Pitäisikö Raamattu kirjoittaa uusiksi?

Raamatussa ei kerrota mitään Betlehemin terveyskeskuksen toiminnasta. Ilmeisesti siihen aikaan ei ollut lainkaan sairauksia, ja muutamat harvat spitaaliset lähetettiin Mooseksen lain mukaisesti erämaahan yksinään murjottamaan. Loput ylilääkäri Jeesus ihmeparansi kuin kollegansa Jalovaara konsanaan.

Jeesuksen tarina olisi huomattavasti mielenkiintoisempi, jos hän olisi joutunut kulkemaan pyörätuolissa elinikäisen sairauden vuoksi. Apostolit olisivat vuorotellen lykänneet kärryjä, eikä Jeesus olisi pystynyt ihmeparantelemaan ketään. Hän olisi kärsinyt oikein kunnolla koko ikänsä. Silloin tarinassa olisi aito inhimillinen ote. Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi.

76

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun propaganda on menettänyt tehonsa 2000 vuodessa.

      • Huvittavaa kyllä, mutta jotkut ottavat sen edelleen ihan tosissaan.


      • Anonyymi

        Maa ja taivas katoavat, mutta Jumalan sana ei katoa. Viimeisellä tuomiolla on Raamattu ja sen käskyt, ohjeet ja säädökset ovat käytössä ja niiden mukaan yksilöihminenkin tuomitaan. Jos Raamattua ei ihmiset tutki ja seuraa ja toteuta sen ohjeita, se johtuu siitä, että jumalattomuus lisääntyy ja kansa maallistuu. Se tosiasia onkin nähtävillä. Ei Jumala koskaan muutu - ihmisen pitää muuttua, jos aikaa selvitä ikuiseen elämään.

        Kiinassa Raamattu päivitetään, jonka mukaan heidän uusi raamattu on sopiva ohjeistus ateistille. Suomessa käy silloin tällöin USA:sta kirkkopäiville piispa Spong, joka opettaa ev.lut. kirkon edustajille, että Raamatusta tulee poistaa yliluonnolliset asiat. Muista kauan sitten, kun hän kertoi, miten Jeesus käveli Genesaretin veden päällä. Hän sanoi, että siihen aikaan oli niin kylmä kausi, että Jeesus oli jäälautalla ja sillä liikkui tuolla järvellä. Kyllä epäusko löytää kaikenlaisia verukkeita, jopa naurettavia konsteja, jos ei halua uskoa Raamattua.
        Valitettavasti kirkko kutsuu juhlilleen puhujaksi tuollaisia satusetiä.


    • Anonyymi

      Noin järjettömistä alkuasetuksista ei saa voissa paistamallakaan mitään uskottavaa.

      Ei jatkoon.

      Jokaiseen jo olemassaolevan kanteen olisi liimattava varoitustarra: K18. Ei herkkäuskoisille!

      • Hassua, että sinä paistat Raamattuja voissa. Kokeilisit vaihteeksi oliiviöljyä. Se on terveellisempää.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Hassua, että sinä paistat Raamattuja voissa. Kokeilisit vaihteeksi oliiviöljyä. Se on terveellisempää.

        Häh?
        Miksi tuhlata hyvää tavaraa huonoon imeytettäväksi?

        Ajattele nyt edes kerran järjellisesti


        ;-D


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Hassua, että sinä paistat Raamattuja voissa. Kokeilisit vaihteeksi oliiviöljyä. Se on terveellisempää.

        Sanoihan se Luterilainen että "Jumala voi auttaa"
        ja jos saisi Jeesuksen näkyviin, "Mätkisin sen kirunussa voiksi, kostoksi maailman pahuudesta"

        Jumala margariini olisi terveellisempää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoihan se Luterilainen että "Jumala voi auttaa"
        ja jos saisi Jeesuksen näkyviin, "Mätkisin sen kirunussa voiksi, kostoksi maailman pahuudesta"

        Jumala margariini olisi terveellisempää

        Jeesuksella on musta vyö karatessa. Nykyään hän vetää turpaan jokaista, joka yrittää naulita hänet ristiin rastiin.


      • Ei sellaista legendaa kukaan selvinpäin tekisikään.


    • Anonyymi

      Aasill aratsasti, ei jaksanut kävellä. Huono kunto.

      Isä siis sen jessen oli vähän omituinen. Uskoi kerrasta, että vaimo tullut raskaaksi "neiseestä" (mitä tarkoittaa?). Ei epäillyt vieraissa käyntia vaikka siihen aikaan ei ollut ehkäisyä?

      Muuten kaikki "pelastuneet" kuolivat. Siis myös Lazarus. Että älkää nyt vaan kuvitelko että joku olisi saanut ihmeparannuksen. NOU!

      • Viritetty aasi olikin siihen aikaan kova sana. Jeesus sai taatusti monet sakot ylinopeudesta.

        Ja mitä tulee noihin isyysjuttuihin, niin siihen aikaan kuka tahansa saattoi sanoa panneensa jonkun paksuksi, koska testit olivat vielä niin olemattomia. Tuhkamuna ei kuitenkaan ollut asialla. Se on varma.


    • Anonyymi

      > Silloin tarinassa olisi aito inhimillinen ote. Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi.

      Miksi tarinassa pitäisi olla sinun haluama "inhimillinen ote"?

      • Jos minä sanon, että tarinassa pitää olla inhimillinen ote, niin siinä pitää olla inhimillinen ote. Onko tajunnassasi jotain vikaa mitä?


    • Anonyymi

      "Silloin tarinassa olisi aito inhimillinen ote?"

      Siis millä lailla aito inhimillinen ote?
      Avaa tuota väittämääsi tarkemmin.

      • Jos Jeesus olisi ajellut pyörätuolilla vetten päällä, siinä olisi inhimillinen ote. Kun minä kirjoitan Raamatun uusiksi, siinä Jeesus kaahailee vetten päällä pyörätuolilla. Se on varma se. Lisäksi hän muuttaa veden ehdaksi pirtuksi. Ei kukaan mitään viinilitkuja juo. Sitten vielä hän hakkaa karatella ristin päreiksi ja vetää muutamaa roomalaista turpaan. Minun Raamatussani Jeesus on kova jätkä.


    • Anonyymi

      "Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi"

      Ka, ryhdy vain ahkerasti työstämään.
      Viidessä vuodessa ehkä jo valmis.

      • Pitänee kokeilla.


    • Anonyymi

      Darwin on ateistien profeetta.
      Mutta mikä on ateistien epäjumala? Prometheus?

      -Darwin pettää ateistit !

      • Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä. [Psalmi 16:4]


      • Anonyymi
        Öteisti kirjoitti:

        Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä. [Psalmi 16:4]

        Miksi pitäisi kirjoittaa uusiksi? Sehän on kansantarustoa niinkuin Kalevala. Eihän Kalevalaakaan kirjoiteta uusiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi kirjoittaa uusiksi? Sehän on kansantarustoa niinkuin Kalevala. Eihän Kalevalaakaan kirjoiteta uusiksi.

        Mieleni minun tekevi
        aivoni ajattelevi.
        Kirjoittaa Kalevala uusiksi
        panna entinen muusiksi.


      • "-Darwin pettää ateistit !"

        Uskovaiset pettävät toisiaan valetarinoillaan.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Mieleni minun tekevi
        aivoni ajattelevi.
        Kirjoittaa Kalevala uusiksi
        panna entinen muusiksi.

        Kalevalan kankahilla,
        on elo synkkää ateistilla
        Kun Ukko Epäylijumala paimentaa,
        ei sen ääntä Siino voi vaimentaa😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalevalan kankahilla,
        on elo synkkää ateistilla
        Kun Ukko Epäylijumala paimentaa,
        ei sen ääntä Siino voi vaimentaa😅

        Anonyymin alatyyli
        "rakkauttas" on pilalyyli.
        Et saa herraas henkiin
        sekös sattuu renkiin
        olemattoman herran
        yhden jos toisen kerran.


    • Anonyymi
      • Ei jumala puutu kenenkään elämässä yhtään mihinkään. Jos vaikka pyydän: Jumala antaisitko minulle hieman rahaa, että selviytyisin vaikeimman yli? Ei se anna. Itara piru.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Ei jumala puutu kenenkään elämässä yhtään mihinkään. Jos vaikka pyydän: Jumala antaisitko minulle hieman rahaa, että selviytyisin vaikeimman yli? Ei se anna. Itara piru.

        Jumalan auttamiskykyä haittaa oleellisesti hänen olemattomuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan auttamiskykyä haittaa oleellisesti hänen olemattomuutensa.

        Kyllä näyttää monia harmittavan ja kiusaavan Raamatun olemassaolo. Aivan samalla tavalla Neuvostoliiton aikana tullissa oli SUURI huolestuneisuus, ettei vain tuota, heidän sanomaansa satukirjaa olisi matkatavaroiden mukana.

        Niin, kertokaa todella, miksi te olette ihan villinä, jos kyseessä on jossakin vaiheessa esillä Raamattu?

        Tiedän täysin tuon syyn. Itse saatana vihaa Raamattua ja tietysti myös aateveljet ja -siskot sen mukaisesti. Raamattu on kirja, joka muuttaa yksilöt ja jopa kansan, jos he sitä lukevat ja seuraavat. Rosvot lukevat linnassa tuota kirjaa, jolloin ihminen muuttuu yhteiskuntakelpoiseksi. Onkin sanottu, että vangeissa on suhteellisti enemmän uskovia kuin vapaana olevissa kansalaisissa.
        Pitäisi tutkia, ovatko uskovat yhteiskunnassa yhteiskuntakelpoisempia vai
        -kelvottovampia kuin epäuskoiset kansalaiset. Käytännössäkin voi itse seurata tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näyttää monia harmittavan ja kiusaavan Raamatun olemassaolo. Aivan samalla tavalla Neuvostoliiton aikana tullissa oli SUURI huolestuneisuus, ettei vain tuota, heidän sanomaansa satukirjaa olisi matkatavaroiden mukana.

        Niin, kertokaa todella, miksi te olette ihan villinä, jos kyseessä on jossakin vaiheessa esillä Raamattu?

        Tiedän täysin tuon syyn. Itse saatana vihaa Raamattua ja tietysti myös aateveljet ja -siskot sen mukaisesti. Raamattu on kirja, joka muuttaa yksilöt ja jopa kansan, jos he sitä lukevat ja seuraavat. Rosvot lukevat linnassa tuota kirjaa, jolloin ihminen muuttuu yhteiskuntakelpoiseksi. Onkin sanottu, että vangeissa on suhteellisti enemmän uskovia kuin vapaana olevissa kansalaisissa.
        Pitäisi tutkia, ovatko uskovat yhteiskunnassa yhteiskuntakelpoisempia vai
        -kelvottovampia kuin epäuskoiset kansalaiset. Käytännössäkin voi itse seurata tilannetta.

        Raamattua lukemalla oppii hyväksi valehtelijaksi, koska kyseisen teoksen sanoma perustuu suureen huijaukseen. Vain tollot ottavat mokoman satukirjan tosissaan. Evankeliumihan on ilosanoma, joten sille pitää nauraa :D


    • Anonyymi
      • Laske sinä allesi ajoissa.


    • Anonyymi

      Siinolta on paras ateismi-kiukuttelu jo poissa.
      Mikä mättää?
      Herää nukkumaan....eikun...valvomaan....älä anna kenenkään pettää itseäsi.

      • Anonyymi

        Siino on ehkä omasta mielestään huumor'henkilö puujalkavitseineen, mutta huomanneeko että ateismi on elämän ankeuttaja.


      • Mene kukkumaan käki. Petät vain muita valheillasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siino on ehkä omasta mielestään huumor'henkilö puujalkavitseineen, mutta huomanneeko että ateismi on elämän ankeuttaja.

        Sinä olet omasta mielestäsi älykäs, mutta äly on ominaisuus, jota kaltaisesi tollot luulevat saaneensa osakseen riittävästi. Tollona et kykene tajuamaan ankeaa tilaasi.


    • Anonyymi

      Sekava aloitus. Siinon elämässä ei ole nyt kaikki kohdallaan.

      • Eipä ollut nerokas vastaus. Se vaatisikin hiukan enemmän älliä kuin sinulta löytyy. Eipä tarvitse olla kateellinen noin surkealle tapaukselle.


    • Anonyymi

      Mitähän siino oikein ajaa takaa noilla terveyskeskus- ja pyörätuoliajatuksillaan, jotka on sijoitettu Jeesuksen aikaiseen Israeliin.

      Sehän on kuin runo:

      DAMASKON TIELLÄ VUONNA 40

      Betlehemin paimenet Damaskon tiellä,
      kuuluu takaa pärinää - ateisti siellä !

      Ajaa mopolla, jäänyt on kypärä kotiin,
      Tuumii ateisti: "En mene minnekään sotiin"

      Jyrkkä mutka - ajoi vauhdilla suureen kiveen,
      Ei nähnyt kukaan, ei kuvattu LIVEeen

      Sanat viimeiset ateistin: "Nyt minä kuolen"
      Toivottavasti pääsi paremmalle puolen.

      • Yritin sanoa, että sairaita on ollut aina. Myös silloin kun raamattua on keksitty. Ja etenkin silloin on tarvittu siihen puuhaan paljon pipipäitä. Ja pipipäitä riittää edelleen uskomaan nuo keksityt sadut. Ei tunnu edes nykyajan terveyskeskukset auttavan uskovaisia. Pipipäisyys heillä on ja pysyy.

        Uskovaisen viimeiset sanat:
        "Apua mä kuolen,
        vaikka olemattoman persettä nuolen!"


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Yritin sanoa, että sairaita on ollut aina. Myös silloin kun raamattua on keksitty. Ja etenkin silloin on tarvittu siihen puuhaan paljon pipipäitä. Ja pipipäitä riittää edelleen uskomaan nuo keksityt sadut. Ei tunnu edes nykyajan terveyskeskukset auttavan uskovaisia. Pipipäisyys heillä on ja pysyy.

        Uskovaisen viimeiset sanat:
        "Apua mä kuolen,
        vaikka olemattoman persettä nuolen!"

        Siis raamatun keksimispuuhaan tarvittu paljon pipipäitä......ja pipipäitä riittää edelleen uskomaan nuo keksityt sadut. Pipipäisyys heillä on ja pysyy.
        - - - -
        Raamattu on kirjoitettu kymmenien kirjoittajien toimesta usean vuosituhannen aikana. Useat sen Israelia koskevat profetiat ovat toteutuneet. Ja Raamattu on eräs maailman myydyimmistä kirjoista.
        On siis vähän arveluttavaa sinun jaella noita pipipäisyys-diagnooseja.

        Miksi Marxin 'Pääoma' ja Darwinin 'Lajien synty' eivät enää ruleta yhtä hyvin kuin ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis raamatun keksimispuuhaan tarvittu paljon pipipäitä......ja pipipäitä riittää edelleen uskomaan nuo keksityt sadut. Pipipäisyys heillä on ja pysyy.
        - - - -
        Raamattu on kirjoitettu kymmenien kirjoittajien toimesta usean vuosituhannen aikana. Useat sen Israelia koskevat profetiat ovat toteutuneet. Ja Raamattu on eräs maailman myydyimmistä kirjoista.
        On siis vähän arveluttavaa sinun jaella noita pipipäisyys-diagnooseja.

        Miksi Marxin 'Pääoma' ja Darwinin 'Lajien synty' eivät enää ruleta yhtä hyvin kuin ennen.

        "Raamattu on kirjoitettu kymmenien kirjoittajien toimesta"

        Siis jonkun toimesta kirjoitettu? He eivät itse ole kirjoittaneet vaan homma on tehty heidän toimesta. Missähän toimessa he ovat toimineet? Kenties kamelin paskan siivoojina?

        "Useat sen Israelia koskevat profetiat ovat toteutuneet."

        Mika Waltarikin sai Sinuhe egyptiläisessä monet ennustukset toteutumaan. Johtuikohan se siitä, että hän kirjoittajana tiesi, miten juoni kehittyy? Ennustahan sinä nyt, miten Israelin käy pian, jos se on satukirjastasi nähtävissä!!!

        "Ja Raamattu on eräs maailman myydyimmistä kirjoista."

        Pipipäät tykkäävät saduista. Maksakoot mokomat hourupäät kirjansa
        ja ostakoot lisää :D

        "Miksi Marxin 'Pääoma' ja Darwinin 'Lajien synty' eivät enää ruleta yhtä hyvin kuin ennen."

        Ehkä uskovaisia kiinnostaa enemmän tällainen:
        https://kennerly.com/wp-content/uploads/2018/11/jt-2-real.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu on kirjoitettu kymmenien kirjoittajien toimesta"

        Siis jonkun toimesta kirjoitettu? He eivät itse ole kirjoittaneet vaan homma on tehty heidän toimesta. Missähän toimessa he ovat toimineet? Kenties kamelin paskan siivoojina?

        "Useat sen Israelia koskevat profetiat ovat toteutuneet."

        Mika Waltarikin sai Sinuhe egyptiläisessä monet ennustukset toteutumaan. Johtuikohan se siitä, että hän kirjoittajana tiesi, miten juoni kehittyy? Ennustahan sinä nyt, miten Israelin käy pian, jos se on satukirjastasi nähtävissä!!!

        "Ja Raamattu on eräs maailman myydyimmistä kirjoista."

        Pipipäät tykkäävät saduista. Maksakoot mokomat hourupäät kirjansa
        ja ostakoot lisää :D

        "Miksi Marxin 'Pääoma' ja Darwinin 'Lajien synty' eivät enää ruleta yhtä hyvin kuin ennen."

        Ehkä uskovaisia kiinnostaa enemmän tällainen:
        https://kennerly.com/wp-content/uploads/2018/11/jt-2-real.jpg

        "Ennustahan sinä nyt, miten israelin käy pian...."

        Hyvin siinä käy.
        Esim. Hesekielin kirjan 38. ja 39. luvuissa on ennustettu pohjoisen liittouman hyökkäys Israeliin.
        Se päättyy liittouman täydelliseen tuhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ennustahan sinä nyt, miten israelin käy pian...."

        Hyvin siinä käy.
        Esim. Hesekielin kirjan 38. ja 39. luvuissa on ennustettu pohjoisen liittouman hyökkäys Israeliin.
        Se päättyy liittouman täydelliseen tuhoon.

        Millähän aseilla ne hyökkäävät? Hesekiel ei kerro mitään taktisista ohjuksista tai panssarivaunuista. Sitä paitsi ketä kiinnostaa hyökätä Israeliin? Tylsä maa, tylsät ihmiset. Sielläpähän hukkuvat maan nielemänä omaan ahneuteensa. Kuollut meri kuolee oikeasti ja rannat vajoavat. Suolamyrskyt levittävät tauteja. Niistä ei satukirjassasi kerrota mitään. Todellinen hyökkäys tulee siis ihan omasta maasta. Siinä ei kuvitteeellinen satukirjajumala auta mitenkään. Israelilaisten pitäisi itse muuttaa itseään, mutta eivät he siihen pysty. Hihhulit ovat aina ahneita kuvittelijoita.


