Mitä mieltä olette itsensä Raamatun opettajaksi nostamasta Tako hjeltistä? Onko opetus linjassa Raamatun kanssa
Tako hjelt
275
11576
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole!
- Anonyymi
Teologeja riittää!
- Anonyymi
Jos Taco ei kuulu mihinkään seurakuntaan, niin ei Jeesuskaan kuulunut Hän oli täysin ulkopuolella.Niin oli myös profeetta Elia, joka oli paossa kuningatar Iisebeliä ja 420 tä baalin profeettaa Keritin purolla. Nykyään on paljon baalin profeettoja, jotna eivät uskalla tulla muurin ulkopuolelle ristiä kantamaan ja vertauskuvallisest kuolemaan itselleen, jopa Golgata on Jerusalemin muurin ulkopuolella. Mama Raili
- Anonyymi
Ei Jeesuskaan Helluntalainen ollut. Sanoi tulkaa ulkopuolelle leirin. Muurin ulkopuolella on Golgata. ja seuratkaa Minua. Amen
mama Raili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teologeja riittää!
Eihän profeetta Eliakaan ollu 420 baalin profeetan seurassa vaan luolassa näitä pahanpuhujia piilossa
Eivät saaneet tulta syttymää.Elia sai.
mama Raili - Anonyymi
Et tunne takoa, on varmasti voimakkaita mielipiteitä, ja pitää kiistelysäkin, ja osaa varmasti provosoida... Ette tiedä kuitenkaan häntä, hän osaa nauraa itselleen, ei ota henk Koht. Julkaistuja esim. Kommentteja. Muistan joskus ikuisuus sitten kun talo jakoi ottamansa valokuvan, ja laittoi siihen tekstin "Jumalan viesti" tai vastaavaa, siinä kovasti siltä näyttäneen muodon vuoksi. Joku laittoi välittömästi palautteen, joka oli niitä, ei niin mukavia lukea. Se oli joku rivo lentävä lause, en nyt muista sen tarkemmin, jotain munasta ja Jeesuksesta.... Talo alkoi heti nauraa katketakseen. Vaikka kyse oli aika henkilökohtaisesta asiasta. Olisin irse ottanut varmaan paljon huonommin vastaan kommentin ja pahoittanut mieleni?
- Anonyymi
Oletko sinä itse Tako Hjelt joka vastailet noihin arvosteluihin anonyyminä, vai esiintyykö joku sinuna?
- Anonyymi
ONKO SILLÄ VÄLIÄ? JEESUS NÄKEE KUKA ESIINTYY TAKONA, VAI ONKO SE TAKO ITSE. VALEHTELIJAT JOUTUVAT TUOMIOLLE VALHEISTAAN.
- Anonyymi
Tako on aivan mahtava tyyppi, ohessa joitakin hänen lausahduksia:
"Suomi on lopunmaa : FIN - LAND"
"Uskon Jeesuksen estäneen islamisaation koronan avulla, kun maailma sulki rajansa ja muslimiarmeija ei päässyt aloittamaan Euroopan valloitustaan, Turkin avatessa niille rajansa Eurooppaan. Koronan tultua muslimit vietiin Turkin toimesta Euroopan rajalta jonnekkin muualle kuin Eurooppaan."
"Saatana toteuttaa omaa aikatauluaan ja Jeesus omaansa"
"Islam saa tulla, koska maailma ansaitsee sen..."
"Olen profetoinut väärin... En kuitenkaan aio profetiaa youtubesta poistaa, koska pääasiat ovat samat, vain järjestus on väärä." <== tämä on paras
https://www.youtube.com/watch?v=CiusdgtZpaE - Anonyymi
Kyllä pitäisi tällainen ketju poistaa jossa puidaan ihmisen yksityisasioita. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja ei ketään täällä pidä nimellä moittia. Kaikki olemme virheitä tehneet eikä kukaan meistävarmaankaan pitäisi siitä, että meidän tekemisiämme puitaisiin täällä. Hei haloo yp, poista tämä ketju.
- Anonyymi
Tuon kaiken on Tako itse kertonut omilla videoillaan, mitä täällä om tullut esille, eli ei ole mitään yksityistä ja salaista tietoa.
- Anonyymi
Höpö höpö. Jos täällä toistetaan asioita joita ihminen on kertonut Julkisesti youtubessa, niin siitä on turha äläkkää nostaa.
- Anonyymi
Naulan kantaan
- Anonyymi
Viimeisinkin kiinnostuksen kipinä hellareita kohtaan loppui luettuani tämän viestiketju joten...Muistakaahan olla ihmisiksi ja mikä vielä tärkeämpää....Muistakaa ottaa lääkkeenne.
- Anonyymi
Uskovien pitää käydä seurakunnassa ja jutella siellä toistensa kanssa.
Mitään Facebuukkeja ei tarvita.- Anonyymi
Jos et ole facebookiissa, niin sinäkin osallistut somesyntiin. Tämä Suomi24 on vielä pahempi kuin facebook. Täällä räyhätään anonyymisti ilman mitään profiilia. Ja eipä koronan aikaan ole päässyt seurakuntaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ole facebookiissa, niin sinäkin osallistut somesyntiin. Tämä Suomi24 on vielä pahempi kuin facebook. Täällä räyhätään anonyymisti ilman mitään profiilia. Ja eipä koronan aikaan ole päässyt seurakuntaan!
Jokainen vastaa kirjoittelustaan. Tällä palstalla on ehkä 1/3 vakaumuksellisia Kristittyjä ja heillä asiallisia komentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen vastaa kirjoittelustaan. Tällä palstalla on ehkä 1/3 vakaumuksellisia Kristittyjä ja heillä asiallisia komentteja.
Mikä ihmeen "vakaumuksellinen Kristitty" ?
Mikään vakaumus ei tee kenestäkään oikeaa kristittyä !
Raamatun mukaan on vain uuden liiton uskovat, ja sitten uskosta osattomat, joten Raamattu ei puhu eikä opeta mistään "vakaumuksellinen Kristityistä" !
Jeesus itse opettaa selvääkin selvemmin sen, että vain uudestisyntynyt, eli Hengestä syntynyt on uskova !
Muut ovat uskosta osattomia !
Johannes 3
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen "vakaumuksellinen Kristitty" ?
Mikään vakaumus ei tee kenestäkään oikeaa kristittyä !
Raamatun mukaan on vain uuden liiton uskovat, ja sitten uskosta osattomat, joten Raamattu ei puhu eikä opeta mistään "vakaumuksellinen Kristityistä" !
Jeesus itse opettaa selvääkin selvemmin sen, että vain uudestisyntynyt, eli Hengestä syntynyt on uskova !
Muut ovat uskosta osattomia !
Johannes 3
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?>>> Jeesus itse opettaa selvääkin selvemmin sen, että vain uudestisyntynyt, eli Hengestä syntynyt on uskova !
Jeesus ei kuitenkaan tarkoittanut aivan näin: kaikilla uskovilla on katumuksen kautta mahdollisuus anteeksiantoon ja sitä kautta myös taivaisten valtakuntaan. Voin ehkä jokseenkin ymmärtää jyrkän kantasi, jolla jaat virheellisesti ihmiset uskoviksi ja ei-uskoviksi, mutta se ei ole sinun tehtäväsi. Pyhää Henkeä ei myöskään voi tilata netistä, niin kuin annat ymmärtää. Omat puheet uudestisyntymisestä eivät tietenkään tarkoita, että olisi oikeasti uudestisyntynyt.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Jeesus itse opettaa selvääkin selvemmin sen, että vain uudestisyntynyt, eli Hengestä syntynyt on uskova !
Jeesus ei kuitenkaan tarkoittanut aivan näin: kaikilla uskovilla on katumuksen kautta mahdollisuus anteeksiantoon ja sitä kautta myös taivaisten valtakuntaan. Voin ehkä jokseenkin ymmärtää jyrkän kantasi, jolla jaat virheellisesti ihmiset uskoviksi ja ei-uskoviksi, mutta se ei ole sinun tehtäväsi. Pyhää Henkeä ei myöskään voi tilata netistä, niin kuin annat ymmärtää. Omat puheet uudestisyntymisestä eivät tietenkään tarkoita, että olisi oikeasti uudestisyntynyt.Mikä "henki" nyt puhuu ???
Kyllä se niin on, että vain Hengestä syntynyt on Raamatun mukaan Jumalan lapsi, eli aito uskova !
Jos ei ihmisellä ole Pyhää Henkeä, ei hänellä ole ikuista elämääkään !
Joten älä ala valehtelemaan vastoin Raamatun selvääkin selvempää Sanaa, eli Jeesusta itseään vastaan !
Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Siinä lukee TOTISESTI TOTISESTI !
Eli se tarkoittaa varmasti !
Joten minä en jakoa itse tee, sen on Herra Jeesus JO tehnyt aivan selvääkin selvemmin !!!
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Pyhä Henki on ja toimii sinettinä ja lunastuksen vakuutena !!!
Ilman Henkeä, eli Hengestä syntymistä ei, ole myöskään vakuutta lunastuksesta eikä siten ikuista elämää !!!
Tämä on TÄYSIN selvä asia siis !
Joten lopeta valehtelusi ja perehdy kunnolla siihen edes, että mitä Herra Jeesus ITSE on sanonut !
Se on TOTUUS ! Anonyymi kirjoitti:
Mikä "henki" nyt puhuu ???
Kyllä se niin on, että vain Hengestä syntynyt on Raamatun mukaan Jumalan lapsi, eli aito uskova !
Jos ei ihmisellä ole Pyhää Henkeä, ei hänellä ole ikuista elämääkään !
Joten älä ala valehtelemaan vastoin Raamatun selvääkin selvempää Sanaa, eli Jeesusta itseään vastaan !
Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Siinä lukee TOTISESTI TOTISESTI !
Eli se tarkoittaa varmasti !
Joten minä en jakoa itse tee, sen on Herra Jeesus JO tehnyt aivan selvääkin selvemmin !!!
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Pyhä Henki on ja toimii sinettinä ja lunastuksen vakuutena !!!
Ilman Henkeä, eli Hengestä syntymistä ei, ole myöskään vakuutta lunastuksesta eikä siten ikuista elämää !!!
Tämä on TÄYSIN selvä asia siis !
Joten lopeta valehtelusi ja perehdy kunnolla siihen edes, että mitä Herra Jeesus ITSE on sanonut !
Se on TOTUUS !Kuten sanoin aiemmin, ei ole kenenkään ihmisen tehtävä tehdä jakoa uskovien ja uskosta osattomien vällle. Se on Herran tehtävä, jonka Hän tulee suorittamaan viimeisenä päivänä. Meidän kristittyjen tehtävänä on julistaa evankeliumia, ihmisten pelastukseksi.
Uudestisyntyminen ei tarkoita sitä, että tietäisimme olevamme uudestisyntyneitä jo tässä maallisen vaelluksemme aikana, ikään kuin antaisimme itsellemme vapaalipun Taivaisten valtakuntaan. Tuomio siitä, ketkä ovat uudestisyntyneitä tullaan jälleen tekemään viimeisenä päivänä Herran toteuttaessa viimeisen tuomion (Matt. 7:23).- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Kuten sanoin aiemmin, ei ole kenenkään ihmisen tehtävä tehdä jakoa uskovien ja uskosta osattomien vällle. Se on Herran tehtävä, jonka Hän tulee suorittamaan viimeisenä päivänä. Meidän kristittyjen tehtävänä on julistaa evankeliumia, ihmisten pelastukseksi.
Uudestisyntyminen ei tarkoita sitä, että tietäisimme olevamme uudestisyntyneitä jo tässä maallisen vaelluksemme aikana, ikään kuin antaisimme itsellemme vapaalipun Taivaisten valtakuntaan. Tuomio siitä, ketkä ovat uudestisyntyneitä tullaan jälleen tekemään viimeisenä päivänä Herran toteuttaessa viimeisen tuomion (Matt. 7:23).No, sinä itse et varmasti tykkää paljastuvasi ihmisille uskovaksi tekeytyväksi/ näytteleväksi !
Näinhän se teidän kanssanne on !
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Puututaan sitten tähän kirjoittamaasi:
" Uudestisyntyminen ei tarkoita sitä, että tietäisimme olevamme uudestisyntyneitä jo tässä maallisen vaelluksemme aikana, ikään kuin antaisimme itsellemme vapaalipun Taivaisten valtakuntaan "
Kyllä oikeasti uudestisyntynyt tietää sydämessään olevansa uudestisyntynyt, siitä on uskovalla pelastusvarmuus sydämessä, ja Pyhä Henki uudestisyntyneessä eli uskovassa todistaa osaltaan asian !
Mutta sinulla ei itselläsi ole tuota sydämen varmuutta, jonka Jumalan synnyttämä Usko saa aikaan !
Etkä selvästikkään tiedä sitäkään, että sinulla olisi Pyhää Henkeäkään !
Mitä se kertoo minulle sinusta ???
Sen, jonka jo huomasinkin, että ethän sinä ole uudestisyntynyt ollenkaan ja siksi sinä kirjoittelet ihan puuta ja heinää !
Niin ja Sanan mukaan uskova eli siis UUDESTISYNTYNYT kykenee arvioimaan asioita, mutta uskosta osaton ei !
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
!!!
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
!!! - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Kuten sanoin aiemmin, ei ole kenenkään ihmisen tehtävä tehdä jakoa uskovien ja uskosta osattomien vällle. Se on Herran tehtävä, jonka Hän tulee suorittamaan viimeisenä päivänä. Meidän kristittyjen tehtävänä on julistaa evankeliumia, ihmisten pelastukseksi.
Uudestisyntyminen ei tarkoita sitä, että tietäisimme olevamme uudestisyntyneitä jo tässä maallisen vaelluksemme aikana, ikään kuin antaisimme itsellemme vapaalipun Taivaisten valtakuntaan. Tuomio siitä, ketkä ovat uudestisyntyneitä tullaan jälleen tekemään viimeisenä päivänä Herran toteuttaessa viimeisen tuomion (Matt. 7:23).Niin ja miten tämä olisi mahdollista ollenkaan, jos emme kykenisi maan päällä jo ihmisiä arvioimaan oikein??? :
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli on Sanan mukaan selvää se, että meidän todellisten uudestisyntyneiden uskovien tulee kyetä erottamaan uskovat eli uudestisyntyneet uudestisyntymättömistä !
Joten lopeta nämä Raamatun terveen opetuksen vastaiset valehtelusi !!! Anonyymi kirjoitti:
Niin ja miten tämä olisi mahdollista ollenkaan, jos emme kykenisi maan päällä jo ihmisiä arvioimaan oikein??? :
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli on Sanan mukaan selvää se, että meidän todellisten uudestisyntyneiden uskovien tulee kyetä erottamaan uskovat eli uudestisyntyneet uudestisyntymättömistä !
Joten lopeta nämä Raamatun terveen opetuksen vastaiset valehtelusi !!!Tunnut tietävän kaikista ja kaikesta kaiken, toivon sinulle sisäistä rauhaa hoitaa tärkeiksi kokemasi asiat parhaalla mahdollisella tavalla.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tunnut tietävän kaikista ja kaikesta kaiken, toivon sinulle sisäistä rauhaa hoitaa tärkeiksi kokemasi asiat parhaalla mahdollisella tavalla.
Olen minä sen varran saanut Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, että näen noin selvät Raamatunvastaiset valheet valheiksi, joita sinä itse juuri esitit totuutena !
Ja älä viitsi esittää ylen hurskasta, sehän on aivan selvää, että et sinä minulle mitään hyvää toivota, kun minä juuri olen sinun useammatkin väitteesi osoittanut valheeksi !
Ensin piikittelet "Tunnut tietävän kaikista ja kaikesta kaiken" ja sitten sen päälle toivottelet muka sisäistä rauhaa ja kykyä hoitaa hyvin asioita !
Tuollainen kaksinaamaisuus ja ulkokultaisuus ei vain mene läpi, ei ainakaan minulle !
Joten häpeä "henki" , jos nyt edes sellaiseen kykenet ? Anonyymi kirjoitti:
Olen minä sen varran saanut Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, että näen noin selvät Raamatunvastaiset valheet valheiksi, joita sinä itse juuri esitit totuutena !
Ja älä viitsi esittää ylen hurskasta, sehän on aivan selvää, että et sinä minulle mitään hyvää toivota, kun minä juuri olen sinun useammatkin väitteesi osoittanut valheeksi !
Ensin piikittelet "Tunnut tietävän kaikista ja kaikesta kaiken" ja sitten sen päälle toivottelet muka sisäistä rauhaa ja kykyä hoitaa hyvin asioita !
Tuollainen kaksinaamaisuus ja ulkokultaisuus ei vain mene läpi, ei ainakaan minulle !
Joten häpeä "henki" , jos nyt edes sellaiseen kykenet ?Miksi esittää kysymyksiä, joihin tietää vastaukset? Turhaa on tuollainen tekopyhä lirkuttelu. Siksi toivon sinulle edelleen sisäistä rauhaa hoitaa tärkeiksi kokemasi asiat parhaalla mahdollisella tavalla.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Miksi esittää kysymyksiä, joihin tietää vastaukset? Turhaa on tuollainen tekopyhä lirkuttelu. Siksi toivon sinulle edelleen sisäistä rauhaa hoitaa tärkeiksi kokemasi asiat parhaalla mahdollisella tavalla.
Miksi esitin sinulle kysymyksiä ?
Jotta heräisit ja tajuaisit kuinka järjettömiä sinä itse kirjoitat ja opetat !
Mutta ethän sinä myönnä virheitäsi, vaikka ne noin selvästi on sinulle näytetty, vaan aloit vaan vänkäämään ja piikittelemään.
Et kyennyt menemään itseesi ja tutkimaan Raamattuasi, että miten ne asiat nyt oikeasti ovatkaan ?! Anonyymi kirjoitti:
Miksi esitin sinulle kysymyksiä ?
Jotta heräisit ja tajuaisit kuinka järjettömiä sinä itse kirjoitat ja opetat !
Mutta ethän sinä myönnä virheitäsi, vaikka ne noin selvästi on sinulle näytetty, vaan aloit vaan vänkäämään ja piikittelemään.
Et kyennyt menemään itseesi ja tutkimaan Raamattuasi, että miten ne asiat nyt oikeasti ovatkaan ?!Esität edelleen vääriä kysymyksiä, joihin sanojesi mukaan tiedät vastaukset.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Esität edelleen vääriä kysymyksiä, joihin sanojesi mukaan tiedät vastaukset.
Ymmärrän hyvin sen, että ne ovat sinun mielestäsi siis "vääriä", kun ovat sinulle ikäviä ja paljastavat sinun valheesi.
"Muka tiedät" !
Eiköhän se ole niin, että kun asioista keskustellaan, niin se totuus selviää usein.
Minä esitin Raamatulliset perustelut, mutta sinä et niihin kyennyt enää vastaamaan.
Joten eikö asia tullut siten selväksi ?
No, ei ehkä varmaankaan sinulle, kun kuvittelet itse tietäväsi paremmin, eikä ylpeytesi annan periksi myöntää erehtyneesi !
Mutta nyt kyllä touhusi menee jo lähinnä lapselliseksi ja säälittäväksi sanoilla kikkailuksi.
Vaikka varmaan itse kuvittelet olevasi ylen nokkela. Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin sen, että ne ovat sinun mielestäsi siis "vääriä", kun ovat sinulle ikäviä ja paljastavat sinun valheesi.
"Muka tiedät" !
Eiköhän se ole niin, että kun asioista keskustellaan, niin se totuus selviää usein.
Minä esitin Raamatulliset perustelut, mutta sinä et niihin kyennyt enää vastaamaan.
Joten eikö asia tullut siten selväksi ?
No, ei ehkä varmaankaan sinulle, kun kuvittelet itse tietäväsi paremmin, eikä ylpeytesi annan periksi myöntää erehtyneesi !
Mutta nyt kyllä touhusi menee jo lähinnä lapselliseksi ja säälittäväksi sanoilla kikkailuksi.
Vaikka varmaan itse kuvittelet olevasi ylen nokkela.Saadakseen oikeat vastaukset on osattava esittää oikeat kysymykset. Niitä odotellessa...
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Saadakseen oikeat vastaukset on osattava esittää oikeat kysymykset. Niitä odotellessa...
Eli olet jo korottanut itse itsesi Jumalan asemaan !
Tämä asia tuli nyt ihan selväksi ! Anonyymi kirjoitti:
Eli olet jo korottanut itse itsesi Jumalan asemaan !
Tämä asia tuli nyt ihan selväksi !Rakastatko sinä minua?
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Rakastatko sinä minua?
Rakastan toki !
Mutta en minä rakasta sinun vääriä toimiasi, enkä valheitasi ja Raamatun vastaisia harhaoppejasi !
Siis jokainen ihminen on itsessään rakastettava, mutta vääryys ja väärä toiminta ei toki ole !
- Anonyymi
Tässä on Tako Hjeltin opetus. Koetelkaa itse miten hän opettaa, niin voidaan lopettaa tämä hölynpöly: https://youtu.be/aPs8iVdSYOk
- Anonyymi
Kyllä tuossa päällimmäiseksi jää mieleen että häntä ei taas ymmärretä. Ei kirjoittamalla eikä puhumalla. Hän on tullut uskoon ja syvemmin ymmärtänyt asiat kuin kukaan ja nyt hän kertoo armollisesti sen muille. Opetuksessaan ei sinänsä ole vikaa, jos ei henkilö itse olisi niin riidanhaluinen että siitä on Henki kaukana. Välillä itse paasaa että Paavali oli väärässä ja hän on se joka sen ymmärtää, ja että Raamatussa on kohtia jotka eivät ole totta. Tuon kelkassa päädyt jonnekin kulttiin ennenkuin ehdit kissaa sanoa.
- Anonyymi
Raamattutunnit raamatusta poistetuista kirjoista kiinnostaisi enemmän. Kuten Tuomaan evankeliumi. Vinkkinä Takolle.
- Anonyymi
Selailin joku päivä sitten youtube-kanavia ja laitoin suosikkeihin hyviä. Osuin myös Tako Hjeltin kanavalle, en pitkään kuunnellut, mutta mielestäni ilmeessä oli jo semmoista lempeyttä, että laitoin sen suosikkeihin.
- Anonyymi
Sopivaa ruumiillista työtä nämä tyypit tarvitsevat eniten, pois selittämästä asioita joista eivät juuri mitään tiedä.
- Anonyymi
Ehdottomasti näin.
- Anonyymi
Tässä on Tako Hjelt opettamassa uusimmassa opetuksessaan. Koetelkaa sanoma itse, minä en sano mitään, puhukoon opetus häntä vastaan tai hänen puolestaan: https://youtu.be/Xy6kNy4sJ0w
- Anonyymi
Onko kukaan teistä käynyt tutustumassa Takon sanomaan? Ei taida olla. Täällä te hyökkäätte ihmistä vastaan, tuntematta edes mitä sanomaa hän jakaa. Takolla on pian viisihenkinen perhe ja tämä perhe elää kuuliaisuudessa Jumalalle ja Raamatun ilmoitukselle, mikäli hänen jakamaan sanomaan on uskominen. Koetelkaa hänen sanomansa, älkää haukkuko häntä ihmisenä. Jos sanoma on Raamatun mukainen, lopettakaa haukkuminen, mutta jos ei ole, haukkukaa sanoma, älkää ihmistä. Sanoma löytyy hänen YouTube kanavaltaan. https://www.youtube.com/channel/UChsSd3VKX5Qhp9NOCde8aTw
- Anonyymi
En usko yhdenkään uskovan kannustavan keskusteluun saatanan kanssa. Raamattu varoittaa näistä hengistä monessa kohtaa!
- Anonyymi
Miksi tämä keskustelu jatkuu aina vaan? Annetaan ihmisen olla rauhassa. Haloo yp, voisitko poistaa tämän ketjun jossa ihmisen yksityisasioita puidaan.
- Anonyymi
Saatanan kanssa juttelu johtaa suoraan helvettiin, se on selvä!!
- Anonyymi
Saatana on paljon fiksumpi kun sinä. Tekikö hän syntiä, ei. Oli kaikessa Jumalan mielen mukainen. Mutta yksi oli asia joka sai hänet taivaasta pois ja riitaan enkelten kanssa. Luzifer ylpistyi ja hän sanoi : minä teen istuimeni Jumalaa korkeammalle. Tuo ylpeys suisti taivaassa kapinan seurauksena osan enkeleistä Luziferin hallintaan. Jumala antoi myös Saatanalle koko maanpiirin hallittavaksi.
- Anonyymi
Johan on hupiukko!!
- Anonyymi
Kiinnitin huomiota samaan. Jotenkin vähän rauhoittui hyökkäilyssään siellä ryhmässä.
- Anonyymi
Ei siellä rohkene nyt kukaan olla toista mieltä!
- Anonyymi
Tako Hjelt tehtailee opetuksiaan siihen malliin, että niitä tupsahtelee esille kuin sieniä sateella. Koetelkaa hänen uusin opetus ja tehkää siitä omat päätelmänne: https://youtu.be/pt7g9SGvVBA
- Anonyymi
Joku näköjään tehnyt aloituksen ryhmän hiljenemiestä. No Virven. toisen ylläpitäjän kanssa jotain keskustelua ja Virve tietenkin myötäilee ja peukuttelevat toisiaan!
- Anonyymi
Ainakin aikaisemmin Tako oli puolistamassa Onwuor suurta profeettaa, mutta Virven kanta taisi olla kiriittisempi. Tekivät päätöksen ettei Onwuorin tilaisuuksia oteta ryhmään.
- Anonyymi
Tako Hjelt lurittelee myös "lauluja" ja rustaa "runoja." Tako sanoo tekevänsä nämä "laulut" ja "runot" Jeesukselle. Tässä hänen uusin kyhäelmänsä: https://youtu.be/MSWLRhHndhY
>>> Säännöt on edelleen samat ja riiteliät on poistettu. T: Tako Hjelt.
Tuli mieleen Ludvig XVI, joka oli Ranskan kuningas vuosina 1774–1792. Ensin hän oli kuningas Jumalan armosta, myöhemmin pelkkä ranskalaisten kuningas. Lopulta hän löysi itsensä verijuhlien jatkoilta.- Anonyymi
Tässä Takon yksi ryhmä, jossa on myös tiukat säännöt. Tässä ryhmässä ihmiset varautuvat elintarvikkein ja muutoinkin pula-aikaan, jonka he uskovat pian suomeen tulevan: https://www.facebook.com/groups/381616875530361/?ref=bookmarks
- Anonyymi
Olenko ainoa täällä joka on sitä mieltä että Tako on todellinen suurmies ja Jumalan soturi. Ymmärtäisi vain että puheet vaativat tekoja!
- Anonyymi
Miksikähän minun viestini koiran kohtalosta poistettiin? Se on ihan julkista tietoa johon törmäsin vilkaistessani herran julkista fb seinää...
- Anonyymi
Tässä on häneltä ainakin ihan Raamatun mukainen opetus. Teki sen tänään: https://youtu.be/K7uOc9xl2Zo
- Anonyymi
Saatanan kanssa juttelua ei oikein mikään raamatuntulkinta korvaa tai oikeaksi muuta. Opetukset voi olla mitä vaan kun kaikki muu puhuu pahanhengen läsnäolon puolesta....
- Anonyymi
Minua häiritsee tuo parannusteoria. Kun sydämestään tekee parannusta niin se on anteeksi annettu ja niinhän se onkin, mutta itse tekoa ei tartte lopettaa? Eikö tämä päde mihin vain syntiin, eli jatka vain kunhan teet samalla parannusta ja vain odottelet että syntisi poistetaan. Tämä ei päde muihin ihmisiin, vaan vain Takoon, muille voi paasata parannuksesta suu vaahdossa tietämättä lainkaan mikä on parannuksen tila kullakin.
- Anonyymi
Minä en löytänyt hänen seinältään näin kommenttoivaa vanhaa ystävää...
- Anonyymi
Eikös Tako heilunut joskus Johanna Tukiaisen kanssa? Siinä on kaksi aika samantyyppistä ihmistä, jotka molemmat ovat aina oikeassa, ja muita voi haukkua ja arvostella suuvaahdossa ja itse ovat prinsessanherkkiä millekään palautteelle! Yhtä rakkaudellisia ja hengellisiä molemmat🤣
- Anonyymi
Tako teki taas uuden laulun. Se on tässä. Mielestäni oikein hyvä. Tässä laulun sanat, liitän laulun youtubesta linkiksi:
Mukaelma Eppu Normaalin kappaleesta: Pimeyden tango.
SANAT:
Vaihtuu päivä yöksi kaupungin,
kirkkauden kutsu huudon,
kuulen minäkin.
Kutsussa tuon sävelen,
pimeydestä ulos kävelen.
Vaan ei pimeys jää yksin nuolemaan näppejään,
se tarttuu takinliepeeseen,
kuin vanhaan ystävään.
Mua seuraa valoihin.
ulos kirkkoihin, pyhäin seuroihin.
Kuljen parannuksessa valojen luota Jeesus etsin sua,
kuljen valoa kohden, koska Jeesus kutsuu mua,
valot kirkastui, pimeyden luotani poistuvan näin,
kirkkauteen Jeesus sun kanssasi jäin.
Silti ajassa ei pimeys koskaan hylkää mua,
ajassa pimeyden, Jeesus mä seuraan sua.
Vaan vaihtuu päivä yöksi kaupungin,
taas helmoistani löydän tuon vanhan kaverin,
kuin uhriansa ainoaa,
mua seuraa, mua vainoaa.
Maailmassa pimeydenruhtinaan
mä kuuliaisena Raamatulle kuljen
ja valitsen toisen kuninkaan.
Sua Jeesus rakastan,
siksi tahtosi valitsen, hylkään saatanan.
Kuuliaisena Raamatulle, ei tarvitse olla huolissaan,
vaikka pimeys ei loista poissaoloaan,
vaan mua seuraa, mua vainoaa,
mutta Jeesus puolustaa omiaan.
En voittanut ristillä saatanaa,
vaan ristillä voitti saatanan Jeesus ainoastaan.
Sua Jeesus rakastan,
siksi tahtosi valitsen, hylkään saatanan.
Vaihtuu päivä yöksi kaupungin,
kirkkauden kutsu huudon,
kuulen minäkin.
Kutsussa tuon sävelen,
pimeydestä ulos kävelen.
Vaan ei pimeys jää yksin nuolemaan näppejään,
se tarttuu takinliepeeseen,
kuin vanhaan ystävään.
Mua seuraa valoihin.
ulos kirkkoihin, pyhäin seuroihin. https://youtu.be/jJ3DC-7UiI8 - Anonyymi
Kristuksen veri ei ainoastaan lunasta uskovia synnistä ja iankaikkisesta rangaistuksesta. Näiden lisäksi se "puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa" (Hep. 9:12).
- Anonyymi
Täällä väitetään Takon puolustavan Owuoria. Ainakin tässä videossa Tako nuhtelee sekä Owuoria, että Pripend Finland seurakuntaa Owuorin koroittamisesta ja Raamatun unohtamisesta. https://youtu.be/JlLjR4SYEdo
- Anonyymi
Kaikkien meidän pitää olla valmiita kuolemaan. Elämämme muistuttaa matkantekoa; niin kuin vietät yön hotellissa ja lähdet aamulla, niin mekin olemme matkalaisia tässä elämässä. Olennaista on, että olemme valmistautuneet. Jos tämä usko auttaa minua tekemään vähemmän syntiä, se koituu hyödykseni.
Aleksanteri Suuresta on olemassa sanonta ’Vaellettuaan maata metrikaupalla, hän mahtuu metriin maata’. Aleksanteri Suuri lähti liikkeelle Makedoniasta ja matkasi aina Intiaan asti. Hän kulki monta kilometriä ja valloitti monta seutua, mutta lopulta sai kaksi metriä maata; ei yhtään enempää.”Enpä ole tällaista "sanontaa" kuullut, ja vieläpä Aleksanteri Suuresta, jonka hautapaikka on edelleen yksi maailman suurimmista arkeologisista mysteereistä. Aleksanterin hautapaikka ei myöskään ole mikään köyhän miehen 2:n metrin pläntti, vaan kirjoitusten mukaan valtava mausoleumi kultaisine maalauksineen. Olihan kyseessä sentään Aleksanteri Suuri. Toisaalta, Jeesus ei saanut edes metriäkään multaa, näin kuvaannollisesti ajatellen.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Enpä ole tällaista "sanontaa" kuullut, ja vieläpä Aleksanteri Suuresta, jonka hautapaikka on edelleen yksi maailman suurimmista arkeologisista mysteereistä. Aleksanterin hautapaikka ei myöskään ole mikään köyhän miehen 2:n metrin pläntti, vaan kirjoitusten mukaan valtava mausoleumi kultaisine maalauksineen. Olihan kyseessä sentään Aleksanteri Suuri. Toisaalta, Jeesus ei saanut edes metriäkään multaa, näin kuvaannollisesti ajatellen.
Mauseleumi on ihmisten osoitus hänen muistolle. Mätänevä ruumis ei muuta tarvitse kuin yhden neliömetrin pinta-alan maata.
Tuo sanonta on mitä kreikasta ja munkin lausumana.
- Anonyymi
Taas Tako teki raikkaan ja puhtaaseen Raamatun ilmoitukseen perustuvan opetuksen, jossa alleviivataan Kristuksen tahdon mukaista elämää. En voi kuin ihmetellä heitä, jotka Takoa haukkuvat ja kuuntelevat ihmisiä jotka hänestä pahaa puhuvat. Teidän tulisi kuunnella sitä sanomaa mitä Tako jakaa ja tehdä tämän sanoman mukaan hänestä mielipiteenne, jos ette edes tiedä onko valheet hänestä totta. Tako kutsuu Jumalan kansaa kuuliaisuuteen. Tässä hänen uusin opetuksensa: https://youtu.be/hNuF7bCD1hA
- Anonyymi
Tako teki humoristisen opetuksen Pillipiiparista. Kestää vain reilu 5min - kannattaa katsoa. Hengellisesti köyhän sanoman omaaville täytyy hieman avata Takon sanomaa ja kertoa, että Pillipiipari edustaa tässä opetuksessa saatanaa, joka kokoaa omansa Herran kansasta luokseen. Kaikki eivät pelastu, jotka suullaan Jeesuksen Herrakseen sanovat, vaan taivaan valtakunnan perivät he, jotka tekevät Taivaallisen Isän tahdon. Tässä Takon lyhyt opetus: https://youtu.be/sOWyHIZmomo
- Anonyymi
Tako teki hyvän opetuksen kahdesta todistajasta, lopun ajoista ja Jumalan lupausten täyttymisestä. Itse otan tämän profetiana ja uskon Trumpin tulevan murhatuksi ihan niinkuin Tako profetoi. https://youtu.be/tsqg-7khZcE
- Anonyymi
Enpä usko. Meller illä on 50v ennustuksia jotkei toteutuneet.
- Anonyymi
Kaikki voivat pettää teidät, Kristus ei koskaan!
Kaikki tulee Jumalalta ja kaiken Jumala sallii. Hänen pitää olla jokaisen kristityn aivojen, sydämen ja mielen keskusakseli, jonka ympärillä kaikki pyörii.
Herra pukee meidät, Herra ylläpitää meitä, Herra antaa meille viisautta, me olemme kaikkea Hänen kanssaan, mutta ilman Häntä vain tyhjiä astioita.
Älkäämme siis kumartako maailman turhia ja ajallisia epäjumalia, valheellisia johtajia ja idoleita, jotka lupaavat meille ajallista mielihyvää ja valheellista onnea, vaan kulkekaamme "aitoina israelilaisina" Kristuksen tahdon mukaan kohti Taivaallista Valtakuntaa, joka odottaa meitä.
Veljeni, ”älkää luottako johtajiin, älkääkä ihmislapsiin, joissa ei ole pelastusta” (Ps. 145:3 LXX). - Anonyymi
Oho, niin ne totuudet vaan alkaa nostaa päätään. Ei mikään pysy piilossa Herralta!
- Anonyymi
Ihan outo nimi 🤔 en ole koskaan kuullut.
- Anonyymi
Koska täällä on Takosta puolesta ja vastaan mielipiteitä, jaan tänne Takon yhden opetuksen koeteltavaksenne. Sanoma on ainakin Raamatun mukaista ja sanoman perusteella meidän tulisi muodostaa mielipiteemme veljistämme. https://youtu.be/csZYLDEZAdc
- Anonyymi
Täällä haukutaan Tako ylpeäksi, mutta hänen sanomastaan kumpuaa nöyryys Jumalan tahtoa, eli Raamatun ilmoitusta kohtaan. Jokaisen kannattaisi kuunnella mitä Takon sydämeltä kumpuaa, koska Takon sydän on nöyrä ja tottelevainen Jumalalle. https://youtu.be/UrrK1aIcPjA
- Anonyymi
Tako on hyvä mies, ymmärtää uskosta enemmän kuin Espoon vapis yhteensä!
- Anonyymi
Parahin Tako! Ei kannata jäädä väittelemään kiivaiden uskovien kanssa. Se ei ole rakentavaa, ei hyödytä ketään ja siinä menee lopulta vain kallista aikaa hukkaan. Lisäksi hermostuttaa itsensä. Kannattaa lähteä reippain mielin kulkemaan omaa polkuaan, sitä polkua jota Jumala juuri sinulle näyttää ja johdattaa samalla. Toivotan siunausta, rakkautta ja rauhaa elämääsi. Uskonveljesi
- Anonyymi
Tämä ketju, Kuin seiskaa lukis 🤔
- Anonyymi
En tunne ja tiedä kusta puhutaan. Mutta miksi käsitellä asiaa jos mies hoitaa työnsä ja maksaa veronda ja hoitaa velvoitteensa.
- Anonyymi
Tässä Takon Raamatun mukainen ja nöyrä uusin opetus. Kuinka kukaan voi pitää kuuliaisuutta Jumalan tahtoa kohtaan korottavaa opettajaa eksyttäjänä? Kun korotetaan Jumalan tahtoa, korotetaan Kristusta. https://youtu.be/59lTVpuFaVg
- Anonyymi
Kirjoitin vastineen väärään viestiin. Tulisi liittyä alemmaksi ;
27.07.2020 23:24
Markku Lievonen
- Anonyymi
Niin, melko yleistäen voidaan todeta miten vähän on uskovien kesken taidollisuutta hoitaa tämän tyyppisiä ongelmia. Ongelmia, jotka liittyvät ihmissuhteisiin tms. Yleisin hoitokeino on vaikeneminen tai asian sietäminen ilman käsittelyä.
Juuri tämä asioiden käsittelemättömyys / maton alle laittaminen / vaikeneminen surkastuttaa ihmisen ymmärrystä ymmärtää ihmisen käyttäytymisiä ja erikoisesti turmeltuneisuutta ihmisessä.
Toinen erittäin merkittävä vaikutus asioiden tietoisuudessa käsittelyssä on - ongelmien vähentyminen - ihmissuhteiden seesteytyminen. Salassa pysyminen antaa jopa voimaa ongelmien kasvussa ja taas julki / valoon tuominen vähentää ongelmia.
Turlemtuneen ihmisen / koko lajin merkittävin ongelma ja siten pelkotila on jonkun kielteisen asian julkitulo. Juuri tuohon liittyy miten rikolliset tekevät rikoksensa salassa ja pakenevat poliisia.
Ajatellen Jeesukse opetuksen parantavaa voimaa - mielenohjausta - sen toiminta perustuu avoimuuteen ja taas avoimessa ilmapiirissä / ihmissuhteissa - siihen liittyvän mieli alkaa parantua. Ajatellen ihmisen mielen muuttumista ja parantumista / voimaantumista, niin paras terapia juuri olisi Jeesukseen uskovien / opetuksiin seura ja sen vaikutus. Terve uteliaisuus ja avoimuus ja taakkojen kantataminen ( ei taakan antaminen).
Siis koko usko Jeesukseen kulminoituu toisen ihmisen - lähimmäisen mielentilan vaalimiseen ja tuohon liittyen Raamatun opetus tulee aina olla lähimmäisen mielen vaalimiseen ja kohentumiseen kohdentuva. Ei vaatimusta ja kiristämistä tms.
Tai ajatellen laajemmin uskovan ihmisen elinympäristöä / uskovien yhteyttä;
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus JUMALAN ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. Jaakob 1
No, jokainen ymmärtänee mikä merkitys - vaikutus - tulee olla huomioimalla orpoja ja leskiä heidän ahdistuksissaan? Siis heihin.
Armottomuus ihmisessä lie kaikkein vaikeinta ihmissuhteissaan.
Markku Lievonen - Anonyymi
Tässä Takon uusin profetia. Mitä mieltä yleisö tästä on? Tako ei vertaa Suomea, tai suomalaisia narkomaaneihin, vaan vertaa Suomen tulevaa ahdistusta profetian narkomaanin kokemaan ahdistukseen. Narkomaanihan on vaarassa menettää henkensä. https://youtu.be/L-9nmOoGXAU
- Anonyymi
Tako laittoi tälläsen videon seinälleen ja youtubeen. Mitä mieltä raati tästä on? https://youtu.be/wt9zLry9Ckc
- Anonyymi
Eiköhän nuo Takon videot ole nähty ja täällä jo puitu. Jos mielipiteet kiinnostaa niin varmaan kannattaa lukea tämä ketju ihan kokonaisuudessaan ja sitten katsoa syvälle peiliin.
- Anonyymi
Takon opetus Jumalan olemuksesta:
Jumalassa on alkukielen mukaan sekä maskuliininen, että feminiininen puoli. Isä on maskuliininen, Pyhä Henki feminiininen ja Poika maskuliininen. Tämä kolminaisuus muodostaa yhdessä maskuliinisen kokonaisuuden eli Jumalan, koska kaikki on Isän vallassa, joka on antanut kaiken Pojan haltuun. Raamattu on kuitenkin feminiinisen Pyhän Hengen inspiroima. Inspiroima on hieman väärä sana, koska ihminen kirjoitti Raamatun Pyhässä Hengessä. Ihminen on sekä mies että nainen ja avioon mennessään, heistä tulee yksiliha ja tämä yksiliha on Jumalan uusiluomus, jossa on sekä maskuliininen, että feminiininen puoli, mutta ei sukupuolta, kuten Jumalassakin, jonka kuva ihminen on. Alussa nainen erotettiin miehestä ja näin ihmisestä tuli mies ja nainen. Ihminen on siis sekä mies että nainen, vaikka mies ja nainen ovat yksinkin ihminen. Pyhä Henki on Jumala siinä missä Isä ja poikakin. https://youtu.be/CxVmunBjWcQ - Anonyymi
Mitä valeita täällä on levitelty? Minä en ole löytänyt sellaisia?
- Anonyymi
Tässä on Takon opetus jonka mukaan Juudas Iskariot oli nimeään myöten Jumalan valinta opetuslapseksi. Ennen kuin tuomitsette, miettikää kuka opetuslapset valitsi ja kuka valitsee seuraajansa Raamatun mukaan, kun ihminen Kristusta seuraamaan lähtee... https://youtu.be/dsVJAEzAEnE
- Anonyymi
Joka ihmisten hyväksyntää etsii, se kadottaa Jumalan hyväksynnän. Siksi aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteiksi.
Häviökseen mies on monien ystävä, mutta on myös ystäviä, veljiäkin uskollisempia.
Sananlaskut 18:24 FB38Tuskin aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteeksi, sillä aito usko on toisen ihmisen rakastamista ja rakkaudella kohtaamista.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tuskin aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteeksi, sillä aito usko on toisen ihmisen rakastamista ja rakkaudella kohtaamista.
Vähämpä tunnet Jeesuksen opetuksia. "He joutuvat vihattavaksi minun nimeni tähden"..............
Anonyymi kirjoitti:
Vähämpä tunnet Jeesuksen opetuksia. "He joutuvat vihattavaksi minun nimeni tähden"..............
Ole huoleti, tunnen opetukset oikein hyvin. En myöskään usko, että kovinkaan moni täällä leppoisassa Suomessa olisi joutunut kärsimään Jeesuksen nimen tähden. Oletko itse?
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tuskin aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteeksi, sillä aito usko on toisen ihmisen rakastamista ja rakkaudella kohtaamista.
""Tuskin aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteeksi, sillä aito usko on toisen ihmisen rakastamista ja rakkaudella kohtaamista.""
Ymmärrätkö mitä tuossa on vialla???????????????
Kuvittelet, jos ihminen rakastaa ihmisiä, niin luulet tämän estävän vihan kohteeksi joutuisen. Noinhan tuossa luulottelet................ Anonyymi kirjoitti:
""Tuskin aidossa uskossa elävät joutuvat vihan kohteeksi, sillä aito usko on toisen ihmisen rakastamista ja rakkaudella kohtaamista.""
Ymmärrätkö mitä tuossa on vialla???????????????
Kuvittelet, jos ihminen rakastaa ihmisiä, niin luulet tämän estävän vihan kohteeksi joutuisen. Noinhan tuossa luulottelet................Puhun kokemuksesta. Jos joku haluaa vihata niin se on vihaajan oma ongelma, ei vihan kohteen.
#VihaajatVihaa- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Puhun kokemuksesta. Jos joku haluaa vihata niin se on vihaajan oma ongelma, ei vihan kohteen.
#VihaajatVihaaYmmärrätkö yleensä mitä kirjoittelet?????
""Jos joku haluaa vihata niin se on vihaajan oma ongelma, ei vihan kohteen.""
Päätä jouttuuko vaiko ei. Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö yleensä mitä kirjoittelet?????
""Jos joku haluaa vihata niin se on vihaajan oma ongelma, ei vihan kohteen.""
Päätä jouttuuko vaiko ei.Ymmärrän hyvin, mitä kirjoitan eikä luetun ymmärtämisessäkään ole ongelmaa. Jälkimmäisellä lauseella tarkoitin sitä, että on eri asia haastaa itse riitaa ja joutua vihan kohteeksi, kuten helluntailaisilla on usein tapana tehdä, kuin elää sovussa ja rakkaudessa, mutta kokea ulkopuollisten vihaajien kateutta tms. jolla ei ole käytännön merkitystä arkielämässä.
>>> Kyseisellä foorumilla uskovat ottavat kantaa opetuksiini koskaan edes kuuntelematta niitä...
Tako, mitä tunnet sydämessäsi kyseisiä ihmisiä kohtaan, mitä haluaisit sanoa heille?- Anonyymi
Täälläkin huomaa hänen keskustelukyvyttömyytensä. Hän jankkaa ja jakaa tänne omia postauksiaan, ja haluaa että häntä kuunnellaan ja ollaan samaa mieltä. mitään hengellistä keskustelua ei synny, eikä hän opi mitään, eikä varsinkaan opeta mitään.
- Anonyymi
Onko se usko ja sana vai oliko kirja ja sana tai usko ja elämä foorumi jokin netmissionin ja uskofoorumin seuraaja? Eipä siellä juuri mitän ollut suurin osa vanhoja keskusteluja.
- Anonyymi
Kommee miäs. Muuta tiärä.
- Anonyymi
Ette arvaa kuka?
Tässä vanha opetukseni:
Tuli sellainen olo, että tämä pitäisi jakaa nyt. Ehkä tämä on juuri sinulle tarkoitettu....
Opetus seurakunnissa vallalla olevasta eksytyksestä nimeltään: Armo on ilmaista ja Rakkaus ikuista, välittämättä siitä mitä teet. Opetus on myös siitä, mitä parannus on - kannattaa kuunnella mitä Muumipeikko sanoo vangitulle seurakuntalaiselle. https://youtu.be/pVZeJSt2Sa0 - Anonyymi
Läpäläpälää, Tako se täällä taas pälättää...
Koetelkaa tämä lyhyt opetus ja tehkää arvionne Raamatun ilmoituksen perusteella, tai siten miten te sen ymmärrätte... Kestää vaivaiset 12:2 min
Sain sienessä ollessani tänään tehtyä uuden opetuksen. Opetus on Jumalan tahdosta ja siinä vaeltamisesta... https://youtu.be/PjyjT8_225M - Anonyymi
Kristus ottaa avioeron sellaisesta palvelijastaan, joka ei tahdo Häntä totella. Morsiammeen ei kuulu yhtäkään kapinallista. https://youtu.be/i77j-ga_QiA
- Anonyymi
Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.
Sillä sinun tähtesi minä kärsin herjausta, pilkka peittää minun kasvoni.
Veljilleni minä olen tullut vieraaksi, olen tullut oudoksi äitini lapsille.
Ps 69:7-9
Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan — Ihmisen Pojan tähden.
Luukas 6:22
Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Joh 15:21
Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
1. Piet 4:14 - Anonyymi
Parannus ei ole omaa tekoamme, vaan Pyhän Hengen pyhitysprosessi, kohti avonaisia taivaan portteja. Se ettei Jeesus hylkää ihmistä, on kuitenkin riippuvainen ihmisen vaelluksesta. Jos ihminen hylkää Kristuksen opit, on se ihmisen oma valinta ja Kristus antaa ihmisen mennä menojaan. Kristus ei pakota seuraamaan Häntä ja jos ihminen tahtoo, voi ihminen vapaasti valita toisin, mutta silloin kävelee laveaatietä ja omasta tahdostaan kadotukseen, vaikka kukaan ei kadotukseen tahdokkaan. Tahto seurata Kristuksen oppeja ratkaisee ja jos se sammuu, on peli selvä.
Opetus video teoista: https://youtu.be/nQN0O1xk-Yg - Anonyymi
Aina voi kuitenkin valita taas uudestaan ja uudestaan, sitähän usovan elämä on. Kokoaikaista parannusta ja valitsemista. Valitaan olla töykeitä, solvataan, räyhätään ja mustamaalataan pitkin nettiä ihmisiä, ynnä muuta, Mutta siitä voidaan parantua ja ukoilla armoa ja ymmärrystä ja tehdä sovinto niin Jumalan kuin ympäröivän maailman kanssa. Elikä jokainen on koko ajan niin armossa kuin luopumuksessakin.
- Anonyymi
Eihän täällä ihmiset sinua Tako kiltti hauku. Täällä yritetään saada sinua parannukseen ja pois luopumuksesta. On rakkautta varoittaa asioista. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi tätäkin kautta.
- Anonyymi
Vai ei oo haukuttu 🤣🤣🤣🤣
Päivän paras vitsi...
Öijähän lyödään tässä ketjussa skitsona pillit päällä ampparilka pakkohoitoon ja pakkopaitaan, piikkiä kankkuun ja raju veks
En muutoin kyllä ole kuunnellut tacoa. En tiedä hänestä yhtikäs mitään että vousin sanoa, kuinka on raamatun mukaiset puheet.
Mutra paljon on näyttänyt ketjuun tulleen pitutta ja aloituksen joku nistaa ylös again again again...
Mikähän mies se tämmönen oikein on, että häntä jaksetaan puida tällä kurjalla palstalla 🤔
ST
- Anonyymi
I don't know
- Anonyymi
RAAMATUN OPETTAJANA IHAN HYVÄ. TÄSSÄ TAKOLTA TAAS UUSI OPETUS. OPETUS ON PYHIEN YHTEISESTÄ RINTAMASTA.... https://youtu.be/Q41BBXucI9M
- Anonyymi
Siunausta sinulle ja perheellesi. Parannuksessa vaeltaminen alkakoon kohdallasi.
- Anonyymi
Tässä Takon opetus, jonka nimi on: "Eräänä päivänä Joosefin verstaassa." https://youtu.be/TnELPb4VmXg
- Anonyymi
Tako varoittaa saatanasta ja spiritismistä tässä videossa. Mitä mieltä raati on? https://youtu.be/11KmRhYLX2U
- Anonyymi
Eipä tuota kovin moni taida youtubesta katsoa, ainakaan kun katsoo noita videoiden katselumääriä, eikä yhtään kyllä ihmetytä miksi. Saahan sitä jankkaamalla selitettyä vaikka mustan valkoiseksi, mutta vähänpä sillä on oikean uskon kanssa tekemistä. Kateellisuus ja katkeruus haisee pitkälle. Toivottavasti Jumala vielä avaa hänen silmänsä.
- Anonyymi
Mistä ihmeestä te edes löydätte näitä kaiken maailman takohjelttejä...?!
Ei tarvitsisi niin kovasti olla koettelemassa muiden opetuksia, jos raamattu ja Jeesus olisi siinä asemassa elämässä kuin kuuluisi!
Minua Herra ohjeisti heti uskon alkumetreillä lukemaan sanaa itse, jolloin hän itse pääsee puhumaan minulle sanan pohjalta. Sama ohje pätee varmasti aloittajaan ja muille. Hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä. Jos et kuule, olet vaipunut jonkun muun kuuntelemiseen.
Herran asettamat opettajat, profeetat ym. ovat vain apuvälineitä raamatun ymmärtämisessä, eivät itse tarkoitus tai jotain sellaista, mitä seuraamme enemmän kuin raamatun sanaa ja Kristusta itseään. - Anonyymi
Taas yksi tosiuskovainen törttöilee liikenteessä.
Kenen mielestä nämä uskovat eivät kaipaa saarnaa parannuksesta?
"Englandin autosta löydettiin sekä kannabista että kokaiinia ja hänen epäillään ajaneen autoa huumeiden vaikutuksen alaisena."
MTV:n linkki uutiseen: https://l.facebook.com/l.php?u=https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jeesus-kaski-paastamaan-irti-ratista-auto-viisi-kertaa-katon-kautta-ympari/6745644?fb_ref=WpzQIwCrg7-Facebook&utm_source=Facebook&utm_medium=ShareButton&utm_campaign=GetSocial&fbclid=IwAR2-Ou8ilGtd0gAAIIhecO8Txqng0gRWKInGOF-S9WF5ZAimgBRTFXa8LfY&h=AT0imiwZMTnljnT9t2KcKOzhfKlyxGVOaAuC2LfJ3LG_zftiDCOj2lXl3AWYLRHI-arduUUawu0151BsPx4iQd7GrZhT2UjkJUjvN92DBjRhi9rtISbawTIOeLdP1Fo4B3x_&__tn__=,mH-R&c[0]=AT3xHE2_sOcfqEZOpeDXKLvcJ5-KBYnZint34P7B0QFs8Voz3psrSGy4AgDpMjg2z-ojZWH5OHQkoT3X7y02GEc73Uc8QKx1IiwnmZZ-eNW70K-ffjMJGUwtohPonXid7f-hKNL6bb5F5XMqWutV9eb1EwoHqCPiyPe85c4DMlGEQVHt-vTxg-Omh0afD-atXxkASLrQD0HoXdP6nA - Anonyymi
Raadille lisää koeteltavaa. Ensin Raamatun kohdat ja sitten video. Kyse on siitä, miten saamme siunaukset ja miten ne menetämme T: Tako
Johanneksen evankeliumi 7:6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.
7:7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
---- 15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. 15:9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan 15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä 15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne https://youtu.be/B5wZUmg6h64 - Anonyymi
Takon videossa on mm: sanomaa siitä, kuinka uskovan tulisi tukea uskovaa sisartaan, joka elämässään vaikeuksiin on joutunut. Näiden ohjeiden tulisi aina saada tukensa Raamatusta, eikä mikään kohta saisi Raamatussa puhua ohjeita vastaan. Ohjeiden tulisi siis olla koko Raamatun mukaiset, eikä Pyhä Jumala Raamatussa syntiä hyväksy. https://youtu.be/mcMvLONqlEc
- Anonyymi
Tänään ole samaa mieltä Kelasta. Ihan epäoikeudenmukainen laitos. Meidän monen elämän rahoittaa Kela eikä tämä maksa tarpeeksi mitä normaaliin elämään vaaditaan. Vuokran lisäksi pitää antaa niin paljon tukea että voi nukkua rauhallisesti surematta tulevaa. Asun pienessä kaupungin asunnossa kukaan lapsieni isistä ei maksa elatusmaksuja ja valtion elatustuki on mitätön. Jotenkin kelan on satava lisää rahaa. Suomessa on paljon hyvin toimeentulevia joiden tulisi veroillaan auttaa köyhiä kelalaisia tuista riippuvaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään ole samaa mieltä Kelasta. Ihan epäoikeudenmukainen laitos. Meidän monen elämän rahoittaa Kela eikä tämä maksa tarpeeksi mitä normaaliin elämään vaaditaan. Vuokran lisäksi pitää antaa niin paljon tukea että voi nukkua rauhallisesti surematta tulevaa. Asun pienessä kaupungin asunnossa kukaan lapsieni isistä ei maksa elatusmaksuja ja valtion elatustuki on mitätön. Jotenkin kelan on satava lisää rahaa. Suomessa on paljon hyvin toimeentulevia joiden tulisi veroillaan auttaa köyhiä kelalaisia tuista riippuvaisia.
Miksi sinulla on monien isien lapsia !?
- Anonyymi
Takolta taas uutta:
Pahaa aavistamaton uskova lapsiperhe kaukana muista naapureista, on juuri valmistautumassa yöpuulle, kun eksyttävä pappi saapuu kylään. Papin sanoma ei ole Raamatun mukainen ja pappi ajaa paitsi omaa etuaan sanomassa, myös seurakuntansa etua. Pappi on päättänyt osoittaa perheen tekevän Jumalan tahtoa vastaan, kun perhe nuhtelee seurakunnan paimenia heidän synneistään, joita paimenet harjoittavat perhettä vastaan....
Soppa alkaa olemaan valmis. https://youtu.be/sepwUiJ_oM0 - Anonyymi
Raamattuun ja vain näin pysymme osallisina ja työmiehinä Kristuksen ikiaikaisessa suunnitelmassa.
Sinulla on tehtävä Kristuksessa mikäli olet Hänen edessään nöyrä ja ollessasi Hänen edessään nöyrä, olet Raamatun edessä nöyrä ja koko sydämestäsi pyrit vaeltamaan Raamatun oppien mukaan ja teet tässä vaelluksessasi koko vaelluksen ajan parannusta.
Jokaisen Kristuksen oman tärkein tehtävä Kristuksessa on hänen henkilökohtainen vaelluksensa ja kunhan tämän pyrimme koko sydämestämme pitämään puhtaana ja pyhänä, antaa Kristus meille tehtäviä, koska olemme osoittaneet olevamme luotettavia. Kristus ei voi luottaa kehenkään, joka ei myönnä jokaisen Hänen oppinsa olevan Pyhä ja parhaaksi meille jokaiselle.
Tahallinen synti josta ei parannusta tehdä, johtaa synnissä elämiseen ja synnin palkka on kuolema. Me emme saa pitää vääryyden teoistamme kiinni, vaan meidän tulee pyrkiä niistä eroon. https://youtu.be/aTO6gffbPZQ - Anonyymi
Mitä eroa on parannus ja lakisaarnoilla?
Lain mukaan ihmisen tulee päästä eläessään kaikista synneistään eroon tai ei pääse taivaaseen ja joutuu lähtemään seurakunnasta. TÄMÄ ON RAAMATUN MUKAAN MAHDOTONTA. Parannussaarnat ovat kutsua pyhitykseen ja parannussaarnojen mukaan Jeesus ei tee meistä synnittömiä, mutta pyhiä tahtoo tehdä. Parannussaarnojen mukaan meidän tulee tahtoa kaikista synneistämme eroon ja tätä kuuliaisuuteen perustuvaa tahtotilaa vastaan saamme armon, kunhan rukoilemme parannukseen Jeesukselta apua ja kuollemme omalle tahdollemme ja lihan tahdollemme - omasta tahdostamme, Hänen tahtonsa hyväksi jota ilmoitamme ja jota tahdomme seurata enemmän kuin mitään muuta. Me siis rakastamme Kristusta enemmän kuin mitään koko elämässämme ja siksi vaellamme Hänen rakkaudessaan, joka on Hänen käskynsä, eli Hänen HYVÄ TAHTO LUOTUJAAN KOHTAAN. https://youtu.be/FyvOKtWPvQw- Anonyymi
Mitähän siitä seuraisi jos menisit töihin tienaamaan omin käsin leipäsi ja lopettaisit tuon pakkosaanaamisesi!
mieti asiaa.
- Anonyymi
En ole koskaan kuullutkaan, ennen kuin täällä joskus ensimmäisen kerran näin juttua hänestä. Silloin kuuntelin lyhyen pätkän jostain puheesta.
- Anonyymi
Miksi et Tako perusta omaa seurakuntaa, Tako's Ministries, tai vastaava voisi olla hyvä nimi sille.?
- Anonyymi
tämäkin tyyppi voisi laittaa oman elonsa kuntoon, hankkkia elantonsa omin käsin, lakata tyrkyttämästä itseään ja oppejaan sinne tänne, eli lyhyesti alkaa elää Raamatullisesti kristillistä elämää !
helppoa ja yksinkertaista.
- Anonyymi
Takon mukaan Tukholman profetioita toteutuu nyt. Neuvostoliiton ennustettiin tulevan. Ovatko Suomen miehet kunnossa sotaan?
Minua huolestuttaa miten minä valtion eläkkeellä tai Kelan tuilla perheeni selvitään. Mistä Kela saa rahaa. Veronmsksajiltako. Nehän on lypsetty kuiviin. Kokonaiset perheet elävät kelan tuilla. Miten meidän käy kun rahat loppuvat. - Anonyymi
Nyt kun putin työntyy rajojen yli sanotaan Tukholman ennustusten käyvän toteen. Joukot tulevat raiskaamaan, varastamaan, polttamaan ja tappamaan.
Joka tapauksessa sota vaikeuttaa ainakin niiden elämää jotka saavat valtiota eläkettä ja Kelalta tukia. Kela sanoi tänään että niiden rahat loppuvat. Miten käy niiden jotka elää vain kelan tuilla. Kela antaa asunnon ruuan ja muun. Hintsusti mutta kuitenkin. On totuttu että Kela maksaa, ei kannata edes mennä tlihin. Näin ajattelen.
Nyt verot maksavalla työläisporukall on entistä kovempi duuni. Teidän veroja on nostettava että me eläkeläiset ja tuella elävät saamme rahamme. On paljon perheitä joissa kukaan ei käy töissä. Kela vaan maksaa jos jaksaa maksaa. Mutta jos tulee maailman loppu niin eihän kelan tukia enää tarvita.- Anonyymi
Suurin osa käy ite töissä.
- Anonyymi
en ole ikinä saanut enkä yrittänytkään saada penninkään tukia kelalta enkä sen takaa, mitäs siihen sanotte !
- Anonyymi
Itse saan tukija. Mutta voiko Tukholman profetiaan luottaa. Sii ä sanotaan että Neuvostoliitto ottaa Suomea. Mutteitätä ole enää.
- Anonyymi
Kelalta on rahat loppu. Ehkä Putinilla on rahaa
- Anonyymi
Monet perheet ovat tottuneet saamaan rahat ja asunnot jne ilmaiseksi valtiolta. Lisäksi tuetaan mm lastenhoidossa. Jos Putin tulee sillä ei ole rahaa tähän hyysäämiseen.
- Anonyymi
Tako on kuin Elia Keritin purolla, jota Jumala ruokki lihalla ja puro edellä luolassa, piilossa muilta valheprofeettojen Sanomilta. Iisebel vihasi Eliaa. Mutta valheprofeetat ei saaneet tulta sy
ttymään Karmel vuorella, mutta Elia sai. Ei Elia kaan helluntailainen ollut, eikä luterilainen, eikä vapaakirkollinenkaan. Siis älkää tuomitko Takoa On oikein, että mies tekee Jeesuksen tahtoa ulkopuolella leirin, me arvostelemme profetia Raa matun sanalla, ei Tacoa, vaan sanoma.
Kiitän Herraa tästä Sanomasta. Raili mamma- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
- Anonyymi
En tiedä onko perheellemme mitään hyötyä varustautumisesta jos maa joutuu toisen valtaan. Kaikki kun romahtaa ympäriltä. TÄMÄ MAAei anna tukia, ei kelantukia, ei asuntoja. Miten meidän käy. Maa ei hyväksy kuin oman uskontonsa. Oman uskonnon harjoittajille käy huonosti. Alle 55v miehet rintamalle.
- Anonyymi
Tunnen epävarmuutta. Nyt vasta huomaan että Suomi on elättänyt koko perheen Lapissa. Vaikka en käy töissä. Mutta jos Tukholman profetia toteutuu kuka elättää minut kun profetian Neuvostoliitto tulee. Siellä ei ole tukia. Mistä saan rahat perheellemme. Nyt perheemme on ostanut ulkomailta säilykkeitä jne muttei niillä kauas pötkitä.
- Anonyymi
Varautuminen on esillä. Naapurini osti pakastima ja täyttää niitä. On myös säilykkeitä vessapaperia, voiteita, rasvoja, juomia, saippua, dödöä, kaikkea mahdollista mitä prismasta saa. Hän on varannut käteistä 10 000e. Eri pankeista. Kellarissa on patjat lehtiä vettä sodan varalle. Jodipillereitä jne. Käteistä ei saanutkaan nostaa kaikkea. Perhe on varakas.
Miten sitten sossuperhe kuten meidän selvää. Sossurahat loppuu. Veronmaksajat loppuu. - Anonyymi
Mikä tekee meistä maailman onnellisemman kansan jonkun tilaston ja järjestön mukaan. Monet kyseenalaistavat asian. Miten faktat on saatu. Ensinnäkin ilmasto on ihan p. Lunta jäätäkylmää. Venäjän vieressä. Pisteytystä nostanee se, että meillä on kova verotus, tämä on ikävä työssä käyvälle Tietysti. Mutta sosiaaliturvalla elää suuri osa meistä. Ennen joutu huutokaisrkdi. Nyt Kela maksaa. Saat melkein kaiken sieltä.
- Anonyymi
Eduskunta keskustelee Natosta. Jonkun mielestä juuri nyt on toteutumassa Tukholman povaus. Sanon näinnkun mikään profetia ei näytä toteutuvan. Tukholman profetiaveisi suomen Venäjään. Millaista on siellä elämä. Millainen on Venäjän sossuturva. Suomessa valtio elättää perheitä. Entä naapurimaassa. Miksi ihailla Venäjää.
- Anonyymi
Itsensä nostattama raamatun opettaja?
Ei, ei ole Tako itseänsä nostattanut opettajaksi, Herra on hänet nostanut opettajan roolin. - Anonyymi
Mitä mieltä itse oot?
- Anonyymi
Täähä on hyvä keskus telu.ja vähänkö hyvin tunnutte tietävän ihmisestä kaiken. Kätevää itse takon ei tarvi ees osallistua keskusteluun ku työ tiiätte kaiken..Hävetkää!
- Anonyymi
Takolle kysymys kun ei facebookissasi voi kommentoida kuin kaverit.
Miten pitkään arvioit voivasi elää pelkillä varautumisruuilla ja tavaroilla? Noin karkeasti arvioiden?
Ja kysyn siksi, ettet millään voi normaalissa asunnossa pitää 5 hengen kovin pitkää varastoa. Ruoka ja tavarat loppuvat melko pian kuitenkin.Olet sähkön varassa kaupunkiasunnossa. Oletko varautunut ostamalla tupakkaa tai nikotiinikorvaustuotteita? Oletko ajatellut näitä asioita?
Jos vertaat itseäsi Joosefiin tai Nooaan, heillä oli vähän paremman kokoiset varastot ja selkeä ohje Jumalalta.
Minua ei varautumisesi häiritse, vaan se että pidät itseäsi muita parempana kun varaudut (ilkut niitä jotka eivät varaudu) ja jopa iloitset siitä, että tulee nälänhätä myös Suomeen. Eikö päinvastoin pitäisi rukoilla, että Jumala säästäisi meidät tuollaiselta kärsimykseltä.
Itse uskon Jumalan pitävän huolen omistaan myös huonoina aikoina, mutta suren niitä jotka eivät usko Jumalaan. Tulossa on Raamatun mukaan kauheat ajat enkä haluaisi kenenkään kokevan sellaista.- Anonyymi
Älä valehtele täällä. Takon facebookissa voi keskustella kaikki, myös seuraajat ja vierailijat.
- Anonyymi
Koetelkaa tämä Takon tuore opetus. Ehkä joku teistä epäpyhistä ja tekopyhistä ymmärtää katua sanojaan ja tekee parannuksen sielunsa parhaaksi. https://youtu.be/OhFyBDC8OnM
- Anonyymi
Tukholman profetia pohdin. Neuvostoliitto hyökkää Suomeen sen mukaan ja ottaa puolet. Jo 80 v on luvattu tätä ja odotettu. Ja eräät sukulaiset muuttivat Kanadaan helluntaiveljen kerrottua ennustuksesta. Meller ainakin vaikutti tähän. Miten näette NATOn, Venäjän ja Suomen kohtalon unien ja ennustusten valossa
- Anonyymi
Neuvostoliitto on hajonnut, eikä venäjästäkään taida olla hyökkäämään mihinkään hyvin pitkään aikaan. Eikä ainakaan Nato-maahan. Taitaa siis se Tukholman profetia olla jälleen yksi ihmisestä ollut toteutumaton väärä profetia?
- Anonyymi
Olen 1978 uskoon tullut kansainvälinen evankelista. palvellut Jeesusta monissa eri maissa. Täyttynyt Pyhällä Hengellä,kastettu Helluntai rukoushuoneella
Saanut armosta näyn aemolahjan ja profetian armolahjan. Minusta Taco Hjeltin puheet ja profetiat ovat ilahduttavan oikeat. Sydän ihan ilahtuu. Kirkko ei pelasta,mutta Jeesuksen veri pelastaa. Jeesus kutsuu ulkopuolelle leirin Ristin häpeää kantamaan Ei siis kirkkoon. Profetia rakentaa seurakuntaa,kielillä puhuva itseään. profeetta voi olla esim Elian luolassa, ei seurakunnassa ja tulla sieltä rakentamaa seurakuntia. Tanzanian lähetti Raili Suvanto-Sihvo siunausta- Anonyymi
Ettei nyt vaan rohveett ite kehuskele ”naapurin railina” täällä tätä suurta ja mahtavaa ”opettajaa”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei nyt vaan rohveett ite kehuskele ”naapurin railina” täällä tätä suurta ja mahtavaa ”opettajaa”?
Tulin uskoon v1979 kävin uskovien kasteella lappeenrannan Helluntaiseurakunnassa.Minut kastoi Veli Edwin Nurmi. kasteen jälkeen sain näön kolarissa menneeseen silmääni. sain kielilläpuhumisen armolahjan. Muutaman vuoden päästä Herra kutsui Bulgariaan, Romaniaan, Israeliin, Turkkiin, Intiaan. Ihan naapuri en nuorelle Taco veljelle ole, kun olen 5v ollu Tanzanian Arushassa, mutta Tacon profetia on oikeaa.Siis Jumala voi laittaa kivet huutamaan jos uskovat ei huuda. Siunausta kaikille Raili mamma
- Anonyymi
Jollei Neuvostoliitto hyökkää Tukholman ennustuksen mukaan puiden lehdessä ollessa niin Neuvostoliiton aiheuttama sota vie talouden niin huonoonn kuntoon että meidän sosiaalotuella elävien perheiden avustukset loppuu. Mitä teen?
- Anonyymi
Ei Venäjällä ole merkitystä Suomen talouteen muuten kuin jo nyt kun metsäteollisuus ei saa enää edullista puuta.
Vihervasemmisto ei aja työllisyyttä, vaan on saanut aikaan että jatkossa "miljardikorvaukset" hiilinielua EU rahakiskonnalle.
Ruotsi pysyy siihen nähden kilpailukykyisenä vientimaana.
- Anonyymi
Ihanasti Rohkea. Profetia on suoraa Raamatulla arvosteltavissa. Hän puhuu kuin Elia, päihitää 420 baalin profeettaa ylivoimaisesti.Raili mamma Tansanian lähettiläs ja Tansanian kristillisen lasten ministeriön presidentti.
- Anonyymi
Mihin kohtaan raamatussa perustuu tubettaja Olli Hakalan oppi että, pitäisi julistaa free masonia joka tilassa? Vai onko hän itse keksinyt tuon erottuakseen muista? Kaikilla pitää olla ilmeisesti joku erikoisjuttu?
- Anonyymi
Tässä puhutaan paljon miten huonot ajat vaikeuttavat lisää meitä jotka saamme valtion tuet ja kunnan asunnon. Valtion eläkkeet on hyvin pienet. Sanna jakoi hyvin rahaa mutta tämä uusi kd hallitus supistaa tuillaeläviltä. Onko pimein. Emme saa palkkaa.
- Anonyymi
Uskoisin talo on rakas ystävä, ja hyvä ihminen.
- Anonyymi
Linkissä oikean seurakunnan kuvaus:
https://oikeaseurakunta.wordpress.com/mika-seurakunta-on-oikea/ - Anonyymi
Tako vapautui huumeista 2015 ja jätti koko vanhan elämänsä taakseen. Löysi vaimon seurakunnasta ja perusti perheen. Nyt on kahden koulu ja tarhaikäisen tytön vastuullinen isä. Turhaan te täällä haukutte ihmistä jota ette edes tunne. Harva edes nähnyt livenä. Pelkkiä kuulopuheita ja mustamaalaamista parannuksen tehneestä ja parannuksessa elävästä miehestä ja perheen isästä ja vaimoaan rakastavasta aviomiehestä. HÄPEÄISITTE! Mutta kun ette osaa.
- Anonyymi
Olen seurannut Takoa läheltä jo vuosia. Rehellinen sydäntään tutkiva nöyrä mies. Rohkeasti, kieltäytyen pelkäämättä ihmistä ja heidän mielipiteitään kertonut menneisyydestään. Painoarvo sanalla Menneisyydestään. Tako on nykyään raitis mies ja päihdemaailma on taakse jäänyttä elämää. Tako on kertonut menneisyydestään rohkeasti omalla nimellään ja omilla kasvoillaan. Täällä sensijaan haukutaan ihmisiä anonyymisti nimettömyyteen turvaten. Onko kukaan ajatellut minkälaista tuhoa vastaavat puheet voisivat aiheuttaa teidän omassa elämässämme jos pahansuovat puheet teistä itsestänne uskottaisiin työpaikallanne, yhteisöissä ne ja naapurustossanne? Helppoa puhua pahaa anonyymisti kun ei ole vaaraa joutua vastuuseen puheistaan. Jokaisesta apostolista puhuttiin myös valheita. Jeesuksesta valehdeltiin ja niin käy kaikille jotka pyhästi tahtovat vaeltaa. Tako ei tee tässä poikkeusta. Jokainen elämäänsä Jumalan Sanassa pyhittävä joutuu vainotuksi ja valheiden kohteeksi. Jokainen pyhä joutuu kohtaamaan kuinka puhtauteen perustuva elämä valehdellaan saastaiseksi. Jeesus siunatkoon Takon perhettä. Aamen
- Anonyymi
Raamattu ohjeistaa hyvin näitä asioita, ei tarvitse kuin varttitunti tutkia mikä on minun suhteeni ohjeusiin ja tehdä johtopäätös !
Miten helppoa, vähän vain nöyryyttä tsrvitaan, enempikinsaa olla. Jaa kyllä pikkuisen järkeäkin olisi paikallaan meinas unohtua
- Anonyymi
Alunperin tämä keskustelu oli käsittääkseni paikka jossa voi arvioida Takoa opettajana eli hänen opetuksia. Häviävän pieni joukko täällä arvioi Takon opetuksia, mutta lähes kaikki arvostelee Takoa.
Jeesus itse varoittaa meitä katsomasta ihmiseen ja ohjaa sanomaan, sillä Jumalan lähettämä puhuu Jumalan Sanoja. Takon opetukset KAIKKI jotka olen kuunnellut, saavat tuen Jumalalta eli Hänen Sanoistaan.
Lakatkaa katsomasta ihmiseen ja kääntäjää katseenne Jumalaan ja tehkää niin kuin Hän sanoo, tai muutoin olette pelkkiä Sanan kuulijoita ja petätte itsenne - Anonyymi
Aloituksen kysymykseen vastaan:
Takon opetukset ovat pyhitykseen kutsuvia ja linjassa Raamatun kanssa.
Jokainen meistä erehtyy joskus ja Tako ei ole siinä poikkeus, mutta pyhityksessä eläessään Tako myöntää erehtyneensä ja palaa Raamatun ilmoitukseen kunhan hänelle aukottomasti Raamatulla todistetaan hänen sitä vastaan erehdyksessä opettaneen.
Tämän enempää ei Jeesus vaadi yhdeltäkään opettajaksi nostamaltaan ihmiseltä.
Jeesus vaatii saman meiltä kaikilta:
Ottamaan opin vastaan kun Hän sellaisen Sanansa voimalla Pyhän Hengen kautta antaa.
Turhaan te Takoa parjaatte ja haukuttte. Hyvä opettaja hän on - Anonyymi
Samaa mieltä parin edellisen kommentoijan kanssa.
Sääliksi käy tämän keskustelun aloittajaa joka johdattelevalla aloituksellaan kutsuu muita mukaan haukkumaan Takoa.
Aloittaja ei saa tätä keskustelua pois Suomi 24;sitä ja kunhan aloittaja ymmärtää haikkuneensa Jeesuksen oma kätisesti opettajaksi nostaman miehen, tulee keskustelun aloittajalle valtava ahdidtus, mutta ei voi poistaa aloitustasn täältä.
Luin keskustelua ja moni sanoo ettei ole edes tutustunut Takon opetuksiin, mutta silti yhtyy enemmistön mielipiteisiin ja haukkuu Takon ihmisenä ja opettajana. - Anonyymi
Kuinka moni teistä tuntee Takon?
Kuinka moni on edes nähnyt hänet?
Kun näitä kirjoituksia täällä lukee, tulee väistämättä mieleen ettei kukaan tai aniharva.
Ainakaan kirjoittajat eivät ole tutustuneet hänen opetuksiin ja jos ovatkin, eivät kirjoittajat näytä ymmärtävän Jumalan mielen mukaisesta opetuksesta tuon taivaallista.
Takon opetukset saavat vahvan tuen Raamatun ilmoituksesta. - Anonyymi
Tako kirjoittaa ei käske meitä varautumaan pula-aikaan ja Venäjän tuloon. On tehnyt sitä jo vuosia sitä ennen kuin viranomaiset Suomessa alkoivat kirjoittamaan kansalaisia varautumaan.
Jos kysytte häneltä mistä hän tiesi varautumista tarvittavan, uskon hänen vastaavan:
"En minä mitään tiennyt, Jeesus kertoi, mutta ei kertonut aikoja eikä edes vuotta." - Anonyymi
Mukava nähdä että jotkut uskaltaa myös puolustaa Takoa, vaikkakin nimettömänä. Puolustaminen nimettömänäkin vaatii edes hitusen rohkeutta, kun nimettömänä haukkuminen ei vaadi mitään. Mitähän aloittajan päässä on liikkunut kun tämän keskustelun aloitti. Nimettömänä tietenkin?
Pimeää....
Pimeys aloittajan päässä on vaeltanut.
Kiitos Jeesus että siunaat keskustelun aloittajaa ja Tako Hjelttiä aamen - Anonyymi
Voi voi kuinka surullista luettavaa. Sääliksi käy, enkä sääli takoa joka rakentaa elämäänsä Kristus kalliolle, vaan säälin teitä jotka takoa haukutte.
En tahtoisi olla teidän housuissanne kunhan ymmärrätte minkä virheen olette tehneet - Anonyymi
Venäjän tulo Suomeen on täysin mahdollista natosta huolimatta. Jos Venäjä tulee on pula-aika tosiasia. Ilman venäjääkin talous maailmassa romahtaa kuin ksksoistornit usassa. Varautuminen on viisautta ja Tako on rohkea kun tekee sen julkisesti ja kannustaa muitakin omalla esimerkillään varautumaan.
Typerää haukkua häntä. - Anonyymi
Talon opetus on raikasta, hyvää ja pyhää.
Tako on opettaja jonka itse Jeesus on henkilökohtaisesti opettanut kuuliaiseksi. Tako on Jeesuksen opettajaksi nostama opettsja - Anonyymi
Tako ja hänen vaimo olivat 10-12.7.25 Kansan Raamattuseuran avioliitto leirin vetäjiä Lohjan Vivamossa. Se mitä häntä siellä kuulin oli täyttä Raamattua. Kaiken perusteli omilla kokemuksellaan ja Jumalan Sanalla. Pyhä Henki oli voimallisesti läsnä ja Jeesus oli keskiössä.
- Anonyymi
Onko kukaan kuunnellut Takon opetuksia?
Täällä ne haukutaan perusteluita .
Takon opetukset ovat Raamatun mukaisia.
Hänen sanoma on sama kuin Jumalalla:
"Katumattomasta/tahallisesta synnistä on luvassa tuomio välittämättä siitä olitko uskossa tai et.
Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, eli pyytää syntejään anteeksi todella tarkoittaen sanojaan saa armon." - Anonyymi00563
Elämä on ja Jumala voi.
Juuri siitä Tako opettaa, pyhityselämästä. Vanhan elämän hylkäämisestä jotta voisimme elää uudestisyntyneen elämää Kristuksessa.
Enää en elä minä, vaan Kristus minussa.
Tako opettaa ettemme me omassa voimassa kykene synneistämme luopumaan, vaan tarvitsemme siihen Jeesuksen apua.
Tako opettaa ettei Jeesus auta jos emme tahdo ottaa apua vastaan eli emme tahdo synneistämme eroon vaan tahdomme pitää syntielämästä kiinni.
Turhaan te Takon opetuksia haukutte. Hyvä opettaja hän on. - Anonyymi00564
Takolle ja jokaiselle Totuuden puhujalle rohkaisuksi Johanneksen evankeliumi 15
Jokaiselle joka joutuu syyttömänä heidän vihan kohteeksi jotka Jeesustakin vihasivat.
Jeesusta vihasivat paitsi uskottomat, myös uskottomat seurakuntalaiset joita uskonnollisiksi valheveljiksi kutsutaan.
Johanneksen evankeliumi 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'. - Anonyymi00565
Tako alkoi hyvin, mutta sitten hän kasvoi liikaa omissa silmissään ja keksi omia oppejaan. Nyyt ei kannata kuunnella, on aivan harhassa.
Ketjusta on poistettu 312 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3574237Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1393713Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92411KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti772254Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112224Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1501891Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181798- 1181796
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241399Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551085