Missä Suomessa on kehäteitä?

Anonyymi

Siitä huolimatta meille tuli kehätietä osoittava liikennemerkki, ovaali plus numero. Ei pääkaupunkiseudulla ole yhtään kehätietä, vain pari ohitustietä.

15

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikkei sinulla olekaan käsitystä mikä on kehätie, niitä Suomestakin löytyy....

Kehätiet Suomessa
      Pääkaupunkiseutu
      Kehä I, seututie 101
      Kehä II, seututie 102
      Kehä III, kantatie 50
      Tampere
      Tampereen kehätie (entinen kantatie 60), jonka läntinen osa on valtatietä 3 (E12) ja itäinen osa valtatietä 9 (E63)
      Turku
      Ohikulkutie, kantatie 40
      Oulu
      Poikkimaantie / Raitotie

• Anonyymi

Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen
        PC:n työpöydälleni vuonna 1986.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen

Olipa todella tärkeä tieto. Olet sitten todellinen tietokonenero! Että ihan 1986 olet sen oppinut. Ajatella. Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, sehän onkin liian kätevää lukijalle päästä suoraan lukemaan informaatiota antavaa tekstiä. Paljon mukavampaa on pakottaa toinen lukija ensin klikkamaan sitä linkkiä joka vie esim. Wikipedian sivulle ja vasta sieltä lukea se teksti. Ei kannata päästää lukijaa liian helpolla. Eihän? Ei ihme, että olet sekoittanut pääsi 34 vuotta tietokoneen näyttöä tuijottamalla. Siinä väkisin maalaisjärki häviää, kun ykköset ja nollat on ainoa mitä ymmärrät.

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa todella tärkeä tieto. Olet sitten todellinen tietokonenero! Että ihan 1986 olet sen oppinut. Ajatella. Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?

Vic-20:n copy ja paste olivat vähän erilaisia... Nykytyylinen tuli käyttöön oikeastaan vasta alkaen 1983, kun Applen Lisaa kehitettiin (kannattaa tutustua Larry Teslerin elämään).

• Anonyymi kirjoitti:

"Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?"

Mistä noin päättelit? Olen jopa asunut kehä I:n "sisäpuolella".
        Ensimmäisen oman PC:n ja nettiyhteyden hankin vasta 2005, kun työnantajamme katsoi, että veikkauksen nettisivut on viihdettä, joille sivuille pääsy estettiin.

• Anonyymi
        ich-bin kirjoitti:

Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?"

Ensimmäisen oman PC:n ja nettiyhteyden hankin vasta 2005, kun työnantajamme katsoi, että veikkauksen nettisivut on viihdettä, joille sivuille pääsy estettiin.

Oletko sinä ketjun aloittaja?

• Anonyymi
        ich-bin kirjoitti:

Sinä olet voinut asua vaikka kiinanmuurin sisäpuolella, mutta aloittaja ei tiennyt että pääkaupunkiseudulla ja muuallakin maassamme on kehäteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehätien merkki on varmasti käytössä vielä 34:n vuodenkin päästä jolloin kehäteitäkin on mahdollisesti nykyistä enemmän.

• Anonyymi

Vaikeahan Helsingin ympärille on tehdä pyöreää kehätietä, kun keskusta on meren rannalla, eikä esim. Malmin kohdalla. Voihan tämä olla vaikea ymmärtää...

Liikennemerkkinä kehätietunnusta voidaan käyttää missä tahansa kaupungissa, jossa on enemmän kuin yksi kehätie. Yhdessä kehien erottelusta ei kauheasti saa lisäarvoa.

• Anonyymi

Vain Venäjällä taitaa olla semmosii?

• Anonyymi

Lukemalla kommentteja ylempää niin saattaisit sinäkin tietää, että kehäteitä löytyy ihan Suomestakin. Se että joillekin kehätien määritelmä ei ole tuttu ei tarkoita ettei kyseisiä teitä voisi Suomessa olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukemalla kommentteja ylempää niin saattaisit sinäkin tietää, että kehäteitä löytyy ihan Suomestakin. Se että joillekin kehätien määritelmä ei ole tuttu ei tarkoita ettei kyseisiä teitä voisi Suomessa olla.

Haminassapa on.

• Anonyymi

Kaikkialla siellä missä on liikaa porukkaa.

• Anonyymi

Kehä I, Kehä II tynkä, Kehä III ja tulevaisuudessa Kehä IV ja Kehä V

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe