Jarmo Makkonen muerto

Anonyymi

Pastorin maallinen kilvoittelu päättynyt, ylennetty ajasta ikuisuuteen 72 vuotiaana 2 toukokuuta.

41

2135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko Vapaakirkollinen pastori ?

      • Anonyymi

        Helluntaiseurakunnan pastori .


    • Anonyymi

      Mitä muuten kuuluu evankelista Lea Kärnälle?

    • Anonyymi

      Jarmon muistan Raamattu TV- jaksoista TV7 :lla!

      Niiä oli ilo kuunnella. Aisaparina toumi Niilo Närhi, jonka muistan tykänneen jääkiekkoa seurata mutta ylennyksen saanut Makkonen ei siitä perustanut.

      Oli oma mukava persoonansa sen perusteella mitä tuntumaa sain keskenjääneestä ohjelmasarjasta, jonka piti käsitellä jokaista 66 kirjaa.Nautin oppimisesta Jarmon ja Niilon opissa TV7 :n katsojana.

      Kaikille eroa Jarmosta sureville: suru loppuu aikanaan ja otan osaa läheisten suruun.

      Kyynel valuu kummastakin silmästä, Commandohauis

      • Anonyymi

        Mihin hän kuoli ? Aika "nuori" vielä kuitenkin? Osanotto omaisille.
        Pidin/pidän Makkosen selväsanaisesta julistuksesta. Onneksi jäi tallenteet, niin voi edelleen kuunella.


    • Anonyymi

      Hillevi jäi leskeksi.Kova paikka, Jumalan apua Hilleville anon.

      https://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/olen_saanut_tehda_sita_mita_rakastan/?numero=35/2018

      Jarmolla oli 70vsynttärit syyskuussa 2018, joten Jarmo kuoli 71vuotiaana. Toisaalta hän ei ole kuollut vaan Jeesukseen uskovana hänet Jumala ylösnousemus päivänä herättää.

      • Anonyymi

        Aamen!


    • Anonyymi

      Onko tämä tieto ollut jossain julkisesti?

    • Anonyymi

      "ylennetty!"
      Se voi luoda kielikuvana- sellaista, jota kukin katsoo sen opetuksen välityksellä.
      Milloin ajattelette mielessänne sen h- hetken olevan, jolloin vaikka ko. pastori on osassaan?

      • Anonyymi

        Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte. Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

        Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

        Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin. Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne; niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet, että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:1-18)

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat --> hänen tulemuksessaan; <- - sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        (1Ko 15:22-24)

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan ---> herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä --> herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:38-40)



        Ensin puhutaan elämästä uskovaisuudessa. Puhetta jatketaan ja tullaan hetkeen, että joku nukkuu pois.
        Poisnukkuneitten kohdalla avataan silmiämme siihen, ettemme murehtisi, vaan näkisimme toivon osamme.
        Siis poisnukkuneissa – puhutaan nukkumisesta ja nukkuminen on unta. Kuolemanunta.
        Kuoleman unesta Jeesus tuo nukkuneet elämään esiin hänen kanssaan Herran paluun h-hetkessä.
        Näin kirjoituksissa tuodaan se esiin. Nukkuneet eivät kerkiä ensin perille, vaan herätetään ja sitten me- jotka olemme täällä, niin tapahtuma on yhtäaikainen. Siis yhdessä temmataan, se on kirjoitusten näköala.
        Uskommeko me kirjoituksia? Jos uskomme, emme eksy.
        Kuoleman uni- herätys- ei näinollen ole vieras asia kuolemassa ja osaamme nousemisesta.
        Aivankuin jo edesmennyt kuorolainen meidän helluntaiherätyksen kuorossa, jossa puolisoni laulaa, todisti. Kun kuolen, menen uneen ja minut herätetään Herran paluussa.
        Hän meni Jumalanmuistiin.
        https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0
        Jumala- Elämänkirjassa muistaa nimeltä jokaisen. Ja Eläväksitekevä Henki herättää kuolleet ja antaa Ylösnousemusruumiin ihmiselle, elämäksi. Ja näin saamme olla Hänen kanssaan siinä osassa Elämän armolahjan kautta.
        Siinä on se h-hetki elämälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte. Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

        Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

        Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin. Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne; niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet, että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:1-18)

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat --> hänen tulemuksessaan; <- - sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        (1Ko 15:22-24)

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan ---> herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä --> herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:38-40)



        Ensin puhutaan elämästä uskovaisuudessa. Puhetta jatketaan ja tullaan hetkeen, että joku nukkuu pois.
        Poisnukkuneitten kohdalla avataan silmiämme siihen, ettemme murehtisi, vaan näkisimme toivon osamme.
        Siis poisnukkuneissa – puhutaan nukkumisesta ja nukkuminen on unta. Kuolemanunta.
        Kuoleman unesta Jeesus tuo nukkuneet elämään esiin hänen kanssaan Herran paluun h-hetkessä.
        Näin kirjoituksissa tuodaan se esiin. Nukkuneet eivät kerkiä ensin perille, vaan herätetään ja sitten me- jotka olemme täällä, niin tapahtuma on yhtäaikainen. Siis yhdessä temmataan, se on kirjoitusten näköala.
        Uskommeko me kirjoituksia? Jos uskomme, emme eksy.
        Kuoleman uni- herätys- ei näinollen ole vieras asia kuolemassa ja osaamme nousemisesta.
        Aivankuin jo edesmennyt kuorolainen meidän helluntaiherätyksen kuorossa, jossa puolisoni laulaa, todisti. Kun kuolen, menen uneen ja minut herätetään Herran paluussa.
        Hän meni Jumalanmuistiin.
        https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0
        Jumala- Elämänkirjassa muistaa nimeltä jokaisen. Ja Eläväksitekevä Henki herättää kuolleet ja antaa Ylösnousemusruumiin ihmiselle, elämäksi. Ja näin saamme olla Hänen kanssaan siinä osassa Elämän armolahjan kautta.
        Siinä on se h-hetki elämälle.

        Vähän lyhyempiä kommentteja, kiitos.

        Osaamme itsekin lukea ja tutkia Raamattua.
        Kaikkea ei tarvitse vääntää rautalangasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte. Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

        Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

        Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin. Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne; niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet, että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:1-18)

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat --> hänen tulemuksessaan; <- - sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        (1Ko 15:22-24)

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan ---> herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä --> herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:38-40)



        Ensin puhutaan elämästä uskovaisuudessa. Puhetta jatketaan ja tullaan hetkeen, että joku nukkuu pois.
        Poisnukkuneitten kohdalla avataan silmiämme siihen, ettemme murehtisi, vaan näkisimme toivon osamme.
        Siis poisnukkuneissa – puhutaan nukkumisesta ja nukkuminen on unta. Kuolemanunta.
        Kuoleman unesta Jeesus tuo nukkuneet elämään esiin hänen kanssaan Herran paluun h-hetkessä.
        Näin kirjoituksissa tuodaan se esiin. Nukkuneet eivät kerkiä ensin perille, vaan herätetään ja sitten me- jotka olemme täällä, niin tapahtuma on yhtäaikainen. Siis yhdessä temmataan, se on kirjoitusten näköala.
        Uskommeko me kirjoituksia? Jos uskomme, emme eksy.
        Kuoleman uni- herätys- ei näinollen ole vieras asia kuolemassa ja osaamme nousemisesta.
        Aivankuin jo edesmennyt kuorolainen meidän helluntaiherätyksen kuorossa, jossa puolisoni laulaa, todisti. Kun kuolen, menen uneen ja minut herätetään Herran paluussa.
        Hän meni Jumalanmuistiin.
        https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0
        Jumala- Elämänkirjassa muistaa nimeltä jokaisen. Ja Eläväksitekevä Henki herättää kuolleet ja antaa Ylösnousemusruumiin ihmiselle, elämäksi. Ja näin saamme olla Hänen kanssaan siinä osassa Elämän armolahjan kautta.
        Siinä on se h-hetki elämälle.

        Paavali tarkoittaa ruumiin nukkumista.
        Sielu ja henki eivät kuole:
        2Kor 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme kotiin Herran luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tarkoittaa ruumiin nukkumista.
        Sielu ja henki eivät kuole:
        2Kor 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme kotiin Herran luo.

        Kuollessa henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Tietoinen pois nukkuneesta tulee vasta sitten kun Jeesus toisessa tulemisessaan hänet herättää kirkastetussa ruumiissa. Heräjä sinä, joka maan tomussa makajat.

        Henki palajaa Jumalan tykö, mutta eivät he tietoisia ole, ja kurki pilven reunalta.

        1234567---


      • Anonyymi

        Sanonta kuuluu osana vapaidensuuntien ansio-oppia.

        "Ylennetty kirkkauteen" on kuitenkin ollut lähinnä Pelastusarmeijan käyttämä arvonimi, heillä kun on armeijamainen jäsenistö, jossa "yletään" Jumalan edessä "sotilaasta" ties kenraalikuvernööriksi, en tiedä.

        "Ylennetty" viittaa siis ylennetyn omiin uskonansioihin.

        Tämä ei ole kristinuskoa.

        En välitä loukata itse vainajaa, en hänen uskoaan tunne, enkä tiedä. Nimi on ollut hämärästi tuttu, mitä nyt teitä kuunnellessa ja lukiessa on korviin osunut.

        Jumala ylentää ja alentaa, ei ihminen. Tämä on kristinoppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanonta kuuluu osana vapaidensuuntien ansio-oppia.

        "Ylennetty kirkkauteen" on kuitenkin ollut lähinnä Pelastusarmeijan käyttämä arvonimi, heillä kun on armeijamainen jäsenistö, jossa "yletään" Jumalan edessä "sotilaasta" ties kenraalikuvernööriksi, en tiedä.

        "Ylennetty" viittaa siis ylennetyn omiin uskonansioihin.

        Tämä ei ole kristinuskoa.

        En välitä loukata itse vainajaa, en hänen uskoaan tunne, enkä tiedä. Nimi on ollut hämärästi tuttu, mitä nyt teitä kuunnellessa ja lukiessa on korviin osunut.

        Jumala ylentää ja alentaa, ei ihminen. Tämä on kristinoppia.

        Adventistien kuollessa ei ylennetä kirkkauteen. Näin luettua adventistin kuoltua: Saattoivat viimeiseen lepopaikkaansa hautausmaalle odottamaan ylösnousemuksen aamua.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistien kuollessa ei ylennetä kirkkauteen. Näin luettua adventistin kuoltua: Saattoivat viimeiseen lepopaikkaansa hautausmaalle odottamaan ylösnousemuksen aamua.

        1234567---

        Adventistit eivät näköjään etuile kirkkauteen pääsemisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit eivät näköjään etuile kirkkauteen pääsemisestä.

        Eivät todellakaan etuile !

        1234567---


    • Anonyymi

      En nyt lähtisi henkseleitä paukuttamaan, kun elämäntehtävänä oli helluntaiherätyksen hajoittaminen (helluntaikirkko) ja Missiomaailman sekä muiden uuskarismaatikoiden kanssa veljeily.
      Hedelmästä henki tunnistetaan.

      • Anonyymi

        Oh hoh!!!
        ", kun elämäntehtävänä oli helluntaiherätyksen hajoittaminen (helluntaikirkko) ja Missiomaailman sekä muiden uuskarismaatikoiden kanssa veljeily.

        Makkonen oli nöyrä jumalanpalvelija eikä ollut mikään hajoittaja! Hellutaiherätystä ei hajoita yksi henkilö, vaan tuollaiset itsensäkorottaneet arvostelijat.
        Tuo kirjoittaja taitaa itse olla katkera arvostelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh!!!
        ", kun elämäntehtävänä oli helluntaiherätyksen hajoittaminen (helluntaikirkko) ja Missiomaailman sekä muiden uuskarismaatikoiden kanssa veljeily.

        Makkonen oli nöyrä jumalanpalvelija eikä ollut mikään hajoittaja! Hellutaiherätystä ei hajoita yksi henkilö, vaan tuollaiset itsensäkorottaneet arvostelijat.
        Tuo kirjoittaja taitaa itse olla katkera arvostelija.

        Kyllä oli ja väärän hengen käsikassara.
        Jos paimen ei tunnistanut toista evankeliumia, vaan edisti sitä seurakunnassa, hän oli lampailleen susi.


    • Anonyymi

      Saarn.3:20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. Saarn.12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanut. Ps.104:29 Sinä peität kasvosi, ja ne peljästyvät, sinä otat pois niiden hengen, ne kuolevat ja palajavat tomuun jälleen. Ps.146:4 Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.

      • Anonyymi

        Niin menevät, opinsuunnasta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin menevät, opinsuunnasta huolimatta.

        Kyllä kai Jarmo Makkonen oli yksi niistä, jotka painostivat helluntaikirkolla. Oliko peräti juuri se, joka huijasi Tampereella kirkkohanketta vastustavat kahville ja juuri sillä aikaa äänestivät tilaisuudessa liittyäkö vai ei. Jos näin on, niin Jarmo Makkonen huijasi törkeästi seurakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai Jarmo Makkonen oli yksi niistä, jotka painostivat helluntaikirkolla. Oliko peräti juuri se, joka huijasi Tampereella kirkkohanketta vastustavat kahville ja juuri sillä aikaa äänestivät tilaisuudessa liittyäkö vai ei. Jos näin on, niin Jarmo Makkonen huijasi törkeästi seurakuntaa.

        Oliko vai eikö? Kuka tietää?


    • Anonyymi

      Löytyykö Raamatusta ylennetään kirkkauteen ?

      • Anonyymi

        Toisessa tulemisessaan Jeesus herättää uskossa kuolleet pyhät kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi

        Ei löydy !


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jarmo Makkonen oli yksi helluntairikon arkkitehdeistä ja harjoitti siinä suurenmäärän lihallisuutta!!

      Hänellä oli toimitukasukat (2) jo ennen kuin helluntairikko Treella vääryydellä, valheella ja tempuilla pystyyn pistettiin!

      Makkonen on Herransa edessä, todennäköisesti tekemättä parannusta vääryyksistään, väärennetyn sanan edistämisestä ja itsekeskeisyydestään.

      Se Herra, joka petollisille kerran toteaa; mene pois, minä en tunne sinua, on myös Makkosen kohtaava ja mikäli parannus ja katumus jäi tekemättä, tuomio on tyly!!


      DoctorT

      • Anonyymi

        Kuka mertiörantalainen on Doctor T, joka näillä palstoilla aina pilkkaa ja tuomitsee?! Onko E. Tapani Savolainen vai joku porilainen? Kun asiaa on joka palstalla kauheasti ja haukkuu kaikki, eikö voisi esiintyä omalla nimellään?! Kuka olet, tohtori et taatusti ole mutta mikä otus olet, kerro jos kantti kestää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka mertiörantalainen on Doctor T, joka näillä palstoilla aina pilkkaa ja tuomitsee?! Onko E. Tapani Savolainen vai joku porilainen? Kun asiaa on joka palstalla kauheasti ja haukkuu kaikki, eikö voisi esiintyä omalla nimellään?! Kuka olet, tohtori et taatusti ole mutta mikä otus olet, kerro jos kantti kestää!

        Tässä sivusta jotain päätteleväkin voi kertoa että kysymäsi henkilö ei ole Mertörantalainen, eikä ole myöskään mainitsemasi tuossa nimeltä mainitsemasi henkiö.

        Huomaatko mainitessasi nimeltä henkilön, vaikka vain kysyt onko hän tämä, luot arvelun voisiko olla hän. Kun todennäköisesti hän ei lainkaan kirjoittaisi mainitulla tyylillä, silloin voi kyselysi jättää loukkavan varjon mainittua nimeä kohtaan.

        Tämän palstan ominaisuuksiin kuuluu kertoa nimimerkillä tai anonyymisti. Asiat ratkaisevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka mertiörantalainen on Doctor T, joka näillä palstoilla aina pilkkaa ja tuomitsee?! Onko E. Tapani Savolainen vai joku porilainen? Kun asiaa on joka palstalla kauheasti ja haukkuu kaikki, eikö voisi esiintyä omalla nimellään?! Kuka olet, tohtori et taatusti ole mutta mikä otus olet, kerro jos kantti kestää!

        Vielä niin, kun asiat ratkaisevat, edellisessä viestissä ei ollut haukkumista eikä tuomiota ottaen huomioon "jos parannus jäi tekemättä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sivusta jotain päätteleväkin voi kertoa että kysymäsi henkilö ei ole Mertörantalainen, eikä ole myöskään mainitsemasi tuossa nimeltä mainitsemasi henkiö.

        Huomaatko mainitessasi nimeltä henkilön, vaikka vain kysyt onko hän tämä, luot arvelun voisiko olla hän. Kun todennäköisesti hän ei lainkaan kirjoittaisi mainitulla tyylillä, silloin voi kyselysi jättää loukkavan varjon mainittua nimeä kohtaan.

        Tämän palstan ominaisuuksiin kuuluu kertoa nimimerkillä tai anonyymisti. Asiat ratkaisevat.

        Kiitos! Asia on nyt minulle täysin selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sivusta jotain päätteleväkin voi kertoa että kysymäsi henkilö ei ole Mertörantalainen, eikä ole myöskään mainitsemasi tuossa nimeltä mainitsemasi henkiö.

        Huomaatko mainitessasi nimeltä henkilön, vaikka vain kysyt onko hän tämä, luot arvelun voisiko olla hän. Kun todennäköisesti hän ei lainkaan kirjoittaisi mainitulla tyylillä, silloin voi kyselysi jättää loukkavan varjon mainittua nimeä kohtaan.

        Tämän palstan ominaisuuksiin kuuluu kertoa nimimerkillä tai anonyymisti. Asiat ratkaisevat.

        Juuri tuo tyyli paljasti🙂😁


    • Anonyymi

      Joh.12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, minä vedän kaikki tyköni. Joh.3:14. 8:28

    • Anonyymi

      2Moos.3:14 Jumala vastasi Moosekselle: Minä ole se, joka minä olen. Ja hän sanoi vielä: sano israelilaisille näin: Minä olen lähetti minut teidän luoksenne. Joh.8:24. 8:28. Sentähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne. Niin Jeesus sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

    • Anonyymi

      Palataanpa vielä historiaan, jonka osanen myös Makkonen oli.

      Hän oli helluntaikirkon edistäjä ja oikea juntta! Helluntaiseurakuntien edustus kutsuttiin Treelle 2002, keskustelemaan kirkkohankkeesta.
      Seurakuntien edustajilla ei ollut edes äänestysoikeutta, eikä ohjeistusta, mutta Makkonen, Korhonen, Luoto ja koko kirkkkokonklaavi pisti pystyyn ratkaisevan äänestyksen!

      Seurakuntia huijattiin törkeääkin törkeämmällä tavalla.

      Sen jälkeen helluntaiyhdistyksiä on ryövätty kirkolle kymmeniä! Omaisuus vain siirretty junttapäätöksillä ja lainvastaisesti kirkon haltuun. Jos tämä olisi suurempia piirejä kiinnostava yksityiskohta helluntaikirkon toiminnoissa, olisi maan käräjäsalit ylikuormitettuja tästä laittomuudesta!

      Muutama vuosi tuon 2002 jälkeen syntyi mm Pirkanmaan perinteinen helluntaiseurakunta Treelle, siis yhdistyssrk kuten helluntaiseurakunnat olivat 100 v olleet.

      Makkonen oli junttaaja ja ilkeä! Mm tuon srkn maksullisia ilmoituksia ei otettu Ristin Voittoon.
      Puhujia, jotka kävivät mm tässä srkssa tai Helluntaikansan tilaisuuksissa, laitettiin hyllylle ja kutsukieltoon. Seurakuntia, jotka kirkon ukaaseja uhmaten kuitenkin kutsuivat, joko painostettiin tai siirrettiin muutoin veljesyhteyden ulkopuolelle!

      Helluntaikirkon perustamishistoria on iljettävä totuus ja sen 20-vuotinen historia täynnä rikkirevittyjä seurakuntia, kaltoin kohdeltuja uskovia, evankelistoja ja saarnaajia. Näiden lisäksi useat IsonKirjan kouluttamat, kutsumustiedottomat "pastorit" ovat siirtyneet bussikuskeiksi tai muuhun maalliseen pukertamiseen!

      Uusitestamentillinen seurakuntajärjestys on murrettu! Vanhimmistoon ovat päässeet naiset, usein fertiili-iässä vielä ja kerran kuukaudessa pois itsestään. Vanhimmistoja on hävitetty ja tilalla on kaikensorttiset tiimit ja konklaavit!

      Helluntaikirkko on maallistunut ja pois Kristuksesta, srkn päästä! Tätä oli rakentamassa mm Jarmo Makkonen, eikä tietojeni mukaan hengellistä harhaansa koskaan katunut!

      Ja kuten jo tuolla aiemmin totesin, hankki hän ensimmäisenä kasukat!!! Ennen kirkkoutumisen väkivaltaa!

      Semmonen mies ja semmoisia miehiä, osa vielä hengissä , aika moni maanmullissa ! Sielu, se iankaikkinen, se jää Tuomarin päätettäväksi. Minun yksinkertainen käsitys on kuitenkin se, ettei vääryydenharjoittajat peri Taivasta???

      DoctorT

    • Anonyymi

      Vähitellen kaikki vankat pylväät nukkuvat pois, eikä ketään ole tilalle.

    • Anonyymi

      Miehillä erittyy koko ajan eikä kerran kk kuten naisilla. .Niinpä mies on pois itsestään joka päivä.

    • Anonyymi

      DoctorT on oikeassa mitä tulee Helluntaikirkko asiaan.

    • Anonyymi

      Täh, onks Jamppa ylöstempastu, mut eihän se ollu koskaan edes kipiäkään?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe