Jäännösoppi

Anonyymi

Raamatussa kyllä sanotaan että juutalaiset ovat lopunajan jäännös. Mutta ei mainintaa että uususkonnolliset liikkeet adventistit ja jehovan todistajat kuuluisivat lopunajan jäännökseen.
Kristityt eivät usko Ellen Whiteen ja eikä heillä ole opinkohtaa profeetan henki.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toiminta-alue
      maailmanlaajuinen
      Perustaja
      William Miller
      1. Perustettu
      1840-luvulla Yhdysvalloissa, Miller yksi perustajista
      2. Irtautunut
      Baptismista
      3. Kirkosta irtautuneet
      Seitsemännen päivän adventistit
      Jehovan todistajat
      4. Jäseniä
      noin 18 miljoonaa kastettua

    • Anonyymi

      Jeesus: "Sillä pelastus on juutalaisista."

      • Anonyymi

        Niin? Jeesus oli juutalainen.


    • Anonyymi

      Aloittajan älämölö ei merkitse meille mitään, koska tunnemme totuuden, emmekä välitä aloittajan valheista.

      • Anonyymi

        Kenelle teille?


    • Anonyymi

      Raamatussa ei kyllä missään sanota, että juutalaiset olisivat lopunajan jäännös. Aloittaja satuile omiaan.

      • Anonyymi

        Eikö ?

        Roomalaiskirje:

        11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!

        11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.

        11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

        11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

        11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

        11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

        11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

        https://otakoppi.webnode.fi/news/ketka-ovat-ns-pyha-jaannos/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ?

        Roomalaiskirje:

        11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!

        11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.

        11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

        11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

        11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

        11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

        11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

        https://otakoppi.webnode.fi/news/ketka-ovat-ns-pyha-jaannos/

        Ei sanota, koska Paavali puhuu OMASTA ajastaan ("TÄNÄKIN AIKANA") = ne juutalaiset, jotka uskoivat Jeesukseen.

        Jakeissa 25-26 ei puhuta mistään lopunajan erillisestä juutalaisesta jäännöksestä. Luet tekstiä väärin.

        Koko Israel = kaikki pelastetut kaikista kansoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanota, koska Paavali puhuu OMASTA ajastaan ("TÄNÄKIN AIKANA") = ne juutalaiset, jotka uskoivat Jeesukseen.

        Jakeissa 25-26 ei puhuta mistään lopunajan erillisestä juutalaisesta jäännöksestä. Luet tekstiä väärin.

        Koko Israel = kaikki pelastetut kaikista kansoista.

        Room 11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
        11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.

        Adventistit ovat peräisin villistä oliivipuusta eikä siis ole mikään "Pyhä jäännös" kun ei myöskään Jehovan todistajat yms.

        Vrt Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
        ja sitten
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room 11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
        11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.

        Adventistit ovat peräisin villistä oliivipuusta eikä siis ole mikään "Pyhä jäännös" kun ei myöskään Jehovan todistajat yms.

        Vrt Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
        ja sitten
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,

        Älä sotke Ilm. 7 tähän, koska se ei puhu mistään pyhästä juutalaisesta lopunajan jäännöksestä.

        Koko teidän Israel-oppinne on harhaa.

        Opetelkaa lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sotke Ilm. 7 tähän, koska se ei puhu mistään pyhästä juutalaisesta lopunajan jäännöksestä.

        Koko teidän Israel-oppinne on harhaa.

        Opetelkaa lukemaan.

        Sinua on jymäytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ?

        Roomalaiskirje:

        11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!

        11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.

        11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

        11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

        11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

        11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

        11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

        https://otakoppi.webnode.fi/news/ketka-ovat-ns-pyha-jaannos/

        Huono käännös: Alkutekstissä ei sanota mitään "sen tapahduttua" vaan "täten, tällä tavoin" (OUTOOS).
        Teksti on selvä, jäännös pelastuu kokonaan siten että se muodostuu juutalaisista ja pakanoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono käännös: Alkutekstissä ei sanota mitään "sen tapahduttua" vaan "täten, tällä tavoin" (OUTOOS).
        Teksti on selvä, jäännös pelastuu kokonaan siten että se muodostuu juutalaisista ja pakanoista!

        Niin, Juutalaisista tulee pelastumaan vain Kristukseen eli Jeesukseen uskova osa ns. "jäännös" ja muista kansoista kaikki Jeesukseen Kristukseen uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua on jymäytetty.

        Ei ole. Minä luen tekstiä. Te satuilette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Minä luen tekstiä. Te satuilette.

        Pitää hakea lakkaa satamasta sitten kun lakkaa satamasta. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Minä luen tekstiä. Te satuilette.

