Seuraava lääketieteen Nobel-palkinto kuuluu ehdottomasti Suomen STM:n sille työryhmälle tai toimihenkilölle, joka kehitti aivan käänteentekevän gerontologisen oivalluksen ikääntymisen kehityksestä.
Tähän astihan yleinen käsitys on ollut, että ikääntyminen on ajan myötä etenevä ja yksilöllinen prosessi. Vaan nytten tiedetään, että ikääntymiseen liittyvä vastustuskyvyn aleneminen on äkillinen romahdus ja mikä hämmästyttävintä, se tapahtuu kaikille ihmisille täsmällään samaan aikaan eli silloin kun henkilö täyttää 70 vuotta!
Oivalluksen äiti vai olikohan työryhmän jäsen tosin tv:ssä aidon neron tapaan vähätteli oivallusta "Johonkin raja piti asettaa ja se asetettiin nyt tähän"-ilmauksella, mutta onneksi kollegat ja sitä myöten valtakunnan hallitus käsittivät oivalluksen valtavan merkityksen ja osasivat heti hyödyntää sen.
Tämän uuden luonnonvakion löytöprosessin tekee vielä upeammaksi se, ettei sen kehittämiseen tarvittu mitään pitkäaikaisia ja kalliita tutkimushankkeita, kirjoituspöytötyöskentely riitti.
Että kyllä se palkinto meille kuuluu.
LÄÄKETIETEEN NOBEL SUOMEEN
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nobel-palkinnon arvoinen oivallus ehdottomasti!
- Anonyymi
Jos vielä kun kaikki kansa 70-vuotispäivänään raijattaisiin juhlallisen kynttiläaamiaisen jälkeen tiettyyn onnelaan pois toimintakykyisten jaloista, niin aina olisi noppeli lähempänä. Pohjoisessa on tilaa, aidataan nuo sinne. Siellä voivat sitten kivasti keskenänsä kommunikeerata ja vaikka harrastaa epäsiveellistäkin kanssakäymistä mielin määrin. Kenen suinkin on vielä himo ravintoon, net saa viljellä maata ja onkia harjuksia lompolosta.
Vai pitäisikö noppeli sittenkin myöntää ruotsin Mengelelle, joka on tukenut vanhusten eutanatsiuutta vanhustenhoidossaan... Siellä kun tapaavat kupsahtaa hoitoloihin ihan solkenaan koronalla tahi ilman. Näin tulee tilaa nuorempain telmehtiä ja pelmehtiä. - Anonyymi
Joo
Ja jos palkinnoutaja kiitospuheessaan vielä kertoisi, että oivalluksen julkistuksen myötä yleisesti levinnyt käsitys, että 70-vuotispäivä tuo mukanaan myös totaalisen seniiliyiden
Ei aivan välttämättä pidä paikkaansa, niin sitten ikäihmisiä ehkä osattaisiin neuvoa kuin aikuisia, ei kuin eskariin menijöitä. - Anonyymi
Niin että kun vastaisuudessa näemme jonkun yli 70-kymppisen triathlonistin, joka pesee puolta nuoremmatbmennen tullen, tiedämme että oikeasti tuon teräsvaarin/muorin kuoren alla piileksii hauras vanhus, joka pelolla karttelee kaikkea mistä voisi saada jonkun tartunnan.
- Anonyymi
KAUHISTUKSEN KANAHÄKKI!!
Minä olen tuon kriittisen rajan saavuttanut jo vuosia sitten, vaan kun en tiennyt tuosta vastustuskyvyn romahtamisesta olen vaan porskutellut ilman mitään kausiflunssia tai nuhakuumeita.
Nyt tietysti, kun arvovaltaiselta taholta kerrottiin todellinen tilanteeni, kääriydyin kuplamuoviin ja tilasin ruuat lapsiltani ja kunnalta. Ja toimiihan se, en ole vielä aliravitsemuksesta kärsinyt, tosin aika mautonta ravintoni on ollut. Niin V iltakonjakit ovat kokonaan jääneet, kunta ei suostu edes harkitsemaan ja lasten mielestä on turhan kallista.
Vaan nytten minulle on valjennut, että tämä yli70-ikäluokka on todella kamala: kuollesuus siinä on 100% vaikka kuinka nätisti olisi! Että mitä minä nyt sitten teen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082