Pyydän heti alkuun asiallisia vastauksia, kiitos!
Minulla kipuun käytössä Tramal 50mg kapselit, ollut jo muutaman vuoden, annos vaihtelee 2-4kapselia/pv.
Nyt pitkästä aikaa olisi tilaisuus ja HALU lähteä viettämään iltaa ja nauttia jopa alkoholia!
Kysymys kuuluukin uskallanko tuon lääkityksen suhteen? Tiedän etten koko päivää pärjää kokonaan ilman lääkettä, vähintään kaksi kapselia tarvitsen, kivut ovat niin kovia... Mutta uskaltaisinko illasta juoda, jos aamusta otan yhden lääkkeen ja esim. puolenpv aikaan toisen? Toleranssia minulla lääkkeeseen on kyllä, sillä lääke on ollut jo niin pitkään käytössä...
Tramal ja alkoholin käyttö
5
5602
Vastaukset 5
- Anonyymi
Eipä ole kokemusta,mutta pakkausselosteen mukaan Tramalin vaikutus saattaa tehostua. Niin et kandee sit varmaan ottaa vähempi.
- Anonyymi
Ei haittaa mitää. Otan joka päivä 2-3 tramaliaja jotain 5-6 kaljaa tai paukkua joka ilta eikä ole mitää ongelmaa.
- Anonyymi
Jos alkoholia ottaa Tramalin käytön aikana niin ainakin alkaa kovasti väsyttää.
Vakavana yhteisvaikutuksena voi olla myös hengityslama, mutta luulisin että se vaatii jo isompia määriä sekä Tramalia että alkoholia. - Anonyymi
Krooniseen kipuun syöny kohta 10v Tradolania, joten jotain tiedän lääkkeestä. Älä ota yhtään alkoa jos samana päivänä olet ottanut lääkettä. Varsinkin depot tramal, vaikuttaa kauan.
- Anonyymi
Tramalia käyttänyt krooniseen kipuun vuosia.
Ei sovi lainkaan alkoholin kanssa. Pahimmassa tapauksessa hengityslama ja kuolema, miedomassa yletön pahoinvointi ja oksentelu, kenties munuaisvaurioita.
Tramal retard 100mg on pitkävaikutteinen depot-tabletti.
50 mg kapseli nopeavaikutteinen ja myös erittäin vaarallinen alkon kanssa jopa vaarallisempi.
Korostan, että lääkettä käytetään vain lääkärin määräyksestä ja pakosta pitkäaikaiseen krooniseen kipuun. Ei arvoa viihdekäytössä ja EI sovi alkoholin kanssa em. syistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521276Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25738Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25667
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123664VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.142548- 85538
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487