      • Anonyymi

        .......jatkoa edellisestä kommentista:

        4. LIITTO ISRAELIN KANSSA ON PYSYVÄ
        Jeremia 31:35-37
        35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset (juutalaiset) olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
        ---
        Nykyisin on kristillisessäkin maailmassa laajalti vallitsevana nk. korvausteologia, jonka mukaan Jumala olisi hylännyt kokonaan maallisen ja kirjaimellisen Israelin, eli juutalaisen kansan eikä heillä olisi enää mitään tulevaisuutta Jumalan suunnitelmissa tai Raamatun profetioiden toteutumisessa. Maallista Israelia koskemaan olisi tämän ajattelun mukaan jäänyt lähinnä sille Vanhassa testamentissa luvatut kiroukset ja kaikki Israelille luvatut siunaukset koskisivat yksinomaan nk. hengellistä Israelia (Room. 2:28-29), eli seurakuntaa (kirkkoa). Ylläoleva Jeremian kirjan kohta osoittaa tämän mahdottomaksi niin kauan kuin päivä ja yö ja avaruuden kosmiset lait ovat voimassa.
        Ja nämä lait ovat voimassa vielä tänäkin päivänä. Otetaan muutama esimerkki liittyen em. Jeremian profetiaan yön ja päivän laeista. Esim. Kuu kiertää maapalloa vajaan  400.000 kilometrin päässä ja on läpimitaltaan noin neljäsosa maan läpimitasta. Aurinko taas on läpimitaltaan noin sata kertaa Maata suurempi ja se on Maasta 150 miljoonan kilometrin etäisydellä. Toisin sanoen Aurinko on läpimitaltan 400 kertaa Kuuta suurempi ja sijaitsee Maasta katsoen 400 kertaa kauempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .......jatkoa edellisestä kommentista:

        4. LIITTO ISRAELIN KANSSA ON PYSYVÄ
        Jeremia 31:35-37
        35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset (juutalaiset) olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
        ---
        Nykyisin on kristillisessäkin maailmassa laajalti vallitsevana nk. korvausteologia, jonka mukaan Jumala olisi hylännyt kokonaan maallisen ja kirjaimellisen Israelin, eli juutalaisen kansan eikä heillä olisi enää mitään tulevaisuutta Jumalan suunnitelmissa tai Raamatun profetioiden toteutumisessa. Maallista Israelia koskemaan olisi tämän ajattelun mukaan jäänyt lähinnä sille Vanhassa testamentissa luvatut kiroukset ja kaikki Israelille luvatut siunaukset koskisivat yksinomaan nk. hengellistä Israelia (Room. 2:28-29), eli seurakuntaa (kirkkoa). Ylläoleva Jeremian kirjan kohta osoittaa tämän mahdottomaksi niin kauan kuin päivä ja yö ja avaruuden kosmiset lait ovat voimassa.
        Ja nämä lait ovat voimassa vielä tänäkin päivänä. Otetaan muutama esimerkki liittyen em. Jeremian profetiaan yön ja päivän laeista. Esim. Kuu kiertää maapalloa vajaan  400.000 kilometrin päässä ja on läpimitaltaan noin neljäsosa maan läpimitasta. Aurinko taas on läpimitaltaan noin sata kertaa Maata suurempi ja se on Maasta 150 miljoonan kilometrin etäisydellä. Toisin sanoen Aurinko on läpimitaltan 400 kertaa Kuuta suurempi ja sijaitsee Maasta katsoen 400 kertaa kauempana.

        "Näin sanoo Herra, joka on pannut"

        Tarinan mukaan herra pani toisen muijaa. Muun panijaksi siitä ei ole. Raamattu on ihmisten kirjoittama satukirja, ei muuta. Israel kokee vielä kamalia, vaikka huudettaisiin apuun keksittyjä jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu on kirjoitettu kymmenien kirjoittajien toimesta"

        Siis jonkun toimesta kirjoitettu? He eivät itse ole kirjoittaneet vaan homma on tehty heidän toimesta. Missähän toimessa he ovat toimineet? Kenties kamelin paskan siivoojina?

        "Useat sen Israelia koskevat profetiat ovat toteutuneet."

        Mika Waltarikin sai Sinuhe egyptiläisessä monet ennustukset toteutumaan. Johtuikohan se siitä, että hän kirjoittajana tiesi, miten juoni kehittyy? Ennustahan sinä nyt, miten Israelin käy pian, jos se on satukirjastasi nähtävissä!!!

        "Ja Raamattu on eräs maailman myydyimmistä kirjoista."

        Pipipäät tykkäävät saduista. Maksakoot mokomat hourupäät kirjansa
        ja ostakoot lisää :D

        "Miksi Marxin 'Pääoma' ja Darwinin 'Lajien synty' eivät enää ruleta yhtä hyvin kuin ennen."

        Ehkä uskovaisia kiinnostaa enemmän tällainen:
        https://kennerly.com/wp-content/uploads/2018/11/jt-2-real.jpg

        #Mika Waltarikin sai Sinuhe egyptiläisessä monet ennustukset toteutumaan. Johtuikohan se siitä, että hän kirjoittajana tiesi, miten juoni kehittyy? Ennustahan sinä nyt, miten Israelin käy pian, jos se on satukirjastasi nähtävissä!!!#

        oooooooooooooooooooooooooooooooooooo

        Israelin kansan hajaannukseen (diaspora) ja paluuseen omaan maahansa (exodus) liittyvät tuhansia vuosia sitten Raamattuun, Jumalan Sanaan, kirjoitetut profetiat ovat toteutuneet ja toteutumassa.

        Jos nimimerkki #siino tutkisi puolueettomasti Raamatun profetioita, niin hän tulisi siihen tulokseen, että Raamattu on Jumalan sanaa - kukaan ihminen ei omalla järjellään pystyisi ennustamaan vuosituhansien päässä tapahtuvista asioista Israelin kohdalla -  jotka ennustukset ovat jo toteutuneet ja toteutumassa.

        Israelin Diaspora ja Exodus: 5. Mooses 30:3,5  -  Jeremia 16:12-16  -  Hesekiel 11:16,17
        ====

        Jos #siino pistettäisiin ennustamaan vaikkapa Suomen kohtaloa 3000 v päähän, niin #siino ei kykenisi ennustamaan, vain heittämään joitain epämääräisiä arvailuja - eikä niistä #siinon arvailuista kukaan olisi  satojen, tuhansien vuosien kuluttua kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Mika Waltarikin sai Sinuhe egyptiläisessä monet ennustukset toteutumaan. Johtuikohan se siitä, että hän kirjoittajana tiesi, miten juoni kehittyy? Ennustahan sinä nyt, miten Israelin käy pian, jos se on satukirjastasi nähtävissä!!!#

        oooooooooooooooooooooooooooooooooooo

        Israelin kansan hajaannukseen (diaspora) ja paluuseen omaan maahansa (exodus) liittyvät tuhansia vuosia sitten Raamattuun, Jumalan Sanaan, kirjoitetut profetiat ovat toteutuneet ja toteutumassa.

        Jos nimimerkki #siino tutkisi puolueettomasti Raamatun profetioita, niin hän tulisi siihen tulokseen, että Raamattu on Jumalan sanaa - kukaan ihminen ei omalla järjellään pystyisi ennustamaan vuosituhansien päässä tapahtuvista asioista Israelin kohdalla -  jotka ennustukset ovat jo toteutuneet ja toteutumassa.

        Israelin Diaspora ja Exodus: 5. Mooses 30:3,5  -  Jeremia 16:12-16  -  Hesekiel 11:16,17
        ====

        Jos #siino pistettäisiin ennustamaan vaikkapa Suomen kohtaloa 3000 v päähän, niin #siino ei kykenisi ennustamaan, vain heittämään joitain epämääräisiä arvailuja - eikä niistä #siinon arvailuista kukaan olisi  satojen, tuhansien vuosien kuluttua kiinnostunut.

        Ei raamatun "ennustuksista" kukaan ole oikeasti vakavissaan kiinnostunut. Raamattu on ihmisten kirjoittama sepitteellinen satuteos. Sellaisena se pysyy myös 3000 vuoden kuluttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei raamatun "ennustuksista" kukaan ole oikeasti vakavissaan kiinnostunut. Raamattu on ihmisten kirjoittama sepitteellinen satuteos. Sellaisena se pysyy myös 3000 vuoden kuluttua.

        Kaikissa ennustuksissa, myös Raamatun, kukaan ei osaa niiden avulla ennustaa mitään. Jälkeenpäin vaan tulkitsevat, no tämä tarkoitti tätä.


    • Anonyymi

      Raamattu kuuluu kirjoihin jonka olemassa olon toivon unohtuvan pysyvästi. Niin monta historiallista kirjaa on hävitetty ja tuhottu ikuisiksi ajoiksi uskonnon varjolla. Olisi ollut parempi koko kristinuskolle ollaan koskaan edes syntymättä.

      • Valitettavan totta.


    • Anonyymi

      Aloittaja pilkkaa asioita, joita ei tunne.

      • Tunnen terveydenhoidon oikein hyvin, mutta Raamattu ei niitä tunne lainkaan. Siellä vain joku mielikuvitushahmo ihmeparantelee, mutta mitään todellisia terveyspalveluita siellä ei mainita. Sellaista naiivia pakinointia on syytäkin pilkata.

        Uskovaiset yrittävät kuka milloinkin ihmeparannella sairauksia siinä onnistumatta. Aivan lapsellista touhua!!! Ilmankos heidän käsikirjassaan, tuossa paskateos raamatussa, ei terveyshuollosta sitten mitään mainitakaan.

        Asiallisesti sinä ja muut jalovaarat ette tiedä terveydenhoidosta yhtään mitään, joten pidä turpasi tukossa, koni!!!


    • Anonyymi

      Siino purkaa täällä ateistista vihaansa.
      Jutut alatyylisiä.
      Käy ylikierroksilla.

      • Itse sinä käyt kieroonkasvaneena kiertokoulun väärään suuntaan käyneenä alatyylisiä alikierroksia. Uskovaisten jalovaarat ja muut jeesukset eivät ole ikinä pystyneet ihmeparantamaan oikeasti yhtään ketään ja sekös sinuakin harmittaa niin, että pitää tulla purkamaan kiukkuasi minuun. Imaise kuule hiukan jeesuksen verta ja haukkaa pala karitsan lihaa. Voit sitten taas asettaa itsesi hihhulin ylimieliseen mielipuolentilaan vampyyrimainen ilme naamallasi, kulmahampaat punaisina.


    • Anonyymi

      Mikä hätänä?

      • Anonyymi

        On se kamalaa, kun uskovaiset huijaa aina vaan.
        Pelkkää puppua kuulla myös perjantaina saan.


    • Anonyymi

      Tyhmyys tyhmentää, sir.

      • Anonyymi

        Raamattu tosiaan tyhmentää ihmisiä, neiti.


    • Anonyymi

      Kaikki rasismi pitää poistaa poistaa raamatusta ja jeesus pitää kuvata muunsukupuolisena, ettei ketään loukata.

      • Etenkin sanonta Herra pitää poistaa, koska Jeesuksesta ei ole esitetty virallista henkilökorttia, josta kävisi luotettavasti ilmi, onko hän Herra vai Rouva. Kuka on nähnyt Jeesuksen munat? Mää vaan kysyn.


    • Anonyymi

      Siinon siinolainen ateismi-uskonto on menettänyt parhaan teränsä.
      Siinolainen ateismi on kokenut raskaita tappioita, se alkaa väljähtyä
      Se johtuu ehkä siitä että olet purkanut pahaa oloasi tällä soisella ateismihuurujen palstalla liian kauan.
      Entisten hokemiesi uudelleenlämmittely ei enää oikein onnistu.
      Pidä parii kk breikkiä !

      • Anonyymi

        Länsimainen kristillisyys on valitettavasti maallistunut. Todella toimiva Jumala on jätetty syrjään ja tilalle on tullut uskonnollisuus.
        Toista on Kauko-idässä, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa. Koko maailmaa koskeva tieto kertoo, että kristinusko etenee voimakkaasti, jopa Lähi-idän muslimivaltioissa, joissa ennen kristinusko
        oli harvinainen.
        Viikko, pari sitten tuli ev.lut. pappi Etiopiasta. Hän eilen kertoi, miten tuossa maassa on maailman suurin ev.lut. kirkko, johon liittyy uusia jäseniä paljon. Todella voimakas kristillinen liike.

        Mikä tilanne on maailman väkirikkaimmassa maassa, Kiinassa. Siellähän oli jo 1700-luvulla lännen lähetyssaarnaajia. Tuota työtä tehtiin Lännen avustuksella vuoteen 1949 asti. Tuon noin 200 vuoden työn seurauksena Kiinassa oli noin 1-2 miljoonaa kristittyä. Vuonna 1949 Mao valtasi kommunistiarmejansa avulla Kiinan. Vain Formosa jäi valloittamassa. Vainot alkoivat ja ihmisiä haudattiin kaulaa myöten, muutenkin tapettin, lähetyssaarnaaja ulos ja kiinalaisia kristittyja pantiin vankiloihin ja keskitysleiriin. Vaikutti siltä, että kristinusko sammuu nopeasti koko maassa. Oli hiljaista monta vuotta. Sitten v. 1984 alkoi tapahtumaan. Sinne syntyi hengellinen herätys. Sanomaa veivät tavalliset ihmiset kylistä kyliin. Viranomaiset riensivät perässä. He eivät voineet kuitenkaan sammuttaa tuota roihua. Nyt lasketaan Kiinassa olevan jopa 200 milj. Jeesusta tunnustavia kristittyä näin olisi yli 10% kansasta, Suomessa täällä suhteessa vähemmän. Nyt uusi maan johtaja tekee kaikkensa sammuttaakseen tuon valon, mutta nyt evankeliumi etenee jo kaupungeissa.
        On aivan mahdotonta estää nykyään kristinuskoa sammuttaa. Nyt on tekniikat ja mahdollisuudet paljon paremmat kuin ennen. Raamatun mukaan pelastuneiden pakanoiden lukumäärä täyttyy. Jos Lännen pakanat eivä ole kiinnostuneet sielunsa kohtalosta, nin heidän kohtalonsa on kova.
        Etelä-Koreassa oli jo kymmeniä vuosia sitten mm. noin 800.000 helluntaiseurakunta Söylissä. Venäjällä on noin 30 vuodessa perustettu tuhansia seurakuntia, koska Neuvostiliitto romahti. Iloitaan noista valtavista voitoista. Toivottavasti vauhti vain kiihtyy.


      • Anonyymi

        Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen siinä missä sinullakin, joten pidä ihan itse vaan typerät ja älyttömät vihamieliset "mietteesi" huuruisessa päässäsi kirjoittamatta niitä näkyviin yhtään missään. Sinua ja naiiveja kommenttejasi ei kaipaa jeesuksen jeesuskaan. Ne eivät rakenna yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen siinä missä sinullakin, joten pidä ihan itse vaan typerät ja älyttömät vihamieliset "mietteesi" huuruisessa päässäsi kirjoittamatta niitä näkyviin yhtään missään. Sinua ja naiiveja kommenttejasi ei kaipaa jeesuksen jeesuskaan. Ne eivät rakenna yhtään mitään.

        "Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen..."
        ---
        Eihän tässä keskustella perustuslaista.
        Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa,
        niin älä sano sitä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen..."
        ---
        Eihän tässä keskustella perustuslaista.
        Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa,
        niin älä sano sitä täällä.

        Pidä sinä turpasi kiinni ja määräile vain itseäsi,
        koska et edes kykene tajumaan tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen siinä missä sinullakin, joten pidä ihan itse vaan typerät ja älyttömät vihamieliset "mietteesi" huuruisessa päässäsi kirjoittamatta niitä näkyviin yhtään missään. Sinua ja naiiveja kommenttejasi ei kaipaa jeesuksen jeesuskaan. Ne eivät rakenna yhtään mitään.

        Kiitä Jumalaa siitä että sinulla ja Siinolla on perustuslaillinen oikeus sananvapauteen, ettekä asu missään diktatuurisessa ja ateistisessa valtiossa.


    • Anonyymi

      Siinooooo!! Israelin terveydenhuolto oli silloin yksityisissä käsissä ja hyvin kallista. Kerrottaan Markus 5:25-26

      Terv:Taisto se alkuperäinen

      • Anonyymi

        Israelilaiset eivät osaa parantaa muuten kuin aseilla. He oppivat taidon natseilta ollessaan heidän vierainaan ystävällisillä keskitysleireillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelilaiset eivät osaa parantaa muuten kuin aseilla. He oppivat taidon natseilta ollessaan heidän vierainaan ystävällisillä keskitysleireillä.

        Saksalaista aseteknologiaa kuvasi varsin onnistuneesti Charlie Chaplin elokuvassaan Diktaattori. Israelilla on paljon tarkemmat aseet.

        Terv: Taisto se alkuperäinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaista aseteknologiaa kuvasi varsin onnistuneesti Charlie Chaplin elokuvassaan Diktaattori. Israelilla on paljon tarkemmat aseet.

        Terv: Taisto se alkuperäinen

        Melkoisen hyvin natsit onnistuivat asesuunnitteluissaan, koska heitä tarvittiin jopa Apollo-kuuraketin kehittelyssä ja toteutuksessa. Siihen eivät israelilaiset natsiplagiaatit kyenneet.

        Terv: Taistojen Taisto


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Melkoisen hyvin natsit onnistuivat asesuunnitteluissaan, koska heitä tarvittiin jopa Apollo-kuuraketin kehittelyssä ja toteutuksessa. Siihen eivät israelilaiset natsiplagiaatit kyenneet.

        Terv: Taistojen Taisto

        Joo mutta natsit eivät ehtineet saada mitään merkittävää valmiiksi, atomipommikin jäi kesken. Mutta yhden hyvin tarkan ennustuksen heidän johtajansa Adolf Hitler lausui v-1936 " ette tunne Berliiniä 10-vuoden kuluttua"

        Terv: Taisto se alkuperäinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta natsit eivät ehtineet saada mitään merkittävää valmiiksi, atomipommikin jäi kesken. Mutta yhden hyvin tarkan ennustuksen heidän johtajansa Adolf Hitler lausui v-1936 " ette tunne Berliiniä 10-vuoden kuluttua"

        Terv: Taisto se alkuperäinen

        Nimenomaan natsit ne kuuraketit rakensivat valmiiksi. Amerikkalaiset suunnittelisivat niitä yhä edelleen, jos natsit eivät olisi auttaneet. Atomipommikin olisi jäänyt keksimättä, elleivät natsit olisi sitä keksineet.

        Terv: Taistojen Taisto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan natsit ne kuuraketit rakensivat valmiiksi. Amerikkalaiset suunnittelisivat niitä yhä edelleen, jos natsit eivät olisi auttaneet. Atomipommikin olisi jäänyt keksimättä, elleivät natsit olisi sitä keksineet.

        Terv: Taistojen Taisto

        Natsit eivät vieläkään ole onnistuneet kehittämään volkkarista autoa. Tsekissä kehitetty Skoda kelpaa jopa taksiksi.

        Terv: Taisto se alkuperäinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsit eivät vieläkään ole onnistuneet kehittämään volkkarista autoa. Tsekissä kehitetty Skoda kelpaa jopa taksiksi.

        Terv: Taisto se alkuperäinen

        Skoda on käytännöllisesti katsottuna Volkkari. Tsekit saavat kiittää saksalaisia kehitystyöstä.


        Terv: Taistojen Taisto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on käytännöllisesti katsottuna Volkkari. Tsekit saavat kiittää saksalaisia kehitystyöstä.


        Terv: Taistojen Taisto

        Skodassa historia toistaa itseään: Natsimiehityksen aikana Tsekit suunnittilevat miehittäjilta salaa Jawa- kaksitahtimoottorin panssarivaunupajalla.

        Terv: Taisto se alkuperäinen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe