Telia ryövää kuluttajaa

Anonyymi

Tilasin Telialta matkapuhelinliittymän kesäkuussa 2019, mutta irtisanoin sen turhana (14 pv:n irtisanomisajan puitteissa). Nyt kävi ilmi, että liittymästä on laskutettu 10kk:n ajalta tähän asti 11,93 €/kk = 119,3 €.
Telian asiakaspalvelu ei ollut halukas hyvittämämään Telian perusteettomasti veloittamaa summaa kuin ensin yhden kuukauden ajalta ja sitten toisella yhteydenotolle kolmen kuukauden ajalta.

Tein asiasta reklamaation.
Vaadin Teliaa hyvittämään koko ajalta tuon perusteettomasti veloitetun summan ( = perusteeton etu). Vaadin, että hyvitys tulee suorittaa tililleni 30.6.2020 mennessä. Tämän jälkeen suoritetusta maksussa tulee olla huomioituna viivästyskorko 7%.

Telian vastaus oli, että asia on käsitelty ja 3 kk:n palautus huomioidaan seuraavassa laskussa. Minun olisi pitänyt tarkistaa laskun oikeellisuus ja ”maksettu lasku on hyväksytty lasku”.

Nyt vien asiaa kuluttajaneuvonnan kautta eteenpäin.
Se tullee viemään pitkään, mutta toivottavasti sitä kautta saan omani takaisin.

Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Kuinka olette toimineet ? Miten asia on päättynyt?

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuluttaja-asiamiehen sivun mukaan sinulla on näyttövelvollisuus, että olet todellakin peruuttanut tilauksen.

      • Anonyymi

        Minulla on se chat keskustelu ja se on myös Telialla. Kyse ei ole siitä, että he kiistäisivät minun irtisanoneen liittymän ajallaan. Ja muuten sen keskustelun lopussa vielä varmistan, että ”Eihän tästä tule mitään maksuja?”, johon saan vastauksen että: ”ei tule ”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on se chat keskustelu ja se on myös Telialla. Kyse ei ole siitä, että he kiistäisivät minun irtisanoneen liittymän ajallaan. Ja muuten sen keskustelun lopussa vielä varmistan, että ”Eihän tästä tule mitään maksuja?”, johon saan vastauksen että: ”ei tule ”.

        Kaikki Suomessa toimivat teleoperaattorit yrittävät koko ajan kaikein mahdollisen keinoin huijata asiakkaita maksamaan jotain ylimääräistä. Täysin avointa toimintaa. Ja kaikki harrastavat epärehellistä puhelinmarkkinointia. Tätä on jatkunut ainakin 20 vuotta. Kaikki tietävät mistä on kysymys ja osaavat jo hiukan varoa ja seurata laskujaan. Operaattoreille ei koskaan tule mitään taloudellisa seuraamuksia huijausyrityksistä ja onnistuneistakin huijauksista riittää palauttaa vain osa rahoista.

        Nykyisin teleoperaattorit eivät käytännössä itse tee juuri mitään. Kaikki on ulkoistettu alihankkijoille ihan tarkoituksellisesti. Vältetään vastuuta ja siirretään syy muille.


    • Anonyymi

      Tuota, miksi ihmeessä sinä olet maksanut 10 kuukautta aiheettomia laskuja sitten?
      Älä ymmärrä väärin, mielestäni operaattori on väärässä, mutta miksi et puuttunut asiaan aiemmin?

      • Anonyymi

        Samalla Telialta tulevalla e-laskulla on koko perheen puhelinliittymät. Lasku vaihtelee kuukausittain jonkun verran. En ole huomannut tuota liittymää laskulla, joka on kolmen sivun mittainen ja täynnä tekstiä. Ymmärrän hyvin, että lukemalla lasku huolellisesti läpi ennen maksamista - olisin asiaan voinut puuttua aiemmin. Mutta näin ei käynyt. Minun virhe on se. Käsi on pystyssä virheen merkiksi.

        Se ei kuitenkaan poistane Telian velvollisuutta palauttaa aiheettomasti laskuttamaansa summa täysimääräisinä takaisin.


    • Anonyymi

      Minun yhteistyöni Telian kanssa on katkennut siksi että Telian kanssa yhteistyössä olevat operaattorit estävät pääsyni eri tileilleni mm. Linkedin, kansalaisten vapaata liikkumista rajoitetaan tällä tavoin tämä on kansalaisen perusoikeuksien polkemista, asiasta tehty reklamaatio kuluttaja-asiamiehelle, uskotaan että suomi on oikeusvaltio

      • Anonyymi

        Foliohattu pois ja nukkumaan. Ei estä. Sut on bannattu aiheesta, olet unohtanut salasanasi tai tilisi on kaapattu


    • Anonyymi

      Telia taitaakin olla noissa epäselvyyksissä kovasti esillä eikä syyttä. Mutta uudempi juttu Veikkaus pelimonopoli mitä on tapahtunut valtio ollut esillä ennen ei ole nykyisessä määrin haitannut pelaaminen mutta kun rupeaa tulemaan ulkomaisia yrittäjiä niin Suomen valtio puuttuu asiaan epäilen muutenkin että pelatessani netissä arpoja niin katkesi koko raaputus menikö 30 000 jollekin herran ketkulle vai ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      142
      6965
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      60
      4117
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3812
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      138
      3760
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3085
    6. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      3015
    7. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      2978
    8. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2590
    9. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2503
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2374
    Aihe