Miten ymmärrätte Pyhän Hengen?

Anonyymi

Olen ollut uskossa nyt pari vuotta, mutta tuntuu etten oikeen ymmärrä vieläkään kaikkea. Jumalasuhde on yksi asia. En ymmärrä kolminaisuutta. Enkä Pyhän Hengen osaa. Joten kysyn nyt asteittain-yksinkertaisesti??
Selittäkää mitä tarkoittaa:
Jumala,Isä:
Jeesus,Poika:
Pyhä Henki:

Kiitos!

127

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala on kaiken luoja, ja Jeesus on poika, joka on yhtä olemusta Isä Jumalan kanssa, ja Pyhä Henki on Jeesuksen vaikuttava henki maan päällä. Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja Jeesus on tie Isän luo.

      • Anonyymi

        Eli siis Jumala ja Jeesus ovat sama, mutta Jeesus on silti TIE Isän luo? En ymmärrä... Ja millä tavalla Jeesuksen pyhä henki toimii paitsi kirkastaa Häntä? En vaan tajua miten yksinkertainen asia voi olla minulle niin vaikea :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis Jumala ja Jeesus ovat sama, mutta Jeesus on silti TIE Isän luo? En ymmärrä... Ja millä tavalla Jeesuksen pyhä henki toimii paitsi kirkastaa Häntä? En vaan tajua miten yksinkertainen asia voi olla minulle niin vaikea :D

        Se onkin mielenkiintoista. Jeesus, Jumalan ainoa poika, syntynyt, ei luotu. Pyhä Henki, Jeesuksen Henki, persoona jonka hän lähetti uskoville edustamaan itseään. Järjellä tämä ei ole mitenkään ymmärrettävissä. Eikä tarvitse ollakaan. Jumala on järkeilymme tuolla puolen. Asia on niin, että Jumala menetti yhteyden ihmiseen syntiinlankeemuksen seurauksena. Aikojen kuluessa aina vaan enemmän. Silloin Jumala lähetti itsensä, Jeesuksen, maan päälle. Sovittamaan itsensä ihmiskunnan kanssa. Koska Jeesus teki työn, hänet koroitettiin ylimmäksi papiksi. Välimieheksi, Jumalan ja ihmisen välittäjäksi. Koska Jeesus oli kaikessa kiusattu, niin kuin mekin, kuitenkin vailla syntiä, hän voi meitä ihmisiä auttaa. Isä Jumala ymmärtää ihmistä vain Jeesuksen kautta ja tähden. Sen vuoksi Jumalaa voi lähestyä vain uskomalla että Jeesus on, ja häntä lähestymällä ja rukoilemalla meille on avattu pääsy Isän luokse. Jumala puolestaan näkee häneen uskovat Jeesuksen ristinkuoleman kautta anteeksiannettuina synneistänsä virheistänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis Jumala ja Jeesus ovat sama, mutta Jeesus on silti TIE Isän luo? En ymmärrä... Ja millä tavalla Jeesuksen pyhä henki toimii paitsi kirkastaa Häntä? En vaan tajua miten yksinkertainen asia voi olla minulle niin vaikea :D

        Raaputat käsissäsi soratietä, ajattelematta, että juuri siitä on tehty tie. Pidäs soraa kädessä ja et ymmärrä, että en merkitys on juuri olla tienä. Näin vertauskuvakieltä käyttäen.
        On nähtävä kokonaisuus, nähtävä miten tie on rakennettu, mihin kohti ja miksi näin..
        Jos tien alkuu astuu, niin miksi ei ole siten perillä, eli on kuljettava tietä myöten.
        Puhtaan täten matkasta, sekä määränpäästä.

        Raamatussa on meille kirjoitettuna sanat - KIELEKSI. Luomakunta on rakennettu, että kieli pelaa ymmärrykseen, ja on tartuntapinta käsittää asia.

        Isä- viitataan Jumalaan, verrokkina otetan isän rooli täällä.
        Isän- siemen tarvitaan, että voi syntyä jotain. Tarvitaan toinen osapuoli- nainen.
        synnytys- lapsi. Hänen kasvatus, opetus, neuvominen elämään.
        Sitä se on uskovaisuuskin Jumalan Sana on siemen, se siementää Isän siemenenä morisamen, eli seurakunnan Sanan kautta, joka puhutaan.
        Se saa sydämemme raskaaksi, tekomme mielletään parannukseen ja se on ikäänkuin syntymä- elämään sisälle, seurakuntaan se synnyttää elämää. jne. jne. jne.
        Tämä SANA- viitataan Poikaan. Hän oli jo ennen luomista. - kirjoitusten mukaan.
        Alussa oli Sana- Sana oli Jumalantykönä ja mitä sitten? TÄMÄ SANA ON JUMALA.
        Yritetään nyt ymmärtää, että meidän matalaviisauden yläpuolella on se VIISAUS- jolta on hyvä Elämänantajalta kysyä jotain. Kirjoitukset. Sanalla on tärkeä määre, siksi se on Jumala. Jumalan SANA, ... tämä on kielen tartuntapintaa, oppia ja opetusta, kielioppia uskovaisuuteen, LuojaJumalan uskoon. Alussa kun oli SANA ja se sana perustui, että JUMALA pelastaa- tuli tarkoitus perusta luomiselle, että yleensä luotiin jotain.
        Siksi SANA on myös Hänen kauttaan luotiin tämä olevaisuus.
        Sekin kerrotaan luomisesta, että kun kaikki oli saatu lakkariin, se oli sangen hyvä.
        Eli ME emme oltu vielä saastuttaneet viisaudessamme PYHÄÄ. siksi se näyttäytyy SANANA Eden käsitteenä, paratiisi, tuonpuoleisuus- Pyhä, virheetön jne. jne. jne.
        Siis puhutaan tuonpuoleisuudesta ja tämänpuoleisuudesta.
        Tuonpuoleisuuden PYHÄ on Pyhyydessään tappavan PYHÄ. Tämä katoavainen ei pysty langenneessa tilassaan tuonpuoleisuuteen, olemme Edenin ulkopuolella.
        Maailmassa ja tämä on meitin valintapuoli, jossa harhailemme käsityksinemme.
        Että voimme kohdata TUONPUOLEISUUDEN PYHÄN, niin silmämme tarvitsee kirjoitusten kautta nyt kohdata ISÄN rakkauden. ja tässä tullaan tähän Pojan tarpeeseen.
        Eli missä ELÄMÄN antojärjestys kulkee. Näemme Uuden Adamin, eli SANAN merkityksen Pojan muodossa, sen, kuinka ihminen tappaa SANAN- tullaan ristin äärelle ja sen Jumalan PYHÄ HENKI kirkastaen avaa käsityksiin. Kirjoitukset tulevat eläväksi.
        Uskon päämäärä on rakkaus. Lainkin päämäärä on rakkaus, vaikka se ei pelasta. Se on näkyvyys Isän tahdosta, joka on sen siemenen ideaalinen sisältö.
        Kun tuon SANAN kautta tarkastaa sydäntä, niin joutuu "lain alle.." olen syntinen. Lain rikkominen on synti. Me tapamme hyvän, tarviis tehdä jotain. parannus, samanmielisyyteen ja tässä on POJAN eli SANAN silmälääke sokealle.
        Se saa meidät näkeväksi, siksi on tämä kirjoitusten puhemuoto Isästä, Pojasta- Pyhästä Hengestä, eli tiestä Isän luo- rakkauteen, sekä Elämään sisälle, siihen tulevaan Edeniin, jossa on Elämänpuu- samamieliset - tavallaan kumartamassa Luojaa- tarkoittaen, ettemme enää pahata omassa sydämessä elämää.

        Näin näemme, että luomakunta on myös luotu ihmisessä kielikuvaksi, joka tarttuu mielemme sopukoihin ja näin SANA voi opastaa meidät Luojan ymmärtämiseen, käsitämme ISÄN, Jumalan, merkityksen, KUNINKAAN, Kuningaskunnan, ja kun se on on Kuningaskunnalla lakikin olemassa. Sana- merkitys myös miekkana, kaksiteräisneä, tuomiot jne. erottelu, elämä ja kuolema. Kaikki puhuu kielenä, että me voisimme ymmärtää elämän merkityksen. Siten Jumala on Jumala, että emme omaa pönkkää vääräksi valtakuntaan.
        Ymmärrys tarvitsee kielikuvat opit ja opetukset. Tarvitaan kuulla, kuuliaisuus ja teotkin, että jokin toteutuu. Tarvitaan mielenmuutos, että "maailmamme muuttuisi".
        Täten tulee kaksi leiriä, joka uskoo ja toinen joka ei usko.
        Ei uskovaisuus pönkkää omaan voimaan ja maailma on mitä se on, ilman rakkautta.
        tai sekin on vääristynyt. Siksi Poika on myös Jumala- Henki on Pyhä Henki ja kaikki on YKSI ja yhtä. KM


      • Anonyymi

        Jos Jeesus oli samaa persoonaa Jumalan kanssa,niin kenelle Jeesus esitti rukouksen,?Hebrealaisille 5:7.Itselleen ?vai Jumalalle ?

        Pyhä henki tuli raamatun mukaan Jumalalta ei Jeesukselta.Samuelin kirja 23:2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin mielenkiintoista. Jeesus, Jumalan ainoa poika, syntynyt, ei luotu. Pyhä Henki, Jeesuksen Henki, persoona jonka hän lähetti uskoville edustamaan itseään. Järjellä tämä ei ole mitenkään ymmärrettävissä. Eikä tarvitse ollakaan. Jumala on järkeilymme tuolla puolen. Asia on niin, että Jumala menetti yhteyden ihmiseen syntiinlankeemuksen seurauksena. Aikojen kuluessa aina vaan enemmän. Silloin Jumala lähetti itsensä, Jeesuksen, maan päälle. Sovittamaan itsensä ihmiskunnan kanssa. Koska Jeesus teki työn, hänet koroitettiin ylimmäksi papiksi. Välimieheksi, Jumalan ja ihmisen välittäjäksi. Koska Jeesus oli kaikessa kiusattu, niin kuin mekin, kuitenkin vailla syntiä, hän voi meitä ihmisiä auttaa. Isä Jumala ymmärtää ihmistä vain Jeesuksen kautta ja tähden. Sen vuoksi Jumalaa voi lähestyä vain uskomalla että Jeesus on, ja häntä lähestymällä ja rukoilemalla meille on avattu pääsy Isän luokse. Jumala puolestaan näkee häneen uskovat Jeesuksen ristinkuoleman kautta anteeksiannettuina synneistänsä virheistänsä.

        voi kauheeta mitä valheoppia julistat..ihan kamalaa. Sinussa on tietäjähenki!

        Israelin Jumalan vastaus sinulle on tässä..Hän ilmoittaa mikä taikuri ja tietäjä sinä olet:

        Todiste.
        Jes. 44: 24-25
        24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?
        joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.


        totuus on " IsraelinJumala on yksi!" Ei ole muuta Jumalaa eikä koskaan tule olemaan!
        Todiste:
        Ps 90
        1 Mooseksen, (Israelin) Jumalan miehen, rukous. Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen.
        2 Ennenkuin vuoret syntyivät ja sinä loit maan ja maanpiirin, iankaikkisesta iankaikkiseen olet sinä (Israelin) Jumala.

        Todistakoon tuo psalmi 90 Israelin Jumalasta...ainoa Jumala iankaikkiseta iankaikkiseen on Hän, eikä muita ole eikä tule koskaan olemaan.

        Aamen.


      • Anonyymi

        Melkoinen sukusiitos kun on itse oma isänsä. Tuo selittääkin kyllä paljon.


    • Anonyymi

      Luoja Jumalamme on YKSI ,ENSIMMÄINEN !
      Hänelle syntyi poika Jeesus Kristus !
      Jumala ja jeesus ei ole sama. Toinen on Isä ,luoja kaikkeuden.
      Jeesus on on hänen poikansa, joka tahtoo rakkautta( valoa pimeyteen) maailmaan hänen isän kertomana.
      Älä koskaan jätä Jumalaa,kuka hän onkaan elämästä pois,mutta Isä Jumalamme antoi poikansa tulla maailmaan..( huomaa,tie sielun) me olemme sieluja kaikki.
      Jeesus Kristus on tie rakkauteen, hän sanoo Isän tahdon meille luoduille.
      Kuitenkin hän antaa anteeksi ,kun pyydät.
      Pyhähenki on yhtenäisyyden ja rakkauden tukija. Pyhähenki vahvistaa meitä rakkauden suuntaan,että eläisimme hyvin.
      Parhaiten tunne itse pyhän hengen Jeesuksen syntymäpäivänä !
      Arkielämässä, rakkaus lähimmäisiäni ja rakkaittani kohtaan.

      • Anonyymi

        Mistä jehovien satukirjasta tuon löysit?


    • Anonyymi

      Mutta kun ongelmana on se, että Jeesus nimistä henkilöä ei ollut olemassa. Sellainen syntyi vasta n. 400 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Ettei kuitenkin viimme yönä?


    • Aloittajalle tiedoksi. Mitään Jumalaa ei ole olemassa. Se on valitettavasti vain ihmisten keksintö. Voit vielä unohtaa tuon uskonnon ja alkaa elämään aitoa elämää ilman uskomista satuolentoihin

      • Anonyymi

        Juuri näin. Meillä on vain yksi ainut elämä. Sitä on turha käyttää roskaan kuten kreationismin kaltaiseen salaliittoteoriaan.


    • Anonyymi

      Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
      Raamatussa Jumala itse kertoo sinulle ja minulle,
      että Hän on Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu
      lihassa.

      Jumala on siis sekä Henki että Sana. Tämä Henki ja Sana
      otti ihmisen muodon ja tuli ihmiseksi. Ihmisenä Hän on
      Jumalan Poika. Ikuisuudessa, ennen lihaksi tulemistaan
      ja sen jälkeen, nyt aina ja ikuisesti, Hän on
      Herra Jumala Kaikkivaltias.

      Koska Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa, Jumala
      opitaan tuntemaan Sanassa. Se taas edellytää uskoa Sanaan.
      Uskon kautta Sanaan, Raamatun ilmoitukseen, ihminen saa
      tietoa Jumalalta Hänestä itsestään ja hengellisistä todellisuuksista.

      Jumala itse tulee Opettajaksi ihmiselle, joka ottaa vastaan Hänen
      Sanansa ja Pyhän Hengen. Kun ihminen ottaa vastaan Jumalan Sanan,
      ja Pyhän Hengen, hän ottaa vastaan Jumalan. Ohi Sananei ole Jumalaa
      koska Jumala on ja asuu Sanassa. Siksi ohi Jumalan Sanan ihminen ei
      voi tulla tuntemaan Jumalaa.

      Usko siis Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on kirjoitettu
      Raamattuun ja ota vastaan Opettaja, Pyhä Henki. Silloin alat
      käsittämään Jumalaa ja hengellisiä asioita syvemmin ja paremmin
      kuin ihminen, joka ei usko eikä ota vastaan Sanaa, eikä Pyhää Henkeä.

      https://www.jumala-kanssamme.se/441983923
      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

      • Anonyymi

        voi kauheeta Raamattukin on jo Jumala...persoona , hööö...eikä ole, ei tule koskaan olemaan..

        vaan teille taikureille ja tietäjille Raamattu on yksi hoopojen jumalankuva. ..kuva kuvien joukossa.

        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi kauheeta Raamattukin on jo Jumala...persoona , hööö...eikä ole, ei tule koskaan olemaan..

        vaan teille taikureille ja tietäjille Raamattu on yksi hoopojen jumalankuva. ..kuva kuvien joukossa.

        Aamen.

        Huomaan, että käsityskykysi hengellisistä asiosita on heikko.
        Siihen on Raamatussa vastaus miksi niin on sinun kohdallasi.
        Suosittelisin Sanan ja Pyhän Hengen vastaan ottamista.

        Mutta älä järkeile vaan usko Sana sellaisena kuin se on
        kirjoitettu vaikka et käsittäisikään sitä. Sanassa ei ole virheitä.
        Virheet, jos niitä löytää, ovat lukijan heikossa ymmärryksen tasossa.
        Uskon kautta Sanaan Jumala antaa ihmiselle ymmärrystä Hänestä.
        Usko Sanaan on siis edellytys, jotta voisi käsittää Jumalaa.
        "Uskon kautta me ymmärrämme, että" ... (Heb 11:3).


    • Anonyymi

      Raamattu kertoo "kuvan" kautta Jumalan olemuksen ja ns. "kolmiyhteyden" !

      Siis Raamattu sanoo:

      1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

      1. Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi

      Mitä siis ihminen "kuvana" kertoo Jumalasta ?

      Ihmisessä voidaan Raamatun mukaan erottaa 3 osaa, eli:

      1) Ruumis

      2) Sielu

      3) Henki

      Joten Jumalassa on myös nämä 3 toisistaan erotettavaa osaa, eli:

      1) Jeesus on se näkyvä/kuuluva osa Jumalaa, eli ruumis/ sanat, joiden kautta me tiedämme mitä Jumala on !

      Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

      Ei emme tietäisi näkymättömästä Jumalasta mitään, jos Jumalan Sana, eli Jeesus ei siitä olisi kertonut meille

      Johannes 1
      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      2) Isä on se "kuvan" silmin näkemätön sielu, jota ei voi nähdä, kuten Sana sanookin oikein:

      Joh. 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

      3) Pyhä Henki on sitten se Jumalan henki, kuten varmaan arvasitikin jo, se lienee selvä ?

      Mutta nyt on ihmisellä ja Jumalalla siis se ero, että Jumala ei ole sidottu ruumiiseen, vaan Jumala on kaikkialla Pyhän Henkensä kautta !

      Siis Raamattu sanokin näin:

      Ap. t. 17:28 sillä Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

      Eli kun siis Pyhä Henki on kaikkialla, ja siten Jumala tietää ja näkee ihan kaiken, niin koko maailma on siis siten tavallaan Jumalassa eli Jumala ympäröi meidät.

      Eli Jumala siis kertoo meille itsestään ihmis "kuvan" kautta ja avulla, kun muuten ihmisen on vaikea käsittää Jumalaa ja Hänen olemustaan.

      • Anonyymi

        Niin ja se siis pitää lisätä, että ihan kuten ihmisessä on nuo 3 osaa, mutta silti vain 1 ihminen !

        Niin myös Jumalassa on 3 osaa mutta on vain 1 Jumala !

        Siksi näissä siis esim. ei ole ristiriitaa, kun Sana sanoo, että Isä lähetti Pyhän Hengen ja että Poika lähetti Pyhän Hengen :

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Eli voidaan siis sanoa kummin vain, eli että Isä lähetti tai Poika lähetti, siis kun Jumala lähetti.

        Ja siten voidaan uskovasta, jolla on Pyhä Henki, että uskova on Jumalan temppeli, tai että Kristus elää meissä, tai että Pyhä Henki asuu uskovassa.

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Se pitää vielä sanoa, että Raamattu puhuu kuitenkin jokaisesta Jumala osasta Hän proniminilla !

        Ja jos olit tarkka, niin heti alussa jo oli "tehkääMME" eli monikko muoto, vaikka kuitenkin on vain 1 Jumala.

        1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat"

        Moni pidempäänkin uskossa ollut uskovakin sekoilee näiden asioiden kanssa !

        Mutta kun laajemmin siis asioita tutkii, niin kyllä se Totuus tässäkin asiassa aukenee.


      • Anonyymi

        Hei Teille,

        mitään Sana-jumalaa ei ole olemassa! Tuo on mielikuvitusta mielikuvajumala...

        hoopojen kolmiyhteisen jumalan luomiskertomus. Täysin valhetta!

        Tuossa Johanneksen evankeliumissa luodaan Rooman kirkolle Kristuksen Kirkkoa ja katolista Uskonlaatua ja Ylipappia. Edeellen tuosta luodaan Jeesuksesta tehdään Hebrealaiskirjeessä tarkka selvitys Kristuksen Kirkon Ylipapista ja pappeudesta. Israelin Jumala ei ole tuota halunnut vaan ihmiset halusivat luoda tuollaisen hoopojen jumalankuvan ja Kirkon. Suomalaiset ottivat saman hoopojen jumalankuvan käyttöön..höh.

        Aamen.


      • Anonyymi

        kerroppa milloin korjaatte tuon Uskonne rakennusvirheen?

        Eli milloin lopetatte julistamasta kolmiyhteisestä Jumalasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerroppa milloin korjaatte tuon Uskonne rakennusvirheen?

        Eli milloin lopetatte julistamasta kolmiyhteisestä Jumalasta?

        >>>Eli milloin lopetatte julistamasta kolmiyhteisestä Jumalasta?<<<

        Sitten kun kaikki tuntevat Jumalan eikä kukaan opeta toistaan ja
        sano: "Tunne Herra Jeesus Kristus: Jumala".

        Heb 8:10 "Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa
        näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he
        ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli
        veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan,
        tuntevat minut."


    • Anonyymi

      Eli teidän mielestä ei ole siis kolmea eri persoonaa vaan Isä ja Poika ovat yhtä ,ja Pyhä Henki myös? Ymmärrän että kaikki kolme ovat Jumalasta mutta en sitä että olisivat yksi ja sama kun Raamatussa on niin monta kohtaa jossa Jeesus puhuu Isästä, esim.Isä on minua suurempi, Isä on lähettänyt minut. Eli ne ovat kaksi eri hahmoa! Eli miten voivat olla yksi?
      T.aloittaja

      • Anonyymi

        Koko asia selittyy evankeliumin Sanan ytimellä !

        Siinä kohtaa kun Jeesus eli Sana tuli HETKEKSI AIKAA enkeleitäkin halvemmaksi, oli Hän siis jopa enkeleitä "halvempi" !

        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Eli siinä kohtaa Jumalan pelastus suunnitelman mukaan Jeesus oli ihmisen KALTAINEN ja ihmisen asemassa siis !

        Eli pitää ymmärtää se, että issä kohtaa nuo Sanat on sanottu !

        Ja sekin siis todistaa Jeesukusen olevan Jumala, koska enkeleitä ylempänä ei ole kuin Jumala itse, ja Jeesus siis tuli HETKEKSI AIKAA enkeleiden alapuolelle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko asia selittyy evankeliumin Sanan ytimellä !

        Siinä kohtaa kun Jeesus eli Sana tuli HETKEKSI AIKAA enkeleitäkin halvemmaksi, oli Hän siis jopa enkeleitä "halvempi" !

        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Eli siinä kohtaa Jumalan pelastus suunnitelman mukaan Jeesus oli ihmisen KALTAINEN ja ihmisen asemassa siis !

        Eli pitää ymmärtää se, että issä kohtaa nuo Sanat on sanottu !

        Ja sekin siis todistaa Jeesukusen olevan Jumala, koska enkeleitä ylempänä ei ole kuin Jumala itse, ja Jeesus siis tuli HETKEKSI AIKAA enkeleiden alapuolelle !

        Niin, siis uskon että Jeesus on Jumalan poika ja tietysti siten korkeammalla kuin enkelit. Ja hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kuka antoi, Isä Jumala tietysti! Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama? Jeesushan istuu Isän oikealla puolella. Eli taivaassa on Isä ja Poika molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis uskon että Jeesus on Jumalan poika ja tietysti siten korkeammalla kuin enkelit. Ja hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kuka antoi, Isä Jumala tietysti! Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama? Jeesushan istuu Isän oikealla puolella. Eli taivaassa on Isä ja Poika molemmat.

        Lue tarkemmin !

        Sen jälkeen vasta kaikki asetetaan TAAS TAKAISIN kohdalleen, eli kuten ne ennen olivat !

        Siis ennen kuin Jumala eli Jeesus tuli lihaksi/lihaan !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis uskon että Jeesus on Jumalan poika ja tietysti siten korkeammalla kuin enkelit. Ja hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kuka antoi, Isä Jumala tietysti! Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama? Jeesushan istuu Isän oikealla puolella. Eli taivaassa on Isä ja Poika molemmat.

        >>>Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama?<<<

        Et sinä voikaan ymmärtää Jumalaa ellei Jumala itse ilmoita itseään sinulle.
        Se on ihmiselle mahdottomuus tulla tuntemaan Jumala ilman Jumalaa ja
        ilman Hänen antamaa opetusta. Jumala on ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä
        Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa, Siksi et voi tulla tuntemaan Jumalaa
        ellet usko ja ota vastaan Sanaa. Jumalaa ei kukaan opi tuntemaan järjellä
        vaan uskolla.

        Jumalan tunteminen alkaa siis Sanasta ja uskosta Sanaan. Usko Jumalan Sana
        sellaisena kuin se on kirjoiettu, vaikka et sitä käsittäisikään ja vaikka se
        tuntuisi olevan muun Raamatun ilmoituksen kanssa ristiriidassa. Raamatussa
        ei ole yhtään ristiriitaista ilmoitusta. Ristiriidat, mikäli niitä havaitsee, ovat
        lukijan vajavassa ymmärryksessä, ei Jumalan Sanassa: Jumalassa.


      • Anonyymi

        Jos Isä ja Poika olisivat yksi ja sama persoona, niin miksi raamattu kertoo Jeesuksen istuvan Jumalan oikealla puolella. Olla yhtä ei tarkoita, että ollaan yksi ja sama. Se tarkoittaa, että ollaan samassa hengessä eli ajetaan samaa asiaa. Jeesuksessa on siis Isän jumalallinen perimä kuten Pekan pojassa on Pekan perimää.

        Jumala haluaa luoda suhteen ihmiseen, mutta synti on siinä esteenä. Sen vuoksi Hän loi pelastussuunnitelman ja lähetti Poikansa Jeesuksen sovittamaan maailman synnin. Jeesus on siis tie Jumalan luo. Pyhä Henki, joka on annettu uskoville opastajaksi ja lohduttajaksi, näyttää Jumalan sanan kautta tietä Jeesuksen ja Jumalan luo.

        Pyhä Henki antaa myös uskoville lahjoja, jotka on tarkoitus käyttää seurakunnan hyödyksi. Ja kun uskova kasvaa vähitellen Kristuksen tuntemisessa, niin Pyhän Hengen hedelmät tulevat näkyviin. Nehän olivat rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys ja itsensä hillitseminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis uskon että Jeesus on Jumalan poika ja tietysti siten korkeammalla kuin enkelit. Ja hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kuka antoi, Isä Jumala tietysti! Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama? Jeesushan istuu Isän oikealla puolella. Eli taivaassa on Isä ja Poika molemmat.

        "Joten en edelleenkään tajua miten he voivat olla sama? Jeesushan istuu Isän oikealla puolella."

        Ymmärrät aivan oikein. Jeesus ja Isä eivät tietenkään ole sama, vaan samasta hengestä lähtöisin. Jeesuksessa on Isän jumallallinen "perimä" ja Hänen ainoa pyrkimyksensä on toteuttaa Isän tahtoa. Jotkut käsittävät väärin Jeesuksen sanat: "Isä ja minä olemme yhtä". Yhtä oleminen tarkoittaa kaikissa kielissä yksimielisyyttä. Ei todellakaan sitä, että ollaan yksi ja sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko asia selittyy evankeliumin Sanan ytimellä !

        Siinä kohtaa kun Jeesus eli Sana tuli HETKEKSI AIKAA enkeleitäkin halvemmaksi, oli Hän siis jopa enkeleitä "halvempi" !

        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Eli siinä kohtaa Jumalan pelastus suunnitelman mukaan Jeesus oli ihmisen KALTAINEN ja ihmisen asemassa siis !

        Eli pitää ymmärtää se, että issä kohtaa nuo Sanat on sanottu !

        Ja sekin siis todistaa Jeesukusen olevan Jumala, koska enkeleitä ylempänä ei ole kuin Jumala itse, ja Jeesus siis tuli HETKEKSI AIKAA enkeleiden alapuolelle !

        Minun jumalapa on sata kertaa vahvempi kuin sinun jumala. Ihan valmasti on....


      • Anonyymi

        Totta Jeesus on eri persoona.mutta pyhä henki ei ole persoona.on Jumalan toimiva voima.


    • Anonyymi

      Jos Jumala olisi ihmisten kekemä, kuten jumalattomat ja epäuskoiset väittävät, silloin ihminen hyvin ymmärtäisi Jumalan olemuksen.

      Joka vähänkin pysähtyy tutkimaan Jumalan töitä luonnossa ja luomissaan elämissä ja ihmisissä, käsittää kyllä, ettei näin suurta majeteettia järjellään kukaan voi käsittää.

      Asiaa voi itselleen hahmottaa ihan omankin olemuksensa kautta, meissähän on henki, jonka Jumala on meille antanut, on sielu tunnemaailmoineen, tahtoineen, tunteineen, alitajuntoineen ym. ja on ruumis jäsenineen. Kuitenkaan emme ole kolme ihmistä, vaan yksi ihminen.

    • Anonyymi

      Moni tulee kertomaan sinulle, että Jumalaa ei voi ymmärtää syystä tai toisesta ja siksi hänet on heidän mukaansa otettava vastaan uskossa. Tämä ei pidä paikkaansa! Katolisen kirkon mukaan Jumala on mysteeri, joka on vain uskottava todeksi.

      Jumala on helppo ymmärtää, kunhan ei anna kirkkokuntien viriteltyjen "totuuksien" , Raamatusta, sekoittaa päätäsi.

      Kirkkohistoria kertoo, että kolminaisuutta ei tunnettu kristikunnassa ennen 300-luvun alkua. Ja jos luet Raamattua sen kirjoitusjärjestyksessä, voit huomata, että Jeesuskaan ei kolminaisuusoppia tuntenut. Jeesuksen Jumaluus perustuukin ihmisten keskeiseen äänestykseen, jossa päätettiin, että Jeesus olisi jumala. Ne, jotka eivät olleet samaa mieltä äänestyksessä, julistettiin maasta karkoitetuiksi. Raamattuun kerättiin vain niitä kirjoja, jotka ajoivat äänestyksen voittaneiden ihmisten mielipiteitä Jeesuksesta jumalana

      Vanhasta testamentista löytyy se alkuperäisin usko. Se on se, mihin Jeesuskin uskoi. Toki sitäkin kirkkokunnat ovat yrittäneet pilata. Kehottaisin palaamaan apostoliseen uskoon mutta mistä sen löytää kun kirkkokunnilla sitä ei ole.

      Vanhan testamentin mukaan Jumala on yksi ainut ilman muita rinnalla olevia Jumalia. Jumala sanoo, ettei hän jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Hän pitää kunniansa jakamista epäjumalanpalveluksena. Mutta kolminaisuuden oppi on niin laajalle levinnyt, että, sitä ei kukaan pysy vastustamaan vaikka se onkin valheoppi. Hyvin on Saatana himmentänyt yhden ainoan Jumalan kunniaa. Ja se on yksi syy miksi Jumalaa on niin vaikeaa ymmärtää. Miksi se olisi vaikeaa ymmärtää kun se ei ollut vaikeaa heprealaisille, jotka kirjoittivat Vanha testamentin. Missään Vanhassa testamentissa kukaan ei koskaan kirjoita, että Jumalaa olisi vaikea ymmärtää.

      Jumala on maailman luoja ja hän on henki. Hän on kaikkialla ja ympäröi kaiken. Hän tekee sen maapallolla henkenä olemisensa ilmentymänä: Pyhänä henkenä. Pyhä henki on itse Isä Jumala. Sillä ei ole omaa Jumalasta erillistä persoonaa vaan Pyhä henki on sama kuin yksi ainoa Jumala olematta hänestä mitenkään erillinen. Kun lukee Raamattua alkuperäisellä kielellä (Uutta testamenttia kreikaksi tai Vanhaa testamenttia hepreaksi), ei koskaan törmää sellaiseen kieliopilliseen seikkaan, että Pyhä henki olisi HÄN eli persoona. Jumala on niin suuri, ettei hänestä edes voisi käyttää sanaa persoona, joka on ihmisen vajavaisen mielen keksimä sana toisen ihmisen olemuksesta, ei siis alunperin edes Jumalasta.

      Vanha testamentti kirjoittaa jostakin tulevasta hallitsijasta mutta ei koskaan sano hänen olevan Jeesus-niminen. VT ei myöskään mainitse hänen olevan Jumala. Ja miksi mainitsisikaan, kun hän ei ole Jumala. Vanhan testamentin aikaan kaikkia sellaisia ihmisiä, joille tuli Jumalan sana, sanottiin jumaliksi. Raamatusta voit lukea tämän faktan. Sen lisäksi monia hallitsijoita sanottiin jumaliksi. Mutta nämä jumalat eivät olleet sama asia kuin Isä Jumala.

      Jeesus oli ja on Jumalan poika. Hän on voideltu, mikä on kreikan kielellä kristus ja hepreaksi messias. Voideltu tarkoittaa pyhällä öljyllä voideltua. Vanhassa testamentissa pyhällä öljyllä voideltiin vain papit, profeetat ja valtiaat eli hallitsijat. Voitelu oli osoitus siitä, että Jumala oli valinnut hänet tehtäväänsä. Messia ja kristus eivät siis ole sama asia kuin Jumala. Myöskään herra ei ole sama asia kuin Jumala. Raamatun herra-sana on ihan vain tavallinen sana herra. Sitä käytettiin orjien isännästä eli herrasta. Jumala korotti Jeesuksen herraksi meidän ihmisten yläpuolelle Jeesuksen kuoleman jälkeen mutta se ei tehnyt hänestä Jumalaa, ihmiset tekivät.

      Jeesus oli siis ihminen. Hän oli Jumalan poika tai niin kuin Uusi testamentti sanoo: ihmisen poika. Nimitys ihmisen poika tulee aramean kielestä. Aramean kielellä ihmisen poika tarkoittaa tavallista ihmistä, joka ei ole millään tavalla jumalallinen. Sanan merkitys on nimen omaan se, että joku ei ole Jumala vaan ihminen. Sanaa käytettiin myös hepreankielessä samassa merkityksessä.

      Jeesus ei myöskään syntynyt neitsyestä, vaikka Uudessa testamentissa niin lukeekin. Kyseessä on paha väärinkäsitys. Hepreankielessä mainittu neitsyt, joka synnyttää pojan, ei ollut neitsyt, koska tuo neitsyeksi käännetty sana ei tarkoittanut hepreaksi neitsyttä vaan nuorta naista. Kreikan kielessä on yksi sana, joka tarkoittaa neitsyttä JA nuorta naista mutta hepreankielessä se sana ei koskaan tarkoittanut neitsyttä. Tuo virhe on jäänyt kummittelemaan Uuteen testmenttiin, koska se ehti tulla niin vahvaksi opetukseksi kirkkokunnissa.

      Jeesuksesta tuli pikkuhiljaa Jumala, koska siihen aikaan kaikista merkittävimmistä henkilöistä leivottiin jumalia. Heitä oli muitakin siihen aikaan. Markuksen evankeliumi (kirjoitettu noin 60jKr.), joka on vanhin evankeliumeista, ei tunne Jeesusta Jumalana. Jeesus ei koskaan kutsunut itseään Jumalaksi eikä Isä Jumalakaan niin tehnyt. Vasta Johanneksen evankeliumissa (noin 90jKr.) Jeesusta kutsutaan selkeästi jumalaksi.

      Tässä siis sinulle lyhyesti Isästä, pojasta ja pyhästä hengestä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Olet uskosta osaton, kun et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaikka Raamattu sen täysin selvästi kertoo !


        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Tässä ei lue että: "Ihminen kanssanne" vaan Jumala kanssanne/keskellänne !

        Ja se oli todella suuri valhe, että Maria ei olisikaan neitsyt !!!

        Raamattu kertoo senkin asian täysin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joten miksi valehtelet valheen perään ja päälle ???

        Mikä on tarkoituksesi siis ?

        Valhetta valhetta...

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Olet uskosta osaton, kun et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaikka Raamattu sen täysin selvästi kertoo !


        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Tässä ei lue että: "Ihminen kanssanne" vaan Jumala kanssanne/keskellänne !

        Ja se oli todella suuri valhe, että Maria ei olisikaan neitsyt !!!

        Raamattu kertoo senkin asian täysin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joten miksi valehtelet valheen perään ja päälle ???

        Mikä on tarkoituksesi siis ?

        Valhetta valhetta...

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Älä ala J P:n kanssa riitelemään.
        Siitä ei tule loppua. Hän on antikristus,
        joka kieltää Isän ja Pojan: Jumalan.
        Ja sitä hän on tehnyt viimeiset kymmenen
        vuotta tällä palstalla. Hänellä on myös oma
        sivusto, jolla hän kieltää Jumalan. Et sinä saa
        häntä uskomaan jollei Jumala häntä armahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Olet uskosta osaton, kun et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaikka Raamattu sen täysin selvästi kertoo !


        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Tässä ei lue että: "Ihminen kanssanne" vaan Jumala kanssanne/keskellänne !

        Ja se oli todella suuri valhe, että Maria ei olisikaan neitsyt !!!

        Raamattu kertoo senkin asian täysin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joten miksi valehtelet valheen perään ja päälle ???

        Mikä on tarkoituksesi siis ?

        Valhetta valhetta...

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Kyllä, olen sinun uskostasi osaton. Minulla onkin Raamattuun perustuva usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ala J P:n kanssa riitelemään.
        Siitä ei tule loppua. Hän on antikristus,
        joka kieltää Isän ja Pojan: Jumalan.
        Ja sitä hän on tehnyt viimeiset kymmenen
        vuotta tällä palstalla. Hänellä on myös oma
        sivusto, jolla hän kieltää Jumalan. Et sinä saa
        häntä uskomaan jollei Jumala häntä armahda.

        Minä en ole J enkä P enkä JP. Maailmassa on muitakin, jotka ovat palanneet apostolisen uskon jäljille. Minua ei myöskään kiinnosta riidellä. Esitin faktat pöytään niistä voi ottaa selvää jos haluaa. Netti on täynnä tietoa.

        Mutta käsittämätöntä, että uskova, joka väittää rakastavansa Jeesusta, ei ota hänestä selvää kaiken mahdollisen. On myös käsittämätöntä, että kun kielioppi ja sanojen merkitykset ovat olleet tiedossa satoja vuosia, ja ovat paitsi yleisesti tiedossa, myös puhdasta faktaa, jonka jo Raamatun ajan kirjoittajat tiesivät, niin joku kehtaa väittää niitä vastaan. Sillä osoittaa vain tyhmyytensä ja sen, että elää kuplassa. Tällainen kuplassa eläjä on ikäänkuin Keisarin uudet vaatteet-sadun kansalainen, joka nyökyttelee keisarille tämän olevan vaatteet päällä vaikka keisari on todellisuudessa alasti. Sosiaalisen paineen täytyy olla kova kun ei uskalla myöntää uskovansa valheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Olet uskosta osaton, kun et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaikka Raamattu sen täysin selvästi kertoo !


        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Tässä ei lue että: "Ihminen kanssanne" vaan Jumala kanssanne/keskellänne !

        Ja se oli todella suuri valhe, että Maria ei olisikaan neitsyt !!!

        Raamattu kertoo senkin asian täysin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joten miksi valehtelet valheen perään ja päälle ???

        Mikä on tarkoituksesi siis ?

        Valhetta valhetta...

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Noissa esittämissäsi kohdissa ei sanota sitä, mitä sinä kuvittelet niissä sanottavan. Annat sanoille itse merkityksiä, joita niillä ei ole. Perustelusi ei ole millään tasolla uskottava, koska nuo mainitsemasi raamatunpaikat merkitsevät toisille aivan jotakin muuta kuin mitä luulet. Puhut itseasiassa itseäsi pussiin noitten kanssa. Valitettavasti et vielä osaa edes opettaa niin, että joku uskoisi sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole J enkä P enkä JP. Maailmassa on muitakin, jotka ovat palanneet apostolisen uskon jäljille. Minua ei myöskään kiinnosta riidellä. Esitin faktat pöytään niistä voi ottaa selvää jos haluaa. Netti on täynnä tietoa.

        Mutta käsittämätöntä, että uskova, joka väittää rakastavansa Jeesusta, ei ota hänestä selvää kaiken mahdollisen. On myös käsittämätöntä, että kun kielioppi ja sanojen merkitykset ovat olleet tiedossa satoja vuosia, ja ovat paitsi yleisesti tiedossa, myös puhdasta faktaa, jonka jo Raamatun ajan kirjoittajat tiesivät, niin joku kehtaa väittää niitä vastaan. Sillä osoittaa vain tyhmyytensä ja sen, että elää kuplassa. Tällainen kuplassa eläjä on ikäänkuin Keisarin uudet vaatteet-sadun kansalainen, joka nyökyttelee keisarille tämän olevan vaatteet päällä vaikka keisari on todellisuudessa alasti. Sosiaalisen paineen täytyy olla kova kun ei uskalla myöntää uskovansa valheeseen.

        Vai vielä apostolinen usko, anna mun nauraa.

        Siis uskosta osattomat juutalaiset kielsivät Jeesuksen olevan Jumala !!!

        Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Jehovantodistajiinko kuulut, sillä hekään uskosta osattomina eivät usko Jeesuksen olevan Jumala ?

        Vai islamin uskoko on se sinun "apostolinen usko" ?

        Esitit selvästi edellä valheita, jotka näytin valheiksi Raamatusta !!!

        Sokeako olet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole J enkä P enkä JP. Maailmassa on muitakin, jotka ovat palanneet apostolisen uskon jäljille. Minua ei myöskään kiinnosta riidellä. Esitin faktat pöytään niistä voi ottaa selvää jos haluaa. Netti on täynnä tietoa.

        Mutta käsittämätöntä, että uskova, joka väittää rakastavansa Jeesusta, ei ota hänestä selvää kaiken mahdollisen. On myös käsittämätöntä, että kun kielioppi ja sanojen merkitykset ovat olleet tiedossa satoja vuosia, ja ovat paitsi yleisesti tiedossa, myös puhdasta faktaa, jonka jo Raamatun ajan kirjoittajat tiesivät, niin joku kehtaa väittää niitä vastaan. Sillä osoittaa vain tyhmyytensä ja sen, että elää kuplassa. Tällainen kuplassa eläjä on ikäänkuin Keisarin uudet vaatteet-sadun kansalainen, joka nyökyttelee keisarille tämän olevan vaatteet päällä vaikka keisari on todellisuudessa alasti. Sosiaalisen paineen täytyy olla kova kun ei uskalla myöntää uskovansa valheeseen.

        Kirjoitustyylisi ja Jeesusta ja uskovia halventava tapa esittää mielipiteitäsi
        ja Raamatun tulkintojasi ovat J P:n tapaisia järkeisuskoa. Jos et ole hän itse
        etkä hänen opetuslapsensa olet samasta hengestä. Tyypillistä teille molemmille
        on HERRAN Jeesuksen Kristuksen halventaminen ja kieltäminen.

        Pyhä Henki kirkastaa, korottaa, kehuu ja ylistää Herraa Jeesusta Kristusta.
        Pyhän Hengen hallinnassa oleva uskova tekee samoin. Toisen hengen vallassa
        oleva ihminen halventaa ja jopa herjaa Jeesusta. Pyhä Henki ei koskaan
        halvenna Jeesusta Kristusta.

        Sinun tekstisi ovat Jeesusta halventavia ja herjaavia tekstejä, jokseenkin
        varovaisempia kuin J P:n. Tulkitsen sen niin, että yrität sillä esiintyä toisena
        henkilönä.

        Silloin kun joku kieltää HERRAN Jeesuksen, Hän kieltää Jumalan.
        Tämä on selvästi luettavissa Johanneksen Kirjeissä. Ja tämän TIETÄÄ
        mikäli uskoo Raamatun Sanan. Jeesuksen kieltäjille tyypillistä on myös se,
        etteivät he usko kaikkia Raamatun tekstejä Jumalan ilmoituksiksi.
        Tämän ovat monet Jeesuksen kieltäjät itse kertoneet. He valikoivat
        Raamatusta itselleen sopivat jakeet ja perustavat oppinsa niihin.

        Minua hämmästyttää, että joku uskovana esiintyvä henkilö kirjoittaa
        palstalla vuosikausia vedoten Raamatun Sanaan. Sitten kun tulee tiukka
        paikka, ei tahdo ottaa vastaan Sanaa, joka on vastoin omaa oppia,
        tunnustaakin, ettei hän usko Raamattua. Hän siis kieltää itselleen
        epämukavan Raamatun ilmoituksen. Hän kieltää Sanan: Isän ja Pojan.

        Ja kun ei usko, ei tietenkään tiedä. Ja kun ei tiedä, ei tunne
        HERRAA Jeesusta Kristusta. Silloin todistaakin toisesta Jeesuksesta, jota
        Raamattu ei tunne. Sellainen ihminen ei ole uskova ollenkaan koska usko
        perustuu koko Raamattuun, kaikkeen, mitä Raamattuumme on kirjoitettu,
        sen jokaiseen Kirjaan, jokaiseen lukuun ja sen jokaiseen jakeeseen.

        Emme voi jättää Raamatusta pois mitään ilmoitusta, mikäli pidämme
        itseämme uskovina ja annamme toisten ymmärtää, että olemme uskovia.
        Jos emme usko Sanaa, uskomme jotakin muuta. Se "usko" ei ole Raamatun
        ilmoittamaa uskoa, joka on Jumalasta.

        Uskomme tulee olla Jumalalta saatu Jeesuksen usko.
        Gal 2:20, Ilm 14:12, Apt 3:16.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vielä apostolinen usko, anna mun nauraa.

        Siis uskosta osattomat juutalaiset kielsivät Jeesuksen olevan Jumala !!!

        Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Jehovantodistajiinko kuulut, sillä hekään uskosta osattomina eivät usko Jeesuksen olevan Jumala ?

        Vai islamin uskoko on se sinun "apostolinen usko" ?

        Esitit selvästi edellä valheita, jotka näytin valheiksi Raamatusta !!!

        Sokeako olet ?

        Johanneksen evankeliumi on niin täynnä väärennöksiä, poistoja ja lisäyksiä, että siihen ei voi luottaa. Sen tekstin käyttäminen todistaakseen yhtään mitään on järjetöntä. Joten aivan sama mitä sanot niin kauan kun kun käytät kirkkoisien väärentämää tekstiä hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustyylisi ja Jeesusta ja uskovia halventava tapa esittää mielipiteitäsi
        ja Raamatun tulkintojasi ovat J P:n tapaisia järkeisuskoa. Jos et ole hän itse
        etkä hänen opetuslapsensa olet samasta hengestä. Tyypillistä teille molemmille
        on HERRAN Jeesuksen Kristuksen halventaminen ja kieltäminen.

        Pyhä Henki kirkastaa, korottaa, kehuu ja ylistää Herraa Jeesusta Kristusta.
        Pyhän Hengen hallinnassa oleva uskova tekee samoin. Toisen hengen vallassa
        oleva ihminen halventaa ja jopa herjaa Jeesusta. Pyhä Henki ei koskaan
        halvenna Jeesusta Kristusta.

        Sinun tekstisi ovat Jeesusta halventavia ja herjaavia tekstejä, jokseenkin
        varovaisempia kuin J P:n. Tulkitsen sen niin, että yrität sillä esiintyä toisena
        henkilönä.

        Silloin kun joku kieltää HERRAN Jeesuksen, Hän kieltää Jumalan.
        Tämä on selvästi luettavissa Johanneksen Kirjeissä. Ja tämän TIETÄÄ
        mikäli uskoo Raamatun Sanan. Jeesuksen kieltäjille tyypillistä on myös se,
        etteivät he usko kaikkia Raamatun tekstejä Jumalan ilmoituksiksi.
        Tämän ovat monet Jeesuksen kieltäjät itse kertoneet. He valikoivat
        Raamatusta itselleen sopivat jakeet ja perustavat oppinsa niihin.

        Minua hämmästyttää, että joku uskovana esiintyvä henkilö kirjoittaa
        palstalla vuosikausia vedoten Raamatun Sanaan. Sitten kun tulee tiukka
        paikka, ei tahdo ottaa vastaan Sanaa, joka on vastoin omaa oppia,
        tunnustaakin, ettei hän usko Raamattua. Hän siis kieltää itselleen
        epämukavan Raamatun ilmoituksen. Hän kieltää Sanan: Isän ja Pojan.

        Ja kun ei usko, ei tietenkään tiedä. Ja kun ei tiedä, ei tunne
        HERRAA Jeesusta Kristusta. Silloin todistaakin toisesta Jeesuksesta, jota
        Raamattu ei tunne. Sellainen ihminen ei ole uskova ollenkaan koska usko
        perustuu koko Raamattuun, kaikkeen, mitä Raamattuumme on kirjoitettu,
        sen jokaiseen Kirjaan, jokaiseen lukuun ja sen jokaiseen jakeeseen.

        Emme voi jättää Raamatusta pois mitään ilmoitusta, mikäli pidämme
        itseämme uskovina ja annamme toisten ymmärtää, että olemme uskovia.
        Jos emme usko Sanaa, uskomme jotakin muuta. Se "usko" ei ole Raamatun
        ilmoittamaa uskoa, joka on Jumalasta.

        Uskomme tulee olla Jumalalta saatu Jeesuksen usko.
        Gal 2:20, Ilm 14:12, Apt 3:16.

        Kreikankielen herra-sana ei tarkoita Jumalaa vaan se on samaa tarkoittava kuin orjan isäntä/herra. Siksi herra-sanalla ei pysty perustelemaan Jeesuksen jumaluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustyylisi ja Jeesusta ja uskovia halventava tapa esittää mielipiteitäsi
        ja Raamatun tulkintojasi ovat J P:n tapaisia järkeisuskoa. Jos et ole hän itse
        etkä hänen opetuslapsensa olet samasta hengestä. Tyypillistä teille molemmille
        on HERRAN Jeesuksen Kristuksen halventaminen ja kieltäminen.

        Pyhä Henki kirkastaa, korottaa, kehuu ja ylistää Herraa Jeesusta Kristusta.
        Pyhän Hengen hallinnassa oleva uskova tekee samoin. Toisen hengen vallassa
        oleva ihminen halventaa ja jopa herjaa Jeesusta. Pyhä Henki ei koskaan
        halvenna Jeesusta Kristusta.

        Sinun tekstisi ovat Jeesusta halventavia ja herjaavia tekstejä, jokseenkin
        varovaisempia kuin J P:n. Tulkitsen sen niin, että yrität sillä esiintyä toisena
        henkilönä.

        Silloin kun joku kieltää HERRAN Jeesuksen, Hän kieltää Jumalan.
        Tämä on selvästi luettavissa Johanneksen Kirjeissä. Ja tämän TIETÄÄ
        mikäli uskoo Raamatun Sanan. Jeesuksen kieltäjille tyypillistä on myös se,
        etteivät he usko kaikkia Raamatun tekstejä Jumalan ilmoituksiksi.
        Tämän ovat monet Jeesuksen kieltäjät itse kertoneet. He valikoivat
        Raamatusta itselleen sopivat jakeet ja perustavat oppinsa niihin.

        Minua hämmästyttää, että joku uskovana esiintyvä henkilö kirjoittaa
        palstalla vuosikausia vedoten Raamatun Sanaan. Sitten kun tulee tiukka
        paikka, ei tahdo ottaa vastaan Sanaa, joka on vastoin omaa oppia,
        tunnustaakin, ettei hän usko Raamattua. Hän siis kieltää itselleen
        epämukavan Raamatun ilmoituksen. Hän kieltää Sanan: Isän ja Pojan.

        Ja kun ei usko, ei tietenkään tiedä. Ja kun ei tiedä, ei tunne
        HERRAA Jeesusta Kristusta. Silloin todistaakin toisesta Jeesuksesta, jota
        Raamattu ei tunne. Sellainen ihminen ei ole uskova ollenkaan koska usko
        perustuu koko Raamattuun, kaikkeen, mitä Raamattuumme on kirjoitettu,
        sen jokaiseen Kirjaan, jokaiseen lukuun ja sen jokaiseen jakeeseen.

        Emme voi jättää Raamatusta pois mitään ilmoitusta, mikäli pidämme
        itseämme uskovina ja annamme toisten ymmärtää, että olemme uskovia.
        Jos emme usko Sanaa, uskomme jotakin muuta. Se "usko" ei ole Raamatun
        ilmoittamaa uskoa, joka on Jumalasta.

        Uskomme tulee olla Jumalalta saatu Jeesuksen usko.
        Gal 2:20, Ilm 14:12, Apt 3:16.

        Tottakai minä uskon Raamattua. Mutta se ei ole se sama Raamattu kuin mihin sinä uskot. Raamatussa on sen verran väärennöksiä ja virheitä, että se ei ole täysin luotettava muutenkaan. Mutta ihmettele vain. Ethän sinä muuhun pysty kun et ymmärrä Raamatun historiaa, Raamatun kulttuureja etkä Raamatun alkukieliä. Siksi minä en aio jatkaa kanssasi keskustelua. Et pystyisi kuitenkaan pitämään tunteitasi erossa keskustelusta, jossa asiat riitelevät, ei ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai minä uskon Raamattua. Mutta se ei ole se sama Raamattu kuin mihin sinä uskot. Raamatussa on sen verran väärennöksiä ja virheitä, että se ei ole täysin luotettava muutenkaan. Mutta ihmettele vain. Ethän sinä muuhun pysty kun et ymmärrä Raamatun historiaa, Raamatun kulttuureja etkä Raamatun alkukieliä. Siksi minä en aio jatkaa kanssasi keskustelua. Et pystyisi kuitenkaan pitämään tunteitasi erossa keskustelusta, jossa asiat riitelevät, ei ihmiset.

        Kunnioitettavaa sinussa on se, että tunnustat rehellisesti,
        että et usko Jumalan Sanaa. Vaikka tiesin jo ettet usko koska
        et usko ja tunnusta Jeesusta Kristusta: Sanaa. Et siis usko Jumalaa,
        joka on ilmoittanut, ja ilmoittaa, itsensä Sanassa USKON KAUTTA SANAAN.
        Pidätkö kuitenkin itseäsi uskovana, - uskovana - mihin?
        Et ole uskossa, älä petä itseäsi. Se on suurinta tyhmyyttä petää itseään.

        Jeesus on Sana. Usko, joka on Sanasta, ja perustuu Sanaan, pitää meillä
        olla, jotta olisimme Herraan Jeesukseen Kristukseen: Sanaan ja Sanassa
        asuvaan Jumalaan uskovia. Muussa tapauksessa olemme itse
        valitsemassamme uskossa itse rakentamaamme jumalaan.

        Jeesuksen usko on usko Jumalan Sanaan. Ja sinä tunnustat rehellisesti,
        ettei sinulla ole Jeesuksen uskoa. Sinulla ei siis ole uskoa, joka on
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä. Mistä sinun uskosi sitten on, jääköön
        tässä kohtaa sanomatta. Mutta Jumalasta se ei ole!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitettavaa sinussa on se, että tunnustat rehellisesti,
        että et usko Jumalan Sanaa. Vaikka tiesin jo ettet usko koska
        et usko ja tunnusta Jeesusta Kristusta: Sanaa. Et siis usko Jumalaa,
        joka on ilmoittanut, ja ilmoittaa, itsensä Sanassa USKON KAUTTA SANAAN.
        Pidätkö kuitenkin itseäsi uskovana, - uskovana - mihin?
        Et ole uskossa, älä petä itseäsi. Se on suurinta tyhmyyttä petää itseään.

        Jeesus on Sana. Usko, joka on Sanasta, ja perustuu Sanaan, pitää meillä
        olla, jotta olisimme Herraan Jeesukseen Kristukseen: Sanaan ja Sanassa
        asuvaan Jumalaan uskovia. Muussa tapauksessa olemme itse
        valitsemassamme uskossa itse rakentamaamme jumalaan.

        Jeesuksen usko on usko Jumalan Sanaan. Ja sinä tunnustat rehellisesti,
        ettei sinulla ole Jeesuksen uskoa. Sinulla ei siis ole uskoa, joka on
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä. Mistä sinun uskosi sitten on, jääköön
        tässä kohtaa sanomatta. Mutta Jumalasta se ei ole!

        >>> Silloin kun joku kieltää HERRAN Jeesuksen, Hän kieltää Jumalan...

        Pilkkaako valittu kansa Pyhää Henkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitettavaa sinussa on se, että tunnustat rehellisesti,
        että et usko Jumalan Sanaa. Vaikka tiesin jo ettet usko koska
        et usko ja tunnusta Jeesusta Kristusta: Sanaa. Et siis usko Jumalaa,
        joka on ilmoittanut, ja ilmoittaa, itsensä Sanassa USKON KAUTTA SANAAN.
        Pidätkö kuitenkin itseäsi uskovana, - uskovana - mihin?
        Et ole uskossa, älä petä itseäsi. Se on suurinta tyhmyyttä petää itseään.

        Jeesus on Sana. Usko, joka on Sanasta, ja perustuu Sanaan, pitää meillä
        olla, jotta olisimme Herraan Jeesukseen Kristukseen: Sanaan ja Sanassa
        asuvaan Jumalaan uskovia. Muussa tapauksessa olemme itse
        valitsemassamme uskossa itse rakentamaamme jumalaan.

        Jeesuksen usko on usko Jumalan Sanaan. Ja sinä tunnustat rehellisesti,
        ettei sinulla ole Jeesuksen uskoa. Sinulla ei siis ole uskoa, joka on
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä. Mistä sinun uskosi sitten on, jääköön
        tässä kohtaa sanomatta. Mutta Jumalasta se ei ole!

        En usk noihin katolisen kirkon väännelmiin mistään Sanoista sun muista hömpötyksestä. Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö. Vanhasta testamentista ei sellaista löydy. Johanneksen evankeliumin voi heittää roskikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitettavaa sinussa on se, että tunnustat rehellisesti,
        että et usko Jumalan Sanaa. Vaikka tiesin jo ettet usko koska
        et usko ja tunnusta Jeesusta Kristusta: Sanaa. Et siis usko Jumalaa,
        joka on ilmoittanut, ja ilmoittaa, itsensä Sanassa USKON KAUTTA SANAAN.
        Pidätkö kuitenkin itseäsi uskovana, - uskovana - mihin?
        Et ole uskossa, älä petä itseäsi. Se on suurinta tyhmyyttä petää itseään.

        Jeesus on Sana. Usko, joka on Sanasta, ja perustuu Sanaan, pitää meillä
        olla, jotta olisimme Herraan Jeesukseen Kristukseen: Sanaan ja Sanassa
        asuvaan Jumalaan uskovia. Muussa tapauksessa olemme itse
        valitsemassamme uskossa itse rakentamaamme jumalaan.

        Jeesuksen usko on usko Jumalan Sanaan. Ja sinä tunnustat rehellisesti,
        ettei sinulla ole Jeesuksen uskoa. Sinulla ei siis ole uskoa, joka on
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä. Mistä sinun uskosi sitten on, jääköön
        tässä kohtaa sanomatta. Mutta Jumalasta se ei ole!

        Haukotus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai minä uskon Raamattua. Mutta se ei ole se sama Raamattu kuin mihin sinä uskot. Raamatussa on sen verran väärennöksiä ja virheitä, että se ei ole täysin luotettava muutenkaan. Mutta ihmettele vain. Ethän sinä muuhun pysty kun et ymmärrä Raamatun historiaa, Raamatun kulttuureja etkä Raamatun alkukieliä. Siksi minä en aio jatkaa kanssasi keskustelua. Et pystyisi kuitenkaan pitämään tunteitasi erossa keskustelusta, jossa asiat riitelevät, ei ihmiset.

        Tuo aiempi kirjoituksesi kuulostaa mielenkiintoiselta. Ottaisitko yhteyttä yksityisviestillä, jos annan sinulle osoitteen? Olisitko kiinnostunut tulemaan miestenpiirimme vieraaksi kertomaan tuosta, minkä täällä kerroit? Käymme läpi Raamatun historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikankielen herra-sana ei tarkoita Jumalaa vaan se on samaa tarkoittava kuin orjan isäntä/herra. Siksi herra-sanalla ei pysty perustelemaan Jeesuksen jumaluutta.

        Herra ei ole Jumalan synonyymi. Mutta Jumala ja Jeesus on ihmiselle Herra. Herra on kaikissa kielissä kunnioittava puhuttelu. Ja siksi sitä käytetään myös Jumalasta ja Jeesuksesta.

        Äidinkielen ymmärtäminen ei ole kaikille itsestäänselvyys. Huonompi juttu on, jos väärinymmärryksistä tehdään uskonoppia, ja sitä opetetaan vielä muillekin. Ja jos joku osaakin lukea, hänelle sanotaan, että että ole väärässä, koska Pyhä Henki minulle näin opetti.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi on niin täynnä väärennöksiä, poistoja ja lisäyksiä, että siihen ei voi luottaa. Sen tekstin käyttäminen todistaakseen yhtään mitään on järjetöntä. Joten aivan sama mitä sanot niin kauan kun kun käytät kirkkoisien väärentämää tekstiä hyväksi.

        Höpö höpö !

        Sinä jo poistat Raamatusta jopa Johanneksi evankeluminkin !!!

        Se kertoo paljon siitä, että kuinka pahasti olet ITSE eksyksissä !!!

        Siis minä en ole löytänyt Joh evankeliumista yhtään kohtaa, joka ei olisi Raamatun muun opetuksen mukaista ja samassa linjassa !!!

        Kyllä ne ristiriidat näykisivät Raamattua ahkerasti tutkivalle nopeasti !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Sinä jo poistat Raamatusta jopa Johanneksi evankeluminkin !!!

        Se kertoo paljon siitä, että kuinka pahasti olet ITSE eksyksissä !!!

        Siis minä en ole löytänyt Joh evankeliumista yhtään kohtaa, joka ei olisi Raamatun muun opetuksen mukaista ja samassa linjassa !!!

        Kyllä ne ristiriidat näykisivät Raamattua ahkerasti tutkivalle nopeasti !!!

        Ne eivät näy sellaiselle, jonka kirkkoisien valheelliset opetukset ovat sokaisseet. Hän katsoo kaikkea tekstiä vaaleanpunaisten kirkkolasien läpi eikä voi niitä havaita. Sori! Mutta tuo sinun lausuntosi on kyllä sinun tilannettasi hyvin kuvastavaa. Vain sellainen, jolta puuttuu nöyryyttä, luulee olevansa täysin oikeassa uskon asioissa. Ylimielisyys ei kuulu uskovan pirtaan. Toisaalta, aivopesty ei voi havaita muuta kuin sen, mihin hänet on aivopesty.

        Minä myönnän, etten ole välttämättä oikeassa, sillä onhan maailmassa tuhansia kirkkokuntia, joilla kaikilla on oma opetuksensa...monesti vielä sellainen, joka poikkeaa paljonkin toisista. Mutta olen vakuuttunut, ettei Jumalaa kiinnosta moisista lillukanvarsista kinastelu. Pelastettuja tulee löytymään kaikkia Jeesusta palvovista kirkkokunnista, ortodokseista Jehovantodistajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät näy sellaiselle, jonka kirkkoisien valheelliset opetukset ovat sokaisseet. Hän katsoo kaikkea tekstiä vaaleanpunaisten kirkkolasien läpi eikä voi niitä havaita. Sori! Mutta tuo sinun lausuntosi on kyllä sinun tilannettasi hyvin kuvastavaa. Vain sellainen, jolta puuttuu nöyryyttä, luulee olevansa täysin oikeassa uskon asioissa. Ylimielisyys ei kuulu uskovan pirtaan. Toisaalta, aivopesty ei voi havaita muuta kuin sen, mihin hänet on aivopesty.

        Minä myönnän, etten ole välttämättä oikeassa, sillä onhan maailmassa tuhansia kirkkokuntia, joilla kaikilla on oma opetuksensa...monesti vielä sellainen, joka poikkeaa paljonkin toisista. Mutta olen vakuuttunut, ettei Jumalaa kiinnosta moisista lillukanvarsista kinastelu. Pelastettuja tulee löytymään kaikkia Jeesusta palvovista kirkkokunnista, ortodokseista Jehovantodistajiin.

        Tuomitsit juuri itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Olet nimittäin itse se aivopesty.

        Ja umpisokeakin olet, jos ja kun et tajua jehovantodistajien olevan uskosta osattomia.

        He eivät usko oikeasti Jeesukseen, vaan "toiseen jeesukseen", eli he uskovat "toiseen evenkeliumin" silloin !

        Siis Jeesus On Jumala, ja Jeesukseen tulee uskoa sellaisena kuin Hän On !

        Pyhä Henki ei opeta sellaista valhetta, että "Jeesus ei ole Jumala" !

        Taidat itse olla jt. kun menit kirjoittamaan sen isolla etukirjaimella ! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Olet uskosta osaton, kun et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaikka Raamattu sen täysin selvästi kertoo !


        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Tässä ei lue että: "Ihminen kanssanne" vaan Jumala kanssanne/keskellänne !

        Ja se oli todella suuri valhe, että Maria ei olisikaan neitsyt !!!

        Raamattu kertoo senkin asian täysin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joten miksi valehtelet valheen perään ja päälle ???

        Mikä on tarkoituksesi siis ?

        Valhetta valhetta...

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Eikös raamatun mukaan Jeesus ole jumalan alulle polkema lehtolapsi. Vai kävikö vaan kaikki kylän kollit polkemassa "neitsyt" Mariaa kuin tulupatonta mopoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usk noihin katolisen kirkon väännelmiin mistään Sanoista sun muista hömpötyksestä. Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö. Vanhasta testamentista ei sellaista löydy. Johanneksen evankeliumin voi heittää roskikseen.

        >>>Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö.<<<

        Onko totta, että esiinnyt täällä tietävänä etkä tiedä, että Jumalan Sana on elävä persoona? Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Tämän voi lukea Joh 1:1,10, 14 jakeista ja tietysti useista muista Raamatun jakeista. Niitä todisteita on tällä palstalla tuhkatiheään, niin ei niitä kaikkia tässä nyt.

        Mutta tässä yksi Ilmestyskirjan kiistaton todiste.

        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. >> Jakeen lisätiedot
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomitsit juuri itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Olet nimittäin itse se aivopesty.

        Ja umpisokeakin olet, jos ja kun et tajua jehovantodistajien olevan uskosta osattomia.

        He eivät usko oikeasti Jeesukseen, vaan "toiseen jeesukseen", eli he uskovat "toiseen evenkeliumin" silloin !

        Siis Jeesus On Jumala, ja Jeesukseen tulee uskoa sellaisena kuin Hän On !

        Pyhä Henki ei opeta sellaista valhetta, että "Jeesus ei ole Jumala" !

        Taidat itse olla jt. kun menit kirjoittamaan sen isolla etukirjaimella ! :)

        Hahh!!! Jehovan todistajat kirjoitetaan isolla alkukirjaimella ihan kuule suomenkielen kielitoimiston ohjeiden mukaan mutta saman ohjeen mukaan sen voi kirjoittaa jehovantodistajat. En muuten ole Jehovan todistaja. Mutta sinullahan on muutenkin omia merkityksiäsi omille keksimillesi sanoille.

        Niin, vain sokea ei voi nähdä sitä, että Jehovan todistajatkin ovat Jumalan lapsia. Pelastuminenhan ei ole kiinni siitä pitääkö Jeesusta Jumalana vai ei. Kysehän on kirkkoisien vanhoista itsekeksityistä opeista, joista he ovat keskenään äänestäneet ja yhdessä sopineet. Jeesuksen jumaluus sovittiinkin lopullisesti vasta 400-luvulla jKr. Sitä ennen Jeesusta ei virallisesti edes pidetty Jumalana. Jeesus ei koskaan kutsunut itseään Jumalaksi eikä Isä Jumalakaan kutsunut häntä Jumalaksi. Uskoisin mielummin heitä kuin sinua. Tuohan Jeesuksen jumaluuteen uskomisen pakkohan on vain niitä kirkkojen pelotteluita, jotka jotkut ovat nielleet mukisematta. Ei siis perustu edes Raamattuun.

        Mutta rouva on hyvä vaan ja osoittaa Raamatun sanalla, että ne, ketkä eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen eivät pelastu. Ja muista se, että Herra ja herra eivät ole synonyymejä Jumalalle. Herra tarkoittaa Raamatussa orjien isäntää/herraa. Kristus ja messias tarkoittavat voideltua, ei muuta. Ja ihmisen lapsi tavallista ihmistä, joka ei ole missään nimessä jumalolento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö.<<<

        Onko totta, että esiinnyt täällä tietävänä etkä tiedä, että Jumalan Sana on elävä persoona? Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Tämän voi lukea Joh 1:1,10, 14 jakeista ja tietysti useista muista Raamatun jakeista. Niitä todisteita on tällä palstalla tuhkatiheään, niin ei niitä kaikkia tässä nyt.

        Mutta tässä yksi Ilmestyskirjan kiistaton todiste.

        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. >> Jakeen lisätiedot
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        Höpöhöpö. Ihmisten tulkintaa ja keksintöä. Ilmestyskirja on muuten hyvin tulkinnallinen teos, johon ei taitamattoman kannata viitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö.<<<

        Onko totta, että esiinnyt täällä tietävänä etkä tiedä, että Jumalan Sana on elävä persoona? Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Tämän voi lukea Joh 1:1,10, 14 jakeista ja tietysti useista muista Raamatun jakeista. Niitä todisteita on tällä palstalla tuhkatiheään, niin ei niitä kaikkia tässä nyt.

        Mutta tässä yksi Ilmestyskirjan kiistaton todiste.

        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. >> Jakeen lisätiedot
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        On hyvä huomata, että jae 12 sanoo, ettei Jumalan nimeä tiedä kukaan mutta että (jae 13) häntä kutsutaan Jumalan sanaksi. No mikä on tuo sana, jolla häntä kutsutaan?

        Johanneksen ilmestys 19:16
        "Hänellä on viitassa lanteillaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrojen Herra." "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa kerrottaisiin, että sana olisi elävä henkilö.<<<

        Onko totta, että esiinnyt täällä tietävänä etkä tiedä, että Jumalan Sana on elävä persoona? Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumala Kaikkivaltias, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Tämän voi lukea Joh 1:1,10, 14 jakeista ja tietysti useista muista Raamatun jakeista. Niitä todisteita on tällä palstalla tuhkatiheään, niin ei niitä kaikkia tässä nyt.

        Mutta tässä yksi Ilmestyskirjan kiistaton todiste.

        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. >> Jakeen lisätiedot
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

        Eipä ole kummoinenkaan todiste. Pitää huomioida pari seikkaa. Raamatun aikaan kaikilla nimillä oli jokin merkitys. Nykyäänhän näin harvoin enää on. Tuon ratsastajan nimen merkitys on Jumalan sana. Jumalla on nimi, jota kukaan ei tiedä, joten häntä kutsutaan nimen merkityksellä: Junalan sana. Se, että Raamatun suomentaja on halunnut kirjoittaa sanan isolla alkukirjaimella, ei tee sana-sanasta Jeesusta eikä Jumalaa.

        Yksi hyvä esimerkki on Jumalan nimi EHJEE. Sen yleisnimimuoto on JHWH. Se suomennetaan Hän on. EHJEE taas suomennetaan minä olen. Jumalan nimi on siis EHJEE mutta sitä ei saa lausua turhaan, joten VT israelilaiset kutsuivat häntä nimellä Jahve. Jahve tarkoittaa Jumalaa. Sana EHJEE ei tarkoita.

        Tämä nimi ei ole sana, vaan JUMALAN SANA. Tätä Jumalan sanaa ei pidä sekoittaa Joh 1:1 sanaan, jonka monet ajattelevat olevan Jumala. Johanneksen evankelimi on kirjoitettu suurinpiirtein samaan aikaan kuin Johanneksen ilmestys mutta kirjoittajat ovat kaksi ihan eri henkilöä. Kun Johanneksen evankeliumi on lähes virheetöntä, proosallista ja hyvää kreikkaa, on Ilmestyskirja tyylillisesti aivan erilaista ja siinä on paljon kirjoitusvirheitä. Johanneksen ilmestyksen kirjoittaja tuskin oli kuullut Johanneksen evankeliumista kirjoittaessaan Jeesuksen ilmestystä.

        On siis turha vetää yhtäläisyysmerkkiä näiden Sana - Jumalan sana sanojen väliin. Ovathan nuo nyt ulkoasullisestikin aivan erilaisia.

        Mitä tuo Jumalan sana sitten tarkoittaa? Yksi todennäköinen merkitys on, että Jeesusta ajatellaan Jumalan lähettiläänä eli profeettana. Kaikkia niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsuttiin Raamatussa jumaliksi. Jeesusta kutsutaan jumalaksi ja hänelle tuli Jumalan sana. Mitään hän ei puhunut, mitä Jumala ei olisi hänen käskenyt sanoa. Hän edusti Jumalaa maanpäällä ja kaikki, mitä hän sanoi tuli Jumalalta. Se oli Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä huomata, että jae 12 sanoo, ettei Jumalan nimeä tiedä kukaan mutta että (jae 13) häntä kutsutaan Jumalan sanaksi. No mikä on tuo sana, jolla häntä kutsutaan?

        Johanneksen ilmestys 19:16
        "Hänellä on viitassa lanteillaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrojen Herra." "

        älä kaikkee usko mitä tuossa sanotaan..vedä viiva yli työn jakeen, koska se on Rooman kirkon kirkonmiesten lisöys....ne miehet olivat valhettelijoita, taikureita ja tietäjiä.

        Jes. 44:25
        joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.



        Todiste:
        Ps. 90
        1 Mooseksen, Jumalan miehen, rukous. Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen.
        2 Ennenkuin vuoret syntyivät ja sinä loit maan ja maanpiirin, iankaikkisesta iankaikkiseen olet sinä, Jumala.

        Kun olet yliviivannut saat Israelin Jumalan antaman rauhan itsellesi, tuossa teet oikein.

        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kummoinenkaan todiste. Pitää huomioida pari seikkaa. Raamatun aikaan kaikilla nimillä oli jokin merkitys. Nykyäänhän näin harvoin enää on. Tuon ratsastajan nimen merkitys on Jumalan sana. Jumalla on nimi, jota kukaan ei tiedä, joten häntä kutsutaan nimen merkityksellä: Junalan sana. Se, että Raamatun suomentaja on halunnut kirjoittaa sanan isolla alkukirjaimella, ei tee sana-sanasta Jeesusta eikä Jumalaa.

        Yksi hyvä esimerkki on Jumalan nimi EHJEE. Sen yleisnimimuoto on JHWH. Se suomennetaan Hän on. EHJEE taas suomennetaan minä olen. Jumalan nimi on siis EHJEE mutta sitä ei saa lausua turhaan, joten VT israelilaiset kutsuivat häntä nimellä Jahve. Jahve tarkoittaa Jumalaa. Sana EHJEE ei tarkoita.

        Tämä nimi ei ole sana, vaan JUMALAN SANA. Tätä Jumalan sanaa ei pidä sekoittaa Joh 1:1 sanaan, jonka monet ajattelevat olevan Jumala. Johanneksen evankelimi on kirjoitettu suurinpiirtein samaan aikaan kuin Johanneksen ilmestys mutta kirjoittajat ovat kaksi ihan eri henkilöä. Kun Johanneksen evankeliumi on lähes virheetöntä, proosallista ja hyvää kreikkaa, on Ilmestyskirja tyylillisesti aivan erilaista ja siinä on paljon kirjoitusvirheitä. Johanneksen ilmestyksen kirjoittaja tuskin oli kuullut Johanneksen evankeliumista kirjoittaessaan Jeesuksen ilmestystä.

        On siis turha vetää yhtäläisyysmerkkiä näiden Sana - Jumalan sana sanojen väliin. Ovathan nuo nyt ulkoasullisestikin aivan erilaisia.

        Mitä tuo Jumalan sana sitten tarkoittaa? Yksi todennäköinen merkitys on, että Jeesusta ajatellaan Jumalan lähettiläänä eli profeettana. Kaikkia niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsuttiin Raamatussa jumaliksi. Jeesusta kutsutaan jumalaksi ja hänelle tuli Jumalan sana. Mitään hän ei puhunut, mitä Jumala ei olisi hänen käskenyt sanoa. Hän edusti Jumalaa maanpäällä ja kaikki, mitä hän sanoi tuli Jumalalta. Se oli Jumalan sanaa.

        Miksi pyydät Raamatun Sanan todisteet vain polkeaksesi Sanan jalkoihisi
        ja nostamalla oman erinomaisen viisautesi Sanan auktoriteetin yläpuolelle
        omilla tulkinnoillasi? Omat Raamatun tulkintasi ovat siis sinulle auktoriteetti,
        ei Jumalan Sana: Jumalan ilmoitus Pojasta. Et siis usko Jumalaa ja kuitenkin
        pidät itseäsi Jumalaan uskovana. Ehkä uskot, että Jumala on mutta et usko
        Jumalaa. Se on eri asia uskoa, että Jumala on (olemassa) kuin uskoa Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pyydät Raamatun Sanan todisteet vain polkeaksesi Sanan jalkoihisi
        ja nostamalla oman erinomaisen viisautesi Sanan auktoriteetin yläpuolelle
        omilla tulkinnoillasi? Omat Raamatun tulkintasi ovat siis sinulle auktoriteetti,
        ei Jumalan Sana: Jumalan ilmoitus Pojasta. Et siis usko Jumalaa ja kuitenkin
        pidät itseäsi Jumalaan uskovana. Ehkä uskot, että Jumala on mutta et usko
        Jumalaa. Se on eri asia uskoa, että Jumala on (olemassa) kuin uskoa Jumalaa.

        Uskon kyllä Jumalaan. Minun Jumalani ei ole itse keksimäni eivätkä esittämäni opit ole minun keksimiäni. Pyhä henki on ohjannut minua löytämään nämä asiat aivan kuten Pyhä henki on ohjannut monen täälläkin kirjoittelevan löytämään Jumalansa. Minun Jumalani on yksi olematta samaan aikaan kolme Jumalaa. Minun Jeesukseni ei ole Jumala millään tasolla vaikka Jumala onkin asetanut hänet herrraksi meidän yläpuolellemme, eikä Pyhä henki ole itsenäinen persoonansa vaan se on Isä Jumalan muoto kun hän on maapallolla. Luoja on siis Isä Jumala.

        Kuten sanoin, uskon Jumalaan. Vanhan testamentin ilmoittamaan Jumalaan, jota eivät ole kirkkoisien valheopetukset pilanneet. Se on eri Jumala kuin se, mihin sinä uskot.

        Miksikö pyydän? Koska tällä palstalla on niin paljon väärinkäsityksiä Jumalasta, että jonkun täytyy kertoa mitä Raamatun asiantuntijat nykypäivänä tietävät Raamatun ajan historiasta, kulttuureista ja Raamatun tutkimuksesta, jotta valheopetuksien määrä vähenisi. Tuollaiset valheopetukset tuovat turhaa ahdistusta ja johtavat ihmisiä jopa kadotukseen. Pyhä henki voi edelleen opettaa uskovaa kun hän on päässyt eroon vääristä ennakko käsityksistään. Silloin hän voi päästä tuntemaan todellisen Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on. Ne, jotka eivät halua ottaa vastaan tätä tietoa, niin ei voi mitään, mutta jos yksikin rupeaa tämän johdosta lukemaan itse Raamattua, tavoitteeni on saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kyllä Jumalaan. Minun Jumalani ei ole itse keksimäni eivätkä esittämäni opit ole minun keksimiäni. Pyhä henki on ohjannut minua löytämään nämä asiat aivan kuten Pyhä henki on ohjannut monen täälläkin kirjoittelevan löytämään Jumalansa. Minun Jumalani on yksi olematta samaan aikaan kolme Jumalaa. Minun Jeesukseni ei ole Jumala millään tasolla vaikka Jumala onkin asetanut hänet herrraksi meidän yläpuolellemme, eikä Pyhä henki ole itsenäinen persoonansa vaan se on Isä Jumalan muoto kun hän on maapallolla. Luoja on siis Isä Jumala.

        Kuten sanoin, uskon Jumalaan. Vanhan testamentin ilmoittamaan Jumalaan, jota eivät ole kirkkoisien valheopetukset pilanneet. Se on eri Jumala kuin se, mihin sinä uskot.

        Miksikö pyydän? Koska tällä palstalla on niin paljon väärinkäsityksiä Jumalasta, että jonkun täytyy kertoa mitä Raamatun asiantuntijat nykypäivänä tietävät Raamatun ajan historiasta, kulttuureista ja Raamatun tutkimuksesta, jotta valheopetuksien määrä vähenisi. Tuollaiset valheopetukset tuovat turhaa ahdistusta ja johtavat ihmisiä jopa kadotukseen. Pyhä henki voi edelleen opettaa uskovaa kun hän on päässyt eroon vääristä ennakko käsityksistään. Silloin hän voi päästä tuntemaan todellisen Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on. Ne, jotka eivät halua ottaa vastaan tätä tietoa, niin ei voi mitään, mutta jos yksikin rupeaa tämän johdosta lukemaan itse Raamattua, tavoitteeni on saavutettu.

        >>>Miksikö pyydän? Koska tällä palstalla on niin paljon väärinkäsityksiä Jumalasta, että jonkun täytyy kertoa mitä Raamatun asiantuntijat nykypäivänä tietävät Raamatun ajan historiasta, kulttuureista ja Raamatun tutkimuksesta, jotta valheopetuksien määrä vähenisi. <<<

        "Mitä Raamatun asiantuntijat tietävät" ???????????

        Olisit vedonnut Sanaan, niin olisit vähän luotettavampi.
        Nyt vetosit ihmisviisauteen ja ihmisten tutkimuksiin ja
        niiden tuloksiin sekä Raamatun kulttuuriin ja historiaan.
        Vetoat siis ihmiseen, et Jumalaan!!!! Vetoat kaikkeen siihen,
        mikä ihmisten mielestä on ehkä korkeata ja ylevää sekä viisasta,
        Se mihin vetoat, menee Kirjoitusten ohi ja ohi Jumalan itsensä.
        Johdatat siis ihmisiä toisen ihmisen luokse kuulemaan ja uskomaan
        ihmistä, et johdata turvaamaan Jumalaan ja oppimaan Häneltä ja Hänestä.
        Viet ihmisiä ohi Jumalan itsensä.

        >>>mutta jos yksikin rupeaa tämän johdosta lukemaan itse Raamattua,
        tavoitteeni on saavutettu.<<<

        Toivotaan, että saat jonkun lukemaan Raamattua, mutta ei sinun
        ohjauksessasi ja sinun opettamana sinun tulkintoihisi uskomaan.
        Mutta, mutta ...

        Onko tavoitteesi se, että jos yksikin ryhtyy lukemaan Sanaa, uskoo
        Sanan sen kaikilta puolilta Jumalan ilmoitukseksi ja löytää oppeihisi
        sopimattomia totuuksia, sinä poljet ne maahan omilla selityksilläsi,
        - mikäli hän sitten erehtyy kysymään sinulta tai tulee kertomaan
        sinulle löydöistään? Tähäkö sinä pyrit? Hyväksytkö, että joku löytää
        Sanan ja uskoo Sanan sen kaikilta puolin?

        Minä olen lukenut Raamattua ja olen tuonut palstalle Raamatun ilmoitusta,
        jota sinä olet väittänyt harhaopiksi koska se ei tue oppejasi vaan kumoaa ne
        ja todistaa oppisi Jumalan Pojasta harhaopiksi.

        Miten sitten nyt joku vilpitön uskova voi ajatellakaan, että sinä antaisit tukesi
        niille opeille, joita hän, Hengellä täyttynyt Jumalan opetuksen alaisuudessa
        Raamattua lukeva uskova, oppii Sanasta ja Hengestä: Jumalasta?
        Sinähän toimit juuri päin vastoin kun annan "nöyrästi" lukijan ymmärtää
        toimivasi, että olet aito uskova, joka pitäytyy Sanaan. Sinähän kiellät
        Jumalan Sanan (ilmoitusta). Kiellät Kristuksen ja Hänessä Isän Jumalan.
        Näin apostoli Johannes todistaa sinunkaltaisistasi ihmisistä.
        Apostoli Johanneksen Kirjoitukset ovat Jumalalta saatuja totuuksia.

        Etkö käsitä, että Johannes todistaa yhtäpitävästi Raamatun kokonaisilmoituksen
        kanssa, että ihminen, joka kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen (jumaluuden),
        kieltää Jumalan? Tämä koska Jumala asuu Jeesuksessa Kristuksessa ja
        Isä ja Jeesus ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu ihmisen lihassa
        ihmisenä Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

        Hänessä, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, asuu jumaluuden
        koko täyteys RUUMIILLISESTI - luemme Paavalin Kolossalaiskirjeestä.
        Tämä on Jumalan selvä kiistaton todistus Pojasta.

        Jeesukseen uskovalla ihmisellä on siis KOKO JUMALUUS, koko Jumala,
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 1:19, 2:9). Paavali tämän ilmoittaa.
        Paavali oli saanut koko oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta.
        Jeesus oli saanut oppinsa suoraan Isältä Jumalalta. Paavalin oppi on siis
        Kristuksen oppi ja Kristuksen oppi on Isän Jumalan oppi. Se on siis
        JUMALASTA. Ja sinä vastustat ja kiellät tämä opin! Kiellät siis
        Jumalan antaman todistuksen Pojasta.

        Koska Jeesuksessa ASUU koko jumaluus ruumiillisesti ja Isä ja Poika
        ovat ikuisesti YKSI Jumala (Jumalan, Jeesuksen, Sana on ikuisesti voimassa),
        Jumala opitaan tuntemaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen Kristuksen
        ulkopuolella ei ole Jumalaa. Ilman Jeesusta Kristusta ja ilman Pyhää Henkeä
        ei ole Jumalaa koska Jumala on Sana ja Pyhä Henki, ilmoitettu ja ilmestynyt
        lihassa. Jumala: Sana ja Henki.

        Tässä perusteluni Raamatulla.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Miksikö pyydän? Koska tällä palstalla on niin paljon väärinkäsityksiä Jumalasta, että jonkun täytyy kertoa mitä Raamatun asiantuntijat nykypäivänä tietävät Raamatun ajan historiasta, kulttuureista ja Raamatun tutkimuksesta, jotta valheopetuksien määrä vähenisi. <<<

        "Mitä Raamatun asiantuntijat tietävät" ???????????

        Olisit vedonnut Sanaan, niin olisit vähän luotettavampi.
        Nyt vetosit ihmisviisauteen ja ihmisten tutkimuksiin ja
        niiden tuloksiin sekä Raamatun kulttuuriin ja historiaan.
        Vetoat siis ihmiseen, et Jumalaan!!!! Vetoat kaikkeen siihen,
        mikä ihmisten mielestä on ehkä korkeata ja ylevää sekä viisasta,
        Se mihin vetoat, menee Kirjoitusten ohi ja ohi Jumalan itsensä.
        Johdatat siis ihmisiä toisen ihmisen luokse kuulemaan ja uskomaan
        ihmistä, et johdata turvaamaan Jumalaan ja oppimaan Häneltä ja Hänestä.
        Viet ihmisiä ohi Jumalan itsensä.

        >>>mutta jos yksikin rupeaa tämän johdosta lukemaan itse Raamattua,
        tavoitteeni on saavutettu.<<<

        Toivotaan, että saat jonkun lukemaan Raamattua, mutta ei sinun
        ohjauksessasi ja sinun opettamana sinun tulkintoihisi uskomaan.
        Mutta, mutta ...

        Onko tavoitteesi se, että jos yksikin ryhtyy lukemaan Sanaa, uskoo
        Sanan sen kaikilta puolilta Jumalan ilmoitukseksi ja löytää oppeihisi
        sopimattomia totuuksia, sinä poljet ne maahan omilla selityksilläsi,
        - mikäli hän sitten erehtyy kysymään sinulta tai tulee kertomaan
        sinulle löydöistään? Tähäkö sinä pyrit? Hyväksytkö, että joku löytää
        Sanan ja uskoo Sanan sen kaikilta puolin?

        Minä olen lukenut Raamattua ja olen tuonut palstalle Raamatun ilmoitusta,
        jota sinä olet väittänyt harhaopiksi koska se ei tue oppejasi vaan kumoaa ne
        ja todistaa oppisi Jumalan Pojasta harhaopiksi.

        Miten sitten nyt joku vilpitön uskova voi ajatellakaan, että sinä antaisit tukesi
        niille opeille, joita hän, Hengellä täyttynyt Jumalan opetuksen alaisuudessa
        Raamattua lukeva uskova, oppii Sanasta ja Hengestä: Jumalasta?
        Sinähän toimit juuri päin vastoin kun annan "nöyrästi" lukijan ymmärtää
        toimivasi, että olet aito uskova, joka pitäytyy Sanaan. Sinähän kiellät
        Jumalan Sanan (ilmoitusta). Kiellät Kristuksen ja Hänessä Isän Jumalan.
        Näin apostoli Johannes todistaa sinunkaltaisistasi ihmisistä.
        Apostoli Johanneksen Kirjoitukset ovat Jumalalta saatuja totuuksia.

        Etkö käsitä, että Johannes todistaa yhtäpitävästi Raamatun kokonaisilmoituksen
        kanssa, että ihminen, joka kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen (jumaluuden),
        kieltää Jumalan? Tämä koska Jumala asuu Jeesuksessa Kristuksessa ja
        Isä ja Jeesus ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu ihmisen lihassa
        ihmisenä Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

        Hänessä, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, asuu jumaluuden
        koko täyteys RUUMIILLISESTI - luemme Paavalin Kolossalaiskirjeestä.
        Tämä on Jumalan selvä kiistaton todistus Pojasta.

        Jeesukseen uskovalla ihmisellä on siis KOKO JUMALUUS, koko Jumala,
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 1:19, 2:9). Paavali tämän ilmoittaa.
        Paavali oli saanut koko oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta.
        Jeesus oli saanut oppinsa suoraan Isältä Jumalalta. Paavalin oppi on siis
        Kristuksen oppi ja Kristuksen oppi on Isän Jumalan oppi. Se on siis
        JUMALASTA. Ja sinä vastustat ja kiellät tämä opin! Kiellät siis
        Jumalan antaman todistuksen Pojasta.

        Koska Jeesuksessa ASUU koko jumaluus ruumiillisesti ja Isä ja Poika
        ovat ikuisesti YKSI Jumala (Jumalan, Jeesuksen, Sana on ikuisesti voimassa),
        Jumala opitaan tuntemaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen Kristuksen
        ulkopuolella ei ole Jumalaa. Ilman Jeesusta Kristusta ja ilman Pyhää Henkeä
        ei ole Jumalaa koska Jumala on Sana ja Pyhä Henki, ilmoitettu ja ilmestynyt
        lihassa. Jumala: Sana ja Henki.

        Tässä perusteluni Raamatulla.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        Tässä oikein hyvä linkki, josta lukemalla ja omia aivoja käyttämällä saa hyvän kuvan siitä, miten kirkkoisät ovat muuttaneet Raamattua ja vaikuttaneet sen tulkintoihin. Sitten kun nuo nettisivut ovat tulleet tutuksi, voikin antaa Pyhän hengen ohjata tietämään mikä on totuus.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com

        Mutta varoituksen sana on paikallaan. Väärässä olemisen huomaaminen sattuu ja väärän poisoppiminen on raskas prosessi. Silloin monella usko joutuu koetukselle. Mutta muista, että Raamattu ei sinua huijaa, vaan ne, jotka ovat keksineet siitä valheellisia selityksiä ja aivopesseeet sinua. Älä hylkää Raamattua vain sen takia, että ihmiset ovat pahoja.

        Saakoon Jumala suuresti siunata sinua etsiessäsi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oikein hyvä linkki, josta lukemalla ja omia aivoja käyttämällä saa hyvän kuvan siitä, miten kirkkoisät ovat muuttaneet Raamattua ja vaikuttaneet sen tulkintoihin. Sitten kun nuo nettisivut ovat tulleet tutuksi, voikin antaa Pyhän hengen ohjata tietämään mikä on totuus.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com

        Mutta varoituksen sana on paikallaan. Väärässä olemisen huomaaminen sattuu ja väärän poisoppiminen on raskas prosessi. Silloin monella usko joutuu koetukselle. Mutta muista, että Raamattu ei sinua huijaa, vaan ne, jotka ovat keksineet siitä valheellisia selityksiä ja aivopesseeet sinua. Älä hylkää Raamattua vain sen takia, että ihmiset ovat pahoja.

        Saakoon Jumala suuresti siunata sinua etsiessäsi häntä.

        >>>Mutta muista, että Raamattu ei sinua huijaa, <<<

        Koska Raamattu ei huijaa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu KOKO JUMALUUS. Silloin koko jumaluus, koko Jumala,
        löydetään Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Silloin Jumalaa ei ole ohi Herran Jeesuksen Kristuksen Hänen
        ulkopuolellaan, Silloin Herra Jeesus Kristus on Jumala,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.

        Kol 2:2:8-10 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja
        maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden
        koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken
        hallituksen ja vallan pää,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta muista, että Raamattu ei sinua huijaa, <<<

        Koska Raamattu ei huijaa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu KOKO JUMALUUS. Silloin koko jumaluus, koko Jumala,
        löydetään Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Silloin Jumalaa ei ole ohi Herran Jeesuksen Kristuksen Hänen
        ulkopuolellaan, Silloin Herra Jeesus Kristus on Jumala,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.

        Kol 2:2:8-10 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja
        maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden
        koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken
        hallituksen ja vallan pää,"

        Raamattunei huijaa mutta sinä vain jatkat huijaamistasi. Et edes tajua sitä, koska sinut on niin hyvin aivopesty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta muista, että Raamattu ei sinua huijaa, <<<

        Koska Raamattu ei huijaa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu KOKO JUMALUUS. Silloin koko jumaluus, koko Jumala,
        löydetään Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Silloin Jumalaa ei ole ohi Herran Jeesuksen Kristuksen Hänen
        ulkopuolellaan, Silloin Herra Jeesus Kristus on Jumala,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.

        Kol 2:2:8-10 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja
        maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden
        koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken
        hallituksen ja vallan pää,"

        Järkeisoppia ja omaa päättelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkeisoppia ja omaa päättelyä.

        Onko todella vaikeaa uskoa yksinkertainen selvä ja suora
        Raamatun ilmoitus Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:
        "Hänessä asuu koko jumaluus, siis koko Jumala asuu Jeesuksessa."
        Jeesus itse sanoi Isän asuvan Hänessä, siis Pojassa. Paavali on siis
        Jeesuksen kanssa samaa mieltä.

        Entä sinä? Oletko Jeesuksen ja Paavalin kanssa samaa mieltä
        vai eri mieltä? Jos sinun mielestäsi koko jumaluus ei olekaan
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, silloin Jeesus Kristus
        erehtyi eikä Isä Jumala asukaan Hänessä. Mikäli Jeesus on oikeassa,
        Isä asuu Hänessä. Ja koska Isä on Jumala, eikä toista Jumalaa ole,
        Jeesuksessa asuu KOKO JUMALUUS.

        Mikäli sinä tunnet paremmin missä koko jumaluus asuu. Kerro!
        Missä ja mistä löydämme Jumalan? Kerro!

        Onko se vaikea uskoa vai vaikea käsittää, että koko Jumaluus on
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, vai mistä kohtaa kenkä
        puristaa? Ongelma ei kuitenkaan ole siinä, etteikö Jumala ole
        asiaa ilmoittanut. Ongelma lienee siinä, ettei ihminen usko Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko todella vaikeaa uskoa yksinkertainen selvä ja suora
        Raamatun ilmoitus Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:
        "Hänessä asuu koko jumaluus, siis koko Jumala asuu Jeesuksessa."
        Jeesus itse sanoi Isän asuvan Hänessä, siis Pojassa. Paavali on siis
        Jeesuksen kanssa samaa mieltä.

        Entä sinä? Oletko Jeesuksen ja Paavalin kanssa samaa mieltä
        vai eri mieltä? Jos sinun mielestäsi koko jumaluus ei olekaan
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, silloin Jeesus Kristus
        erehtyi eikä Isä Jumala asukaan Hänessä. Mikäli Jeesus on oikeassa,
        Isä asuu Hänessä. Ja koska Isä on Jumala, eikä toista Jumalaa ole,
        Jeesuksessa asuu KOKO JUMALUUS.

        Mikäli sinä tunnet paremmin missä koko jumaluus asuu. Kerro!
        Missä ja mistä löydämme Jumalan? Kerro!

        Onko se vaikea uskoa vai vaikea käsittää, että koko Jumaluus on
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, vai mistä kohtaa kenkä
        puristaa? Ongelma ei kuitenkaan ole siinä, etteikö Jumala ole
        asiaa ilmoittanut. Ongelma lienee siinä, ettei ihminen usko Jumalaa.

        Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa, Jeesuksen olematta kuitenkaan Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa, Jeesuksen olematta kuitenkaan Jumala.

        >>>Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa,<<<

        Ei Raamattu niin sano. Raamattu sanoo, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus. Siis Jumala kokonaisuutena asuu Jeesuksessa.

        Jumala on Sana ja Henki.
        Ihminen on mies ja nainen.

        Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
        Jumala on Sana ja Henki. Tämä Sana ja Henki ilmestyi lihassa ja ilmoitti itsensä
        lihaksi tulleessa Sanassa, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Elämä ilmestyi lihassa (1 Joh 1:1-4).
        Jumala on elämä ja Jeesus on elämä (Joh 11:25, 14:6).
        Jumala on Sana, Jeesus on Sana, ilmestynyt lihassa (Joh 1:1,10,14, 5:26).

        Koska Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, ja Jumala on
        kolmiyhteinen, ihminenkin on kolmiyhteinen. Ihminen ei ole pelkkä keho.
        Ihmisessä on henki, sielu ja ruumis, - siis kolme "osaa".
        Näin on Jumalassakin. Jumalassa on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Siis Jumala: Henki ja Sana.
        Samalla tavalla ihminen on sielu ja henki, jotka asuvat ruumiissa.
        Jumalan keho on Herra Jeesus Kristus. Hänessä on Isä ja Pyhä Henki.

        Huomaa, että Jeesus ei koskaan puhu Isästä ja Pyhästä Hengestä
        toisistaan erillisinä kahtena eri persoonina. Kun Jeesus puhuu Isästä,
        Hän puhuu Jumalasta. Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, Hän
        puhuu Isästä Jumalasta. Kun Hän puhuu Jumalasta, Hän puhuu
        Pyhästä Hengestä. Hän ei sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki tulemme".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä tulemme". Ja kun Isä ja Jeesus tulivat,
        Pyhä Henki tuli. Tämä tapahtui helluntaipäivänä. Silloin Jumala
        tuli seurakuntaan ja uskoviin. Seurakuntaan tuli siis YKSI persoona,
        Pyhä Henki, vaikka Jeesus oli sanonut Isän ja Hänen itsensä tulevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa,<<<

        Ei Raamattu niin sano. Raamattu sanoo, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus. Siis Jumala kokonaisuutena asuu Jeesuksessa.

        Jumala on Sana ja Henki.
        Ihminen on mies ja nainen.

        Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
        Jumala on Sana ja Henki. Tämä Sana ja Henki ilmestyi lihassa ja ilmoitti itsensä
        lihaksi tulleessa Sanassa, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Elämä ilmestyi lihassa (1 Joh 1:1-4).
        Jumala on elämä ja Jeesus on elämä (Joh 11:25, 14:6).
        Jumala on Sana, Jeesus on Sana, ilmestynyt lihassa (Joh 1:1,10,14, 5:26).

        Koska Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, ja Jumala on
        kolmiyhteinen, ihminenkin on kolmiyhteinen. Ihminen ei ole pelkkä keho.
        Ihmisessä on henki, sielu ja ruumis, - siis kolme "osaa".
        Näin on Jumalassakin. Jumalassa on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Siis Jumala: Henki ja Sana.
        Samalla tavalla ihminen on sielu ja henki, jotka asuvat ruumiissa.
        Jumalan keho on Herra Jeesus Kristus. Hänessä on Isä ja Pyhä Henki.

        Huomaa, että Jeesus ei koskaan puhu Isästä ja Pyhästä Hengestä
        toisistaan erillisinä kahtena eri persoonina. Kun Jeesus puhuu Isästä,
        Hän puhuu Jumalasta. Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, Hän
        puhuu Isästä Jumalasta. Kun Hän puhuu Jumalasta, Hän puhuu
        Pyhästä Hengestä. Hän ei sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki tulemme".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä tulemme". Ja kun Isä ja Jeesus tulivat,
        Pyhä Henki tuli. Tämä tapahtui helluntaipäivänä. Silloin Jumala
        tuli seurakuntaan ja uskoviin. Seurakuntaan tuli siis YKSI persoona,
        Pyhä Henki, vaikka Jeesus oli sanonut Isän ja Hänen itsensä tulevan.

        Pyhässä Hengessä tuli siis Isä Jumala ja Poika Jeesus.
        Siis Henki ja Sana tuli seurakuntaan Pyhässä Hengessä.
        He eivät ole kaksi (Jumalaa) vaan yksi Jumala.
        "Minä ja Isä olemme YKSI (Jumala)" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhässä Hengessä tuli siis Isä Jumala ja Poika Jeesus.
        Siis Henki ja Sana tuli seurakuntaan Pyhässä Hengessä.
        He eivät ole kaksi (Jumalaa) vaan yksi Jumala.
        "Minä ja Isä olemme YKSI (Jumala)" .

        Jeesus ei myöskään sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki olemme yksi".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä olemme yksi". Hän ei tietenkään jätä
        Pyhää Henkeä pois jumaluudesta. Hän puhuu Isästä Pyhänä Henkenä.

        Pyhä Henki on Jumala, joka tuli asumaan temppeliinsa helluntaipäivänä.
        Hän itse oli puhdistanut sen omalla verellään Golgatalla. Kukaan luotu
        ei pystynyt puhdistamaan Jumalan temppeliä tarpeeksi puhtaaksi,
        jotta pyhä Jumala voisi tulla siihen asumaan. Jumala on ainoa täydellinen
        kaikissa teoissaan. Hän sai aikaan täydellisen sovituksen Golgatalla Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kaikki luodut ovat vajavia. Siksi he eivät kykene täydellisyyteen.
        Jumala vaati täydellistä puhtautta ja täydellistä tekoa. Hän ainoana
        kykeni siihen ja teki sen. Hän puhdisti temppelinsä täydellisen
        puhtaaksi Hänen itsensä asua. Temppeli on puhdas. "Se on täytetty!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa,<<<

        Ei Raamattu niin sano. Raamattu sanoo, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus. Siis Jumala kokonaisuutena asuu Jeesuksessa.

        Jumala on Sana ja Henki.
        Ihminen on mies ja nainen.

        Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
        Jumala on Sana ja Henki. Tämä Sana ja Henki ilmestyi lihassa ja ilmoitti itsensä
        lihaksi tulleessa Sanassa, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Elämä ilmestyi lihassa (1 Joh 1:1-4).
        Jumala on elämä ja Jeesus on elämä (Joh 11:25, 14:6).
        Jumala on Sana, Jeesus on Sana, ilmestynyt lihassa (Joh 1:1,10,14, 5:26).

        Koska Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, ja Jumala on
        kolmiyhteinen, ihminenkin on kolmiyhteinen. Ihminen ei ole pelkkä keho.
        Ihmisessä on henki, sielu ja ruumis, - siis kolme "osaa".
        Näin on Jumalassakin. Jumalassa on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Siis Jumala: Henki ja Sana.
        Samalla tavalla ihminen on sielu ja henki, jotka asuvat ruumiissa.
        Jumalan keho on Herra Jeesus Kristus. Hänessä on Isä ja Pyhä Henki.

        Huomaa, että Jeesus ei koskaan puhu Isästä ja Pyhästä Hengestä
        toisistaan erillisinä kahtena eri persoonina. Kun Jeesus puhuu Isästä,
        Hän puhuu Jumalasta. Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, Hän
        puhuu Isästä Jumalasta. Kun Hän puhuu Jumalasta, Hän puhuu
        Pyhästä Hengestä. Hän ei sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki tulemme".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä tulemme". Ja kun Isä ja Jeesus tulivat,
        Pyhä Henki tuli. Tämä tapahtui helluntaipäivänä. Silloin Jumala
        tuli seurakuntaan ja uskoviin. Seurakuntaan tuli siis YKSI persoona,
        Pyhä Henki, vaikka Jeesus oli sanonut Isän ja Hänen itsensä tulevan.

        Tuosta siis näemme aivan selvästi, että Pyhä henki on sama kuin Isä Jumala. Jumala on henki. Ei siis ole mitään kolmatta persoonaa. Näin minäkin sen ymmärrän. Kolminaisuusoppi on todistettu vääräksi. MOT.

        Myös minussa on jumaluus. Kaikissa uskovissa on, sillä he ovat yhtä Jeesuksessa ja Humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei myöskään sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki olemme yksi".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä olemme yksi". Hän ei tietenkään jätä
        Pyhää Henkeä pois jumaluudesta. Hän puhuu Isästä Pyhänä Henkenä.

        Pyhä Henki on Jumala, joka tuli asumaan temppeliinsa helluntaipäivänä.
        Hän itse oli puhdistanut sen omalla verellään Golgatalla. Kukaan luotu
        ei pystynyt puhdistamaan Jumalan temppeliä tarpeeksi puhtaaksi,
        jotta pyhä Jumala voisi tulla siihen asumaan. Jumala on ainoa täydellinen
        kaikissa teoissaan. Hän sai aikaan täydellisen sovituksen Golgatalla Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kaikki luodut ovat vajavia. Siksi he eivät kykene täydellisyyteen.
        Jumala vaati täydellistä puhtautta ja täydellistä tekoa. Hän ainoana
        kykeni siihen ja teki sen. Hän puhdisti temppelinsä täydellisen
        puhtaaksi Hänen itsensä asua. Temppeli on puhdas. "Se on täytetty!"

        Pitää myös muistaa, että Raamatun mukaan kaikki, joille tuli Herran sana, olivat jumalia. Siksi Jeesus oli jumala ja minäkin olen jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ilman muuta jumalisuus asuu Jeesuksessa,<<<

        Ei Raamattu niin sano. Raamattu sanoo, että Jeesuksessa Kristuksessa
        asuu koko jumaluus. Siis Jumala kokonaisuutena asuu Jeesuksessa.

        Jumala on Sana ja Henki.
        Ihminen on mies ja nainen.

        Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
        Jumala on Sana ja Henki. Tämä Sana ja Henki ilmestyi lihassa ja ilmoitti itsensä
        lihaksi tulleessa Sanassa, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Elämä ilmestyi lihassa (1 Joh 1:1-4).
        Jumala on elämä ja Jeesus on elämä (Joh 11:25, 14:6).
        Jumala on Sana, Jeesus on Sana, ilmestynyt lihassa (Joh 1:1,10,14, 5:26).

        Koska Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, ja Jumala on
        kolmiyhteinen, ihminenkin on kolmiyhteinen. Ihminen ei ole pelkkä keho.
        Ihmisessä on henki, sielu ja ruumis, - siis kolme "osaa".
        Näin on Jumalassakin. Jumalassa on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Isä ja Poika ovat YKSI Jumala. Siis Jumala: Henki ja Sana.
        Samalla tavalla ihminen on sielu ja henki, jotka asuvat ruumiissa.
        Jumalan keho on Herra Jeesus Kristus. Hänessä on Isä ja Pyhä Henki.

        Huomaa, että Jeesus ei koskaan puhu Isästä ja Pyhästä Hengestä
        toisistaan erillisinä kahtena eri persoonina. Kun Jeesus puhuu Isästä,
        Hän puhuu Jumalasta. Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, Hän
        puhuu Isästä Jumalasta. Kun Hän puhuu Jumalasta, Hän puhuu
        Pyhästä Hengestä. Hän ei sano: "Minä, Isä ja Pyhä Henki tulemme".
        Hän sanoo: "Minä ja Isä tulemme". Ja kun Isä ja Jeesus tulivat,
        Pyhä Henki tuli. Tämä tapahtui helluntaipäivänä. Silloin Jumala
        tuli seurakuntaan ja uskoviin. Seurakuntaan tuli siis YKSI persoona,
        Pyhä Henki, vaikka Jeesus oli sanonut Isän ja Hänen itsensä tulevan.

        Komiyhteisyysden oppi määrittelee tarkkaan kuka on kolmiyhteinen. Ihminen ei kuulu siihen oppiin lainkaan. Sinä et siis usko viralliseen kolminaisuuden määritelmään, jonka piispat keksivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää myös muistaa, että Raamatun mukaan kaikki, joille tuli Herran sana, olivat jumalia. Siksi Jeesus oli jumala ja minäkin olen jumala.

        Raamattu ei kerro, että Jeesukselle tuli Jumalan Sana.
        Johannes Kastajasta sanotaan, että hänelle tuli Herran Sana.
        Samoin VT:n profeetoista sanotaan niin.
        Mutta Jeesuksesta ei missään sanota niin.

        Ramattu todistaa, että Jeesus ON Jumalan Sana.
        Raamattu todistaa, että Sana oli Jumala, joka tuli ihmiseksi.
        Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Iankaikkisuudessa Hän on
        Herra Jumala, Kaikkivaltias, Hän, joka OLI vähän aikaa ihminen,
        joka ON Jumala ja joka ON TULEVA Jumalana hallitsemaan aina
        ja ikuisesti. Näin luemme Pyhistä Kirjoituksista Raamatussa.

        JEESUS KRISTUS ON PYHÄKKÖÄ SUUREMPI.
        HÄN ON SAPATIN HERRA. Sapatti on Jumalasta.
        Vain Jumala, joka on sapatin asettanut, voi sanoa
        olevansa sapatin Herra. Näillä Sanoilla Jeesus siis
        kertoi olevansa Jumala. Tämän käsittää uskomalla
        ja ottamalla vastaan Jeesuksen Sanan.

        Matt 12:6 -9 "Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä
        suurempi. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon
        enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. Sillä Ihmisen Poika on
        sapatin herra." Ja hän lähti sieltä ja tuli heidän synagoogaansa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kerro, että Jeesukselle tuli Jumalan Sana.
        Johannes Kastajasta sanotaan, että hänelle tuli Herran Sana.
        Samoin VT:n profeetoista sanotaan niin.
        Mutta Jeesuksesta ei missään sanota niin.

        Ramattu todistaa, että Jeesus ON Jumalan Sana.
        Raamattu todistaa, että Sana oli Jumala, joka tuli ihmiseksi.
        Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Iankaikkisuudessa Hän on
        Herra Jumala, Kaikkivaltias, Hän, joka OLI vähän aikaa ihminen,
        joka ON Jumala ja joka ON TULEVA Jumalana hallitsemaan aina
        ja ikuisesti. Näin luemme Pyhistä Kirjoituksista Raamatussa.

        JEESUS KRISTUS ON PYHÄKKÖÄ SUUREMPI.
        HÄN ON SAPATIN HERRA. Sapatti on Jumalasta.
        Vain Jumala, joka on sapatin asettanut, voi sanoa
        olevansa sapatin Herra. Näillä Sanoilla Jeesus siis
        kertoi olevansa Jumala. Tämän käsittää uskomalla
        ja ottamalla vastaan Jeesuksen Sanan.

        Matt 12:6 -9 "Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä
        suurempi. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon
        enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. Sillä Ihmisen Poika on
        sapatin herra." Ja hän lähti sieltä ja tuli heidän synagoogaansa."

        Ilmestyskirjassa kerrotaan Jumalan valtaistuimesta, ja että
        sillä valtaistuimella on Jumala ja Karitsa, Jeesus Kristus.
        Raamattu todistaa, että Karitsa on keskellä Jumalan valtaistuinta.
        Missä Jumala on? Jeesus vastaa: "Isä ASUU minussa iankaikkisesta
        iankaikkiseen, ja tekee teot, jotka ovat Hänen." Jeesuksen teot
        ja Sanat olivat ja ovat Jumalan tekoja ja Sanoja koska Jeesus on Jumala.

        Koska Jumala on ja asuu Jeesuksessa, Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut,
        on nähnyt Isän" Tästä johtuen pelastetut näkevät Jumalan valtaistuimella
        olevan Herran Jeesuksen Kristuksen kasvot ja palvelevat Häntä ja Hänessä
        asuvaa Isää yhtenä Jumalana. He palvelevat Karitsaa koska Karitsa
        oli Jumala lihassa, joka sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa. He palvelevat
        ja ylistävät Jumalaa ja Karitsaa yhtenä persoonana koska Karitsa on Jumala,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

        Ilm 7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja
        johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois
        kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Huomaa, että Jumalan valtaistuimen edessä ei voi kumartaa ja ylistää
        muuta kuin Jumalaa. Jumalan valtaistuimen edessä ylistetään Karitsaa,
        Jeesusta Kristusta.

        Ilm 5:11-14 " Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen
        ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta
        kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat, ja he sanoivat suurella
        äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja
        rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."
        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja
        meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka
        valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!" Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat
        kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat."


    • Jumala on yksi mutta ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Jumaluus on kuin tasasivuinen kolmio joissa kulmina on Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala. Hienoa että olet uskossa. Jumala ymmärtää sinut vaikka luotuna ei ihminenä koskasn täysin ymmärrä jumaluutta. Pasi Turunen on pitänyt hyvän luentosarjan kolminaisuudesta ja sitä ovat kehuneet. Löytyy Radiopatmoksen arkistosta. Kyllä asiat vähitellen selviää. Siunausta elämääsi!

      • Anonyymi

        Kirjoitat suoraan porttokirkon harhaoppia. Voisitko laittaa Sanan kohdan, jossa on kirjoitettuna väittämäsi mukaisesti: "Jumaluus on kuin tasasivuinen kolmio"? Onko sinun jumalisuutesi 666? Kolmiot ovat epäjumalin symboleja. Palvelet kolmiojumalaa. Ketä oikeataan tarkoitat?
        "vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin."


    • Anonyymi

      Nykymuotoista henkeä, jota sanotaan Pyhäksi Hengeksi, ei voi ymmärtää millään tavalla. Eikä sitä voikkaan, eikä tarvitsekaan ymmärtää, kun se "opettaa" toiselle toista ja toiselle toista ja opetukset ja näkemykset menevät usein ristiin.
      Tietämätön ihminen huijaa lähinnä itseään, kun hän uskoo, että hänen ajatuksiaan "ohjaa" "Pyhä Henki".

      • Tuossa joku arvostelee kuvauastani jumaluuden olemusta kolmiolla. En tarkoita että Jumala on kolmio vaan symbolisesti yritän havainnollistaa.Tämä foorumi on pilkkaajien ja ateistien temmellyskenttä ja täältä on vaikea löytää asiallista tietoa uskonelämänkysymyksiin. Voit etsiä eism. Youtubesta. haulla Mauri Viksten oli hyvä raamatunopettaja.


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Tuossa joku arvostelee kuvauastani jumaluuden olemusta kolmiolla. En tarkoita että Jumala on kolmio vaan symbolisesti yritän havainnollistaa.Tämä foorumi on pilkkaajien ja ateistien temmellyskenttä ja täältä on vaikea löytää asiallista tietoa uskonelämänkysymyksiin. Voit etsiä eism. Youtubesta. haulla Mauri Viksten oli hyvä raamatunopettaja.

        Jos minä kuvaisin Jumalaa kuvalla,
        minä kuvaisin Jumalaa ympyränä.
        Ympyrä kokonaisuutena on Jumala.
        Ympyrän sisällä on Sana ja Pyhä Henki.

        Jokainen saa itse päättää kumpi on
        se ympyrän ydin ja kumpi on ympyrän
        uloin "osa".

        "Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen!"


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Tuossa joku arvostelee kuvauastani jumaluuden olemusta kolmiolla. En tarkoita että Jumala on kolmio vaan symbolisesti yritän havainnollistaa.Tämä foorumi on pilkkaajien ja ateistien temmellyskenttä ja täältä on vaikea löytää asiallista tietoa uskonelämänkysymyksiin. Voit etsiä eism. Youtubesta. haulla Mauri Viksten oli hyvä raamatunopettaja.

        Ai, luuletko etten osaa itse lukea? Kolmiot liittyvät epäjumaliin, mm. Daavidin tähti eli Romfa jumalan tähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, luuletko etten osaa itse lukea? Kolmiot liittyvät epäjumaliin, mm. Daavidin tähti eli Romfa jumalan tähti.

        Kolmio liittyy matematiikkaan!!!! Pythagoraan teoreema: "Suorakulmaisen kolmion kateetit sivuina piirrettyjen neliöiden alojen summa on yhtä suuri kuin hypotenuusa sivuna piirretyn neliön ala". Taikauskoiset saavat toki rakennella kolmion muotoisista palikoista ihan mitä tahansa. Enkä puhu nyt Salopuusta, joka vain yritti selittää kolminaisuutta vertauskuvallisesti kolmion avulla.


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Tuossa joku arvostelee kuvauastani jumaluuden olemusta kolmiolla. En tarkoita että Jumala on kolmio vaan symbolisesti yritän havainnollistaa.Tämä foorumi on pilkkaajien ja ateistien temmellyskenttä ja täältä on vaikea löytää asiallista tietoa uskonelämänkysymyksiin. Voit etsiä eism. Youtubesta. haulla Mauri Viksten oli hyvä raamatunopettaja.

        Opettaako tämä hyvä Raamatunopettaja Mauri Viksten kuulioilleen kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen, ja Jumalan antamaa sapattia pitämään pyhänäpäivänä ?

        Pitääkö Mauri Viksten kirkkonsa ovet Jumalan antamana sapattina auki Jumalanpalveluksille ?

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettaako tämä hyvä Raamatunopettaja Mauri Viksten kuulioilleen kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen, ja Jumalan antamaa sapattia pitämään pyhänäpäivänä ?

        Pitääkö Mauri Viksten kirkkonsa ovet Jumalan antamana sapattina auki Jumalanpalveluksille ?

        1234567---

        Ei pidä hän on sunnuntain miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä hän on sunnuntain miehiä.

        Hän on helluntailainen. Helluntailaisilla on sapattina rukoushuoneiden ovet kiinni.


    • Anonyymi

      Uskontonikkareiden piti keksiä lisätarvikkeeksi niin veikeä olento, ettei sitä pysty kunnolla edes kiistämään, koska jumalan ja sen lehtolapsen uskottavuus on käytännössä nolla.

      Vertailun vuoksi, selitä, määritä ja todista käsite yhteishenki. Ei se PH sen kummempi tai yliluonnollisempi ole.

    • Anonyymi

      "Miten ymmärrätte Pyhän Hengen?"
      Kysyy aloittaja Suomi24:llä.

      Jumalan Pyhä Henki ei ole henkilö, jonka joku voi "ymmärtää" yhdellä tavalla ja toinen toisella tavalla ja sitten "keskustellaan" asiasta!

      Hipoo Pyhän Hengen pilkkaa.

      Helluntailaista uususkontoa, jossa tavalliset kaduntallaaja-ihmiset luulevat hallitsevansa Jumalaa. "Mitä mieltä Jumalasta?" Hellari luulee olevansa Jumalan herra, eikä päinvastoin.

      ✨ Kristityillä Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki On Herra. ✨

      Raamattu kertoo Kuka On Pyhä Henki. Jos taas lähtee kysymään näiltä okkultisteilta, saa varmasti väärän vastauksen.
      ~

      • Anonyymi

        Pyhästä Hengestä keskusteleminen hipoo PH:n pilkkaa. Erikoinen uskonto sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhästä Hengestä keskusteleminen hipoo PH:n pilkkaa. Erikoinen uskonto sinulla.

        Sinun uskontoosi, helluntailaisuuteen, kuuluu patologinen valehtelu.

        Missään kohdin en tuominnut "Pyhästä Hengestä keskustelua" vaan Pyhän Hengen pilkan, joka ilmenee sanoissa: "Kuinka ymmärrätte Pyhän Hengen?" Te alennatte Jumalan Pyhän Hengen kuin ihmisymmärryksen pääteltäväksi tutkimuskohteeksi.

        Mutta tehän ette olekaan kristittyjä, vaan, monen muun harhaopin kanssa, myös areiolaisia. Areiolaisuutenne tulee tässä pilkkaketjussanne sangen selvästi esiin.

        Kylläpä reagoitkin, kun Pyhän Hengen pilkkanne paljastettiin!


      • Anonyymi

        Ei ole minkäänlaisia ongelmia ymmärtää Pyhää henkeä kun hylkää kirkkoisien kuvitelmat siitä, mitä Pyhä henki saattaisi olla ja lukee Raamatusta suoraan mikä se on. Raamattu on hyvin selkeä siitä, että Jumala on henki ja pyhä. Pyhä henki on siis Isä Jumala.


    • Anonyymi

      Jumalan voima käy ilmi silloin, jota vastustajat ei tunnusta. Herralle kunniaksi.

      • Anonyymi

        Ai siis milloin? Mitä yrität sanoa? Sano se ymmärrettävällä suomenkielellä, kiitos.


    • Anonyymi

      Ehkä oppi kolminaisuudesta on mukaelma Aristoteleen Physics teoksen kahdesta ensimmäisestä kirjasta.
      Massa eli Essence on YKSI
      Sana eli Nature on KAKSI
      Periaate-laki eli Principle on KOLME

      mutta Aristoteleellä tulee näiden lisäksi vielä:

      Elementit eli Elements on NELJÄ.


      Apostoli Johannes toteaa: On kolme, jotka todistavat yhtäpitävästi: Henki, Vesi ja Veri. On siis kolme todistajaa.

      Tuota neljättä eli elementtejä ei lueta pysyvien joukkoon, koska jos jotakin on neljä niin siitä aiheutuu kitkaa niiden välille. Neljä elementtiä eivät ole ehkä ikuisia niin kuin nuo kolme ensimmäistä, vaan riidassa keskenään, josta aiheutuu niiden tuho. Joka tapauksessa Aristoteles määritteli mitkä kolme ovat ikuisia ja ehkä kristityt saivat siitä idean määritellä mitkä kolme heidän mielestään ovat ikuisia.

      Todistus kolminaisuudesta on siis analogia.

      Tulee muistaa nämäkin sanat:
      MITÄ TAHANSA TE PYYDÄTTE SEN TE SAATTE
      JUMALALLE EI MIKÄÄN OLE MAHDOTONTA
      RAAMATUN SANA EI OLE KAHLEISSA
      JNE.

      Jeesuksen sanoista alkaen on ollut mahdollista pyytää viisautta esim. kenen tahansa ja saada oppeja ja filosofioita kenen tahansa ja millaisia tahansa. Raamatun sana ei ole kahleissa. Jos jähmettää jonkun opin plastilliseksi ja staattiseksi vakioksi ei se välttämättä palvele mitään tarkoitusta. Kuitenkin Athanasioksen uskontunnustus on tarpeeksi korkeatasoinen, jotta sen voi jähmettääkkin vastamaan kaikkea tarvittavaa tietoa kolminaisuudesta. Ja kun vielä ottaa huomioon virsikirjojen virsien käsitykset niin pääsee tiedossa pitkälle.

      Mormonin kirjassa on tietoa kolminaisuudesta, joka on tiedon sanojen armolahjan antamaa. Itse olen usein rukoillut kolminaisuuteen liittyvää ymmärrystä, mutta olen saanut vain pieniä vihjeitä silloin tällöin. Kolminaisuuden kannattajat ovat valinneet autuuden osakseen ja nopean voiton, mutta ovat hylänneet raamatun tekstien täyteyden. Valita osakseen autuus ja voitto eikä ristiä ja sanalle kuuliaisuutta ei välttämättä sovi jokaiselle seurakunnalle, vaan lähinnä rikkaille ja suurille aatelisille ratsumiehille.

    • Anonyymi

      En tiedä, mutta varmasti Jumala hellien katsoo meidän tyhmyyttä ja haparointia.

      • Anonyymi

        Totta turiset. Säälittävää showta tämä varmasti Kaikkivaltiaan aitiosta käsin on.:)


      • Anonyymi

        Taas. Tehän ette koskaan nöyrry tunnustamaan syntejänne!

        Että Jumala "hellien katsoisi" Pyhän Hengen pilkkaa, jonka ed. hellurei selittää "vain haparoinniksi".

        Totuus on löydettävissä, sitä ei tarvitse teidän viisastelijoiden itse "haparoiden etsiä".

        Hirveää. Todella kaamea lause, jolla helluntailaiset lakaisevat pahuuttaan mattojen alle. Hyi olkoon!

        Muistan kun Hgin Saalemin yhdessä sunnuntain iltakokouksessa eräs vanhemmistohenkilö piti taas kerran pitkää, kristittyjen vastaista pilkkapuhettaan, nauraen räkäsesti sekaan ja kutsuen luterilaisia virsiä "Saatanan virsiksi". Hän messusi, että teikäläiset eivät mitään tekopyhiä synnintunnustuksia tarvitse, teissä ei ole syntiä ja "meidän, ehkä joskus sattuvia pikku virheitämme ja erheitämme herra, meissä lapsissaan kyllä ymmärtää ja suvaitsee".

        Te ette ole Elävän Jumalan lapsia. Te olette Saatanan palvojia, hän on teidän herranne. Kristuksen ja Pyhän Hengen pilkkaajat! Saatanan muka-kristityiksi tekeytyneet kadotuksen lapset!

        Tälle foorumille kun tulee, astuu suoraan Helvettiin laskeutuville portaille.

        Poistun taas.

        Jeesus On Herra! 🌿

        Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle!
        Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina,
        iankaikkisesta iankaikkiseen.
        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas. Tehän ette koskaan nöyrry tunnustamaan syntejänne!

        Että Jumala "hellien katsoisi" Pyhän Hengen pilkkaa, jonka ed. hellurei selittää "vain haparoinniksi".

        Totuus on löydettävissä, sitä ei tarvitse teidän viisastelijoiden itse "haparoiden etsiä".

        Hirveää. Todella kaamea lause, jolla helluntailaiset lakaisevat pahuuttaan mattojen alle. Hyi olkoon!

        Muistan kun Hgin Saalemin yhdessä sunnuntain iltakokouksessa eräs vanhemmistohenkilö piti taas kerran pitkää, kristittyjen vastaista pilkkapuhettaan, nauraen räkäsesti sekaan ja kutsuen luterilaisia virsiä "Saatanan virsiksi". Hän messusi, että teikäläiset eivät mitään tekopyhiä synnintunnustuksia tarvitse, teissä ei ole syntiä ja "meidän, ehkä joskus sattuvia pikku virheitämme ja erheitämme herra, meissä lapsissaan kyllä ymmärtää ja suvaitsee".

        Te ette ole Elävän Jumalan lapsia. Te olette Saatanan palvojia, hän on teidän herranne. Kristuksen ja Pyhän Hengen pilkkaajat! Saatanan muka-kristityiksi tekeytyneet kadotuksen lapset!

        Tälle foorumille kun tulee, astuu suoraan Helvettiin laskeutuville portaille.

        Poistun taas.

        Jeesus On Herra! 🌿

        Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle!
        Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina,
        iankaikkisesta iankaikkiseen.
        Aamen.

        Mitä elämöit älä möly? Melkoiset johtopäätökset vedit parin lauseen perusteella. Kyllä sinussa, meissä on Jumalalla kestämistä. Onneksi on Armo.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki kirkastaa ristin ja parannuksenteon tärkeyden.
      Jos sitä ei ota vastaan, on tuomittu Helvetin tuleen.
      Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi. Eli jos pilkaaa Henkeä, eikä ota pelastusta vastaan, mitä Henki kirkastaa, niin synnin palkka on kuolema.
      Sielu kokee kuoleman helvetin tulessa. Ja se on ikuinen osa.
      Mielenkiintoinen palkka, kun täällä tiellään kipristelee, huonolla palkalla.
      Sehän on valinta.
      Parempi palkka olisi tarjolla, mutta se olisi otettava vastaan.

    • Anonyymi

      Mielestäni kysyt juuri niitä samoja, edelleenkin olennaisia, asioita, joita opetuslapsetkin halusivat ymmärtää!

      Jumala = eksyneen ihmisolennon Isä, joka yksinkertaisesti puhuu [eli käyttää sanoja - ei ole tähtitiedettä ;) ]

      Jeesus = "sinä", eli fyysinen kärsivä olento, joka joutuu kokemaan maailman; sen julmuuden (ilkeys, suvaitsemattomuus, ahneus, kiusaaminen, mitätöinti, iva, köyhyys, kivut). Hän istuu Jumalan oikealla puolella "sinuna", eli Hän on "lihana" oleva Jumala.

      Pyhä Henki = se Rakkaus , mikä levisi, kun Jeesus kuoli. Jeesuksessa asui oli niin valtava (Isän) rakkaus, että Hän tuli näyttämään toteen, suostuessaan syyttömänä ja pilkattuna, kantamaan omaa ristinpuutaan, missä oli meidän-kaikkien-synnit, eli luontainen pahuus, ettei ihminen KUOLE... SE on Pelastuksen ydinsanoma <3

      En jaksa uskoa, että Helvetillä uhkaaminen on Jumalasta. Kastettakaan ei (mielestäni) tarvitse ottaa, jos sen kokee vain pelotteena, että joutuu Helvettiin, jos ei seurakunnan läsnäollessa tuo julki uskoaan...

    • Anonyymi

      Entäpä jos Jumala ei vastaa vaikka niin lupaa eikä PH kirkasta raamattua vaikka niin lupaa?

      • Anonyymi

        Jumala ei aina vastaakkaan. Ei Jumala ole mikään vastausautomaatti. Missä kohtaa Raamatussa lukee niin, että Pyhä henki kirkastaa RAAMATTUA?


    • Anonyymi

      NOniin, kiitos vain kaikille vastaajille, en kyllä ymmärrä yhtään mitään edelleenkään. Kai mä olen sitten niin huono uskova ettei Jumala tätä minulle avaa. Antaa olla, jatkan tutkiskelua. En tullut hullua hurskaammaksi:D Siunausta kaikille!
      t.aloittaja

      • Anonyymi

        Itse tutkimalla ja rukoilemalla se vain avautuukin. Vilpittömälle etsijälle Jumala vastaa aina.


      • Anonyymi

        Ei kai se yksittäisillä MIELIPITEILLÄ kenellekään aukeakaan. Itse tutkimalla voi aueta. Varsinkin jos lukee mahdollisimman monenlaisia teologisia pohdiskelmia Pyhän hengen olemuksesta. Niistä se Henki itse sitten opettaa sua valkkaamaan juuri sinun elämäntilanteeseesi oikean.


    • Anonyymi

      Meidän pitäisi rukoilla se pois
      Tuli sellainen tunn e
      Se on sitä kaikkea. Jumalaa Poikaa Pyhää. Henkeä

      On niin ihmeellinen kännykkä millä ottaa kuvia kävellessään, muistaa mennyttä ja löytää henkeä
      Jumala rakentaa elämän se ihmeessä eläminen
      Ei ole kännykkää suurempi ihme että se hitu ei ole mitään Koska se ei ole mitään

      Yksi päivä piti kirjoittaa että kohtasin "sattumalta"
      Niin monta henkilöä että se ei ollut sattumaa.
      Tänäänkin kohtasin sen joka oli se kuuluisasäveltäjä
      Niin se ei ole sattumaa että osuuko se flunssa,
      Niin pitäis saada aikaan, että se ei osu enää
      Kehenkään. Ihmisillä on vaan ajattelu, että kun koulut aukeaa niin.. ja sitten se on muka pakko olla joillain. Se ei ole se hitu. Mistä koneell Ii stumisen kautta mikroskooppi kuvia

      Ihmisille on Jumalan tilalle ja Jumalan puutteessa se hitu oli jonkin aikaa. Esim TV studiossa oli seinillä isompana kuin ne haastateltavat,. Ja näyttävän näköiseksi väritettynä, eikainiinpienillähitusilla ole väriä? Sitä näkyi monenväriseksi väritettynä
      Mut suomalaiset on niin vahvoja että
      Kun on tuo risti lippukin. On Jeesus syntynyt täällä ?
      Suomen lippu on niin kaunis että se voisi antaa kaikille, se on sininen ja valkoinen. Hyvinkorkeat värit. Jos pitäis ruveta hengelliseksi ja olis joku violetti lippu?tai valkoinen
      Täällä on niin vanhoja sieluja, että he osasi jo
      Lakkauttaa sen
      Luin ..mikä paikkakunta se oli... He oli kuulema Eevan ihmisiä...he oli yksinkertaisia mutta ei he pelänneet ja kyllä he oli turvassa

      • Anonyymi

        Ylläoleva minun kirjoittamani unohdin vaan kirjautua,
        Niin lopetetaan se
        Vaikka ei ole rakkautta,. Ihmisen, minulla
        Minulle vaan opetettiin se, että se oli henki mikä teki kurkkukivun siis vuosia sitten
        Aloin ymmärtää että se on outoa että olisi joku laikku. Pieni alue kurkussa mikä tulehtuisi
        ( Että miten se hitu siinä juuri , miten se osasi rajata sen alueen. Että just siinä missä nielee,
        Se oli siinä, alkoi olla että oli enää yksi flunssa vuodessa ja se kesti enää yhden päivän. ( Näin sen hengen joka sen aiheutti { tai koin, kuulin sen äänen. Näin sen ilmeitä
        Se oli naishenki ( se on nytkin uhannut, jotain pari viikkoa sitten
        Se TAHtoisi 😈olisiko se vähän tuollainen tahtoisi tehdä mutta se ei pääse tekemään
        🤴Pitäisikö sille olla tuollainen (
        🌻♥️🌄 Tuon kanssa olla
        Se paha henki tahtoisi

        Niin olis tärkeetä että ajattelu ymmärtäisi että sitä ei tarvii olla koska ei sitä ole
        Se väheni aina
        Oli vain (OlenMooseksen tytär )) oli vain yhden päivän se flunssa enää
        Monia vuosia. ( Nuorena siis oli pitkiä flunssia
        ( Oli kuukautiskipuakin nuorena
        Sekin lakkasi kokonaan
        Koskahan se lakkasi... Ehkä 24 Vuotiaana tms
        En tajunnut silloin
        En suonenvedoista jalassa
        Tai hikasta nikotuksista että ne oli hengen aiheuttamia
        Tai elohiiri silmässä.
        Ne ovat hengen aiheuttamia.
        Eikä minulla ole niitä enää.
        Ilmavaivoja oli. Nekin aiheutetaan
        Ja nekin lakkasi. ( En tiennyt onko ne tarpeellisia ruuansulatukselle, mutta ei ne onneksi olleet.
        Siis oli oikeasti hirveitä ilmavaivoja
        Jokukirjoittikeskustelusivullekin mitä tehdä kun ikkunasta kuuluu naapurin pieremmistä.
        Ymmärsin että minunkin ilmavaivat saattoi kuulua. Mutta ne on näköjään kokonaan loppuneet!!
        On ilmeisesti tehtävä tässä flunssassa
        Olen vuosia kokenut että vuosittainen flunssa
        ( Nuorena oli monia päiviä tai viikon tms
        Joka vuosi ja oli penisilliiniä ja antibioottikuuri )
        Mutta se vuosiflunssa väheni niin että oli enää yksi päivä kurkkukipua ja seuraavana aamuna se oli jo haihtunut, koska näin sen hengen joka teki sen. Näin sen siinä yhteydessä kun kurkkuun tuli se ärtymys,
        Niin tapasin Jeesuksen... Hän sanoi että laita pää hänen käsivarrelle, kun lepäsi vieressä illalla kävimme nukkumaan ( aiemmin koin joskus sellaista henkeä joka uhkasi kaulaa. Niksauttaa Ihmiset on joskus kadehtineet kuningatarta tms
        Niin Jeesuksen käsivarrel kun oli kaula se oli turvattu suojattu
        Mutta hän ei valitettavasti ymmärrä niitä raiskaus ja intiimi elämä asioita, kun hän oli Salomo, jolla oli 900 naista, hän on liian raaka. Hän on ehkä raiskattu, kuin raiskattu ollut Ja Eeva kun ollut alaston kuvassa

        En mene kirkkoon jne koska raiskauksessa tunne oli että ei ole atomin murto osa sieluani joka liittyi siihen raiskaukseen ( minua raiskattiin tyhjästä ilmasta )
        Mutta en tahdo mitään kuumetta tms
        .Jeesus osaa suojella terveyttä ja turvallisuutta
        Ehkä ei olesielun atomin murto osa.minua
        Kun ei estänyt raiskausta
        Se uhkaa taas!! Se mikä tahtoisi kurkkuun kivun..
        Ja sitten jos menee johonkin verikokeisiin he tekee joillekin sen pallero n koska se pitäis olla joillain
        Jos siitä on sovittu etnyt on sellainen ja nythän on aika paljon sen eteen tehty...
        ( Se on hyvä tietysti että tehtykaikkensa keskeyttää se) Minulle oikeasti kerrottiin
        Että siihen vaikuttaa mitä ihmiset ajattelee.
        Kohtaan kokoajan ihmisiä ostoskeskuksessa. Kaduilla busseissa jotka ei ajattele että tuolla olisi se
        Kassat on varsinkin tosi rohkeita ja tervesieluisia
        Ym ihmiset Me ollaan tänään jounohdettu että sitä olisi olemassa. kukaan ei ole tahtonut sitä kenellekään eikä ajatellut että se olis kenelläkään.
        Näen sen hengen joka sitä aiheuttanut, sekään ei tahdo sitä aiheuttaa. Se on hiljainen nainen
        Se ei pääse, Se ilmaisee.
        Minun isoäidillä ei ollut koskaan flunssaa. Hän eli 98 vuotiaaksi.
        Niin kaikkea voisi rukoilla että se menee pois ja lakkaa

        Ja pitää rajoittaa syntyvyys
        Happi ei riitä
        Jos lisäännyttäisiin niinkuin tulevaisuuden ennusteet aina lukenut että maailman väkiluku nousee..
        Vuoteen 50 tai 30 esim
        Ei voi olla niin paljon ihmisiä .
        Kuvassa oli Kreikan neljänneksi suurin kaupunkiin Pireus. Ei näkynyt vihreää, oli hirveän näköinen
        Ei sellaisiin voi synnyttää!!helvettiin!

        Eikö voi sopia siitä
        Luo että Kiinassa antoivat luvan saada2 lasta
        Joskus viime vuonna
        Siitä varmaan johtuu tuokauhujuttu. Kun ilmankin,
        Yhden lapsen jos sai saada silloinkin se maailman väkiluku nousisi? Pitää uhrautua ei synnyttää helvettiin ihmisiä
        Ei kukaan sanonut äideille. Naisille miksi ei ole sanonut ? Täälläkin on epäinhimilliset asumisolot
        Ei riitä yksi pieni huone olen usein kokenut
        Kaksiossakin on miettimistä missä nurkassa olisi jos toinen asukki kutsuu kaverin kylään, ja pitäisi mahtua nukkumaan jossain. Yritin eteisessä kissan pissanhajussa.. ja oleskelin vessassa tietysti vessan pöntöllä saattoi istuskella.
        🌻🌻


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lue kuitenkin alle vaikka Esko Valtaojat. Hauskaa ja avartavaa. Ei mitään hiekkaheimon navan ympärillä pyörimistä.


    • Niin ylläoleva oli minun kirjoittama
      Kaksi ylläolevaa

      • Kylläpä on väkivaltaa
        Että tuli virhe kirjoittaa " luo että Kii nAssa saivat luvan 2 lasta saada"
        Tarkoitin että luki, että Kiinassa.
        Luki.

        Ja sitten tuokin kun kirjoitin että " 2 ylläolevaa minun kirjoittamia.. " no ei kyllä tuo minkä joku ehti lähettää tuohon väliin että lue Raamattu,
        se ei ole minun kirjoittama. Vaan Sen yläpuolella kaksi kirjoitusta
        Koen väkivaltaa vallansiirto tuon
        Pahojen henkien ja pahuuden energiaksi
        Todella kusipäisyydeksi
        Että kun kirjoitan että 2 ylläolevaa
        ( Anonyymin) kirjoitusta minun tekemiä
        Niin joku lähetti siihen väliin Raamatun lukemisesta kehotuksen. Kusipäistä!
        Se ei ole minun tekemä.
        Minä olin Raamatun henkilö
        Jonka nimeä ei ole mainittu.
        Ellen ollut se Sela. En minä kirjoita että lue Raamattu
        Ihmiset on lukeneet tuhansia vuosia Raamattua....
        Siel on väkivaltaa.. vanhassa testamentissa...
        Ei vaan sovi minulle että sanoisin lue Raamattua..
        Se tuntuu vallanhaluiselta.
        Eeva ei lue sitä ollenkaan
        Jeesuksella ei tainnut olla sitä
        Opetuslapsi Simonin tyttöystä vä on ateisti
        Oli ainakin vuosi sitten
        Luukas Ismo hyvä esimerkki
        Hän on nero Onko hän hyvä?
        Onko Toni W Zepedee?
        En ollut hänen vaimonsa Salome
        Olin joku Jeesuksen sukulainen
        Tytär Salomen? Tai Neitsyt Marian äiti Annan,
        Hänet olen tavannut
        Ja Terhi Kokkonen minusta on
        Magdalenan Maria
        Voitte katsoa siitä Jeesuksen elämästä elokuvasta
        Viimeisimmästä


      • Anonyymi

        Ei ollut vaikea tunnistaa. Luin pari kappaletta ja osasin jo kiertää kaukaa.


    • Anonyymi

      Kun ihmisestä on tullut välimies Jumalan ja maailman välille, niin siihen väliin ei sovi enään mitään pyhää henkeä, puhumattakaan Kristuksesta kun ihminen sanoo sen Raamatun olevan se puhuva kirja; Raamattu puhuu... Jumala puhuu, näin kerrotaan jne... Enkä ole vielä kertaakaan nähnyt puhuvaa Raamattua, enkä puhuvaa Jumalaa, vaan siinä välissä on aina ihminen, tai ihmisiä, jotka tituuleeraavat itseään aina jonkin sortin opettajiksi.

      • Anonyymi

        Näinhän se menee. Varsinkin helluntailaisuudessa. Kunpa edes lukisivat mitä Raamattu sanoo, eivätkä vain toistelisi toistensa (itse) keksimiä oppeja.


    • Anonyymi

      Aihe: Jeesus ei ole Jumala. Jumala on itse ilmoittanyt, että hän on YKSI.
      Hei!

      5. Moos. 6:4
      ”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.”
      Room. 3:30
      ”koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.”
      Gal. 3:20
      ”Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.”
      Ef. 4:6
      ”yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.”
      1. Tim. 2:5
      ”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,”
      Jaak. 2:19
      ”Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.”

      Tuo on täysin 100% Jumalan opin mukainen kommentti ”Jumala on Yksi”. Se on Profeettain ja Apostolien perustalla..kulmakivenä Jeesus Kristus...se on Pyhimmän Uskon mukainen kommentti
      ( Juuda 20, 25 ...Ef. 2 : 18-22.)

      Sen minkä Israelin Jumala on ilmoittanut SE ON ja mitä Hän ei ole ilmoittanut SITÄ EI OLE.
      Profeetat eivät myöskään ilmoita Jumalan Pojasta mitään eivätkä myöskään ilmoita Sana-Jumalasta yhtään mitään. Joten Jeesus ei ole Jumala . Jeesus on ihminen ja välimies.

      Joten Israelin Jumala on Yksi, Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan,
      Israelin Jumalan opin ja Profeettain perustuksella on Todisteita seuraavassa:
      Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
      Jes. 45:3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
      Jes. 46:9 Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.
      Jes. 48:17 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.

      Minä luotan Jumalan oppiin ja Profeettain perustalle laadittuihin kirjoituksiin 100%.... ei Jumala meitä petä!
      Jes. 55:11
      11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

      Jes. 46:10
      Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen.

      Hes. 12:25
      Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä enää viivy. Sillä teidän aikananne, uppiniskainen suku, minä sanan puhun ja sen myös täytän, sanoo Herra, Herra."
      Sen minkä Israelin Jumala on ilmoittanut SE ON ja mitä Hän ei ole ilmoittanut SITÄ EI OLE.
      Aamen.

      Tuossa todistelussa ei löytynyt Israelin Jumalan ilmoitusta muista persoonista… läsnäolevasta paikallaolevasta iankaikkisesta Jumalan Pojasta, joten ei ole Jumalan Poikaa…ei ole Sana-jumalaa, joten ei ole kolmiyhteistä Jumalaa, eikä kaksiyhteistä eikä kolminaisuutta eikä katolista jumalaa mukana , joita ovat kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Tuollaista jumalankuvatusta ei yksinkertaisesti ole olemassa Jumalan opissa ja Profeettain perustalla.MOT.

      Lisää Israelin Jumalan oppia. Seuraavassa Sinulle kaltaisillenne opetusta Teidän omin päin tekemästänne jumalankuvasta, kolmesta persoonasta Isä, Poika ja Pyhä Henki, myös Eenokille kaikki opetukseksi:
      Jes. 44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
      Jes. 44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!

      Jumalankuvat on kielletty! Israelin Jumala on kieltänyt jumalankuvat. Ja rankaisee tuosta rikkomuksesta!
      2 Moos. 20:
      3” Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.”
      4 ”Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.”
      5 ”Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.”
      Joten Jeesus ei ole Jumala. Jeesus on ihminen ja välimies. Israelin Jumala on Yksi, Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan. MOT.

      Eikös olekkin kolmiyhteinen jumalankuva , kaksiyhteinen jumalankuva ja kolminaisuus ja katolinen jumalankuva aivan hoopojen juttu! MOT.

      Siunausta Sinulle ja kaltaisillenne kaikessa ja kaikkialla, (Ilm. 22:11-15).

      Olen aiheeseen vastannut ja tehtäväni tehnyt, (Luuk. 4:18-19).

      Aamen.

      • Anonyymi

        Kirjoitit aika paljon,Sen minkä luin oli aivan oikein,Jumalassa ei ole kolmea prsoonaa ja ne eivät ole yhdessä yksi Jumala.Ongelma miten tuon totuuden saisi muille ymmärrettävään muotoon.

        RT70


    • Anonyymi

      Uskonnollisesti merkittävämpi tekijä on tämä pyhä yksinkertaisuuus.

    • Anonyymi

      Sananlaskut 8:22-36.kerrotaan Jeesuksen luomisesta. Kolmiyhteys tarkoittaa,että taivaallinen Isämme,Jeesus kristus ja Pyhähenki, ovat yhdessä Jumala. Mutta ovat kukin oma persoonansa.Rukoilemme Isää Jeesuksen nimessä. Pyhähenki vaikuttaa Jumalan sanaa kirkastaen kaikissa Jumalan yhteyttä janoavissa.

      • Anonyymi

        Tuo on valetta. Sananlaskujen teksti kertoo viisaudesta, ei mistään kaksijalkaisesta. Vanhasta testamentista löytyy paljon kristittyjen omimia paikkoja, joita he väittävät ennustukseksi tai kertomukseksi Jeesuksesta mutta lähes kaikki ne ovat keksittyjä juttuja ja ne kertovat oikeasti ihmisistä, jotka elivät satoja vuosia ennen Jeesusta ja olivat jo kuolleet kun Jeesus syntyi. Tämä kyseinen kohta onkin otsikoitu monessa raamatussa viisaudeksi.


      • Anonyymi

        Hei Teille kaikille,
        sain kirjoittaa pienen kommentin meille kaikille Jumalan antamaa oppia.

        Sananlaskut ovat ohjeita kaikkiin elämäntilanteisiin, ja jos niitä noudattaisimme, olisimme maailman onnekkaimpia ihmisiä. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.
        Toisaalta tarkastellen Jumala ei ole Sananlaskuja ilmoittanut eikä Profeetat todista Jumalan niin tehneen, joten Sananlaskut ovat todella ihmisen viisautta ajatuksia, sepitelmiä, filosofointia, eivätkä Sananlaskut siten ole Jumalan oppia. Salomon ei ole todellakaan Israelin Jumalan Profeetta eikä ole saanut Sananlaskuja ilmoituksena Israelin Jumalalta.

        Sananlaskujen kirjoittamisen ajankohta, noin 950 – 700 eKr. Kuningas Salomo sepitti yli 3000 sananlaskua ja 1500 laulua. Myös muita kirjoittajia on. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.

        Joten tuo Snl 8 ei ole kirjoitus läsnäolevasta aktiivisesta Kristuksesta eikä Messiaasta, eikä tässä myöskään ole tunnistettavissa Messiasta millään muotoa kuvattuna niin kuin Suomen kaikki Kirkkokunnat ja Kirkot valheellisesti opettavat ja monet ihmiset valheellisesti Uskovat ja levittävät valhesanomaa. Taivaspaikkaa ei tuolla tavalla saa eikä tule!Aamen!

        Mielikuvituksen kautta on kaikki mahdollista, mutta kirjaimellisesti ymmärrettynä kirjoitettu teksti on niin kuin se on tässä kirjattu! Mielikuvitusta ei näissä asioissa ei saa käyttää! Jumalan oppi yksin on oikea oppi, totuutta ei ole ihmisoppi!

        Syy, että pidetään virheellisesti ja valheellisesti Raamattua Jumalan sanan totuutena on Martin Luther , joka loi lisää valheellista raamatuntotuutta Rooman kirkon alkuunpanemaa valhetta täydentäen, luomalla lisää Uskonkäsitteitä.
        Martin Luther / Sola Scriptura. Reformaation 500 vuotisjuhlaa vietettiin vuonna 2017 ja meillä Suomessa eniten huomiota sai Martti Luther ja ihan aiheesta. Olihan Martti isoimpia tekijöitä kyseisessä liikkeessä, mutta ei ainut. Reformaattorit allekirjoittivat kaikki viisi lausetta jotka kuvasivat liikettä täydellisesti ja ensimmäinen niistä on Sola Scriptura tai suomeksi Yksin Kirjoitukset tai paremminkin Yksin Raamattu. Tällä lauseella pyrittiin tuomaan kaikkien tietoisuuteen että ainoastaan Raamattu on auktoriteetti meille kristityille. Tuo ymmärretään nykyään siten, että Raamatun sana olisi jopa Jumalan saa, koska Jeesus olisi sana ja jumala, joten Raamatun olisi Totuus.
        Mahdollisesti Raamattu olisi jopa persoona, koska Sana on Jeesus, ja tuolla tavalla Raamattu olisi Jumala.
        Yhteenveto: Sananlaskut ovat ohjeita kaikkiin elämäntilanteisiin, ja jos niitä noudattaisimme, olisimme maailman onnekkaimpia ihmisiä. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.

        Sanalaskut eivät ole Oppia Jumalasta eikä Oppia Kristuksesta eikä Oppia Pelastuksesta, ei Teologiaa eikä Kristologiaa eikä Soteriologiaa.
        Sananlaskut eivät ole Jumalan oppia vaan ihmisoppia ja tuollaisena ne tulee pitää ja niin myöskin opettaa ja käyttää ja levittää.

        Sananlaskuja ei voi käyttää Jumalan sanan totuutena, koska Jumalan poika ei ole Sana (Joh. 1: 1-3) eikä koska Kristus ole Sana ja koska Raamatun sana ei ole Jumalan sanaa ja koska Kristus ei ole kaikkialla Raamatussa eikä varsinkaan Vanhassa testamentissa ja koska Sananlaskut ovat ihmisen Kuningas Salomonin ajatuksia, sepitelmiä!
        Jeesus Kristus ei ole iankaikkinen eikä syntynyt, Jumala Jumalasta. Jeesus Kristus on ihminen, luotu ihmisen poika, välimies ( 1 Tim. 2: 5)!
        Israelin ja Uuden liiton Jumala on hänet määrännyt ja käyttänyt välimiehenä vv 5 eaa. – 32 jaa,
        ( Apt. 17 : 31 )!

        Myöskään Sananlaskujen kirjoittaja ei ole Profeetta, joten tuoltakaan kannalta Snl 8 ei ole todisteena pätevä, jotta tuon kautta voisi uskomme rakentua ja voisi rakentaa itseään Pyhimmän Uskomme perustukselle ( Juuda 20, 25…Ef. 2 : 19-22 )! Joten tuolla hoopojen jumalankuvatuspohjalla ja hoopojen todisteilla Taivaspaikkaa ei saa eikä tule!
        Joten sanon, että Snl. 9:6 ” Hyljätkää yksinkertaisuus, niin saatte elää, ja astukaa ymmärryksen tielle.”
        Aamen.



        Raamatun sananopettajasi ja Sinä käytätte nykyään Sananlaskuja Jumalan sanan totuutena ja perustelette hoopojen ihmisten luoman rakennusvirheen kolmiyhteisyyden… kaksiyhteisyyden… kolminaisuuden…katolisen opin jumalankuvatusoppianne sananlaskuilla niin olette valehtelijoita, taikureita ja tietäjiä . Israelin Jumala muuttaa tietonne typeryydeksi ja kieltää meitä Israelin Jumalaan uskovia uskomasta Teitä ( Jes.44 : 25, Jer. 27: 9 , Jer. 29 : 8)! Ja Teidän ja kaltaistenne hoopous ja typeryys ilmenee siinä, että nousette Israelin Jumalaa vastaan jumalankuvatusopillanne ja alatte kyseenalaistamaan Israelin Jumalan oppia… Profeettain kirjoituksista ilmenevän opin… tuolla Sananlaskujen luvulla 8.
        Sananlaskujen käyttö todisteena Jeesuksesta on väärää todistusta Jeesuksesta ja Jumaluudesta ja on rangaistava teko. Ja on uuden luomiskertomuksen laatimista. Hööö… voiko hoopompaa maa päällänsä kantaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Teille kaikille,
        sain kirjoittaa pienen kommentin meille kaikille Jumalan antamaa oppia.

        Sananlaskut ovat ohjeita kaikkiin elämäntilanteisiin, ja jos niitä noudattaisimme, olisimme maailman onnekkaimpia ihmisiä. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.
        Toisaalta tarkastellen Jumala ei ole Sananlaskuja ilmoittanut eikä Profeetat todista Jumalan niin tehneen, joten Sananlaskut ovat todella ihmisen viisautta ajatuksia, sepitelmiä, filosofointia, eivätkä Sananlaskut siten ole Jumalan oppia. Salomon ei ole todellakaan Israelin Jumalan Profeetta eikä ole saanut Sananlaskuja ilmoituksena Israelin Jumalalta.

        Sananlaskujen kirjoittamisen ajankohta, noin 950 – 700 eKr. Kuningas Salomo sepitti yli 3000 sananlaskua ja 1500 laulua. Myös muita kirjoittajia on. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.

        Joten tuo Snl 8 ei ole kirjoitus läsnäolevasta aktiivisesta Kristuksesta eikä Messiaasta, eikä tässä myöskään ole tunnistettavissa Messiasta millään muotoa kuvattuna niin kuin Suomen kaikki Kirkkokunnat ja Kirkot valheellisesti opettavat ja monet ihmiset valheellisesti Uskovat ja levittävät valhesanomaa. Taivaspaikkaa ei tuolla tavalla saa eikä tule!Aamen!

        Mielikuvituksen kautta on kaikki mahdollista, mutta kirjaimellisesti ymmärrettynä kirjoitettu teksti on niin kuin se on tässä kirjattu! Mielikuvitusta ei näissä asioissa ei saa käyttää! Jumalan oppi yksin on oikea oppi, totuutta ei ole ihmisoppi!

        Syy, että pidetään virheellisesti ja valheellisesti Raamattua Jumalan sanan totuutena on Martin Luther , joka loi lisää valheellista raamatuntotuutta Rooman kirkon alkuunpanemaa valhetta täydentäen, luomalla lisää Uskonkäsitteitä.
        Martin Luther / Sola Scriptura. Reformaation 500 vuotisjuhlaa vietettiin vuonna 2017 ja meillä Suomessa eniten huomiota sai Martti Luther ja ihan aiheesta. Olihan Martti isoimpia tekijöitä kyseisessä liikkeessä, mutta ei ainut. Reformaattorit allekirjoittivat kaikki viisi lausetta jotka kuvasivat liikettä täydellisesti ja ensimmäinen niistä on Sola Scriptura tai suomeksi Yksin Kirjoitukset tai paremminkin Yksin Raamattu. Tällä lauseella pyrittiin tuomaan kaikkien tietoisuuteen että ainoastaan Raamattu on auktoriteetti meille kristityille. Tuo ymmärretään nykyään siten, että Raamatun sana olisi jopa Jumalan saa, koska Jeesus olisi sana ja jumala, joten Raamatun olisi Totuus.
        Mahdollisesti Raamattu olisi jopa persoona, koska Sana on Jeesus, ja tuolla tavalla Raamattu olisi Jumala.
        Yhteenveto: Sananlaskut ovat ohjeita kaikkiin elämäntilanteisiin, ja jos niitä noudattaisimme, olisimme maailman onnekkaimpia ihmisiä. Sananlaskut on ohjekirja, ohjeita elämän eri tilanteisiin.

        Sanalaskut eivät ole Oppia Jumalasta eikä Oppia Kristuksesta eikä Oppia Pelastuksesta, ei Teologiaa eikä Kristologiaa eikä Soteriologiaa.
        Sananlaskut eivät ole Jumalan oppia vaan ihmisoppia ja tuollaisena ne tulee pitää ja niin myöskin opettaa ja käyttää ja levittää.

        Sananlaskuja ei voi käyttää Jumalan sanan totuutena, koska Jumalan poika ei ole Sana (Joh. 1: 1-3) eikä koska Kristus ole Sana ja koska Raamatun sana ei ole Jumalan sanaa ja koska Kristus ei ole kaikkialla Raamatussa eikä varsinkaan Vanhassa testamentissa ja koska Sananlaskut ovat ihmisen Kuningas Salomonin ajatuksia, sepitelmiä!
        Jeesus Kristus ei ole iankaikkinen eikä syntynyt, Jumala Jumalasta. Jeesus Kristus on ihminen, luotu ihmisen poika, välimies ( 1 Tim. 2: 5)!
        Israelin ja Uuden liiton Jumala on hänet määrännyt ja käyttänyt välimiehenä vv 5 eaa. – 32 jaa,
        ( Apt. 17 : 31 )!

        Myöskään Sananlaskujen kirjoittaja ei ole Profeetta, joten tuoltakaan kannalta Snl 8 ei ole todisteena pätevä, jotta tuon kautta voisi uskomme rakentua ja voisi rakentaa itseään Pyhimmän Uskomme perustukselle ( Juuda 20, 25…Ef. 2 : 19-22 )! Joten tuolla hoopojen jumalankuvatuspohjalla ja hoopojen todisteilla Taivaspaikkaa ei saa eikä tule!
        Joten sanon, että Snl. 9:6 ” Hyljätkää yksinkertaisuus, niin saatte elää, ja astukaa ymmärryksen tielle.”
        Aamen.



        Raamatun sananopettajasi ja Sinä käytätte nykyään Sananlaskuja Jumalan sanan totuutena ja perustelette hoopojen ihmisten luoman rakennusvirheen kolmiyhteisyyden… kaksiyhteisyyden… kolminaisuuden…katolisen opin jumalankuvatusoppianne sananlaskuilla niin olette valehtelijoita, taikureita ja tietäjiä . Israelin Jumala muuttaa tietonne typeryydeksi ja kieltää meitä Israelin Jumalaan uskovia uskomasta Teitä ( Jes.44 : 25, Jer. 27: 9 , Jer. 29 : 8)! Ja Teidän ja kaltaistenne hoopous ja typeryys ilmenee siinä, että nousette Israelin Jumalaa vastaan jumalankuvatusopillanne ja alatte kyseenalaistamaan Israelin Jumalan oppia… Profeettain kirjoituksista ilmenevän opin… tuolla Sananlaskujen luvulla 8.
        Sananlaskujen käyttö todisteena Jeesuksesta on väärää todistusta Jeesuksesta ja Jumaluudesta ja on rangaistava teko. Ja on uuden luomiskertomuksen laatimista. Hööö… voiko hoopompaa maa päällänsä kantaa!

        Jatkan vielä vähäsen tuosta edeltä....

        Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

        Kaikki ihmisoppi tulee perata pois! Kuka tuon tekisi? Sinä, Me itse henkilökohtaisesti.

        Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

        Ratkaisu. Tee Uskon teko, aloita Parannuksen teko.
        Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

        Me itse perkaamme juurineen pois ajatuksistamme, Raamatuistamme, Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot.

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin, Israelin ja Uuden liiton Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.
        Jes. 55: 11

        Kiitos Herralle, Israelin ja Uuden liiton Jumalalle Herran Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänen nimessään kaikesta edm. selityksestä.

        Aamen.


    • Anonyymi

      On oikein hyvä ja rehellistä, että myönnät sen, mitä muut epävarmoina väittävät ymmärtävänsä, nimittäin kolminaisuuden. Eikä ole ihme, ettet ymmärrä Pyhää henkeäkään, koska nämä kolminaisuuskuvitelmat sekoittavat Pyhän hengen olemuksenkin ihan tyysti.

      Unohda kolminaisuus, se ei ole autuaaksi tekevä eikä pelastuskysymyskään. Unohda kaikki, mitä olet kuullut Pyhästä hengestä ja lue Raamatusta, mitä Raamattu siitä sanoo. Mutta kun luet Raamattua, ota huomioon sellainen seikka, että siinä kreikankielisessä alkutekstissä, josta meidänkin Raamattumme on käännetty, ei "Pyhä henki"-sanalla ollut sukupuolta eikä siitä käytetty persoonapronomineja. Tämä on vahva todistus sen puolesta, ettei Pyhä henki ollut persoona eikä se ole edelleenkään persoona. Raamatun suomennoksiin on kuitenkin lisätty näitä kolmannen asteen persoonapronomineja (Hän), jotta kolminaisuusoppi näyttäisi todelta. Sellainen on Raamatun väärentämistä.

      Kun kolminaisuus lakkaa olemasta jo sillä, että Pyhä henki ei ole persoona, niin miten käy silloin Jeesuksen jumaluudelle? No sitä sopii miettiä, koska kaksinaisuusoppia ei ole olemassa. Isä Jumalan rinnalla ei Raamatun mukaan saa olla muita Jumalia. Isä Jumala sanoo Vanhan testamentin puolella, ettei hän jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Miksi sitten jotkut jakavat Isä Jumalan kunnian Isän, Jeesuksen ja Pyhän hengen kesken?

      Siinä onkin sitten seuraavan kysymyksesi paikka.

      • Anonyymi

        Sana ei ilmoita kolmea jumalaa eikä kolminaisuutta, vaan kyseessä on katolinen kirkko, joka tuo pakanauskontoja kristinoppiin.


    • Anonyymi

      Ymmärrrämme sen heikkona yrityksenä puhaltaa henkeä kuolleeseen uskontoon.

    • Anonyymi

      Monet höpisevät että mikrosiru muka olisi Ilm. 13 luvussa mainittu pedonmerkki. He ovat eksytyksen hengessä.

    • Anonyymi

      Jos Jeesus ei ole Jumala niin mikä Hän on? Jumalan poika, välimies? Milloin Hän on luotu/syntynyt? Mikä on Hänen tehtävä taivaassa Jumalan luona? Voisitteko vastata kiitos, siis te jotka uskotte että Jeesus ei ole Jumala.

    • Anonyymi

      Kai kuitenkin on kysymys portolla ratsastavasta ihmisestä, joka sanoo ratsuaan Pyhäksi Hengeksi? Tämä on aivan päivän selvää, kun näillä opettajilla ovat opit ja näkemykset usein keskenään täysin ristiriitaisia.
      Tähän sopisi nyt jatkoksi videolinkki Antti Tuiskun kappaleesta "Valittu kansa", mutta en laita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe