Lahkokasteen peruuttaminen

Anonyymi

Jos hölmöyksissään ottaa jehovien tai hellareiden uppokasteen, niin voiko sen peruuttaa? Vaaditaanko kirjallinen ilmoitus?

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sama juttu !
      voi kai sen "peruuttaa", vaan Jumalan edessä, - rukoillutkin, että kai sen anteeksi saan, kun nuorena ymmärtämättömänä, menin. . ., vaan ei se kaste ollut "henkilökohtainen" päätös, vaan, se oli niin kuin: "ehto", jne.
      jo paljon, ennen kasteelle menoamin minua "puhutteli" raamatusta luettua "Yksi kaste, yksi usko"
      en vain kuunnellut OMAA Omatuntoani, sillä olinhan jo lapsena kastettu !

      että. - käyty mitä käyty !
      toisekseen ne vielä liittivät minut "automaattisesti" seurakuntaan . . . - olin äimän käkenä !! Että se on niillä sellainen tapa, että saavat uusia jäseniä.

      p.s. meidän suvusta ei tule/mene helluntaijäseniä, - sellainen opetus.

      • Anonyymi

        Sinä et ole lukenut Raamattua riittävän tarkasti sillä vauvakasteesta siellä ei puhuta mitään.

        Minun omatuntoni kertoi heti, että vauvakaste ei ole mikään kaste vaan se on pelleilyä, johon ihmiset on sidottu mukaan joukkovoiman avulla, mutta Jumala ei pelasta joukkoja (= meidän suku) vaan Herra pelastaa yksilöihnmisiä. Minä en halunnut mennä teeskentelevän ja jumalattoman suvun mukana helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole lukenut Raamattua riittävän tarkasti sillä vauvakasteesta siellä ei puhuta mitään.

        Minun omatuntoni kertoi heti, että vauvakaste ei ole mikään kaste vaan se on pelleilyä, johon ihmiset on sidottu mukaan joukkovoiman avulla, mutta Jumala ei pelasta joukkoja (= meidän suku) vaan Herra pelastaa yksilöihnmisiä. Minä en halunnut mennä teeskentelevän ja jumalattoman suvun mukana helvettiin.

        vauvakasteen voi aikuisen vielä, hyväksyä / VASTAANOTTAA.

        yhtä paljon yrittää peruuttaa, aikuiskaste/ tai vauvakaste.

        molempia ryhmiä löytyy, - mieti sitä.

        "yksi kaste, yksi usko"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vauvakasteen voi aikuisen vielä, hyväksyä / VASTAANOTTAA.

        yhtä paljon yrittää peruuttaa, aikuiskaste/ tai vauvakaste.

        molempia ryhmiä löytyy, - mieti sitä.

        "yksi kaste, yksi usko"

        Luepa tuo viestiketju nimeltä "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste ja yksi nimi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vauvakasteen voi aikuisen vielä, hyväksyä / VASTAANOTTAA.

        yhtä paljon yrittää peruuttaa, aikuiskaste/ tai vauvakaste.

        molempia ryhmiä löytyy, - mieti sitä.

        "yksi kaste, yksi usko"

        p.s olen muuten raamattua lukenut enemmän kuin monet "vasta" uskoontulleet, itse olin uskossa, JO, ennen kuin tutustuin hellareihin, ja luulinkin, että se on joku evl. kirkon "kerho/ "sivuseurakunta, tms . . .
        se siitä.

        "elämä opettaa. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        p.s olen muuten raamattua lukenut enemmän kuin monet "vasta" uskoontulleet, itse olin uskossa, JO, ennen kuin tutustuin hellareihin, ja luulinkin, että se on joku evl. kirkon "kerho/ "sivuseurakunta, tms . . .
        se siitä.

        "elämä opettaa. . .

        "uksi nimi"

        - ihan "kenen tahansa jeesuksen", - nimeen en kasteelle menisi !!

        vaan: Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen nimeen"

        suuri ero,

        "jeesuksia" on paljon, niin kuin Jeesus raamatussa sanoo: "monta tulee minun nimessäni. . ."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "uksi nimi"

        - ihan "kenen tahansa jeesuksen", - nimeen en kasteelle menisi !!

        vaan: Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen nimeen"

        suuri ero,

        "jeesuksia" on paljon, niin kuin Jeesus raamatussa sanoo: "monta tulee minun nimessäni. . ."

        Sinä et selvästikään tunne Jeesusta. Kumma että sinä olet sitten kasteesta noin kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et selvästikään tunne Jeesusta. Kumma että sinä olet sitten kasteesta noin kiinnostunut.

        nimenomaan, TUNNEN "he kaikki pienimmästä suurimpaan tuntevat minut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et selvästikään tunne Jeesusta. Kumma että sinä olet sitten kasteesta noin kiinnostunut.

        Ehkei sun kannata arovstella sitä kuka tuntee Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Kasteen voi hengessään peruuttaa ja kieltää. Mutta kerran tehty virhe jäöä kyllä kummittelemaan mieleen, tehtyä ei saa tekemättömäksi.

      Mutta kastaako kirkko uudelleen, ei ainakaan jos on kysymys helluntailaisten kastevedestä. J.t-opin mukaan kastettu ilm. kastetaan uudelleen, sillä j.todistajat eivät kuulu kristinuskoon. Hellarit näön vuoksi kuuluvat, joten heidän itse vesikastettaan ei uudelleen suoriteta, mutta usko tuohon kasteveteen on muutettava, kiellettävä sen sisältämä harha ja tunnustettava oikeaoppista kastetta.

      Kirkko ei kasta uudelleen, sillä Raamattu ehdottomasti kieltää uudelleen kasteen, ellei kyseessä ole jonkin vieraan uskonnon kaste ja joka ei kuulu Jeesuksen lähetyskäskyyn.

      • Anonyymi

        Kirkko valehtelee silmät ja suut täyteen. Se kastaa vauvojakin ensin hätäkasteella ja sitten uudestaan vauvakasteella. Molemmat kasteet ovat pakanallisia ja raamatunvastaisia kasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko valehtelee silmät ja suut täyteen. Se kastaa vauvojakin ensin hätäkasteella ja sitten uudestaan vauvakasteella. Molemmat kasteet ovat pakanallisia ja raamatunvastaisia kasteita.

        Tuo sama iljettävä lahkolainen hokee koko ajan "kirkko valehtelee kirkko velehtelee", "kasta vauvoja" Mene oikasti muualle täältä kristittyjen palstalta vaikka sinne omies pariin.

        Mitään vauvakastetta ei ole eikä siitä kukaan muu puhu kuin tuo yki kusipää. Eikä kirkko kasta hätäkastettua uudestaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sama iljettävä lahkolainen hokee koko ajan "kirkko valehtelee kirkko velehtelee", "kasta vauvoja" Mene oikasti muualle täältä kristittyjen palstalta vaikka sinne omies pariin.

        Mitään vauvakastetta ei ole eikä siitä kukaan muu puhu kuin tuo yki kusipää. Eikä kirkko kasta hätäkastettua uudestaan

        Oletko sinä uskovainen ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sama iljettävä lahkolainen hokee koko ajan "kirkko valehtelee kirkko velehtelee", "kasta vauvoja" Mene oikasti muualle täältä kristittyjen palstalta vaikka sinne omies pariin.

        Mitään vauvakastetta ei ole eikä siitä kukaan muu puhu kuin tuo yki kusipää. Eikä kirkko kasta hätäkastettua uudestaan

        Sama kusipää päivysää 24/7 täällä luterilaisuuden palstalla ja kaivaa esiin vahoja keskusteluja ja mikään muu ei ole huolenaiha kuin joku "vauvakaste". Hannki elämä, osa kristityistä kastaa ja tulee aina kastamaan vauvoja etkä voi sitä estää, etkä saa tämän palstan uskovia uudelleen kasteelle, vaikka kuinka toivoisit!! Sua ei kaivata täällä, tuliko selväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kusipää päivysää 24/7 täällä luterilaisuuden palstalla ja kaivaa esiin vahoja keskusteluja ja mikään muu ei ole huolenaiha kuin joku "vauvakaste". Hannki elämä, osa kristityistä kastaa ja tulee aina kastamaan vauvoja etkä voi sitä estää, etkä saa tämän palstan uskovia uudelleen kasteelle, vaikka kuinka toivoisit!! Sua ei kaivata täällä, tuliko selväksi?

        Oletko sinä uskovainen ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä uskovainen ihminen?

        Eikö mennyt viesti perille?


      • Anonyymi

        "Kirkko ei kasta uudelleen, sillä Raamattu ehdottomasti kieltää uudelleen kasteen, ellei kyseessä ole jonkin vieraan uskonnon kaste ja joka ei kuulu Jeesuksen lähetyskäskyyn."

        Totta tuo että kirkko ei kasta uudelleen! Nimittäin vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin kirkon pappihan kastaisi vauvan kolmeen kertaan. Vauvan päälakea kun valellaan kolmeen kertaan.

        Kristillisessä kasteessa upotetaan KOKO ihminen veteen jolloin KOKO ihminen pelastuu. Jos vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin silloin pelastuisi vain ihmisen päälaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kirkko ei kasta uudelleen, sillä Raamattu ehdottomasti kieltää uudelleen kasteen, ellei kyseessä ole jonkin vieraan uskonnon kaste ja joka ei kuulu Jeesuksen lähetyskäskyyn."

        Totta tuo että kirkko ei kasta uudelleen! Nimittäin vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin kirkon pappihan kastaisi vauvan kolmeen kertaan. Vauvan päälakea kun valellaan kolmeen kertaan.

        Kristillisessä kasteessa upotetaan KOKO ihminen veteen jolloin KOKO ihminen pelastuu. Jos vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin silloin pelastuisi vain ihmisen päälaki.

        Raamattu vain ei puhu upottamisesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kirkko ei kasta uudelleen, sillä Raamattu ehdottomasti kieltää uudelleen kasteen, ellei kyseessä ole jonkin vieraan uskonnon kaste ja joka ei kuulu Jeesuksen lähetyskäskyyn."

        Totta tuo että kirkko ei kasta uudelleen! Nimittäin vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin kirkon pappihan kastaisi vauvan kolmeen kertaan. Vauvan päälakea kun valellaan kolmeen kertaan.

        Kristillisessä kasteessa upotetaan KOKO ihminen veteen jolloin KOKO ihminen pelastuu. Jos vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin silloin pelastuisi vain ihmisen päälaki.

        Kristillisessä kasteessa veden määrä ei ole oleellinen, vaan siihen liittyvä Jumalan sana.

        Tuo höpinäsi on helluntailaista harhaoppia, jota olen etenkin lapsuudessani ollut pakotettu kuuntelemaan.

        Kiitos tästä viestistä: "Kristillisessä kasteessa upotetaan KOKO ihminen veteen jolloin KOKO ihminen pelastuu. Jos vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin silloin pelastuisi vain ihmisen päälaki."

        Lukekaa nyt joka kristitty, kuinka helluntailaisuus perustelee upotuskasteen. Upottaminen pelastaa, ei Itse Jumala ja Hänen sanansa.

        Tässä ei ole kysymys kasteesta, mutta periaate on sama:

        Joh. 13:5-12
        5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?

        Vain Kristuksen teko ihmiselle pelastaa (ev.lut. oppi). Ei ihmisen teot Jeesukselle (helluntailainen oppi). Jeesus sanoi "ihmistekojen hellariharhassa" olevalle Pietarille: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

        Helluntailaisuus ei ole kristittyjen "uskovien" seurakunta, vaan epäuskoisten, okkultistien, jotka uskovat aineeseen (tätä on noituus), eivät (Jumalan) sanaan.

        He siis kyllä "uskovat", mutta eivät Pyhään Henkeen, vaan ihmisten keksimiin okkultistisiin toimiin. Tämän tajusin nuorena kun olin (uskonnon uhrinaan) pakotettu heidän vääräoppisiin ja kristittyjä (kirkkoja) herjaaviin pilkkapuheisiinsa saalemeidensa lavoilla. Ja seurakuntalaiset nauroivat ääneen ja taputtivat käsiään, huusivat aamenta omalle herralleen, jonka nimeä en nyt mainitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisessä kasteessa veden määrä ei ole oleellinen, vaan siihen liittyvä Jumalan sana.

        Tuo höpinäsi on helluntailaista harhaoppia, jota olen etenkin lapsuudessani ollut pakotettu kuuntelemaan.

        Kiitos tästä viestistä: "Kristillisessä kasteessa upotetaan KOKO ihminen veteen jolloin KOKO ihminen pelastuu. Jos vauvan päälaen valelu olisi kaste, niin silloin pelastuisi vain ihmisen päälaki."

        Lukekaa nyt joka kristitty, kuinka helluntailaisuus perustelee upotuskasteen. Upottaminen pelastaa, ei Itse Jumala ja Hänen sanansa.

        Tässä ei ole kysymys kasteesta, mutta periaate on sama:

        Joh. 13:5-12
        5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?

        Vain Kristuksen teko ihmiselle pelastaa (ev.lut. oppi). Ei ihmisen teot Jeesukselle (helluntailainen oppi). Jeesus sanoi "ihmistekojen hellariharhassa" olevalle Pietarille: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

        Helluntailaisuus ei ole kristittyjen "uskovien" seurakunta, vaan epäuskoisten, okkultistien, jotka uskovat aineeseen (tätä on noituus), eivät (Jumalan) sanaan.

        He siis kyllä "uskovat", mutta eivät Pyhään Henkeen, vaan ihmisten keksimiin okkultistisiin toimiin. Tämän tajusin nuorena kun olin (uskonnon uhrinaan) pakotettu heidän vääräoppisiin ja kristittyjä (kirkkoja) herjaaviin pilkkapuheisiinsa saalemeidensa lavoilla. Ja seurakuntalaiset nauroivat ääneen ja taputtivat käsiään, huusivat aamenta omalle herralleen, jonka nimeä en nyt mainitse.

        Minusta sinä purat vain omaa pettymystäsi muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu vain ei puhu upottamisesta yhtään mitään.

        Nimenomaan puhuu upottamisesta eikä valelusta. Jokeen mentiin ja vedestä noustiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan puhuu upottamisesta eikä valelusta. Jokeen mentiin ja vedestä noustiin.

        Baptitzoo - sana tarkoittaa upottamista eikä valelua!

        On tärkeää tiedostaa, että päälaen valelu ei ole kaste ollenkaan. Se on vain valelua!

        Ihminen tulee Kristuksen Sanan kautta uskoon kuulemisesta ja kuuleminen siis Kristuksen Sanan kautta. Ja näin tämä Jeesuksen uskova opetuslapsi sitten upotetaan veteen ihan kokonaan ja näin myös koko ihminen pelastuu eikä vain joku päälaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baptitzoo - sana tarkoittaa upottamista eikä valelua!

        On tärkeää tiedostaa, että päälaen valelu ei ole kaste ollenkaan. Se on vain valelua!

        Ihminen tulee Kristuksen Sanan kautta uskoon kuulemisesta ja kuuleminen siis Kristuksen Sanan kautta. Ja näin tämä Jeesuksen uskova opetuslapsi sitten upotetaan veteen ihan kokonaan ja näin myös koko ihminen pelastuu eikä vain joku päälaki.

        Baptizoo tarkoitaa kaikenlaista vedellä koskettelua. Raamatussa ei missään sanota että kasteen on oltava upotuskaste. Raamattu kyttää samaa "baptizoo" verbiä esim. siinä kun opetuslapset kastettiin Pyhällä Hengellä... ei siinäkkään ketään upotettu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baptizoo tarkoitaa kaikenlaista vedellä koskettelua. Raamatussa ei missään sanota että kasteen on oltava upotuskaste. Raamattu kyttää samaa "baptizoo" verbiä esim. siinä kun opetuslapset kastettiin Pyhällä Hengellä... ei siinäkkään ketään upotettu,

        "Baptizoo tarkoitaa kaikenlaista vedellä koskettelua. Raamatussa ei missään sanota että kasteen on oltava upotuskaste. "

        Baptitzoo tarkoittaa upottamista, ei koskettelua. Koskettelulle on oma sanansa.

        Myös Pyhän hengen kasteessa KOKO ihminen saa Pyhän Hengen. Ihminen täyttyy Pyhä Hengellä.

        Ef. 5:18

        Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Baptizoo tarkoitaa kaikenlaista vedellä koskettelua. Raamatussa ei missään sanota että kasteen on oltava upotuskaste. "

        Baptitzoo tarkoittaa upottamista, ei koskettelua. Koskettelulle on oma sanansa.

        Myös Pyhän hengen kasteessa KOKO ihminen saa Pyhän Hengen. Ihminen täyttyy Pyhä Hengellä.

        Ef. 5:18

        Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

        Baptioo takoittaa myös pesemistä ja vedeläl koskettelua. Pyhään Henkeen ei upoteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baptioo takoittaa myös pesemistä ja vedeläl koskettelua. Pyhään Henkeen ei upoteta.

        Ihmeteltiin kun Jeesus ei peseytynyt (baptizoo) ennen ateriaa. Ei siinäkään tarkoitettu upottamista vaan käsien pesua.


    • Anonyymi

      Ja paskat koko kasteesta. Höperöiden leikkiä.

      • Anonyymi

        raamattu KIELTÄÄ : "uudelleen kastamisen"

        siinä, kyllä helluntaiseurakunta kävelee "ylitse"
        - ainakin, jos henkilö on jo KASTETTU, - niin: LUKEE RAAMATUSSA, - vai "ohitetaanko" tämä, ainakin: NIIN RAAMATUSSA LUKEE !!

        "nuo jotka uudelleenkastattavat itsenä"
        ja
        "yksi kaste, yksi usko"

        Ämerkastahan nuo kaikki "uudelleenkastajat" ovat tulleetkin, n. 1800 - luvulla SuomeennKIN, tuomaan "oikeata Kristusta. . ."
        "katsokaa hän on täällä" sanoo Raamatun Jeesus, niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu KIELTÄÄ : "uudelleen kastamisen"

        siinä, kyllä helluntaiseurakunta kävelee "ylitse"
        - ainakin, jos henkilö on jo KASTETTU, - niin: LUKEE RAAMATUSSA, - vai "ohitetaanko" tämä, ainakin: NIIN RAAMATUSSA LUKEE !!

        "nuo jotka uudelleenkastattavat itsenä"
        ja
        "yksi kaste, yksi usko"

        Ämerkastahan nuo kaikki "uudelleenkastajat" ovat tulleetkin, n. 1800 - luvulla SuomeennKIN, tuomaan "oikeata Kristusta. . ."
        "katsokaa hän on täällä" sanoo Raamatun Jeesus, niin.

        Amerikasta nuo uudestikateharhaopit on lähtöisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta nuo uudestikateharhaopit on lähtöisin.

        Raamatussakin kastettiin useilla kasteilla. Paavalikin kysyi seurakuntalaisilta, millä kasteella teidät on kastettu.

        Jos kerran joku ei pidä vauvakastetta oikeana niin toki hän menee uskovien kasteelle. Eikä se kuulu kennellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussakin kastettiin useilla kasteilla. Paavalikin kysyi seurakuntalaisilta, millä kasteella teidät on kastettu.

        Jos kerran joku ei pidä vauvakastetta oikeana niin toki hän menee uskovien kasteelle. Eikä se kuulu kennellekään.

        Totta
        Ja jos joku haluaa senkin kasteen uusia ja mennä uudestaan kasteelle vaikk joka päivä niin sitten menee. Ei se kuulu kellekään.


    • Anonyymi

      Vauvojahan ei upoteta eli siis kasteta ollenkaan! Jos joku on ollut mukana ristiäisissä, niin on voinut todeta, että siellä vauvan päälakea valellaan vesitilkalla kolmeen eri otteeseen. Valelu ei ole upotus eli kaste. Se on valelua. Jos se olisi upotusta eli kastetta, niin vauvathan kastetaisiin kolmeen kertaan mistä kaksi valelua ovat uudelleenvaleluita.

      Apostolien mukaan uskoontulleen tulee upottaa veteen merkiksi, että siinä upotetaan vanha ihminen ja vedestä ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Tätä ei tarvitse enää uusia, sillä myös biologisesti ihminen voi syntyä vain kerran. Jeesus valitsi termin uudestiSYNTYMINEN Hengestä sentakia että syntyä voi vain kerran.

      • Anonyymi

        Upottaminen on eri asia kuin kastaminen.

        Apostolit eivät opeta että kaste on "merkiksi, että siinä upotetaan vanha ihminen ja vedestä ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi". Mistään merkistä ei Raamattu puhu, vaan kaste on todellisuutta. Siinä vanha ihminen haudataan ja uusi syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upottaminen on eri asia kuin kastaminen.

        Apostolit eivät opeta että kaste on "merkiksi, että siinä upotetaan vanha ihminen ja vedestä ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi". Mistään merkistä ei Raamattu puhu, vaan kaste on todellisuutta. Siinä vanha ihminen haudataan ja uusi syntyy.

        en tiedä muuta kuin:
        itselläni entisenä lakolaisena (lahkokastettuna) on: "hyvä omatunto", että lapseni on saanut kristillisen ns. "vauvakasteen", - sellainen asia oli "itsestään selvä", ilman mitään kysymysmerkkejä.

        miettikööt kukin, IHAN ITSE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä muuta kuin:
        itselläni entisenä lakolaisena (lahkokastettuna) on: "hyvä omatunto", että lapseni on saanut kristillisen ns. "vauvakasteen", - sellainen asia oli "itsestään selvä", ilman mitään kysymysmerkkejä.

        miettikööt kukin, IHAN ITSE.

        Totta.
        Vauvan pitää itse miettiä, minkälaisen kasteen hän haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Vauvan pitää itse miettiä, minkälaisen kasteen hän haluaa.

        raamatussa: "ristin ryövärikin pelastui", - ilman "aikuiskastetta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Vauvan pitää itse miettiä, minkälaisen kasteen hän haluaa.

        niin, ja "aikuisen. . .", meneekö Ömerikan mukaiseen (helluntai-lahko) tullut Suomeen vasta n. 1800- luvulla, mites ne "entiset uskovaiset", - ENNEN helluntailahkoa ???


