Miksi ottaa lemmikki, jos ei pidä siitä huolta?

haulikolle olis töitä

Alkaa oikeesti ottaan pattiin. Asutaan rivitalossa, pienellä paikkakunnalla, mutta aivan keskustassa. Tässä meidän talossa on 2 kissaa yhdellä asukkaalla, ja nämä kaksi kissaa saavat mennä viipottaa vapaana.

Tämän hetken saldo: 2 isoa mattoa pilalle kustu, lasten intiaaniteltta, lasten uima-allas. Auton UUDESSA maalipinnassa naarmuja kissankynsillä tehtyjä sellaisia.

Ja viimeisin: eilen esikoinen oli ulkona leikkimässä ja kun tuli sisälle, niin ihmettelin, että mikä täällä haisee?!?!? KISSANKUSI! Pojan UUSI keväthaalari täysin kissankusessa! Ja tiedän entisenä kissanomistajana, että se haju ei lähde pesemällä! Joten roskiin lähtee tuo uusi haalari, saappaat ja tumput. Pesty on, mutta haju on yhä kiinni.

Päivänä eräänä molemmat poikamme olivat yltäpäältä kissanpaskassa (se sentään lähtee pesemällä).

Jätöskasoja löytyy meidän pihastamme sekä etu- että takapihalta. KUKA SEN SIIVOAA??? Minäkö raskaana oleva, jolle kissanjätösten käsittely ehdottomasti kiellettyä?

Soitimme isännöitsijälle asiasta; hän ei voi kuulemma tehdä mitään. Lakihan sanoo, että kissat on pidettävä kiinni - ehdotimme, että isännöitsijä muistuttaisi ystävällisellä kirjeellä kaikkia talon asukkaita tästä asiasta, mutta ei kuulemma voi niin tehdä.

Mitä tässä pitää tehdä? Soittaa terveystarkastajalle? Ottavatkohan edes tosissaan.

Kissankusenhaju kantautuu syksyisin ja keväisin (kosteilla ilmoilla) sisälle, koska nämä naapurin kissat tuntuvat käyttävän meidän pihaamme käymälänään.

Poikien huoneen ikkunastakin on todella kauniit näkymät takapihalle: suoraan ikkunan alla monta läjää kissanpaskaa! Ja näyttääpi olevan takapihallamme oleva viime kesänä ostettu - hiton kallis - täyspuinen kalustokin olevan paskan peitossa.

Itsellä kun joskus oli kissa, pidin kissan kiinni ja talutin ulkona valjaissa. Minun kissani oli niin hieno, että jätökset teki laatikkoon, ei siis edes valjaissa ulkoillessa pissinyt tai kakkinut minne sattui.

Minä en edes ymmärrä mitä iloa on jollekin lemmikistä, joka juoksee päivät ja yöt pääksytysten ulkona?

Kun ei oikein kehtais mennä naapurin oven taakse laskun kanssa, että tässäpä olisi - ole hyvä ja maksa. Mutta kohta on niin kyllä tehtävä! Alkaa käydä vähän liian tyyriiksi!

Ja hyi hitto tässä kohta voi edes asua kusen ja paskan keskellä! Ja tähän pitäis tuoda kohta vastasyntynyt vauva vielä tämmöisen keskelle!

26

2875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissan ystävä

      Toivon suuresti, ettette rankaise näitä kissaparkoja omistajan välinpitämättömyydestä??
      Kissathan tekevät ajattelematta tarpeensa sinne minne huvittaa jos niitä ei ole opetettu.

      Olisiko sinun aika ottaa ja mennä sen naapurin luo ja kertoa ongelmasta? Vaikka sitten menisi naapurisopu.

      Täällä Vaasassa on ainakin KISSATALO jonne voi ilmaiseksi viedä kaltoin kohdeltuja kissoja.
      Minä ottaisin kissat kiinni ja veisin ko. paikkaan. Antaisin naapurin ihmetellä kissojen kohtaloa...

      Mutta muista, vaikka kuinka ottaisi paskakasat päähän, ÄLÄ KOHTELE KISSOJA KALTOIN vaan vika on tässä tapauksessa ihmisessä.

    • peittää...

      ...jätöksensä,niin paska kuin kusirapakkonssa. Ihmettelen vaan että kuinka sinun kallis kalustosi voi olla kissan paskan peitossa tai penskojesi haalarit kissan paskassa. Etteivät vaan olisi niin huonosti kasvatettuja kakaroita että tonkivat tahallaan kissanpaska kasoja hiekan alta ja sotekevat siten itsensä. Ja kusellekin haisevat,,meinaatko että naapurin kissat käy kuseksimassa penskojesi päälle vai mitenkä ne voi muuten haista?? Oletko muuten tietoinen että on olemassa kissankarkoitetta..käytä sitä sen sijaan että netissä purnaat.

      • ap.

        peittää varmaan niin, mutta eipä se auta, jos lumeen peittää ja kun lumet nyt sulaa, niin... IDIOOTTI!!

        Juu pitihän se arvata, että joku aivoton täällä alkaa lapsia haukkumaan, ite ne kusee toistensa päälle ja hyi hävytöntä, että kehtaavat jumalauta lapset hiekkalaatikossa leikkiä ja kaivellakin! Voi jumalauta että voi ihminen olla tyhmä!

        Osaatko lukea lakia? Laki sanoo, että kissat kiinni. On se sitten perkele, ettei ihmiset ymmärrä mitä laki sanoo.

        Ja siis jos haluaa eläimen, niin mitä lemmikkiä siinä on, että se juoksee tuolla päivät ja yöt pääksytysten kusemassa ja paskomassa toisten nurkkia, naarmuttamassa toisten autoja ja jättämässä kaikenmaailman tapettuja raatoja ihmisten pihoihin?

        Mulla on itselläkin ollut kissa, joka hoiti hommansa kissanlaatikkoon ja jota talutin valjaissa ulkona. Katsos - IDIOOTTI - minä kun rakastin kissaani enkä halunnut, että jää esim. auton alle.

        Idiootteja tommoset ihmiset, jotka ei välitä paskan vertaa lemmikeistään.

        Ja sitäpaitti! ONKO SE PERKELE MINUN ASIANI TUHLATA RAHOJANI KISSANKARKOITTEISIIN YMS.? Kyllä se on kissanomistajan asia hoitaa elukkansa - ei minun.

        Ja sille asiallisesti vastanneelle - ei se tarkoita, että vaikka ottaa päähän nämä jätökset yms. että alkaisin jotain eläinrääkkäystä harrastaa. Meillä on kissanloukku hankittuna ja kun siihen kissa tulee, niin lähtee kissanhoitokotiin.


      • Sapriina
        ap. kirjoitti:

        peittää varmaan niin, mutta eipä se auta, jos lumeen peittää ja kun lumet nyt sulaa, niin... IDIOOTTI!!

        Juu pitihän se arvata, että joku aivoton täällä alkaa lapsia haukkumaan, ite ne kusee toistensa päälle ja hyi hävytöntä, että kehtaavat jumalauta lapset hiekkalaatikossa leikkiä ja kaivellakin! Voi jumalauta että voi ihminen olla tyhmä!

        Osaatko lukea lakia? Laki sanoo, että kissat kiinni. On se sitten perkele, ettei ihmiset ymmärrä mitä laki sanoo.

        Ja siis jos haluaa eläimen, niin mitä lemmikkiä siinä on, että se juoksee tuolla päivät ja yöt pääksytysten kusemassa ja paskomassa toisten nurkkia, naarmuttamassa toisten autoja ja jättämässä kaikenmaailman tapettuja raatoja ihmisten pihoihin?

        Mulla on itselläkin ollut kissa, joka hoiti hommansa kissanlaatikkoon ja jota talutin valjaissa ulkona. Katsos - IDIOOTTI - minä kun rakastin kissaani enkä halunnut, että jää esim. auton alle.

        Idiootteja tommoset ihmiset, jotka ei välitä paskan vertaa lemmikeistään.

        Ja sitäpaitti! ONKO SE PERKELE MINUN ASIANI TUHLATA RAHOJANI KISSANKARKOITTEISIIN YMS.? Kyllä se on kissanomistajan asia hoitaa elukkansa - ei minun.

        Ja sille asiallisesti vastanneelle - ei se tarkoita, että vaikka ottaa päähän nämä jätökset yms. että alkaisin jotain eläinrääkkäystä harrastaa. Meillä on kissanloukku hankittuna ja kun siihen kissa tulee, niin lähtee kissanhoitokotiin.

        Ihan oikeassa olet. Muistan kyllä itse penskana leikkiessäni hiekkalaatikolla törmänneeni "niihin tarunhohtoisiin PEITETTYIHIN" paskakasoihin. Eikä kissat todellakaan kuse kattoon vaan maassa se pissi on missä lapset möyrivät. Kissakarkotteet eivät tehoa...älkää edes vaivautuko käyttämään. Itselläni on kolme sisäkissaa ja asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa joten omat parvekekalusteeni ovat turvassa, meinaan että omat kissani kyllä kyllä kusevat laatikkoon. Ja lapsettomana ei ulkoa paskat edes kulkeudu sisälle.
        Suomen perustuslaki (en muista mikä pykälä) kieltää kissan irrallaanpidon. Sinuna ottaisin yhteyttä viranomaisiin (jotka eivät tosin reagoi) ja todellakin pistäisin naapurit vastuuseen.
        Jos mikään ei auttaisi menisin varmaan itse niitten pihalle paskalle....siinäpä sitten ihmettelisivät että eikö ne naapurit peittele jätöksiään!
        Toivottavasti saat kissat kiikkiin, ihan vaikka niiden oman turvallisuuden vuoksi.


      • pattiin
        ap. kirjoitti:

        peittää varmaan niin, mutta eipä se auta, jos lumeen peittää ja kun lumet nyt sulaa, niin... IDIOOTTI!!

        Juu pitihän se arvata, että joku aivoton täällä alkaa lapsia haukkumaan, ite ne kusee toistensa päälle ja hyi hävytöntä, että kehtaavat jumalauta lapset hiekkalaatikossa leikkiä ja kaivellakin! Voi jumalauta että voi ihminen olla tyhmä!

        Osaatko lukea lakia? Laki sanoo, että kissat kiinni. On se sitten perkele, ettei ihmiset ymmärrä mitä laki sanoo.

        Ja siis jos haluaa eläimen, niin mitä lemmikkiä siinä on, että se juoksee tuolla päivät ja yöt pääksytysten kusemassa ja paskomassa toisten nurkkia, naarmuttamassa toisten autoja ja jättämässä kaikenmaailman tapettuja raatoja ihmisten pihoihin?

        Mulla on itselläkin ollut kissa, joka hoiti hommansa kissanlaatikkoon ja jota talutin valjaissa ulkona. Katsos - IDIOOTTI - minä kun rakastin kissaani enkä halunnut, että jää esim. auton alle.

        Idiootteja tommoset ihmiset, jotka ei välitä paskan vertaa lemmikeistään.

        Ja sitäpaitti! ONKO SE PERKELE MINUN ASIANI TUHLATA RAHOJANI KISSANKARKOITTEISIIN YMS.? Kyllä se on kissanomistajan asia hoitaa elukkansa - ei minun.

        Ja sille asiallisesti vastanneelle - ei se tarkoita, että vaikka ottaa päähän nämä jätökset yms. että alkaisin jotain eläinrääkkäystä harrastaa. Meillä on kissanloukku hankittuna ja kun siihen kissa tulee, niin lähtee kissanhoitokotiin.

        taisi se koira älähtää johon kalikka kalahti...onpa pirun pieni piha ko ei pennuille riitä muuta kohtaa leikkiä ku juuri se kissanpaska kasa. hanki ittelles elämä äläkä vahdi naapurin kissoja vaan niitä pentujas etteivät töhri itseään.


      • alkup.
        Sapriina kirjoitti:

        Ihan oikeassa olet. Muistan kyllä itse penskana leikkiessäni hiekkalaatikolla törmänneeni "niihin tarunhohtoisiin PEITETTYIHIN" paskakasoihin. Eikä kissat todellakaan kuse kattoon vaan maassa se pissi on missä lapset möyrivät. Kissakarkotteet eivät tehoa...älkää edes vaivautuko käyttämään. Itselläni on kolme sisäkissaa ja asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa joten omat parvekekalusteeni ovat turvassa, meinaan että omat kissani kyllä kyllä kusevat laatikkoon. Ja lapsettomana ei ulkoa paskat edes kulkeudu sisälle.
        Suomen perustuslaki (en muista mikä pykälä) kieltää kissan irrallaanpidon. Sinuna ottaisin yhteyttä viranomaisiin (jotka eivät tosin reagoi) ja todellakin pistäisin naapurit vastuuseen.
        Jos mikään ei auttaisi menisin varmaan itse niitten pihalle paskalle....siinäpä sitten ihmettelisivät että eikö ne naapurit peittele jätöksiään!
        Toivottavasti saat kissat kiikkiin, ihan vaikka niiden oman turvallisuuden vuoksi.

        Täytyykin varmaan tosiaan mennä pyllistämään naapurin pihamaalle. Niin ja onneksi noi lapset on poikia, niin voivat sitten käydä kusellakin ko. naapurin oven pielessä.

        Hyvä idea!


      • alkup.
        pattiin kirjoitti:

        taisi se koira älähtää johon kalikka kalahti...onpa pirun pieni piha ko ei pennuille riitä muuta kohtaa leikkiä ku juuri se kissanpaska kasa. hanki ittelles elämä äläkä vahdi naapurin kissoja vaan niitä pentujas etteivät töhri itseään.

        ite olla joku tuhkamuna, joka ei pysty lapsia saamaan, kun täytyy tässäkin asiassa tehdä lapsista syyllisiä.

        Toivottavasti koskaan et lapsia saakaan! Tommoiset ihmiset eivät sitä onnea ansaitse!


      • munia ei ole ollenkaan
        alkup. kirjoitti:

        ite olla joku tuhkamuna, joka ei pysty lapsia saamaan, kun täytyy tässäkin asiassa tehdä lapsista syyllisiä.

        Toivottavasti koskaan et lapsia saakaan! Tommoiset ihmiset eivät sitä onnea ansaitse!

        sulla on siis ihmisen anatomiaki hakusessa..tuhkamuna...nainen hahahahahaha


      • järki tallella
        alkup. kirjoitti:

        Täytyykin varmaan tosiaan mennä pyllistämään naapurin pihamaalle. Niin ja onneksi noi lapset on poikia, niin voivat sitten käydä kusellakin ko. naapurin oven pielessä.

        Hyvä idea!

        Haloo,aiot penskasi opettaa kuselle naapurin oven pieleen. Vaahtoat niistä lakipykälistä mitä kissoista sanotaan mutta sanotaan siellä myös ettei ihminen saa ruikkia kustaan mihin sattuu. Mitähän niistä sinunki penskoistasi tulee aikuisena ko kotoa jo tuollaiset opit annetaan..jos fiksu olisit niin et enää lisää penskoja hommaisi.


      • kyllä mulla ainakin
        munia ei ole ollenkaan kirjoitti:

        sulla on siis ihmisen anatomiaki hakusessa..tuhkamuna...nainen hahahahahaha

        ne on vaan sarjoissa ;-)


      • alkup.
        järki tallella kirjoitti:

        Haloo,aiot penskasi opettaa kuselle naapurin oven pieleen. Vaahtoat niistä lakipykälistä mitä kissoista sanotaan mutta sanotaan siellä myös ettei ihminen saa ruikkia kustaan mihin sattuu. Mitähän niistä sinunki penskoistasi tulee aikuisena ko kotoa jo tuollaiset opit annetaan..jos fiksu olisit niin et enää lisää penskoja hommaisi.

        Kun ei mitään huumorintajua.


      • huumorintajuinen
        alkup. kirjoitti:

        Kun ei mitään huumorintajua.

        sehän se vaata huumoria kun kehuu että opetanpa poikani kuseksimaan ihmisten oven pieliin.


      • sande

        Ensinnäkin, tiedän että kaikki kissat eivät peitä jätöksiään ja tekevät niitä mihin sattuu... ja ulkona pikkulapset nyt pyörivät hiekassa ja nurmikolla, niin ei se haju voi olla tarttumatta.. ja todellakaan se että lapsen haalarit paskassa ja kusessa... kasvatuksesta ei ole kysymys, miten muka kieltää pientä lasta leikkimästä? ja entäs sitten se vauva joka on tulossa, joka ei ymmärrä sitäkään vähää mitä vanhemmat lapset, kun se kasvaa muutaman vuoden niin sekin on rypemässä siellä.. Voiko sitä suihkautella sitä kissakarkotetta ulos? Miten luulet sen toimivan, on tarkoitettu sisäkäyttöön! Sinulla ei ole kokemusta lapsista, tai ainakin inhoat niitä ja tahtoisit riistää lapsiltasi leikkimisen ulkona, jos olisit samassa tilanteessa kuin hän...


    • miekin

      Itselläni on ollut kolmekin kissaa yhtä aikaa ja juuri silloin kun lapset oli pieniä. Asuimme omakotitalossa. Kissat kävi vapaasti tarpeillaan pihalla (omalla) mutta kertaakaan ei lapset olleet sotkeneet itseään kissanpaskaan ja kuseen. Etti olisi muuta hampaankolossa naapureita kohtaan ja kissoista saat hyvän aiheen solvata heitä. Ei sen enempää kissat muuten paskonu pihakalusteillekkaan kuin autoakaan raapineet. Ettei vaan naapurilla olis UUDEMPI ja paremmassa maalissa oleva auto kuin sulla??? Mattonikin sai olla aivan rauhassa tuulettumassa ei haisseet koskaan kuselle,joskin mulla oli ne telineellä. En oikein ymmärrä kuin kissat teliineellä roikkuvat matot kuseksii,vai oliko sulla ne maassa ettei mahdollisesti UUDET kenkäsi töhriinny paskaan?? Tiedän myös entisenä kissan omistajana että haju kyllä lähtee pesemällä,turha muuta väittää. Otin nimittäin kaikki kissat pentuina ja joskus sattui vahinkoja sisälle,matto puhtaaksi pesemällä ja sillä siisti. Onkos ne kissan jätökset niin raskaita ettei niitä raskaana oleva voi siivota,no kuinkas sitten jaksoit pestä sen pojan haalarin jos työn teko on kielletty??? Onkai sulla mieskin kun kerta penskoja on ja lisää tulossa,,voihan hän ne siivota jos niin ahdistaa. Mietippäs hieman mitä kirjoittelet. Taitaa olla päiväsi aika yksitoikkosia kun noin olemattomista asioista pitää itkua vääntää.

      • alkup.

        Ensinnäkin - itselläsikin kun on lapsia niin luulisi tietävän, että kissanpaska ja kusi on myrkkyä syntymättömälle lapselle! Joten kiitos - pidän mieluummin lapseni vatsassani elossa ja jätän paskakasat omistajan siivottavaksi. On noita enkelivauvoja meidän perheessä ihan tarpeeksi jo.

        KISSANKUSI EI TODELLAKAAN LÄHDE PESEMÄLLÄ! Ehkäpä omat kissasi olivat kusseet niin paljon sinne tänne, ettet kusenhajussa elettyäsi enää haistanut moista odööriä. Sellaista ainetta ei ole keksittykään, joka kissankusenhajun peittäisi.

        Ja niistä autoista vielä. Meillä on kuule jo edellisessä paikassa mennyt yksi tuulilasi vaihtoon kissan laskettelujen takia. Jos et ymmärtänyt, naapurin kissa istui auton katolla, lasketteli sieltä sitten kynnet näkyvissä automme nokkapellille. Siinäpä olikin sitten mukavaa koittaa nähdä siitä tuulilasista kesän ja auringonpaisteen tullessa jotakin läpi.
        Mieheni tekee harrastuksenaan autotuuninkia, eikä todellakaan "tuunaa" meidän autoja sitä varten, että kuukausien työ valuisi hukkaan, koska naapurin kissa saa päähänsä hypätä automme nokkapellille lämmittelemään ja siinä sitten sivussa tekee naarmuja uuteen maalipintaan.

        Ehkäpä sinun kissasi sitten olivat sen verran fiksuja, etteivät oman perheen lasten leikkipaikkoihin tehneet tarpeitansa. Itse paskakasoja näen tälläkin hetkellä, kun katson takapihalle lasten huoneen ikkunasta, ikkunan alla on kaksi aimo läjää. Varaston nurkan takana, missä on meidän lasten koripallonheittopaikka, on läjä tai kaksi ja luoja yksin tietää mitä hiekkakasassa onkaan! Hiekkalaatikko kun on tunnetusti kissan jätöspaikka siellä sisätiloissakin, niin nämä kissat tuntuvat ainakin pitävän ko. kasaa omanaan.

        Jos piha olisi omani (asumme vuokralla) tekisin kannellisen hiekkalaatikon, jotta edes lapset saisivat leikkiä puhtaassa kasassa.

        Edelleen toistan - laki sanoo: kissat kiinni. Ja sitä on kenenkään kissanomistajan ihan turha alkaa väittämään, että minä olisin jotenkin turhamainen. Tervetuloa vaan meidän pihaan kusta ja paskaa haistamaan ja maistamaan jos kerran valitan turhasta! Kyllä siinä hermot menee itse kullakin, jos kotioveasi pidettäisiin kusi- ja paskapaikkana. Jippii sinne vaan pikkuvauvatkin ryömimään sekaan! Tosi helvetin terveellistä!


      • äimän käki
        alkup. kirjoitti:

        Ensinnäkin - itselläsikin kun on lapsia niin luulisi tietävän, että kissanpaska ja kusi on myrkkyä syntymättömälle lapselle! Joten kiitos - pidän mieluummin lapseni vatsassani elossa ja jätän paskakasat omistajan siivottavaksi. On noita enkelivauvoja meidän perheessä ihan tarpeeksi jo.

        KISSANKUSI EI TODELLAKAAN LÄHDE PESEMÄLLÄ! Ehkäpä omat kissasi olivat kusseet niin paljon sinne tänne, ettet kusenhajussa elettyäsi enää haistanut moista odööriä. Sellaista ainetta ei ole keksittykään, joka kissankusenhajun peittäisi.

        Ja niistä autoista vielä. Meillä on kuule jo edellisessä paikassa mennyt yksi tuulilasi vaihtoon kissan laskettelujen takia. Jos et ymmärtänyt, naapurin kissa istui auton katolla, lasketteli sieltä sitten kynnet näkyvissä automme nokkapellille. Siinäpä olikin sitten mukavaa koittaa nähdä siitä tuulilasista kesän ja auringonpaisteen tullessa jotakin läpi.
        Mieheni tekee harrastuksenaan autotuuninkia, eikä todellakaan "tuunaa" meidän autoja sitä varten, että kuukausien työ valuisi hukkaan, koska naapurin kissa saa päähänsä hypätä automme nokkapellille lämmittelemään ja siinä sitten sivussa tekee naarmuja uuteen maalipintaan.

        Ehkäpä sinun kissasi sitten olivat sen verran fiksuja, etteivät oman perheen lasten leikkipaikkoihin tehneet tarpeitansa. Itse paskakasoja näen tälläkin hetkellä, kun katson takapihalle lasten huoneen ikkunasta, ikkunan alla on kaksi aimo läjää. Varaston nurkan takana, missä on meidän lasten koripallonheittopaikka, on läjä tai kaksi ja luoja yksin tietää mitä hiekkakasassa onkaan! Hiekkalaatikko kun on tunnetusti kissan jätöspaikka siellä sisätiloissakin, niin nämä kissat tuntuvat ainakin pitävän ko. kasaa omanaan.

        Jos piha olisi omani (asumme vuokralla) tekisin kannellisen hiekkalaatikon, jotta edes lapset saisivat leikkiä puhtaassa kasassa.

        Edelleen toistan - laki sanoo: kissat kiinni. Ja sitä on kenenkään kissanomistajan ihan turha alkaa väittämään, että minä olisin jotenkin turhamainen. Tervetuloa vaan meidän pihaan kusta ja paskaa haistamaan ja maistamaan jos kerran valitan turhasta! Kyllä siinä hermot menee itse kullakin, jos kotioveasi pidettäisiin kusi- ja paskapaikkana. Jippii sinne vaan pikkuvauvatkin ryömimään sekaan! Tosi helvetin terveellistä!

        Kissan kusi ja paska on myrkkyä syntymättömälle lapselle.....no niin varmaan... Mutta ei kai sinun niitä syödä tartte jos pois keräät. Ja tuskinpa ne siitä lapiosta sitä lastasi kohtuun vaurioittaa. Pelittääköhän sulla kaikki ihan kohdalleen...muutenki juttusi on aika omitunen.


      • säteileekö
        alkup. kirjoitti:

        Ensinnäkin - itselläsikin kun on lapsia niin luulisi tietävän, että kissanpaska ja kusi on myrkkyä syntymättömälle lapselle! Joten kiitos - pidän mieluummin lapseni vatsassani elossa ja jätän paskakasat omistajan siivottavaksi. On noita enkelivauvoja meidän perheessä ihan tarpeeksi jo.

        KISSANKUSI EI TODELLAKAAN LÄHDE PESEMÄLLÄ! Ehkäpä omat kissasi olivat kusseet niin paljon sinne tänne, ettet kusenhajussa elettyäsi enää haistanut moista odööriä. Sellaista ainetta ei ole keksittykään, joka kissankusenhajun peittäisi.

        Ja niistä autoista vielä. Meillä on kuule jo edellisessä paikassa mennyt yksi tuulilasi vaihtoon kissan laskettelujen takia. Jos et ymmärtänyt, naapurin kissa istui auton katolla, lasketteli sieltä sitten kynnet näkyvissä automme nokkapellille. Siinäpä olikin sitten mukavaa koittaa nähdä siitä tuulilasista kesän ja auringonpaisteen tullessa jotakin läpi.
        Mieheni tekee harrastuksenaan autotuuninkia, eikä todellakaan "tuunaa" meidän autoja sitä varten, että kuukausien työ valuisi hukkaan, koska naapurin kissa saa päähänsä hypätä automme nokkapellille lämmittelemään ja siinä sitten sivussa tekee naarmuja uuteen maalipintaan.

        Ehkäpä sinun kissasi sitten olivat sen verran fiksuja, etteivät oman perheen lasten leikkipaikkoihin tehneet tarpeitansa. Itse paskakasoja näen tälläkin hetkellä, kun katson takapihalle lasten huoneen ikkunasta, ikkunan alla on kaksi aimo läjää. Varaston nurkan takana, missä on meidän lasten koripallonheittopaikka, on läjä tai kaksi ja luoja yksin tietää mitä hiekkakasassa onkaan! Hiekkalaatikko kun on tunnetusti kissan jätöspaikka siellä sisätiloissakin, niin nämä kissat tuntuvat ainakin pitävän ko. kasaa omanaan.

        Jos piha olisi omani (asumme vuokralla) tekisin kannellisen hiekkalaatikon, jotta edes lapset saisivat leikkiä puhtaassa kasassa.

        Edelleen toistan - laki sanoo: kissat kiinni. Ja sitä on kenenkään kissanomistajan ihan turha alkaa väittämään, että minä olisin jotenkin turhamainen. Tervetuloa vaan meidän pihaan kusta ja paskaa haistamaan ja maistamaan jos kerran valitan turhasta! Kyllä siinä hermot menee itse kullakin, jos kotioveasi pidettäisiin kusi- ja paskapaikkana. Jippii sinne vaan pikkuvauvatkin ryömimään sekaan! Tosi helvetin terveellistä!

        Huomio kaikki raskaana olevat naiset! Suomeen on julistettu SUURI kissanpaskasäteily vaara. Kaikkia odottavia äitjä kehoitetaan pysymää sisätilossa,sulkemaan ikkunat,ovet ja ilmastointilaitteet. Hyväksi on myös sulkea ikkunaverhot näkösäteily vaaran vuoksi.


      • hämmästynyt
        alkup. kirjoitti:

        Ensinnäkin - itselläsikin kun on lapsia niin luulisi tietävän, että kissanpaska ja kusi on myrkkyä syntymättömälle lapselle! Joten kiitos - pidän mieluummin lapseni vatsassani elossa ja jätän paskakasat omistajan siivottavaksi. On noita enkelivauvoja meidän perheessä ihan tarpeeksi jo.

        KISSANKUSI EI TODELLAKAAN LÄHDE PESEMÄLLÄ! Ehkäpä omat kissasi olivat kusseet niin paljon sinne tänne, ettet kusenhajussa elettyäsi enää haistanut moista odööriä. Sellaista ainetta ei ole keksittykään, joka kissankusenhajun peittäisi.

        Ja niistä autoista vielä. Meillä on kuule jo edellisessä paikassa mennyt yksi tuulilasi vaihtoon kissan laskettelujen takia. Jos et ymmärtänyt, naapurin kissa istui auton katolla, lasketteli sieltä sitten kynnet näkyvissä automme nokkapellille. Siinäpä olikin sitten mukavaa koittaa nähdä siitä tuulilasista kesän ja auringonpaisteen tullessa jotakin läpi.
        Mieheni tekee harrastuksenaan autotuuninkia, eikä todellakaan "tuunaa" meidän autoja sitä varten, että kuukausien työ valuisi hukkaan, koska naapurin kissa saa päähänsä hypätä automme nokkapellille lämmittelemään ja siinä sitten sivussa tekee naarmuja uuteen maalipintaan.

        Ehkäpä sinun kissasi sitten olivat sen verran fiksuja, etteivät oman perheen lasten leikkipaikkoihin tehneet tarpeitansa. Itse paskakasoja näen tälläkin hetkellä, kun katson takapihalle lasten huoneen ikkunasta, ikkunan alla on kaksi aimo läjää. Varaston nurkan takana, missä on meidän lasten koripallonheittopaikka, on läjä tai kaksi ja luoja yksin tietää mitä hiekkakasassa onkaan! Hiekkalaatikko kun on tunnetusti kissan jätöspaikka siellä sisätiloissakin, niin nämä kissat tuntuvat ainakin pitävän ko. kasaa omanaan.

        Jos piha olisi omani (asumme vuokralla) tekisin kannellisen hiekkalaatikon, jotta edes lapset saisivat leikkiä puhtaassa kasassa.

        Edelleen toistan - laki sanoo: kissat kiinni. Ja sitä on kenenkään kissanomistajan ihan turha alkaa väittämään, että minä olisin jotenkin turhamainen. Tervetuloa vaan meidän pihaan kusta ja paskaa haistamaan ja maistamaan jos kerran valitan turhasta! Kyllä siinä hermot menee itse kullakin, jos kotioveasi pidettäisiin kusi- ja paskapaikkana. Jippii sinne vaan pikkuvauvatkin ryömimään sekaan! Tosi helvetin terveellistä!

        Mene kuule hyvissä ajoin hoitoon, nyt vaikuttaa nuo jutut niin vakavilta,että olet avun tarpeessa. Kunnalla on mielenterveyspalveluja ja sms tarjoaa tukihenkilöapua mielenterveysongelmia poteville. Sieltä saat keskusteluapua ongelmiisi. Tuleva lapsesi on vaarassa, jos henkinen tasapainosi on noin pahasti horjunut, ettet pysty enää järkevästi kommunikoimaan arkisista asioista. Lapsesi joutuvat kärsimään henkisistä ongelmista tulevaisuudessa, jos äiti on näin agressiivinen ja vihainen ympäristölleen. Lapsiperheen äitinä voisit myös siistiä kielenkäyttöäsi, vai oletko eri mieltä?


      • Sapriina
        säteileekö kirjoitti:

        Huomio kaikki raskaana olevat naiset! Suomeen on julistettu SUURI kissanpaskasäteily vaara. Kaikkia odottavia äitjä kehoitetaan pysymää sisätilossa,sulkemaan ikkunat,ovet ja ilmastointilaitteet. Hyväksi on myös sulkea ikkunaverhot näkösäteily vaaran vuoksi.

        Niille tiedoksi jotka tätä eivät vielä tiedä: kissan ulosteissa kehittyy toksoplasmoosia, joka on erittäin haitallista pienille lapsille ja raskaana oleville äideille. Että siitä vaan kaikki hyvin koulutetut lapset vaaralle alttiiksi. Kyse ei ole kissavihasta vaan yksinkertaisesti terveysseikoista! Eläinsuojelulain mukaan kissaa EI saa päästää ulos! Tämä ei näytä menevän kenellekkään jakeluun. Kissan omistaja on vastuussa lemmikkinsä puuhista. Kissat ovat älykkäitä eläimiä ja sopeutuu kyllä järjestyssääntöihin. Irtokissat ovat Suomessakin VAKAVA ongelma, ja niitä pyritään poistamaan luonnosta. Järjestyslain mukaan kissa on täysin koiraan rinnastettavissa.
        Juuri tuollaiset tapahtumat lisäävät kissavihaajien määrää.... siinäpä sitten ihmettelette, miksi omia kissojanne vainotaan!
        Varsinkin perheellisten luulisi ymmärtävän yskän, vaikkei omakohtaisia kokemuksia olisikaan.
        Ja kuten alkup. jo edellä mainitsi, hänellä itsellään on ollut kissa, ASIANMUKAISESTI ulkoilutettuna...eli hän selvästi välittää kissoista enmmän kuin yksikään teistä, jotka ette ymmärrä kissoistanne hevon kukkua!


      • hei
        hämmästynyt kirjoitti:

        Mene kuule hyvissä ajoin hoitoon, nyt vaikuttaa nuo jutut niin vakavilta,että olet avun tarpeessa. Kunnalla on mielenterveyspalveluja ja sms tarjoaa tukihenkilöapua mielenterveysongelmia poteville. Sieltä saat keskusteluapua ongelmiisi. Tuleva lapsesi on vaarassa, jos henkinen tasapainosi on noin pahasti horjunut, ettet pysty enää järkevästi kommunikoimaan arkisista asioista. Lapsesi joutuvat kärsimään henkisistä ongelmista tulevaisuudessa, jos äiti on näin agressiivinen ja vihainen ympäristölleen. Lapsiperheen äitinä voisit myös siistiä kielenkäyttöäsi, vai oletko eri mieltä?

        ei hitto mitä tekstiä. kaikki vaa haukkuu toisiaan minkä kerkee... pahalle päällehän tästä tulee. ei saatana.
        käyttäydytään ihmisiksi. jookos.


      • jade
        säteileekö kirjoitti:

        Huomio kaikki raskaana olevat naiset! Suomeen on julistettu SUURI kissanpaskasäteily vaara. Kaikkia odottavia äitjä kehoitetaan pysymää sisätilossa,sulkemaan ikkunat,ovet ja ilmastointilaitteet. Hyväksi on myös sulkea ikkunaverhot näkösäteily vaaran vuoksi.

        se on totta että kissanjätöksistä voi saada
        tauteja. luehan vaihteeksi internetistä mitä siinä sanotaan ko.asiasta äläkä hillu täällä palstalla paskaa jauhamassa.vastaile sitten kun
        tiedät vähän paremmin asiasta senkin pässi.
        alkuperäinen kirjoittaja on todella suivaantunut naapurin kissoihin, se on ihan ok. jos naapuri ei huolehdi lemmikeistään,en minäkään päästä kissojani pitkin pihoja kuseksimaan kun ei asuta maalla.


      • JOUDE
        hämmästynyt kirjoitti:

        Mene kuule hyvissä ajoin hoitoon, nyt vaikuttaa nuo jutut niin vakavilta,että olet avun tarpeessa. Kunnalla on mielenterveyspalveluja ja sms tarjoaa tukihenkilöapua mielenterveysongelmia poteville. Sieltä saat keskusteluapua ongelmiisi. Tuleva lapsesi on vaarassa, jos henkinen tasapainosi on noin pahasti horjunut, ettet pysty enää järkevästi kommunikoimaan arkisista asioista. Lapsesi joutuvat kärsimään henkisistä ongelmista tulevaisuudessa, jos äiti on näin agressiivinen ja vihainen ympäristölleen. Lapsiperheen äitinä voisit myös siistiä kielenkäyttöäsi, vai oletko eri mieltä?

        LÄHDE KUULES SINÄ SINNE MIELENTERVEYSTOIMISTOON TAI OTA VÄHÄN MUNAA HUULEEN JA OLE TURPA KII...
        TAIDAT OLLA PUUTTEESSA.


      • alkup.
        Sapriina kirjoitti:

        Niille tiedoksi jotka tätä eivät vielä tiedä: kissan ulosteissa kehittyy toksoplasmoosia, joka on erittäin haitallista pienille lapsille ja raskaana oleville äideille. Että siitä vaan kaikki hyvin koulutetut lapset vaaralle alttiiksi. Kyse ei ole kissavihasta vaan yksinkertaisesti terveysseikoista! Eläinsuojelulain mukaan kissaa EI saa päästää ulos! Tämä ei näytä menevän kenellekkään jakeluun. Kissan omistaja on vastuussa lemmikkinsä puuhista. Kissat ovat älykkäitä eläimiä ja sopeutuu kyllä järjestyssääntöihin. Irtokissat ovat Suomessakin VAKAVA ongelma, ja niitä pyritään poistamaan luonnosta. Järjestyslain mukaan kissa on täysin koiraan rinnastettavissa.
        Juuri tuollaiset tapahtumat lisäävät kissavihaajien määrää.... siinäpä sitten ihmettelette, miksi omia kissojanne vainotaan!
        Varsinkin perheellisten luulisi ymmärtävän yskän, vaikkei omakohtaisia kokemuksia olisikaan.
        Ja kuten alkup. jo edellä mainitsi, hänellä itsellään on ollut kissa, ASIANMUKAISESTI ulkoilutettuna...eli hän selvästi välittää kissoista enmmän kuin yksikään teistä, jotka ette ymmärrä kissoistanne hevon kukkua!

        Itse ei tähän tarvi lisätä enää mitään. Jollain on sentään aivot päässä.

        Hyvää keväänjatkoa Sapriinalle! Ja pidähän kisuistasi jatkossakin hyvää huolta =)


      • alkup.
        hämmästynyt kirjoitti:

        Mene kuule hyvissä ajoin hoitoon, nyt vaikuttaa nuo jutut niin vakavilta,että olet avun tarpeessa. Kunnalla on mielenterveyspalveluja ja sms tarjoaa tukihenkilöapua mielenterveysongelmia poteville. Sieltä saat keskusteluapua ongelmiisi. Tuleva lapsesi on vaarassa, jos henkinen tasapainosi on noin pahasti horjunut, ettet pysty enää järkevästi kommunikoimaan arkisista asioista. Lapsesi joutuvat kärsimään henkisistä ongelmista tulevaisuudessa, jos äiti on näin agressiivinen ja vihainen ympäristölleen. Lapsiperheen äitinä voisit myös siistiä kielenkäyttöäsi, vai oletko eri mieltä?

        Vähän voisi järkeä ottaa käteen enneku tänne kirjoittelee ja ottaa asioista selvää ennenkuin aletaan ihmisiä haukkua turhan päiten.

        Täytyy varmaan sanoa noille neuvolantädeillekin, jotka ehdottomasti kieltävät kissaihmisiltä kissan hiekkalaatikosta huolehtimisen raskausaikana - että mene kuule hoitoon =)

        Luepa tosiaan mitä Sapriina asiasta SUOMENSI, kun et ite mistään mitään tiedä.

        Ja se kuka ottaa mun ja Sapriinan jutut naapurin pihamaalle paskomisesta ja kuseksimisesta todesta - kannattaiskohan ite käydä vähän mielenterveystoimistossa juttelemassa...? ;-)

        Kyllä on maailma näköjään kaikenlaista kulkijaa pullollaan - hohhoijaa ei voi muuta tähän enää sanoa.


      • lapset

        jaksako riidellä. Ei uskoisi, että äitejä on linjoilla... Tai sitten odotan vain hieman erilaista käytöstä äideiltä... Tottakai se rasittaa jos naapurin kissat käy omalla pihalla kakalla! Se ottaa päähän jo ilman, että lapset siellä itseään tohraa. Meillä käy naapurin koirat pihalla kakkimassa ja niissä puhutaan jo ihan eri kokoluokasta. Kummallista, että tarvitsee tällaisen aiheen vuoksi ruveta jo toisillemme toivomaan lapsettomuutta! Minä suosittelisin ko tilanteeseen reseptiksi:
        1. Kyttää lapio ja muovipussi kädessä milloin naapurisi tulee ulos. Ja kun hän tulee, ryntää ulos ja kerää nöyrän ja väsyneen näköisenä kakit pussiin. Jos ei tajua vihjettä niin on ihmisessä vikaa.
        2. Kutsu naapuri kahville ja sano suoraan, että mikä mättää!
        3. Rakenna aita pihasi ympärille (sähköistä se jos on tarpeellista)

        Laura


      • linssilude
        alkup. kirjoitti:

        Ensinnäkin - itselläsikin kun on lapsia niin luulisi tietävän, että kissanpaska ja kusi on myrkkyä syntymättömälle lapselle! Joten kiitos - pidän mieluummin lapseni vatsassani elossa ja jätän paskakasat omistajan siivottavaksi. On noita enkelivauvoja meidän perheessä ihan tarpeeksi jo.

        KISSANKUSI EI TODELLAKAAN LÄHDE PESEMÄLLÄ! Ehkäpä omat kissasi olivat kusseet niin paljon sinne tänne, ettet kusenhajussa elettyäsi enää haistanut moista odööriä. Sellaista ainetta ei ole keksittykään, joka kissankusenhajun peittäisi.

        Ja niistä autoista vielä. Meillä on kuule jo edellisessä paikassa mennyt yksi tuulilasi vaihtoon kissan laskettelujen takia. Jos et ymmärtänyt, naapurin kissa istui auton katolla, lasketteli sieltä sitten kynnet näkyvissä automme nokkapellille. Siinäpä olikin sitten mukavaa koittaa nähdä siitä tuulilasista kesän ja auringonpaisteen tullessa jotakin läpi.
        Mieheni tekee harrastuksenaan autotuuninkia, eikä todellakaan "tuunaa" meidän autoja sitä varten, että kuukausien työ valuisi hukkaan, koska naapurin kissa saa päähänsä hypätä automme nokkapellille lämmittelemään ja siinä sitten sivussa tekee naarmuja uuteen maalipintaan.

        Ehkäpä sinun kissasi sitten olivat sen verran fiksuja, etteivät oman perheen lasten leikkipaikkoihin tehneet tarpeitansa. Itse paskakasoja näen tälläkin hetkellä, kun katson takapihalle lasten huoneen ikkunasta, ikkunan alla on kaksi aimo läjää. Varaston nurkan takana, missä on meidän lasten koripallonheittopaikka, on läjä tai kaksi ja luoja yksin tietää mitä hiekkakasassa onkaan! Hiekkalaatikko kun on tunnetusti kissan jätöspaikka siellä sisätiloissakin, niin nämä kissat tuntuvat ainakin pitävän ko. kasaa omanaan.

        Jos piha olisi omani (asumme vuokralla) tekisin kannellisen hiekkalaatikon, jotta edes lapset saisivat leikkiä puhtaassa kasassa.

        Edelleen toistan - laki sanoo: kissat kiinni. Ja sitä on kenenkään kissanomistajan ihan turha alkaa väittämään, että minä olisin jotenkin turhamainen. Tervetuloa vaan meidän pihaan kusta ja paskaa haistamaan ja maistamaan jos kerran valitan turhasta! Kyllä siinä hermot menee itse kullakin, jos kotioveasi pidettäisiin kusi- ja paskapaikkana. Jippii sinne vaan pikkuvauvatkin ryömimään sekaan! Tosi helvetin terveellistä!

        laita sille naapurille sähköpostia jos et muuten uskalla kerto mistä kenkä puristaa laita vaikka nimimerkillä kun tuntuu olevan sana hallussa.tai kissahan on lain suojaton jos se tulee sinun pihalle niin sinähän voit ampua vaikka sen tai ainakin pelotella, jutuista päätellen vois uskoa ihan niin.Eihän ne teidän kalusteet oo ihan paskan peitossa eihän? Tai jos ovat niin se ei ainakaan ole kissanpaskaa. Ja kyllä kissankusi lähtee pesemällä se on vale ettei muka lähtis,tosin se on totta että rakaana olevalle ja lapsille kissanpaskat ja -kuset ei ole terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe