Telia ryövää kuluttajaa

Anonyymi

Tilasin Telialta matkapuhelinliittymän kesäkuussa 2019, mutta irtisanoin sen turhana (14 pv:n irtisanomisajan puitteissa). Nyt kävi ilmi, että liittymästä on laskutettu 10kk:n ajalta tähän asti 11,93 €/kk = 119,3 €.
Telian asiakaspalvelu ei ollut halukas hyvittämämään Telian perusteettomasti veloittamaa summaa kuin ensin yhden kuukauden ajalta ja sitten toisella yhteydenotolle kolmen kuukauden ajalta.

Tein asiasta reklamaation.
Vaadin Teliaa hyvittämään koko ajalta tuon perusteettomasti veloitetun summan ( = perusteeton etu). Vaadin, että hyvitys tulee suorittaa tililleni 30.6.2020 mennessä. Tämän jälkeen suoritetusta maksussa tulee olla huomioituna viivästyskorko 7%.

Telian vastaus oli, että asia on käsitelty ja 3 kk:n palautus huomioidaan seuraavassa laskussa. Minun olisi pitänyt tarkistaa laskun oikeellisuus ja ”maksettu lasku on hyväksytty lasku”.

Nyt vien asiaa kuluttajaneuvonnan kautta eteenpäin.
Se tullee viemään pitkään, mutta toivottavasti sitä kautta saan omani takaisin.

Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Kuinka olette toimineet ? Miten asia on päättynyt?

8

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuluttaja-asiamiehen sivun mukaan sinulla on näyttövelvollisuus, että olet todellakin peruuttanut tilauksen.

      • Anonyymi

        Minulla on se chat keskustelu ja se on myös Telialla. Kyse ei ole siitä, että he kiistäisivät minun irtisanoneen liittymän ajallaan. Ja muuten sen keskustelun lopussa vielä varmistan, että ”Eihän tästä tule mitään maksuja?”, johon saan vastauksen että: ”ei tule ”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on se chat keskustelu ja se on myös Telialla. Kyse ei ole siitä, että he kiistäisivät minun irtisanoneen liittymän ajallaan. Ja muuten sen keskustelun lopussa vielä varmistan, että ”Eihän tästä tule mitään maksuja?”, johon saan vastauksen että: ”ei tule ”.

        Kaikki Suomessa toimivat teleoperaattorit yrittävät koko ajan kaikein mahdollisen keinoin huijata asiakkaita maksamaan jotain ylimääräistä. Täysin avointa toimintaa. Ja kaikki harrastavat epärehellistä puhelinmarkkinointia. Tätä on jatkunut ainakin 20 vuotta. Kaikki tietävät mistä on kysymys ja osaavat jo hiukan varoa ja seurata laskujaan. Operaattoreille ei koskaan tule mitään taloudellisa seuraamuksia huijausyrityksistä ja onnistuneistakin huijauksista riittää palauttaa vain osa rahoista.

        Nykyisin teleoperaattorit eivät käytännössä itse tee juuri mitään. Kaikki on ulkoistettu alihankkijoille ihan tarkoituksellisesti. Vältetään vastuuta ja siirretään syy muille.


    • Anonyymi

      Tuota, miksi ihmeessä sinä olet maksanut 10 kuukautta aiheettomia laskuja sitten?
      Älä ymmärrä väärin, mielestäni operaattori on väärässä, mutta miksi et puuttunut asiaan aiemmin?

      • Anonyymi

        Samalla Telialta tulevalla e-laskulla on koko perheen puhelinliittymät. Lasku vaihtelee kuukausittain jonkun verran. En ole huomannut tuota liittymää laskulla, joka on kolmen sivun mittainen ja täynnä tekstiä. Ymmärrän hyvin, että lukemalla lasku huolellisesti läpi ennen maksamista - olisin asiaan voinut puuttua aiemmin. Mutta näin ei käynyt. Minun virhe on se. Käsi on pystyssä virheen merkiksi.

        Se ei kuitenkaan poistane Telian velvollisuutta palauttaa aiheettomasti laskuttamaansa summa täysimääräisinä takaisin.


    • Anonyymi

      Minun yhteistyöni Telian kanssa on katkennut siksi että Telian kanssa yhteistyössä olevat operaattorit estävät pääsyni eri tileilleni mm. Linkedin, kansalaisten vapaata liikkumista rajoitetaan tällä tavoin tämä on kansalaisen perusoikeuksien polkemista, asiasta tehty reklamaatio kuluttaja-asiamiehelle, uskotaan että suomi on oikeusvaltio

      • Anonyymi

        Foliohattu pois ja nukkumaan. Ei estä. Sut on bannattu aiheesta, olet unohtanut salasanasi tai tilisi on kaapattu


    • Anonyymi

      Telia taitaakin olla noissa epäselvyyksissä kovasti esillä eikä syyttä. Mutta uudempi juttu Veikkaus pelimonopoli mitä on tapahtunut valtio ollut esillä ennen ei ole nykyisessä määrin haitannut pelaaminen mutta kun rupeaa tulemaan ulkomaisia yrittäjiä niin Suomen valtio puuttuu asiaan epäilen muutenkin että pelatessani netissä arpoja niin katkesi koko raaputus menikö 30 000 jollekin herran ketkulle vai ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      164
      11541
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8142
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      57
      6033
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      166
      4987
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      21
      4757
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      39
      4394
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      105
      4300
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      103
      3669
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80
      3290
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      48
      1791
    Aihe