Vihriälä on oikeassa

Tarvitaan kovaa ja puhdasta markkinaliberalismia. Eli työn verotuksen keventämistä. tiukkaa menokuria ja julkisen sektorin leikkaamista. Sekä työelämän virtaviivaistamista.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oli ilo kuunnella pitkästä aikaa järkevää ja ratkaisu hakuista Viheriälän esitystä. Ainoa järkevä tapa ratkaista tämä ongelma. Valtion velkaa kasvaa 20% ja se ei ole enää mikään pikku juttu. Luojan kiitos Rinne ei ollut pääministerinä, eläkevarat olisi varmaan tuhlattu tai jaettu taivaan tuuliin.

      • Jos on pakko verottaa lisää niin verotetaan mieluummin kulutusta kuin työtä.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos on pakko verottaa lisää niin verotetaan mieluummin kulutusta kuin työtä.

        Sama prosentuaalinen tuloveron kevennys kaikkiin tuloluokkiin.
        Sosiaaliturvaan universaalien utopioiden sijaan tiukkaa tarveharkintaa ja leikkuria


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Sama prosentuaalinen tuloveron kevennys kaikkiin tuloluokkiin.
        Sosiaaliturvaan universaalien utopioiden sijaan tiukkaa tarveharkintaa ja leikkuria

        Vinkki demareille. Kaivakaa Liisan Lista esiiin.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos on pakko verottaa lisää niin verotetaan mieluummin kulutusta kuin työtä.

        Ei noin, työn verotus voi aidosti keventyä vain palkkoja nostamalla. 20 vuoden porvarillinen
        palkkamaltti on tuonut tähän maahan köyhyyden. Toisaalta juuri verotus on paras tae kotimaisen kysynnän lisäämiselle, se täytyy vain ymmärtää. kovin olet aina julkista sektoria leikkaamassa, vaikka se on meillä ylivoimaisesti pienin verrattuna muihin pohjoismaihin (suhteellinen osuus). Se että meillä on iso julkinen sektori suhteessa bruttokansantuotteeseen, kertoo vain siitä että kansa on köyhää. Tiedätkös esim tämän, jos meillä olisi Tanskan tulotaso (30% korkeampi), niin nettohyöty verotuksessa olisi noin 8 miljardia, se tarkoittaisi reilua ylijäämää valtion budjettiin, eikä kunnat kärvistelisi rahan puutteessa niin kuin nyt. Kilpailukyvyssä kyllä on tilaa palkankorotuksiin.
        Ajatus siitä että tuloveron kevennykset korvaisivat palkankorotukset, on idiotismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin, työn verotus voi aidosti keventyä vain palkkoja nostamalla. 20 vuoden porvarillinen
        palkkamaltti on tuonut tähän maahan köyhyyden. Toisaalta juuri verotus on paras tae kotimaisen kysynnän lisäämiselle, se täytyy vain ymmärtää. kovin olet aina julkista sektoria leikkaamassa, vaikka se on meillä ylivoimaisesti pienin verrattuna muihin pohjoismaihin (suhteellinen osuus). Se että meillä on iso julkinen sektori suhteessa bruttokansantuotteeseen, kertoo vain siitä että kansa on köyhää. Tiedätkös esim tämän, jos meillä olisi Tanskan tulotaso (30% korkeampi), niin nettohyöty verotuksessa olisi noin 8 miljardia, se tarkoittaisi reilua ylijäämää valtion budjettiin, eikä kunnat kärvistelisi rahan puutteessa niin kuin nyt. Kilpailukyvyssä kyllä on tilaa palkankorotuksiin.
        Ajatus siitä että tuloveron kevennykset korvaisivat palkankorotukset, on idiotismia.

        Palkkoja voidaan korottaa sitten kun tuottavuus on noussut ja on alettu tekemään enemmän töitä.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Palkkoja voidaan korottaa sitten kun tuottavuus on noussut ja on alettu tekemään enemmän töitä.

        Tuottavuus? Tuottavuus on alakohtaisesti tarkasteltava asia, se on kunnossa Suomessa. tiedätkös että tuottavuus nousee heti Suomessa kun esim olkiluoto 3. lähtee käyntiin (kokonaisuutta tarkasteltaessa). Et kai vakavissasi väitä että alakohtaiset tuottavuudet ovat muissa pohjoismaissa 20-30% korkeammat kuin meillä? eivät ole, kyse on puhtaasti siitä millä tulotasolla operoimme, nyt se taso on liian alhainen. Tuloveron kevennyksillä ei ole järkeä korvata palkankorotuksia, se on tuhon tie.
        Tietysti meillä monella alalla puuhastellaan tehottomasti, esim päivätyö, koneet ja laitteet/rakennukset ovat vain 24% ajasta käytössä, pitäisi aina pyrkiä kasvuun, myynnin kasvattamiseen ja vuorotyöhön.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos on pakko verottaa lisää niin verotetaan mieluummin kulutusta kuin työtä.

        Kulutuksen verottaminen vähentää kulutusta sekin eli ei siitä ole lamalääkkeeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuottavuus? Tuottavuus on alakohtaisesti tarkasteltava asia, se on kunnossa Suomessa. tiedätkös että tuottavuus nousee heti Suomessa kun esim olkiluoto 3. lähtee käyntiin (kokonaisuutta tarkasteltaessa). Et kai vakavissasi väitä että alakohtaiset tuottavuudet ovat muissa pohjoismaissa 20-30% korkeammat kuin meillä? eivät ole, kyse on puhtaasti siitä millä tulotasolla operoimme, nyt se taso on liian alhainen. Tuloveron kevennyksillä ei ole järkeä korvata palkankorotuksia, se on tuhon tie.
        Tietysti meillä monella alalla puuhastellaan tehottomasti, esim päivätyö, koneet ja laitteet/rakennukset ovat vain 24% ajasta käytössä, pitäisi aina pyrkiä kasvuun, myynnin kasvattamiseen ja vuorotyöhön.

        Mitä tuohon julkiseen sektoriin tulee niin tulevassa vapauden ja vastuun yhteiskunnassa josta mm. Jari Ehrnroth on visioinut ihmiset auttavat ensisijaisesti itseään.
        Tällöin julkista sektoria sellaisena kuin me sen tunnemme ei enää tarvita. Autorisoidut väkivaltakoneistot tietysti pitää olla yhteiskunnan hallussa.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kulutuksen verottaminen vähentää kulutusta sekin eli ei siitä ole lamalääkkeeksi.

        Tuloerot kasvavat siirryttäessä kohti tasaverotusta. Tällöin on kyllä porukkaa jolla on rahaa käytettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin, työn verotus voi aidosti keventyä vain palkkoja nostamalla. 20 vuoden porvarillinen
        palkkamaltti on tuonut tähän maahan köyhyyden. Toisaalta juuri verotus on paras tae kotimaisen kysynnän lisäämiselle, se täytyy vain ymmärtää. kovin olet aina julkista sektoria leikkaamassa, vaikka se on meillä ylivoimaisesti pienin verrattuna muihin pohjoismaihin (suhteellinen osuus). Se että meillä on iso julkinen sektori suhteessa bruttokansantuotteeseen, kertoo vain siitä että kansa on köyhää. Tiedätkös esim tämän, jos meillä olisi Tanskan tulotaso (30% korkeampi), niin nettohyöty verotuksessa olisi noin 8 miljardia, se tarkoittaisi reilua ylijäämää valtion budjettiin, eikä kunnat kärvistelisi rahan puutteessa niin kuin nyt. Kilpailukyvyssä kyllä on tilaa palkankorotuksiin.
        Ajatus siitä että tuloveron kevennykset korvaisivat palkankorotukset, on idiotismia.

        Vai on varaa palkan korotuksiin.. Heh säkö maksat vaikka Tehyn järjettömät vaatimukset. Miksi vertaat varakkaampiin maihin suomea.. Miksi et vertaa palkkoja vaikkapa Romaniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on varaa palkan korotuksiin.. Heh säkö maksat vaikka Tehyn järjettömät vaatimukset. Miksi vertaat varakkaampiin maihin suomea.. Miksi et vertaa palkkoja vaikkapa Romaniaan.

        Et sitten ymmärtänyt lukemastasi mitään, jos meillä olisi Tanskan tulotaso, nettohyöty yhteiskunnalle olisi noin 8 miljardia. Silloin hoitajienkin palkka olisi kohdallaan, kuten Tanskassa ja Ruotsissa ja silti valtion budjetti olisi ylijäämäinen.


    • Anonyymi

      Huomionhakuisuutta todeta että pienistä eduista ei pidä leikata, varsinkin kun tässä tilanteessa vähänkin järkevä tietää, että vaikka leikattaisikin niin niistä kertyvä summa ei konkurssimittarin viisaria väräyttäisi. Kun ottaa valtakunnan budjettikirjan ja "täikamman" käteensä niin sieltä löytyy hyvinvointivaltiohuumassa vuosien saatossa kyhättyjä etuja ja avustuksia joista on tullut yhä lisääntyvä talon tapa. Pitää ensin siirtyä periaatteeseen, se maksaa joka käyttää ja alkaa kasvaa pois ajatuksesta minkä tahansa hankkeen kanssa että saisiko hän tähän jostain avustusta. Tiukkaa se tulee tekemään kun vuosien saatossa kaikki puolueet ovat myöntäneet mitä ihmeellisempiä etuja kannattajilleen, eli "ostaneet" ääniä. Jos ilman puoluepolitiikkaa ottaisi budjettikirjan ja punakynän käteensä niin kyllä rahaa löytyisi. En kuitenkaan usko, velan otto on paljon helpompaa Velkakin pitää maksaa ja kelle se sitten jää.

      Otan tähän vielä sellaisen laskelman jota vaikea kumota, ja
      kohta yksi; maassa on aina armeija joko oma tai vieras. Ja opittu siihen nyt reilu satavuotta, että se on oma, siihen monia etuja mm kansallisuuden säilyttäminen.
      Kohta kaksi; jos verrataan esimö. kehitysapu miljardia, ja hävittäjien ostohintaa Huom " OSTOHINTAA, ILMAN LISUKKEITA 10 MILJARDIA. Ne maksetaan 10 vuoden kehitysapu euroilla. Hävittäjien ikä ainakin 30 vuotta, huomataan että jäi rahaa vielä pankkiinkin 20 miljardia euroa 30 vuodessa. Kumman otat oman turvallisuuden vai maailman pelastamisen, johon ei resurssimme kuitenkaan riitä. Mutta auttaa pitää se on geeneissämme, mutta kun auttaja ei kykene siihen? Mitä sitten, auttajasta tulee autettava ? Entä sitten, pakko kiristää vyötä ja alkaa elämään sen mukaan mihin resurssit riittää. Ei vasemmiston tapaan meille tule talouden nousua jolla lisääntyvä velka voidaan maksaa, sen saa jo unohtaa. Eli, meidän on pakko aloittaa leikkaminen, miten, se onkin visaisempi juttu " kunhan ei meistä leikata" periaatteella se mahdotonta. Verojen nostosta puhuneet jokin suunta, eikö ensin pitäisi kaikki laittaa verolle, vapaamatkustajat myös maksamaan isänmaan osuutensa. Niin " kunhan ei AY liikkeeseen ym kosketa" ja bisneksiinsä jotka verottomia.

      • Anonyymi

        Huvittavaa pankkoa, luuletkos aikuisten oikeasti että verottamalla ay liikkeen saamia verottomia osinkotuloja kojamolta, ongelmat ratkeaisi? Sieltä olisi saatavissa ehkä about 30 miljoonaa, kun Kulmunin mukaan esim tämä koronakriisi maksaa Suomelle 20 000-30000 miljoonaa, tai valtion budjetti on noi 57 000 miljoonaa.
        Ajattelusi vie perikatoon: " pakko kiristää vyötä ja alkaa elämään sen mukaan mihin resurssit riittää", kun pitäisi pyrkiä kaikin keinoin talouskasvuun ja mainitsemiesi resurssien kasvattamiseen. Näköalattomuus ja kurjistamispolitiikka ei tuo mitään hyvää, kuten olemme viimeisen 20 vuoden aikana nähneet. Mieti miten käy yritykselle joka päättää lakata investoimasta kokonaan ja elää vain "varojensa mukaan"? se pikkuhiljaa kuihtuu ja lopulta vastaan tulee konkurssi.


    • Anonyymi

      Riippuu kenen näkökulmaa pitää oikeana, monet pitävät täysin vääränä.

      • Oikea näkökulma on vapaan kansalaisyhteiskunnan vapaiden ja vastuullisten kansalaisten näkökulma.
        Kriisin jälkeen meidän on huolehdittava heikoista ja sairaista. Ei niistä jotka kykenevät auttamaan itse itseään.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Oikea näkökulma on vapaan kansalaisyhteiskunnan vapaiden ja vastuullisten kansalaisten näkökulma.
        Kriisin jälkeen meidän on huolehdittava heikoista ja sairaista. Ei niistä jotka kykenevät auttamaan itse itseään.

        Lisää näkökulmaa asiaan löytyy Elina Lepomäen kirjasta "Vapauden Voitto".
        Sekä Heikki Pursiaisen kirjasta "Paska Suomi".
        Meidän tulee ottaa mallia Yhdysvalloista missä Liittovaltio puuttuu mahdollisimman vähän kansalaisten elämään.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Lisää näkökulmaa asiaan löytyy Elina Lepomäen kirjasta "Vapauden Voitto".
        Sekä Heikki Pursiaisen kirjasta "Paska Suomi".
        Meidän tulee ottaa mallia Yhdysvalloista missä Liittovaltio puuttuu mahdollisimman vähän kansalaisten elämään.

        Suomi ei ole liittovaltio. USAssa osavaltioilla on paljon tehtäviä. USA on kuitenkin raaka ja epäinhimillinen yhteiskunta. Koulutus ja terveydenhuolto on köyhien saavuttamattomissa ja keskituloisetkin joutuvat säästämään suuria summia turvatakseen lapsilleen koulutuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ei ole liittovaltio. USAssa osavaltioilla on paljon tehtäviä. USA on kuitenkin raaka ja epäinhimillinen yhteiskunta. Koulutus ja terveydenhuolto on köyhien saavuttamattomissa ja keskituloisetkin joutuvat säästämään suuria summia turvatakseen lapsilleen koulutuksen.

        Jokaisella on siellä mahdollisuus kovalla työnteolla nousta köyhyydestä rikkauksiin. Tähän kannustaa se että yhteiskunta ei verojen muodossa anasta kohtuuttomasti.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jokaisella on siellä mahdollisuus kovalla työnteolla nousta köyhyydestä rikkauksiin. Tähän kannustaa se että yhteiskunta ei verojen muodossa anasta kohtuuttomasti.

        Vaikka verot ovat matalat, USA:ssa taas palkkataso on monella niin matala, että sillä on vaikea tulla toimeen. Köyhän lapsi ei saa koulutusta ja ilman sitä ei nykymaailmassa voi edetä. Köyhän lapsesta tulee köyhä. Ja köyhyys kasaantuu mustille. Sen lisäksi entinen valkoinen työväenluokka on pudonnut lähelle köyhien tasoa. Heidän palkkatasonsa on laskenut ja osa on globalisaation vuoksi menettänyt työnsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka verot ovat matalat, USA:ssa taas palkkataso on monella niin matala, että sillä on vaikea tulla toimeen. Köyhän lapsi ei saa koulutusta ja ilman sitä ei nykymaailmassa voi edetä. Köyhän lapsesta tulee köyhä. Ja köyhyys kasaantuu mustille. Sen lisäksi entinen valkoinen työväenluokka on pudonnut lähelle köyhien tasoa. Heidän palkkatasonsa on laskenut ja osa on globalisaation vuoksi menettänyt työnsä.

        Sitten pitää hankkia toinenkin työ. Lahjakkaat köyhät saavat kyllä vapautuksen lukukausimaksuista.


    • Anonyymi

      maalaisliiton,
      tuki, tuki, tuki, tuki,
      pummi,
      maalaisliiton,
      tuki, tuki, tuki, tuki,
      pummi,

      sitten seuraava säkeistö,

      maalaisliiton,
      juoppo,
      tuki, tuki, tuki, tuki,
      pummi,
      maalaisliiton,
      juoppo,
      tuki, tuki, tuki, tuki,
      pummi...

      • Tulevassa yhteiskunnassa on myös vapaus olla nostamatta sosiaalietuuksia jos työ ei maita.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tulevassa yhteiskunnassa on myös vapaus olla nostamatta sosiaalietuuksia jos työ ei maita.

        Orpo puhunut Verkkouutisissa julkisen sektorin sopeuttamisesta.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Orpo puhunut Verkkouutisissa julkisen sektorin sopeuttamisesta.

        Pallomekon synkkää yksinpuhelua...:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pallomekon synkkää yksinpuhelua...:)

        Päinvastoin. Odotan toiveikkaana vapauden ja vastuun yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Orpo puhunut Verkkouutisissa julkisen sektorin sopeuttamisesta.

        Siis yritystukien vähentämisestä?


    • Anonyymi

      kokkarettkin ovat alkaneet ihmettelemään,
      onko maalaisliitto-mtk:n tukipummien elättämisessä,
      mitään järkeä,
      jos työ ei maita, eikä tulosta tehdä,
      niin ulos, sanoi uskonnollinen johtajakin...

      • Anonyymi

        Kokoomuksen lantasiipi eli nykyajan Mellolat ja Otto von Holtit kyllä pitävät huolen, että rahaa piisaa 'patruunillekin'.


    • Anonyymi

      Puhdas on puhdasta, ei filtsua keksitä uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe