Raamattuonviinikännissä

Anonyymi

Kirjoitettu, lammaspaimenet aikoinaan pöhnässä tuhersivat: heidän kansantaru ver Kalevala, ja kiihkouskovaisten islamin koraani vastine em saduista, vai voisko joku vastata: miten on mahdollista että jumalalla oli poika ?

8

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä raamattu on niin sekopäinen tarina että viiniä vahvempaa on epäilemättä tarvittu sen tuottamiseen. J K Rowling on siihen nähden aika realisti ja amatööri satumaailman luomisessa.


    • Anonyymi

      Ilmestyskirja lienee kirjoitettu jonkin aineen vaikutuksessa. Veikkaisin että torajyväpäissään. Torajyviähän käytetään nykyisinkin päihteinä niihin pesiytyneen sienen sisältämän ergotamiini takia. Ergotamiini taas on LSD;n pääraaka aine.

      Ergotamiinia tarvitaan vain pieni määrä ihmisen päihdyttämiseen ja näin ollen yksikin torajyvä voi myllyyn joutuessaan denaturoida valtavat määrät leipäjauhoja.

      Muinaiset juutalaisetkin tunsivat jo maanviljelyksen joten lienevät syöneet myös torajyvien pilaamasta jauhosta tehtyä leipää ja saaneet hallusinaatioita ja oikein joukkopsykooseja...siinäpä yksi selitys uskonnollisille kokemuksille.

    • Anonyymi

      Kaipa sinä veikkailla saat, vastausta en tuollaiseen silti anna

    • Anonyymi

      Itse ainakin olit kännissä kun tuollaisen avauksen tuhersit.

    • Anonyymi

      On mahdotonta, että Jumalalla olisi. No miksi. No koska Jumalaa ei ole olemassa ei hänellä voi silloin olla poikaakaan.

    • Anonyymi

      Uskontojen historiahan on myös huumeiden historiaa.

      Erilaisista luonnonkasveissa piilevistä huumausaineistahan uskonnot ovat saaneet alkunsa. Ja näitä kasvejahan piisaa.

      Jopa tavallisesta leipäviljasta saattaa löytyä psykedeeliä, jos sitä ei ole puhdistettu torajyvistä jotka sitä sisältävät.

      Minut on huumaamalla saatu väliaikaisesti hengelliseenuskoon. Tässä ei nyt tainnut olla takana mikään kirkko eikä kokonainen ryhmittymä mutta ainakin hengellistä ajattelua edustavia yksityishenkilöitä oli sitä tekemässä.

      He muinamiehinä tarjosivat minulle bileissä drinkin johon oli sekoitettu pyskedeeliä ja pilvipäissäni ollessani he alkoivat ohjata päähäni uskonollisia ajatuksia ja hallusinaatioita.

      Näistä jäi päälle pitkä trippi josta heräsin vasta vuosia myöhemmin, kun minulle minulle mielisairaalan hoidossa avattiin psykiatrin toimesta se mitä minulle oli tehty. Minun oli helppo uskoa psykiatria koska alunperin en ollut hengellinen ihminen vaan kivenkova ateisti.

      Psykedeelit vaikuttavat joihinkin ihmisiin sillä tavoin, että vielä aineen poistuttua kehosta ne jättävät aivoihin jälkiä jotka nostattavat mieleen vääristyneitä muistikuvia.

      Minullekin nousi mieleen vuosia ja kuukausia myöhemmin mieleeni vääristyneitä valemuistoja eri sosiaalisista tilanteista joissa ei oikeasti ollut tapahtunut mitään mutta vääristyneissä muistikuvissa aloin yhtäkkiä muistaa olleeni tekemisissä yliluonnollisten voimien kanssa...enkeleiden yms.

      Jokainen, joka epäilee kertomustani voi ottaa selvää miten psykedeelit toimivat. Nämä aineet ovat luoneet hengellisiä hallusinaatioita myös muinaisten luonnonkansojen mieleen, kun he ovat kokeilleet erilaisten kasvien ja sienten soveltuvuutta ravinnoksi. Ravinnoksihan nuo eivät ole soveltuneet mutta jääneet kuitenkin käyttöön poppamiehille ja muillekin heimon jäsenille koska ovat uskoneet niiden avanneen heille portteja henkien maailmaan.

      Ehkä ajatuskin yleensä tuonpuoleisuudeta ja henkimaailmoista on syntynyt ihmisten päähän heidän olleessaan huumaantuneena psykedeelejä sisältäneistä sienistä.

      Tänäpäivänä ei psykedeelejäkään enää tarvita kuin selväpäisimpien ateistien kohdalla. Tämä johtuu siitä, että tuo kaksisataatuhatta vuotta sitten luononhuumeista alkanut sysäys on saanut ihmisten kollektiivitajuntaan niin pinttyneen käsityksen siitä, että hengellisyys on todellisuutta, että sitä annetaan jo kotiaksvatuksessa leikki iästä alkaen. Tällä tavoin ihmiset indoktrinoituvat hengellisyyteen niin etteivät kaikki ymmärrä sitä edes kyseenalaistaa.

    • Anonyymi

      > vai voisko joku vastata: miten on mahdollista että jumalalla oli poika ?

      No esim. näin:

      "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
      Joh. 1:12-13

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe