Olen peruskouluopettaja ja monen lapsen vanhempi.
Olen nyt aika ihmeissäni kun näin oman kouluni (ja monen muunkin) suunnitelmat kouluunpalusta. Oppilaat tulevat opiskelemaan toisin kuin moni kuvittelee koko ryhmän kanssa. Luokkatilassa voi olla hyvinkin useita tunteja päivässä jäljellä olevan ajan vaikkapa 25 oppilasta.
Kouluun tullaan ehkä hieman eri aikaan, mutta lopulta kaikki ovat yhdessä.
Hallituksen lupauksista miten turvallisuus hoidetaan sai aivan eri käsityksen. Sadat opettajat puhuvat tästä somessa juuri nyt koko Suomessa, mutta yleisessä tiedossa tämä ei näytä olevan.
Mitä tämä yhdessä opiskelu isossa ryhmässä merkitsee , en tiedä, enkä sitä onko se turvallisuusriski, mutta tämä on tilanne kouluissa kun torstaina alkaa.
Itse työskentelen Helsingissä.
Korona ja kouluunpaluu
3
72
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä oli aloituksen pointti?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006502431.html - Anonyymi
Se että kouluunpaluu sisältää ehkä riskin. Ei ole vielä meillä kokeiltu mitä tapahtuu kun koulussa on yhtäaikaa jopa 800 oppilasta samaan aikaan.
- Anonyymi
Juo lämmintä/kuumaa vettä aina kun on mahdollisuus, ota termokseen.
Korona ei nimittäin tykkää kuumasta ja ei pääse alas hengityselimiin.
Tuuleta välitunnilla.
Pidä ne turvavälit.
Sinkki-C-vitamiinitabletti on hyvä, samoin D-vitamiini.
Luulisin että auttaa.
Ite oon juonut myös omenaviinietikkaa.
Nuku yö kunnolla, mee ajoissa nukkumaan, elä tee ylitöitä.
Nimittäin yön aikana ja kun kunnolla lepää, niin kroppa taistelee mahdollisia koronavirusbasilleja vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254467
- 1072247
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa981503Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721428- 601284
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561155Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041108- 501039
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo111029Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193994