Raamatun profetiat toteutuu

Anonyymi

Usein uskovat sanovat että uudessa testamentissa toteutuu vanhan testamentin profetiat. Olen samaa mieltä mutta ei se olekaan mikään ihme.
Kuka tahansa voi ottaa käteensä vanhan testamentin, koota siitä yhteen profetiat ja kirjoittaa sen pohjalta tarinan ja väittää että koska ne toteutuu kirjoituksissa niin ne on totta. Uusi testamentti on kirjoitettu kauan vanhan testamentin jälkeen. Pitkään tuossa menikin että joktkut keksi ryhtyä kokoamaan profetioista tarinoita.
Vanhan testamentin profetioiden toteutuminen uudessa testamentissa ei todista että uusi testamentti olisi totta. se on vain vahva viittaus siihen, että se on nimenomaan keksitty tarina.
Tai sitten "ihme" että israelin valtio syntyi. Jotkut sai päähänsä, että vanha testamentti ennusti sen. Se on kyseenalaista ja viittaa enemmänkin pakkosiirtolaisuudesta paluuseen eikä nykyaikaan. Toiseksi nuo "profetiat" oli kirjoitettu. Ne oli 1800 luvulla ja sen jälkeen ihmisten luettavana ja jotkut sai päähänsä että israelin valtio pitää perustaa. Se on täysin tehty toteuma eikä todista mitään raamatun totuudesta.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sanoi, että kaikki VT:n profetiat tulevat toteutumaan myös se, että Messias Jeesus rakentaa itselleen temppelin Jerusalemiin, jonne tuleva kaikki kansat kumartamaan Herraa Jeesusta sapattina, uudenkuunpäivänä ja lehtimajanjuhlan aikana.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Sak 6:11 Ota vastaan hopea ja kulta, jonka he ovat tuoneet. Tee niistä kruunu ja pane se ylipappi Joosuan, Josadakin pojan, päähän.
      12 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Sebaot: -- Mies, jonka nimi on Uusi Verso, nousee tästä maasta ja rakentaa Herran temppelin.
      13 Hän on rakentava Herran temppelin, hän saa osakseen kunniaa, ja hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Pappi on seisova hänen valtaistuimensa vieressä, yksimielisinä he toimivat toinen toisensa rinnalla.
      14 "Kruunu jääköön muistoksi minun temppeliini kertomaan Heldaista, Tobiasta ja Jedajasta sekä Sefanjan pojan anteliaisuudesta.
      15 Kaukaisista maista saapuu minun temppelini rakentajia." Kun näin tapahtuu, te tiedätte, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne. Kaikki tämä toteutuu, jos te noudatatte Herran, Jumalanne, tahtoa.

      Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
      3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
      4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

      Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
      ---
      20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat.
      21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.

      Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

      • Anonyymi

        "Jeesus sanoi, että kaikki VT:n profetiat tulevat toteutumaan"

        On olemassa hauska psykologinen ilmiö: kun hokee samaa sanaa (lausetta) uudelleen ja uudellee, se menettää merkityksensä. Kokeile vaikka: banaani, banaani, banaani...


      • Anonyymi

        Ei profetia ole profetia jos atribuutit* puuttuu. Sellainen on vain ns. ikenien lätisytystä.

        (* Atribuutti ilmaisee aikaa, paikka, tapaa)


    • Anonyymi

      > otkut sai päähänsä, että vanha testamentti ennusti sen.

      No, vaikea tätä on muuksi muuttaa, vaikka totuuden vihaajat eivät tykkää.

      "Jos sinä silloin, kun tämä kaikki sinua kohtaa, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä, joiden luo Herra, sinun Jumalasi, on sinut karkoittanut, ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken, niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut. Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin."
      Viides Mooseksen kirja 30:1-4

      Ateismille on kiusellista, ettei ihmiset pysty osoittamaan Raamatusta yhtään virhettä ja että Raamattu on oikeassa ja edelleen olemassa.

