Miksi uskot jumalaan?

Anonyymi

Lyhyt kysymys: Miksi uskot Jumalaan?
Kun kerran uskot, niin sinulla oletettavasti on jotain perusteita uskollesi?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oma perusteluni on metafyysis-kokemuksellinen, joka ei avaudu sellaiselle, joka vaatii kaikkeen luonnontieteen hypoteettis-deduktiivisen perustelun.
      Ateistit ovat siitä hassuja, että harva heistä tajuaa tällaista aivan perusasiaa.
      Uskovan todellisuudessa on yksi dimensio enemmän kuin ateistilla, ja tähän dimensioon uskominen ei tietenkään mahdu sen todellisuuskäsityksen kriteeristön puitteisiin, jota ateisti edustaa.

      • Anonyymi

        Tuo yksi "dimensio" on taikausko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi "dimensio" on taikausko.

        Samaa sanoo toinen silmä sokeana syntynyt näköaistimuksen syvyysulottuvuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi "dimensio" on taikausko.

        >>>Tuo yksi "dimensio" on taikausko.<<<

        Tuo yksi dimensio on Jumalan valtakunta.
        Jumalan valtakunta on tullut maan päälle
        ihmiskunna keskelle. Oletko sisällä Jumalan
        valtakunnassa vai Jumalan valtakunnan ulkopuolella?

        Onhan ymmärrettävää, että sisäpuolella näkymät ja käsitys
        Jumalan valtakunnasta on paremmat kuin ulkopuolella seisten.
        Sisäpuolella näkee paremmin.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234


      • Anonyymi

        En ole ateisti. Uskon Allahiin joka on ainoa oikea Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ateisti. Uskon Allahiin joka on ainoa oikea Jumala.

        Anteeksi, olet väärässä paikassa. Voisit ystävällisesti jättää tätä helluntailaisten keskustelupalstaa rauhaan ja mennä omaan paikkaan erikseen tästä keskustelupalstasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa sanoo toinen silmä sokeana syntynyt näköaistimuksen syvyysulottuvuudesta.

        Anna tälle yksisilmäiselle vaikka pallo käteen, niin hän huomaa, ettei se olekaan ympyrä.

        Kyllä sokeakin aistii maailman 3-uloitteiseksi, mutta näkevä taikauskoinen ei ymmärrä taikauskoisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi "dimensio" on taikausko.

        Kuten ateistinen taikausko. Luulevat elämän rakentuvan oman lihan varaan.
        Lopputulos perkeleellinen sota, tappaminen, huumeet, jne. jne. jne.
        Se on ihmisyyden pahin vihollinen, ateistinen LIHA ja LIHALLISUUS, tyhmyys, mielettömyys, luulotauti, että tämä ajallisen aatamin järki olisi jumalallinen.
        Että sitä ateismia pitäisi seurata ja huutaa ateismihallelujaa, olen uskonnoton apina, puusta pudonnyt kahjo, joka luulee ratkaisevansa elämän ongelman.
        Sitten selitysten kirjo, miksi on elämä, miksi on puusta pudonnut, jne. jne. jne.
        Se on taikauskoa sen ateismin kaikkivoipaisuuden jumaluudesta.
        SEn kirkon - siis vapaa-ajattelun mielettömät ovat syvimmässä pimeydessä, eivätkä ymmärrä pahuuden olemusta- lihaa, minuutta, sekä sen valtajakkaran hulluuttta.


        Näin se on tämänpuoleisuudessa.

        Kun äly herää käsittämään hyvän ja pahan, ratkaisun, että sen parantaa syvin Hengen olemus, jonka valtakunta on sisäistänyt sen rakkauden, joka rakastaa elämää, toista niinkuin itseä- siinä on avain näkemään tuonpuoleisuuteen.
        Eli ilmoitus suurimmasta rakkaudesta, joka ojentaa sydämen tielle, jota käydä.

        Sille voi hyvin antaa ilmoitusnimen, joka on JUMALA- käsittäen, että ei ole kyse tämänpuoleisen aatamin järki, vaan aatamin yläpuolella oleva HENKI, joka HENGITTÄÄ elämää, ja olemalla ELÄMÄSSÄ.

        Hänessä on ELÄMÄ- ja HÄN antaa ELÄMÄN kenellet tahtoo. Tätä elämää itsessään ei ole tämänpuoleisen sontahousuisen muka viisaan älykääpiö- ihmisen omassa aivonystyrässä.