      • Anonyymi

        Älä valehtele.

        Luterilainen kaste voidaan suorittaa myös upottamalla, mutta se ei ole sen "parempi kaste" kuin "valelu". Valelu on siinä mielessä parempi, että tällöin kastettava katsoo oikeaa asiaa: Jumalan sanaa. Ei veden määrää.

        Ortodoksit kastavat vauvat joko laittamalla hänet kastemaljaan ja siinä kolmesti vettä hänen päälleen valelemalla tai (nopeasti) upottamalla kolme kertaa isoon kastemaljaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Luterilainen kaste voidaan suorittaa myös upottamalla, mutta se ei ole sen "parempi kaste" kuin "valelu". Valelu on siinä mielessä parempi, että tällöin kastettava katsoo oikeaa asiaa: Jumalan sanaa. Ei veden määrää.

        Ortodoksit kastavat vauvat joko laittamalla hänet kastemaljaan ja siinä kolmesti vettä hänen päälleen valelemalla tai (nopeasti) upottamalla kolme kertaa isoon kastemaljaan.

        "Luterilainen kaste voidaan suorittaa myös upottamalla, mutta ..."

        Raamatussa ei puhuta luterilaisesta kasteesta eivätkä luterilaisetkaan puhu kasteesta vaan he puhuvat päälaen valelusta.

        Baptitzoo on upottamista kokonaan veteen mistä käytetään myös termiä kaste Suomen kielessä. Luterilaiset ovat julmasti ja egoistisesta alkaneet käyttää valelu-operaatiosta myös termiä kaste mikä on aikamoista röyhkeyttä heidän puoleltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilainen kaste voidaan suorittaa myös upottamalla, mutta ..."

        Raamatussa ei puhuta luterilaisesta kasteesta eivätkä luterilaisetkaan puhu kasteesta vaan he puhuvat päälaen valelusta.

        Baptitzoo on upottamista kokonaan veteen mistä käytetään myös termiä kaste Suomen kielessä. Luterilaiset ovat julmasti ja egoistisesta alkaneet käyttää valelu-operaatiosta myös termiä kaste mikä on aikamoista röyhkeyttä heidän puoleltaan.

        Luterilaiet puhuvat nimeomaan kasteesta. Myös vapaat suunnt puhuvat kasteesta, eivät upottamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiet puhuvat nimeomaan kasteesta. Myös vapaat suunnt puhuvat kasteesta, eivät upottamisesta.

        Kaste tapahtuu upottamalla eikä valelemalla päälakea kolmeen otteeseen. Jos valelu olisi kaste niin silloinhan luterilaiset kastetaan kolmeen kertaan ja silti haukkuvat muita uudelleenkastamisesta. Kuinka ristiriitaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste tapahtuu upottamalla eikä valelemalla päälakea kolmeen otteeseen. Jos valelu olisi kaste niin silloinhan luterilaiset kastetaan kolmeen kertaan ja silti haukkuvat muita uudelleenkastamisesta. Kuinka ristiriitaista!

        Ramatussa vaan ei ole yhtään kohtaa joka todistaa pelkän upottamisen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiet puhuvat nimeomaan kasteesta. Myös vapaat suunnt puhuvat kasteesta, eivät upottamisesta.

        Sanos miten upottamisesta selviää kastumatta.
        Mutta päälakivalussa ei kasteta kuin muutama hius.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on Saksasta tullut lahko, tuontitavaraa, joka harrastaa pakanallista vauvakastetta, joka pitää tietenkin peruuttaa. Peruutankin tässä nyt sitten saman tien kaikki vauvakasteet sillä ne on tehty ulkopuolisten toimesta puolustuskyvyttömille vauvoille ja koska ulkopuoliset ovat nuo kasteet suorittaneet niin ulkopuoliset pystyvät ne peruuttamaankin.

      • Anonyymi

        Luterilaiset itse elämällään joka päivä todistavat ettei vauvojen päälaki-operaatio ole saanut heissä mitään hyvää aikaan. Ja sitäpaitsi se suoritetaan kolmeen kertaan ja silti yrittävät tuomita ihmisiä uudestaan kastamisesta. Kuinka ristiriitaista ja röyhkeää.


      • Anonyymi

        ja helluntai seurakunta on Amerikasta tullut, Azusankadulta, kun huumehörhöjen/alkoholistien keskuudesta, "tuontiuskontona Suomeen, jos en väärässä ole:
        "
        "Suomi on AINA ollut kristitty maa", vaan: "tietäähän ne Amerikan pastorit asiat paremmin. . .

        - että siis joku Ömerikkailainen lahko. . . "ainoa oikea totuus. . ."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja helluntai seurakunta on Amerikasta tullut, Azusankadulta, kun huumehörhöjen/alkoholistien keskuudesta, "tuontiuskontona Suomeen, jos en väärässä ole:
        "
        "Suomi on AINA ollut kristitty maa", vaan: "tietäähän ne Amerikan pastorit asiat paremmin. . .

        - että siis joku Ömerikkailainen lahko. . . "ainoa oikea totuus. . ."

        En oikein ymmärrä tätä helluntailaisten ja vapislaisten saarnaamista täällä. Jos maallistuneessa kansankirkossamme - jossa jopa ateisteja voi olla johtotehtävissä - on uskovia jotka Kristukseen turvaavat uudestisyntyneitä ihmisiä, niin miksi heitä pitää käännyttää omaan uskoon?

        Itse olen kiitollinen jokaisesta uskovasta, ja minulla on kunnia tuntea myös paljon luterilaiseen kirkkoon kuuluvia uskovia, mutta en näe tarvetta käännyttää heitä vapaakirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä tätä helluntailaisten ja vapislaisten saarnaamista täällä. Jos maallistuneessa kansankirkossamme - jossa jopa ateisteja voi olla johtotehtävissä - on uskovia jotka Kristukseen turvaavat uudestisyntyneitä ihmisiä, niin miksi heitä pitää käännyttää omaan uskoon?

        Itse olen kiitollinen jokaisesta uskovasta, ja minulla on kunnia tuntea myös paljon luterilaiseen kirkkoon kuuluvia uskovia, mutta en näe tarvetta käännyttää heitä vapaakirkkoon.

        Laita muutama esimerkki jonka koet käännytykseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita muutama esimerkki jonka koet käännytykseksi.

        Koko tuo jatkuva jankkaaminen monessa eri keskustelussa minusta on käännyttämistä. Ei enää asiallista keskustelua tuomonen.


    • Anonyymi

      Lahkolaisten kasteen jos peruuttaa, niin siitä ei seuraa muuta kuin luopioksi haukkuminen lahkoon jäljelle jääneiden keken.

      • Anonyymi

        ne on kaikki niin "ympäripuhuttu", kun useimmilla ei ole kuin "katumisia", kuinka ovat eläneet. . .
        - jos en väärässä ole, ei niillä "omaatuntoa" olekkaan, eihän NORMAALI ihminen elä (elänyt) kuin he "entisessä elämässään", valitettavasti

        "pahat ihmiset menevät pahuudessaan vieläkin pahemmiksi"

        "hyvät ihmiset tekevät LUONNOSTAAN, sitä mikä hyvää on"


      • Anonyymi

        Lahkolaiset tehkööt keskenään mitä huvittaa ja kastelkoot toisiaan vaikka joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset tehkööt keskenään mitä huvittaa ja kastelkoot toisiaan vaikka joka päivä.

        Avuttomat vauvat pakkokastetaan evl.kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuttomat vauvat pakkokastetaan evl.kirkossa.

        Ikävää jos se noin riepoo


    • Anonyymi

      Luterilaisille näyttää vauva kasteen puolustaminen paniikin omaiselta hysterialta.

      Kaste Raamatun mukaan on vain upotuskaste.
      Kasteen edellytys on, että ihminen ymmärtää, mitä hän on pyytämässä. Ennen kasteelle menoa, ihmisen on oltava uskossa.
      Kasteelle meno on vapaaehtoista. Se ei ole synnin saastan pois pesemistä, vaan hyvän omantunnon pyytämistä.

      • Anonyymi

        Olet täällä koko päivän päivystänyt eri palstoilla ja eri keskusteluissa, joten mielipiteesi on tullut selväksi. Kirjoituksesi tuskin johtaa kenenkään opilliseen mielenmuutokseen.


    • Nuohan ovat tyypillisesti 24 kk määräaikaisia sopimuksia eli kymmenykset on maksettava tuolta ajalta vaikka upotuskasteelle ei olisikaan enää tarvetta. Joissakin tapauksissa Uskontojen Uhrit ry voi kuitenkin auttaa, joten sinne kannattaa kusetetun olla yhteydessä.

      • Anonyymi

        Sinä varmaan sitten olet ollut?


    • No tuohan ei sillä tavalla ole virallinen, eli hoituu ihan sillä, että alkaa vaikka kyseenalaistamaan helluntaiseurakuntaa tai sen saarnaajia . Tuo lähimmäisenrakkauden täyttämä porukka sitten itse hoitaa asian niin, että sulkevat
      tuollaisen ulkopuolelle ja jos mahdollista kiusaavat sitä vielä jopa vapaa-ajallaan.



      Jumalalle tuosta ei tarvitse ilmoittaa kuten ei oikeastaan kovasti muustakaan , koska Jumalanhan näkee ihmisen sydämmeen kuten myös kaiken "kielilläpuhumisien" ja kaatuilujen taakse.

      • Anonyymi

        Luterilaiseen kirkkoon tosiaan kelpaa kaikki pervot ja murhaajat osoittamatta miepintäkään katumusta. Ei ihme, että kirkolla menee niin huonosti. Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiseen kirkkoon tosiaan kelpaa kaikki pervot ja murhaajat osoittamatta miepintäkään katumusta. Ei ihme, että kirkolla menee niin huonosti. Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan.

        Veikalla heitän, että enemmän noita "katujia" ja "kaiken poispyyhkässeitä" löytyy vaikkapa helluntailaisista ja onkin hyvin suosittu uskonhaara. Nimenomaan entissä juopoissa, akkansa hakkaajissa, perheensä kiusaajissa, linnakundeissa ja kaikenmaailman sekakäyttäjissä.

        Tavallaan ymmärränkin tuon onhan se ihan hemmetin helpottavaa kuvitella, että kaikki sonta mitä olet elämäsi aikana kylvänyt on pois pyyhkäisty muutamalla teatteritempulla.
        Enemmän se vaatii pokkaa mennä kirkkoon ja siellä oikeasti käydä kyläläisten kanssa jotka syntilistasi suunnilleen tietävät ja katua noita joka ikinen kerta ja alkaa niitä yrittää jotenkin hyvittää niille rikkomilleen ihmisille .


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Veikalla heitän, että enemmän noita "katujia" ja "kaiken poispyyhkässeitä" löytyy vaikkapa helluntailaisista ja onkin hyvin suosittu uskonhaara. Nimenomaan entissä juopoissa, akkansa hakkaajissa, perheensä kiusaajissa, linnakundeissa ja kaikenmaailman sekakäyttäjissä.

        Tavallaan ymmärränkin tuon onhan se ihan hemmetin helpottavaa kuvitella, että kaikki sonta mitä olet elämäsi aikana kylvänyt on pois pyyhkäisty muutamalla teatteritempulla.
        Enemmän se vaatii pokkaa mennä kirkkoon ja siellä oikeasti käydä kyläläisten kanssa jotka syntilistasi suunnilleen tietävät ja katua noita joka ikinen kerta ja alkaa niitä yrittää jotenkin hyvittää niille rikkomilleen ihmisille .

        Vaiheta nyt ainakin tuo nikkisi, mitään tolkkua kun ei jutussasi ole..

        etkä ymmärrä mitään koko asiasta niin ole paljon vaan vaiti sama millä nikillä.


    • Anonyymi

      Saunoo kolmasti ja vihtoo vihdalla niin kyllä se nollautuu.

    • Anonyymi

      Raamatussa ei missään sanota, että erillinen ja irrallinen kastetoimitus pelastaisi ketään.

      • Anonyymi

        Raamatussa ei missään sanota monta muutakaan asiaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei missään sanota monta muutakaan asiaa

        Kannattaa lukea Raamatusta se mitä siellä kerrotaan eikä etsiä sitä mitä siellä ei kerrota 😃
        Kaikesta tärkeästa löytyy kyllä kirjoitukset.


    • Anonyymi

      Voi sen kumota seuraavan lahkon kasteella niinkuin vanhan tatskan uudella ja isommalla

      • Anonyymi

        Luterilaisen lahkon kastetta ei voi perua muutoin, kuin eroamalla kirkosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen lahkon kastetta ei voi perua muutoin, kuin eroamalla kirkosta!

        Entäs uudestikastelahkon kaste, siitä tässä oli kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs uudestikastelahkon kaste, siitä tässä oli kyse

        Sen voi kumota vaihtamalla uuteen lahkoon!


    • Anonyymi

      Raamatussa on vain YKSI (1) malli kasteesta eli ne jotka ottivat sanan vastaan ne kastettiin.

      ei pitäisi olla heikompilahjaisellekkaan ylivoimaisen vaikeaa käsittää asian olemusta.

      sopii miettiä sitä kaikessa rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      305
      2752
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      153
      1451
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1331
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      67
      1238
    5. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      7
      987
    6. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      976
    7. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      81
      969
    8. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      5
      920
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      63
      917
    10. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      259
      901
    Aihe