      • Anonyymi

        Menehän vapaa ajattelijoiden sivulle katsomaan listaa raamatun virheistä. saatat hämmästyä. On meinaan melkoisen pitkä lista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän vapaa ajattelijoiden sivulle katsomaan listaa raamatun virheistä. saatat hämmästyä. On meinaan melkoisen pitkä lista

        >> Menehän vapaa ajattelijoiden sivulle katsomaan listaa raamatun virheistä. saatat hämmästyä. On meinaan melkoisen pitkä lista <<

        Vapaa-ajattelijat lukevat ja tulkitsevat raamattua sanamukaisesti eli vapaasti ajatellen, toisin sanoen ilman Pyhää Henkeä, omassa vajavaisessa ymmärryksessään, niin kuin niin moni muukin ei-uskova tekee. Lisäksi heidän motiivinsa on löytää raamatusta virheitä yms., eikä Kristusta, apua ja pelastusta elämäänsä. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, mitä he eivät tee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Menehän vapaa ajattelijoiden sivulle katsomaan listaa raamatun virheistä. saatat hämmästyä. On meinaan melkoisen pitkä lista <<

        Vapaa-ajattelijat lukevat ja tulkitsevat raamattua sanamukaisesti eli vapaasti ajatellen, toisin sanoen ilman Pyhää Henkeä, omassa vajavaisessa ymmärryksessään, niin kuin niin moni muukin ei-uskova tekee. Lisäksi heidän motiivinsa on löytää raamatusta virheitä yms., eikä Kristusta, apua ja pelastusta elämäänsä. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, mitä he eivät tee.

        Juuri sanoit, että Raamatusta ei voi löytää yhtään virhettä, ja sitten kun niitä on löydetty vaikka kuinka paljon, siirrät maalitolpat sadan metrin päähän ja aloitat hurjan seliselin.


    • Anonyymi

      Jaa vai noin on. Ei se mitään. Uskon kuitenkin Jumalaan ja Jeesukseen Vapahtajanamme.

      • Anonyymi

        Entäs enkeleihin, Joulupukkiin, Teräsmieheen ja keijuihin?
        Aika kiero logiikka että kaikkivaltias on luonut systeemin josta meidät pitäisi jotenkin vapahtaa. Eikö ole yksinkertaisempaa pistää viralta koko hahmo:
        Vapahtaja Olet Sinä.


    • Anonyymi

      Hyvin helppoa on nähdä Jeesuksen sanojen toteutuminen tässäkin ajassa.

      Jeesus ilmoitti, että Hänen nimessään, Jeesukseen uskovia tullaan vainoamaan ja vihaamaan.

      Jeesus nimessä julistaminen on pyritty kitkemään pois jo heti alkuseurakunnan muodostumisesta n. 2000 vuotta sitten.

      Suomessakin nimi Jeesus on pyritty hävittämään, maallistunut kansa ei voi sietää nimeä Jeesus, evankeliumin julistamista Jeesuksesta Kristuksesta.

      No tämä on edeltä ilmoitettu, ei se ole meille mitenkään yllätyksenä tullut.

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
      ( Apt 5)

      Paljon on vastustajia noiden 2000 vuoden aikana ollut, mutta se mikä Jumalasta, sille he eivät ole voineet, eivätkä yhäkään voi mitään.

      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      ( Joh 3)

      Tämä sanoma on yhä esillä, vaikuttaen uskoa ympäri maailmaa.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Ääähhh kirjoitat todella usein niistä asioista, jotka olen joko samana tai edellisenä ivänä lukenut raamatusta. Ihan kuin mentäisiin samaa ajatuspolua raamatunkohdissa.


      • Anonyymi

        perustellaan satua satukirjalla. naurettavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perustellaan satua satukirjalla. naurettavaa

        Se on Apostolien tekojen kirjaan kirjoittua tekstiä n. 2000 vuotta sitten.
        Ja on tullut toteen näytetyksi, koska kysymys on Jumalan evankeliumin julistamisesta, Jeesuksen Kristuksen nimessä, niin sitä ei kukaan, eikä mikään voi kukistaa.

        Vaikka yrittäjiä on riittänyt tuon 2000 vuoden aikana hyvinkin paljon.

        Kuinka nimi Jeesus Kristus sinun mielessäsi vaikuttaa?
        Millaisia tuntemuksia se herättää.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Apostolien tekojen kirjaan kirjoittua tekstiä n. 2000 vuotta sitten.
        Ja on tullut toteen näytetyksi, koska kysymys on Jumalan evankeliumin julistamisesta, Jeesuksen Kristuksen nimessä, niin sitä ei kukaan, eikä mikään voi kukistaa.

        Vaikka yrittäjiä on riittänyt tuon 2000 vuoden aikana hyvinkin paljon.

        Kuinka nimi Jeesus Kristus sinun mielessäsi vaikuttaa?
        Millaisia tuntemuksia se herättää.

        Usko Toivonen

        Jeesus on pelkkää satua. naurettavaa että säälittävät ja surkeat limaiset kuppaiset ja paskat kuvittelee sitä todeksi. jokainen uskova pitäisi teljetä linnaan levittämästä harhojaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on pelkkää satua. naurettavaa että säälittävät ja surkeat limaiset kuppaiset ja paskat kuvittelee sitä todeksi. jokainen uskova pitäisi teljetä linnaan levittämästä harhojaan

        Jotain tuon kaltaista osasin odottaakin, tosin en aivan tuossa sanamuodossa.

        Mutta ei tuo kommenttisi hätkäytä millään muotoa, meille kaikki on ilmoitettu Herrammen Jeesuksen toimesta valmiiksi.

        18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        ( Joh 15)

        Mikä sitten Jeesukseen kohdistuvassa vihassa on perimmäinen syy?
        Lieneekö se tuossa tekstikohdassa mainittu kiintymys syntiin ja sen harjoittamiseen?

        Ei siinä oikein muuta syytä voi taustalla olla?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on pelkkää satua. naurettavaa että säälittävät ja surkeat limaiset kuppaiset ja paskat kuvittelee sitä todeksi. jokainen uskova pitäisi teljetä linnaan levittämästä harhojaan

        Ehkä kannattaisi mennä peilin eteen ja miettiä, miksi itselle tuntemattomia ihmisiä vihaa niin paljon, että nimittää heitä säälittäviksi, surkeiksi, limaisiksi, kuppaisiksi, paskoiksi.

        Ja sinähän se tässä olet itse vapaaehtoisesti saapunut uskovien palstalle lukemaan vapaaehtoisesti uskovien juttuja.


      • Anonyymi

        Raamattu ennustaa, että tulee Uskottoman Toivottoman kaltaisia eksyttäjiä, jotka opettavat laittomuutta ja muita harhaoppeja. He ovat tekeytyneet Jeesuksen nimeä avuksi huutajiksi, mutta Jeesuksen käskyjä he eivät noudata ja sen takia Jeesus sanoo heille viimesenä päivänä: menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.

        Matt 24:
        24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Matt 7:
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • >Suomessakin nimi Jeesus on pyritty hävittämään, maallistunut kansa ei voi sietää nimeä Jeesus, evankeliumin julistamista Jeesuksesta Kristuksesta.

        Etkä sinä sietäisi, jos jotkut jatkuvasti toitottaisivat sinulle ajatustesi mielettömyydestä ja tarjoaisivat omiaan tilalle. Miksi toisten pitäisi sietää sinua, ellet sinäkään siedä heitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotain tuon kaltaista osasin odottaakin, tosin en aivan tuossa sanamuodossa.

        Mutta ei tuo kommenttisi hätkäytä millään muotoa, meille kaikki on ilmoitettu Herrammen Jeesuksen toimesta valmiiksi.

        18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        ( Joh 15)

        Mikä sitten Jeesukseen kohdistuvassa vihassa on perimmäinen syy?
        Lieneekö se tuossa tekstikohdassa mainittu kiintymys syntiin ja sen harjoittamiseen?

        Ei siinä oikein muuta syytä voi taustalla olla?

        Usko Toivonen

        >Mikä sitten Jeesukseen kohdistuvassa vihassa on perimmäinen syy?

        Perimmäinen syy on se, että joidenkin lopunaikakuvitelmat eivät toimi, elleivät he liitä niihin ”Jeesukseen kohdistuvaa vihaa”, jota ei oikeasti ole edes olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi mennä peilin eteen ja miettiä, miksi itselle tuntemattomia ihmisiä vihaa niin paljon, että nimittää heitä säälittäviksi, surkeiksi, limaisiksi, kuppaisiksi, paskoiksi.

        Ja sinähän se tässä olet itse vapaaehtoisesti saapunut uskovien palstalle lukemaan vapaaehtoisesti uskovien juttuja.

        Sen verran tarkennan, että tämäkään ei ole uskovien palsta uskovien jutuille, vaan uskontoon liittyvistä ilmiöistä keskusteluun tarkoitettu palsta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Suomessakin nimi Jeesus on pyritty hävittämään, maallistunut kansa ei voi sietää nimeä Jeesus, evankeliumin julistamista Jeesuksesta Kristuksesta.

        Etkä sinä sietäisi, jos jotkut jatkuvasti toitottaisivat sinulle ajatustesi mielettömyydestä ja tarjoaisivat omiaan tilalle. Miksi toisten pitäisi sietää sinua, ellet sinäkään siedä heitä?

        >> Miksi toisten pitäisi sietää sinua, ellet sinäkään siedä heitä?>>

        Kirjoitin Jeesuksen sietämisestä, en itseni sietämisestä.

        Jeesus kyllä sietää ihmisiä, Jeesushan tuli pelastamaan syntisiä, ja olikin juuri paljon heidän seurassaan.

        Mutta sitä ihmettelin, että miksi Jeesus työnnetään syrjään, Häntä ei siedetä, siihen en keksi muuta syytä, kuin että synti koetaan niin mukavaksi, että siitä halutaan pitää kiinni.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Miksi toisten pitäisi sietää sinua, ellet sinäkään siedä heitä?>>

        Kirjoitin Jeesuksen sietämisestä, en itseni sietämisestä.

        Jeesus kyllä sietää ihmisiä, Jeesushan tuli pelastamaan syntisiä, ja olikin juuri paljon heidän seurassaan.

        Mutta sitä ihmettelin, että miksi Jeesus työnnetään syrjään, Häntä ei siedetä, siihen en keksi muuta syytä, kuin että synti koetaan niin mukavaksi, että siitä halutaan pitää kiinni.

        Usko Toivonen

        Tuskin olet sellainen meedio, että saisit Jeesuksen mukaan saarnaamiseesi. Kyllä se sinä olet ja vain sinä.


    • Anonyymi

      Avaus on pelkkää hölynpölyä.

    • Anonyymi

      Lapissa on jo vedenpaisumus, ja etelässä vaivaa loiset puustoa.
      Raamattu on ihan joka päivä läsnä.

    • Anonyymi

      >> "ihme" että israelin valtio syntyi. Jotkut sai päähänsä, että vanha testamentti ennusti sen. <<

      Jesajan kirja: "Syntyykö maa yhdessä päivässä,. syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa. Siion synnytti omat lapsensa."

      Vielä kaksi tuntia ennen kuuluisaa julkilausumaa 14. toukokuuta 1948, David Ben Gurion ja perustaja-isät eivät olleet päättäneet valtion uutta nimeä, ja yhtäkkiä kello 16 perjantaina Israelin valtio julistettiin perustetuksi! 24:n tunnin sisällä arabivaltiot julistivat sodan, ja ihme toisensa jälkeen tämä pieni kansakunta nousi historiasta, ja Jumalan sana tuli jälleen ilmeiseksi.

      Israel julistautui yksipuolisesti itsenäiseksi 14. toukokuuta 1948 ennen Ison-Britannian mandaatin umpeutumista keskiyöllä 15. toukokuuta.

    • Anonyymi

      Ihminen tienestää kunniaa covid19a.

    • Anonyymi

      Raamattu on elämän ohjekirja, näin sanovat uskovat itse. Raamatun profetiat ovat oh-jei-ta, ne ohjaavat uskovia tekemään jotain. Ja kuin se jotain on vihdoinkin ihmisen o-ma-sta toi-me-sta näyttää toteutuneen (eli lopputulos on summittaisesti lähellä luvattua) niin ruvetaan tanssimaan ja ylistämään Herraa. Hallelujaa!

      • Anonyymi

        Jotta kaikki ymmärtäisivät miten profetiat toimii lisään vielä helpon esimerkin. Kuvitellaan hetkeksi, että Raamatussa on Jumalan profeetan suulla lausuttu profetia: Juuri ennen Messiaan paluuta koittaa vaikeat ajat. Taivaat repeävät ja vessapaperi tulee loppumaan kaupoista.

        Profetian innoittamana uskovat olisivat vuosituhansia hamstranneet vessapaperia nopeuttaakseen messiaan paluuta. Heidän mielestä vessapaperin loppuminen olisi merkki messiaan luvatusta tulosta, mutta se että messiaan tuloa ei voi omilla toimilla pakottaa (esim. ostamalla kaiken vessapaperin) on uskovien mielestä täysin toissijaista.


    • Anonyymi

      Yksikään raamatun profetioista ei ole toteutunut. Tyhjää puhetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe