Olen monta kertaa lähestynyt Yleä, että voisko ne lopettaa sen typerän pallokartan näyttämisen ja siirtyä litteän kartan malliin. He vastailivat systemaattisesti, että maa on nykytietämyksen mukaan pallo ja jos ne näyttäisi litteää karttaa, maiden suhteen mukamas projisoituisi väärin. Höpöpuhetta! Yhtälailla se vääristyy pallon muotoisessa, kuin neliskulmaisessakin kartassa, sillä maan todellinen muoto on pyöreä tasainen pinta, jota reunustaa jääreunama (joka pallomallissa on etelänapa).
Pallomalli vääristää täten jopa enemmän maiden suhteita, mitä neliskulmainen malli!
Neliskulmainen malli on kuitenkin kaikista toimivin kartta erityisesti tv:n ruudulle, mitä maan todellinen muoto, eli pyöreä levy.
Yksi Ylen meteorologeista alkoi tahallaan sanoo aina säätiedotuksen lopussa, että seuraavaksi pallo. Nyttemmin häntä sentään on puhuteltu tästä ja hänkin käyttää muotoa: ja sitten maailman sää. Mutta kartta näytetään edelleen pallona!!!!!!
En ymmärrä! Pallopropaganda alkaa saamaan ihan älyttömiä muotoja! Ei ihme, että ihmiset luulee maan olevan pallo, kun päivästä toiseen toistetaan noita typeriä pallokarttoja!!!! Me maatietoiset vaadimme, että Ylen on siirryttävä tasokarttoihin!!!
Ylen luovuttava pallokartasta!
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö tuo ole vitsinä jo ajat sitten puhki kaluttu?
- Anonyymi
Asia ei ole vitsi! Mua ainakin tympii kattoa sitä pallokarttaa kun tiedän ettei maa sen muotoinen ole! Jotta maailman kartta näytettäis tasokarttana, se sopisi varmasti kaikille. Niin litteän maan kannattajille, kuin pallofanaatikoillekin. Tuskin he neliskulmaisesta kartasta pahentuisi.... vain todellinen maanmuoto, eli litteä ympyrä on se, josta pallofanaatikot saattaisi nostaa äläkän. Tasokarttojahan käytetään koulussakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia ei ole vitsi! Mua ainakin tympii kattoa sitä pallokarttaa kun tiedän ettei maa sen muotoinen ole! Jotta maailman kartta näytettäis tasokarttana, se sopisi varmasti kaikille. Niin litteän maan kannattajille, kuin pallofanaatikoillekin. Tuskin he neliskulmaisesta kartasta pahentuisi.... vain todellinen maanmuoto, eli litteä ympyrä on se, josta pallofanaatikot saattaisi nostaa äläkän. Tasokarttojahan käytetään koulussakin!
No onhan se vitsi, kyllä maan muodosta on niin paljon todisteita toisin kuin "lättämaasta" ei ole nähty vielä ainoatakaan todistetta. Jos kerran tiedät niin todisteita esiin, inttämällä ei ole ennenkään asioita ratkaistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se vitsi, kyllä maan muodosta on niin paljon todisteita toisin kuin "lättämaasta" ei ole nähty vielä ainoatakaan todistetta. Jos kerran tiedät niin todisteita esiin, inttämällä ei ole ennenkään asioita ratkaistu.
Niin sun mielestä, ku oot sellanen pallofantastico... te fantasioitte jostain pallosta, mutta tosiasiat eivät sillä muutu. Ihan sama kuinka harhoihin uskoo, totuus ei muutu harhojen mukana. Ihan absurdi ajatuskin, että olisimme jossain pallossa!!!! (tosin iteki ollu joskus niin tyhmä, että uskoin niin ku nielin lampaana kaiken koulussa opitun)
Onneksi olen maatietoinen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sun mielestä, ku oot sellanen pallofantastico... te fantasioitte jostain pallosta, mutta tosiasiat eivät sillä muutu. Ihan sama kuinka harhoihin uskoo, totuus ei muutu harhojen mukana. Ihan absurdi ajatuskin, että olisimme jossain pallossa!!!! (tosin iteki ollu joskus niin tyhmä, että uskoin niin ku nielin lampaana kaiken koulussa opitun)
Onneksi olen maatietoinen!Minä myös olen maatietoinen, en fantasioi yhtään mistään, mutta olen vain nähnyt liian paljon todisteita, joita Oikeat Tiedemiehet ovat keränneet vuosikymmenien, jopa vuosisatojen kuluessa. Heidän havaintojensa mukaan maa on pallo, kiertää Aurinkoa tarkasti määritellyllä radallaan, sen mukaan voidaan laskea auringon nousut ja laskut minuutilleen kuten tähtien ja planeettojen näkyminen.
Littu-uskovaiset eivät ole vieläkään osanneet kertoa todisteita jotka täyttäisivät tieteen kriteerit, tuo teidän nillittämisenne on lasten eipäs-juupas tasoa. Esim teillä on niin paljon keskenään ristiriitaisia teorioita aurigon ja kuun olemuksesta. Suurin osa niistä paljastuu jo kaltaiseni maallikon järjenjuoksulla ihan huuhaaksi.
- Anonyymi
Sen jälkeen kun muutin Eteläiselle pallonpuoliskolle olen joka päivä nähnyt omin silmin, ilman apuvälineitä tai ketään kertomassa mihin pitää uskoa asioita jotka eivät voi toteutua litteällä.
Uskon litteään sitten kun enää en näe tuollaisia.
Jokainen halukas voi rajojen taas auettua käydä toteamassa asian itse. Älkää pidätelkö hengitystä kuitenkaan, rajat ei teiile tautisille ole aukeamassa vielä pitkään aikaan.- Anonyymi
Mitä olet nähnyt siellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä olet nähnyt siellä?
Lue tätä palstaa niin se selviäisi?
Lyhyesti muutama mainittuna:
- Auringon joka liikkuu aina 15 astetta sivusuunnassa; ei vastaa Litteän teorian mukaista havaintoa "Kiertokehän" ulkopuolelta
- Auringon joka kesällä menee yhtäjaksoisesti idästä länteen yli 12 tuntia (mahdotonta litteässä kiertokehän ulkopuolella)
- Auringon joka puolet vuodesta nousee ja laskee etelämpänä kuin litteän teoria, suurimillaan ero on 90 astetta, ei mikään pieni likimäärä (koillisen sijaan kaakko; luoteen sijaan lounas)
- Tähtitaivas kiertää eteläistä napaa joka yö
- Etelän Risti pysyy kapealla sektorilla etelässä olematta koskaan idässä tai lännessä, samoin kuin se tekee missä tahansa muualla etelässä; jos taivas kiertää vain yhtä napaa pohjoisessa pitäisi Etelän Ristin mennä myös idästä länteen jotta ehtisi näkymään myös muualla
- Kuun jossa Tycho kraatteri on "väärällä" puolella vaaka-akselin suhteen
Olen myös lentänyt useita lentoreittejä jotka ei ajallisesti litteällä ole mahdollisia; mm. Tyynen Meren yli, Australian halki, Amerikan halki, Venäjän ylitse jne.
Lupasin jo pari vuotta sitten että maksan kuittia vastaan takautuvasti liput jos tänne joku tulee eikä näe samoja asioita. Kukaan ei ole uskaltanut ottaa haastetta vastaan. Tällä hetkellä esteenä tuossa on suljetut rajat, tautisia ei tänne haluta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511003Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli240998Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253796- 84786
- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?44699