Petri Paavolalla hillitön pätemisen tarve

Anonyymi

Paavola arvostelee Oulun vapislaista Vesa Holappaa, koska hän opetti, ettei uskovat voi olla yhtäaikaa pyhä ja syntinen, vaikka joskus voi erehtyä tekemään syntiä. Paavolan mukaan uskova on sekä pyhä ja syntinen. Pyhyys ja synti ovat toistensa vastakohtia ja synti erottaa Kristuksesta, joten Holappa on oikeassa. On täysin käsittämätöntä, miksi Paavola haluaa koko ajan arvostella muita saarnaajia. Paavola luulee liikoja itsestään.

103

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petri Paavola kirjoittaa: - Holappa myös sanoi, että Raamattu ei opeta Jumalaan uskovien ihmisten olevan syntisiä, vaan aina Raamatussa uskovia kutsutaan pyhiksi. Holappa sanoi ettei Raamatussa sanota uskovien olevan yhtä aikaa pyhiä ja syntisiä. Holappa sanoi myös, että uskovat ovat pyhiä, mutta voivat silti tehdä syntiä.

      Kuunnellessani ja katsoessani Holapan saarnaa, niin koin kuinka hänellä oli aito ja vilpitön halu etsiä totuutta ja löytää totuus. Vilpittömyys ja aito halu löytää totuus ei aina tarkoita sitä, että löydämme sen mikä on totuus, vaikka vilpittömyys onkin tärkeä asia etsiessämme totuutta. Järjenpäätelmien seuraaminen ja niiden pukeminen uskoksi ja totuudeksi on sellainen vaara, joka vaanii jokaista uskovaa ihmistä. Vilpittömyydessäkin järjenpäätelmät voivat eksyttää meitä pois totuudesta. Olen itse saanut huomata kuinka olen monta kertaa uskon elämäni aikana kompastunut tai olen ollut kompastumaisillani järjenpäätelmiin, jotka vievät pois totuudesta. Järjenpäätelmät ovat lihallisuutta, sielullisuutta, joka ammentaa voimansa riivaajien viisaudesta (Jaak 3:15)...

      Kun tutkimme Raamattua, niin näemme sieltä, että Jumalan armosta pelastuneesta uskovasta ihmisestä tulee uusi luomus Kristuksessa, hänestä tulee pyhä, mutta hän on yhä silti syntinen ihminen. Raamatussa ei ole sellaista jaetta, missä lukisi samassa lauseessa tai jakeessa, että uskova on yhtä aikaa pyhä ja syntinen, mutta Raamatussa on sellaisia kohtia eri paikoissa, missä uskovia kutsutaan pyhiksi ja syntisiksi. Käyn näitä myöhemmin läpi tarkasti Jumalan sanan kautta.

      • Anonyymi

        Petri Paavola on väärässä.

        Synti on pyhyyden vastakohta, joten uskova ei voi olla yhtäaikaa pyhä ja syntinen. Jos joku lähee uudestisyntymisen jälkeen tekemään uudestaan syntiä, niin hän on kuin pesty sika, joka menee rapakkoon takaisin rypemään ja menettää pyhyytensä. Apostoli Johannes opetti, ettei pyhät tee syntiä. Jos joku alkaa tekemään syntiä, niin hän ei ole Kristuksessa.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        2. Pietarin kirje 2:
        18 Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista.
        19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."


    • Anonyymi

      Petri Paavolalla on jostain syystä tullut täysin hillitön tarve arvostella toisia saarnaajia. Samalla Paavola osoittaa, että hänen arvostelunsa on vähintäänkin vinossa ellei jopa täysin väärää. Paavola luulee olevansa joku ylituomari tai ylikoettelija ja epävarmat uskovat erehtyvät kyselemään Paavolalta neuvoa. Paavola eksyttää monia helvettiin.

      • Anonyymi

        Paavola on pyhä ja syntinen asiassa aivan oikeassa. Ihminen pysyy syntisenä elämänsä loppuun saakka. Mutta jos hän uskoo Jeesukseen pelastajanaan, niin Jumala näkee hänet Jeesuksen sovistyön kautta pyhitettynä. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi, jonka saa yksin Kristuksen kautta ja Jumalan armosta, ei tekojen kautta.

        Lahjavanhurskaus on Jeesuksen kuninkaan pojan häät- vertauksen juhlien Isännän lahjoittama häävaate, joka oikeuttaa astumaan pitoihin. Jotkut yrittivät sisään samoihin juhliin omissa vaatteissaan, mutta heidät heitettiin ulos. Nämä sisäänpyrkijät mm. kehuivat mitä kaikkea he olivat Jumalan nimissä tehneet. Mutta Jumala sanoi: menkää pois, minä en tunne teitä.

        Synti ei ole vain tekoja. Se on myös ajatuksia, ikäviä asenteita ja puheita. Juuri niitä, joita esittelemme tälläkin palstalla päivittäin. :) Tietoisesti tai tiedostamattamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola on pyhä ja syntinen asiassa aivan oikeassa. Ihminen pysyy syntisenä elämänsä loppuun saakka. Mutta jos hän uskoo Jeesukseen pelastajanaan, niin Jumala näkee hänet Jeesuksen sovistyön kautta pyhitettynä. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi, jonka saa yksin Kristuksen kautta ja Jumalan armosta, ei tekojen kautta.

        Lahjavanhurskaus on Jeesuksen kuninkaan pojan häät- vertauksen juhlien Isännän lahjoittama häävaate, joka oikeuttaa astumaan pitoihin. Jotkut yrittivät sisään samoihin juhliin omissa vaatteissaan, mutta heidät heitettiin ulos. Nämä sisäänpyrkijät mm. kehuivat mitä kaikkea he olivat Jumalan nimissä tehneet. Mutta Jumala sanoi: menkää pois, minä en tunne teitä.

        Synti ei ole vain tekoja. Se on myös ajatuksia, ikäviä asenteita ja puheita. Juuri niitä, joita esittelemme tälläkin palstalla päivittäin. :) Tietoisesti tai tiedostamattamme.

        >>>Paavola on pyhä ja syntinen asiassa aivan oikeassa. Ihminen pysyy syntisenä elämänsä loppuun saakka.<<<

        Petri Paavolan opetus on harhaoppia ja aiheetonta toisen opettajan arvostelemista.

        Sinun lihallinen mielipiteesi on evankeliumin vastainen. Pyhyys ja synti eivät sovi samaan ihmiseen. Raamatun ilmoitus on, ettei syntiä tekevät ole pyhiä eikä edes Kristuksessa.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        On tietenkin niin, että joskus ihminen erehtyy, mutta tunnustamalla tekemänsä synnin ja tekemällä parannuksen saa anteeksi. Jeesus pyhittä ihmisen niin, että ihminen saa Pyhältä Hengeltä voiman lopettaa synnin tekemisen. Jos ihmisessä ei näy synnin hylkääminen, niin hän ei ole Kristuksen oma vaan edelleen synnin orja.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        >>>Mutta jos hän uskoo Jeesukseen pelastajanaan, niin Jumala näkee hänet Jeesuksen sovistyön kautta pyhitettynä. <<<

        Jeesus ei pyhitä eikä vanhurskauta sellaisia hänen uskonsa tunnustaneita, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta. Syntien sovituksen saavat vain ne, jotka tekevät parannuksen synnin tekemisestä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne.


    • Anonyymi

      Jos raamattu olisi kirja jumalalta niin tämäkin asia olisi selvitetty kirjassa selvästi. MUTTA koska jumalaa ei ole ja raamattu on vain lampaiden paimenten kirjoittama opas universumiin niin sieltä ei löydy selviä ohjeita mihinkään. Raamattu on satua

      • Anonyymi

        Kyllä Raamatussa on tämä asian täysin selvästi sanottu.

        Pyhyys on Jumalan käskyjen noudattamista ja synti on niiden rikkomista. Paavolan opetus siitä, että uskovat on sekä pyhiä että syntisiä, on ristiriitainen väite. Pyhä ei voi olla syntinen.

        "Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte. Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." (1 Piet 1:14-16)

        "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne... Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra." (3 Moos 19:2-4,37)

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)


    • Anonyymi

      Paavolan mielestäkö Jumala onnistui osittain uskovansa pyhitämisessä,
      tai puoliksi? Paavolan mielestä uskovat ovat siis puolipyhiä.
      Jumalan mielestä kokopyhiä. Ketä uskomme? Minä en uskaltaisi
      väittää Jeesuksen onnistuneen vain puolittain.

      Jos joku väittää uskovia syntisiksi, se johtuu siitä, että hän
      katsoo ja perustaa väitteensä ja oppinsa ihmiseen ja hänen
      lihaansa, ei Jumalaan: Sanaan. Meidän uskomme ja oppimme
      tulee perustua ja perustaa Jumalan Sanaan: Jumalaan.
      Jumalan ilmoitus tulee siis olla auktoriteetti ja ohjenuora.

      Room 3:26 Jumala itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen,
      jolla on usko Jeesukseen. Koska Jumala on vanhurskauttanut
      uskovan, uskova on vanhurskas. Tätä ei kukaan ihminen voi tehdä
      tyhjäksi. Gal 3:11 ""vanhurskas on elävä uskosta."
      Lukeeko siinä: "Syntinen vanhurskas uskova on elävä uskosta"?
      Ei lue! Ei myöskään - "Vanhurskas syntinen uskova"!

      1.Korinttolaiskirje: 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

      Hebrealaiskirje:10:10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan"

      Jeesus erotti syntiset ja vanhurskaat. Hän ei puhunut puolipyhistä eikä
      puolisyntisistä. Hän puhui joko syntisistä tai vanhurskaista.

      Luuk 6:32 "Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta
      teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat."

      6:33 "Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta
      teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät."

      6:34 "Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä
      kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen
      saman verran takaisin."

      Matt 3:17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."

      13:43 "Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon."

      25:37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?"

      25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""

      • Anonyymi

        Heb 13:12 " Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella."

        Kuka uskaltaa väittää, että Jeesus epäonnistui? Jos väität, mihin perustat väittämäsi?
        Et voi perustaa sitä Jumalan Sanaan: Jeesukseen Kristukseen, koska väität Häntä vastaan,
        ettei Hän onnistunutkaan pyhittämään itselleen kansaa. Väitteesi perustuu siis
        toiseen lähteeseen; mihin? SE PERUSTUU OMAAN NAPAASI ja pahimmassa
        tapauksessa toisen uskovan napaan!

        "Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa
        kantaen;" Kenen tykö käskettiin mennä? Toisen uskovan luokse katsomaan
        hänen napaansa mitä sieltä löytyy, vai mihin käskettiin menemään ja ketä
        katsomaan? Keneen siis meidän tulee perustaa uskomme? Omaan tai toisen
        ihmisen napaan vai JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JUMALAN SANAAN?

        Kol 2:18-19 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt
        nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on LIHALLISEN
        mielensä turhaan paisuttama EIKÄ PITÄYDY HÄNEEN, joka on pää ja JOSTA
        KOKO RUUMIS, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, KASVAA JUMALAN
        ANTAMAA KASVUA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heb 13:12 " Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella."

        Kuka uskaltaa väittää, että Jeesus epäonnistui? Jos väität, mihin perustat väittämäsi?
        Et voi perustaa sitä Jumalan Sanaan: Jeesukseen Kristukseen, koska väität Häntä vastaan,
        ettei Hän onnistunutkaan pyhittämään itselleen kansaa. Väitteesi perustuu siis
        toiseen lähteeseen; mihin? SE PERUSTUU OMAAN NAPAASI ja pahimmassa
        tapauksessa toisen uskovan napaan!

        "Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa
        kantaen;" Kenen tykö käskettiin mennä? Toisen uskovan luokse katsomaan
        hänen napaansa mitä sieltä löytyy, vai mihin käskettiin menemään ja ketä
        katsomaan? Keneen siis meidän tulee perustaa uskomme? Omaan tai toisen
        ihmisen napaan vai JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JUMALAN SANAAN?

        Kol 2:18-19 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt
        nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on LIHALLISEN
        mielensä turhaan paisuttama EIKÄ PITÄYDY HÄNEEN, joka on pää ja JOSTA
        KOKO RUUMIS, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, KASVAA JUMALAN
        ANTAMAA KASVUA.

        Jeesus Kristus sai ristillä aikaan iankaikkisen lunastuksen. Mihin tämä perustuu?
        Se perustuu Jeesuksen täydelliseen täysin onnistuneeseen ristin sovitustyöhön. Se perustuu Jumalan (Pojan) vereen, jossa meillä on ikuinen lunastus, ei hetkellistä
        lunastusta, silloin kun meillä pyhkii oikein hyvin, vaan se perustuu IKUISEEN LUNASTUKSEEN koska Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri on taivaasta
        tullut JUMALAN VERI. Sen tähden Jeesuksen veri puhdistaa sinut ja minut täysin puhtaaksi kaikesta synnistä. Tästä ja näistä johtuen Jeesuksen Kristuksen veri pyhittää sinut ja minut Jumalalle täydellisesti.

        Kaikki Jumalan teot ovat täydellisiä koska Hän on täydellinen Jumala ja onnistuu
        aina kaikessa teossaan täydellisesti: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Epätäydellisestikö vai täydellisesti? Hän onnistui siinä täydellisesti. SIKSI HÄN EI LUE SINULLE JA MINULLE MEIDÄN RIKKOMUKSIAMME, ja siksi Hän uskoi meille tämän sovituksen Sanan. Kristuksen (Jumalan) puolesta me tätä sanomaa julistamme.

        Jeesukseen uskovat ihmiset ovat täysin puhtaat kaikesta synnistä, täysin vanhurskautettuja ja vanhurskaita sekä Jumalan täydellisesti täysin pyhittämiä täydellisen pyhiä.

        Heb 9:11-14 "Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi,
        niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty,
        se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren
        kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja
        sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja
        hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen
        Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän
        omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus sai ristillä aikaan iankaikkisen lunastuksen. Mihin tämä perustuu?
        Se perustuu Jeesuksen täydelliseen täysin onnistuneeseen ristin sovitustyöhön. Se perustuu Jumalan (Pojan) vereen, jossa meillä on ikuinen lunastus, ei hetkellistä
        lunastusta, silloin kun meillä pyhkii oikein hyvin, vaan se perustuu IKUISEEN LUNASTUKSEEN koska Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri on taivaasta
        tullut JUMALAN VERI. Sen tähden Jeesuksen veri puhdistaa sinut ja minut täysin puhtaaksi kaikesta synnistä. Tästä ja näistä johtuen Jeesuksen Kristuksen veri pyhittää sinut ja minut Jumalalle täydellisesti.

        Kaikki Jumalan teot ovat täydellisiä koska Hän on täydellinen Jumala ja onnistuu
        aina kaikessa teossaan täydellisesti: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Epätäydellisestikö vai täydellisesti? Hän onnistui siinä täydellisesti. SIKSI HÄN EI LUE SINULLE JA MINULLE MEIDÄN RIKKOMUKSIAMME, ja siksi Hän uskoi meille tämän sovituksen Sanan. Kristuksen (Jumalan) puolesta me tätä sanomaa julistamme.

        Jeesukseen uskovat ihmiset ovat täysin puhtaat kaikesta synnistä, täysin vanhurskautettuja ja vanhurskaita sekä Jumalan täydellisesti täysin pyhittämiä täydellisen pyhiä.

        Heb 9:11-14 "Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi,
        niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty,
        se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren
        kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja
        sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja
        hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen
        Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän
        omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

        Heb 10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä, Jumala, et mielistynyt.
        10:7 Silloin minä, Jeesus Kristus, Jumalan Sana, sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään SINUN TAHTOSI." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10:10 Ja tämän tahdon perusteella me OLEMME PYHITETY JEESUKSEN KRISTUKSEN RUUMIIN UHRILLA KERTA KAIKKIAAN .

        10:11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka EIVÄT VOI POISTAA SYNTEJÄ;
        10:12MUTTA HERRA JEESUS KRISTUS on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, AINIAAKSI istuutunut Jumalan oikealle puolelle (koska Hän sai aikaan ikuisen täydellisen lunastuksen, ei tarvi parannella),
        10:13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        10:14 Sillä HÄN ON yhdellä ainoalla uhrilla AINIAAKSI TEH NYT TÄYDELLISIKSI ne, jotka PYHITETÄÄN
        10:15 TODISTAAHAN sen MEILLE myös PYHÄ HENKI; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa EN MINÄ ENÄÄ MUISTA."
        10:18 Mutta missä nämä ovat ANTEEKSI ANNETUT, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä JEESUKSEN VEREN KAUTTA on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,


    • Anonyymi

      1.Timoteuksen kirje:
      1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

    • Näin uskovana pohdin.... onkohan P.Paavola joskus syksyn iltahämärässä pissinyt vahingossa blogin kirjoittajan kengälle.
      Ties kuinka mones Paavolaa vastaan nosto ja melko varmasti samasta lähteestä.
      Ps.eihän se vaadi kuin kuivattaa kengät ja hyvä tulee.

      • Anonyymi

        Sinulla on aika siivoton suu. Et taida olla hyvis etkä myöskään uskossa. Uskovat eivät puhu noin hävyttömästi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aika siivoton suu. Et taida olla hyvis etkä myöskään uskossa. Uskovat eivät puhu noin hävyttömästi.

        Olen kyllä uskossa ,mutta sinun uskosi on jotain sellaista ,missä kävellään märillä kengillä.
        Jos Paavola on pissannut kengällesi niin kestä se ,äläkä itke kuin kakara.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Olen kyllä uskossa ,mutta sinun uskosi on jotain sellaista ,missä kävellään märillä kengillä.
        Jos Paavola on pissannut kengällesi niin kestä se ,äläkä itke kuin kakara.

        Tuollainen puheesi ei ole uskovan ihmisen puhetta. Usko ilman tekoja on kuollut. Tee parannus ja siivoa suusi.


      • Anonyymi

        Paavola on entinen Vapaakirkon työntekijä. Hänellä on jotain hampaankolossa vapaakirkkolaisia vastaan. Hän on aiemminkin arvostellut vapilaisia kuten esim. Pekka Sartolaa. Nyt hän hyökkää toista vapislaista Vesa Holappaa vastaan, vaikka hän opettaa paljon paremmin kuin Paavola itse. Paavola on polttanut monta siltaa takanaan ja häneltä on mennyt monta ovea kiinni. Tuskin pääsee enää minnekään Vapaakirkkoon puhumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen puheesi ei ole uskovan ihmisen puhetta. Usko ilman tekoja on kuollut. Tee parannus ja siivoa suusi.

        Kuivaa sinä kenkäsi niin ei tarvitse itkeä ja rutista kuin pikku kakara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola on entinen Vapaakirkon työntekijä. Hänellä on jotain hampaankolossa vapaakirkkolaisia vastaan. Hän on aiemminkin arvostellut vapilaisia kuten esim. Pekka Sartolaa. Nyt hän hyökkää toista vapislaista Vesa Holappaa vastaan, vaikka hän opettaa paljon paremmin kuin Paavola itse. Paavola on polttanut monta siltaa takanaan ja häneltä on mennyt monta ovea kiinni. Tuskin pääsee enää minnekään Vapaakirkkoon puhumaan.

        Onko, edes tarpeellista päästä puhumaan seurakuntiin jotka ovat lähteneet ekumenian eksytyksen tielle. Jokaisella vapislaisella, kuten toki Roomalaiskatolisilla, Ortodokseilla ym. harhaan menneillä on mahdollisuus poistua tieltä, joka ei johda Herran Jeesuksen luo. Olisiko aika monessa seurakunnassa pohtia muitakin hengellisiä harharetkiä ja laittaa vanhemmisto vastuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko, edes tarpeellista päästä puhumaan seurakuntiin jotka ovat lähteneet ekumenian eksytyksen tielle. Jokaisella vapislaisella, kuten toki Roomalaiskatolisilla, Ortodokseilla ym. harhaan menneillä on mahdollisuus poistua tieltä, joka ei johda Herran Jeesuksen luo. Olisiko aika monessa seurakunnassa pohtia muitakin hengellisiä harharetkiä ja laittaa vanhemmisto vastuuseen.

        Paavola arvostelee seurakuntia ekumeniasta. En tiedä, onko Oulun Vapis sellaisessa mukana, mutta Paavola on maailmanlaajuisessa salaliittoteoriatehtailussa mukana. Ei Paavola ole Oulun Vapista parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola arvostelee seurakuntia ekumeniasta. En tiedä, onko Oulun Vapis sellaisessa mukana, mutta Paavola on maailmanlaajuisessa salaliittoteoriatehtailussa mukana. Ei Paavola ole Oulun Vapista parempi.

        Kyse ei ole paremmuudesta, koska lihamme on yhtä eksyväinen meillä kaikilla. Lihamme sotii niin pitkään, kuin Herra Jeesus sallii poiskuolemisen lihallisen luonteemme jokaista eksyttävää halua kohtaan. Kyse on enemmän siitä ettemme tietoisesti kulje mukana siinä hapatuksessa joka 90-luvulla toi Toronto-eksytyksen ja jatkuu edelleen erinäisten valheopetusten kautta. Kysyn moniko vanhemmistoveli on julkisesti katunut esimerkiksi Patrik Tiaisen vierailuihin mukaan lähtemistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko, edes tarpeellista päästä puhumaan seurakuntiin jotka ovat lähteneet ekumenian eksytyksen tielle. Jokaisella vapislaisella, kuten toki Roomalaiskatolisilla, Ortodokseilla ym. harhaan menneillä on mahdollisuus poistua tieltä, joka ei johda Herran Jeesuksen luo. Olisiko aika monessa seurakunnassa pohtia muitakin hengellisiä harharetkiä ja laittaa vanhemmisto vastuuseen.

        Asiaa... vanhemmisto on tärkeä tässä eksytyksen ajassa ja nyt pitäisi kriisipalaveri pitää Kristuksen ruumiissa ,että rivit kuntoon ja eksyttäjät pihalle srksta ,vaikka raamit kaulassa.
        Ryhtiliike ja kaikenmaailman liberaalit ensimmäisenä.


    • Anonyymi

      Kaikestapa ihminen tekee riitelyn aiheen kuin tästäkin. No, tämä aihe sinänsä ei ole uusi. Sitä vaan aina ihmettelen miksi ihmiset eivät kysy toisiltaan, jos ymmärtävät asian erilailla. Erikoisesti miten ihmiset ymmärtävät jonkun sanan merkityksen esim. syntinen.
      Olen aivan vakuuttunut, miten KAIKKI Jeesukseen uskovat / Raamatun opetuksien kautta, niin tiedostavat, miten Jeesukseen uskovaksi itseään tituleerava tietää, miten uskova ihminenkin tekee syntiä. Todellisuus on todisteena ja Raamatun ilmoitukset;

      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      Siis tuo edellä on todellisuutta ihmisen silmin havainnoiden. Mutta, asian muuttaa aivan erilaiseksi miten JUMALA katsoo ja näkee Jeesukseen uskovan ihmisen. Nyt ihminen on Pyhä ja synnitön. Syntien sovituksen kautta katsotuna ja nähtynä.

      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".

      En tiedä mitä herrat ovat kirjoitelleet aiheesta, mutta he eivät ymmärrä toisiaan mitä tarkoittavat. Ei ole kuin yksi totuus asiassa.

      m.l

      • Anonyymi

        Sinä m.l nyt et tiedä yhtään mitään, kun et ole edes uskova !

        Et usko edes Jeesukseen, koska et usko Jeesuksen olevan Jumala, vaan sinä uskot toiseen jeesukseen ja toiseen "evankeliumiin" kokonaan !


    • Anonyymi

      Yleensä miehillä on pätemisen tarvetta, jos on pieni pippeli, joka sekin on herran syytä.

    • Anonyymi

      Yhden kerranko se Isä-meidänrukous vaan rukoillaan? "Anna meille meidän syntimme anteeksi"...

    • Anonyymi

      Johannes Leijona eksyttäjäkö se taas täällä melskaa. Harvat ovat valittuja Herran palvelijoiksi. Suurimman osan kannattaisi pitäytyä poissa lakia julistamasta, koska yksikään ei lakia pysty täyttämään tässä uuden liiton ajassa.

      • Anonyymi

        En ota mitään kantaa ko. henkilöön tai pikemminkin henkilöryhmään, mutta se lukee Raamatussa, että lain pystyy täyttämään ja olemassa sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain:

        "Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5 Moos 30:11-14)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota mitään kantaa ko. henkilöön tai pikemminkin henkilöryhmään, mutta se lukee Raamatussa, että lain pystyy täyttämään ja olemassa sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain:

        "Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5 Moos 30:11-14)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Sana ilmoittaa täysin selvästi, ettei kukaan täytä Mooseksen lakia, et edes sinä ymäpärileikkaamaton valhejuutalainen ja antikristuksen lähettiläs.
        "ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista"
        jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.

        Sano ja kerro nyt, onko tähän kirjoitettuna jotain Mooseksen lain täyttämistä: "Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana ilmoittaa täysin selvästi, ettei kukaan täytä Mooseksen lakia, et edes sinä ymäpärileikkaamaton valhejuutalainen ja antikristuksen lähettiläs.
        "ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista"
        jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.

        Sano ja kerro nyt, onko tähän kirjoitettuna jotain Mooseksen lain täyttämistä: "Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat."

        >>Sana ilmoittaa täysin selvästi, ettei kukaan täytä Mooseksen lakia<<

        Raamattu ilmoittaa aivan selvästi, että on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. Lueppa tuosta:

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Raamattu myös ilmoittaa, että on sellaisia, jotka ovat tehneet Herran tahdon, muuten kukaan ei olisi pelastunut. Tosin Jeesus kertoo Vuorisaarnassa, että vain hyvin harva pelastuu. Sen takia Jeesus käski kilvoittelemaan, koska vain harva pelastuu.

        "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt 7:21)

        Lain pystyy täyttämään, kun tekee parannuksen. On aivan eri asia se, ettei edes aio noudattaa lakia, jotka eivät täytä lakia kuin se, että tekee parannuksen ja tekee parhaansa lakia noudattaakseen, jotka täyttävät lain.

        "Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon." (Sananl 28:13)

        Kuten totesin, niin Herra on ilmoittanut, että lain pystyy täyttämään. Kumpaa uskoa sinuako vai Herraa? Minä tietenkin uskon Herraa. Ihmisen on tuha yrittää selittää Raamattua kumoon, koska järkevät ihmiset uskovat ennemmin Raamattua kuin jotain anonyymiä somekommentoijaa.

        "Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5 Moos 30:11-14)


      • Anonyymi

        Vesa Holappa ei opeta lakia!


    • Anonyymi

      Minä ainakin olen Jeesukseen uskova syntinen ihminen ja koen tarvetta laittaa päivittäin kaikki kertyneet syntini Jeesuksen sovintoveren alle.
      Saan hänen armostaan luottaa ja uskoa siihen, että hän pesee minut täydellisesti ja kokonaan puhtaaksi kaikista synneistäni armoverellään joka päivä.
      Seitsemästi vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen. Kiitos Jumalalle.
      Uskovan kilvoitus on jatkuvaa taistelua syntiä ja saastaisuutta vastaan.

      Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      Room. 8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

      Vasta tästä maailmasta erkauduttuamme, uskova saa tempauksessa ylösnousemusruumiin joka vaatetetaan Jeesuksen pyhyydellä ja vanhurskaudella ja vasta silloin olemme lopullisesti päässeet eroon synnin vallasta, voimasta, kahleista ja kirouksesta, joista Jeesus meidät vapautti Golgatan ristillä ja antoi meille voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi ja Jeesuksen kanssaperillisiksi, jotka kaikki konkretisoituvat lopullisesti vasta tuonpuoleisessa.

      Joku voi minut yrittää tuomita käsitykseni takia harhaoppiseksi, enkä väitäkään olevani oikeassa, mutta panen kaiken turvani ja toivoni iankaikkisen elämän ja syntieni anteeksi saamiseksi Jeesuksen nimeen ja sovintovereen, koska meille ei ole taivaan alla annettu mitään muuta nimeä, jossa voimme pelastua.

      Olenko pyhä?
      Olen ja pyhityn edelleen, koska ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.
      Olenko syntinen?
      Olen, koska minä en ole vielä vapautunut tästä kuoleman ruumiista.
      Yritän välttää tekemästä syntiä, mutta ihmiselle on mahdotonta olla tässä lihassa 100% synnitön ja Jumala sen kyllä tietää.

      On suurta Jumalan armoa, että saa olla uskossa Jeesukseen koko perhekuntana. Rukoilen joka päivä, että Taivaallinen Isä varjelisi meidät uskossa Jeesukseen ja lapsinaan loppuun asti, ettei kukaan meistä koskaan eksyisi tai lankeaisi pois siltä tieltä, Jeesus-tieltä joka johtaa Isän kotiin Taivaan kirkkauteen, jonne Jeesus Kristus on meitäkin varten lupauksensa mukaisesti sijaa valmistanut, Hänen iankaikkiseen yhteyteensä. Rukoilen myös, että saisimme aina olla Jeesuksen sovinto- ja armoveren sekä Isän siunaavien ja varjelevien siipien suojassa Psalmin 91 sanoman ja lupauksen mukaisesti Korkeimman suojassa, täydellisessä turvassa, niin koronavirukselta kuin kaikelta muultakin pahalta.
      Antakoon Herra tämän kommenttini olla lohdutukseksi ja rohkaisuksi jollekin lukijalle.

      • Anonyymi

        >>>Seitsemästi vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen.<<<

        Kuka lankeaa ja kuka nousee?
        Lukeeko siinä syntinen vain vanhurskas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Seitsemästi vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen.<<<

        Kuka lankeaa ja kuka nousee?
        Lukeeko siinä syntinen vain vanhurskas?

        Roomalaiskirje:5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; >> Jakeen lisätiedot
        6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Galatalaiskirje:2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! 1.Timoteuksen kirje: 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        Paavalillakin oli tämä ongelma, eli synti oli hänessä edelleen ja teot oli uskovaisenakin sellaisia, mitä hän ei olisi halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirje:5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; >> Jakeen lisätiedot
        6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Galatalaiskirje:2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! 1.Timoteuksen kirje: 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        Paavalillakin oli tämä ongelma, eli synti oli hänessä edelleen ja teot oli uskovaisenakin sellaisia, mitä hän ei olisi halunnut.

        Lankesiko vanhurskas ja nousi syntisenä, vai miten tuo sananlaskujen Sana on kirjoitettu?

        Miten se on Raamattuun kirjoitettu, se tulee ottaa vastaan sellaisena, eikä ryhtyä selittelemään. Miten siis on? Lankesiko uskova syntisenä vai vanhurskaana? Nousiko vanhurskas syntisenä vai vanhurskaana?

        Minun Raamatussa vanhurskas lankeaa ja vanhurskas nousee. Hän on siis koko ajan vanhurskas lankeemuksen tilassakin. Tämä on Raamatun ilmoitus, jota voitaisiin perustella UT:n ilmoituksella, mutta ne Raamatun ilmoitukset sinä tiedät, niin turha niitä on tähän nyt tuoda.

        Mutta todettakoon tähän vielä se, että koska vanhurskas lankeaa ja nousee vanhurskaana, hän on vanhurskas myös syntiin langetessaan. Silloin hänen vanhurskautensa ei voi perustua häneen itseensä, hänen omiin onnistumisiinsa,
        koska hänhän epäonnistui.

        Uskovan vanhurskaus täytyy silloin perustua toiselle perustalle, toisen vanhurskauteen. Tämän toisen vanhurskauden hän on saanut Jumalalta lahjaksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Raamattu todistaa vielä niin voimakkaasti, että Jeesus Kristus on jokaisen uskovan vanhurskaus.

        Uskovan vanhurskaus perustuu siis Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen onnistumisiinsa, Hänen lain täyttämiseensä. Jeesus täytti koko Jumalan pyhän lain meidän puolesta. Uskova saa tämän lain täyttymyksen, Jumalan vanhurskauden, Jumalalta lahjaksi Jeesuksessa Kristuksessa kun ihminen uskoo Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen ja ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajakseen, Lunastajakseen, syntien anteeksi antajakseen. sekä vanhurskaudekseen ja pyhityksekseen.

        Silloin hän on aina vanhurskas myös langetessaan syntiin koska nyt hänen vanhurskaus perustuu Jeesukseen Kristukseen. Jeesus Kristus on nyt hänen vanhurskautensa. Siksi uskova on aina joka päivä ja joka hetki vanhurskas.

        Koska uskova on vanhurskas myös syntiin langenneessa tilassa, vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä ihmistä. Tällä palstalla on monesti väärin ymmärretty, että vanhurskas on synnitön ihminen. Näin ei ole. Vanhurskas voi langeta syntiin, tehdä syntiä. Mutta hän ei menetä vanhurskauttaaa heti koska hänen vanhurskautensa on Herra Jeesus Kristus. Jeesus ei jätä uskovaa heti syntiin lankeamisen tapahduttua. Jeesus on uskovansa ensimmäinen Puolustaja ja Pyhä Henki on uskovan toinen Puolustaja. Puolustaja ei lähde livohkaan kovin helposti koska Hän ON PUOLUSTAJA, ei kyttä eikä syyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankesiko vanhurskas ja nousi syntisenä, vai miten tuo sananlaskujen Sana on kirjoitettu?

        Miten se on Raamattuun kirjoitettu, se tulee ottaa vastaan sellaisena, eikä ryhtyä selittelemään. Miten siis on? Lankesiko uskova syntisenä vai vanhurskaana? Nousiko vanhurskas syntisenä vai vanhurskaana?

        Minun Raamatussa vanhurskas lankeaa ja vanhurskas nousee. Hän on siis koko ajan vanhurskas lankeemuksen tilassakin. Tämä on Raamatun ilmoitus, jota voitaisiin perustella UT:n ilmoituksella, mutta ne Raamatun ilmoitukset sinä tiedät, niin turha niitä on tähän nyt tuoda.

        Mutta todettakoon tähän vielä se, että koska vanhurskas lankeaa ja nousee vanhurskaana, hän on vanhurskas myös syntiin langetessaan. Silloin hänen vanhurskautensa ei voi perustua häneen itseensä, hänen omiin onnistumisiinsa,
        koska hänhän epäonnistui.

        Uskovan vanhurskaus täytyy silloin perustua toiselle perustalle, toisen vanhurskauteen. Tämän toisen vanhurskauden hän on saanut Jumalalta lahjaksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Raamattu todistaa vielä niin voimakkaasti, että Jeesus Kristus on jokaisen uskovan vanhurskaus.

        Uskovan vanhurskaus perustuu siis Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen onnistumisiinsa, Hänen lain täyttämiseensä. Jeesus täytti koko Jumalan pyhän lain meidän puolesta. Uskova saa tämän lain täyttymyksen, Jumalan vanhurskauden, Jumalalta lahjaksi Jeesuksessa Kristuksessa kun ihminen uskoo Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen ja ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajakseen, Lunastajakseen, syntien anteeksi antajakseen. sekä vanhurskaudekseen ja pyhityksekseen.

        Silloin hän on aina vanhurskas myös langetessaan syntiin koska nyt hänen vanhurskaus perustuu Jeesukseen Kristukseen. Jeesus Kristus on nyt hänen vanhurskautensa. Siksi uskova on aina joka päivä ja joka hetki vanhurskas.

        Koska uskova on vanhurskas myös syntiin langenneessa tilassa, vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä ihmistä. Tällä palstalla on monesti väärin ymmärretty, että vanhurskas on synnitön ihminen. Näin ei ole. Vanhurskas voi langeta syntiin, tehdä syntiä. Mutta hän ei menetä vanhurskauttaaa heti koska hänen vanhurskautensa on Herra Jeesus Kristus. Jeesus ei jätä uskovaa heti syntiin lankeamisen tapahduttua. Jeesus on uskovansa ensimmäinen Puolustaja ja Pyhä Henki on uskovan toinen Puolustaja. Puolustaja ei lähde livohkaan kovin helposti koska Hän ON PUOLUSTAJA, ei kyttä eikä syyttäjä.

        Sananlaskut: 24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee
        jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen"

        Tässä jakeessa on ilmoitus myös siitä kuka on vanhurskas joka lankeaa.
        Siinä jakeessa puhutaan kahdenlaisista ihmisistä.

        1. Vanhurskaista
        2. Jumalattomista

        Näin käsitämme, että vanhurskas on ihminen, jolla on Jumala, joka
        elää Jumalan yhteydessä. Hän ei ole synnitön ihminen mutta hän elää
        Jumalan yhteydessä. Jumalan yhteydessä voidaan olla vain
        Kristuksessa Jeesuksessa. Siis sisällä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Kun ihminen elää Jumalan yhteydessä, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan,
        veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. Näin 1. Joh 1. luku ilmoittaa.

        Jumalaton ihminen on ihminen, jolla ei ole Jumalaa. Hän ei välttämättä
        ole paha ihminen, Mutta hän elää ilman Jumalaa maailmassa. Hänellä
        ei ole Jumalaa. Siksi hän on jumalaton, Hän on jumalaton vaikka hän olisi
        ihmisten mielestä ja omastakin mielestä hyvä ihminen. Hän on jumalaton
        koska hän ei ole ottanut vastaan Jumalaa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Koska hän ei usko Jeesukseen, niin kuin Raamattu ilmoittaa Hänestä, hän
        elää synnissä, vastoin Jumalan tahtoa ilman Jumalaa. Ja tämä epäusko
        Jeesukseen, ja elämä ilman Jumalaa, tekee hänestä syntisen ihmisen.
        Tämän synnin alle jäävät kaikki tekosynnit.

        Kaikki synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja
        ottamalla Hänet sydämeen asumaan. Silloin ihminen ottaa Jeesuksessa
        vastaan Jumalan ja elää Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan.
        Jumala itse on nyt uskovan vanhurskaus ja pyhitys.

        Jumalan yhteydessä ei ole yhtään syntistä ihmistä koska Raamattu
        ei tunne syntistä uskovaa. Raamattu tuntee vain vanhurskaan ja pyhän uskovan.
        Jumalasta erossa elävät ihmiset ovat kaikki syntisiä ja jumalattomia ihmisiä juuri
        siitä syystä, että heillä ei ole Jumalaa (vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut: 24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee
        jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen"

        Tässä jakeessa on ilmoitus myös siitä kuka on vanhurskas joka lankeaa.
        Siinä jakeessa puhutaan kahdenlaisista ihmisistä.

        1. Vanhurskaista
        2. Jumalattomista

        Näin käsitämme, että vanhurskas on ihminen, jolla on Jumala, joka
        elää Jumalan yhteydessä. Hän ei ole synnitön ihminen mutta hän elää
        Jumalan yhteydessä. Jumalan yhteydessä voidaan olla vain
        Kristuksessa Jeesuksessa. Siis sisällä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Kun ihminen elää Jumalan yhteydessä, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan,
        veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. Näin 1. Joh 1. luku ilmoittaa.

        Jumalaton ihminen on ihminen, jolla ei ole Jumalaa. Hän ei välttämättä
        ole paha ihminen, Mutta hän elää ilman Jumalaa maailmassa. Hänellä
        ei ole Jumalaa. Siksi hän on jumalaton, Hän on jumalaton vaikka hän olisi
        ihmisten mielestä ja omastakin mielestä hyvä ihminen. Hän on jumalaton
        koska hän ei ole ottanut vastaan Jumalaa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Koska hän ei usko Jeesukseen, niin kuin Raamattu ilmoittaa Hänestä, hän
        elää synnissä, vastoin Jumalan tahtoa ilman Jumalaa. Ja tämä epäusko
        Jeesukseen, ja elämä ilman Jumalaa, tekee hänestä syntisen ihmisen.
        Tämän synnin alle jäävät kaikki tekosynnit.

        Kaikki synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja
        ottamalla Hänet sydämeen asumaan. Silloin ihminen ottaa Jeesuksessa
        vastaan Jumalan ja elää Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan.
        Jumala itse on nyt uskovan vanhurskaus ja pyhitys.

        Jumalan yhteydessä ei ole yhtään syntistä ihmistä koska Raamattu
        ei tunne syntistä uskovaa. Raamattu tuntee vain vanhurskaan ja pyhän uskovan.
        Jumalasta erossa elävät ihmiset ovat kaikki syntisiä ja jumalattomia ihmisiä juuri
        siitä syystä, että heillä ei ole Jumalaa (vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi).

        Kun ihminen elää Jumalan yhteydessä, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan,
        veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. Näin 1. Joh 1. luku ilmoittaa.

        Tähän sopii lisäykseksi ja selvennykseksi: Mikäli vanhurskas (uskova) olisi synnitön
        ihminen ja vanhurskaalla tarkoitettaisiin synnitöntä ihmistä, tämä Johanneksen Kirjeen jakeen Sana olisi turhaan Raamatussa:

        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        Johannes kirjoittaa Jumalan lapsille, siis vanhurskaille: 2:1-2 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."

        Mikäli siis vanhurskaalla tarkoitettaisiin synnitöntä ihmistä, ihmistä, joka ei enää koskaan tee mitään syntiä, nämä jakeiden Sanat olisivat turhaan Raamatussa. Mutta nämä Sanat ovat kirjoitettu uskoville, Jumalasta syntyneille Jumalan lapsille. Ja Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä. Johannes siis kirjoittaa vanhurskaille, etteivät he tekisi syntiä. Mutta
        jos joku vanhurskas tekeekin syntiä, meillä ON PUOLUSTAJA. Tästä näemme, että vanhurskas voi tehdä yksittäisiä syntejä. Hän ei siis ole päässyt synnittömään tilaan omien saavutustensa tuloksena ja/tai ansiosta. Hänen vanhurskautensa on Jumalalta saatu Jeesuksen vanhurskaus lahjaksi.

        Tästä johtuen ja tämän Sanan kanssa yhtäpitävästi Sananlaskujen luvussa 24:16 sanotaan vanhurskaan lankeavan seitsemästi ja vanhurskaan nousevan yhtä monta kertaa kuin hän lankeaa. Vanhurskas ei siis jää "tuleen makaamaan" vaan hän nousee. Hänellä on Pyhän Hengen voiman kautta tahto ja pyrkimys elää vanhurskaan ihmisen korkeaa kutsumusta vanhurskasta puhdasta elämää.


    • Anonyymi

      Paavolalla on kuvottava tyyli. Hän vihjailee, että Vesa Holapan opetus tulee riivaajilta. Olen katsonut Holapan videota ja Holappa opettaa parammin kuin Paavola.

      Vesa Holappa on fiksu hammaslääkäri Oulusta, joka asiallisesti käsittelee asiaa ja yrittää kannustaa ihmiset luopumaan synnistä. Paavolan tyyli on irvailla ja vikoilla toisille evankelistoille. Onko Paavola katkeroitunut vapaakirkkolaisille?

    • Anonyymi

      Weijo Lindroos on Facebookissa ottanut pesäeroa Petri Paavolan salalliittoteorioita vastaan. Taitaa käydä niin, että Paavolan ja Lindroosin tiivis yhteistyö kariutuu. Lindroosille lienee ollut pettymys tämä Paavola. Paavolan kannatus on muutenkin laskussa. Videoitten katsojamäärät ovat pienentyneet tuntuvasti.

    • Anonyymi

      Molemmat, Vesa Holappa ja Petri Paavola ovat oikeassa, mutta Jeesukseen uskovaa ihmistä molemmat katsovat kahdesta eri kulmasta.

      Vesa Holappa on oikeassa elli ihminen on Pyhä ja synnitön JUMALAN silmin katsottuna ja taas jos katsotaan ihmistä tässä ajassa / käyttäyytmistä, niin Petri Paavolakin on oikeassa.

      JUMALA näkee Jeesukseen uskovan synnittömänä ja Pyhänä juuri sytien sovitukseen liittyen.
      Miksi kinaamaan aiheesta, vaan ymmärtää ja myöntää mistä näkökulmasta kukin katsoo ihmistä.
      Kumpikaan katsonta ei ole väärin.

      m.l

      • Anonyymi

        Sinä puhut ihan hassuja. Ei tässä asiassa ole kaksi täysin eri kannalla olevaa ihmistä yhtäaikaa oikeassa.

        Pyhyys ja synti ovat toistensa vastakohtia. Kukaan ei voi olla pyhä ja syntinen yhtä aikaa. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että pyhä olisi aina erehtymätön, koska ihminen erehtyy joskus. Kuten Holappa ihan oikein sanoo, niin tunnustamalla syntinsä ja tekemällä parannuksen saa anteeksi.

        Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään. Niitä on seurakunnat väärällään, kun etsivät helppoa tietä taivaaseen ilman parannuksen tekemistä, mutta sellaista tietä ei ole.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Ilm 14:
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut ihan hassuja. Ei tässä asiassa ole kaksi täysin eri kannalla olevaa ihmistä yhtäaikaa oikeassa.

        Pyhyys ja synti ovat toistensa vastakohtia. Kukaan ei voi olla pyhä ja syntinen yhtä aikaa. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että pyhä olisi aina erehtymätön, koska ihminen erehtyy joskus. Kuten Holappa ihan oikein sanoo, niin tunnustamalla syntinsä ja tekemällä parannuksen saa anteeksi.

        Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään. Niitä on seurakunnat väärällään, kun etsivät helppoa tietä taivaaseen ilman parannuksen tekemistä, mutta sellaista tietä ei ole.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Ilm 14:
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Sisäinen ihminen - JUMALASTA syntynyt ei tee syntiä, mutta huomioippa myös tämä todelisuus;


        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut ihan hassuja. Ei tässä asiassa ole kaksi täysin eri kannalla olevaa ihmistä yhtäaikaa oikeassa.

        Pyhyys ja synti ovat toistensa vastakohtia. Kukaan ei voi olla pyhä ja syntinen yhtä aikaa. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että pyhä olisi aina erehtymätön, koska ihminen erehtyy joskus. Kuten Holappa ihan oikein sanoo, niin tunnustamalla syntinsä ja tekemällä parannuksen saa anteeksi.

        Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään. Niitä on seurakunnat väärällään, kun etsivät helppoa tietä taivaaseen ilman parannuksen tekemistä, mutta sellaista tietä ei ole.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Ilm 14:
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        >>Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään.<<

        Eihän synnin tekeminen ole halusta kiinni, koska se on orjuuttava tila ihmisessä. Turmeltunut ihmine - lihallisuutemme - on synnin orja.

        Kukaan ihminen ei tekisi syntiä, jos olisi valinnan mahdolisuus. Kerroppa edes yksi synti, joka on positiivinen vaikutukseltaan. Synti AINA tuhoaa ihmistä - mieltä ja koko elämää,

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään.<<

        Eihän synnin tekeminen ole halusta kiinni, koska se on orjuuttava tila ihmisessä. Turmeltunut ihmine - lihallisuutemme - on synnin orja.

        Kukaan ihminen ei tekisi syntiä, jos olisi valinnan mahdolisuus. Kerroppa edes yksi synti, joka on positiivinen vaikutukseltaan. Synti AINA tuhoaa ihmistä - mieltä ja koko elämää,

        m.l

        Kristus vapauttaa synnin orjuudesta. Totuus tekee vapaaksi. Se on prosessi, jossa joka päivä opitaan uutta. Ratkaisevaa on se, että uskova opittuaan Jumalan tahdon, tunnustaa syntinsä ja hylkää sen. Silloin ihminen oppii elämään entistä paremmin ilman syntiä vanhurskasta ja pyhää elämää.

        Kristus vanhurskauttaa ihmisen niin syntien anteeksiantamisen että myös parannuksen teon kautta. Kuten apostoli Johannes sanoi, jos ihminen ei kuitenkaan lähde tekemään parannusta, hän jää syntiin ja siten joutuu eroon Kristuksesta. Kristuksessa olevat eivät syntiä tee, mutta jos joskus erehtyy, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko ovat oikea tie päästä synnistä eroon.

        Sananl 28:
        13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        1. Joh 1:
        9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Jaako 5:
        16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus vapauttaa synnin orjuudesta. Totuus tekee vapaaksi. Se on prosessi, jossa joka päivä opitaan uutta. Ratkaisevaa on se, että uskova opittuaan Jumalan tahdon, tunnustaa syntinsä ja hylkää sen. Silloin ihminen oppii elämään entistä paremmin ilman syntiä vanhurskasta ja pyhää elämää.

        Kristus vanhurskauttaa ihmisen niin syntien anteeksiantamisen että myös parannuksen teon kautta. Kuten apostoli Johannes sanoi, jos ihminen ei kuitenkaan lähde tekemään parannusta, hän jää syntiin ja siten joutuu eroon Kristuksesta. Kristuksessa olevat eivät syntiä tee, mutta jos joskus erehtyy, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko ovat oikea tie päästä synnistä eroon.

        Sananl 28:
        13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        1. Joh 1:
        9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Jaako 5:
        16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.

        Totta. Ihmisen tulee aina pyrkiä pois synnistä / sen tekemisestä ja kyse on todella kasvamisesta. Raamatun opetuksen mukaisesti ajatellen; armo kasvattaa ihmistä.

        Mutta sitä halusin tiedottaa,miten tämä kasvu on jatkuva prosessi ihmisellä tässä ajassa. Siis ihminen ei tässä ajassa pääse tilaan, jossa voisi todeta; Olen synnitön. Turmeltunut lihamme pitää tästä huolen.

        Tavallaan ihmisen olemus / parannuksen tekeminen on kuin sipulin kuorinta. Kun kuorit sipulista yhden kuoren / teet parannuksen yhdestä asiasta , niin seuraava sipulin kuori on jo esillä jne....

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ihmisen tulee aina pyrkiä pois synnistä / sen tekemisestä ja kyse on todella kasvamisesta. Raamatun opetuksen mukaisesti ajatellen; armo kasvattaa ihmistä.

        Mutta sitä halusin tiedottaa,miten tämä kasvu on jatkuva prosessi ihmisellä tässä ajassa. Siis ihminen ei tässä ajassa pääse tilaan, jossa voisi todeta; Olen synnitön. Turmeltunut lihamme pitää tästä huolen.

        Tavallaan ihmisen olemus / parannuksen tekeminen on kuin sipulin kuorinta. Kun kuorit sipulista yhden kuoren / teet parannuksen yhdestä asiasta , niin seuraava sipulin kuori on jo esillä jne....

        m.l

        On iso ero niillä ihmisillä, jotka kuvittelevat pelastuvansa pelkällä uskontunnutuksella ilman mitään aikomustakaan noudattaa Jumalan käskyjä ja niillä, jotka opiskelevat Jumalan käskyt kunnolla ja tekevät parhaansa noudattaakseen niitä. Ensiksi mainittuja on seurakunnat väärällään ja jälkimmäisiä on hyvin pieni joukko, jotka Herra armahtaa.

        2. Moos 20:
        6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ihmisen tulee aina pyrkiä pois synnistä / sen tekemisestä ja kyse on todella kasvamisesta. Raamatun opetuksen mukaisesti ajatellen; armo kasvattaa ihmistä.

        Mutta sitä halusin tiedottaa,miten tämä kasvu on jatkuva prosessi ihmisellä tässä ajassa. Siis ihminen ei tässä ajassa pääse tilaan, jossa voisi todeta; Olen synnitön. Turmeltunut lihamme pitää tästä huolen.

        Tavallaan ihmisen olemus / parannuksen tekeminen on kuin sipulin kuorinta. Kun kuorit sipulista yhden kuoren / teet parannuksen yhdestä asiasta , niin seuraava sipulin kuori on jo esillä jne....

        m.l

        >>>parannuksen tekeminen on kuin sipulin kuorinta. Kun kuorit sipulista yhden kuoren / teet parannuksen yhdestä asiasta , niin seuraava sipulin kuori on jo esillä jne....<<<

        Niin, ja siinä vaiheessa jo tulee tippa silmään.
        Se on Jumalan mielen mukaista murhetta synnistä
        ja se johtaa parannukseeen, jota ei kukaan kadu.

        Mutta poikkeuksen muodostaa suojalasia kantavat
        "sipulin kuorijat". Heidän silmissään ei ole tippaa näkyvissä
        koska he ovat suojautuneet sitä vastaan. Vierellä olijan silmässä
        he voivat nähdä tipan ja nauraen halveksien kysyvät: "Mitä itket?"


    • Anonyymi

      Eiköhän Paavola kilpaile kannattajista (ja lahjoituksista?) näiden muiden kanssa. Siten hänen logiikkansa selittyy.

      • Anonyymi

        Paavola on pimeyden voimien ohjauksessa. Sen takia hän koko ajan vikoilee toisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola on pimeyden voimien ohjauksessa. Sen takia hän koko ajan vikoilee toisille.

        Se olet sinä itse, toraisti ja judaisti ja pahuuden oma, joka olet vikoilemassa ja kaivassa nettiä löytääksesi vikoja Jeesuksen omista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola on pimeyden voimien ohjauksessa. Sen takia hän koko ajan vikoilee toisille.

        Miksi vaivautua, edes vastaamaan oli ensimmäinen ajatukseni, mutta (heb 12:11) avaa ehkä useimmille meistä ymmärryksen miksi joudumme kipuilemaan täällä tämän maailman ruhtinaan omistamassa jumalattomassa maailmassa pilkattuina ja häväistyinä muukalaisina tämän maallisen vaelluksemme ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olet sinä itse, toraisti ja judaisti ja pahuuden oma, joka olet vikoilemassa ja kaivassa nettiä löytääksesi vikoja Jeesuksen omista.

        Edellä olevissa kommenteissa ei ole eikä itse asiassa ole mitään judaismia. Ihmeellistä vainokuvittelua.


    • Anonyymi

      Uskova on armahdettu, lankeileva ja keskeneräinen. Pyhä ainoastaan Pyhän itsensä tähden, toisin sanoen Kristuksen tähden. Uskova menee synteinensä Kristuksen puhdistettavaksi yhä uudelleen, koska teemme lopuun asti syntiä jo tietämättämmekin. "Anna meille tänä päivänä meidän syntimme anteeksi" ja "päästä meidät pahasta" jne., opetti Jeesus itsekin opetuslapsiaan rukoilemaan. Ei se mikään kertakehoitus ollut.

      • Anonyymi

        Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään. Niitä on seurakunnat väärällään, kun etsivät helppoa tietä taivaaseen ilman parannuksen tekemistä, mutta sellaista tietä ei ole.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Ilm 14:
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Kristus vanhurskauttaa ihmisen sekä syntien anteeksiantamisen että myös parannuksen teon kautta. Kuten apostoli Johannes sanoi, jos ihminen ei kuitenkaan lähde tekemään parannusta, hän jää syntiin ja siten joutuu eroon Kristuksesta. Kristuksessa olevat eivät syntiä tee, mutta jos joskus erehtyy, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko ovat oikea tie päästä synnistä eroon.

        Sananl 28:
        13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        1. Joh 1:
        9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Jaako 5:
        16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset uskovat ihmiset eivät ole pyhiä, jotka eivät edes halua luopua synneistään. Niitä on seurakunnat väärällään, kun etsivät helppoa tietä taivaaseen ilman parannuksen tekemistä, mutta sellaista tietä ei ole.

        1. Johanneksen kirje 3:
        4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
        5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
        6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Ilm 14:
        12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Kristus vanhurskauttaa ihmisen sekä syntien anteeksiantamisen että myös parannuksen teon kautta. Kuten apostoli Johannes sanoi, jos ihminen ei kuitenkaan lähde tekemään parannusta, hän jää syntiin ja siten joutuu eroon Kristuksesta. Kristuksessa olevat eivät syntiä tee, mutta jos joskus erehtyy, niin syntien tunnustaminen ja parannuksen teko ovat oikea tie päästä synnistä eroon.

        Sananl 28:
        13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        1. Joh 1:
        9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Jaako 5:
        16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.

        Jeesuksen antama rukous kertoo asian selvästi, kuinka on uskovan syntisyyden laita. Uskon raamattua ja Jeesusta. Ne kertovat, että syntisiä ollaan uskoontulon jälkeenkin. Ja päivittäin ja loppuun saakka on armoa ja anteeksiantoa anottava, puhdistuakseen. Jeesuksen antaman esimerkkirukouksen tavoin.


    • Uskovalla on se 'adamin geenivirhe' mukanaan loppuun saakka tässä ajassa ja siitä ei pääse eroon..
      Se ,että jos vaellamne Hengessä niin meillä on mahdollisuus voittaa tuo lihassa oleva .

    • Anonyymi

      Minusta Petrin saarnat ovat ajankohtaisia ja herättäviä. Eihän herättäjä ole sellainen, joka lurittelee univirsiä saarnoissaan, vaan HERÄTTÄÄ! Sellainen on Petri. Ihailen sitä, että hän kannustaa myös pitämään terveydestä huolta pyörittämällä hulavannetta. Nykyiset pastorit ovat aivan liiaksi muuttuneet pyknikoiksi ja muodoltaan tynnyrimäisiksi ja saavat monenlaisia vaivoja sekä unettomuutta. Sitten heidän pitää syödä jatkuvasti lääkkeitä pystyäkseen jatkamaan unettavaa höpinäänsä ekumeniasta, kristittyjen diplomatiasta maailman kanssa ja uskonnosta sekä ihmeistä ilman Jeesusta. On tulossa kahtiajako kristittyjen kesken, toteaa Paavola. Olen samaa mieltä. Nythän kirkoissa ja seurakunnissa puheoikeus on vain niillä, jotka ovat jossain asemassa tai hyvässä virassa tai menestyvät yrittäjinä. He saarnaavat seurakunnan luusereille, työttömille, vanhuksille, vammaisille ja sairaille ja ehkä siinä sivussa muutamalle uskosta osattomalle. Tärkeintä heille on tuudittaa kuulijat hypnoosimaiseen uneen ja uhraamaan kymmenyksensä seurakunnan kyltymättömiin tarpeisiin. Onneksi Jumala salli koronapandemian, ja haisevat kirkot muuttuvat haiseviksi ruumishuoneiksi, joissa ei enää anneta uhreja ja kirkot ovat menossa taloudelliseen konkurssiin. Sen sijaan Yli-Vainion Niilon ajatus kotiseurakunnista on saanut tulta alleen korona-aikana. Tosiuskovat murtavat ehtoollista keskenään ja odottavat hartaasti Kristuksen takaisinpaluuta. He ovat neitsyitä, jotka laittavat ajoissa lamppunsa kuntoon.

      • Anonyymi

        >> ...haisevat kirkot muuttuvat haiseviksi ruumishuoneiksi, joissa ei enää anneta uhreja ja kirkot ovat menossa taloudelliseen konkurssiin. <<

        Toistaiseksi tämä on kyllä pelkkää toiveajattelua. Kokoontumisiahan aletaan taas sallia.

        Joten rakennuksiinsa rakastuneet kirkko- ja kuppikunnat ovat edelleen vetämässä pidemmän korren ja saavat jatkaa lahkoontumistaan. Mitään kristittyjen raja-aitoja rikkovaa keskinäistä yhteyttä ei ole syntynyt koronaepidemian myötä. Minuun ei ole kukaan seurakunnista ottanut yhteyttä, jotta voitaisiin kokoontua sisarina ja veljinä ilman tunnustuskuntia. Ei siis ole tullut mitään kotiryhmiä. Eikä ole tullut maanlaista seurakuntaakaan.

        Jos siis Herra meinaa ennallistaa seurakuntansa yhdeksi ruumiiksi, niin kuin väitetään, niin ei sellaista ainakaan vielä tapahtunut. Ja vain pieni murto-osa uskovista on aktivoitunut edes evankelioimaan ihmisiä epidemian aikana.

        Kiitän Herraa, että taudit ja muut esteet väistyvät, niin saamme hyvän kesän ja elämän. Sitähän kehoitetaan oikein rukoilemaankin, että saisimme viettää rauhallista ja hyvää elämää.

        Ja toivottavasti pääsemme myös matkustamaan, liikkumaan ja kokoontumaankin taas vapaasti, koska mitään kuppikuntien ulkopuolista yhteyttä ei kerran syntynyt, vaan useimmat uskovat ovat jääneet epidemian myötä täysin yksin, nettisaarnojen varaan, ilman yhtäkään elävää uskovaa lähellään.


    • Anonyymi

      Onko Petri Paavola hellari?

      • Anonyymi

        Ei tietenkään, koska hän nimenomaan puhuu järjestäytyneitä, organisoituja seurakuntia ja lahkoontumisia vastaan, jollaisia nykyseurakunnat paljolti ovat. Mutta hän on aikanaan kuulunut ainakin vapaaseurakuntaan.


      • Anonyymi

        Petri on taustaltaan vapaakirkkolainen, mutta ilmoittaa tekevänsä yhteistyötä luterilaisten ja helluntailaisten kanssa. Paavola lienee jossain tekemisissä myös baptistien kanssa, koska hän kannattaa upotuskastetta.


    • Anonyymi

      Olisin halunnut, että nyt kirkot sun muut olisivat jääneet tyhjilleen lahoamaan ja uskovat olisvat tarttuneet toisiaan kädestä yhteishengessä ensimmäisten opetuslasten tapaan, mutta ei.

      Seuraavaksi saa varmaan ruveta odottelemaan yhdistynyttä maailmankirkkoa, johon kaikki lahkot jo hinkuavatkin. Ehkä se sitten tekee sen, mihin korona ei pystynyt ja uskovien piskuinen lauma erkaantuu helakanpunaisesta portosta ja kokoontuu jälleen kodeissa ja maan alla, piirrellen kalakuviota merkiksi muille siitä, että on myös kristitty.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paavola jatkaa salaliittoteorioittensa ja myös aloituksessa mainitun harhaoppinsa puolustamista. Ei mitään uutta auringon alla. Paavola ei ole tehnyt mitään parannusta.

        Käy sääliksi niitä, jotka ovat eksyneet seuraamaan Paavolan juoruja. Tosin Paavolan kannatus ja videoitten katselijamäärät ovat laskeneet tuntuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola jatkaa salaliittoteorioittensa ja myös aloituksessa mainitun harhaoppinsa puolustamista. Ei mitään uutta auringon alla. Paavola ei ole tehnyt mitään parannusta.

        Käy sääliksi niitä, jotka ovat eksyneet seuraamaan Paavolan juoruja. Tosin Paavolan kannatus ja videoitten katselijamäärät ovat laskeneet tuntuvasti.

        Kun puhuu totuutta ei saa suurta katsojamäärää. Mutta nämä menestysteologian julistajat, jotka lupaavat rahaa ja terveyttä kokoavat kymmeniä tuhansien yleisön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhuu totuutta ei saa suurta katsojamäärää. Mutta nämä menestysteologian julistajat, jotka lupaavat rahaa ja terveyttä kokoavat kymmeniä tuhansien yleisön.

        Petri ei puhu totuutta. Hän pyrkii viihdyttämään seurakuntaan skandaalinkäryisillä juoruilla, jotta saisi seuraajia lisää. Monet ovat havahtuneet Petrin touhuiluun ja hylänneet hänet. Hyvä niin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhuu totuutta ei saa suurta katsojamäärää. Mutta nämä menestysteologian julistajat, jotka lupaavat rahaa ja terveyttä kokoavat kymmeniä tuhansien yleisön.

        >>Kun puhuu totuutta ei saa suurta katsojamäärää. <<

        Tuossa lienee myös totuutta mukana.Ajatellen laaja-alaisesti Raamatun sanomaa mikä opetus silloi on totuutta.
        Itse kiinnitän aina huomion siihen, YMMÄRTÄÄKÖ puhuja mikä sanoma on Raaatussa ihmiselle. Tämä on se punainen lanka.

        Kuten Petrinkin pohdinoissa käy ilmi, niin hänkin raketaa Raamatun ilmoituksilla tuen oman asiansa ympärille. Siis tähän korona aikaan etsii ilmoituksia, jotka olisi ilmoitettu juuri ikäänn kuin tähän koronaan liittyen salallittoineen ja niiden vastustuksiin jne.....

        Tai tuodaan esille ns lopun aika - väärällä tavalla. Kun puhutaan lopun ajasta, niin silloin on syytä tuoda esille, ettei tämä lopun ajassa elävä / kokeva ihminen ole vielä välttämättä syntynytkään. Siis piirtää mielikuva ettei ihimnen tiedä onko tämä aika 57 sukupolven päästä vaiko kolmen vai meidän aikanamme jne....

        Punainen lanka koko Raamatussa on, miten erikoisesti Jeesuksen opetukset kuvaavat ihmislajia ja ihmisen käyttäytymistä ja turmeltuneisuutta.Samoin on tärkeää ymmärtää jo kokonaisuutta huomioiden, miten tässä ajassa JUMALALLA on valitut ihmiset, joihin JUMALA on tehnyt ihmeellisesti uskon, jotka eivät koskaan eksy, eikä yksikään luovu uskostaan. Sitten on toinen joukko, jotka omaavat uskonsa näiden valittujen opetusten kautta. Tästä ryhmästä luovutaan uskosta.
        Petri toi esille uskovien liittoutumisesta ja siihen liittyvistä tekijöistä ja alueista. Tämä on totta, mutta todellisuus on, jonka voi tutkia historian kautta kuin myös ihmise reagoimisen, niin nämä on todisteena ettei kolminaisuus oppiin ja sen vivahteisiin liity vainoa ja tulevaisuudessa ongelmoitumisia. Todellisuudessa tämä henki juuri ohjaa ihmisiä uskosta luopumiseen.
        Itse näen aivan luonnollisena asiana ihmisen historiaa ajatellen, miten valitut ovat aikoinaan opettaneet ihmisille JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastuksen / tien kuin myös kaikkiavaltiaan JUMALAN olemuksen. Mutta, tämä valittujen kuulijakunta / valittujen kautta uskoon tulleet ovat muuttaneet ilmoituksien sisällön ja on syntynyt siten kolminaisuusoppia ja vääristynyt muodoltaan koko ihmisen pelastuminen. Tämä suuuuuuuuuri uskonnollisuuden ryhmä ohjaantuu sokeudessaan mihin tahansa tilaan ja tilanteeseen.

        Kun Raamattu puhuu tulevista vainoista, niin kolminaisuusoppilaat eivät vainoa toisiaan, vaan vallittuja, koska näillä kahdella on aivan erilainen usko JUMALAN aivoituksista.

        Niin,, edelleen painotan. Raamatun sisältö kuvaa ihmisen olemusta ja siksi sitä ei tule liittää / omia jokun ajan tapahtumia kertovaksi esim. tähän koronavirukseen tarkoittavaksi ilmooitukseksi. Siis tulee edelleen nähdä ilmoitukset ihmisen käyttäytymistä kertovaksi eri aikain saatossa.
        Ihminen - ihmisen mieli ohjaantuu muutoin aivan mielettömään tilaan, jos ihminen alkaa luulemaan ja kuvittelemaan, miten tämä ja tämä ilmoitus koskee koronavirusta / 2020 aikaa ihmisen hirstoriassa. Ihminen ohjaantuu siten pelkotiloihin ja erikoisesti pois todellisuudesta.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kun puhuu totuutta ei saa suurta katsojamäärää. <<

        Tuossa lienee myös totuutta mukana.Ajatellen laaja-alaisesti Raamatun sanomaa mikä opetus silloi on totuutta.
        Itse kiinnitän aina huomion siihen, YMMÄRTÄÄKÖ puhuja mikä sanoma on Raaatussa ihmiselle. Tämä on se punainen lanka.

        Kuten Petrinkin pohdinoissa käy ilmi, niin hänkin raketaa Raamatun ilmoituksilla tuen oman asiansa ympärille. Siis tähän korona aikaan etsii ilmoituksia, jotka olisi ilmoitettu juuri ikäänn kuin tähän koronaan liittyen salallittoineen ja niiden vastustuksiin jne.....

        Tai tuodaan esille ns lopun aika - väärällä tavalla. Kun puhutaan lopun ajasta, niin silloin on syytä tuoda esille, ettei tämä lopun ajassa elävä / kokeva ihminen ole vielä välttämättä syntynytkään. Siis piirtää mielikuva ettei ihimnen tiedä onko tämä aika 57 sukupolven päästä vaiko kolmen vai meidän aikanamme jne....

        Punainen lanka koko Raamatussa on, miten erikoisesti Jeesuksen opetukset kuvaavat ihmislajia ja ihmisen käyttäytymistä ja turmeltuneisuutta.Samoin on tärkeää ymmärtää jo kokonaisuutta huomioiden, miten tässä ajassa JUMALALLA on valitut ihmiset, joihin JUMALA on tehnyt ihmeellisesti uskon, jotka eivät koskaan eksy, eikä yksikään luovu uskostaan. Sitten on toinen joukko, jotka omaavat uskonsa näiden valittujen opetusten kautta. Tästä ryhmästä luovutaan uskosta.
        Petri toi esille uskovien liittoutumisesta ja siihen liittyvistä tekijöistä ja alueista. Tämä on totta, mutta todellisuus on, jonka voi tutkia historian kautta kuin myös ihmise reagoimisen, niin nämä on todisteena ettei kolminaisuus oppiin ja sen vivahteisiin liity vainoa ja tulevaisuudessa ongelmoitumisia. Todellisuudessa tämä henki juuri ohjaa ihmisiä uskosta luopumiseen.
        Itse näen aivan luonnollisena asiana ihmisen historiaa ajatellen, miten valitut ovat aikoinaan opettaneet ihmisille JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastuksen / tien kuin myös kaikkiavaltiaan JUMALAN olemuksen. Mutta, tämä valittujen kuulijakunta / valittujen kautta uskoon tulleet ovat muuttaneet ilmoituksien sisällön ja on syntynyt siten kolminaisuusoppia ja vääristynyt muodoltaan koko ihmisen pelastuminen. Tämä suuuuuuuuuri uskonnollisuuden ryhmä ohjaantuu sokeudessaan mihin tahansa tilaan ja tilanteeseen.

        Kun Raamattu puhuu tulevista vainoista, niin kolminaisuusoppilaat eivät vainoa toisiaan, vaan vallittuja, koska näillä kahdella on aivan erilainen usko JUMALAN aivoituksista.

        Niin,, edelleen painotan. Raamatun sisältö kuvaa ihmisen olemusta ja siksi sitä ei tule liittää / omia jokun ajan tapahtumia kertovaksi esim. tähän koronavirukseen tarkoittavaksi ilmooitukseksi. Siis tulee edelleen nähdä ilmoitukset ihmisen käyttäytymistä kertovaksi eri aikain saatossa.
        Ihminen - ihmisen mieli ohjaantuu muutoin aivan mielettömään tilaan, jos ihminen alkaa luulemaan ja kuvittelemaan, miten tämä ja tämä ilmoitus koskee koronavirusta / 2020 aikaa ihmisen hirstoriassa. Ihminen ohjaantuu siten pelkotiloihin ja erikoisesti pois todellisuudesta.

        m.l

        Pieni lisäys. Koko Jeesuksen opetus kulminoituu ihmisen mieleen ja siten koko opetuksen tulisi huomioida tämä alue. Nyt todellisuudessa on syrjäytetty - Petrinkin opetuksissa - tämä mielen vahvistamisen alue ja siirrytty epäolennaisuuksiin. Juuri siirtyminen muualle - ihmisen mieli ahdistuu tämän tasoista opetuksista. Siis Kristuksen laki on syrjäytetty ja siirrytty maailman tapahtumien pariin.

        Oikea - Pyhässä Hengessä oleva opetus tuo aina ilon ja tulevaisuuden toivon kuulijalle. Huomioikaa tämä. Kristuksen laki.

        Raamattu on niin ihmeellinen kirjanen, miten väärissä käsissä se mahdollistuu ohjaamaan ihmisen mielentilaan - umpikujaan, missä ihminen odottaa suuuuuuurta vastoinkäymistä ja jopa menettää elämisen halun. Mielikuvat on rakentuneet niin vaikeiksi ja ympäristö nähdään aivan toivottamasssa tilassa.

        Edelleen on muistettava korona aikanakin, miten Jeesus lupasi elämän - levon ja rauhan. Kyseessä on mielentila ihmisellä, jossa luottaa kaikkivaltiaaseen JUMALAAN ja HÄNEN aivoitustensa oikeellisuuteen ja niiden toteutumiseen. Ihmisellä ja millään muulla taholla ei ole annettu sijaa.
        Ihmisen tulisi tarkoin lukea ja hahmottaa mitä todellisuudessa tapahtuu kun tämä totetuu viimeistä piirtoa myöten;

        22Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25Sillä hänen pitää hallitseman
        "siihen asti, kunnes hän on pannut
        kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27Sillä:
        "kaikki hän on alistanut
        hänen jalkojensa alle".Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Luonnolisesti koko ihmisaji / ihminen käy myös vaikeita aikoja läpi - ikään kuin rangaistuksen alaisena, mutta silti putken päässä loistaa aina kirkas valo. Valosta tulisi enemmän opettaa kuin pimeydestä.

        m.l


    • Anonyymi

      Eihän raamatussakaan usein niin käynyt, että varoittajan, profeetan tai viestintuojan lopetettua puheensa, alkoi tapahtua niin kuin oli puhuttu. Ei, vaan yleensä seuraavaksi tuli odotusaika, jonka aikana Herra odotti parannuksentekoa tai valmisteli asioita sanoman suuntaan. Ja vasta sitten asia kävi toteen. Ja odotusajat saattavat olla todella pitkiäkin, koska Herra on pitkämielinen.

      • Anonyymi

        Paavola ei ole Herran profeetta. Hänen hedelmänsä sen kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei ole Herran profeetta. Hänen hedelmänsä sen kertoo.

        Kuka väitti että on? Profeetallinen ainakin on.

        Herran profeetan tuntee mm. siitä, että hän kääntää luopunutta kansaa takaisin raamatun sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka väitti että on? Profeetallinen ainakin on.

        Herran profeetan tuntee mm. siitä, että hän kääntää luopunutta kansaa takaisin raamatun sanaan.

        Petri ei ole profeetallinenkaan. Eksyttäjä hän on.
        Petri ei käännä luopunutta kansaa Raamatun sanaan vaan pois siitä. Aloituksessa on hyvä esimerkki siitä.


    • Anonyymi

      Petri Paavola osoittaa, ettei kristikansa tunne raamattuaan kovin hyvin, vaan enimmäkseen opitut selitykset raamatusta, joita on omaksuttu ja siirretty sukupolvelta toiselle .

      • Anonyymi

        Petrin kirjoitukset ja videot osoittavat, miten helposti Petri on onnistunut vätämään Raamattunsa huonosti osaavia uskovia höplästä. Petri ei opeta Raamattua oikein. Lueppa aloitus huolella, niin ehkä tajuat edes yhden asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petrin kirjoitukset ja videot osoittavat, miten helposti Petri on onnistunut vätämään Raamattunsa huonosti osaavia uskovia höplästä. Petri ei opeta Raamattua oikein. Lueppa aloitus huolella, niin ehkä tajuat edes yhden asian.

        "Kuunnellessani ja katsoessani Holapan saarnaa, niin koin kuinka hänellä oli aito ja vilpitön halu etsiä totuutta ja löytää totuus. "

        Tämä on ominta Petriä. Muut tuomitsevat hänet, mutta hän ei tuomitse muita. Niin Jeesuskin teki. Ja ihmiset vihasivat häntä silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuunnellessani ja katsoessani Holapan saarnaa, niin koin kuinka hänellä oli aito ja vilpitön halu etsiä totuutta ja löytää totuus. "

        Tämä on ominta Petriä. Muut tuomitsevat hänet, mutta hän ei tuomitse muita. Niin Jeesuskin teki. Ja ihmiset vihasivat häntä silti.

        Paavola tuomitsi Holapan. Älä mene tuohon lankaan, jossa Paavola ensin selittelee liirum laarum kaikkea tekopyhää ja sitten vihjailee, että Holapan opit tulevat riivaajilta.

        Paavolalla on ollut viime aikoina todella törkeitä kirjoituksia muista opettajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola tuomitsi Holapan. Älä mene tuohon lankaan, jossa Paavola ensin selittelee liirum laarum kaikkea tekopyhää ja sitten vihjailee, että Holapan opit tulevat riivaajilta.

        Paavolalla on ollut viime aikoina todella törkeitä kirjoituksia muista opettajista.

        Mutta sinun pahuutesi tulee suoraan pimeydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinun pahuutesi tulee suoraan pimeydestä.

        Miten niin muka? Holappa opettaa paremmin kuin Paavola. Jos sen sanoo ääneen, niin se ei ole pahuutta, mutta sinun pilkkasanasi ovat.

        Oletko hurahtanut paavolalaisuuteen, kun et kestä kuulla totuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin muka? Holappa opettaa paremmin kuin Paavola. Jos sen sanoo ääneen, niin se ei ole pahuutta, mutta sinun pilkkasanasi ovat.

        Oletko hurahtanut paavolalaisuuteen, kun et kestä kuulla totuutta?

        Raamatussa on selvä varoitus niille uskoville, jotka alkavat lyödä kanssapalvelijoitaan. Heille määrätään kerran sama osa kuin uskosta osattomille ihmisille, jos parannusta tästä lyömisestä ei tule. Täälläkin on jo suhteellisen paatuneen kuuloisia kanssauskovien haukkujia palstoilla, jotka eivät paranna tyyliään edes kehotuksesta.

        Paavola sen sijaan keskittyy asioiden puimiseen raamatun kannalta ja raamatun kehoittamalla tavalla, puuttumatta ihmisiin ja heidän henkilökohtaisiin vikoihinsa, ominaisuuksiinsa, persoonaansa tai muuhun sellaiseen. Hänen kirjoituksensa ja puheensa ovat aina täynnä raamatunjakeita sanoman tueksi, jotta käy ilmi, mihin hän puheensa perustaa. Ottamatta nyt lainkaan kantaa siihen, kuka on oikeassa tai väärässä. Jos Paavola siis erehtyy jossain, niin ainakin hän on sitten erehtynyt vilpittä ja muita lyömättä.

        Täällä sen sijaan käy suu pelkän lihallisen haukkumishalun ja ylemmyydentunteen ja oikeassa olemisen halun takia. Eli se aloittajan kuuluisa pätemisen tarve ilmenee kylläkin täällä eikä Paavolalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on selvä varoitus niille uskoville, jotka alkavat lyödä kanssapalvelijoitaan. Heille määrätään kerran sama osa kuin uskosta osattomille ihmisille, jos parannusta tästä lyömisestä ei tule. Täälläkin on jo suhteellisen paatuneen kuuloisia kanssauskovien haukkujia palstoilla, jotka eivät paranna tyyliään edes kehotuksesta.

        Paavola sen sijaan keskittyy asioiden puimiseen raamatun kannalta ja raamatun kehoittamalla tavalla, puuttumatta ihmisiin ja heidän henkilökohtaisiin vikoihinsa, ominaisuuksiinsa, persoonaansa tai muuhun sellaiseen. Hänen kirjoituksensa ja puheensa ovat aina täynnä raamatunjakeita sanoman tueksi, jotta käy ilmi, mihin hän puheensa perustaa. Ottamatta nyt lainkaan kantaa siihen, kuka on oikeassa tai väärässä. Jos Paavola siis erehtyy jossain, niin ainakin hän on sitten erehtynyt vilpittä ja muita lyömättä.

        Täällä sen sijaan käy suu pelkän lihallisen haukkumishalun ja ylemmyydentunteen ja oikeassa olemisen halun takia. Eli se aloittajan kuuluisa pätemisen tarve ilmenee kylläkin täällä eikä Paavolalla.

        >>Raamatussa on selvä varoitus niille uskoville, jotka alkavat lyödä kanssapalvelijoitaan. Heille määrätään kerran sama osa kuin uskosta osattomille ihmisille, jos parannusta tästä lyömisestä ei tule. <<

        Paavolalla on suuria määriä todella törkeitä kirjoituksia, joissa hän vikoilee ankarilla sanoille toisille opettajille. Voit laittaa palautteen hänelle.

        >>Paavola sen sijaan keskittyy asioiden puimiseen raamatun kannalta ja raamatun kehoittamalla tavalla, puuttumatta ihmisiin ja heidän henkilökohtaisiin vikoihinsa, ominaisuuksiinsa, persoonaansa tai muuhun sellaiseen. <<

        En tiedä oletko ihan sokea ja kuuro ja ymmärtämätön, kun et huomaa, miten paljon Paavola vikoilee toisille evankelistoille. Paavola ei noudata Raamattua.

        Paavola saattaa olla joskus jossain yksittäisessä arvostelussaan ihan oikeassa, mutta on usein myös väärässä, kuten tässä Holapan tapauksessa on ollut väärässä. Paavola ei myöskään pysty opettamaan sitä asiaa oikein, mistä hän arvostelee toista. Hän haukkuu muut pataluhaksi ja sitten tekopyhästi opettaa saman asia toisella tavalla väärin. Paavolalla on myös kiero tapa aina aloittaa arvostelusta tekopyhällä tavalla selittämällä, ettei hän tarkoita pahaa, mutta sen jälkeen alkaa kova ja yleensä osin väärin perustein kirjoitettu arvostelu.

        >>Jos Paavola siis erehtyy jossain, niin ainakin hän on sitten erehtynyt vilpittä ja muita lyömättä.<<

        En olet tuosta Paavola vilpittömyydestä niin varma. Olen itse siinä käsityksessä, että Paavola on pimeydeh voimien ohjauksessa, mikä paljastuu hänen läpinäkyvästä juonesta tuottaa suuria määriä salaliittoteorioita ja puuttua muiden vikohin siten ovelasti, että saa ujuttaa sen tialle jonkun toisen harhaopin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Raamatussa on selvä varoitus niille uskoville, jotka alkavat lyödä kanssapalvelijoitaan. Heille määrätään kerran sama osa kuin uskosta osattomille ihmisille, jos parannusta tästä lyömisestä ei tule. <<

        Paavolalla on suuria määriä todella törkeitä kirjoituksia, joissa hän vikoilee ankarilla sanoille toisille opettajille. Voit laittaa palautteen hänelle.

        >>Paavola sen sijaan keskittyy asioiden puimiseen raamatun kannalta ja raamatun kehoittamalla tavalla, puuttumatta ihmisiin ja heidän henkilökohtaisiin vikoihinsa, ominaisuuksiinsa, persoonaansa tai muuhun sellaiseen. <<

        En tiedä oletko ihan sokea ja kuuro ja ymmärtämätön, kun et huomaa, miten paljon Paavola vikoilee toisille evankelistoille. Paavola ei noudata Raamattua.

        Paavola saattaa olla joskus jossain yksittäisessä arvostelussaan ihan oikeassa, mutta on usein myös väärässä, kuten tässä Holapan tapauksessa on ollut väärässä. Paavola ei myöskään pysty opettamaan sitä asiaa oikein, mistä hän arvostelee toista. Hän haukkuu muut pataluhaksi ja sitten tekopyhästi opettaa saman asia toisella tavalla väärin. Paavolalla on myös kiero tapa aina aloittaa arvostelusta tekopyhällä tavalla selittämällä, ettei hän tarkoita pahaa, mutta sen jälkeen alkaa kova ja yleensä osin väärin perustein kirjoitettu arvostelu.

        >>Jos Paavola siis erehtyy jossain, niin ainakin hän on sitten erehtynyt vilpittä ja muita lyömättä.<<

        En olet tuosta Paavola vilpittömyydestä niin varma. Olen itse siinä käsityksessä, että Paavola on pimeydeh voimien ohjauksessa, mikä paljastuu hänen läpinäkyvästä juonesta tuottaa suuria määriä salaliittoteorioita ja puuttua muiden vikohin siten ovelasti, että saa ujuttaa sen tialle jonkun toisen harhaopin.

        Paavola ei vikoile, vaan käyttää raamatusta tuttuja ilmaisuja ja jakeita, puuttuessaan asioihin. Muilla taas lentää oma sylki ja runsassanaisesti puhutaan omasta lihasta ja sanavarastosta käsin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei vikoile, vaan käyttää raamatusta tuttuja ilmaisuja ja jakeita, puuttuessaan asioihin. Muilla taas lentää oma sylki ja runsassanaisesti puhutaan omasta lihasta ja sanavarastosta käsin asioihin.

        >>Paavola ei vikoile, vaan käyttää raamatusta tuttuja ilmaisuja ja jakeita, puuttuessaan asioihin. <<

        Tuo on paksu valhe. Hän vikoilee koko ajan muille saarnaajille.

        >>Muilla taas lentää oma sylki ja runsassanaisesti puhutaan omasta lihasta ja sanavarastosta käsin asioihin.<<

        Siis sinun mielestä Paavola saa puhua mitä sattuu, mutta jos joku puuttuu Paavola väärin tekoihin, niin sitä ei sitten saa tehdä. Kuka sinua enää ottaa vakavasti.

        Sinä taidat olla niitä paavolaisuuteen hurahtaneita oikkujen vaivaamia ihmisiä, jotka eivät voi tulla koskaan tuntemaan totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola ei vikoile, vaan käyttää raamatusta tuttuja ilmaisuja ja jakeita, puuttuessaan asioihin. <<

        Tuo on paksu valhe. Hän vikoilee koko ajan muille saarnaajille.

        >>Muilla taas lentää oma sylki ja runsassanaisesti puhutaan omasta lihasta ja sanavarastosta käsin asioihin.<<

        Siis sinun mielestä Paavola saa puhua mitä sattuu, mutta jos joku puuttuu Paavola väärin tekoihin, niin sitä ei sitten saa tehdä. Kuka sinua enää ottaa vakavasti.

        Sinä taidat olla niitä paavolaisuuteen hurahtaneita oikkujen vaivaamia ihmisiä, jotka eivät voi tulla koskaan tuntemaan totuutta.

        Esimerkkejä vikoilusta, kiitos. Suoria lainauksia kirjoituksista tai puheesta, missä hän puuttuu johonkin ihmisen persoonan tai haukkuu ihmisen, jonka opetusta arvostelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkejä vikoilusta, kiitos. Suoria lainauksia kirjoituksista tai puheesta, missä hän puuttuu johonkin ihmisen persoonan tai haukkuu ihmisen, jonka opetusta arvostelee.

        Et olet tainnut edes lukea aloitusta, kun peräänkuulut esimerkkejä vikoilusta. Oletko ihan sokea?

        Paavolan tuontanto on suurelta osin pelkkää toisten opettajien vikoilemista. Paavola on tänään julkaisuut uuden kirjoituksen Arameankielen Uuden Testamentin käännösten vertailua, jossa hän vikoilee Tuomas Leväselle. Paavolan mukaan siellä on vika ja tuolla on toinen vika ja Levänenkin on gnostilainen jne. Koko artikkeli on pelkkää vikoilemista.

        Paavola ei keskity evankeliumin opettamiseen vaan toisille opettajille vikoilemiseen ja salaliittoterioiden levittämiseen. Se on vakava Paavolan oma vika.


    • Se on totta ,että jokainen tekee virheitä ja vääryyksiä myös uskova.Myös sellaisia tekoja joita kutsutaan synniksi.
      Vaan Jeesus tuli ja otti pois synnin ja joka Hänen oma on niin hänelle syntiä ei lasketa.
      Meillä on parannus vääryyden teoista koko ajan eli pyrimme kaikessa hyvään.. on syntien anteeksi pyytäminen ja myös Jeesus liitti itse tuohon tärkeän eli meidän tulee antaa myös synnit toisille anteeksi ,että Taivaallinen Isä meillekkin antaa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen kautta ,joka on myös meidän esirukoilija.
      Näin olemme siis kaikki vääryyttä ja syntiä tehneet ,mutta meille sitä ei lasketa eli emme ole syntisiä.
      Meillä uskovilla Kristuksessa ei ole synnin lakia eikä näin kuoleman lakia ,joka tulee synnistä ,jossa moni kuin elää saati ,että olisi ottanut Pelastajan vastaan ja alkanut Hänen ohjauksessaan Hengen kautta elämään hyvää Pyhitys elämää.
      JEESUS ei tullut turhaan vaan Hän on pelastus.

      Jos uskova kuitenkin elää lihassa ja tekee jatkuvasti vääryyttä ja ei tee parannusta ..ei ano syntejä anteeksi...on kovettanut sydämmensä muille jne jne niin pahimmillaan voi menettää pelastuksensa ja joutuu maailman lopussa lain tuomion alle ja siellä on sitten synti ja on myös kuolema ja on myös kadotus.
      Rakas Jumala anna meille kaikille Rakastava sydän joka haluaa vaeltaa puhtaassa oma tunnossa.Anna meille voimaa vaeltaa Hengessä ,että emme lihasta hamuaisi kuolemaa. JEESUKSEN Kristuksen nimessä .Aamen.

    • Apostolien kirjoituksissa on painotus eroja raamatussa.
      Synti on syntiä tekipä sen vaikka perämetsän erkko.
      Kuitenkin se ,joka on ottanut Kristuksen veren ylleen on Pyhitetty eikä se muutu mihinkään jos vaikka uskova lipsahtaa syntiin ja se on varma ,että jokaikinen meistä siihen hairahtuu.
      Nöyrtyminen ..anteeksi pynntö ,kuten anto... paremman uuden etsiminen eli parannuksenteko sillä Pyhyyden Henki kyllä ilmoittaa jos hölmöilemme.
      Siksi me olemme Pyhiä aina,vaikka liha meissä saa tekemään joskus hölmöjä tekoja siksi pyrkikäämme Hengen mieleen sillä se ei tee hölmöjä tekoja vaan ainoastaan Jumalan tekoja.

      • Anonyymi

        Kristityistä vain harva pelastuu. Ei kaikki julkkispastoritaan pelastu.

        “Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.” (Matt 7:21-23, FinPR)


    • Anonyymi

      VEHO, hanki selkäranka ettei sinun tarvitse esittää MUSTANAAMIOTA!!

    • Anonyymi

      VeHo-miehet ovat tällaisia: arkisin pyritään rikastumaan kaikin keinoin - pahimmatkin autokauppiaan kieroudet käytössä - sitten sunnuntaisin huudetaan hallelujaa sekä aamenta ja annetaan heimoveljilleen kaikki synnit anteeksi. Sanonnat kuten "rikkaan on vaikeampi päästä Jumalan valtakuntaan kuin kamelin läpi neulansilmän" peitetään raamatusta paksulla tussilla, jottei vain tarvitsi omatunnon kovasti kolkuttaa kun revitään köyhältä nahkakin selästä! (Erityisesti yritystoiminta ja asuntosijoittaminen ovat VeHo-miesten suosiossa.)

    • Anonyymi

      VeHo-Ukko: onko pissi noussut päähän, kun olet alkanut kukkoilla kuin aito fariseus Herran huoneessa? - Ylpeys käy lankeemuksen edellä, ja ahneella on paskanen loppu! 30 hopeakolikkoa se sai palkakseen Juudaskin, joka lopulta viritti nuoran kaulansa ympärille ymmärrettyään tekonsa kavaluuden! Jeesus sanoi: rikkaan on vaikeampi päästä Taivasten valtakuntaan kuin kamelin läpi neulansilmän. Harmi vain, että neulansilmätkin ovat Vapaaseurakunnalla kateissa, joten yrittää pitää päästä läpi oikeusistuimen kirvastulen!

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan mitä tämä ns veho-ukko tekee työkseen?

    • Anonyymi

      Paavola nyt on eksyttäjä ja eksynyt salaliittoteorioihin yms. humpuukiin, mutta tässä asiassa vaikuttaa pohjalla luterilainen käsitys ihmisestä syntisenä ja pyhänä yhtä aikaa. On opetettu jo äidinmaidosta lähtien, että ihminen on itsessään läpeensä mätä ja paha, mutta Jumala näkee uskovaisen lapsensa pyhänä Kristuksen sovitustyön kautta. Näin ei Raamattu asiaa kuitenkaan opeta.

      Uuden testamentin mukaan uskovainen on pyhä ja valittu otettuaan vastaan Jumalan sanan ja tultuaan sovitetuksi, mutta siinä samalla tapahtuu uudestisyntymisen pesu, jossa ihmisestä itsestään tulee uusi luomus ja Jumalan uusi ihminen, joka on pyhä luonteensa ja siten myös käytöksensä kautta. Jos tätä pyhää Jumalan lasta ja sen tekoja sekä elämää ei näy "kristityssä", niin hän ei ole aito kristitty ja Jumalan lapsi: teot ja elämä todistavat silloin lapseutta vastaan.

      Jumalan lapsi on täydelleen pyhitetty eli erotettu tästä maailmasta Kristuksen kautta, mutta hänessä on vielä jäljellä vanhan ihmisen lihan saastutusta, joka voi saada langetettua uskovan joskus tekemään syntiä. Tämä on osa uskovan elämää ja kuuluu pyhitykseen. Uuden luomuksen vaikutuksen tulee meissä kasvaa ja vanha ihminen tulee panna pois tekoineen. Tämä on kokonaan ihmisen omalla vastuulla, aivan niin kuin Paavali opettaa.

      Uskova on siis täydellinen Jumalan edessä Kristuksen veren ansiosta, mutta sen lisäksi hän on pyhä uudestisyntymisen pesun ja Jumalan hengen vaikutuksesta, mutta ei niin täydellinen, että ei voisi koskaan syntiä tehdä (langeta tekemään syntiä). Jopa apostolit lankesivat tekemään syntiä vielä uudestisyntymisen jälkeen, joten kyllä se on mahdollista myös nykyajan uskoville - ja valitettavasti näemme sen hedelmän monissa keskuudessamme elävissä lihallisissa veljissä ja sisarissa. Näin ei saisi kuitenkaan olla, kirjoittaa Paavali, ja ihan oikein, Jumalan hengen voitelussa.

      https://kristuksessa.wordpress.com/2013/06/08/jumalasta-syntynyt-ei-tee-syntia/

      Tuolla on totuudellista opetusta siitä, millainen pyhän ja valitun tulee olla vaellukseltaan: sen tulee kelvata esikuvaksi muille kristityille, ja jos joku tekee syntiä vielä uskovana, niin miten hän kelpaisi esikuvaksi muille? Paavali ja muut apostolit sekä vanhimmat kelpasivat esikuvaksi, joten he eivät tehneet syntiä muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta. :)

      • Anonyymi

        Raamatun kohtia edellä sanotu tueksi:

        Efesolaiskirje:
        4:20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        4:21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.

        2.Korinttolaiskirje:
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Hebrealaiskirje:
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        12:12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
        12:13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
        12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

        Ihminen on vastuussa elämästään ja teoistaan vielä uskovana, vaikka voima ja mielenmuutos pyhään vaellukseen tulevat Jumalalta. Näin Raamattu opettaa ja kuka ikinä opettaa tätä vastaan, on väärä opettaja, jonka valheellisia sanoja aidot Jumalan lapset eivät seuraa.


    • Anonyymi

      Olen kuulunut Oulun Vapaaseurakuntaan jo pitkän aikaa, kauan ennen kuin Vesa Holappa ja hänen puheterapeuttivaimonsa ja lapsensa saapuivat meidän piiriimme. Alkuun koin hänen saarnansa virkistäväksi ja oikein miellyttäväksi, myös hänen kanssaan keskusteleminen oli oikein viihtyisää, mutta yhä enemmän minua on alkanut vaivaamaan se, että hän puhuu ikään kuin vain hän itse tietäisi, miten Raamattua tulee lukea ja tulkita. En itse uskaltaisi näin iäkkäänä rouvashenkilönä ja elämää nähneenä mennä kenellekään sanomaan varmuudella, mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä Jumala ja Hänen poikansa meistä haluaa. Itse en uskalla henkilökohtaisesti näistä asioista hänelle mennä puhumaan, vaikka mieli tekisi, mutta toivon hänen lukevan tämän viestin ja ottavan hieman nöyremmän asenteen Ramattuun ja lähimmäisiinsä. - Herran rauhaa teille kaikille!

    • Anonyymi

      Luulisi lopun aikana löytyvän parempia aiheita, joista opettaa uskovia.

    • Anonyymi

      >> Kyllä Raamatussa on tämä asian täysin selvästi sanottu.
      Pyhyys on Jumalan käskyjen noudattamista ja synti on niiden rikkomista. <<

      Siis RAAMATUN itsensä mukaan me olemme "pyhiä" yksin Kristuksen sovitustyön vuoksi!!! Tämä lahjana annettu "pyhyys" ei meissä kasva. Ei käskyjen noudattamisen takia tai muunkaan asian takia!!!

      Käskyjen noudattaminen ym. kuuluu hengelliseen kasvuun, uskonvaellukseen, kuuliaisuuteen, Kristuksen rakastamiseen ja seuraamiseen... Tätä elämää myös pyhityselämäksi kutsutaan. Emme mistään omista teoistamme kuitenkaan "pyhity" lisää. Olemme tasan yhtä pyhiä uskonelämämme alussa kuin sinä päivänä, kun otamme viimeisen hengenvetomme. Pyhittyminen tarkoittaa yksinkertaisesti Kristukseen juurtumista yhä enemmän, hänessä pysymistä ja hänessä kasvamista.

      • Anonyymi

        Käskyjä ei "noudateta" uudessa liitossa, vaan kun tulee mokattua, Pyhä Henki sisimmässä ohjaa tekemään parannusta, koska laki on uskovalla sydämessä. Opimme siis lainkuuliaisuuteen eli Jumalan tahdossa elämiseen sitä kautta.


    • Anonyymi

      Pyhyys?! - Onko se sitä että pyhittää elämänsä mammonan palvelemiseen, vai???

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe