Adam Smith ja Karl Marx

Anonyymi

Kumpi on mielestänne enemmän ateisti?

Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat.

Karl Marx: ihmiset tarvitsevat uskontoja lääkkeeksi lievittämään yhteiskunnan aiheuttamia kipuja.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen on juutalainen eli jumalan luvattua kansaa, jota uunitettiin, jos uunitettiin.

    • "Adam Smith: Luonnon filosofia eli tiede selittää maailmaa paremmin kuin taikausko ja jumalat."

      En tunne ko tapausta, mutta tämä ei edellytä minkään tason ateismia.

      • Anonyymi

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?

        Tosin Adam Smith ja David Hume olivat hyviä ystäviä. Ja kirjeessään Smith sanoo miten ihailee Humen rohkeutta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut vain Smithiä. Joten en osaa sanoa, Väitän, että Smith uskoi jumalaan.

        Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?

        "Pappi Heljas, montako lasta raiskasit tänään?"

        Jos tarkoitat niitä henkisiä raiskauksia, niin monta.

        Sen sijaan pili ei ole toiminut enää aikoihin, niin edes uusi abbedissa toimistolla ei joudu pelkäämänä seksuaalista ahdistelua työpaikalla :-)


    • Anonyymi

      Ateismin sisällön kannalta asialla ei ole mitään merkitystä.

    • Anonyymi

      joku uskoo Jumalaa tai on ateisti

    • Anonyymi

      Kiven kovaa ateistien sanomaa, eli tasapuolisesti menee 50/50
      tasapeli siis, jos otetaan nuo nimet pois ja katsotaan vaan sanomaa

      mitenkähän tänä päivänä herrat tuumailisivat, ainakin

      vänä nittaammin '

      https://iands.org/

    • Anonyymi

      Jumala on maailmankaikkeuden kovin ateisti. Tänäänkin hän kieltää itsensä täydellisesti kadoksiin. Häntä ei näy, eikä mitään muutakaan uloketta. Ainakaan minä en ole sellaisen kuvaksi luotu, koska minä sentään olen.

    • Anonyymi

      Smith taisteli Baaleja ja satuja sekä vertauskuvallisuutta vastaan väitteellä että tiede kumoaa ne kaikki ja voitti.
      Marx hyväksyi kaikki uskonnot eli Baalitkin, vertauskuvallisuuden sekä sadut, joten hän noudatti Ranskan vallankumouksen ikuisia oikeudenmukaisuudesta uskonnon vapautta. Oikeus on yläpuolella Mooseksen lain sekä Smithin esittelemien uskon säädöksiin.
      1 oikeudet
      2 Mooseksen laki
      3 säädökset eli tiede

      Oikeudet ovat tärkeimmät. Molemmat siis olivat uskonnon kanssa ok, mutta Marx oli ylemmällä tasolla kuin Smith.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe