Riippuvuus

Anonyymi

Riippuvuus vaivaa jossain mielessä. Ei sinänsä, että kokisin ryyppäämiseni pahaksi ongelmaksi, mutta turhanpäiväiseksi rahan menoksi kuitenkin, en saa siitä mitään irti, mutta rauhoittaa joskus hermoja. Olen kuulemma kauhea alkoholisti ja pitäisi mennä a-klinikalle, kun joskus täytin sellaisen rastit ruutuun kyselyn pikaisesti. Vedän yleensä viikonlopun tullessa litran verran vinkkua ja pikkasen ehkä korjailen bissellä seuraavana päivänä. En kyllä missään ole koskaan tullut maininneeksi, että tuli nuorempana vedettyä jonkun verran piriä ja hiukan enemmän tötsyä, sittemmin lopetin noiden käytön ja myös tavallisen tupakoinnin. Bentsoja tuli käytettyä tarvittaessa aika monta vuotta kuitenkin, mutta kun niiden saaminen loppui niin tissuttelukin sitten alkoi. Jotain paheita kai pitää olla, onko näin?

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen samaa mieltä että ainakin yksi pahe täytyy olla.
      Riippuvuus ja alkoholin käytön määrät ovat hyvinkin yksilöllisiä ja näinollen on vaikea arvioida kenelle se on ongelma ja kenelle ei.

Helposti leimataan alkoholistiksi ja juopoksi sellainenkin ihminen joka ei liikaa käytä.
      On paljon kiinni siitä kuka asian määrittelee.

Itse olen sitä mieltä että jos ihminen itse tuntee tyytymättömyyttä vaikka juomiseensa ja kokee sen ongelmalliseksi tai riippuvuudeksi niin siinä vaiheessa se kai on sitten ongelma.

Liian herkästi ulkopuoliset sanelevat missä mennään vaikka eivät edes tiedä koko totuutta. Myöskin syyllistämistä tapahtuu ihan turhaan.

• Anonyymi

Vähentäminen ominpäin on mahdollista. Olen onnistunut. Seuraavana kai alan kallistua selvänä oloon. Hyvä uni, kirkas mieli, ei masennusta, saa kiksit kaurapuurostakin. Mitä vielä keksinkään. . .
        Energiaa riittää. Viini ja olut alkaa maistua pahalle !

• Anonyymi

Alkoholin makuun en ole jostain syystä päässyt millään. Jostain syystä sitä kohtaan on luontainen(?) vieroksunta. Ei tule otettua kuin kerran pari vuodessa. Viimeksi tosin syksyllä 2015. En tupakoi myöskään, enkä käytä nuuskaa tms., mutta nikotiinipurkkaan olen täysin koukussa. Se on mun paheeni, ja hampaiden kustannuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe