Onko olemassa sattumaa?

Anonyymi

Miksi joku syntyy sodan, tappamisen, nälän, tautien, pelon keskelle ja joku taas vauraaseen uyhteiskuntaan onnellisten ja rakastavien ihmisten lapseksi? Onko se sattumaa? Joku on terve, hyvännäköinen koko elämänsä ja toinen taas syntyy vammaisena ja kärsii koko ikänsä. Sattumaa?

75

2192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sattumiksi ne tituleerataan, mutta jälleensyntymien idea on kokea asioita fyysisessä maailmassa.

      • Anonyymi

        Buddhalaisuudessa on mahdollista jälleensyntyä myös ylifyysisiin maailmoihin. Kaikki maailmojen vaihdokset käsitetään jälleensyntymiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buddhalaisuudessa on mahdollista jälleensyntyä myös ylifyysisiin maailmoihin. Kaikki maailmojen vaihdokset käsitetään jälleensyntymiksi.

        Minulla on vahva muisto siitä kun asuin Gotham Cityssä. Ajelimme siellä hassuissa vaatteissa lepakkoautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vahva muisto siitä kun asuin Gotham Cityssä. Ajelimme siellä hassuissa vaatteissa lepakkoautolla.

        Minä ajattelen näin että Batman on mielikuvitus hahmo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelen näin että Batman on mielikuvitus hahmo?

        Batman ei ole Bill Fingerin keksintöä. Fingerin käsikirjoituksista näkee selvästi, että Gotham City on vanhaa perimätietoa.

        Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit sepittävät sarjakuvien käsikirjoittajista satuja, että he muka kirjoittavat asioita puhtaasta mielikuvituksesta. Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit ovat kuitenkin tässä itse niitä varsinaisia satuilijoita . He sanovat saduiksi kaikkia asioita, joita he eivät hyväksy. Sitten he vetävät hatustaan itsesatuilemansa syyn, miksi joku kirjoittaja keksinyt jonkin muka sarjakuvahahmon. Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit syylistyvät tässä suoranaiseen valehteluun, vaikka eivät materialismissaan niin ymmärrrä tekevänsä.

        Minulla itselläni on tunne, että olen asunut aiemmin Duckburgissa. Muistan selvästi, miten kaupungin keskellä kohosi upea Killmotor Hill. Arvelen kaupungin ankkamaisen kansan olleen yksi Buddhalaisista ylifyysisistä maailmoista. Tällaisissa maailmoissa ei välttämätttä asu meitä karvattomilta apinoilta näyttäviä linnunpelättimiä kuten ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit materialistisessa mielikuvituksessaan kuvittelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Batman ei ole Bill Fingerin keksintöä. Fingerin käsikirjoituksista näkee selvästi, että Gotham City on vanhaa perimätietoa.

        Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit sepittävät sarjakuvien käsikirjoittajista satuja, että he muka kirjoittavat asioita puhtaasta mielikuvituksesta. Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit ovat kuitenkin tässä itse niitä varsinaisia satuilijoita . He sanovat saduiksi kaikkia asioita, joita he eivät hyväksy. Sitten he vetävät hatustaan itsesatuilemansa syyn, miksi joku kirjoittaja keksinyt jonkin muka sarjakuvahahmon. Ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit syylistyvät tässä suoranaiseen valehteluun, vaikka eivät materialismissaan niin ymmärrrä tekevänsä.

        Minulla itselläni on tunne, että olen asunut aiemmin Duckburgissa. Muistan selvästi, miten kaupungin keskellä kohosi upea Killmotor Hill. Arvelen kaupungin ankkamaisen kansan olleen yksi Buddhalaisista ylifyysisistä maailmoista. Tällaisissa maailmoissa ei välttämätttä asu meitä karvattomilta apinoilta näyttäviä linnunpelättimiä kuten ateistit, materialistit, denialistit ja nihilistit materialistisessa mielikuvituksessaan kuvittelevat.

        Sulla on kyllä yritystä, mutta et sä näköjään kuitenkaan pysty yhtä hölmöjä juttuja tänne millään kirjoittamaan, kuin mitä aidosti hölmöt pystyvät.

        Pitää kato olla aito ja alkuperäinen, ei mikään pelkkä halpa kopio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on kyllä yritystä, mutta et sä näköjään kuitenkaan pysty yhtä hölmöjä juttuja tänne millään kirjoittamaan, kuin mitä aidosti hölmöt pystyvät.

        Pitää kato olla aito ja alkuperäinen, ei mikään pelkkä halpa kopio.

        Minä ajattelen näin että kaikkien pitää kirjoittaa vähintään yhtä hölmöjä juttuja kuin oikeitten hölmöjen. Kokemukset ovat välttämättömiä henkisessä kehityksessä jotta voi kehittyä oikeaksi hölmöksi. Tästä on lähdettävä.


      • Anonyymi

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen jne.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Elämän tiede, 1989. Kirja vie lukijansa mielenkiintoisiin keskusteluihin jälleensyntymisestä, kasvissyönnistä, ihmiselämän tarkoituksesta.
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/715623

        Kliininen kuolema:
        Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730


        Kannattaa lukea myös "Bhagavad Gītā"
        Albert Einstein, Nikola Tesla, and other famous scientist get their inspiration after reading the Vedas.

        uygy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on kyllä yritystä, mutta et sä näköjään kuitenkaan pysty yhtä hölmöjä juttuja tänne millään kirjoittamaan, kuin mitä aidosti hölmöt pystyvät.

        Pitää kato olla aito ja alkuperäinen, ei mikään pelkkä halpa kopio.

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
        t6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vahva muisto siitä kun asuin Gotham Cityssä. Ajelimme siellä hassuissa vaatteissa lepakkoautolla.

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj

        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme — suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin — pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla — kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.



        kyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
        t6

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda


        86


    • Voitaneen ajatella että henki on ikuinen eikä synny uudelleen. Henki valitsee kehon tai muodon "ikuisen" totuuden tahdosta ja ohjauksessa.
      Esimerkiksi Urantia kirja on niiden tuottama jotka ovat toisenlaisen muodon piiristä tuleet ja valinneet ihmisen muodon.
      Ihmeiden Oppikurssi on hyvä lähtökohta myös,

      • Anonyymi

        Minulta syntyy räkäpalloja nenästä, se on uudestisyntymisen ihme.


    • Anonyymi

      Miksi jollain on hyvä elämä ja toisella raskas kaikilla tavoin.Siksi että on mahdollista,sielun kuoleman jälkeen palata syntyvän mukana ,uuteen elämään.
      Eli meidät lähetetään aina uutta oppimaan.
      En voi tätä todistaa,mutta joskus kun elämässä kohtaa jonkun ihmisen,niin tuntuu kuin olisi aina hänet tuntenut.Maailmassa on paljon selittämättömiä asioita.
      Olen elänyt hyvän elämän,toki on ollut vaikeuksiakin,mutta niin täytynee ollakin.Olen 72v. ja minua on aina kiinnostanut,asiat jotka liittyy ns. tuonpuoleiseen,jos se on olemassa.

      • Anonyymi

        Moniko on noussut köyhyydestä vaurauteen ja pysynyt siellä, millä meriiteillä ?


      • Anonyymi

        Miksi jollain on hyvä elämä ja toisella raskas kaikilla tavoin.Siksi että on mahdollista,sielun kuoleman jälkeen palata syntyvän mukana ,uuteen elämään.
        Eli meidät lähetetään aina uutta oppimaan.
        En voi tätä todistaa,mutta joskus kun elämässä kohtaa jonkun ihmisen,niin tuntuu kuin olisi aina hänet tuntenut.Maailmassa on paljon selittämättömiä asioita.
        Olen elänyt hyvän elämän,toki on ollut vaikeuksiakin,mutta niin täytynee ollakin.Olen 72v. ja minua on aina kiinnostanut,asiat jotka liittyy ns. tuonpuoleiseen,jos se on olemassa.

        Tietämykseni mukaan me valitsemme vanhemmat ja minne synnymme.
        Voit olla todellakin vanha sielu,et 72v,voit olla elänyt useita kymmeniä elämän kokemuksia.
        Kaikki vaikeudet ja hyvän opit valmistavat meitä (peruskoulu:)
        Uskoisin,että meitä ei lähetetä heti oppimaan,kuin vasta sopiva vanhemmuus löytyy syntyvälle lapselle,jolle anetaan sinut ,kun todetaan,että asia on ok ja pärjäät. Kuitenkin maailma on .....
        "En voi tätä todistaa,mutta joskus kun elämässä kohtaa jonkun ihmisen,niin tuntuu kuin olisi aina hänet tuntenut".
        Se on totta !! Olet tuntenut,mutta sielu ei muista maanpäällisessä kehossaan ihan varmasti mutta tuntemus on . Tiedän itsekkin ja olen teitä nuorempi ihminen.
        Jotkut sanovat,että tunsit hänet siellä mistä lähdimme tai elämästä mitä olemme eläneet ennen nykyistä. En ole itsekkään varma asiasta.Kuitenkin tunnen samoin.
        Tuonpuolen on olemassa,olen täysin varma!!
        On todella tärkeätä,vaikka sinulla on ollut hyvä elämä ja kuin minullakin tähän asti.
        Pyydä anteeksi niiltä ihmisiltä,jo tunnet joita kohtaan olet pahaa tehnyt.
        Itse olen tehnyt ja saanut vapautuksen,kun olen pyytänyt anteeksi. Mutta,en ole ihan varma antoiko toinen sen anteeksi,kuitenkin pyysin anteeksi. Iso taakka on tipahtanut "harteiltani".
        Tiedän,että on tuonpuolesta,olen kuvannut tarkoituksella,he ovat Enkeleitä.
        Tiedän,kyllä kenet kuvasin sattumalta,mutta en sano tässä. Se on totta henkimaailma.
        Lopuksi kirjoitan sinulle ystävä: Valo johdattaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko on noussut köyhyydestä vaurauteen ja pysynyt siellä, millä meriiteillä ?

        Moniko on noussut köyhyydestä vaurauteen ja pysynyt siellä, millä meriiteillä ?

        Rahako se elämaän arvot tuo?
        Elämän arvoja on muitakin ja hyviä.
        Ahneus rahaa tuo pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko on noussut köyhyydestä vaurauteen ja pysynyt siellä, millä meriiteillä ?

        Rahako se elämaän arvot tuo?
        Elämän arvoja on muitakin ja hyviä.
        Ahneus rahaa tuo pahaa.

        Ei raha ole pääasia vaan tiedon hallinta ja sitä kautta totuus.


    • Anonyymi

      Yleensä hassua uskoa jälleensyntymisiin: Joka viidenkymmenen vuoden välein on väkiluku kaksinkertaistunut, joten on täytynyt tulla puolet ihmisiä jotka eivät ole eläneet aiemmin!

      • Anonyymi

        Eläimistä käy jatkuva virta kohti ihmisyyttä. Rajalla ovat mm. kissat, koirat, hevoset ja muut suuremmat kotieläimet, näistä tulee ihmisiä kehityttyään riittävästi eläimen hahmossa.


      • Anonyymi

        Minäkin olen ajatellut että mistä miljardeille sieluille riittää isiä ja äitejä. Lihaantumistaan odottavia ssielujahan on tuonpuoleisessa käsittömätön määrä verrattuna täällä maan päällä ihmiskehossa. Mutta jos on rinnakkaisuniversumeja niin sittenhä ongelmaan on jonkinlainen ratkaisu. Sanotaan kuitenkin ettö vihamiehet ja rakastavaiset syntyvät "käsi kädessä". Ensimmäistä kertaa ihmiskehoon syntynyt sielu on ehkä hyvin karu ja henkisesti aloittelija. Jopa pahantekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ajatellut että mistä miljardeille sieluille riittää isiä ja äitejä. Lihaantumistaan odottavia ssielujahan on tuonpuoleisessa käsittömätön määrä verrattuna täällä maan päällä ihmiskehossa. Mutta jos on rinnakkaisuniversumeja niin sittenhä ongelmaan on jonkinlainen ratkaisu. Sanotaan kuitenkin ettö vihamiehet ja rakastavaiset syntyvät "käsi kädessä". Ensimmäistä kertaa ihmiskehoon syntynyt sielu on ehkä hyvin karu ja henkisesti aloittelija. Jopa pahantekijä.

        Tarkoitat varmasti kehitysvammaisia.


      • Anonyymi

        "Joka viidenkymmenen vuoden välein on väkiluku kaksinkertaistunut, joten on täytynyt tulla puolet ihmisiä jotka eivät ole eläneet aiemmin!"

        Loogisesti täysin pätemätön lausahdus. Jos väkiluku tuplantuu viidessäkymmenessä vuodessa, niin se tarkoittaa vain sitä, että nykyään elävistä korkeintaan puolet saattoi teoreettisesti olla kehossa viisikymmentä sitten. Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka viidenkymmenen vuoden välein on väkiluku kaksinkertaistunut, joten on täytynyt tulla puolet ihmisiä jotka eivät ole eläneet aiemmin!"

        Loogisesti täysin pätemätön lausahdus. Jos väkiluku tuplantuu viidessäkymmenessä vuodessa, niin se tarkoittaa vain sitä, että nykyään elävistä korkeintaan puolet saattoi teoreettisesti olla kehossa viisikymmentä sitten. Entä sitten?

        Sielut asustelevat tietenkin onton maapallon terrastraalitasoilla! Sieltä käsin ne liikuttelevat onton kuoren pinnalla olevia kliinisesti kuolleita lihapaloja! Tämä tapahtuu hopealankaa pitkin kulkevan terrastraalisignaalin avulla. Katsotaanpa tähän väliin opetusvideo, joka todistaa tämän täysin varmasti:

        https://youtu.be/ewskRZTJDo4

        Terrastraalitasoilla riittää jerkkua eivätkä sielut siellä lopu kesken!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläimistä käy jatkuva virta kohti ihmisyyttä. Rajalla ovat mm. kissat, koirat, hevoset ja muut suuremmat kotieläimet, näistä tulee ihmisiä kehityttyään riittävästi eläimen hahmossa.

        Eläimistä käy jatkuva virta kohti ihmisyyttä. Rajalla ovat mm. kissat, koirat, hevoset ja muut suuremmat kotieläimet, näistä tulee ihmisiä kehityttyään riittävästi eläimen hahmossa.

        Mistä ton sait? Minäkin teidän näin,ylösnousemus inkarnaatio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ajatellut että mistä miljardeille sieluille riittää isiä ja äitejä. Lihaantumistaan odottavia ssielujahan on tuonpuoleisessa käsittömätön määrä verrattuna täällä maan päällä ihmiskehossa. Mutta jos on rinnakkaisuniversumeja niin sittenhä ongelmaan on jonkinlainen ratkaisu. Sanotaan kuitenkin ettö vihamiehet ja rakastavaiset syntyvät "käsi kädessä". Ensimmäistä kertaa ihmiskehoon syntynyt sielu on ehkä hyvin karu ja henkisesti aloittelija. Jopa pahantekijä.

        Ensimmäistä kertaa ihmiskehoon syntynyt sielu on ehkä hyvin karu ja henkisesti aloittelija. Jopa pahantekijä.

        Pahoja sieluja on paljon maanpäällä. Heidät laitetaan oppimaan,mutta eivät opi.
        He oppivat aikaa myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmasti kehitysvammaisia.

        Tarkoitat varmasti kehitysvammaisia.

        Kehitysvamainen ihminen voisi olla sinä?
        Se on ihminen huonossa kehossa nyt ja kaikki ei onnistunut syntymässä.
        Hän kehitysvammainen on ihan normaali ihminen sisältä mutta ulkokuori on rikki.
        Toivottavasti,et itse halua tahän tilaan?
        Kunnioita heitä.sillä he ovat vain rikkinäisessä syntymäkuoressa.
        Ja monet niin todella mukavia ihmisiä!


    • Anonyymi

      Jos noudattaisimme tässä maailmassa Jumalan ja Jeesuksen neuvoja, niin synnynnäisten olosuhteitten eroja tuskin huomaisi. Rakastaisimme lähimmäisiämme ja vihollisiakin. Auttaisimme tarpeen mukaan järkevästi näitä vähimpiä veljiämme ja siskojamme.Jos joku syntyisi rumaksi tai sairaaksi,pitäisimme heitä itsemme veroisina kaikessa. Ei sotia,nälkää,pelkoa jne. Vain hyväksyntää ja rakkautta.

      • Anonyymi

        Riittää kultainen Kung Futsen sääntö "älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi tahtoisi tehtävän" Lainattu uskontoihinkin muunneltuina.
        Karman lakiin uskominen ehkäisee pahuutta tejokkaasti. Kaikki teot heijastuvat takaisin niin hyvät kuin pahat. Jopa ajatukset.


      • Anonyymi

        Onton maapallon terrastraalitasoilla nämä kaikki asiat ovat kunnossa! Siellä meitä odottaa ikuinen onttouden kesämaa!


    • Anonyymi

      Luomakunta on täynnä sivilisaatioita, jopa puolet kehittyneempiä kuin ihmiskunta. Maaplaneetalle perustettiin koulutus- ja testauskeskus. Ihmiskunta on projektia varten. Täällä kohdataan tarkoituksella negatiivisuuden kaikki puolet. Viimeiset 12000 vuotta ihmiskuntaa on johtanut demoniset voimat ja monissa vaiheissa pahuus ylitti kohtuuden ja koko projektin tuho oli lähellä. Maaplaneetta edustaa alinta ihmismäistä elämää. Meitä korkeampaa ihmismäistä elämää esiintyy kaikilla muilla aurinkokuntamme planeetoilla.

      Negatiivisuus on positiivisuuden lisäksi hallittava, jotta voi olla täydellinen sielu. Ihmiskunnan perustaminen oli päätös, jolla haluttiin pelastaa luomakunta.

      Maailmankaikkeuksissa on ja tulee aina olemaan pelkkää negatiivisuutta edustavia olentoluokkia - demoneita - ja nämä tuhoaisivat kaiken luomistyön, jos luojat - positiivisuutta edustavat - eivät myös osaisi kaikkea sitä pahuutta, jota demonit osaavat. Sitä kaikkea pahuutta Maahan laskeutui 2,5 miljoonaa "enkeliä" opiskelemaan. Kaikki muut ihmiset - noin 7,5 miljardia - ovat avustajia luomassa vastakohtia tässä projektissa. Me kaikki olemme tehneet pahoja tekoja - syntiä - ja niin on pitänytkin tapahtua, koska muuten ei opita pahuutta kuin kokemalla pahuutta vastaanottajana ja antajana.

      Siinä ihmisenä olemisen idea. Nyt projekti on ohi. Tehtävä suoritettu. Projektin purku on haasteellinen. Monet avustajista on jääneet jumiin demonien asettamiin ansoihin. Näin ei pitäisi olla, koska myös avustajat ovat tulleet Maahan jalostaakseen sieluansa ja laajentaakseen sielunsa kokemusmäärää ja näin nousta korkeampiin maailmoihin. Maailmankaikkeus on täynnä vapaita vakansseja ja täältä maaplaneettaprojektista tulee niiden täyttäjät. Vanhat "taivasvirkailijat" ovat kaikkensa antaneet. Heillä ei ole enää mitään annettavaa luomakunnalle. Uudet virkailijat tulevat täältä. Viimeisin tieto on niillä 2,5 miljoonalla enkelillä ja suurella joukolla avustajista.

      • Anonyymi

        Ota nykykehityksestä 100v pois niin ei se paljoa tarvitse.


    • Anonyymi

      Rinnakkaismaailmoistahan on puhuttu, eli maailmoja jon sisäkkäin mutta eri värähtelytasolla. Sieltä ne ufotkin tulevat.

      • Anonyymi

        Tämä on totta! Sisäkkäisten maailmojen keskus ovat onton maapallon terrastraalitasot. Siellä värähtelyä on valtavan valtavan suurella tasolla! Sinne sielumme halajavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta! Sisäkkäisten maailmojen keskus ovat onton maapallon terrastraalitasot. Siellä värähtelyä on valtavan valtavan suurella tasolla! Sinne sielumme halajavat!

        Tämä on totta! Sisäkkäisten maailmojen keskus ovat onton maapallon terrastraalitasot. Siellä värähtelyä on valtavan valtavan suurella tasolla! Sinne sielumme halajavat!

        Mutta,kun maa ei ole ontto? Siellä on laavakeskus.
        Se kiertää ja elää kokoajan. On siellä magma ja mannerlaattojen siirtämiseen voimaa.Kuitenkaan mitä vittua minä tai muut sinne haluasi?
        Kyllä haluan ihan muualle,kuin onttoon maapalloon!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta! Sisäkkäisten maailmojen keskus ovat onton maapallon terrastraalitasot. Siellä värähtelyä on valtavan valtavan suurella tasolla! Sinne sielumme halajavat!

        Mutta,kun maa ei ole ontto? Siellä on laavakeskus.
        Se kiertää ja elää kokoajan. On siellä magma ja mannerlaattojen siirtämiseen voimaa.Kuitenkaan mitä vittua minä tai muut sinne haluasi?
        Kyllä haluan ihan muualle,kuin onttoon maapalloon!!

        Niin mutta onttomaa on vaihtoehto taivaalle ja ihan yksi yhteen samaa paskaa.
        sillä erotuksella että valtio tukee tällaista toimintaa ja siitä maksetaan jopa palkkaa.


    • Anonyymi

      Miksi kauniista syntyy kauniita , onko kenno konna kaunis, kysy kennokonnalta.
      Perimä ratkaisee ja kilpailematta ei voi olla pitkiä aikoja.

      • Anonyymi

        Perimää ei ole olemassa muualla kuin ateistien, materialistien, denialistien ja nihilistien vilkkaassa mielikuvituksessa. Joten mistä tulee taide, musiikki, arkkitehtuuri ja kaikki kaunis? On täysin selvää, ettei onton maapallon pinnalla oleva kliinisesti kuollut lihapala tähän kykene! Otetaan esimerkkinä vaikka artisti nimeltä Sting.

        https://youtu.be/d27gTrPPAyk

        Olen varma, että tämä kaikki hieno tulee suorana lähetyksenä onton maapallon terrastraalitasoilta! Siellä hienot henkemme asustelevat. Sielu lähettää dataa erittäin korkeataajuisena signaalina jota lihapala vastaanottaa. Tarvitaan vain antenni ja foliosta taitettu hattu, niin signaali on erittäin erittäin vahva!


    • Anonyymi

      Ja vielä muistakaa, te ette tänne kuulu vaan, oottehan matkalla - kauniimpaan uuteen. Kenenkään puolesta ei voi uudestisyntyä. Kunnia Herralle.

      • Anonyymi

        minä olen uudesti syntynyt ja ei siellä kuolemanjälkeen mitään ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä olen uudesti syntynyt ja ei siellä kuolemanjälkeen mitään ollut.

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
        The Transcendental Vibration

        https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4

        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ

        https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw

        56se


    • Anonyymi

      Kaikille on varattu yksi täydellinen fakta, se on maallisen vaelluksen loppu, olet sitten rikas taikka köyhä.
      Tältä pohjalta pitäisi lähteä, kun aavistellaan uutta tulevaisuutta....siellä tuskin keinotellaan rahan voimalla ja valtakin on se mitä on?

      • Anonyymi

        Minä ajattelen että satumaa on olemassa. Kaikilla kokemuksilla on erkitystä onton maapallon terrastraalitasojen näkökulmasta. Tuo, se mikä irtoaa onttoudesta, tekee erittäin tarkkoja havaintoja? Tältä pohjalta on lähdettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelen että satumaa on olemassa. Kaikilla kokemuksilla on erkitystä onton maapallon terrastraalitasojen näkökulmasta. Tuo, se mikä irtoaa onttoudesta, tekee erittäin tarkkoja havaintoja? Tältä pohjalta on lähdettävä.

        luonnonkatastrofitkin tuo paljon, surua, kuolemia, nälkää sairauksia, läheisten menettämisiä, jne.

        vaikka, ihmisillä olisi "kuinka hyvä tahto, rakkaus lähimmäiseen", - luonnonkatastrofit joka tapauksessa tuo tullessaan: onnettomuutta.

        kaikkia tapahtuvat, ei ole "ihmisen vallassa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luonnonkatastrofitkin tuo paljon, surua, kuolemia, nälkää sairauksia, läheisten menettämisiä, jne.

        vaikka, ihmisillä olisi "kuinka hyvä tahto, rakkaus lähimmäiseen", - luonnonkatastrofit joka tapauksessa tuo tullessaan: onnettomuutta.

        kaikkia tapahtuvat, ei ole "ihmisen vallassa"

        Miksi joku syntyy nälän keskelle ja joku taas koronaiseen yhteiskuntaan ylipainoisten, ratsastavien ihmisten lapseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luonnonkatastrofitkin tuo paljon, surua, kuolemia, nälkää sairauksia, läheisten menettämisiä, jne.

        vaikka, ihmisillä olisi "kuinka hyvä tahto, rakkaus lähimmäiseen", - luonnonkatastrofit joka tapauksessa tuo tullessaan: onnettomuutta.

        kaikkia tapahtuvat, ei ole "ihmisen vallassa"

        Tietoinen sielu tekee terrastraalitasoilla erittäin tarkkoja, oikeiksi vahvistettuja havaintoja onton maan pinnalla tapahtuvista luonnonkatastrofeista.


    • Anonyymi

      onton maan pinnalla tapahtuvista luonnonkatastrofeista.

      Paljonko lyödään vetoa,ettei maa ole ontto?
      Poraa sinä 100km maan alle ja kerro mulle.

      • Anonyymi

        Tosiasioista on turhaa lyödä vetoa. Laivaston amiraali Richard E. Byrd kertoo lentäneensä onton maapallon sisään sen pohjoisnavalta. Mielenkiintoista on sekin, että nykypäivänä jokainen pilotti kiertää maapallon navat lentoreittejä valitessaan. Sellainen ei ole sattumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasioista on turhaa lyödä vetoa. Laivaston amiraali Richard E. Byrd kertoo lentäneensä onton maapallon sisään sen pohjoisnavalta. Mielenkiintoista on sekin, että nykypäivänä jokainen pilotti kiertää maapallon navat lentoreittejä valitessaan. Sellainen ei ole sattumaa.

        Maapallo on lettu,ei se voi olla ontto? Tpahdat heti toiselle puolelle.


      • Anonyymi

        Ei siihen saa niin syvään porata, ilmat pääsee pihalle.


    • Anonyymi

      Ontto maapallo, mutta ei kai tässä todellisuudessa?

    • Anonyymi

      Se johtuu siitä että Jumala on epäreilu.

    • Anonyymi

      Olen elänyt 14 elämää maan päällä lihaa ja luuta olevissa ruumiissa ja aina minulla on ollut hyvät vanhemmat. Yhden elämäni synnyin noin 3200 eKr kääpiönä Intiassa noin 140 cm pitkänä.
      Kahdesti (148 eKr luvatussa maassa ja 1247 jKr Englannissa) minut on surmattu uskoni vuoksi Jumalaan.
      Tässä elämässäni minulla on ollut hyvät vanhemmat mutta minussa oli 26 vuotta sisälläni voimakas Jacob-niminen demoni joka riivasi minua.

      Laske siis siitä mitä minä tai muut joutuvat kärsimään hyvien olosuhteidenkin vallitessa.

      • Anonyymi

        Papin palkka on korkea, mutta lapset mielipuolia.


    • Anonyymi

      Otetaan Afrikasta asukki tänne niin ei se sopeudu eli muutu länsimaalaiseksi.

      • Anonyymi

        Jatkavat omaa elämän tapaansa elleivät risteydy.


    • Anonyymi

      Se pumpulissa elävä hemmoteltu kultalusikka suussa syntynyt ei opi mitään elämänsä aikana kun kaikki on aina valmiina kun manulle illallinen. Entäs sitten jos menettää kaiken, ehkä ei kestä lainkaan vastoinkäymisiä.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään sattumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään sattumia.

        Karman laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karman laki.

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu ennen kuolemaa. Miten se on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu ennen kuolemaa. Miten se on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho.

        Jokaisella teolla on seurauksensa, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella teolla on seurauksensa, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä.

        Uusi ulkonäkö "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu lähtee kehosta, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi ulkonäkö "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu lähtee kehosta, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään.

        Sielu voi päätyä minne tahansa riippuen siitä, mitä se on tehnyt tietyssä elämässä. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu voi päätyä minne tahansa riippuen siitä, mitä se on tehnyt tietyssä elämässä. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.

        Toki kaikki uskonnot osoittavat, että kuoleman jälkeinen elämä on olemassa. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain sen perusymmärryksen, että jos olet hyvä ja uskovainen, pääset ehkä taivaaseen. Ja jos olet pääasiassa paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten tämä tarkalleen ottaen toimii ja miten luomme tulevaisuutemme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki uskonnot osoittavat, että kuoleman jälkeinen elämä on olemassa. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain sen perusymmärryksen, että jos olet hyvä ja uskovainen, pääset ehkä taivaaseen. Ja jos olet pääasiassa paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten tämä tarkalleen ottaen toimii ja miten luomme tulevaisuutemme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla.

        sanalla ja teolla. Ja miten tuo tulevaisuus ei ehkä ole vain taivaallisessa maailmassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan miten se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, mitä koemme nyt tällä maallisella maapallolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanalla ja teolla. Ja miten tuo tulevaisuus ei ehkä ole vain taivaallisessa maailmassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan miten se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, mitä koemme nyt tällä maallisella maapallolla.

        Aivan kuten aurinko on kaiken valaistuksen lähde tässä maailmassa joko suoraan tai epäsuorasti, niin Vedat ovat kaiken tiedon alkuperäinen lähde tässä maailmassa.

        Sielua verrataan toisinaan tulesta lentävään kipinään. Tietoisuuden atomaarinen luonne liittyy läheisesti sielun muuttumattomuuteen. Atomi on sanan alkuperäisessä merkityksessä hajoamaton ja siksi tuhoutumaton ja muuttumaton. Lisäksi sielun atomisuus eli paikallisuus selittää yksilöllisen tietoisuuden rajallisen ilmenemismahdollisuuden. Intiassa on filosofeja, jotka kieltävät sielujen moninaisuuden, mutta uskovat, että me kaikki olemme yhden kaikkialla läsnä olevan tietoisuuden ilmentymiä. Kokemuksesta tiedämme kuitenkin, että yksilöllinen tietoisuutemme läpäisee vain kehomme eikä ulotu muihin kehoihin. Edes äidin kohdussa oleva lapsi ei koe kaikkea sitä, mitä äiti kokee, eikä äiti tiedä tarkalleen, mitä lapsi kokee. Sielun atomimaisuus selittää siis jokaiselle elävälle olennolle ominaisen palautumattoman yksilöllisyyden: tietoinen kokemukseni on aina ainutlaatuinen ja pysyy aina vain omana kokemuksenani. Minusta ei koskaan tule sinua, eikä sinusta koskaan tule minua.
        ...

        Sielu on elämänvoiman kipinä, joka on silmälle näkymätön. Se aktivoi kehon ja saa sen toimimaan, aivan kuten kuparijohdon läpi kulkeva sähkövirta kantaa suurta energiaa, vaikka se pysyykin näkymättömissä. Vaikka sielu on niin pieni, sillä on suuri voima hallita erilaisia ja erikokoisia aineellisia kehoja. Sielun voi havaita vain täydellinen mieli.

        "...Ikuisen sielun vaikutus tuntuu kehon jokaisessa kohdassa - se ilmenee tietoisuutena. Tietoisuuden läsnäolo todistaa sielun läsnäolon kehossa. Jopa yksinkertainen ihminen ymmärtää, että keho, jossa ei ole tietoisuutta, on kuollut. Jos tietoisuus on poistunut kehosta, sitä ei voida palauttaa, vaikka kehoon laitettaisiin mitä lääkkeitä ja aineita tahansa. Näin ollen tietoisuuden lähde ei ole aineellinen ruumis, vaan ikuinen sielu...".

        Sielu on jokaisen elävän olennon sydämessä, mutta koska oppineet materialistit eivät kykene havaitsemaan sitä, jotkut heistä väittävät, ettei sielua ole olemassa. Äärettömän pieni yksilöllinen sielu sijaitsee epäilemättä elävän olennon sydämessä yhdessä Ylisielun kanssa, ja siksi sydän on kehon käyttövoiman energianlähde. Keuhkoissa hapettavat verisolut saavat energiansa sielusta. Kun sielu lähtee kehosta, verenkierto pysähtyy. Lääkärit tunnustavat verisolujen tärkeän roolin elimistössä, mutta eivät pysty osoittamaan, että sielu on tämän energian lähde. He ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että kehon energianlähde on sydän...".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten aurinko on kaiken valaistuksen lähde tässä maailmassa joko suoraan tai epäsuorasti, niin Vedat ovat kaiken tiedon alkuperäinen lähde tässä maailmassa.

        Sielua verrataan toisinaan tulesta lentävään kipinään. Tietoisuuden atomaarinen luonne liittyy läheisesti sielun muuttumattomuuteen. Atomi on sanan alkuperäisessä merkityksessä hajoamaton ja siksi tuhoutumaton ja muuttumaton. Lisäksi sielun atomisuus eli paikallisuus selittää yksilöllisen tietoisuuden rajallisen ilmenemismahdollisuuden. Intiassa on filosofeja, jotka kieltävät sielujen moninaisuuden, mutta uskovat, että me kaikki olemme yhden kaikkialla läsnä olevan tietoisuuden ilmentymiä. Kokemuksesta tiedämme kuitenkin, että yksilöllinen tietoisuutemme läpäisee vain kehomme eikä ulotu muihin kehoihin. Edes äidin kohdussa oleva lapsi ei koe kaikkea sitä, mitä äiti kokee, eikä äiti tiedä tarkalleen, mitä lapsi kokee. Sielun atomimaisuus selittää siis jokaiselle elävälle olennolle ominaisen palautumattoman yksilöllisyyden: tietoinen kokemukseni on aina ainutlaatuinen ja pysyy aina vain omana kokemuksenani. Minusta ei koskaan tule sinua, eikä sinusta koskaan tule minua.
        ...

        Sielu on elämänvoiman kipinä, joka on silmälle näkymätön. Se aktivoi kehon ja saa sen toimimaan, aivan kuten kuparijohdon läpi kulkeva sähkövirta kantaa suurta energiaa, vaikka se pysyykin näkymättömissä. Vaikka sielu on niin pieni, sillä on suuri voima hallita erilaisia ja erikokoisia aineellisia kehoja. Sielun voi havaita vain täydellinen mieli.

        "...Ikuisen sielun vaikutus tuntuu kehon jokaisessa kohdassa - se ilmenee tietoisuutena. Tietoisuuden läsnäolo todistaa sielun läsnäolon kehossa. Jopa yksinkertainen ihminen ymmärtää, että keho, jossa ei ole tietoisuutta, on kuollut. Jos tietoisuus on poistunut kehosta, sitä ei voida palauttaa, vaikka kehoon laitettaisiin mitä lääkkeitä ja aineita tahansa. Näin ollen tietoisuuden lähde ei ole aineellinen ruumis, vaan ikuinen sielu...".

        Sielu on jokaisen elävän olennon sydämessä, mutta koska oppineet materialistit eivät kykene havaitsemaan sitä, jotkut heistä väittävät, ettei sielua ole olemassa. Äärettömän pieni yksilöllinen sielu sijaitsee epäilemättä elävän olennon sydämessä yhdessä Ylisielun kanssa, ja siksi sydän on kehon käyttövoiman energianlähde. Keuhkoissa hapettavat verisolut saavat energiansa sielusta. Kun sielu lähtee kehosta, verenkierto pysähtyy. Lääkärit tunnustavat verisolujen tärkeän roolin elimistössä, mutta eivät pysty osoittamaan, että sielu on tämän energian lähde. He ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että kehon energianlähde on sydän...".

        Sielu sijaitsee aineellisessa ruumiissa sydämen alueella. Se täyttää kehon tietoisuudella, aivan kuten lamppu täyttää huoneen valolla. Koska lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samalla tavalla sielu, joka on sydämen alueella, täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska se on henkinen. Aivan kuten auton kuljettajalle ei tapahdu mitään, kun jäähdytin vaihdetaan, sydämen vaihtaminen ei vaikuta sieluun millään tavalla. On vielä kerran korostettava, että sielu on yksilöllinen elävä olento, kun taas väliaikainen aineellinen ruumis on vain kone, jota sielun energia liikuttaa. Kun sielu on läsnä kehossa, pidämme sitä elävänä ja houkuttelevana. Kun sielu jättää ruumiin, sanomme ihmisestä: "Hän on kuollut".
        -----------------------------------------
        Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu sijaitsee aineellisessa ruumiissa sydämen alueella. Se täyttää kehon tietoisuudella, aivan kuten lamppu täyttää huoneen valolla. Koska lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samalla tavalla sielu, joka on sydämen alueella, täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska se on henkinen. Aivan kuten auton kuljettajalle ei tapahdu mitään, kun jäähdytin vaihdetaan, sydämen vaihtaminen ei vaikuta sieluun millään tavalla. On vielä kerran korostettava, että sielu on yksilöllinen elävä olento, kun taas väliaikainen aineellinen ruumis on vain kone, jota sielun energia liikuttaa. Kun sielu on läsnä kehossa, pidämme sitä elävänä ja houkuttelevana. Kun sielu jättää ruumiin, sanomme ihmisestä: "Hän on kuollut".
        -----------------------------------------
        Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.

        Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.
        -------------------------------------
        Sielu on käsittämätön.
        Sielu on niin pieni, ettei sitä voi nähdä edes elektronimikroskoopilla. Vaikka keksittäisiinkin väline, jonka avulla voitaisiin nähdä niin pieni koko, sielua olisi silti mahdotonta havaita, sillä sielu on aineeton. Edes ajatusta, aineen hienovaraista muotoa, ei voida havaita. Määritelmän mukaan sielu on materian tuolla puolen. Se on näkymätön ja käsittämätön.
        "Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton...".
        Koska sielu on erillään aineesta, sitä ei voida ymmärtää kokeellisilla menetelmillä, joissa käytetään aineellisia välineitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.
        -------------------------------------
        Sielu on käsittämätön.
        Sielu on niin pieni, ettei sitä voi nähdä edes elektronimikroskoopilla. Vaikka keksittäisiinkin väline, jonka avulla voitaisiin nähdä niin pieni koko, sielua olisi silti mahdotonta havaita, sillä sielu on aineeton. Edes ajatusta, aineen hienovaraista muotoa, ei voida havaita. Määritelmän mukaan sielu on materian tuolla puolen. Se on näkymätön ja käsittämätön.
        "Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton...".
        Koska sielu on erillään aineesta, sitä ei voida ymmärtää kokeellisilla menetelmillä, joissa käytetään aineellisia välineitä.

        Aineellisesta kehosta ei ole mahdollista tehdä kuolematonta. Kuoleman hetkellä elävän olennon on pakko jättää fyysinen kehonsa. Hienojakoinen keho, joka koostuu valheellisesta (väärästä) egosta, mielestä ja älystä, pysyy aina sielun mukana, kunnes se vapautuu aineellisesta maailmasta. Sitä ei voi jättää jälkeensä samalla tavalla kuin karkeaa kehoa. Tästä syystä jotkut ihmiset ajattelevat tiedon puutteen vuoksi, että sielu ja hienojakoinen keho eivät eroa toisistaan. Ehdollistuneen elävän olennon sekä karkeat että hienojakoiset kehot koostuvat kuitenkin aineellisesta energiasta, ja sielun läsnäolo elävöittää niitä. Näin ollen ehdollistuneessa tilassa olevat elävät olennot ovat hengen ja aineen yhdistelmä.

        Miten ikuisen henkisen sielun liittäminen väliaikaiseen aineesta kudottuun elottomaan ruumiiseen on mahdollista? Miten henki yhdistyy aineeseen?

        Väärä ego on ikuisen tietoisen sielun ja väliaikaisen tiedostamattoman kehon illusorinen yhdistelmä. Koska henkinen sielu haluaa laittomasti hyödyntää Jumalan luomistyötä, se sitoutuu luonnon kolmeen gunaan ja samaistuu aineellisen maailman illusoriseen olemukseen. Taistelussa nautinnoista se tulee yhä sidotummaksi, ja sen huolet vain lisääntyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisesta kehosta ei ole mahdollista tehdä kuolematonta. Kuoleman hetkellä elävän olennon on pakko jättää fyysinen kehonsa. Hienojakoinen keho, joka koostuu valheellisesta (väärästä) egosta, mielestä ja älystä, pysyy aina sielun mukana, kunnes se vapautuu aineellisesta maailmasta. Sitä ei voi jättää jälkeensä samalla tavalla kuin karkeaa kehoa. Tästä syystä jotkut ihmiset ajattelevat tiedon puutteen vuoksi, että sielu ja hienojakoinen keho eivät eroa toisistaan. Ehdollistuneen elävän olennon sekä karkeat että hienojakoiset kehot koostuvat kuitenkin aineellisesta energiasta, ja sielun läsnäolo elävöittää niitä. Näin ollen ehdollistuneessa tilassa olevat elävät olennot ovat hengen ja aineen yhdistelmä.

        Miten ikuisen henkisen sielun liittäminen väliaikaiseen aineesta kudottuun elottomaan ruumiiseen on mahdollista? Miten henki yhdistyy aineeseen?

        Väärä ego on ikuisen tietoisen sielun ja väliaikaisen tiedostamattoman kehon illusorinen yhdistelmä. Koska henkinen sielu haluaa laittomasti hyödyntää Jumalan luomistyötä, se sitoutuu luonnon kolmeen gunaan ja samaistuu aineellisen maailman illusoriseen olemukseen. Taistelussa nautinnoista se tulee yhä sidotummaksi, ja sen huolet vain lisääntyvät.

        ...
        Se kykenee olemaan vuorovaikutuksessa samanaikaisesti sekä henkisen energian (chit) että aineellisen energian (achit) kanssa ja sitomaan ne yhteen. Siksi henkinen sielu joutuu kosketuksiin aineellisen ruumiin kanssa väärän egon kautta ja elävöittää sitä. Niin kauan kuin elävä olento on väärän egon vaikutuksen alaisena, hän pysyy aineellisen maailman vankina.

        ... Ihmisen elämänmuodossa se kuitenkin saa älyn, jonka avulla se voi ymmärtää aineellisen onnen näennäisen luonteen ja yrittää ymmärtää sen henkisen luonteen. Jos joku ei käytä tätä mahdollisuutta, hänen katsotaan viettäneen elämänsä turhaan.

        Miettikää siis, miten ehdollistuneen elävän olennon hienojakoiset ja karkeat kehot saadaan liikkeelle sielun egoistisen halun energiasta. Väärän egon taittamana tämä halu tunkeutuu älyyn (järkeen). Koska aineellinen mieli on yhteydessä aineellisen luonnon gunoihin - hyvyyteen, intohimoon ja tietämättömyyteen - siksi, riippuen siitä, minkä gunan vaikutuksen alaisena se on... Nämä halut tulevat sitten mieleen ja kiihottavat sitä. Mieli liittyy kognitiivisiin aisteihin ...joiden kautta se pyrkii vuorovaikutukseen aistien kohteiden kanssa tyydyttääkseen nämä halut. Kun vastaava kohde tulee näkyviin, tieto siitä tulee mieleen, jota värittävät aineellisten käsitteiden ja ideoiden jäänteet, jotka on tallennettu ja kehitetty hienojakoiseen kehoon, monien edellisten elämien aikana. Aineellinen mieli analysoi sitten tätä aineellisessa mielessä esitettyä värillistä informaatiota ja pyrkii erottamaan, onko kohde hyväksyttävä vai ei. Näin ollen elävä olento havaitsee kohteen muodostetun maailmankuvan prisman läpi ja tekee päätöksen sen perusteella. Sitten mieli laatii käytännön suunnitelman siitä, miten tästä kohteesta voi nauttia, ja lopulta elävä olento toteuttaa suunnitelman käytännössä karkean ruumiin avulla ja nauttii halutusta kohteesta.
        ---------------------------------------------
        Yksittäinen elävä olento elää kahdessa aineellisessa kehossa - karkeassa ja hienovaraisessa. Nämä kehot toimivat ja kehittyvät vain sielun läsnäolon ansiosta. Lisäksi ne ovat ikuisen sielun väliaikaisia kuoria. …
        Hienojakoinen keho, joka seuraa sielua kuoleman ja seuraavan syntymän välillä, sisältää kaikki elävän olennon ajatukset ja halut, ja ne määräävät, millaiseen karkeaan kehoon elävä olento siirtyy tulevassa inkarnaatiossaan. Näin ollen karman lain ja Paramatman johdolla elävä olento astuu mielentilaansa vastaavaan kehoon. Tätä muutosta kutsumme syntymäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Se kykenee olemaan vuorovaikutuksessa samanaikaisesti sekä henkisen energian (chit) että aineellisen energian (achit) kanssa ja sitomaan ne yhteen. Siksi henkinen sielu joutuu kosketuksiin aineellisen ruumiin kanssa väärän egon kautta ja elävöittää sitä. Niin kauan kuin elävä olento on väärän egon vaikutuksen alaisena, hän pysyy aineellisen maailman vankina.

        ... Ihmisen elämänmuodossa se kuitenkin saa älyn, jonka avulla se voi ymmärtää aineellisen onnen näennäisen luonteen ja yrittää ymmärtää sen henkisen luonteen. Jos joku ei käytä tätä mahdollisuutta, hänen katsotaan viettäneen elämänsä turhaan.

        Miettikää siis, miten ehdollistuneen elävän olennon hienojakoiset ja karkeat kehot saadaan liikkeelle sielun egoistisen halun energiasta. Väärän egon taittamana tämä halu tunkeutuu älyyn (järkeen). Koska aineellinen mieli on yhteydessä aineellisen luonnon gunoihin - hyvyyteen, intohimoon ja tietämättömyyteen - siksi, riippuen siitä, minkä gunan vaikutuksen alaisena se on... Nämä halut tulevat sitten mieleen ja kiihottavat sitä. Mieli liittyy kognitiivisiin aisteihin ...joiden kautta se pyrkii vuorovaikutukseen aistien kohteiden kanssa tyydyttääkseen nämä halut. Kun vastaava kohde tulee näkyviin, tieto siitä tulee mieleen, jota värittävät aineellisten käsitteiden ja ideoiden jäänteet, jotka on tallennettu ja kehitetty hienojakoiseen kehoon, monien edellisten elämien aikana. Aineellinen mieli analysoi sitten tätä aineellisessa mielessä esitettyä värillistä informaatiota ja pyrkii erottamaan, onko kohde hyväksyttävä vai ei. Näin ollen elävä olento havaitsee kohteen muodostetun maailmankuvan prisman läpi ja tekee päätöksen sen perusteella. Sitten mieli laatii käytännön suunnitelman siitä, miten tästä kohteesta voi nauttia, ja lopulta elävä olento toteuttaa suunnitelman käytännössä karkean ruumiin avulla ja nauttii halutusta kohteesta.
        ---------------------------------------------
        Yksittäinen elävä olento elää kahdessa aineellisessa kehossa - karkeassa ja hienovaraisessa. Nämä kehot toimivat ja kehittyvät vain sielun läsnäolon ansiosta. Lisäksi ne ovat ikuisen sielun väliaikaisia kuoria. …
        Hienojakoinen keho, joka seuraa sielua kuoleman ja seuraavan syntymän välillä, sisältää kaikki elävän olennon ajatukset ja halut, ja ne määräävät, millaiseen karkeaan kehoon elävä olento siirtyy tulevassa inkarnaatiossaan. Näin ollen karman lain ja Paramatman johdolla elävä olento astuu mielentilaansa vastaavaan kehoon. Tätä muutosta kutsumme syntymäksi.

        Sattumia ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisesta kehosta ei ole mahdollista tehdä kuolematonta. Kuoleman hetkellä elävän olennon on pakko jättää fyysinen kehonsa. Hienojakoinen keho, joka koostuu valheellisesta (väärästä) egosta, mielestä ja älystä, pysyy aina sielun mukana, kunnes se vapautuu aineellisesta maailmasta. Sitä ei voi jättää jälkeensä samalla tavalla kuin karkeaa kehoa. Tästä syystä jotkut ihmiset ajattelevat tiedon puutteen vuoksi, että sielu ja hienojakoinen keho eivät eroa toisistaan. Ehdollistuneen elävän olennon sekä karkeat että hienojakoiset kehot koostuvat kuitenkin aineellisesta energiasta, ja sielun läsnäolo elävöittää niitä. Näin ollen ehdollistuneessa tilassa olevat elävät olennot ovat hengen ja aineen yhdistelmä.

        Miten ikuisen henkisen sielun liittäminen väliaikaiseen aineesta kudottuun elottomaan ruumiiseen on mahdollista? Miten henki yhdistyy aineeseen?

        Väärä ego on ikuisen tietoisen sielun ja väliaikaisen tiedostamattoman kehon illusorinen yhdistelmä. Koska henkinen sielu haluaa laittomasti hyödyntää Jumalan luomistyötä, se sitoutuu luonnon kolmeen gunaan ja samaistuu aineellisen maailman illusoriseen olemukseen. Taistelussa nautinnoista se tulee yhä sidotummaksi, ja sen huolet vain lisääntyvät.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17740919/emkarmaemn-laki
        Tästä saat vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumia ei ole olemassa.

        Ainaskii armeijassa oli.


    • Ei se mitään sattumaa ole. Erilaisia ihmisiä vaan syntyy joka puolella maailmaa, koska ihmiset lisääntyy koko ajan.

      Jos joku syntyy sodan keskelle, ei hän voi samaan aikaan syntyä rauhan keskelle, siksi jotkut syntyy sodan keskelle. Jos ihmiset tekee lapsia sotamaissa, heidän lapset syntyy sotamaihin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe