Kuka tietää, onko maassamme olemassa joku, joka auttaa vanhusta saamaan asunnon kunnallisesta vanhustenhoitopaikasta.
Kun kotihoidosta on kerrottu, että kunnalliseen vanhustenhoitolaitokseen pääsee asumaan vasta sitten, kun on niin huonokuntoinen, että tarvitsee ympärivuorokautista hoitoa.
Kun Perustuslakimme mukaan, jokainen kansalaisen tulee saada hyvä hoito ja hoiva. Että mikä laki se on, joka kumoaa perustuslailliset oikeuteni? Miksi minulla ei ole mitään mahdollisuutta saada kunnallista vanhustenasuntoa?
Miksi maassamme ei ole olemassa, ihmistensuojelujärjestöä? Kukaan kun ei auta minua huonokuntoista selvittämään, miksi minulla ei ole oikeuksia päästä kunnalliseen vanhustenpalvelutaloon asumaan?
Miten pääsen asumaan kunnalliseen vanhustenhoitolaitokseen?
7
129
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoituksesi perusteella et vielä tarvitse vanhusturvaa!
Mene nyt ensin terveyskeskuslekurille selvittämään terveysasioitasi. Sitten otat yhteyttä vanhustyöhön ja he tulevat ehkä tekemään selvitystä osaltasi. Voi jonottaa paikkaa ja huomata kaikkien menevän edellesi. Tuskin edes haluat hoivakotiin määräiltäväksi! Jatkoja... - Anonyymi
Lakihan ei kerro, että pitäisi päästä kunnalliseen hoitoon. Pääset hoitopaikkaan kun olet tarpeeksi huono. Itse et sitten enää kykene valikoimaan itsellesi mieleistä paikkaa vaan sinut laitetaan sinne minne mahtuu, kunhan ensin jonotat iät ajat vapaata paikkaa. Hyvää/parempaa hoitoa saat jos pätäkkää riittää ja hannot käyttää sitä.
- Anonyymi
Olethan jo kotihoidon hoidossa. Vanhukset hoidetaan omiin koteihinsa. Otat lääkkeesi ja sopeudut vain tilanteeseesi.
- Anonyymi
Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon,kyllä se järjestyy,kun selittää tilanteen,jonoon vaan,paikkaa odottamaan,jos kotona ei hyvä.Ihmettelen kyllä jos tänne itse kirjoittelee vielä,että on niinkin etevä.
- Anonyymi
Et sinä tarvitse vielä hoivahoitoa, kun pystyt kirjoittamaan tänne. Täytyy olla keskivaikea muistisairaus vähintään, jotta pääsisi. Eli tarvita avustamista melkein kaikissa toiminnoissa.
- Anonyymi
Sinun pitää ainakin kunnolla kaatua, ensin mennä käsi, seuraavassa kaatumisesta lonkka ennenkuin voidaan edes harkita. Yksityisiin pääsee sitten palvelusetelillä, joka tarkoittaa että koko eläke menee ja lisäksi säästöistä myös sinne hoivapaikkaan. Hoiva 500, ruoka 500 ja vuokra 600, ja itse maksat lääkkeet, pesuaineet, WC paperit ja vaatetuksen. Vain rupuköyhät pääsee kunnalliseen.
- Anonyymi
Vuokraan saa asumistukea hoivakotiin, hoivakuluihin saa hoivatukea, molemmat kelasta. Yksi vanhus ei syö 500 euron edestä ruokaa kuukaudessa. Ellei jotain erikoista gourmet ruokaa sitten syö. Lääkkeisiin on lääkatto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899