Hämeenlinna koiranmyrkytykset

Hei,

Hämeenlinnassa Ojoisten kaupungin osassa havaittu koirille tarkotettuja myrkky makkaranpaloja. Vaimo oli koiran kanssa lenkillä ja havahtui koiran menevän haistelemaan peiteltyjä makkaran paloja n. 15 paikasta. Piilotettu pieniin multa/lehtikasoihin. Sijainti on Mäyräntie sekä Kettumäentie alkupää. Hän sai poimittua/ etsittyä myrkkyjä reilun koirallisisen eri paikoista. Ja se mikä asiasta tekee vielä sairaamman asiasta, että Mäyräntiellä sijaitsee neuvola, päiväiväkoti sekä ala-aste. Joten kehottaisin ihmisiä olemaan varuillaan näiden mielesti erittäin sairairaiden ihmisten tekemisistä. Mitä mahtaa liikkua heidän päässän, kun levitetään myrkkyjä. KYLLÄ PISTÄÄ VIHAKSI!!!!

32

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä päättelitte niiden olevan koirille tarkoitettuja ja myrkytettyjä eikä vaikkapa siileille tarkoitettuja ilmaisia lounaita?

      • Anonyymi

        Sama kiinnostaa minuakin. Oliko paloissa myrkkyä selvästi havaittavissa vai mistä sellaista pääteltiin?


      • Ime munaa


    • Väristä sekä vaimolla olleesta pienestä haavaumasta sormessa mikä kirveli myrkkypaloja etsiessä. Onko jotain muuta viisasta kysyttävää. Kuka ruokkii siilejä lasten tarhan nurkilla missä ei ensinnäkään ole siilejä. Sekä yksi koira yorksinterrieri menehtynyt jo. Kirjautukaa viisaat facebookiiin ja liittykää koirapuistoryhmään ja selailkaa sitä niin ehkä saatte jotain älliä päähänne.

      • Anonyymi

        Ennen hysterisointia pyydetään jonkin sortin perusteluita epäilyille (mikä on normaaleille aikuisille täysi selviö pyytämättäkin), mutta sinusta nimenomaan perusteluiden pyytäjät ovat tärähtäneitä? Siinä selvisikin kätevästi, miten pahasti sinulla viiraa päässä. 😂


    • Mikäli kirjoitus on mielestänne aiheeton. Niin voin toimittaa teille "maistiaiset"

      • Anonyymi

        Näetkö sinä jossain jonkun kirjoittaneen tämän olevan aiheeton postaus? Jos näet, niin on aihetta ottaa lääkkeet. Sinulle on näemmä tyypillistä riehua milloin mistäkin syystä ilman, että syylle on perusteita muualla kuin omassa pienessä päässäsi.


    • Anonyymi

      Syö itse ne makkarapalat äläkä muita palstalaisia niillä uhkaile. Anna vaimolle puolet, jos olette molemmat samanlaisia raivotautisia.

    • Kiitos " asiallisista kommenteista " eli ei olisi pitänyt jakaa kyseistä tietoa.

      • Anonyymi

        Siis mitä hemmettiä? Muut kysyivät TÄYSIN asiallisesti, miksi epäilit paloja myrkytetyiksi. Siitä aloit itse haukkumaan muita, mikä on täysin käsittämätöntä käytöstä. Nyt sitten heittäydyt uhriksi ja teet marttyyrikuolemaa, vaikka se olit tasan SINÄ, joka kävi asiattomaksi aasiksi. Millä planeetalla oikein elät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä hemmettiä? Muut kysyivät TÄYSIN asiallisesti, miksi epäilit paloja myrkytetyiksi. Siitä aloit itse haukkumaan muita, mikä on täysin käsittämätöntä käytöstä. Nyt sitten heittäydyt uhriksi ja teet marttyyrikuolemaa, vaikka se olit tasan SINÄ, joka kävi asiattomaksi aasiksi. Millä planeetalla oikein elät?

        Vedä vittu päähäs saatanan idiootti


      • Anonyymi
        Helka19 kirjoitti:

        Vedä vittu päähäs saatanan idiootti

        Onko hemmetti sul joku ongelma?


    • Anonyymi

      Minkälainen sekopää sinä oikein olet? On täysin selvää, että tietenkin sinulta kysyttiin ensimmäisenä miksi makkarapaloja epäiltiin myrkytetyksi. Ei olisi ensimmäinen väärä hälytys ja tosiaan tähän aikaan vuodesta ruokitaan paljon siilejäkin. Asialliseen kysymykseen t viitsinyt vain vastata asiallisesti vaan aloitit haukkumaan muita ja tarjouduit käytännössä myrkyttämään muut, koska haluttiin perusteluja epäilyille. Sitten itkit verta kun muut pitivät sinua ääliönä. Ei hyvää päivää että ihminen voi olla sairas.

    • Käsittääkseni siilejä ei ruokita Mäyräntiellä neuvolan sekä ala-asteen johtavalla suojatien puoleisella istutettujen koivujen väleissä, mistä suurin myrkkyjäjä on löytynyt.
      Ehkä olen väärässä. Mutta minulla ei käsittääkseni ole mielenterveydellisiä ongelmia.

      • Anonyymi

        Ei tässä nyt ollut siitä kyse, ruokitaanko siellä siilejä vai ei. Kyse oli siitä, miten varma olet makkaroiden myrkyttämisestä, jolloin esiin nousi YKSI ihan viaton esimerkki siitä, miksi makkaroita voi löytyä ilman todellista vaaraa.

        Kyse ei myöskään ole siitä, oletko oikeassa vai väärässä, vaan siitä, että pyydettiin perusteita väitteille, mistä sinä jostakin käsittämättömästä syystä vedit herneet nenään.

        Sen vielä sanon, ettet sinä ihan terveeltäkään vaikuta tuolla tavalla riehuessasi, vaikka muut eivät tehneet sinulle mitään väärää ennen kuin kävit aggressiiviseksi itse.


    • Olen pahoillani, mikäli keskustelu on provosoitunut "mielenvikaiseksi" Mutta palatakseni aloitukseen. Lapsia ennennen kaikkia on mielestäni suojeltava kaikelta pahuudelta myrkyiltä, sekä myös ikä ihmisiä ja ja ihmisten lemmikkeja, kuten koiria.
      Eläinten vihaajia toki löytyy. Mutta toivoisin, että kaikki ymmärtäisivät asian ytimen.

      • Anonyymi

        Ainakin minulle asian ydin oli siinä, onko siellä tarvetta suojella ketään taikka mitään ensinkään. Ennen kuin aletaan suojella, olisi syytä tietää onko sille tarvetta vai vaivutaanko tässä hysteriaan ilman syytä.

        Jos epäilet, että jossain viljellään myrkkyä, niin jätät ne palat paikoilleen ja soitat poliisit ne sieltä keräämään! Ei todistusaineistoa kannata itse siivoilla pois ja sitten arvailla, oliko eineksissä myrkkyä vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minulle asian ydin oli siinä, onko siellä tarvetta suojella ketään taikka mitään ensinkään. Ennen kuin aletaan suojella, olisi syytä tietää onko sille tarvetta vai vaivutaanko tässä hysteriaan ilman syytä.

        Jos epäilet, että jossain viljellään myrkkyä, niin jätät ne palat paikoilleen ja soitat poliisit ne sieltä keräämään! Ei todistusaineistoa kannata itse siivoilla pois ja sitten arvailla, oliko eineksissä myrkkyä vai ei.

        Mikäli asut nurkilla, niin kehottaisin seuraan tilannetta.


    • Asiasta on ilmoitettu Poliisille. He eivät pysty reagoimaan ennen, kun joku lapsi on saanut myrkytyksen. En ylireagoi, mutta seuraan mahdollisuuksien mukaan.. Mikä on mielestäni aika mahdotonta.

    • Anonyymi

      Todellakin kiinnostavaa. Ei ole mitään epäilystäkään,etteikö myrkkyä käytettäisi.
      Sota aikaan Venäläiset olivat jättäneet myrkkyviinapulloja perääntyessään, suomalaisille, venäläinen sotavanki oli juonut ja kuollut.

      • HIstakaa se vanha vittu, me joudutaan nyt todennäköisesti lopettamaan 3,5 v, Aussi. Että mua voi vituttaa noi kommentit . Nyt tulee ihan sydämestä: Histakaa vittu!


    • Ei makkara ole siilin ruokaa ollenkaan. Siilille esim. koiran nappuloita liotettuna ja koirranmakkaraa. Kissan valmisruoka myös on hyvä.

      Makkaran suolamäärä voi vaikka tappaa sen.

      • Anonyymi

        Hienosti sanottu. Olet ilmeisesti ihminen,kuka ymmärtää luonnosta.


      • Niin ja sori kommentoija on itse keskustelun avannut.


    • Anonyymi

      En ole halunnut komemmentoisa mitään sen enempää, mutta kissan ruoka on myöskin hyvää siileille.

    • Anonyymi

      Anteeks kirjoitus virheet, kun nopeasti kirjottaa.

    • Anonyymi

      Sekä palatakseni siileihin. Ennen vanhaa annettiin maitoa, mikä myöhemmin todettiin ei hyväksi.

    • Anonyymi

      Nyt todistetusti on yksi nuori saksanpaimenkoira menehtynyt kyseisiin antimiin. Ilmoitus tuli suoraan isännältä. Hän ilmoitti keskustelussa, että jakamani ketju saavuutti hänet liian myöhään. Toivon henk, koht. VOIMIA todella ikävään asiaan. Mutta palatakseni aikaisempaan niin toivon, että kukaaan lapsi ei tulisi kokemaan kohtaloaan.

      • Onneksi olet varmasti pienten lasten isä/äiti. En tiedä oletko? Sekä lemmikin/lemmikkien omistaja. Esim. koira on meidän, sekä lasten perheenjäsen, jonka kanssa lapset tykkäävät temuta ja leikkiä.
        Oletan, että kyseinen asia ei kosketa sinua hiukkaakaan. Toki ihmisiltä tulee kiukun vallassa purkauksia.
        Toivotaan, että kyseisiä asioita ei tule tapahtumaan mistä keskustelu on alkanut sekä jatkunut. Meidän lapset sekä koira ei tule enään kyseisillä aluella leikkimään ja telmimään.


      • Niin sekä mahdatko olla työssä käyvä ihminen. Vai keskitytkö vain sosiaaliseen mediaan.
        Meidän työssä käyvän lapsiperheen huom. Lapset nukkuvat. Itsekin on pakko vaipua untenmaille tähän aikaan.


      • Anonyymi
        Ojoinen kirjoitti:

        Niin sekä mahdatko olla työssä käyvä ihminen. Vai keskitytkö vain sosiaaliseen mediaan.
        Meidän työssä käyvän lapsiperheen huom. Lapset nukkuvat. Itsekin on pakko vaipua untenmaille tähän aikaan.

        "Toki ihmisiltä tulee kiukun vallassa purkauksia."

        Höpö höpö. Mistään kiukunpurkauksista ei todellakaan ollut kysymys. Normaalit aikuiset eivät käyttäydy kuin pesunkestävä roskaväki, vaikka kuinka kiukuttaisi. Jos tuollainen on teillä normaalia kun vähän kiukuttaa, niin sehän todistikin väitteen roskaväestä. Yök.

        Hauska juttu sinänsä, että mutiset klo 17 paikkeilla jätettyyn kommenttiin, vaikka itse luuhaat palstalla vielä myöhään illalla. Osui tämäkin omaan nilkkaasi, vaikka et sitä tyhmyyttäsi tajunnutkaan.

        Sääli, että olette jopa lisääntyneet. Teidän palstalla osoittama mielipuolisuus on paitsi periytyvää myös tarttuvaa, joten eiköhän teillä lapsetkin haistattele ja vetele erästä ruumiinosaa päähän kuin mikäkin roskaväki.


    • Anonyymi

      Eihän ne myrkkysyötit oikein eikä laillisia ole, tuollainen on saatava loppumaan. Tuli vaan mieleen...onko sitä koissulimurumussukkaa IHAN pakko lenkittää juurikin neuvolan, päiväkodin ja ala-asteen lähellä. Usein tuntuu, että koiranmammojen mielestä on-voi sitten mukavasti valittaa että lapset häiritsevät äänillään, liikkumisellaan, olemassaolollaan koirien hyvinvointia. Valitse toinen ulkoilutusreitti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3976
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3368
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2879
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2841
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2194
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2131
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2047
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1905
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1870
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1839
    Aihe