        Juuret Hebr 11


    • Anonyymi

      Jäännös sulla on housussas.

    • Anonyymi

      "Kaldea on Irakissa vanhalla ajalla sijainneesta Babyloniasta käytetty hellenistinen nimitys. Uus-Babyloniaa, jonka eräs kuningas Nebukadressar II valtasi Jerusalemin, sanotaan monesti Kaldean dynastiaksi. Kaldea tunnettiin oraakkeleistaan (Kaldean oraakkelit), maageistaan, mytologiasta ja astrologiasta. Nimi Kaldea viittaa nimenomaan Etelä-Babyloniaan, joka oli noin 600 kilometriä pitkä tulvatasanko"?

      Eki kaidean oli ihmisuskonnon mukaan ensinmäinen kuoleman sanansaattaja
      toinen oli hitler ja kolmas oli pyhä maa.

    • Raamatun hienoimpia tekstejä on tuo Jumalan vuosituhansien suunnitelma juutalaisten jäännöksen pelastamisesta ja se tapahtuu niin ,että he hylkäävät vanhan liittonsa ja ottavat Kristuksen Messiaan vastaan ja varmasti tulevat ymmärtämään Vt kirjoitukset ,että Jeesus on se ,mitä he odottivat vuosituhannet ,mutta ristiinnaulittivat Kuninkaansa huutamalla ja huusivat vielä kirouksen niskaansa ja lapsilleen ,jonka saivatkin v70.
      Ihmeellistä ja tuo jäännöksen pelastuminen on pikkuhiljaa alkanut.
      Juutalaisia kastetaan Kristuksen omaksi .ä

      • Anonyymi

        Israel-hihhulointinne on väärää ja valheellista teologiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israel-hihhulointinne on väärää ja valheellista teologiaa.

        No kerro toki ,miltä osin ..minä kerroin sen ,minkä ymmärtyksen saa lukemalla vt ja ut kirjoitukset sen jatkumon ,mikä on Jumalan suunnitelma.
        Siihen on kuulunut myös Jeesuksen tulo ja pelastustyö ..liiton muuttaminen..
        Mikä on sinun vastaus..

        Israel on ihan polttopiste tälläkin hetkellä muslimi arabi puristuksessa ja YK ssa yrittävät tuhota Israelia koko ajan ja se todistaa myös siitä maailman prinssin masinoinnista ,mutta kun Jumala suojelee Israelia niin Hän suojelee.
        Toki Israelkin maallistuu ,kuten länsimaat ja siksi se sana jäännös kuvaa asiaa monelta taholta.


    • Anonyymi

      Tämä Jeesus olikin toiminnan mies. Tutkija Outi Ojapellon mukaan Jeesus vaelsi ja puheli n. Uudenmaan kokoisella alueella.
      Miten tällainen voi olla maailman valo?
      Raamattukin liudentuu ihan olemattomaksi tutkijan havaintojen pohjalta.
      Ketä kiinnostaa, juttu löytyy Yle Areenasta. Horisonti- ohjelmasarjan viimeisin.

      • Anonyymi

        Niin eikö olekin ihmeellistä...


      • Varmaan monia saatanan lapsia nousee pilkkaamaan Jeesusta ,mutta sekin on jo tiedossa ,että pilkkaajat nousevat antikristuksen hengessä eli saatanan voimalla.
        Aika näyttää ..
        Mutta voi sitä päivää kun kaikki pilkkaajat kävelevät sen Kuninkaan eteen...voi sitä häpeää....


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Varmaan monia saatanan lapsia nousee pilkkaamaan Jeesusta ,mutta sekin on jo tiedossa ,että pilkkaajat nousevat antikristuksen hengessä eli saatanan voimalla.
        Aika näyttää ..
        Mutta voi sitä päivää kun kaikki pilkkaajat kävelevät sen Kuninkaan eteen...voi sitä häpeää....

        "Mutta voi sitä päivää kun kaikki pilkkaajat kävelevät sen Kuninkaan eteen...voi sitä häpeää...."

        Jos sellainen Jeesus todella on olemassa, niin kuvitteletteko te uskikset itse selviävänne siitä seulasta ilman häpeää...

        Eikös se Raamattukin todista, että juuri teidän...siis USKOVIEN...tähden Jumalan nimi tulee pilkatuksi?

        "Lampaiden" sijasta taitaa suurin osa teistäkin aivopestyistä olla vaan niitä määkiviä vuohia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta voi sitä päivää kun kaikki pilkkaajat kävelevät sen Kuninkaan eteen...voi sitä häpeää...."

        Jos sellainen Jeesus todella on olemassa, niin kuvitteletteko te uskikset itse selviävänne siitä seulasta ilman häpeää...

        Eikös se Raamattukin todista, että juuri teidän...siis USKOVIEN...tähden Jumalan nimi tulee pilkatuksi?

        "Lampaiden" sijasta taitaa suurin osa teistäkin aivopestyistä olla vaan niitä määkiviä vuohia...

        On tuossa perää ...on nimitäin niin ,että moni uskova tässä ajassa tulee häpeäksi ja siitäkin on varoitus raamatussa ...tai montakin kohtaa ,mutta esim ...tyhmät neitsyet on sellainen ja määrä on kuvattu puolet joukosta ei ole taivaskelpoisia ,vaikka luulee olevansa.


    • Anonyymi

      Raamatsta Vanhan testamentin puolelta löytyy Laulujen laulu. Se on lähinnä eroottista luettavaa. Milloinkaan sitä ei esitetä kirkoissa. Olisi kiva kuulla ja siinä sivussa vilkuilla seurakuntalaisia. Voisi leuat loksahtaa.
      Samoin Esterinkirja, aikansa Herttasarjaa. Ei sitäkään yksikään pappi referoi saarnastuolissa.
      Miettikääpä adventtikirkossa.

      • Anonyymi

        Olen kuullut puheita molemmista. Jos sinä et ole, niin ei se meidän vikamme ole.


    • Anonyymi

      Israrlin kansa ei koskaan pelastu kansana vaan yksilöitä pelastuu!

      Oletetaan että jonakin päivänä Jeesus ilmestyy näkyvästi Israelissa, ja kaikki tulevat vakuuttuneiksi ja pelastuvat joka ikinen!
      Eikö silloin herää kysymys; Miksi Jeesusta ei ilmoitettu aikaisemmin? Miksi ihmisten täytyi elää epätietoisuudessa monta vuosituhatta!
      Seuraava kysymys: Miksi Jeesus ei ilmesty minulle? Miksi minun pitäisi tyytyä vähempään kuin Israerlilaisten? Miksi pelastus tehdään helpoksi vain yhdelle kansalle yhtenä aikana? Onko se edes oikeudenmukaista?
      Lisäksi voi olla aika homma saada koko Israelin kansa uskovaiseksi ilman pakkokeinoja: Pilkkaajia on kaikkialla! Eikä uskovaisuus onnistu pakolla!

      • Anonyymi

        "Eikä uskovaisuus onnistu pakolla!"

        Kyllä kristinuskon "ilosanomaa" on levitetty aina pakolla väkivalloin tai aivopesulla.
        Miljoonia ihmisiä on kidutettu ja tapettu Kristuksen nimessä ja veressä.

        Vielä tänäkin päivänä kristinusko tappaa "vääräuskoisia" miljoonittain.
        On Afganistan, Irak, Pakistan, Iran, Syyria jne. joissa kristinusko pyrkii hallitsemaan yhteiskuntia ja maiden omat uskonyhteisöt joutuvat kärsimään. Terrorismin käsitteellä pyritään oikeuttamaan murhia. USA:n terroristi-isku 2001 oli juutalaisten suunnittelema ja toteuttama, jolla haluttiin vain saada oikeutus tappaa toisin ajattelevia uskovaisia. Saatiin joku muu taho tekemään likainen työ.

        Kristinuskon lähettiläät ovat provosoineet muita uskovaisia ja pyrkineet viemään heiltä oman uskontonsa pohjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä uskovaisuus onnistu pakolla!"

        Kyllä kristinuskon "ilosanomaa" on levitetty aina pakolla väkivalloin tai aivopesulla.
        Miljoonia ihmisiä on kidutettu ja tapettu Kristuksen nimessä ja veressä.

        Vielä tänäkin päivänä kristinusko tappaa "vääräuskoisia" miljoonittain.
        On Afganistan, Irak, Pakistan, Iran, Syyria jne. joissa kristinusko pyrkii hallitsemaan yhteiskuntia ja maiden omat uskonyhteisöt joutuvat kärsimään. Terrorismin käsitteellä pyritään oikeuttamaan murhia. USA:n terroristi-isku 2001 oli juutalaisten suunnittelema ja toteuttama, jolla haluttiin vain saada oikeutus tappaa toisin ajattelevia uskovaisia. Saatiin joku muu taho tekemään likainen työ.

        Kristinuskon lähettiläät ovat provosoineet muita uskovaisia ja pyrkineet viemään heiltä oman uskontonsa pohjan.

        Ketkä lähettiläät?

        1 Joh 4:8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe