Miten tuon tiedotteen mukaan aikoinaan niitä KK kyytejä jaetaan. Onko ne 600 autoa sitten ne autot joille tulee kk-ajot?
Siinähän pitää olla isännällä nuo vaatimukset täyttävä kuski. Voi olla, että osa maahanmuuttajista putoaa kelkasta.
Nyt kun autoilijat hakee kuskeja, niin eihän kukaan mene muulle kuin sellaiselle autoilijalle joka ajaa myös näitä kk-ajoja. Nykyisin kun ei enää muutakaan ole.
Tässä tiedote:
”Kulkukeskuksen vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaisten kuljetusten palveluntuottajat eli kuljetusyritykset valitaan kesäkuussa. Kilpailutuksessa ovat mukana ne yritykset, jotka ovat ilmoittautuneet Kulkukeskuksen toimittajarekisteriin viimeistään tiistaina 19.5.2020.
Kilpailutuksen kautta palveluun valitaan päivä- ja sopimusautoja. Päiväautot ajavat vain Kulkukeskuksen kuljetuksia aamu- ja iltavuoroissa. Päiväautoja otetaan palveluun noin 50 ja ne kaikki ovat esteettömiä ajoneuvoja. Sopimusautoiksi valitaan noin 600 autoa, jotka täyttävät asetetut vaatimukset. Sopimusautot hoitavat ne kuljetukset, joita päiväautot eivät ehdi ajamaan. Sopimusautot hoitavat myös yöaikaan tapahtuvat kuljetukset.
Kulkukeskuksen kuljetuspalvelua tuottavilta yrityksiltä vaaditaan mm. kuljettajien riittävää kielitaitoa (vähintään suomi tai ruotsi). Asiakkaat saavat palvelun valitsemallaan kielellä, suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Lisäksi yrityksiltä tarkistetaan rikosrekisteriotteet.
Kulkukeskus perehdyttää kuljetusyritykset ja kuljettajat ennen kuljetusten alkua. Lisäksi Kulkukeskus järjestää koulutuksia.
Kulkukeskuksen tavoitteena on parantaa kuljetuspalvelun laatua ja saatavuutta koko Länsi-Uudenmaan alueella. Kulkukeskus aloittaa toimintansa syksyllä 2020.”
Kulkukeskus ja KK ajot esim Espoossa.
38
3995
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä et tajunnut? Sehän lukee tuossa aivan selvästi.
Päiväautot ajavat vain Kulkukeskuksen kuljetuksia aamu- ja iltavuoroissa. Päiväautoja otetaan palveluun noin 50 ja ne kaikki ovat esteettömiä ajoneuvoja. Sopimusautoiksi valitaan noin 600 autoa, jotka täyttävät asetetut vaatimukset. Sopimusautot hoitavat ne kuljetukset, joita päiväautot eivät ehdi ajamaan. Sopimusautot hoitavat myös yöaikaan tapahtuvat kuljetukset.- Anonyymi
Mitä on aamu ja iltavuorot, mistä mihin,
Eihän nykyisin ole mitään aikoja määritelty - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on aamu ja iltavuorot, mistä mihin,
Eihän nykyisin ole mitään aikoja määriteltySuora-ohjauksessa ollaan esim 6-14 / 14-22 tai/ja 5-13 ja 13-21, ettei kaikki vaihda samaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora-ohjauksessa ollaan esim 6-14 / 14-22 tai/ja 5-13 ja 13-21, ettei kaikki vaihda samaan aikaan.
Ei löydy autoja ajamaan noin halvalla taitaa koko projekti siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy autoja ajamaan noin halvalla taitaa koko projekti siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
Käykö tuosta vastauksesta ilmi, että kuinka halvalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy autoja ajamaan noin halvalla taitaa koko projekti siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
Täysin perRSeestä koko kulkukeskus!
Omakohtaisten kokemusten perusteella ei toimi ja SIRVIÖ Espoosta senkun vain kehuu toimimatonta järjestelmää. Idioottiko koko ukko, kun ei palautteista tajua... vai??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin perRSeestä koko kulkukeskus!
Omakohtaisten kokemusten perusteella ei toimi ja SIRVIÖ Espoosta senkun vain kehuu toimimatonta järjestelmää. Idioottiko koko ukko, kun ei palautteista tajua... vai???Onhan siellä kuulemma toinenkin osaamaton säheltäjä joku Ojaniemi tuota ollut kyhäämässä.
Eihän siinä mitään, kyllä Espoossa kaikki on mahdollista, kuten on nähty ja tämänkin muutoksen myötä tullut 700 tuhannen euron ylimääräinen menoerä kaupungille, vääristellyn kilpailutuksen takia saatu sakko, mutta vielä jatkavat taitamatonta turaamistaan viroissaan!
Taksit seisoo tolpilla jonoiksi asti ja kyytiä vailla olevat ihmiset joutuvat odottelemaan kyytejään jopa tuntitolkulla, kun aiemmin kyydin sai muutamassa minuutissa.
Olisi hyvä tietää, mikä on se taho, jolle tästä voisi ilmoittaa ja saattaa hyvän palvelun romuttaneet henkilöt vastuuseen, sekä korvaamaan aiheuttamansa rahallisen menetyksen Espoon kaupungille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siellä kuulemma toinenkin osaamaton säheltäjä joku Ojaniemi tuota ollut kyhäämässä.
Eihän siinä mitään, kyllä Espoossa kaikki on mahdollista, kuten on nähty ja tämänkin muutoksen myötä tullut 700 tuhannen euron ylimääräinen menoerä kaupungille, vääristellyn kilpailutuksen takia saatu sakko, mutta vielä jatkavat taitamatonta turaamistaan viroissaan!
Taksit seisoo tolpilla jonoiksi asti ja kyytiä vailla olevat ihmiset joutuvat odottelemaan kyytejään jopa tuntitolkulla, kun aiemmin kyydin sai muutamassa minuutissa.
Olisi hyvä tietää, mikä on se taho, jolle tästä voisi ilmoittaa ja saattaa hyvän palvelun romuttaneet henkilöt vastuuseen, sekä korvaamaan aiheuttamansa rahallisen menetyksen Espoon kaupungille!Tässä on ajoja hoitava välityskeskus. Kannattaa olla yhteydessä ja kysyä miksi mikään ei toimi.
https://www.fcg.fi/kestava-elinymparisto/kaupunkisuunnittelu-ja-kehitys/henkiloliikenteen-valityspalvelut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on ajoja hoitava välityskeskus. Kannattaa olla yhteydessä ja kysyä miksi mikään ei toimi.
https://www.fcg.fi/kestava-elinymparisto/kaupunkisuunnittelu-ja-kehitys/henkiloliikenteen-valityspalvelutEikö ne nykyiset puuhastelijat voisi vaan nostaa kädet ylös ja antaa hommat osaaviin käsiin🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on ajoja hoitava välityskeskus. Kannattaa olla yhteydessä ja kysyä miksi mikään ei toimi.
https://www.fcg.fi/kestava-elinymparisto/kaupunkisuunnittelu-ja-kehitys/henkiloliikenteen-valityspalvelutJo ensimmäinen lyhyt vilkaisu tuonne linkkiin herätti hilpeyttä!
Siellä sanotaan, että ajojen määrät vähenee ja samoin päästöt.
Uskokoon ken uskoo, mutta minä en tätä soopaa usko!
Miten päästöt vähenee, jos esim. ajan ensin tyhjänä 9km noutamaan mummoa ja kuskaan hänet 500 metrin päähän ostoksille.
Kysynkin, tyhmä kun olen, joten kertokaahan viisaammat, että miten tässä ne päästöt oikein vähenee, kun siinä mummon lähellä on valmiina useita autoja tyhjäkäynnillä?
Ja toki voitte mieluusti vastata tähän samaan viestiketjuun, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ensimmäinen lyhyt vilkaisu tuonne linkkiin herätti hilpeyttä!
Siellä sanotaan, että ajojen määrät vähenee ja samoin päästöt.
Uskokoon ken uskoo, mutta minä en tätä soopaa usko!
Miten päästöt vähenee, jos esim. ajan ensin tyhjänä 9km noutamaan mummoa ja kuskaan hänet 500 metrin päähän ostoksille.
Kysynkin, tyhmä kun olen, joten kertokaahan viisaammat, että miten tässä ne päästöt oikein vähenee, kun siinä mummon lähellä on valmiina useita autoja tyhjäkäynnillä?
Ja toki voitte mieluusti vastata tähän samaan viestiketjuun, kiitos.Se on konsulttifirma. Konsulttien työ on puhua paskaa ja laskuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siellä kuulemma toinenkin osaamaton säheltäjä joku Ojaniemi tuota ollut kyhäämässä.
Eihän siinä mitään, kyllä Espoossa kaikki on mahdollista, kuten on nähty ja tämänkin muutoksen myötä tullut 700 tuhannen euron ylimääräinen menoerä kaupungille, vääristellyn kilpailutuksen takia saatu sakko, mutta vielä jatkavat taitamatonta turaamistaan viroissaan!
Taksit seisoo tolpilla jonoiksi asti ja kyytiä vailla olevat ihmiset joutuvat odottelemaan kyytejään jopa tuntitolkulla, kun aiemmin kyydin sai muutamassa minuutissa.
Olisi hyvä tietää, mikä on se taho, jolle tästä voisi ilmoittaa ja saattaa hyvän palvelun romuttaneet henkilöt vastuuseen, sekä korvaamaan aiheuttamansa rahallisen menetyksen Espoon kaupungille!öö...se palvelu ei kai ole vielä ollut viikkoakaan käytössä. Miten nyt jo tiedät, että asiakkaat odottaa tuntikausia autoja tai että hyvä palvelu (?) on nyt romutettu? Ne vähät mitä olen itse ajanut, on menneet ihan aikataulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on konsulttifirma. Konsulttien työ on puhua paskaa ja laskuttaa.
Toi on kyllä totta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öö...se palvelu ei kai ole vielä ollut viikkoakaan käytössä. Miten nyt jo tiedät, että asiakkaat odottaa tuntikausia autoja tai että hyvä palvelu (?) on nyt romutettu? Ne vähät mitä olen itse ajanut, on menneet ihan aikataulussa.
Missä aikataulussa, kerro ihmeessä😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öö...se palvelu ei kai ole vielä ollut viikkoakaan käytössä. Miten nyt jo tiedät, että asiakkaat odottaa tuntikausia autoja tai että hyvä palvelu (?) on nyt romutettu? Ne vähät mitä olen itse ajanut, on menneet ihan aikataulussa.
Hmm... jouduitko muuten avaamaan uuden pankkitilin, minne saat ne suuret tulosi ajoistasi talletettua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ensimmäinen lyhyt vilkaisu tuonne linkkiin herätti hilpeyttä!
Siellä sanotaan, että ajojen määrät vähenee ja samoin päästöt.
Uskokoon ken uskoo, mutta minä en tätä soopaa usko!
Miten päästöt vähenee, jos esim. ajan ensin tyhjänä 9km noutamaan mummoa ja kuskaan hänet 500 metrin päähän ostoksille.
Kysynkin, tyhmä kun olen, joten kertokaahan viisaammat, että miten tässä ne päästöt oikein vähenee, kun siinä mummon lähellä on valmiina useita autoja tyhjäkäynnillä?
Ja toki voitte mieluusti vastata tähän samaan viestiketjuun, kiitos.Espoolaista vihreää kuntapolitiikkaa, mitä noihin päästöihin tulee😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öö...se palvelu ei kai ole vielä ollut viikkoakaan käytössä. Miten nyt jo tiedät, että asiakkaat odottaa tuntikausia autoja tai että hyvä palvelu (?) on nyt romutettu? Ne vähät mitä olen itse ajanut, on menneet ihan aikataulussa.
Kaikki jotka ovat aiemmin käyttäneet kpk kyytejä, ymmärtävät eron nykyiseen, josta ei ole hyvää sanottavaa matkustajilla, kuin ei kuljettajillakaan, joita kyykytetään osaamattomien tahojen toimesta!
Tyhmemmänkin jo pitäisi ymmärtää, ettei nykyinen palvelu toimi ja eräs syy siihen on se, että tilatessa kyyditettävän nouto-osoitteen lisäksi kuljettajille ilmoitetaan pääteosoite, jos keikan pituus on vain muutaman sadan metrin pituinen ja hakumatkas tulee kilometreissä, niin taatusti vaikuttaa merkittävästi kyytien poimintaan, ei ehkä saisi vaikuttaa, mutta kyllä näin vaan totuus on!
Jos joku muuta väittää, niin tuo on totuus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on ajoja hoitava välityskeskus. Kannattaa olla yhteydessä ja kysyä miksi mikään ei toimi.
https://www.fcg.fi/kestava-elinymparisto/kaupunkisuunnittelu-ja-kehitys/henkiloliikenteen-valityspalvelutHmm. mitäköhän ne optimoi? Jos ne optimoivat rahan käyttöä, niin paras tulos saadaan seisottamalla sopimustakseja tolpilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... jouduitko muuten avaamaan uuden pankkitilin, minne saat ne suuret tulosi ajoistasi talletettua?
Ei ne tulot niin hirveesti tuosta kasva, mutta voithan miettiä siinä tolpalla kaksi tuntia "paalupaikkaa" odottaessasi, että olisiko kannattanut ajaa Hki-Espoo kyyti hiukka halvemmalla istumisen sijaan :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne tulot niin hirveesti tuosta kasva, mutta voithan miettiä siinä tolpalla kaksi tuntia "paalupaikkaa" odottaessasi, että olisiko kannattanut ajaa Hki-Espoo kyyti hiukka halvemmalla istumisen sijaan :)
Miten autojen saanti sitten, kun palaamme ns. normielämään, ilman koronaa?
Eiköhän autot ajele sitten hieman paremmin tuottavia keikkoja esim. lentokentille, vammaisista ja vanhuksista vähääkään piittaamatta, vai ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ensimmäinen lyhyt vilkaisu tuonne linkkiin herätti hilpeyttä!
Siellä sanotaan, että ajojen määrät vähenee ja samoin päästöt.
Uskokoon ken uskoo, mutta minä en tätä soopaa usko!
Miten päästöt vähenee, jos esim. ajan ensin tyhjänä 9km noutamaan mummoa ja kuskaan hänet 500 metrin päähän ostoksille.
Kysynkin, tyhmä kun olen, joten kertokaahan viisaammat, että miten tässä ne päästöt oikein vähenee, kun siinä mummon lähellä on valmiina useita autoja tyhjäkäynnillä?
Ja toki voitte mieluusti vastata tähän samaan viestiketjuun, kiitos.Juuri noin se menee muuallakin, missä po.välityskeskus päsmäröi. Tiedän kokemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin se menee muuallakin, missä po.välityskeskus päsmäröi. Tiedän kokemuksesta.
En ole muutamaan viikkoon Kulkukeskuksen appia avannut. Ihan hirveästi ei innosta 30 minuutin päässä oleva lähisiirto arvoltaan 10 euroa, kun parempaakin kyytiä on tarjolla.
Onneksi meitä sopimusautoja ei voi sanktioida siitä että pitää sovelluksen kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne tulot niin hirveesti tuosta kasva, mutta voithan miettiä siinä tolpalla kaksi tuntia "paalupaikkaa" odottaessasi, että olisiko kannattanut ajaa Hki-Espoo kyyti hiukka halvemmalla istumisen sijaan :)
Elä kuten opetat. Äläkä tyydy ajamaan vain vähän halvemmalla. Aja yksin tein paljon halvemmalla. Ohjenuoranasi bussikyytien hinnat. Ymmärrättehän, että hintojen polkeminen se tuo leivän päälle muutakin kuin ylähuulen. Ainakin niille kuljettajille, joilla todistuksessa uskonto 10, laskento 4. Kunnes ”talousnero” herää jollei kasakan niin voudin nauruun…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka ovat aiemmin käyttäneet kpk kyytejä, ymmärtävät eron nykyiseen, josta ei ole hyvää sanottavaa matkustajilla, kuin ei kuljettajillakaan, joita kyykytetään osaamattomien tahojen toimesta!
Tyhmemmänkin jo pitäisi ymmärtää, ettei nykyinen palvelu toimi ja eräs syy siihen on se, että tilatessa kyyditettävän nouto-osoitteen lisäksi kuljettajille ilmoitetaan pääteosoite, jos keikan pituus on vain muutaman sadan metrin pituinen ja hakumatkas tulee kilometreissä, niin taatusti vaikuttaa merkittävästi kyytien poimintaan, ei ehkä saisi vaikuttaa, mutta kyllä näin vaan totuus on!
Jos joku muuta väittää, niin tuo on totuus!Ei saa nouto-osoitetta ilmoittaa kuljettajalle. On saavutettu etu, että saadaan kuljettaja tulemaan esim. 10 km:n päästä ajamaan 10 €:n kyyti.
Tärkeintä on, että välityskeskus löytää kyytiin helposti auton ja asiakas saa sen. Jos kuljettajalle jää Musta Pekka eli persnettoa, niin mitä väliä sillä on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy autoja ajamaan noin halvalla taitaa koko projekti siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
Liikennöitsijät on antanette hinnan/tarjauksen millä ajavat. Ei se ole kunnan vika jos hinta on liian alhainen. Lisää Euroja tarjouksiiin, niin ei tarvitse ajaa liian halvalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä kuten opetat. Äläkä tyydy ajamaan vain vähän halvemmalla. Aja yksin tein paljon halvemmalla. Ohjenuoranasi bussikyytien hinnat. Ymmärrättehän, että hintojen polkeminen se tuo leivän päälle muutakin kuin ylähuulen. Ainakin niille kuljettajille, joilla todistuksessa uskonto 10, laskento 4. Kunnes ”talousnero” herää jollei kasakan niin voudin nauruun…
Olipas typerä kommentti. Et taida olla alalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas typerä kommentti. Et taida olla alalla?
Olipas typerä kommentti. Et taida olla alalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole muutamaan viikkoon Kulkukeskuksen appia avannut. Ihan hirveästi ei innosta 30 minuutin päässä oleva lähisiirto arvoltaan 10 euroa, kun parempaakin kyytiä on tarjolla.
Onneksi meitä sopimusautoja ei voi sanktioida siitä että pitää sovelluksen kiinni.Kulkukeskusken suurin ongelma autolija kohtaa on juuri tämä 30min päästä kyyti. Jos olet ajossa, niin suurin osa ajasta menee tyhjänpanttina olemiseen mitä EI MAKSETA mitään!? Laittakaa kyyti 10- (max)20 min. päästä, niin on enemmän autoja käytetävissä. 30min tekee ajoista liian halpoja, että ei niítä vaan voi ajaa jos haluaa tienat myös palkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkukeskusken suurin ongelma autolija kohtaa on juuri tämä 30min päästä kyyti. Jos olet ajossa, niin suurin osa ajasta menee tyhjänpanttina olemiseen mitä EI MAKSETA mitään!? Laittakaa kyyti 10- (max)20 min. päästä, niin on enemmän autoja käytetävissä. 30min tekee ajoista liian halpoja, että ei niítä vaan voi ajaa jos haluaa tienat myös palkaa.
En nyt jaksa kaivaa sopimusta/ tarjouspyyntöä esiin, mutta luulen ,että tarjousta pyydettäessä ainakaan ei toiminnan kuvauksessa ollut mainintaa, että tilaukset tulevat puoli tuntia ennen määräaikaa.
Mitähän sähkö- putki-remonttimies sanoisi jos urakkahinnan sovittuamme edellyttäisin, että hän tulisi vaikka pari tuntia ennen sovittua aikaa oven taakse seisomaan asennossa..
- Anonyymi
Kulkukeskuksen taksit on jatkuvasti myöhässä. Jo tilauksen tekemisessä saa varautua odottamaan 20 min puhelun läpi menoa. Taksi saattaa tulla vasta tunnin päästä - siinäpä istut märällä asfaltilla tai lumessa venaamassa. Taksissa pitää näyttää passia todistukseksi vammaisuudesta, vaikka on proteesit amputoiduissa jaloissa! Vammaiset kuulemma huijaa, siksi tarkistetaan henkilöllisyys (bussissahan ei kukaan terve ihminen huijaa koskaan). Hienoa työtä, Espoo!
- Anonyymi
Kysymys on siitä että tulee oikea asiakas kytiin ja 99% kuskeista ei kysy "papereita".
- Anonyymi
Kaikki mahdollinen säästö otetaan suoraan vammaisten selkänahasta
- Anonyymi
Eiköhän myös taksiautoilijan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän myös taksiautoilijan?
Ja kuljettajan, kyllä.
- Anonyymi
Ja huonommaksi vain menee, ei enään kuskailla kuin kuningasta. Halvalla ei saa hyvää.
- Anonyymi
Kyyti pyörätuoliasiakkaalle toimi hyvin. Taksit tulivat pian, kuskit tosi ystävällisiä. Ei niin, että mitään valitettavaa.
- Anonyymi
Länsiväylän -lehden kirjoituksessa Espoon Vihreät asettuivat vastustamaan vammaisten ja erityisryhmien kuljetuksissa nykyistä Kulkukeskusmallia. Espoon demareilla on aiemmin ollut samansuuntaisia julkilausumia. Ks. linkki alla
https://www.lansivayla.fi/paakirjoitus-mielipide/4669500
Samoin he yllättäen asettuivat puolustamaan vakiotaksioikeuden laajentamista nykyisestä.
Tarjoaahan vakiotaksioikeus mm. kantasuomalaisille asiakkaille mahdollisuuden olla käyttämättä matujen kuljettamia takseja.
Taksin kannalta vakiotaksioikeus tarjoaa mahdollisuuden parantaa yritystoiminnan tuottoa. Tuossa pyrkimyksessä tosin voi tapahtua ylilyöntejä tai ainakin osaamattomuudesta johtuvia kiinnijäämisiä, minkä estämiseksi yrittäjiä pitäisi ilmeisesti kouluttaa:
Taksiyrittäjä laskutti kaupungilta 83 000 euron edestä haamukyytejä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008273377.html?cs=email - Anonyymi
Ainakin näin heinäkuussa on verorahat hyvässä käytössä kun matkapalvelun autot valloittaa Helsingin huoltoasemien parkkipaikat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832244
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722000Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441933- 1281640
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641519Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1921482Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771221Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321094- 711063
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771063