        Sen vain näkee. Siksi valtinta ojentautuminen -tuonpuoleisuuteen- eli siksipä juuri se on PYHÄ, sen elämänalue on PYHÄ, ja PYHÄ on juuri siksi, ettei se tule meistä.

        Siksi ELÄMÄLLÄ on tuonpuoleisuuden ideaalin rakkauden syvyys, korkeus, leveys, että meissä sitä ei ole, mutta yhtymällä Hengessä tuohon, me voimme saada tuon henkeemme.

        Siksi Valkeus onkin tuonpuoleisuutta, ja Valkeus juuri poistaakin VOIMANA pimeyden.
        Kokeilepa lamppua pimeyteen, siinä pimeys katoaa, ja valkeus valaisee pimeyden kätköt.s

        Tämän takia Jumalan Valtakunnan LAIN päämäärä on rakkaus.
        Ja Valtakunnalla on laki- jotta pimeys meissä voi väistyä, astumme Valkeuteen, että pimeyden teot tulisi meissä nuhdelluiksi ja tekisimme -parannuksen- mielenmuutoksen, samamieleiseksi tuonpuoleisuuden PYHYYTEEN.
        Siksi meidän henkeen yhtyy Tuonpuoleisuus HENKI- että voimme saada voiman.
        Kys on PYHÄ HENKI, ei langenneen ihmisen henki, vaan HENKI- tuonpuoleisuudesta, se on HENKI ja tätä ei pimeydessä vaeltava ymmärrä, ilman, että Sana saa aikaiseksi mielenmuutoksen, tahdon yhtyä parempaan elämään ja elämänlaatuun, sekä tehdä niitä tekoja Hengen voimasta, joka on Elämää rakentava, ja siksi siinä on tämä iankaikkisen elämän armolahja. Siksipä se ei olekaan tekojemme mukaan rakennettava, vaan Hengen lahja, että ojentaudumme sen Valtakunnan Hengen vietäväksi tässäkin ajassa.
        Se on Jumalanvaltakuntaa täällä. Ojentautuminen Valkeuden mittaan, on Jumalantyö.

        Ateismi ei sitä ole, eikä koskaan se valtajakkara saa aikaseksi muuta hirvittävät sodat, mitä maailmansodat, nälät,, keskitysleirit, murhat ym. huumekaupat, ihmiskaupat saavat teoillaan esiin. Siksi synnin palkka- laittomuus, Suomeksi saa aikaiseksi.
        Synti on Jumalan lain rikkomista, siis tahalteen, elämällä pimeydessä ja se on juuri Pyhän Hengen pilkkaa, ei ojentaudu elämälle sen oikeaan rataan, -rakkauteen- .

        Nyt voi miettiä, että missä se taikausko on.
        Se on ateismin suuri harha, harhaluulo, muka- oikeasta elämäntavasta, jossa ikäänkuin keinotekoinen viihdemaailma tuudittaa lihaa taikauskoiseen kuoleman uneen.


    • Anonyymi

      kovin vähän löytyy perusteita. usko on sokeaa

    • Anonyymi

      Siksi uskon Isään Jumalaan ja Isä Jumalan Poikaan, Kristukseen Jeesukseen, koska ei ole mitään muuta kohdetta, johon uskoa.

      Ihmiset valehtelevat ja puhuvat kaikenlaista pahaa, mutta Isä Jumala ei ole milloinkaan valehdellut ja pettänyt lupauksiaan.

      • Anonyymi

        Isä Jumala lupasi Hitlerin tullessa valtaan että yhdenkään juutalaisen päästä ei edes hius katkea. Lupaus ehkä piti mutta päitä katkesi. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä Jumala lupasi Hitlerin tullessa valtaan että yhdenkään juutalaisen päästä ei edes hius katkea. Lupaus ehkä piti mutta päitä katkesi. Amen.

        Puhut kuin käärme Hyvän ja Pahantiedon puulla. Kieli on sama, ja päämäärä on sama.
        Mutta, kirjoituksissa on kokonaisuudessa kokonaisvastainen vastaus. Lue sieltä, ja me emme tarvitse käärmeen puheita, emmekä ota niitä hedemiä jaettavaksi.
        Viihdymme Elämänpuulla.


    • Anonyymi

      Uskon vain armon takia, jonka Jumala on minulle antanut. Uskoon ei tule vakuutetuksi järjellä vaan Jeesus kutsuu ja antaa uskon. Toki Jumala kumosi vastaväitteeni kun niitä Hänelle esitin. Kun puhutaan Jumalasta, puhutaan henkiolennosta kuka on liian monimutkainen ymmärrettäväksi maallisella järjellä, eikä maallinen järki pysty Jumalaa ymmärtämään siksikään, että tuo järki on rajoittunut ja sidottuna maailmaan. Joku tiedemies joka on elänyt tieteellisen vallankumouksen aikana on joutunut juoksemaan järkensä perässä aika kovalla vauhdilla, kun ne asiat joihin hän on uskonut ovat kertatoisensa jälkeen osoittautuneet vääriksi. Usko Jeesukseen on vakaata koska sitä ei ylläpidä maallinen järki joka tukeutuu teorioihin ja ajan kanssa muuttuviin asioihin. Jeesus ylläpitää uskoani.

      Meissä ihmisissä on Jumalan kuva, mutta se on vähän sama kuin jos otamme valokuvan ihmisestä. Jumalan todellinen syvyys ja luonne on äärettömästi suurempaa, ja se kuva meissä on vieläpä pilaantunut. Jeesuksessa taas tuo kuva oli täydellinen, ja jokainen kuka ei ole täydellinen voi pelastua ainoastaan Jeesuksen täydellisen kuvan tuoman armon kautta.

    • Anonyymi

      Olin tuohon aikaan ei-uskova. En ole kotoisin uskovaisesta perheestä. Sinä päivänä Herra ilmestyi täysin yllättäen ja alkoi puhua minulle. Ei-uskovana en ollut täysin tietoinen siitä että Jumala olisi olemassa. Tuohon aikaan en tuntenut Jeesusta. Fyysisin silmin en nähnyt Häntä mutta näin Häntä toisin silmin, sitä on vaikea selittää kuinka mahdollista. Hän alkoi puhua ja johdatti minua siihen että sain kuulla Jeesuksesta. Se oli ihan ensimmäinen kerta kuulla Jeesuksesta. Sen jälkeen havahduin että minussa elävä usko Häneen alkoi itää. Sen jälkeen havahduin olevani paljon yhteydessä Hänen kanssa. Täytyin taas täysin yllättäen Pyhällä Hengellä. Raamatusta tuli minulle ikäänkuin Herran puhetta, ihan elävästi.

      Jumalan armossa kasvu rakkaudesta totuuteen

    • Anonyymi

      näitä lukiessa vaan vakuttuu ettei kristittyjen jumalaa ole olemassa. pelkkää sana helinää

      • Anonyymi

        Anteeksi, olet väärässä paikassa. Alkajan kysymys ei koske sinua. Voisitko ystävällisesti jättää tätä rauhaan ja mennä johonkin omaan paikkaan missä haluat kirjoittaa mielipiteistäsi, kiitos.


      • Anonyymi

        Maailman jumalasi on pahuudenjohtaman elämän kautta, mahdollisuus listiä sinut maanrakoon.
        Kun katsot vankeinhoidon asukkaitten elämäntapaa, siellä on se maailmavapaus tehdä mitä vain.
        Myös maailman vihanmaljat, voivat kohdella sinun hyvää tahtovaa elämääsi kaltoin.
        Se ei ole helinää, vaan totuutta.
        Siksi Jumala on Jumala- joka on muuttanut monen vääränlaisen elämänmuotosi kansalaisia oikeahenkiseksi. Ja kun varjellut senkautta elämässäsi, se on jo sitä Elämää, joka on hyvä sinulle


    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy: >> Miksi uskot Jumalaan ? >>

      Koska olen saanut kuulla evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
      Eli aivan samasta syystä, kuin Jumala on ihmisiä kutsunut yhteyteensä jo n. 2000 vuoden ajan.

      34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
      35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
      ..
      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden
      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
      ( Apt 5)

      Mikä on Jumalasta, sitä ihminen ei voi kukistaa.

      Evankeliumi, Ilosanoma, Herrasta Jeesuksesta voi edelleen hyvin ja synnyttää uskoa Jumalaan.

      17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima
      ( 1Kor 1)

      17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
      ( Room 10)

      Vaikka sitä vastaan on hyökätty jo alusta alkaen ja hyökätään yhä.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Sinä, Usko Toivonen, kirjoitit: "Vaikka sitä vastaan on hyökätty jo alusta alkaen ja hyökätään yhä."

        Olet oikeassa koska saatana toimii heidän hyökkääjien kautta sitä uskoa vastaan ja yrittää estää sitä. Hyökkääjät ovat saatanan alaisia.

        2Tim. 2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden 26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.


    • Anonyymi

      hinduismia ei ole kukaan voinut tuhota ja se onkin maailman vanhin yhä harjoitettava uskonto. Onko khrisna siis totta?

      • Anonyymi

        No esitätkö siitä uskonnosta kohdan, jossa on väittämäsi teksti, missä vakuutetaan sama, mikä on Raamatussa ilmoitettu:

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Eli jospa tuot tekstikohdan väitteesi tueksi, millä vahvistat väitteesi.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Onko mitään todistetta jumalan olemassaolosta? Raamattua täällä on kyllä siteerattu mutta onko mitään järjesllistä syytä uskoa jumalan olemaasoloon? Usko on ilmeisen sokeaa kun lukee uskovien vastauksia.

      • Anonyymi

        Epäuskoisen kanssa on mahdotonta todistaa koska epäusko estää saamasta elävän todisteen Herrasta.

        JAKRT


      • Anonyymi

        ON mutta et usko. Miksi pyydät elävän todisteen vaikket usko sitä?


      • Anonyymi

        Hebr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


      • Anonyymi

        Se on todiste, että evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vaikuttaa uskoa tänä päivänäkin.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Ihmiset ovat kyllä omasta "viisaudestaan" käsin ennustellet, esim. että 100 vuoden päästä Raamattu löytyy enää museoista ( Voltaire 1694 - 1778), mutta osoittaneet olevansa täysin väärässä.

        Usko ei ole filosofiaa, eikä tieteen mittarein tunnistettavissa.

        "Usko Jeesukeen on enemmän, kuin mielipiteet maan".

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todiste, että evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vaikuttaa uskoa tänä päivänäkin.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Ihmiset ovat kyllä omasta "viisaudestaan" käsin ennustellet, esim. että 100 vuoden päästä Raamattu löytyy enää museoista ( Voltaire 1694 - 1778), mutta osoittaneet olevansa täysin väärässä.

        Usko ei ole filosofiaa, eikä tieteen mittarein tunnistettavissa.

        "Usko Jeesukeen on enemmän, kuin mielipiteet maan".

        Usko Toivonen

        Niin, ja se usko on Herran lahja. Jeesuksen omavarainen usko kantaa meitä ja vie perille taivaallisen Isän luokse. Kun otetaan vastaan Jumalan Sanan, saa uskon lahjaksi.

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Ap.t. 11:1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.


    • Olen uskomattoman perheen lapsi. Olen uskonut Jumalan olemassaoloon ja iankaikkiseen elämään niin kauan kuin muistan ja sain tulla teininä uskoon. Jumalan on vaikuttanut minussa uskon ja pitää sitä yllä

    • Anonyymi

      Hän ei koskaan valehtele kenellekään eikä kehoita valehtelemaan kenellekään. Raamattu on täysin totta.Raamattu on Jumalan ilmoitus, evankeliumi.

      Tiede on ihmisen valheellista ja totuuudellista pyrkimystä. Esim. Maan ikä on 6000v mutta tieteelliseen valehteluun kuuluu fossiililöydöksiä ja ikäarvonta tuottaa milloin mitäkin iänmääritystä. Näitä valehteluun perehtyneitä eksyttäjiä riittää eri saatanan lasten tuottamilla tv-kanavilla.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Aloittaja..miksi uskon Jumalaan. Löysin Jeesuksessa Kristuksessa iankaikkisen elämän ja tämä elämä tuli lahjana Jumalalta ilman omaa ansiotani. Sain kokea uudestisyntymisen ja syntikuorman poistui, tilalle tuli rauha ja ilo Herrassa. Sain liittyä seurakuntaan ja saan kasvaa yhdessä muiden uskovien yhteydessä hengellistä kasvua, tai ainakin pyrkiä siihen..Saamme jakaa evankeliumin sanaa siellä, missä on niitä jotka eivät vielä tunne Herraa..

    • Anonyymi

      Itse uskon Raamatun vuoksi. Ja Raamattuun uskon, koska siinä on tietoa, hyvyyttä, totuutta ja viisautta, jota en uskoisi ihmisellä olevan ilman Jumalaa.

      • Sitä olen joskus ihmetellyt että miksi minä täysin uskomattoman perheen ja suvun lapsi olen uskonut ja tiennyt Jumalan olevan aina. En ole koskaan epäillyt Jumalan olemassaoloa. Jumala on sen uskon aikaansaanut. Olen pyörinyt 20 vuotta somessa niin ateistien kuin uskovaisten keskuudessa ja se ei ole mitenkään vaikuttanut uskoni syvyyteen. Olen kokenut yliluonnollisia asioita niin pahan kuin hyvän henkimaailman taholta, mutta en kuitenkaan kovin paljon. Kyllä usko on Jumalan aikaan saana asia minussan


    • Anonyymi

      Koska en usko kaiken tulleen tyhjästä. En usko, että kaikenolevaisuus olisi vain ollut joku tyhjiö. Pakkohan senkin on jostain tulla.
      Ei voi olla niin, että se tyhjyys, tila, ennen kuin syntyi maailmankaikkeus olisi vain ollut.
      Uskon jonkun luoneen sen ja se joku on Jumala, Luoja.
      Mitä tulee Jeesukseen niin konkreettisesti sain kokea Jeesuksen, kohdata.
      Ja tuota kohtaamista ei voi mikään ottaa minulta pois tai kukaan tai mikään ei voi enää uskotella minulle, ettei häntä ole tai ettei hän olisi vapahtajamme.

      • Anonyymi

        Kun saa syntyä Pyhästä Hengestä uudesti ylhäältä, usko hengellinen osa minuutta. Sitä ei voi mikään riistää pois.


    • Anonyymi

      Koska haluan yksinkertaisen yleisratkaisun kaikkiin askarruttaviin ongelmiin. Näin voi jättää kaiken herran haltuun.

    • Olen saanut todistaa paljon ihmeitä, siksi. En tunnusta mitään uskontoa vaikka Jeesuksen opetuksia peukutankin 👍✌️🙏☀️

    • Anonyymi

      Uskominen on aina riippuvainen muutamista asioista:
      1. informaatio (mihin uskotaan, miksi uskotaan, miten uskotaan)
      2. persoona, psyyke (alttius, valinta, motiivit)
      3. oma asema yhteiskunnassa/yhteisössä
      4. ympäristön vaikuttimet (uskonnon asema, rooli, merkitys)

      Kaikkien pitää toteutua, jotta uskontojärjestelmä saa tilaisuutensa johdattaa yksilön uskontojärjestelmän ehdollisten ja ehdottomien asioiden maailmaan, jotka muotoilee yksilön todellisuuskäsitystä ja psyykettä. Jos yksilö ei olisi koskaan kuullut/lukenut käsitteistä 'jumala', 'uskonto' jne., hänen elämänsä ja todellisuuskäsityksensä rakentuisi pelkästään havaituista asioista, sekä merkityksistä, joita havainnoista vähitellen muodostuu.

      Miksi siis uskot jumalaan, Miksi tiettyyn jumalaan yli 300 miljoonan jumalan joukosta? Miksi kiellät muut jumalat? Mitä uskonto merkitsee sinulle? Millä perusteilla? Onko jumala totta, vai uskotko sen olevan totta? Miksi yksi jumala olisi totta ja se toinen jumala satua? Entä jos se jumala johon uskot, olisikin satujumala ja se toinen jumala olisi totta, jonka vuoksi joudut kadotukseen? Kysymyksiä on massoittain, joihin kaikkiin uskontojärjestelmä järjestää valmiin vastauksen, jonka sinun tarvitsee vain lukea ja uskoa siihen, olitpa minkä uskontojärjestelmän jäsen tahansa, niin aina olet sen "oikean tiedon äärellä." Koska uskot niin.

    • Anonyymi

      En usko helluntalaiseen Jumalaan, siis siihen jossa osa porukasta istuu iloisin mielin hääaterialla samaan aikaan kun osa porukasta viruu ikuisessa helvetin tulessa?
      Eikä sellaiseen rakkaudettomuuden jumalaan tarvitse kenenkään uskoa.

      • Anonyymi

        Mutta kun tämä ei ole helluntailaisten keksintö vaan sen ilmoittaa Jumalan sana Raamattu. "Ja jola ei ollut elämänkirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." Ilm. 20:15. Siellä ei tuli sammu ja heidän matosa ei kuole! Valitse pelastus Jeesuksessa ja luovu synnistöä. Salopuu.


    • Anonyymi

      Uskomme raamatun Jumalaan, koska Jumala on Pyhän Henkensä kautta vetänyt meitä puoleensa, johdattanut meitä kuulemaan ja lukemaan Jumalan sanaa, jonka kautta usko on syntynyt sydämeemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe