Helluntailaisten ykköspuolue romahtamassa

SDP:n jyrkkä nousu jatkuu (22,1%)
Perussuomalaisten kannatus (17,9%)on romahtanut jo alle kokoomuksenkin.

Vuodenvaihteen tienoilla perussuomalaiset vaati uusia vaaleja, mutta nyt on takki kääntynyt.
Tällä vauhdilla ennen seuraavia vaaleja persut ovat kääpiöpuolue.

ttps://yle.fi/uutiset/3-11337395

37

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä ketju tietysti taas poistetaan, mutta silti. Erot Alman gallupiin ovat yllättävänkin huomattavia SDP:n, kokoomuksen ja vihreitten kohdalla, persuilla taas vähemmän.

      Joka tapauksessa SDP:n ja persujen trendi on selvä: ylös ja alas.

      Persuille huonoin tulos vuoteen, mutta vielä on kovasti matkaa kääpiöksi. Nyt mukana on tietysti suhteellisesti enemmän vakaita kannattajia, vaikka tiedämmekin että kiveen verrattavia on paljon vähemmän kuin noin 18 %, sanovatpa he kysyttäessä varmuudestaan mitä tahansa.

      Näkisin mielelläni persujen lähtölaskennan suurehkojen puolueitten joukosta alkaneen, mutta ei se vielä ole lainkaan varma juttu. Paineet Mestaria kohtaan kyllä kasvavat, ja haastajia saattaa ilmaantua puoluekokousta odoteltaessa.

    • Anonyymi

      Eikös se kristillisten puolue olekaan se uskovaisten ykköspuolue, niinkuin olen kuullut?

      • Anonyymi

        Olet kuullut väärin. Suurin osa uskovaisista ottaa uskon asiat uskontona ja maalliset maallisina. Uskovaiset äänestävät kaikkia puolueita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuullut väärin. Suurin osa uskovaisista ottaa uskon asiat uskontona ja maalliset maallisina. Uskovaiset äänestävät kaikkia puolueita.

        Tuo ei pidä paikkaansa.
        Uskovaiset ovat suhteessa puolue-uskollisimpia.

        Liberaalit uskovat kyllä äänestävät monia puolueita.


    • Timo Haapala kiinnittää IS:ssä huomiota siihen, että Mestari tuntuu olevan nykytilanteessa hukassa jo itseltäänkin. Kannattajat ehtivät jo tottua tilanteeseen, jossa persuille oikeutta myöten "kuuluisi" hallituksen vetäminen, ja kohta ei enää ole kannatusta edes pohjoismaisen yhteistyön ministerin vertaa (muistaako joku kuka hän nyt on?).

      Kiinnostava näkemys on, että Rinteestä ja Kiurusta eroon pääseminen voisi nostaa SDP:n vaikka kuinka korkealle. Rinnehän menettää puheenjohtajuutensa ihan kohta, mutta vallanhimoinen Kiuru on sitkeämpi tapaus eikä yhteinen etu hänellä oikein millään tahdo ehtiä kovaa kiitävän oman edelle.

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000006499381.html

    • Anonyymi

      Helluntailaisten kannatuksella mikään puolue ei pärjää, mutta ennenpitkää perussuomalaisilla ei ole paljoa muita jäljellä. Sitten Huhtasaaresta tulee puheenjohtaja, koska hän kelpaa helluntailaisille.

      • Anonyymi

        Ei järkevä uskova äänestä ketään siksi, että hän on "uskovainen". Suurin osa helluntailaisista ei jaa persujen maailmankatsomusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei järkevä uskova äänestä ketään siksi, että hän on "uskovainen". Suurin osa helluntailaisista ei jaa persujen maailmankatsomusta.

        Näin voi olla, mutta yhteys on silti näkyvä. Helluntailaisten kannattaisi tuoda enemmän esille ei-persulaisuuttaan. Nythän palstojen uurain helluntailainen on äärilaidan persu..


    • Anonyymi

      SDP:n suosi on selittyy varmasti osin sillä etteivät ole lähteneet koronahysteriaan mukaan vaan suosivat maltillista linjaa jota suurin osa suomalaisista kannattaa. Suurin osa ei halua tilannetta jossa kuljetaan jossain koronavarusteissa kuin naamiaisissa oltaisiin. Ne PS edustajat jotka on eniten ottaneet kantaa on lietsoneet ja antaneet hysteriaa ylläpitäviä lausuntoja. Rivikansalaisten lisäksi esimerkiksi joillain iltapäivälehtien toimittajilla on jokin pakkomielle lietsoa koronahysteriaa. Niille on jotkut tolkun ihmiset yrittäneet sähköpostiakin kirjoittaa, että nykyisellä maltillisella hallituksen koronapolitiikalla on enemmistön tuki samoin thl toimilla.

      Joku marginaaliporukka joka koostuu lehtien toimittajista ja hysteerisista kansalaisista yrittää hybridivaikuttaa hallitukseen joka luottaa yhteispohjoismaiseen linjaan koronan torjomisessa.

      • Anonyymi

        Jallitus luottaa nykyään ruotsalaiseen linjaan, joka on haastettu voimakkaasti suomalaisten asiantuntijoiden toimesta. Lisäksi eräät Vapalahdet lietsoo katteetonta voittomielialaa rokotteen saatavuuden suhteen. Tässä on Salminen vaihteeksi oikeassa. Rokotetta ei tule tänä vuonna. Lisäksi nykyinen Sars-virus on jo osoittanut muuntumiskykyisyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jallitus luottaa nykyään ruotsalaiseen linjaan, joka on haastettu voimakkaasti suomalaisten asiantuntijoiden toimesta. Lisäksi eräät Vapalahdet lietsoo katteetonta voittomielialaa rokotteen saatavuuden suhteen. Tässä on Salminen vaihteeksi oikeassa. Rokotetta ei tule tänä vuonna. Lisäksi nykyinen Sars-virus on jo osoittanut muuntumiskykyisyytensä.

        "Rokotetta ei tule tänä vuonna. Lisäksi nykyinen Sars-virus on jo osoittanut muuntumiskykyisyytensä."

        Muutamia rokotteita on jo valmiina, mutta testausvaihe on kesken. Valmistusvaihe vie tietenkin oman aikansa, kun rokotteita pitää saada koko maailman tarpeisiin. On vain hyvä, että viruksesta tunnetaan jo 14 mutaatiota. Oleellisimmat muutokset voidaan näin ollen huomioida rokotteessa.


      • Anonyymi

        "Ne PS edustajat jotka on eniten ottaneet kantaa on lietsoneet ja antaneet hysteriaa ylläpitäviä lausuntoja. "

        Täytyyhän sitä yrittää, kun puolueen kannatus perustuu uhkakuviin ja pelkoon.:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ne PS edustajat jotka on eniten ottaneet kantaa on lietsoneet ja antaneet hysteriaa ylläpitäviä lausuntoja. "

        Täytyyhän sitä yrittää, kun puolueen kannatus perustuu uhkakuviin ja pelkoon.:)

        Joulukuussa gallupeihin vedoten Halla-Aho vaati uusia vaaleja.
        Nyt hän pitää galluppeja merkityksettöminä.

        "PS:n Halla-aho: Uusien vaalien järjestäminen olisi erittäin perusteltua"
        ttps://www.is.fi/politiikka/art-2000006336035.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jallitus luottaa nykyään ruotsalaiseen linjaan, joka on haastettu voimakkaasti suomalaisten asiantuntijoiden toimesta. Lisäksi eräät Vapalahdet lietsoo katteetonta voittomielialaa rokotteen saatavuuden suhteen. Tässä on Salminen vaihteeksi oikeassa. Rokotetta ei tule tänä vuonna. Lisäksi nykyinen Sars-virus on jo osoittanut muuntumiskykyisyytensä.

        Ei se jos joku asia on haastettu, että se olisi oikeaa tietoa. Pieni marginaalinen ryhmä lietsoo koronahysteriaa. Uskovaisen ei pidä pelätä koronaa vaan ainoastaan Jumalaa. Kyllä Jumala huolehtii omistaan. Rokotetta ei välttämättä kannata ottaa, on erilaisia sivuoireita joita mahdollisesti aiheuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se jos joku asia on haastettu, että se olisi oikeaa tietoa. Pieni marginaalinen ryhmä lietsoo koronahysteriaa. Uskovaisen ei pidä pelätä koronaa vaan ainoastaan Jumalaa. Kyllä Jumala huolehtii omistaan. Rokotetta ei välttämättä kannata ottaa, on erilaisia sivuoireita joita mahdollisesti aiheuttaa.

        >Rokotetta ei välttämättä kannata ottaa, on erilaisia sivuoireita joita mahdollisesti aiheuttaa.

        Rokotteista ei yleensä tule sanottavia sivuoireita. Olen ottanut eloni varrella parisenkymmentä eikä koskaan mitään ihmeempiä. Ilman rokotuksia saattaisin kyllä olla kuollut (tai vastaavat tiedot).

        Kun koronarokote pääsee Suomessa jakeluun, se on testattu hyvin. Jos ei ole testattu kaikin mahdollisin tavoin ja tarve on kova, sitten toivottavasti jaetaan jonkinlaisella omalla vastuulla. Ottaisin kyllä hieman vajaastikin testatun koronarokotteen mieluummin kuin piikin desinfiointiainetta keuhkoon. Tai lääkettä josta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä (sama suosittelijataho kuin edelliselläkin).


    • Anonyymi

      Jokainen ymmärtänee jo, mutta valaisen asiaa. Tänä korona aikana koko maa - media ja puolueet maassamme on keskittynyt vain yhteen asiaan viruksen tuomaan ongelmaan.
      Kuten tiedämme, niin hallituspuolueitakin ohjaa ja johtaa sivulliset tahot. Virukseen liittyvät alan ihmiset / tahot.
      Tästä pysähdyksen tilasta - johon liittyy myös ihmisten kohonnut tunnetaso - ihmiset kohdentavat epävarmuudessaan näkökatansa pääminnisteriin. Maailman nuorempaa ja ehkä maailman kauneimpaan pääministeriin. Siis koko puolueen kannatus on enkilöitynyt voimakkaasti tässä korona ajassamme.

      JOS pääminiterinä olisi wanha mies, niin tilanne olisi aivan toinen ja erikoiseti jos ei olisi tätä virusaikaa, vaan politikointi olisi normaali ympäristössä / asiossa.

      Seuratkaapa. Kun maahamme tulee viruksen tuomien taloudellisten menetysten maksun aika, niin tilanne on aivan toinen. Tuskin edes vihreät uskaltavat puhua / ajaa elintasopakolaisten asiaa kuin myös maailman saasteiden pienetämitä Suomen vähäpäästöilä leikkimisellä.

      Muuten,tämä korona aika voi tuoda viisautta tähän saastepäästö politikointiin. Nyt jo nähdään miten maailman saastepäästöt on pienetyneet rajusti ja vaikka Suomessa ei ole siirryty sähköautoiluun. Kiinassakin on ihmetelty mikä ihmeen sininen väri näkyy korkealla. Sehän on taivas pilvineen ja näkyy pitkästä aikaa, koska saastesumu ei ole enää näköesteenä.

      m.l

      • " hallituspuolueitakin ohjaa ja johtaa sivulliset tahot. "

        Helluntailaisten opin mukaan heitä itseään johtaa ja ohjaa ulkopuoliset tahot.


    • Anonyymi

      Eikös se Halla-aho väitellyt kirkkoslaavista?
      Hänellä on pätevyyttä vaikka mihin.

      • Persuille ei lupaa hyvää sekään, että korpitkin nokkii toisiaan.

        Sinisiin loikannut Vesa-Matti Saarakkala on tekemässä gradua Halla-Ahon populismista.
        Populismin huippu on kun tehdään poliittinen gradu kilpailijaa vastaan.


      • Peräti muinaisesta. Osaamista siis riittää.


    • Kun taloudellinen todellisuus realisoituu toimiksi, romahtanee se hallituspuolueiden kannatus, tässä suossa se lienee hyvin vähäinen lohtu. Ei talous nouse jos tartuntoja ei saada kuriin, nyt THL ajaa koronon levittämistä, yhden virkamiehen mielestä koronaa täytyy levittää ettei lakia rikota. Turha kahviloita on yrittäjien avata"jos ihmiset joutuvat pelkäämään henkensä edestä

      "Sosiaali- ja terveysministeriön koronatoimista vastaavan johtajan Pasi Pohjolan mukaan perusteet valitulle linjalle eivät kuitenkaan ole ainoastaan epidemiologiset, myös oikeudelliset: viruksen on levittävä väestössä, jotta poikkeustoimien oikeudelliset perusteet säilyisivät.."
      https://beta.oikeamedia.com/o1-137900

      • Tuo on täysin perätön juttu.
        Oikea media luokitellaan pelkäksi valemediaksi.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Tuo on täysin perätön juttu.
        Oikea media luokitellaan pelkäksi valemediaksi.

        ihan sama juttu hesarissakin.

        "Sosiaali- ja terveysministeriön koronatoimista vastaavan johtajan Pasi Pohjolan mukaan perusteet valitulle linjalle eivät kuitenkaan ole ainoastaan epidemiologiset, myös oikeudelliset: viruksen on levittävä väestössä, jotta poikkeustoimien oikeudelliset perusteet säilyisivät."
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006501031.html


      • ArtoTTT kirjoitti:

        ihan sama juttu hesarissakin.

        "Sosiaali- ja terveysministeriön koronatoimista vastaavan johtajan Pasi Pohjolan mukaan perusteet valitulle linjalle eivät kuitenkaan ole ainoastaan epidemiologiset, myös oikeudelliset: viruksen on levittävä väestössä, jotta poikkeustoimien oikeudelliset perusteet säilyisivät."
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006501031.html

        Hesarin juttu on ehkä totta.

        Sinun laittamassa linkissä kuitenkin löytyy täysin perätön Oikean Median juttu, jota ei ole Hesarissa.


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        ihan sama juttu hesarissakin.

        "Sosiaali- ja terveysministeriön koronatoimista vastaavan johtajan Pasi Pohjolan mukaan perusteet valitulle linjalle eivät kuitenkaan ole ainoastaan epidemiologiset, myös oikeudelliset: viruksen on levittävä väestössä, jotta poikkeustoimien oikeudelliset perusteet säilyisivät."
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006501031.html

        "ihan sama juttu hesarissakin."

        Tuo Hesarin juttu oli kokonaan eri, kuin laittamassasi linkissä oleva Oikean median juttu.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        ihan sama juttu hesarissakin.

        "Sosiaali- ja terveysministeriön koronatoimista vastaavan johtajan Pasi Pohjolan mukaan perusteet valitulle linjalle eivät kuitenkaan ole ainoastaan epidemiologiset, myös oikeudelliset: viruksen on levittävä väestössä, jotta poikkeustoimien oikeudelliset perusteet säilyisivät."
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006501031.html

        Tunnetusti OM kopsaa ja yhdistelee mieleisiään pätkiä laatumediasta sotkien sitten itse asian äärioikeistolaisella soopalla. Omaa uutishankintaahan sillä ei ole lainkaan, eikä Tytti Saleniusta koskaan näy kaakattelemassa ministereille kiperiä kysymyksiään Jeesuksen nimessä ja veressä. Äärioikeistolaisia mielipidekirjoituksia piisaa kyllä loputtomasti, ja osa niistä näyttää ihan tarkoituksellisesti uutisjutuilta.

        Ja mitenpä voisi uutistyötä ollakaan, kun kukaan ei moisesta roskasta suostu maksamaan pennin jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ihan sama juttu hesarissakin."

        Tuo Hesarin juttu oli kokonaan eri, kuin laittamassasi linkissä oleva Oikean median juttu.

        Archie voisi kyllä hiukan ryhdistäytyä, kun hänellä sentään on vielä selkärangan rippeitä jäljellä. Ainakin haluan uskoa, että on. 🤔


    • Anonyymi

      Helluntaihihhuli Niikko on malliesimerkki perussuomalaisesta konnamaisuudesta, jonka älyttömyyden näkee jo sokeakin.
      Niikon, Turtiaisen, Mäenpään ... kaltaisten miesten puolueen kyvyt on nähty = täysiä nollia rähjääjiä.

      • Persujen kannatuksen laskiessa se voi hajota taas.
        Olisiko sitten helluntailaisessa Hakkaraisessa ainesta pääministeriksi?


      • RepeRuutikallo

        Lisäisin tuohon ministeriainekseen vielä ainakin Sheikin, Mäkysen, Peltikankaan ja Packalénin. Nämä herrat kyllä tietävät, miten kansakunta pelastetaan. Heille pitäisi vain antaa tilaisuus!

        Miten surullista onkaan, että emme joulukuussa päätyneet uusiin vaaleihin ja saaneet näitä superhessuja hoitamaan korona-aikaa kaikkien kunnon suomalaisten onneksi ja menestykseksi. Ja nyt kiittämätön paskahousukansa on hylännyt nämä sankarit, jotka olivat valmiit antamaan isänmaalle rutkasti enemmän kuin kaikkensa.

        Kivetkin itkevät verta! 😢


      • Pe.ku kirjoitti:

        Persujen kannatuksen laskiessa se voi hajota taas.
        Olisiko sitten helluntailaisessa Hakkaraisessa ainesta pääministeriksi?

        Prosenttien valuessa alaspäin johtajan asema heikkenee samaa tahtia. Kukaan ei haasta puoluepomoa joka on nostanut kannatusta vuodessa 10 prosenttiyksikköä, kun taas samansuuruisen laskun kuluessa puheenjohtajan pallilla tuulee metrin sekunnissa kovempaa jokaisen menetetyn prossan jälkeen.

        Oma fundeeraukseni menee niin, että Mestarin valtaistuin heiluu suht hintsusti tuonne 15 prossaan saakka ja sen alla sitten jo lujempaa. Siis jos sinne tippuisivat, mikä ei ole varmaa vaan eipä enää kaukanakaan.

        Teukka voisi hoitaa yksin vaikka kaikki ministerinpostit, kunhan avustajien määräksi sovitaan esimerkiksi 666. Ensimmäiseksi hän avaisi rajat, jotta hondurasia viimeinkin pääsisi Viitasaarelle.


    • Helluntailaisten puoluekantaa ei ole.

    • Anonyymi

      Sellanen sekopäinen sekakuoro koko puolue, että ei ole mikään ihme, ettei ole koko joukon toiminnassa ei päätä ei häntää. Ja ihan poliittisen puolueen nimissä tuota sekopäistä konnamaisuutta harjoitetaan - huh huh.

    • Mistä tiiät, että helluntailaisten ykköspuolue on persut?

      • Ei siitä mitään suoria todisteita olekaan, mutta näillä palstoilla kiihkeimmin politiikkaa puhuva helluntailainen, siis Korkkiruuvi, on äärilaidan oikeistopersu.

        Uskoisin että hellarit jakaantuvat melko tasan kristillisten ja persujen kesken. Harry Wallinin poistuttua eduskuntatyöstä muille jää enää rippeitä.


    • Anonyymi

      Eikö pekuttaja tiedä että helluntailla ei ol emitään puoluetta, he viis veisaavat politiikasta.

      samoin olivat Apostolit, ei heillä ollut ykköspuoluetta vai oliko, muistaako peku?

      • RepeRuutikallo

        Kerrohan neropatti mitä puolueita apostolien aikaan Roomassa oli ja miten siellä kansa äänesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe