uskova.
        Usko tai et niin ympärilläni on paljon ihmisiä, enkä koe yksinäisyyttä enkä tylsistynyt.
        Tuo Raamatun lause siksi, että minusta on ihanaa ja lohdullista lukea Raamatun kohtia joten tuonkin kohdan laitoin siksi eli muille Jumalansanaa iltaan.
        Toivoisin palstalle enemmän uskovien keskinäistä rakkautta ja toinen toistemme kantamista. Vähän kuin tsemppaamista,uskon tiellä
        Olen siis Samaatietä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haen keskusteluja, koska ehaluan yhteyden uskovaisiin. Haluaisin jakaa ajatuksia, kokemuksia, vertaistukea taivaan tielle ja matkalle ja olla myös jonkun tukena, jos Jumala joskus näkee käyttää minuakin, mikä kyllä tuntuu kummalliselta minusta, koska en ole minkään nk harras uskova.
        Usko tai et niin ympärilläni on paljon ihmisiä, enkä koe yksinäisyyttä enkä tylsistynyt.
        Tuo Raamatun lause siksi, että minusta on ihanaa ja lohdullista lukea Raamatun kohtia joten tuonkin kohdan laitoin siksi eli muille Jumalansanaa iltaan.
        Toivoisin palstalle enemmän uskovien keskinäistä rakkautta ja toinen toistemme kantamista. Vähän kuin tsemppaamista,uskon tiellä
        Olen siis Samaatietä.

Ja tuosta tuli tuo nimimerkkinikin aikoinaan. Kuljemme Jumalan lapsina yhteistä tietä. Näen sen niin, että tuemme toisiamme kulkeissamme.
        Olen varmasti huonosti onnistunut tuossa, mutta haluaisin jakaa myös Jeesuksen rakkautta, kertoa siitä kuin myös hyvästä sanomasta eli evankeliumista.
        Haluaisin nostaa väsyneitä ja lohduttaa langenneita sekä tsempata jatkamaan kohti kotirantaa.
        Uskon onnistuneena huonosti, mutta halu on, koska Jeesuksen rakkaus polttaa kuin tuli ja ajaa minua eteenpäin kehoittaen kertomaan kaikille, että armo kuuluu myös sinulle ja Jeesus haluaa ja odottaa sinua.
        Kaikki jotka ovat uupuneita ja väsyneitä, epäileväisiä. Ja kaikille joiden uskon liekki tuntuu juopuneena kuin pienen pieni kytevä hiillos, haluaisin lohduttaa, nostaa ja kantaa kertomalla, että Jeesus ymmärtää, Hän antaa anteeksi synnit ja Hän odottaa. Hän ei ole jättänyt meitä yksin.
        Sinä kelpaat ja sinä riitä.
        Hän rakastaa juuri sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuosta tuli tuo nimimerkkinikin aikoinaan. Kuljemme Jumalan lapsina yhteistä tietä. Näen sen niin, että tuemme toisiamme kulkeissamme.
        Olen varmasti huonosti onnistunut tuossa, mutta haluaisin jakaa myös Jeesuksen rakkautta, kertoa siitä kuin myös hyvästä sanomasta eli evankeliumista.
        Haluaisin nostaa väsyneitä ja lohduttaa langenneita sekä tsempata jatkamaan kohti kotirantaa.
        Uskon onnistuneena huonosti, mutta halu on, koska Jeesuksen rakkaus polttaa kuin tuli ja ajaa minua eteenpäin kehoittaen kertomaan kaikille, että armo kuuluu myös sinulle ja Jeesus haluaa ja odottaa sinua.
        Kaikki jotka ovat uupuneita ja väsyneitä, epäileväisiä. Ja kaikille joiden uskon liekki tuntuu juopuneena kuin pienen pieni kytevä hiillos, haluaisin lohduttaa, nostaa ja kantaa kertomalla, että Jeesus ymmärtää, Hän antaa anteeksi synnit ja Hän odottaa. Hän ei ole jättänyt meitä yksin.
        Sinä kelpaat ja sinä riitä.
        Hän rakastaa juuri sinua.

Ajatuksen tasolla agenda on kyllä hyvä, mutta käytännössä se ei taida toimia: tuot liiankin usein esille, että olet epäonnistunut tai koet epäonnistuneesi. Voin hyvin ajatella, että olet pohjimmiltasi hyväsydäminen ihminen. Toisaalta on vaikea kuvitella, että epäonnistujat pystyisivät lohduttamaan väsyneitä, kun heidän kontrolli omasta elämästään on täysin hukassa. Tuntuu, että heidän ajatuksensa pyörivät yhden ja ainoan suuren kysymyksen ympärillä: mitä tein väärin. Se on tavallaan itselleen valehtelemista: olen hyvä, mutta olen epäonnistuja. Voisiko sinun epäuskosi omiin kykyihisi johtua jos ei koko raamatusta niin ainakin vääristä opetuksista, joissa korostetaan liikaa ihmisen syntisyyttä ja pienuutta? Ihmisellä tulee olla terve itsetunto ja minuus, ei niitä voi ulkoistaa Jeesukselle, vaikka monesti kuulee joidenkin näin opettavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksen tasolla agenda on kyllä hyvä, mutta käytännössä se ei taida toimia: tuot liiankin usein esille, että olet epäonnistunut tai koet epäonnistuneesi. Voin hyvin ajatella, että olet pohjimmiltasi hyväsydäminen ihminen. Toisaalta on vaikea kuvitella, että epäonnistujat pystyisivät lohduttamaan väsyneitä, kun heidän kontrolli omasta elämästään on täysin hukassa. Tuntuu, että heidän ajatuksensa pyörivät yhden ja ainoan suuren kysymyksen ympärillä: mitä tein väärin. Se on tavallaan itselleen valehtelemista: olen hyvä, mutta olen epäonnistuja. Voisiko sinun epäuskosi omiin kykyihisi johtua jos ei koko raamatusta niin ainakin vääristä opetuksista, joissa korostetaan liikaa ihmisen syntisyyttä ja pienuutta? Ihmisellä tulee olla terve itsetunto ja minuus, ei niitä voi ulkoistaa Jeesukselle, vaikka monesti kuulee joidenkin näin opettavan.

Tai ei mene noin. En koe olevani epäonnistujan, vaan onnekas, koska saan olla Jumalan armosta uskomassa.
        Tuosta johtuen tunnen kiitollisuutta ja iloa. Jos kokisin olevani epäonnistujan, olisin varmaankin katkera ja kyyninen, mitä en nyt onneksi ole.
        Itseasiassa asia on toisin päin eli minua on kannateltu ja nostettu niin opetukseen kuin uskovien taholta ja ennenkaikkea Jumalan taholta.
        Tuota samaa toivoisin kaikille uskovaisille kuin myös uskosta osattomille.
        Tunnen olevani rakastettu, välitetty ja merkityksellinen sekä tärkeä.
        Tunnen, että kaikki muutkin ovat yhtä tärkeitä. Me olemme jokainen samalla viivalla. Kukaan ei ole huonompi tai parempi. Vähemmän tärkeä tai tärkeämpi.
        Meillä ihan jokaisella on oma paikkamme, joka on tärkeä ja merkityksellinen kokonaisuuden kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai ei mene noin. En koe olevani epäonnistujan, vaan onnekas, koska saan olla Jumalan armosta uskomassa.
        Tuosta johtuen tunnen kiitollisuutta ja iloa. Jos kokisin olevani epäonnistujan, olisin varmaankin katkera ja kyyninen, mitä en nyt onneksi ole.
        Itseasiassa asia on toisin päin eli minua on kannateltu ja nostettu niin opetukseen kuin uskovien taholta ja ennenkaikkea Jumalan taholta.
        Tuota samaa toivoisin kaikille uskovaisille kuin myös uskosta osattomille.
        Tunnen olevani rakastettu, välitetty ja merkityksellinen sekä tärkeä.
        Tunnen, että kaikki muutkin ovat yhtä tärkeitä. Me olemme jokainen samalla viivalla. Kukaan ei ole huonompi tai parempi. Vähemmän tärkeä tai tärkeämpi.
        Meillä ihan jokaisella on oma paikkamme, joka on tärkeä ja merkityksellinen kokonaisuuden kannalta.

Ymmärsitkö siis, mitä tarkoitan? Kyse on armosta.
        On valtavaa armoa, että vaikka emme itsessämme aina onnistu tekemään hyvää niin saamme silti Jeesuksen sovitustyön kautta uskoa synnit anteeksi ja kuulua Jumalan perheeseen.
        Tuo on mahtava asia! Ja tuo on rakkautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärsitkö siis, mitä tarkoitan? Kyse on armosta.
        On valtavaa armoa, että vaikka emme itsessämme aina onnistu tekemään hyvää niin saamme silti Jeesuksen sovitustyön kautta uskoa synnit anteeksi ja kuulua Jumalan perheeseen.
        Tuo on mahtava asia! Ja tuo on rakkautta.

En käsitä, miksi uskovat jatkuvasti kyseenalaistavat ihmisten ymmärryksen tasoa. Tai kääntävät selvät heikkoudet onnekkuudeksi ja häviöt voitoksi?! Jos ei uskalla puhua asioista niiden oikeilla nimillä, elää jonkinlaisessa valheessa/kuplassa. Mikään Jeesus ei silloin auta, Jeesushan vaatii elämään totuudessa. Mutta hei, tiedätkö mitä? Tämä jutskaaminen tuntuu menevän liikaa sinun omalle uskonnolliselle mukavuusalueelle, joten erotaan hyvän sään aikana. Toivon kuitenkin sinun muistavan, että kaikki ihmiset eivät ole älykääpiöitä. Mukavat jatkot!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En käsitä, miksi uskovat jatkuvasti kyseenalaistavat ihmisten ymmärryksen tasoa. Tai kääntävät selvät heikkoudet onnekkuudeksi ja häviöt voitoksi?! Jos ei uskalla puhua asioista niiden oikeilla nimillä, elää jonkinlaisessa valheessa/kuplassa. Mikään Jeesus ei silloin auta, Jeesushan vaatii elämään totuudessa. Mutta hei, tiedätkö mitä? Tämä jutskaaminen tuntuu menevän liikaa sinun omalle uskonnolliselle mukavuusalueelle, joten erotaan hyvän sään aikana. Toivon kuitenkin sinun muistavan, että kaikki ihmiset eivät ole älykääpiöitä. Mukavat jatkot!

Tai en tarkoittanut noin, vaan ajattelin, kirjoitinko selkeästi ja ymmärrettävästi vai sekavasti.
        Uskallan puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja aijon vastaisuudessakin tehdä niin muiden reagoumisesta huolimatta. Jokainen vastaa itse omistar reakointi tavoistaan.
        Tämä on minulle todellisuutta elää armosta. Se ei ole minulle kuplaa.
        Suoraan ja avoimesti tunnustan myös ne ikävätkin asiat niin miksei hyvät asiat?
        Erotaan mistä? Eihän meidän tarvitse erota, kun emme mitään ole aloittaneetkaan.
        Tuo on mielenkiintoinen ilmaus tuo älykääpiö. Oikeastaan ja itseasiassa se on niin että me kaikki olemme rajallisen älymme varassa ja siihen on tottuminen ja hyväksyminen.
        Eikä äly ole ihmisen mitta eikä ihmisyyden paitsi ehkä juuri siinä että se on iosaksi nhimillisyyden mitta, että me jokainen olemme rajallisia senkin suhteen.
        Hyvää jatkumoa myös sinulle.
        Juu, hyvä sää näyttäisi täälläkin olevan. Aurinko paistaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

WTC torneihin muslimi terroristit ostivat vain liput nousivat kaikki eri reittikoneisiin.
      Kaappasivat koneet ja ohjasivat kukin koneensa WTC torneihin.
      Outo on tuo islamin rauha!

• Anonyymi

KR 1933/-38, Hebr. 12:1-3
        Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme,
        pankaamme mekin pois kaikki,
        mikä meitä painaa,
        ja synti,
        joka niin helposti meidät kietoo,
        ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        silmät luotuina uskon alkajaan
        ja täyttäjään,
        Jeesukseen,
        joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin,
        häpeästä välittämättä,
        ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        Ajatelkaa häntä,
        joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan,
        ettette väsyisi
        ja menettäisi toivoanne.
        Rukouksella voima! https://www.youtube.com/watch?v=c_i3Tlj2dWc

• Anonyymi

Höpö höpö. Koko tapahtuma oli valtaeliitin itse järjestämä, jotta saatiin syy sotia jälleen maailmalla. Mielenkiintoista, että koneiden mustia laatikoita ei löydetty ja kaikki metalliromu kuljetettiin pian pois ilman tutkimusta. Kuitenkin romun keskeltä muka löytyi yksi ehjä passi osoittamaan terroristin syyllisyyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Koko tapahtuma oli valtaeliitin itse järjestämä, jotta saatiin syy sotia jälleen maailmalla. Mielenkiintoista, että koneiden mustia laatikoita ei löydetty ja kaikki metalliromu kuljetettiin pian pois ilman tutkimusta. Kuitenkin romun keskeltä muka löytyi yksi ehjä passi osoittamaan terroristin syyllisyyttä!

Jöpö höpö itsellesi. Mihinkään passiin perustunut. Tapahtumista on minuuttitolkulla tallenteita ohjaamon tapahtumista. Ne koneet missään umpiossa lentäneet, vaan ohjaamon keskustelut ja tapahtumat kantautui lennonjohdon korviin ja tallennettiin, niin kuin reittilennoissa aina tehdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jöpö höpö itsellesi. Mihinkään passiin perustunut. Tapahtumista on minuuttitolkulla tallenteita ohjaamon tapahtumista. Ne koneet missään umpiossa lentäneet, vaan ohjaamon keskustelut ja tapahtumat kantautui lennonjohdon korviin ja tallennettiin, niin kuin reittilennoissa aina tehdään.

Koneet lensi tuulitunnelissa, tapahtumasta on minuuttitolkulla videotallenteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koneet lensi tuulitunnelissa, tapahtumasta on minuuttitolkulla videotallenteita.

Niin ja kaikki kuolleet matkustajat oli hypnoosissa, ja lisäksi heidän omaisensa on hypnotisoitu jotka luulevat edelleen heidän olevan kuolleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kaikki kuolleet matkustajat oli hypnoosissa, ja lisäksi heidän omaisensa on hypnotisoitu jotka luulevat edelleen heidän olevan kuolleita.

Mutta kenen puolella oli Jumala?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kenen puolella oli Jumala?

Ei ainakaan muslimien

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan muslimien

Oletko aivan varma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko aivan varma?

Kyllä. Jumala on päivän ja valon ihmisten puolella. Muslimit palvovat yötä ja kuunsirppiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Jumala on päivän ja valon ihmisten puolella. Muslimit palvovat yötä ja kuunsirppiä.

Ihmiset palvovat jumalia, mutta tämä päiväjumala antoi tuhansien ihmisten kuolla, moni myös menetti terveytensä ja järkensä. Miksi se salli tämän? Älä vaan ala Jobista puhua...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset palvovat jumalia, mutta tämä päiväjumala antoi tuhansien ihmisten kuolla, moni myös menetti terveytensä ja järkensä. Miksi se salli tämän? Älä vaan ala Jobista puhua...

Sivusta minä. Vajavaisen ihmisen on vaikea ymmärtää suuren Luojan tekoja ja tekemättä jättämisiä.
        Jumala kun näkee kokonaisuuden, kun taas ihminen näkee vain ja ainoastaan sen minkä fysiologisesti on silmillä mahdollista ja ymmärtää juuri vain sen, mikä on aivojen toimintakyky.
        Ihmiset ovat myös aikaan ja tilaan sidottuja. Kaikki se ihmisen inhimillinen rajallisuus tekee ihmisestä älykääpiön.
        Onneksi älykääpiys ei ole vakava asia, jos se ei ole pelastuminen esteenä.
        T. Samaatietä

• Anonyymi

Joku kysyi mitä tämmöiset vanhat Gheopsin pyramidit tekee palstalla. Tämä on vain tunne, johon haen lohtua. Keskustelu ei ole pelkästään ydinasia minulle.

Olis kiva,
      jos ois turvallista olla,
      mikä on parasta ja mihin luottaa.
      En luota, että osaan sen.

Joskus kaipaan kuuntelijaa,
      joka tyynnyttää mun turvattomuuden tunteeni.

Tiedän sen olevan itsekästä.
      Mulla ei ole muuta keinoa selviytyä.

Haen palstalta lievitystä pelkoon ja turvattomuuteen.
      Hupina tämä olisi itseni kiusaamista, koska suurin osa vain pilkkaa ja lyö sitä, joka on avoin mietteissään.

Pelkään toisaalta olla avoin.
      Eikä se sovi tänne.
      Toisaalta.

L-s

• Anonyymi

Eikä pelkästään toivo kuuntelijaa,
        vaan myös ihmistä keskustelemaan asioista.

Ei tällä palstalla toisaalta sitä tarvetta voi tyynnyttää.
        Tämä on vain korvike.

L-S

• Anonyymi

Sinäkin lyöt L_S . jos koet sinua vastaan kirjoitettavan tai arvojesi vastaisesti .
        Otat itseesi, vaikkei kirjoittaja välttämättä edes tarkoita niinkuin sinä asian ymmärrät ja tuon seurauksena menetät malttia ja vastaat ilkeästi ( lyöt)
        En nyt sitten tiiä, onko tuo kaikille ihmisille ominainen piirre niin että toisilla se on voimakkaampana ja toisilla vähemmän voimakkaampana.
        Mutta niin L_S miksi odotat muiden olevan erillaisia ja kiltimpiä kuin sinä?
        T. ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin lyöt L_S . jos koet sinua vastaan kirjoitettavan tai arvojesi vastaisesti .
        Otat itseesi, vaikkei kirjoittaja välttämättä edes tarkoita niinkuin sinä asian ymmärrät ja tuon seurauksena menetät malttia ja vastaat ilkeästi ( lyöt)
        En nyt sitten tiiä, onko tuo kaikille ihmisille ominainen piirre niin että toisilla se on voimakkaampana ja toisilla vähemmän voimakkaampana.
        T. ST

En ymmärrä miksi liittyi kirjoitukseni.

Odotan muilta, koska jos minulla on paha olla ja muut lyövät takaisin, vaikka en osaisikaan itse toimia aina oikein, niin...mitä se tekee minulle?
        Kerro miten silloin minulle käy? Tunnenko itseni entistä voimaantuneemmaksi?

Tiedän, että ihmisyys on välillä ristiriitaista, mutta vaikka se onkin sitä, odotan silti rehellisyyttä vastavuoroisesti. Ettei käy niin, että jään aina yksin vikapääksi asioissa, onko sekään oikein.

Tiedän ettei muutkaan ole täydellisiä.

L-S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. ST

Samaatietä, en ole pakottanut sinua keskustelemaan kanssani palstalla :)

Jos tuntuu se pahalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaatietä, en ole pakottanut sinua keskustelemaan kanssani palstalla :)

Jos tuntuu se pahalta.

Ei se pahalta tunnu vaan tavalliselta minusta. Oikeastaan ei hirveesti miltään.
        Mutta on hyvä sinunkin huomata, että syyllistyt itse samaan mistä muita syytä. Varmaan huomaatkin tuon.
        Vaa eipä siinä, ei oo uutta tämän taivaan alla. Lähden ruuan tekkoo..spaghettia ja jauheliha kastiketta, I like it.
        Koetahha pärjätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pahalta tunnu vaan tavalliselta minusta. Oikeastaan ei hirveesti miltään.
        Mutta on hyvä sinunkin huomata, että syyllistyt itse samaan mistä muita syytä. Varmaan huomaatkin tuon.
        Vaa eipä siinä, ei oo uutta tämän taivaan alla. Lähden ruuan tekkoo..spaghettia ja jauheliha kastiketta, I like it.
        Koetahha pärjätä

Ok.

Eli laitoit minut häpeänurkkaan jälleen.
        Kiva juttu...

L-S.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok.

Eli laitoit minut häpeänurkkaan jälleen.
        Kiva juttu...

L-S.

Aasinhattu päähän vielä. Hyvä se on välillä istua nurkassa jokaisen. Tuttu paikka mullekkin

• Anonyymi

Katsokaa nyt noista kuvista ja videoista, oliko siellä kaksoistornien likellä edes lentokoneita: https://www.bitchute.com/video/gU8K8TuhYOBy/
      Mosadin iskuryhmä on julkaisuut oman "kirjansa", miten he lastasivat yhteen huoneistoon tuhansia kiloja räjähteitä. Ja miten pilarien palosuojat purettiin ennalta.
      Kuvat löytyvät myös kirjasta ja linkki siihen on julkaistu aikaisemmin tällä palstalla. Etsikää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      446
      3839
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1652
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1444
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1378
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1336
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1049
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe