Pähkinärinne

hosu

Muutimme tänne ostarin läheisyyteen 26.3. Uusi paikka minulle, joten haluisiko joku kertoa minulle Pähkinärinteestä. Jopa ystävystyä :)

14

11743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sussu

      Pähkinärinne on aivan ihana paikka asua..hyvä valinta!!
      Täällä on todella ihanat ulkoilumahdollisuudet lammaslampineen.Kesäisin lammessa on voinut uida,mutta nyt viime kesänä se ei ollut mahdollista,liiallisen bakteerikannan vuoksi!
      Palvelut on ok,apteekki,neuvola,kirjasto,pari kauppaa,posti ja muutama ravintolakin..ym ym..
      Täältä on hyvät kulkuyhteydet tietysti myyrmäkeen,mutta hyvin pääsee espooseen ja helsinkiin!! Koirille löytyy koirapuisto ja lapsille useita leikkipuistoja! Viihtyvyys on hyvä tässä kylässä,asiallista porukkaa asuu täällä ja ihan on rauhallinen paikka,itse ollaan asuttu täällä jo 10 vuotta ja pois en muuttais!
      Oletko itse nainen/mies? ja minkä ikäinen??
      Kerron paremmalla ajalla vaikka lisää!!

      • Pähkis

        Olen vasta 19-vuotias naisenalku. Elän avoliitossa mieheni kanssa täällä kerrostalojen keskellä. Tuntuu ihan oudolta, että on niin paljon kerrostaloja ja lisää tulee.

        Olen huomannutkin, että palveluja on, mutta nuo ostarit epäilyttävät. Ovat varmaankin yöllä vaarallisia paikkoja. Ja Baarit täytyy joskus kiertää. Toivottavasti niissä on nuoriakin, ettei kaikki mene Helsingin rajan tuolle puolen.

        Itselläni ei ole koiraa, mutta nämä luonnonläheiset mahdollisuudet olisivat aivan ihastuttavat koiranomistajalle. Alan opiskella syksyllä ja vasta opiskelujen jälkeen lapsenhankinta on harkinnassa, että emmeköhän me ainakin siihen asti asu täällä.


      • Taas mä vaan!
        Pähkis kirjoitti:

        Olen vasta 19-vuotias naisenalku. Elän avoliitossa mieheni kanssa täällä kerrostalojen keskellä. Tuntuu ihan oudolta, että on niin paljon kerrostaloja ja lisää tulee.

        Olen huomannutkin, että palveluja on, mutta nuo ostarit epäilyttävät. Ovat varmaankin yöllä vaarallisia paikkoja. Ja Baarit täytyy joskus kiertää. Toivottavasti niissä on nuoriakin, ettei kaikki mene Helsingin rajan tuolle puolen.

        Itselläni ei ole koiraa, mutta nämä luonnonläheiset mahdollisuudet olisivat aivan ihastuttavat koiranomistajalle. Alan opiskella syksyllä ja vasta opiskelujen jälkeen lapsenhankinta on harkinnassa, että emmeköhän me ainakin siihen asti asu täällä.

        Jep jep..mutta kyllä mä sanoisin että toi ostarin seutu on ihan turvallista myös iltaisin ja öisin..niin ja ostarin Albelassa ja Hasselissa on kyllä nuortakin porukkaa viikonloppisin,mutta ainut vaan että molemmissa joutuu illan kuuntelemaan karaokea!!
        Myös pähkis 2 puolella oleva vagabonda on ihan jees paikka,siellä ainakin käy nuoria pelaamassa biljardia iltaisin!!
        Kyllä tähän äkkiä tottuu ja oppii paikat tuntemaan..onhan tää vaan pikku 'kylä' !
        Juu ja kerrostaloja näyttää tulevan,mutta ovat osaketaloja,joten varmaan aika neutraalia porukkaa on niihinkin muuttamassa!!
        Kyllä tää on niin kiva paikka!


      • asukas vm-78
        Pähkis kirjoitti:

        Olen vasta 19-vuotias naisenalku. Elän avoliitossa mieheni kanssa täällä kerrostalojen keskellä. Tuntuu ihan oudolta, että on niin paljon kerrostaloja ja lisää tulee.

        Olen huomannutkin, että palveluja on, mutta nuo ostarit epäilyttävät. Ovat varmaankin yöllä vaarallisia paikkoja. Ja Baarit täytyy joskus kiertää. Toivottavasti niissä on nuoriakin, ettei kaikki mene Helsingin rajan tuolle puolen.

        Itselläni ei ole koiraa, mutta nämä luonnonläheiset mahdollisuudet olisivat aivan ihastuttavat koiranomistajalle. Alan opiskella syksyllä ja vasta opiskelujen jälkeen lapsenhankinta on harkinnassa, että emmeköhän me ainakin siihen asti asu täällä.

        Tervetuloa vaan:) Itse oon yli 20 vuotta päkyssä asunut eikä oo tarvinnut katua kertaakaan. Todella rauhallinen paikka asua ja elää eikä tosiaan tarvitse ostareilla pelätä illalla/yöllä! Hyvin vähän ns. sosiaalitapauksia verrattuna muihin vantaan lähiöihin. Asuntojen hinnat pysyy kohdillaan ja kaupungin vuokrakämppiä tuskin enää lisää rakennetaan pähkikseen. Niitä kun ei nytkään liikoja onneksi ole:)Hyvän valinnan ootte tehneet kun pähkikseen muutitte.


      • hosu
        Taas mä vaan! kirjoitti:

        Jep jep..mutta kyllä mä sanoisin että toi ostarin seutu on ihan turvallista myös iltaisin ja öisin..niin ja ostarin Albelassa ja Hasselissa on kyllä nuortakin porukkaa viikonloppisin,mutta ainut vaan että molemmissa joutuu illan kuuntelemaan karaokea!!
        Myös pähkis 2 puolella oleva vagabonda on ihan jees paikka,siellä ainakin käy nuoria pelaamassa biljardia iltaisin!!
        Kyllä tähän äkkiä tottuu ja oppii paikat tuntemaan..onhan tää vaan pikku 'kylä' !
        Juu ja kerrostaloja näyttää tulevan,mutta ovat osaketaloja,joten varmaan aika neutraalia porukkaa on niihinkin muuttamassa!!
        Kyllä tää on niin kiva paikka!

        Okei...eli siis jos yöllä käyn Helsingissä bilettämässä ja tulen aamutunneilla kotiin, niin ei tarvitse kauheesti pelätä. Hyvä tietää :) Vagabonda ja biljardi...täytyy joskus käydä kokeilemassa. Löysin senkin paikan tässä yhtenä päivänä, kun olin tutkimusmatkalla.


      • hosu
        asukas vm-78 kirjoitti:

        Tervetuloa vaan:) Itse oon yli 20 vuotta päkyssä asunut eikä oo tarvinnut katua kertaakaan. Todella rauhallinen paikka asua ja elää eikä tosiaan tarvitse ostareilla pelätä illalla/yöllä! Hyvin vähän ns. sosiaalitapauksia verrattuna muihin vantaan lähiöihin. Asuntojen hinnat pysyy kohdillaan ja kaupungin vuokrakämppiä tuskin enää lisää rakennetaan pähkikseen. Niitä kun ei nytkään liikoja onneksi ole:)Hyvän valinnan ootte tehneet kun pähkikseen muutitte.

        Kerrostaloja kyllä löytyy, mutta ihmisiä ei paljonkaan näy. Voih, ei ole niin kuin salkkareissa, että tiedetään toisten asiat yms.:D
        Tässä on se huono puoli, että kaupat, pizzeriat, ärrän videovuokraamo ovat niin lähellä. Rahaa palaa. Mutta enköhän minä osaa hillitä itseni. Jos vaikka alkaisin vihdoinkin tekemään vaatteita itse.


      • Anonyymi

        Niin kesällä lammen ympäri kerääntyy juopot ym huume hörhelöt. ja en ikinä tuossa lika lammikossa uisi. Totta hyvät yhteydet on helsinkiin ja espooseen mutta vantaan sisäinen liikenne on kehnoa. Ulkoilu mahdollisuudet ovat hyviä kunhan liikkuu kauempana lammaslammesta. Myyrmäen keskusta ja varsinkin rautaieaseman nurkat näyttää vetävän kaiken näköistä sakkia kokoon. Uusi lidl hoitaa saaman asian sinne ne juopot eksyvät ja tästä johtuen en lidl paljon käytä. Vältän näitä juoppo ja huumediilereiden kohtaamispaikkoja . Tämä kuolun läheisyydessä on selvästi rauhallisempi asua kuin lammaslammentiellä/ympäristö.


    • 19-vee

      Olet kyllä hyvään paikkaan muuttanut,sen voin sanoa. =) Itse olen n. 3 kk vasta täällä asunut,mutta rakastuin paikkaan heti! Kaunista luontoa lähellä, palvelut vieressä jne. Paras puoli on ehkä kuitenkin...ettei ole maahanmuuttajia niin paljon... =O

      • olen

        muuttamassa Pähkinärinteeseen, mutta vasta kesäkuun puolella. Vaikuttaa mukavalta alueelta.


      • nainen1971
        olen kirjoitti:

        muuttamassa Pähkinärinteeseen, mutta vasta kesäkuun puolella. Vaikuttaa mukavalta alueelta.

        Itse olen asunut pähkisessä vuodesta 1979 =) eli olen jo fossiili.Aivan ihanaa seutua, kaikki on lähellä, kulkuyhteydet hyvät,on koulut ja tarhat.Kesällä on vihreää ja lammen takana nykyään minigolf.Talvella pääsee jopa hiihtämään, mitä nyky lapset harvemmin enää pääsee tekemään.Ikinä ei ole tarvinnyt pelätä vaikka on baarista kotiin tullut ostarin läpi.


      • Pähkinärinne
        nainen1971 kirjoitti:

        Itse olen asunut pähkisessä vuodesta 1979 =) eli olen jo fossiili.Aivan ihanaa seutua, kaikki on lähellä, kulkuyhteydet hyvät,on koulut ja tarhat.Kesällä on vihreää ja lammen takana nykyään minigolf.Talvella pääsee jopa hiihtämään, mitä nyky lapset harvemmin enää pääsee tekemään.Ikinä ei ole tarvinnyt pelätä vaikka on baarista kotiin tullut ostarin läpi.

        Muutimme vuosi sitten Pähkinärinteeseen ja täällä pysytään!
        Paikka on aivan loistava moneen muuhun lähiöön verrattuna. Kaikki palvelut lähellä ja kulkuyhteydet toivottavasti säilyy ennallaan.


    • M85.

      Itse asunut yksin siellä muutaman kuukauden ja olen viihtynyt. Palvelut lähellä, rauhallinen seutu ja kaunis sekä hyvät lenkkeilymahdollisuudet!

      • tv

        Itse muutin itäsuomesta tänne noin vuosi sitten.. On ollut hyvä paikka asua, ainakin rauhallista ehkäpä jopa liiankin. Urheilumahdollisuudet taitaa olla lenkkeily.. Pitäs laittaa pystyyn jotain futis ,salibandy tai muuta harrastetoimintaa.. sitä ite kaipaisi.. Hyviä ehdotuksia?


    • Anonyymi

      itse muutin kauemmaksi pähkinärinteen keskuksesta. Olen pari kertaa käynnyt ja onpas levotont aluetta. Kaupan ja r kioskin nurkilla oleilee humalaisia ja jotain piikin piikittelijöitä. Tämä alue näyttää olevan slummi aluetta. Paljon ulkomaalaisia ja vähä varaisia on kerätty yhteen kasaan. Köyhä ei ole synti mutta köyhyys ajaa ihmisiä suorittamaan ei toivottuja toimintoja. supermarket henkilökunta on töykeätä ja työhönsä kyllästyneitä. r kioskin henkilökunta kohtelee kaikkia samalla tavalla.... eli erittäin epäkohteliasta ja loukkaavaa käyttäytymistä. En suosittele tätä aluetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe